quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
grappig om nog eens een recente mening van een 'expert' te lezen"http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colID=35391
Cruciaal zal zijn of Tomtom de convenanten met de financierende banken breekt of niet. Breekt het, kan het denk ik heel snel einde verhaal zijn.
wat hij hier zegt zonder het zich te realiseren is dat de fantasie verdwenen is en dat is dodelijk voor een fantasieaandeel zoals TOMTOM.quote:Die winst mag voor een groeiend bedrijf als Tom Tom op zijn minst gewogen worden met een koerswinstverhouding van 15, zodat het aangegeven koershersteltraject mijn heel plausibel voorkomt. Wat daarna gebeurt is geheel afhankelijk van nieuwe fantasie, die zich mogelijk dan rond het aandeel heeft opgebouwd.
De bieding op TeleAtlas markeerde juist het begin van "het einde".quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:18 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Het is onzin dat iedereen een TomTom in z'n auto heeft, als je naar marktonderzoeken kijkt is het in Europa en de VS pas rond de 15% en de navigatiemarkt groeit ook nogsteeds. Dat TomTom zo hoog stond komt volgens mij door het gedoe rond de aankoop van TeleAtlas. Maar toen de aankoop eenmaal rond was dit jaar gebeurde er niks meer met de koers het sentiment rond de aankoop was bij de daadwerkelijke aankoop helemaal verdwenen. Vraag is idd hoe zit het met de finaciering van de overname, als je naar de strategie kijkt is TomTom vooral bezig met de lange termijn, lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat ze dan veel risco zouden nemen alleen als de complete verkoop stil komt te liggen kan men denk ik in de problemen komen.
quote:In eigen zak verdwijnen is ook niet helemaal waar, een van de oprichters heeft ook dit jaar weer 30 miljoen aan goede doelen gegeven. Als ik mij niet vergis had hij vlak na de beursgang een eigen foundation opgericht en daar gelijk 50 miljoen in gestopt. Daarnaast zijn er diverse overname's gedaan na de beursgang welke nu verantwoorlijk zijn voor techniek achter TTWORK en HD Traffic.
Denk dat men TomTom nog teveel zit als een 'one product company' terwijl ze juist nu juist bezig zijn met het spreiden van de inkomsten, niet alleen maar de kasten op het dashboard maar nu ook via services (HD Traffic), inbouw (renault deal) en TomTom WORK (deal met KPN). Maar morgen zullen we meer weten waar ze staan.
Wat heb je toch tegen TomTom? Het is een prachtig innovatief Nederlands bedrijf, daar zouden we trots op moeten zijn.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:09 schreef henkway het volgende:
[..]
[..]
wat hij hier zegt zonder het zich te realiseren is dat de fantasie verdwenen is en dat is dodelijk voor een fantasieaandeel zoals TOMTOM.
Duas gaat TOMTOM gewoon naar de lokale markt en zal software blijven verkopen tegen zeer concurerende tarieven of gaat failliet
heb niks op tegen, heb er met plezier aan zitten rommelen jarenlang, maar de software is aan hyperinflatie onderhevig en onbeperkt te kopieren en te downloadenquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:13 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Wat heb je toch tegen TomTom? Het is een prachtig innovatief Nederlands bedrijf, daar zouden we trots op moeten zijn.
Oh, ok. Ik dacht dat Google zijn eigen kaarten maakte.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:48 schreef ItaloDancer het volgende:
En van wie is Google afhankelijk voor zijn kaarten?
er zijn twee kaartenmakers in Nederland AND en Teleatlasquote:Op maandag 27 oktober 2008 13:00 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Oh, ok. Ik dacht dat Google zijn eigen kaarten maakte.
De software gebruikt op de PND's is gewoon gratis te verkrijgen via de TomTom site... Misschien bedoel je de PDA oplossingen daar doet TomTom sowieso weinig mee de laatste jaren, ze hebben wel een deal met HTC dat de nieuwste PDA software standaard geleverd wordt op HTC telefoons.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:46 schreef henkway het volgende:
[..]
heb niks op tegen, heb er met plezier aan zitten rommelen jarenlang, maar de software is aan hyperinflatie onderhevig en onbeperkt te kopieren en te downloaden
Misschien voor jezelf maar voor mensen die (al dan niet beroepsmatig) veel op de weg zitten is file informatie zeer waardevol.quote:de fileinfo of parkeerplaatszoeker is slecht een beperkt idee en bied geen echte meerwaarde.
Laat TeleAtlas nu net een deal voor 5 jaar met Google gesloten hebben = licentie inkomstenquote:daarnaast komt werkelijk iedere nokia en google met zijn eigen versie die gratis is
dus helaas was het korte duur
Google zal ook hier de strijd gaan winnen
Je weet toch dat de dolfijnen en apen van NOVA het elk jaar beter doen dan de 5 grootste beleggingsexperts van Nederland. Zodra je gaat nadenken, gaat het mis.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:37 schreef LXIV het volgende:
J.P. Morgan heeft het koersdoel van Tomtom verlaagd naar E3,55. Die piraten van Wallstreet toch!
Wat ik het hypocriete vind van dit soort acties is dat zulke bedrijven een koopadvies geven met koersdoel 110 wanneer het aandeel op 70 euro staat, en dan een half jaar later, als de hele koersdaling geweest is, opeens roepen dat het aandeel eigenlijk maar drieëneenhalve euro waard is!
Vraag ik me af: zaten ze dan een half jaar geleden long en trappen ze nu het aandeel de grond in omdat ze short zitten, of is er geen belang maar enkel onkunde? Als analyst inhoudt kijken wat een aandeel de afgelopen zes maanden gedaan heeft en daar dan iets over roepen, kan iedereen dat toch.
3,55
ik heb het niet op TOMTOM, veel te veel vissen in die vijverquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:48 schreef wil1686 het volgende:
Ik heb zo mijn bedenkingen met TomTom. Er zijn de afgelopen dagen massaal koersdoel verlagingen gedaan door veel analisten.
Ik heb net een uitgebreid artikel over tomtom gelezen op analist.nl.
http://www.analist.nl/index.php?page=berichten&id=2402
een handig artikel om meer over tomtom te weten te komen.
Dat artikel zegt weinig over TomTom zelf meer over hoe de analysten denken over TomTom en als je het een beetje gevolgd hebt de laatste 2 jaar dan zaten de analysten er zo goed als altijd naast. Die koersdoelen zijn ook onzin, komen altijd achteraf en geeft eigenlijk aan hoe slecht de adviezen van die analysten eigenlijk zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:48 schreef wil1686 het volgende:
Ik heb zo mijn bedenkingen met TomTom. Er zijn de afgelopen dagen massaal koersdoel verlagingen gedaan door veel analisten.
Ik heb net een uitgebreid artikel over tomtom gelezen op analist.nl.
http://www.analist.nl/index.php?page=berichten&id=2402
een handig artikel om meer over tomtom te weten te komen.
De navigatiesystemen die je los koopt zullen uitsterven. Wat overblijft is een markt met mobiele apparatuur waar een navigatiesysteem inzit of autofabrikanten die een systeem inbouwen in de auto. Als TomTom erin slaagt een graantje mee te pikken met de verkoop van actuele kaarten dan zal men overleven, zoniet dan is men gedoemd om te verdwijnen en ik vrees voor het laatste.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:16 schreef pberends het volgende:
TomTom gaat nog wel een keer naar de 3 a 4 euro in 2009. Echter kan het aandeel daarna stijgen de jaren erna naar een euro of 20.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |