quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:55 schreef Mizh het volgende:
haha !
Waar is de band naam "Sonic Youth" van afgeleid
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:53 schreef Berkery het volgende:
Fred 'Sonic' Smith?
Dat lijkt me heel vreemd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:03 schreef Mark het volgende:
Overigens is 990 CMXC in het Romeins
rekenhulpje
Ow kijk eens aan. Waarom is XM dan niet van toepassing? Ik heb er nooit les in gehad dus vandaar dat ik het niet weet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:03 schreef Mark het volgende:
Overigens is 990 CMXC in het Romeins
rekenhulpje
Net als Herman van Idols, maar dat is helaas ook realiteitquote:
wikipedia geeft Mark gelijk:quote:
Maar als we de anarchistische romein willen uithangen , mag het dus allemaal nog wel.quote:Meestal schrijft men niet een 'te kleine' eenheid direct voor een grote. Bijvoorbeeld voor 1999 zou men MIM (1000 + (1000-1)) kunnen schrijven, maar er geldt een beperking voor subtractieve combinaties. Alleen de volgende combinaties zijn toegestaan: IV, IX, XL, XC, CD en CM en daarom is MCMXCIX (1000 + (1000-100) + (100-10) + (10-1)) de gebruikelijke weergave van het getal 1999. Deze restrictie is in de Middeleeuwen ontstaan, de Romeinen hadden deze restrictie niet. Zo werd 8 bijvoorbeeld wel geschreven als IIX.
http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_numeral#XCIX_vs._ICquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:15 schreef emokid het volgende:
Barbaren! XM is goed.
Ik kan er vast ook wel een echte bron voor vinden, maar dit is net zo makkelijk. Wikipedia wordt tenslotte door nog veel meer teveel mensen zonder lezen van tafel geveegd puur vanwege de bron. Prima voor een wetenschappelijk onderzoek, maar voor zoiets als dit? Mierengeneuk van de bovenste plank.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:20 schreef ranja het volgende:
Sowieso wordt door teveel mensen teveel waarde aan wikipedia gehecht.
nooit van gehoordquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:33 schreef Mizh het volgende:
" our band could be our life"
je zit op zich wel op het goede pad.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:24 schreef emokid het volgende:
Youth Group, Youth Brigade, Big Youth.. lijken mij irrelevante bands. Op de twee laatste na..
van micheal azzarad, boek over, The replacements, husker du, mission of burma, big black, minor threat, fugazi, sonic youth, the minutemen, black flagquote:
We doen volgens mij niet aan halve puntenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:37 schreef Mizh het volgende:
Berkery +0,5
Emokid +0,5
Youth komt van de reggae af, in die stroming is het een veel gebruikte term en veel reggae bands gebruikten youth in hun naam. (big youth oa.)
of mag je geen halve punten geven?
Maak daar internet van.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:20 schreef ranja het volgende:
[ afbeelding ]
Sowieso wordt door teveel mensen teveel waarde aan wikipedia gehecht.
sorry Berkeryquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:01 schreef ranja het volgende:
Nee, wie jij het dichtst bij het antwoord vind zitten of als dat gelijk is degene die het laatste stukje inkopte.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:32 schreef placebeau het volgende:
oh god, de wit is geen kleur discussie.
francis black
david gray
nah
ik dacht dat rood en groen complementair waren (en Z er dus al was) maar dat zal me dan verkeerd aangeleerd zijn vroegerquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:48 schreef Mizh het volgende:
[..]
Complementaire kleuren zijn kleuren die tegenover elkaar staan in de kleurencirkel.
Maar ken je deze ook:quote:Nobody knows where my Johnny has gone
But Judy left the same time
Why was he holding her hand
When he's supposed to be mine
quote:well it hurt me so to see them dance together
i felt like making a scene
my tears just felt like rain drops
cause judy's smile was so meen
oh one night i saw them kissing at a party
so i kissed some other guy
johnny got up and hit him
cause he still loved me that's why
Judy is a punk van the ramones?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:13 schreef ranja het volgende:
Iedereen kent deze denk ik wel:
[..]
Maar ken je deze ook:
[..]
hoe dat nummer waarin alles weer goed komt?
Nee, voetbal is vanavond maar gewoon geen flauw ideequote:Op zaterdag 11 oktober 2008 09:09 schreef ranja het volgende:
was er voetbal gister ofzo? iedereen afwezig?
I want to cry?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:23 schreef ranja het volgende:
Dat is de eerste ja.
De 2e rijmt op de laatste regel van het laatste couplet dat ik heb gepost
quote:
nou, ik geef je de punten wel.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:29 schreef frame-saw het volgende:
Judy wants to cry?
alsof daar nog aan getwijfeld wordt of-ie homo of hetero is.quote:
emokid +2quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 23:17 schreef emokid het volgende:
One Little Indian Records
quote:No matter which way you go
No matter which way you stay
In het midden. Recht tussen je orenquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:13 schreef emokid het volgende:
[..]
Ik ken de teksten daarvan niet uit mijn hoofd, waar precies?
Dat was een cover.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:22 schreef schaap001 het volgende:
Freddie Mercury - Mr. Bad Guy
Can't you see, I'm Mr. Mercury
... of als dat nou net niet de bedoeling is:
Freddie Mercury - The Great Pretender
Ik dacht altijd dat Dylan gewoon over een fictief persoon zat te zingen in dat nummer met hier en daar wat statements en (drugs)referenties.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
In het midden. Recht tussen je oren
Motörheadquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:31 schreef belsen het volgende:
Oké.
Wie schreef het nummer R.A.M.O.N.E.S.?
quote:
Juistquote:
Dat issum! Love, War end the Ghost of Whitey Ford is z'n laatste album: aanrader! Daar laat 'ie Kid Rock eventjes horen hoe het ECHT moet.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:04 schreef Mizh het volgende:
Everlast
Ranja +2quote:
Mooi was die tijdquote:
Sory, Je hebt gelijkquote:Op maandag 13 oktober 2008 18:37 schreef ranja het volgende:
skik is drenthedat is een andere wereld
Everlast is een held. Een paar jaar geleden op Lowlands zo ziek als een hond en tussen het kotsen door toch een geweldig optreden gevenquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:10 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Dat issum! Love, War end the Ghost of Whitey Ford is z'n laatste album: aanrader! Daar laat 'ie Kid Rock eventjes horen hoe het ECHT moet.
Te recent voor mij ?quote:Op maandag 13 oktober 2008 18:46 schreef ranja het volgende:
met onder andere de 'hits':
Lykwein (2:00)
Hagelslag en Soepenbry (2:15)
Fryslân Boppe (2:30)
cafca +2quote:Op maandag 13 oktober 2008 18:54 schreef cafca het volgende:
Strawelte?
Het album is er al zo'n jaar of 18.quote:
Ik ken ze nietquote:Op maandag 13 oktober 2008 19:09 schreef brother52 het volgende:
Damn, een ontzettende inkopper voor mij gemist.
Briljant album.
[..]
Het album is er al zo'n jaar of 18.
Ze zijn ook maar 2 keer buiten de provincie geweest.quote:
quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:23 schreef ranja het volgende:
gokje, Mick Fleetwood?
die zuid afrikaanquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:14 schreef cafca het volgende:
tenzij je mijn top 100 goed bekeken hebt
Nee dit is een "doodgewone" amerikaan..... de man van de hint is een belg, maar zou zijn zoon kunnen zijn......quote:
Nee, het is niet Leland Sklarquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:46 schreef Z het volgende:
Is dat (weer) die bebaarde basgitarist waar iedereen de naam niet van kan onthouden?
dan had ik wel gezegd 'die van de clip van Sussudio van Phil Collins' (die bedoel je toch)quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:46 schreef Z het volgende:
Is dat (weer) die bebaarde basgitarist waar iedereen de naam niet van kan onthouden?
geen idee wie dat isquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:41 schreef cafca het volgende:
Denk aan een van de eerdere bands van Stef Kamil Carlens....
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:07 schreef bartrid het volgende:
Moondog?
Nu is dit op zich niet zo heel bijzonder, maar wel als je bedenkt dat de persoon in kwestie nog in leven is...quote:gets street named after him
Maak je maar geen zorgen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:28 schreef schaap001 het volgende:
... als het maar niet Michael Jackson is...![]()
quote:The formerdrummer is the subject of a successful petition to get Market Alley in his hometown Warren, Ohio, changed to
Alley.
Helaas, die schijnt nét naar Volendam verhuisd te zijn...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:31 schreef Mizh het volgende:
jan smit
Former Nirvana drummer... Dave Grohl ?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen.
[..]
Correct.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:05 schreef schaap001 het volgende:
Former Nirvana drummer... Dave Grohl ?
Heel koud...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:34 schreef emokid het volgende:
Iemand van Lynyrd Skynyrd?
qua uiterlijk welquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:48 schreef emokid het volgende:
Dik, hoed en een baard, het kon zomaar!
Kijk, da's nog 'ns lekker subtiel...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:50 schreef frame-saw het volgende:
Ik herken wel de neger.
Dat Prince-verhaal hoor je dan vooral terug in z'n zangstijl, meer dan in de muziekstijl, vind ik danquote:Singer/songwriter/multi-instrumentalist (and admitted Prince disciple)is probably best known among
fans, since he's the frontman for
guitarist
on-again, off-again side band,
.
But in addition to,
has been involved in several other projects since the early '90s, including launching a solo career just prior to the dawn of the new millennium.
Born on October 28, 1965 in Spokane, Washington,became interested in music at an early age, which resulted in the budding musician picking up the drums, piano, and the guitar by the age of 13. Although inspired by such '70s rockers as Queen, Kiss, and Elton John, it wasn't until
discovered Prince in the early '80s that he had found his true musical guiding light.
Maynard James Keenanquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:29 schreef knars het volgende:
Lijkt me niet, aangezien de frontman van A Perfect Circle toch echt Maynard Keenan nogwat van Tool is
Dat dus.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:46 schreef bartrid het volgende:
Opgezocht, zegt me niks.
Bowie heeft zich voor zo een beetje elke plaat wel een ander imago aangemeten, dus deze was ook wel te doen.quote:
Hoort er verder nog een vraag bij?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:50 schreef frame-saw het volgende:
Ik herken wel een neger.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:49 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Damn, Shawn Smith natuurlijk..had ik eerder moeten weten als Afghan Whigs/Twilight Singers-fan![]()
Gelukkig herkende Brad-fan Burnett 'm ook niet
nog ff:quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:49 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Damn, Shawn Smith natuurlijk..had ik eerder moeten weten als Afghan Whigs/Twilight Singers-fan![]()
Gelukkig herkende Brad-fan Burnett 'm ook niet
Hier nog een stuk op Uzumaki's Blog: http://citiesonflamewithr(...)white-room-with.htmlquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:51 schreef On het volgende:
Cafca +2 Zeker een goede plaat!
Hm boeiend stukje, de download link is wel kapot, gelukkig heb ik hem al.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Hier nog een stuk op Uzumaki's Blog: http://citiesonflamewithr(...)white-room-with.html
... over de leadzanger:quote:is the classic Australian "pub rock band", playing a tough breed of rock and blues inspired by seventies bands like Free, Deep Purple and Led Zeppelin but characterised by the story-telling skills of their main songwriter, whose personal influences came from Bob Dylan. Between 1978 and 1983
ruled as Australia's most popular band on record and stage. The band sold over three million records in Australia alone, two thirds of that number after their bitter break-up.
quote:As a solo artisthas scored seven number one records in Australia, putting him up in the same league as the Beatles, Madonna, the Rolling Stones, and Rod Stewart. Born in Glasgow, Scotland, his family emigrated to Adelaide in 1956 when
was four. It was his older brother John's interest in music that inspired
to follow suit, eventually leading to him becoming lead singer of
, who emerged as Australia's most popular band of the '80s. While their rock/soul/blues fusion music was part of the band's appeal, a large part was also the stage presence of its raw-voiced singer, crouched with intensity as he sang/shouted into the microphone with every breath in his lungs.
quote:
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:19 schreef Burnett het volgende:
cold chisel
Don't worry: typisch geval van "als je ze hoort, ken je ze wel"quote:
Hier...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:14 schreef schaap001 het volgende:
MadMaster had het allang geweten, schat ik in... waar is 'ie?!
Die heeft de leadzanger ook wel eens solo in Paradiso gezien, als ik me niet vergis...
Hij lijkt op een jonge Chet Baker met een hedendaags kapsel, maar de kans dat dat het is is nihil...quote:
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:04 schreef On het volgende:
wayne wonder
Oh ja, in 1995 stond ie op Lowlands...quote:is an American rocksinger and guitarist best known for his gothic-style lyrics, distinctive voice, eccentric behavior and eclectic compositions.
Before launching his solo career in 1990,was the singer for Atlanta band, Mary My Hope, which released one full-length album entitled Museum in 1989 and one EP, 1990's Suicide Kings, both on RCA/Silvertone. An expanded version of Suicide Kings appeared at the same time, called Monster Is Bigger Than The Man. This contained, in addition to the unreleased material and Museum album cuts, two live tracks recorded at the Princess Charlotte in Leicester (UK). In 1993,
's My Love, Sex, and Spirit was put out by Daemon Records, Indigo Girl Amy Ray's co-op effort. Three singles were released from My Love, Sex & Spirit, each containing non-album tracks. Subsequently, he signed to Geffen Records, and in 1996 his album Pleasure Club was released.
Idem hieroquote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:53 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Opgezocht en zegt me helemaal niks(en dat had ik bij de meeste vragen in dit topic)...
'morning! Ow, dacht ik. Kon me zoiets herinneren, maar niet dusquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb Jimmy Barnes ook nog nooit live zien optreden, Cold Chisel ook niet overigens...
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:53 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Opgezocht en zegt me helemaal niks(en dat had ik bij de meeste vragen in dit topic)...
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:28 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Die van Burnett zou James Hall wel eens kunnen zijn. En dat weet ik dan alleen omdat 'ie die Lowlands '95-hint al eens eerder ergens gebruikt heeft.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:21 schreef knars het volgende:
Gavin Rossdale van Bush?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |