quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:17 schreef nietzman het volgende:
Wanneer is 'ie d'r uit geweest?. Heb ik iets gemist?
Achja, iTunes en dergelijke hebben nog eens een fatsoenlijk update systeem. Voor de kleinste updates moet je de volle mep binnenhalen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:50 schreef nietzman het volgende:
Dat switchen van videokaart moet trouwens gewoon on the fly kunnen hoor, kom op, ti's 2008. Opnieuw inloggen is echt te kansloos, ik verwacht beter van Apple.
Is dit de prijs die morgen bij de MediaMarkt gaat gelden?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:14 schreef ebeaydojraes het volgende:
de end of life prijs voor de macbook pro
15" > 1449
minus de 200 euro actieprijs op de Pro ga ik morgen dus maar een eol 15" MBP kopen voor 1249
http://www.mediamarkt.nl/specials/applemania/quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:20 schreef Slomy het volgende:
[..]
Is dit de prijs die morgen bij de MediaMarkt gaat gelden?
Toevallig enig idee hoeveel de zwarte macbook daar gaat kosten?
2GB is zat.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:02 schreef zaara het volgende:
Ik ga toch maar gewoon de witte macbook halen, die vind ik toch het mooist. Ik gebruik het voor school, internetten, office pakket en het hele adobe pakket, dreamweaver, photoshop, etc. Kan ik dan het werkgeheugen het beste 2gb van maken of 4?? Nu is het 1 Gb.
Weet je zeker dat MM ook die EOL prijzen hanteerd?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:14 schreef ebeaydojraes het volgende:
15" > 1449
minus de 200 euro actieprijs op de Pro ga ik morgen dus maar een eol 15" MBP kopen voor 1249
Nicequote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
zekers. ik heb deze rechtstreeks van t hoofdkantoor
edit: de nieuwe worden overigens pas volgende week geleverd...
Ik zag de aanbieding al staan op mediamarktquote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
de witte macbook gaat 799 kosten. daarna achtereenvolgens de Media Markt Apple Mania actieprijzen:
1049,1099,1299,1249,1399,2049
tot en met zondag.
de end of life prijzen staan ook bij a-mac inmiddels.
Het 799 model van de Mediamarkt is MB 402 model. In specs is dat : 2.1 Core2Duo / 120 GB HD / 2x512 MB ram en een combodrive ( DVD speler) . Dat model wordt dus nu bij Apple aangeboden als MacBook Classic voor 949 euro maar dan heb je een superdrive ( DVD brander ). Scheelt nogal een stuk dus.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zag de aanbieding al staan op mediamarktKun je iets meer vertellen over de witte macbook van 799 euro? Hoeveel werkgeheugen, hoeveel intern geheugen?
Dan even een vraag voor jullie mac kenners: ik wil een macbook gaan kopen en wil daar graag wat advies over. Ik werk als journalist en maak zelf items die ik dan monteer. Daarom wil ik nu een macbook aanschaffen, ook omdat ik altijd op macs gemonteerd heb. Intern geheugen is daarom wel van belang, maar dat kan ik ook altijd met een externe schijf uitbreiden. Ik vraag me meer af welk type jullie me aanraden en waarom. Wat is er bijvoorbeeld beter aan het nieuwe model macbook ten opzichte van de oude? Wat is er beter aan pro dan aan de gewone? En wat zegt ghz? Sorry ben een beetje een n00b![]()
Bedankt voor je reactiequote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:31 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Het 799 model van de Mediamarkt is MB 402 model. In specs is dat : 2.1 Core2Duo / 120 GB HD / 2x512 MB ram en een combodrive ( DVD speler) . Dat model wordt dus nu bij Apple aangeboden als MacBook Classic voor 949 euro maar dan heb je een superdrive ( DVD brander ). Scheelt nogal een stuk dus.
Monteren als in video? Dan zou ik geen MacBook nemen. Maar een Pro.Wat er nieuw is aan de nieuwe , is het design en het nieuwe trackpad + NVidia chipset/videokaart. Overigens haal je geheugen en opslag door elkaar. Geheugen bereidt je niet uit met een harde schijf ..![]()
Je zou natuurlijk ook nog kunnen overwegen om een EOL MBP te kopen bij de MediaMarkt voor 1249 of 1399. Maar goed voor een beter advies moeten we natuurlijk wel weten wat je eisen zijn .. monteren kan veel betekenen ..
Final Cut Pro = MacBook Proquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:27 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor je reactieWat monteren betreft: ik maak als journalist zelf items met final cut en dat werkt gewoon lekker op de mac
Sterker nog, heb nooit op iets anders dan de mac gemonteerd.
Ik denk dat ik sowieso minstens 2g werkgeheugen moet hebben, en hoe meer GB HD hoe beter. Al kan ik dus altijd een externe HD erbij aanschaffenEn ja, ik haal opslag en geheugen wel eens door elkaar
Denk dat ik dan liever voor het 160HD en 2g werkgeheugen model ga. Hoe duur is die bij mediamarkt?
And again, there was much rejoicingquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:20 schreef De_Hertog het volgende:
Like a phoenix from the ash, VisualHub is reborn as OSS
And there was much rejoicing.
Teringtiefus zooi...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:14 schreef ebeaydojraes het volgende:
15" > 1449
Heeft Apple de prijzen dan weggehaald bij de Apple store? Overigens als je serieus aan het Final Cutten bent , zou ik zeker een MacBook Pro kopen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:41 schreef MaJo het volgende:
Iemand nog antwoord op mijn vraag hoe duur een macboek met 160 g HD is en 2g werkgeheugen? Misschien toch aan de macbook pro
Ik bedoel de Mediamarkt aanbiedingquote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:29 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Heeft Apple de prijzen dan weggehaald bij de Apple store? Overigens als je serieus aan het Final Cutten bent , zou ik zeker een MacBook Pro kopen.
Ah de Media Markt aanbiedingen .. ja die gelden vanaf vandaag geloof ik tot zaterdag. De MacBook dus voor 799 en een MacBook Pro voor 1249 voor het 2.4 GHz / 200 GB / 2 GB ram model en 1399 voor het 2.5 GHz / 250 GB / 2 GB ram en 512 MB videokaart model.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik bedoel de Mediamarkt aanbiedingAls het 200euro korting is zou dat wel relaxed zijn
En wat maakt de pro zoveel beter dan de 'gewone' macbook? Ben een beetje n00b qua specs enzoZit final cut pro overigens standaard bij de Pro of moet ik dat sowieso aanschaffen?
Thanksquote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:48 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ah de Media Markt aanbiedingen .. ja die gelden vanaf vandaag geloof ik tot zaterdag. De MacBook dus voor 799 en een MacBook Pro voor 1249 voor het 2.4 GHz / 200 GB / 2 GB ram model en 1399 voor het 2.5 GHz / 250 GB / 2 GB ram en 512 MB videokaart model.
Het verschil zit hem vooral in betere videokaart , groter scherm en hogere resolutie en FireWire. En niet geheel onbelangrijk is de MacBook Pro van aluminium en de oude MacBook is van plastic.
Final Cut moet je dan nog kopen ja wat ook vrij prijzig is.
FireWire is net zo iets als USB. Alleen is het voordeel t.o.v. FireWire dat het sneller en stabieler is. Verder wordt het ook meestal gebruikt op oudere videocamera's.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
ThanksMisschien toch maar voor de pro gaan ja
Minimale vereiste is 2g werkgeheugen sowieso. Wat is FireWire precies? En zit er bij die goedkopere Pro ook een videokaart? Wat zegt 512MB videokaart? Ja ik ben echt een n00b
Final cut kan ik gelukkig ook op andere manieren verkrijgen
Ik ga sowieso een macbook aanschaffen via het bedrijf van mijn ouders zodat de btw eraf gaat. Kan dus ook wat duurder kijkenMaar 1000e lijkt me wel een mooi bedrag, dan heb ik een pro voor de prijs van een gewone macbook
Nouja .. mooi. De MacBook Air doos is mooier zelfde verpakking als de iPhone. Helaas gaan ze weer terug naar witte dozen en plastic. Zo ook bij de iPod touch die nu een plastic doosje heeft.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zit wel weer in een mooie doos...
Overigens is de iMac 24", Time Capsule en de iPod Touch 32GB besteld
Op OUDE videocamera's ja. De meeste cams die nu in d eiwnkel liggen hebben gewoon een USB poort.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:28 schreef JoMo0 het volgende:
Verder wordt het ook meestal gebruikt op videocamera's.
Je hebt gelijk inderdaad.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op OUDE videocamera's ja. De meeste cams die nu in d eiwnkel liggen hebben gewoon een USB poort.
Werkt iMovie '08 dan ook via USB? Volgens de instructies moet je namelijk de cam aansluiten via FireWire.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op OUDE videocamera's ja. De meeste cams die nu in d eiwnkel liggen hebben gewoon een USB poort.
Nu pas? Kreeg gistermiddag al een SMS van een vriend van uit Australië die 'em al gekocht had.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:35 schreef JoMo0 het volgende:
Overigens voor de MacBook liefhebbers .. de eerste unboxing foto's zijn verschenen.
[ afbeelding ]
Unboxing MacBook Late 2008
Dat is goed nieuws aangezien ik daar over twee weken ook zit. Hou me op de hoogte van je ervaringenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:10 schreef Tomasso het volgende:
In hoeverre is het een risico als ik hier in Zuid-Afrika een MacBook koop (de rand staat heel laag en blijft dalen)?
Geen, lijkt me, zeker niet als 'ie al drie maanden gebruikssporen heeft, en je er voor de zekerheid een Neerlandsche duckhead aanzet.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:10 schreef Tomasso het volgende:
In hoeverre is het een risico als ik hier in Zuid-Afrika een MacBook koop (de rand staat heel laag en blijft dalen)? Kan ik dan problemen verwachten als ik eind januari terug ga naar Nederland qua douane?
Een euro gaat richting de 15 randquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws aangezien ik daar over twee weken ook zit. Hou me op de hoogte van je ervaringen
Hoe zet ik er vanaf hier een Nederlandse duckhead op? Kan ik die van m'n iBook gebruiken?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Geen, lijkt me, zeker niet als 'ie al drie maanden gebruikssporen heeft, en je er voor de zekerheid een Neerlandsche duckhead aanzet.
Dat denk ik wel.Als het er zo eentje is, tenminste:quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:35 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Een euro gaat richting de 15 randOw, en zie signature
[..]
Hoe zet ik er vanaf hier een Nederlandse duckhead op? Kan ik die van m'n iBook gebruiken?
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat denk ik wel.Als het er zo eentje is, tenminste:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |