abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74144104
TomTom doet aardig zijn best vandaag voor zijn toekomstige pennystock status
pi_74144109
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik ga nu zeker opnieuw kopen.
iets meer dan 100% winst gemaakt tijdens de vorige rally. Moet ik anders toch 4 maanden voor werken.
Voor elke verkoper is een koper.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 16:08:37 #203
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74153562
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik ga nu zeker opnieuw kopen.
iets meer dan 100% winst gemaakt tijdens de vorige rally. Moet ik anders toch 4 maanden voor werken.
wat ga je precies kopen als ik vragen mag?

tomtom zal naar mijn inzicht de komende tijd iig niet veel meer gaan stijgen. Andere meningen hierover zijn ook welkom
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_74154348
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 23:10 schreef M.Melandri het volgende:
koersdoel 0,00
2010 of 2011? Wie durft?
pi_74170802
quote:
Steetview navigeren ziet er wel erg cool uit maar TomTom zal hier voorlopig weinig last van hebben:
- voorlopig alleen in de VS
- voorlopig alleen op android telefoons
- voorlopig op slechts een telefoon
- Het is niet echt gratis je moet wel internet abo hebben

Wel geweldige timing, volgens mij ook wel wat voorkennis handel vandaag wat cijfers van TT waren goed en dan toch al ruim -10% voor de bekendmaking van Google. Misschien wordt TT nu wel interessant voor concurrenten van Google zoals Microsoft? Garmin heeft een groter probleem, die hebben net een eigen navigatietelefoon gelanceerd in de VS
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:24:02 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74170879
De cijfers van TT waren helemaal niet zo goed, want ze gaven aan dat de marges krimpen en de omzet stagneert. Dan kunnen ze nu nog wel een winstje maken, TT koop je niet vanwege het dividendrendement!

Het was dus dubbel op: en matige cijfers en toegenomen concurrentie.
The End Times are wild
pi_74173687
Laatste jaren daalde de omzet in Q3 tegenover Q2 omdat Q3 altijd minder kwartaal is in navigatie branche nu bleef de omzet nagenoeg gelijk. Daarnaast een kleine afzet en winst stijging daarom vond ik de cijfers goed, zeker in een branche waarvan men roept dat deze zwaar getroffen is door de crisis. Mobile en automotive beginnen ook groter deel van de omzet te bepalen dus ook al minder afhankelijk van de PND verkoop.
pi_74173791
Wooowww dit is wel heeel vet!



[ Bericht 27% gewijzigd door Dave7 op 29-10-2009 01:16:14 ]
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:56:57 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74177645
Dat streetview-rijden is wel bizar vet! En als gratis appl. op je mobiel straks? Dan snap ik wel waarom TT een duik maakt. Alleen zal Google nooit net als een specialist als TT met alle andere zaken zoals filemeldingen etc. kunnen komen.

Voordeel voor Google is weer dat zij hun andere data kunnen koppelen aan de routenavigatie. Niet alleen restaurants, maar ook bijvoorbeeld een stem van wikipedia die je voorleest wat er allemaal over een stad te weten valt als je er binnenrijdt.
The End Times are wild
pi_74177693
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:22 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Steetview navigeren ziet er wel erg cool uit maar TomTom zal hier voorlopig weinig last van hebben:
- voorlopig alleen in de VS
- voorlopig alleen op android telefoons
- voorlopig op slechts een telefoon
- Het is niet echt gratis je moet wel internet abo hebben
Een beurshandelaar zal niet kijken naar logica zoals dat. Die leest alleen "Google komt met navigatiesysteem" en TT-aandelen.

Tot het volgende bericht "Google interesse in overname teleatlas"
pi_74179083
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:58 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Een beurshandelaar zal niet kijken naar logica zoals dat. Die leest alleen "Google komt met navigatiesysteem" en TT-aandelen.

Tot het volgende bericht "Google interesse in overname teleatlas"
Ja precies alleen de combi Google en navigatie was voldoende. Wat zal de koers doen als straks blijkt dat dit weinig tot geen impact heeft op de cijfers van TT..

Uhm Teleatlas is van TomTom Google gaat z'n eigen maps gebruiken ipv van die van Teleatlas. Daarom is TT misschien nu interessant geworden voor Microsoft.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:18:34 #213
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_74179954
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:56 schreef LXIV het volgende:
Dat streetview-rijden is wel bizar vet! En als gratis appl. op je mobiel straks? Dan snap ik wel waarom TT een duik maakt. Alleen zal Google nooit net als een specialist als TT met alle andere zaken zoals filemeldingen etc. kunnen komen.

Voordeel voor Google is weer dat zij hun andere data kunnen koppelen aan de routenavigatie. Niet alleen restaurants, maar ook bijvoorbeeld een stem van wikipedia die je voorleest wat er allemaal over een stad te weten valt als je er binnenrijdt.
Nadeel van google is wel dat je verbinding met internet moet hebben op zo'n ding. Voor zover ik het begrijp staan de kaarten immers niet op de telefoon zelf geladen. Die internet abbo's zijn
- in de vs erg duur
- in europa SCHREEUWEND duur als je een landsgrens over gaat

Maar die kaarten zal je dus niet mogen downloaden naar je telefoon want...
die zijn (o.a.) van tele atlas. Kijk voor de gein maar eens rechts onderin als je naar maps.google.nl gaat.

Je spreekt jezelf overigens wel een beetje tegen. Enerzijds kan google alle data koppelen aan routenavigatie, maar zullen ze niet net zoals tomtom filemeldingen geven ? Lijkt me JUIST iets wat internet-based navigatie kan.
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:51 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Ja precies alleen de combi Google en navigatie was voldoende. Wat zal de koers doen als straks blijkt dat dit weinig tot geen impact heeft op de cijfers van TT..

Uhm Teleatlas is van TomTom Google gaat z'n eigen maps gebruiken ipv van die van Teleatlas. Daarom is TT misschien nu interessant geworden voor Microsoft.
Als google beschikking heeft of gaat krijgen over eigen kaarten, dan heeft TomTom zeker een heel groot probleem.
  Redactie Frontpage donderdag 29 oktober 2009 @ 11:37:44 #214
4530 crew  Crazy Harry
pi_74180680
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 09:56 schreef LXIV het volgende:
Dat streetview-rijden is wel bizar vet! En als gratis appl. op je mobiel straks? Dan snap ik wel waarom TT een duik maakt. Alleen zal Google nooit net als een specialist als TT met alle andere zaken zoals filemeldingen etc. kunnen komen.

Voordeel voor Google is weer dat zij hun andere data kunnen koppelen aan de routenavigatie. Niet alleen restaurants, maar ook bijvoorbeeld een stem van wikipedia die je voorleest wat er allemaal over een stad te weten valt als je er binnenrijdt.
Ach, er worden nu ook al ziekteuitbraken opgespoord door middel van google, files zullen ook wel op een dergelijke manier opgespoord kunnen worden
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_74180741
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:51 schreef mouzzer het volgende:

[..]
Uhm Teleatlas is van TomTom Google gaat z'n eigen maps gebruiken ipv van die van Teleatlas. Daarom is TT misschien nu interessant geworden voor Microsoft.
Dat bedoel ik. Als google zegt "we kopen teleatlas over", dan schieten de aandelen van TT weer omhoog. Zegt google "we maken onze eigen kaarten omdat onze streetview auto's toch door de hele wereld rijden" dan donderd TT helemaal naar beneden.

(wat ik hoop is dat google zegt: "we pompen x miljard in openstreetmaps en updaten de data daar met onze streetviewdata")
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:18 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Nadeel van google is wel dat je verbinding met internet moet hebben op zo'n ding. Voor zover ik het begrijp staan de kaarten immers niet op de telefoon zelf geladen.
In het nieuwsbericht staat dat de mogelijkheid bestaat om je route te cachen. Dus thuis via wifi zeggen waar je naar toe wilt, en alles gecached. Caching mag weer wel.
pi_74181507
Dat je een internetverbinding moet hebben met Google navigatie is niet handig en daarbij moet je ook een google geschikte foon hebben...........
pi_74181801
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:39 schreef athlonkmf het volgende:

In het nieuwsbericht staat dat de mogelijkheid bestaat om je route te cachen. Dus thuis via wifi zeggen waar je naar toe wilt, en alles gecached. Caching mag weer wel.
Moet je je wel aan die route houden anders kom je niet meer thuis en een meerwaarde tov een TomTom heeft het dan al helemaal niet meer.

Maar ik geloof wel in de toekomst hiervan, alleen zal het nog heeeeel lang duren voor dit voor veel mensen een optie is. In de tussentijd moet TomTom maar weer iets verzinnen.
pi_74183957
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:06 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Moet je je wel aan die route houden anders kom je niet meer thuis en een meerwaarde tov een TomTom heeft het dan al helemaal niet meer.
Misschien niet voor europa, maar wel als je naar het buitenland ga en je daar dan weer geen kaarten heb voor je tomtom. Wat dacht je van een vakantie in USA? Of misschien een land waar er helemaal geen tomtom voor zijn?

Maar nog steeds, het nut van google maps navigatie doet er helemaal niet toe in dit topic. Het feit dat google in navigatie gaat, zegt al genoeg voor de aandelen.
pi_74217183
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:39 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Als google zegt "we kopen teleatlas over", dan schieten de aandelen van TT weer omhoog. Zegt google "we maken onze eigen kaarten omdat onze streetview auto's toch door de hele wereld rijden" dan donderd TT helemaal naar beneden.

(wat ik hoop is dat google zegt: "we pompen x miljard in openstreetmaps en updaten de data daar met onze streetviewdata")
Ah okee Tijdje terug is al bekend gemaakt dat Google niet langer Tele Atlas gebruikt voor hun VS kaarten (kijk maar eens naar de kleine lettertjes op maps.google.com in vergelijking met maps.google.nl). Dat deed weinig met de koers van TT.

Opvallender is dat Garmin gister maar 2,3% lager sloot terwijl TT weer 10% omlaag ging. Op korte termijn gaat Garmin veel meer last hebben van Google, zo heeft Garmin gister al de prijs van hun pas recent gelanceerde navigatietelefoon met 200 dollar verlaagd naar 99 dollar...
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:28:44 #220
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_74217896
Gokje gewaagd en zojuist weer ingestapt. Ben benieuwd naar waar de achtbaan dit keer gaat.

Op lange termijn dnek ik toch dat TT een redelijk lean is bedrijf dat voor navigatie een hoop kan bieden. De vraag blijft natuurlijk kunnen ze de abonnementsdiensten tot een succes brengen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_74228410
Niet vergeten dat Nokia Navteq aan boord heeft, en ook naarstig op zoek is naar het service model. Wordt erg druk op die markt.
pi_77087158
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 21 januari 2010 @ 10:37:27 #223
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77115814
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Niet vergeten dat Nokia Navteq aan boord heeft, en ook naarstig op zoek is naar het service model. Wordt erg druk op die markt.
wat zou pberends doen?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:57:34 #225
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77153182
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
'Nokia komt met gratis navigatie'
Sell! Sell! Sell!
Toch zal het zo`n vaart niet lopen. De GSM heeft ook de digitale camera niet verdrongen. Dedicated hardware wint altijd.
Bovendien heeft Tomtom een paar jaar terug, voor veel geld weliswaar, Teleatlas overgenomen. Hierdoor heeft Tomtom bronbestanden in handen die ze weer kan verkopen aan derden als Nokia, Samsung cs.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_77153742
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:57 schreef Napalm het volgende:

[..]

Toch zal het zo`n vaart niet lopen. De GSM heeft ook de digitale camera niet verdrongen. Dedicated hardware wint altijd.
Bovendien heeft Tomtom een paar jaar terug, voor veel geld weliswaar, Teleatlas overgenomen. Hierdoor heeft Tomtom bronbestanden in handen die ze weer kan verkopen aan derden als Nokia, Samsung cs.
weet je eigenlijk wat Navteq, wat Nokia gekocht heeft, eigenlijk doet?

of hoeveel spelers op dit moment een kaartenbestand op aan het bouwen zijn?

Het bedrijf wat de meeste toegevoegde waarde aan die kaarten levert, heeft een kans. In dat licht mag je de recente acquistie van ilocal door TomTom ook zien. Maar tegen Nokia en Google en aanverwanten is TomTom een klein muisje die tussen de dichtslaande deur komt.

Ze kunnen hopen op een Samsung die zich in wil kopen, want zelfstandig is het dadelijk alleen een producent van kastjes. Zoals Philips ooit de VCR bedacht.
pi_77154279
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

weet je eigenlijk wat Navteq, wat Nokia gekocht heeft, eigenlijk doet?

of hoeveel spelers op dit moment een kaartenbestand op aan het bouwen zijn?

Het bedrijf wat de meeste toegevoegde waarde aan die kaarten levert, heeft een kans. In dat licht mag je de recente acquistie van ilocal door TomTom ook zien. Maar tegen Nokia en Google en aanverwanten is TomTom een klein muisje die tussen de dichtslaande deur komt.

Ze kunnen hopen op een Samsung die zich in wil kopen, want zelfstandig is het dadelijk alleen een producent van kastjes. Zoals Philips ooit de VCR bedacht.
Ik heb de hoop voor T2 eigenlijk al opgegeven. Ik zie absoluut niet in hoe zij moeten gaan overleven tussen deze zware concurrentie. Het enige goede aan T2 vind ik dan ook Tele Atlas. Wat verkoopt TomTom eigenlijk nog meer naast al die rommelkastjes?

En al die productdifferentiatie bij die kastjes werkt natuurlijk voor geen meter. Als je er net 1tje hebt aangeschaft ga je echt niet snel 1 andere aanschaffen omdat die groter/luxer/stemmen van bekenden etc. hebben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77154715
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb de hoop voor T2 eigenlijk al opgegeven. Ik zie absoluut niet in hoe zij moeten gaan overleven tussen deze zware concurrentie. Het enige goede aan T2 vind ik dan ook Tele Atlas. Wat verkoopt TomTom eigenlijk nog meer naast al die rommelkastjes?

En al die productdifferentiatie bij die kastjes werkt natuurlijk voor geen meter. Als je er net 1tje hebt aangeschaft ga je echt niet snel 1 andere aanschaffen omdat die groter/luxer/stemmen van bekenden etc. hebben.
maar het probleem blijft dat die kaarten relatief simpel reproduceerbaar zijn, en dat die thans ook door allerlei partijen gereproduceerd worden. Daarin zit geen toegevoegde waarde. Eerlijk gezegd begrijp ik het strategische belang van Tele Atlas niet zo.

Het draait om aanverwante diensten (filemeldingen, restaurants, aanbiedingen, verzin het maar). Dat is niet autogebonden. Is een mobiel platform niet veel logischer? Heeft TomTom daar een voorsprong?
pi_77154995
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb de hoop voor T2 eigenlijk al opgegeven. Ik zie absoluut niet in hoe zij moeten gaan overleven tussen deze zware concurrentie. Het enige goede aan T2 vind ik dan ook Tele Atlas. Wat verkoopt TomTom eigenlijk nog meer naast al die rommelkastjes?

En al die productdifferentiatie bij die kastjes werkt natuurlijk voor geen meter. Als je er net 1tje hebt aangeschaft ga je echt niet snel 1 andere aanschaffen omdat die groter/luxer/stemmen van bekenden etc. hebben.
Wist je dat Tele Atlas, letterlijk, nog nooit winst heeft gemaakt? Die bestuurders hebben zich rot gelachen.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_77155106
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

maar het probleem blijft dat die kaarten relatief simpel reproduceerbaar zijn, en dat die thans ook door allerlei partijen gereproduceerd worden. Daarin zit geen toegevoegde waarde. Eerlijk gezegd begrijp ik het strategische belang van Tele Atlas niet zo.

Het draait om aanverwante diensten (filemeldingen, restaurants, aanbiedingen, verzin het maar). Dat is niet autogebonden. Is een mobiel platform niet veel logischer? Heeft TomTom daar een voorsprong?
Ik bedoelde dit soort nieuwe dingen van TeleAtlas

Die aanverwante diensten waar je het over hebt gaan (naar mijn mening) nooit werken. Ik vind het nu al gruwelijk irritant om zo'n GPS in de auto te gebruiken. Laat staan dat ik hem ga gebruiken om tijdens het autorijden een restaurant te boeken, of een bioscoop. Of dat als je naar de Appie Heijn rijdt even snel de kortingen bij langs gaat in de tomtom
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77155225
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:40 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Wist je dat Tele Atlas, letterlijk, nog nooit winst heeft gemaakt? Die bestuurders hebben zich rot gelachen.
Ze hoeven ook geen winst te maken Ik vind dat ze wel leuke producten creëren en het aandeel deed het ook niet heel slecht (in het begin ) Wat ik wel onbegrijpelijk vind is het hoge bedrag dat T2 voor teleatlas heeft neergelegd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77155355
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ze hoeven ook geen winst te maken Ik vind dat ze wel leuke producten creëren en het aandeel deed het ook niet heel slecht (in het begin ) Wat ik wel onbegrijpelijk vind is het hoge bedrag dat T2 voor teleatlas heeft neergelegd.
Nou ja, dat er wat binnen komt is ook wel handig, niet? En je geeft het zelf al aan, het hoge bedrag dat TomTom er voor neer heeft gelegd is natuurlijk helemaal om te huilen. Er zijn veel betere bedrijven te koop voor dat geld.

[ Bericht 1% gewijzigd door draaier89 op 22-01-2010 20:54:19 ]
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_77155535
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik bedoelde dit soort nieuwe dingen van TeleAtlas

Die aanverwante diensten waar je het over hebt gaan (naar mijn mening) nooit werken. Ik vind het nu al gruwelijk irritant om zo'n GPS in de auto te gebruiken. Laat staan dat ik hem ga gebruiken om tijdens het autorijden een restaurant te boeken, of een bioscoop. Of dat als je naar de Appie Heijn rijdt even snel de kortingen bij langs gaat in de tomtom
wie zit daarop te wachten?

Als die aanverwante diensten niet gaan werken, heeft TomTom nul komma niks toekomst, imho. Ze kunnen hooguit hopen op een overname door een Samsung of LG, als antwoord op Google en Nokia, maar daar zijn ze te duur voor schat ik.

In Chengdu, China, heb je een straat die de main shopping straat is. Je krijgt daar een SMS met de aanbieding van de winkel waar je langs loopt. Dat soort diensten zijn geld waard. Niet een stom kaartje, wat je over twee jaar van 10 aanbieders kan krijgen. Da's lage marge, evenals het apparaatje.

Ik zie ook niet in waarom een auto apparaat daar toegevoegde waarde gaat leveren, ondanks de vooruitstrevende kennis van TomTom op dit gebied. Het mobieltje heeft een veel bredere toepassing. Straks produceert TomTom alleen schermpjes voor in de auto die via bluetooth met je mobieltje communiceert. Best of both worlds.
pi_77155751
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wie zit daarop te wachten?

Als die aanverwante diensten niet gaan werken, heeft TomTom nul komma niks toekomst, imho. Ze kunnen hooguit hopen op een overname door een Samsung of LG, als antwoord op Google en Nokia, maar daar zijn ze te duur voor schat ik.
Nou daarmee zegel je toch al het afscheid van T2 Of zie jij nog wel dat het de beter kant op zal gaan voor T2?
quote:
In Chengdu, China, heb je een straat die de main shopping straat is. Je krijgt daar een SMS met de aanbieding van de winkel waar je langs loopt. Dat soort diensten zijn geld waard. Niet een stom kaartje, wat je over twee jaar van 10 aanbieders kan krijgen. Da's lage marge, evenals het apparaatje.
Dat dat werkt Dat lijkt me dus echt niks hae
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77155833
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:48 schreef draaier89 het volgende:

[..]

Nou ja, dat er wat binnen komt is ook wel handig, niet? En je geeft het zelf al aan, het hoge bedrag dat TomTom er voor neer heeft gelegd is natuurlijk helemaal om te huilen. Er zijn veel betere bedrijven te koop voor dat geld.
Oke, agreed. Enige inkomsten zijn handig maar is geen noodzaak voor een bedrijf met wat een relatief nieuwe technologie kwam op dat moment van de markt. Zonne Energie leverde in het begin ( en nu eigenlijk nog steeds ) geen ene flikker op maar potentie kan het nog steeds hebben (ook na falende jaren).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77155905
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nou daarmee zegel je toch al het afscheid van T2 Of zie jij nog wel dat het de beter kant op zal gaan voor T2?
[..]

Dat dat werkt Dat lijkt me dus echt niks hae
google. ads lijkt je vast ook niks, maar het legt de eingenaar van deze site ook geen windeieren

over het uiteindelijk lot van T2 trouwens geen verschil van mening
pi_77155977
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oke, agreed. Enige inkomsten zijn handig maar is geen noodzaak voor een bedrijf met wat een relatief nieuwe technologie kwam op dat moment van de markt. Zonne Energie leverde in het begin ( en nu eigenlijk nog steeds ) geen ene flikker op maar potentie kan het nog steeds hebben (ook na falende jaren).
Tja, maar TeleAtlas komt al wat langer met 'nieuwere' technologieën, dan zou er toch ooit een keer winst moeten komen, van bijv. een product wat eindelijk na jaren winst is gaan geven. Maar ze zijn door o.a het bedrijf wat ik net gaf van de kaart geveegd en geen waardige tegenspeler meer.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 21:04:17 #238
236264 crew  capricia
pi_77156126
Ik denk niet dat t2 hier makkelijk bovenop gaat komen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77156201
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

google. ads lijkt je vast ook niks, maar het legt de eingenaar van deze site ook geen windeieren

over het uiteindelijk lot van T2 trouwens geen verschil van mening
Oke, ik snap die hele reclame markt gewoon niet. Ik ken dan ook niemand die ook daadwerkelijk op die ads klikt
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77156258
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oke, ik snap die hele reclame markt gewoon niet. Ik ken dan ook niemand die ook daadwerkelijk op die ads klikt
ik ook niet, maar er wordt goed geld mee verdiend
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:34:03 #241
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77157485
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:40 schreef draaier89 het volgende:
Wist je dat Tele Atlas, letterlijk, nog nooit winst heeft gemaakt? Die bestuurders hebben zich rot gelachen.
Gelul, hoe kom je erbij??

Zin 2007 het laatste beursjaar was er gewoon een winst.
Zie bijv: http://www.cubi.nl/nieuws(...)nst_voor_Tele_Atlas/
http://www.telegraaf.nl/d(...)mzet_en_winst__.html
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
maar het probleem blijft dat die kaarten relatief simpel reproduceerbaar zijn
Nee, de core data kan en mag je helemaal niet zomaar kopiëren. Die zal je moeten kopen van het selecte groepje aanbieders. Dat was dan ook de reden voor Tomtom om Teleatlas te kopen.

Bovendien is het Europese wegennet constant aan verandering onderhevig en het is heel veel werk om dat cartografisch op te bouwen en te onderhouden. Zeker niet iets wat elke telefoonfabrikant kan en wil gaan doen.

[ Bericht 24% gewijzigd door Napalm op 22-01-2010 21:40:03 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_77165882
Ik denk dat jullie allemaal een paar grote denkfouten maken:

Tomtom staat wereldwijd bekend om zijn goede kwaliteit navigatiekastjes. en is een kwalitatief sterk merk in zijn segment.
Tomtom maakt gewoon winst..
-gratis tomtom van google komt alleen voor de android toestellen uit. Androidtoestellen zijn heel duur voor mobieltjes en bereikt zodoende niet genoeg mensen.
-gratis nokia navigatie is heel leuk natuurlijk, maar is beduidend minder dan tomtom qua kwaliteit...kijk maar voor de grap eens op ervaringswebsites met nokia navigatie. Wel is nokia nog steeds de marktleider qua verkoop smarthphones wereldwijd dus mensen zullen dit snel in hun handen krijgen.

Waarom Tom2 gaat overleven:
-je zal altijd mensen hebben die een losse navigatie handiger vinden
-mensen die gaan voor een zeer kwalitatieve navigatiesysteem
-Deals met autofabrikanten om standaard in de autoingebouwde navigatie te leveren. Zit dus in de autoprijs inbegrepen naar de klant toe.
-Veranderen van Bussness plan!!!! dit gaat eraan komen jongens trust me.. tomtom is een sterke merk, deze merk gaat gewoon ook in andere nieuwe segmenten/markten komen, wat dacht je van smarthphones/pda/laptops/horloges/en misschien wel autos.

Ook zullen aandeelhouders moeten realiseren dat TOMTOM standaard op de iphone geleverd word. Als apple mee gaat in het gratis aanbieden van kaarten, dan zal een overname van tomtom zeer waarschijnlijk zijn. En is een uitkoopprijs van het dubbele a driedubbele prijs per aandeel. Dus reken maar op zo een kleine 15 euro uitkooppremie per aandeel.
mooie rendement toch
Veni,Vidi, Vici
pi_77166498
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:54 schreef Angelonfire23 het volgende:
Ik denk dat jullie allemaal een paar grote denkfouten maken:

Tomtom staat wereldwijd bekend om zijn goede kwaliteit navigatiekastjes. en is een kwalitatief sterk merk in zijn segment.
Tomtom maakt gewoon winst..
-gratis tomtom van google komt alleen voor de android toestellen uit. Androidtoestellen zijn heel duur voor mobieltjes en bereikt zodoende niet genoeg mensen.
-gratis nokia navigatie is heel leuk natuurlijk, maar is beduidend minder dan tomtom qua kwaliteit...kijk maar voor de grap eens op ervaringswebsites met nokia navigatie. Wel is nokia nog steeds de marktleider qua verkoop smarthphones wereldwijd dus mensen zullen dit snel in hun handen krijgen.

Waarom Tom2 gaat overleven:
-je zal altijd mensen hebben die een losse navigatie handiger vinden
-mensen die gaan voor een zeer kwalitatieve navigatiesysteem
-Deals met autofabrikanten om standaard in de autoingebouwde navigatie te leveren. Zit dus in de autoprijs inbegrepen naar de klant toe.
-Veranderen van Bussness plan!!!! dit gaat eraan komen jongens trust me.. tomtom is een sterke merk, deze merk gaat gewoon ook in andere nieuwe segmenten/markten komen, wat dacht je van smarthphones/pda/laptops/horloges/en misschien wel autos.

Ook zullen aandeelhouders moeten realiseren dat TOMTOM standaard op de iphone geleverd word. Als apple mee gaat in het gratis aanbieden van kaarten, dan zal een overname van tomtom zeer waarschijnlijk zijn. En is een uitkoopprijs van het dubbele a driedubbele prijs per aandeel. Dus reken maar op zo een kleine 15 euro uitkooppremie per aandeel.
mooie rendement toch
..aldus medewerker aka groot aandeelhouder T2.


Waarin het veranderen van business plan nog het interessants klinkt. Zoveel voorbeelden van een bedrijf die een business plan goed heeft weten te veranderen zijn er niet, voorbeeld is IBM. (die maakten immers eerst PCs)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77167063
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

..aldus medewerker aka groot aandeelhouder T2.


Waarin het veranderen van business plan nog het interessants klinkt. Zoveel voorbeelden van een bedrijf die een business plan goed heeft weten te veranderen zijn er niet, voorbeeld is IBM. (die maakten immers eerst PCs)
pff is gewoon wat ik vind, ben geen medewerker of aandeelhouder. Ik had ze wel tom2 aandelen. In een paar maanden voor het dubbele prijs kunnen verkopen. dus ik ben daar nog steeds heel blij mee.:P

en je weet verder niet waar je over praat, sorry hoor maar bijna ELKE bedrijf in dfe technologybranche verandert zijn bussness plan regelmatig, dit is niet meer dan logisch....
Veni,Vidi, Vici
pi_77167913
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
DJI meer dan 100 punten er bij.
Tom2 vandaag al even de 13,50 aangetikt.
Ik hoop dat donderdag de 14 eurogrens geslecht wordt. Dan moet er dus wel even 90 cent bij.
Maar wie nu niet instapt is zeker te laat.
En een paar maanden later blijkt dat je 50% van je geld kwijt ben Koers vandaag 6 euro........
  zaterdag 23 januari 2010 @ 11:12:56 #246
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_77171602
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 02:09 schreef vererita het volgende:

[..]

En een paar maanden later blijkt dat je 50% van je geld kwijt ben Koers vandaag 6 euro........
Ikzelf niet, alleen diegenen die mijn "advies" opgevolgd hebben.
Eigenlijk was het een verkooppraatje waarvan ik zelf de vruchten hoopte te plukken.

Sorry
Wie dit leest is gek
pi_77173870
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:34 schreef Napalm het volgende:

Nee, de core data kan en mag je helemaal niet zomaar kopiëren. Die zal je moeten kopen van het selecte groepje aanbieders. Dat was dan ook de reden voor Tomtom om Teleatlas te kopen.

Bovendien is het Europese wegennet constant aan verandering onderhevig en het is heel veel werk om dat cartografisch op te bouwen en te onderhouden. Zeker niet iets wat elke telefoonfabrikant kan en wil gaan doen.
je begrijpt me niet. Er zijn op dit moment verschillende bedrijven bezig om een kaartendatabase op te bouwen. Zelf op te bouwen en te onderbouwen. Kaarten is geen niche (meer).

Daarnaast het feit dat een kaartendatabase opbouwen en onderhouden vooral vaste kosten zijn. Of ik het aan 1, 2, 3 of 900 afenemers verkoop beinvloedt de kosten nauwelijks. Da's een garantie voor prijserosie bij meerdere aanbieders van een kaartendatabase.
  zondag 24 januari 2010 @ 12:27:45 #248
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77205076
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
je begrijpt me niet. Er zijn op dit moment verschillende bedrijven bezig om een kaartendatabase op te bouwen. Zelf op te bouwen en te onderbouwen. Kaarten is geen niche (meer).

Daarnaast het feit dat een kaartendatabase opbouwen en onderhouden vooral vaste kosten zijn. Of ik het aan 1, 2, 3 of 900 afenemers verkoop beinvloedt de kosten nauwelijks. Da's een garantie voor prijserosie bij meerdere aanbieders van een kaartendatabase.
Ik denk dat we elkaar inderdaad niet begrijpen. Ik kwam zelf uit de cartografische wereld. Er zijn maar een paar (drie) aanbieders van de basisdata in Europa, Teleatlas is er een van.

Met die data kunnen andere bedrijven hun kaarten maken. Denk aan Falk, Marco polo, Euromaps maar ook digitale kaarten als onderweg.nl, routenet, de ANWB onlineplanner en uiteraard de portable navigatie;TomToms, Blaupunkt, Garmin`s, de Volvo cs in-car-navigatie. En dan heb je ook nog de GSM navigatie als McGuider, en Nokia`s eigen programma.

Als je eenmaal een goede database hebt kan je die inderdaad uitgebreid exploiteren over vele producten en zo de constante kosten uitsmeren over veel producten. Dat gebeurt in wezen ook al doordat de drie aanbieders hun databases in al die bovengenoemde producten terug zien komen via de bedrijven lager in de keten waaraan ze verkopen. Van routeplanner tot landkaart tot fietsatlas.

Het grote probleem is dat zo`n 30% van de wegen in EUropa jaarlijks verandert. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er enkel 30% meer wegen bij komen of worden gesloopt maar ook aanpassingen in snelheden, rotonde`s e.d. Dat onderhouden van je database is natuurlijk een heel monnikenwerk, welhaast een natuurlijk monopolie zodat je nooit zal zien dat Nokia+SE+Samsung+LG+Apple+Tom+Tom+ Blaupunkt+Garmin+BMW+Mercedes+Opel+PSA+Kia+Mazda+etc, etc allemaal hun eigen database gaan opbouwen. Die kopen ze lekker in bij anderen, om minder afhankelijk te zijn van die derden heeft Tomtom indertijd voor veel geld Teleatlas opgekocht.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_77205212
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:27 schreef Napalm het volgende:

[..]
Het grote probleem is dat zo`n 30% van de wegen in EUropa jaarlijks verandert. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er enkel 30% meer wegen bij komen of worden gesloopt maar ook aanpassingen in snelheden, rotonde`s e.d. Dat onderhouden van je database is natuurlijk een monnikenwerk, welhaast een natuurlijk monopolie zodat je nooit zal zien dat Nokia+SE+Samsung+LG+Apple+Tom+Tom+ Blaupunkt+Garmin+BMW+Mercedes+Opel+PSA+Kia+Mazda+etc, etc allemaal hun eigen database gaan opbouwen.
Is het dan niet gemakkelijker, dat als er plannen liggen om wegen te veranderen. Het desbetreffende land zijn verkeers ministerie even een telefoontje pleegt naar de kaartmakers zodat op het moment van ze het kunnen implementeren in de map. En als kaart maker gooi je er dan elke maand of 2 maand een nieuwe update uit met een 'updated map vanaf dat moment'. 30% van de wegen veranderen is natuurlijk veel, maar als je dat verspreidt over een heel jaar valt dat nog wel mee (denk ik )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77205329
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:27 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik denk dat we elkaar inderdaad niet begrijpen. Ik kwam zelf uit de cartografische wereld. Er zijn maar een paar (drie) aanbieders van de basisdata in Europa, Teleatlas is er een van.

Met die data kunnen andere bedrijven hun kaarten maken. Denk aan Falk, Marco polo, Euromaps maar ook digitale kaarten als onderweg.nl, routenet, de ANWB onlineplanner en uiteraard de portable navigatie;TomToms, Blaupunkt, Garmin`s, de Volvo cs in-car-navigatie. En dan heb je ook nog de GSM navigatie als McGuider, en Nokia`s eigen programma.

Als je eenmaal een goede database hebt kan je die inderdaad uitgebreid exploiteren over vele producten en zo de constante kosten uitsmeren over veel producten. Dat gebeurt in wezen ook al doordat de drie aanbieders hun databases in al die bovengenoemde producten terug zien komen via de bedrijven lager in de keten waaraan ze verkopen. Van routeplanner tot landkaart tot fietsatlas.

Het grote probleem is dat zo`n 30% van de wegen in EUropa jaarlijks verandert. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er enkel 30% meer wegen bij komen of worden gesloopt maar ook aanpassingen in snelheden, rotonde`s e.d. Dat onderhouden van je database is natuurlijk een heel monnikenwerk, welhaast een natuurlijk monopolie zodat je nooit zal zien dat Nokia+SE+Samsung+LG+Apple+Tom+Tom+ Blaupunkt+Garmin+BMW+Mercedes+Opel+PSA+Kia+Mazda+etc, etc allemaal hun eigen database gaan opbouwen. Die kopen ze lekker in bij anderen, om minder afhankelijk te zijn van die derden heeft Tomtom indertijd voor veel geld Teleatlas opgekocht.
Ik begreep dat een aantal Indiaase en Chinese bedrijven databases aan het opbouwen zijn, of ze daarin Europa meenemen, weet ik niet.
  zondag 24 januari 2010 @ 13:06:46 #251
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77206362
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik begreep dat een aantal Indiaase en Chinese bedrijven databases aan het opbouwen zijn, of ze daarin Europa meenemen, weet ik niet.
Die zullen vast wel een deal met Nokia maken, Nokia wil overal ter wereld mobiels verkopen en ook de Nokia OVI aanbieden, daar kun je gratis mappen downloaden van de gehele wereld

Het mooie is dat je altijd gratis kan bijwerken en dat is NOODZAAK voor navigatiesoftware

De TT software is soms verouderd, en met Nokia hoeft dat niet meer

Maar het is niet ondenkbaar dat NOKIA heel graag TT wil overnemen
pi_77206990
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:06 schreef Deprater het volgende:


Maar het is niet ondenkbaar dat NOKIA heel graag TT wil overnemen
waarom hebben ze dan NAVTEQ overgenomen?
  zondag 24 januari 2010 @ 14:39:21 #253
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77210079
Tomtom heeft duidelijk ingezet op het diensten bedrijfsmodel door naast enkel hardware het hun HD/ live services (ism Vodafoon) een abonnementsstructuur te gaan bieden. Als de kastjes heel goedkoop worden kunnen ze op die manier hun marge behalen. Het enige waar ik ze de mist mee zie ingaan is dat ze er nu nog teveel geld voor vragen. EUR10 pm dacht ik en dan bereik je enkel de kilometervreters.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Is het dan niet gemakkelijker, dat als er plannen liggen om wegen te veranderen. Het desbetreffende land zijn verkeers ministerie even een telefoontje pleegt naar de kaartmakers zodat op het moment van ze het kunnen implementeren in de map. En als kaart maker gooi je er dan elke maand of 2 maand een nieuwe update uit met een 'updated map vanaf dat moment'. 30% van de wegen veranderen is natuurlijk veel, maar als je dat verspreidt over een heel jaar valt dat nog wel mee (denk ik )
Vroeger, heel lang geleden tijdens de koude oorlog waren die gegevens dan ook in handen van staatsbedrijven. Mede ook vanwege de militaire-stategische belangen. De val van de muur is ook een van de redenen waarom de dekking van de kaarten in Oost-Europa niet zo gedetailleerd is als hier.
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik begreep dat een aantal Indiaase en Chinese bedrijven databases aan het opbouwen zijn, of ze daarin Europa meenemen, weet ik niet.
Best mogelijk maar die zitten met hetzelfde informatie-verouderingsprobleem. En dat is moeilijk op afstand op te lossen. Het maken van de kaarten zelf kan je daar natuurlijk goedkoop door Indiaanse IT en photoshop mannen laten doen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 24 januari 2010 @ 18:16:52 #254
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77217304
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

waarom hebben ze dan NAVTEQ overgenomen?
Navteq is USA en TT is EU
pi_77218856
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:16 schreef Deprater het volgende:

[..]

Navteq is USA en TT is EU
lieve schat, wat bedoel je daarmee?
  zondag 24 januari 2010 @ 19:06:09 #256
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77219172
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

lieve schat, wat bedoel je daarmee?
Nu dat NAVTEQ vooral USA georiënteerd is en TT vooral EU georiënteerd, en voor 5,7 miljard was NAVTEC veel te duur

TT kost nu 150.000 x 6 euro ofwel 1 miljard, en dat is inclusief Teleatlas !!!

Als ik Nokia was, dan wist ik het wel
Voor 2 miljard hebben ze de deal van de eeuw
pi_77219392
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:06 schreef Deprater het volgende:

[..]

Nu dat NAVTEQ vooral USA georiënteerd is en TT vooral EU georiënteerd, en voor 5,7 miljard was NAVTEC veel te duur

TT kost nu 150.000 x 6 euro ofwel 1 miljard, en dat is inclusief Teleatlas !!!

Als ik Nokia was, dan wist ik het wel
Voor 2 miljard hebben ze de deal van de eeuw
NAVTEQ is een USA company, maar zit overal ter wereld. Onder andere in Veldhoven nota bene.

Als jij Nokia was, was het al lang ter ziele, vermoed ik....

Hoeveel aandelen TomTom zijn er ook alweer? EU kartel wetgeving iemand?
  zondag 24 januari 2010 @ 20:44:01 #258
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77223521
quote:
[quote]Op zondag 24 januari 2010 19:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
quote:
NAVTEQ is een USA company, maar zit overal ter wereld. Onder andere in Veldhoven nota bene.
verkooponderdeel, ikdenk dat TT ook wel een sales in de USA heeft
quote:
Als jij Nokia was, was het al lang ter ziele, vermoed ik....
mogelijk, ik kan geen mobieltjes maken, maar ben wel verslaafd aan Neukias
quote:
Hoeveel aandelen TomTom zijn er ook alweer? EU kartel wetgeving iemand?
500.000

http://www.belegger.nl/aandeel-TOMTOM.fundamentals
pi_77224201
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:44 schreef Deprater het volgende:

[..]


[..]

verkooponderdeel, ikdenk dat TT ook wel een sales in de USA heeft
Zouden ze heeel misschien dan toch producten in Europa aanbieden? Gokje?
quote:
oeps dan zijn er al meer dan 3 keer zoveel als in je post van daarstraks. Waarmee TomTom thans op een slordige 3 mld euro genoteerd is. Dat kruipt aardig in de buurt van wat Nokia op het hoogtepunt voor Navteq betaalde, dus. In de tijd dat alles kon, en zonder premie.

Fijn dat je je feiten zo goed voor elkaar hebt En niet zomaar iets populistisch de servers op schreeuwt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 24-01-2010 21:02:57 ]
  zondag 24 januari 2010 @ 21:38:39 #260
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77226647
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
[quote]
Zouden ze heeel misschien dan toch producten in Europa aanbieden? Gokje?
Tja maar die markt is al verdeeld
[..]
quote:
oeps dan zijn er al meer dan 3 keer zoveel als in je post van daarstraks.
De fin Telegraaf heeft het over 150.000 aandelen
quote:
Waarmee TomTom thans op een slordige 3 mld euro genoteerd is. Dat kruipt aardig in de buurt van wat Nokia op het hoogtepunt voor Navteq betaalde, dus. In de tijd dat alles kon, en zonder premie.
Dat is dus de helft van de aankoopprijs van Navtec
pi_77228552
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:06 schreef Deprater het volgende:

[..]

Nu dat NAVTEQ vooral USA georiënteerd is en TT vooral EU georiënteerd, en voor 5,7 miljard was NAVTEC veel te duur

TT kost nu 150.000 x 6 euro ofwel 1 miljard, en dat is inclusief Teleatlas !!!

Als ik Nokia was, dan wist ik het wel
Voor 2 miljard hebben ze de deal van de eeuw
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Nokia heeft zo goed als niks aan TomTom, Nokia maakt al zijn eigen navigatiesoftware en heeft met Navteq een van de twee grootste kaartenmakers in handen. Ze hebben op wat kennis na dus weinig aan TT en al helemaal niks aan TeleAtlas omdat ze dus Navteq al hebben.

Navteq levert net als TeleAtlas wereldwijd z'n kaarten, niet alleen voor Nokia telefoons maar bijvoorbeeld ook Garmin gebruikt Navteq kaarten voor zijn pnd's, Denk dat Garmin ook niet zo blij zal zijn met de stap van Nokia om gratis navigatie gebaseerd op dezelfde kaarten aan te bieden.

TomTom heeft een marktaandeel van zo'n 20% in de VS waar Garmin de grootste is, in Europa is dat net omgekeerd. Nokia is juist groot in Europa maar blijft achter in de VS, waarschijnlijk komen ze daarom nu met de stap van gratis mobiele navigatie om de concurrentie met Apple en Google aan te gaan. Wel een erg dure stap..
pi_77233070
Innoveren lijkt me wel belangrijk.
Angelonfire23 noemt wel wat belangrijke punten imo.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 19:52:14 #263
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77304792
Aardig stukje ook in de Financiële Telegraaf vandaag. Ook CEO Goddijn volgt mijn stelling dat er gelijk de digitale camera`s er ruimte blijft voor dedicated hardware als Tomtoms. En de live services lopen nog niet hard, jammer dat ze niets aan de prijs doen dan!

http://www.telegraaf.nl/d(...)aartmateriaal__.html
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:06:01 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77305480
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:52 schreef Napalm het volgende:
Aardig stukje ook in de Financiële Telegraaf vandaag. Ook CEO Goddijn volgt mijn stelling dat er gelijk de digitale camera`s er ruimte blijft voor dedicated hardware als Tomtoms. En de live services lopen nog niet hard, jammer dat ze niets aan de prijs doen dan!

http://www.telegraaf.nl/d(...)aartmateriaal__.html
Dat is ook de reden dat ik in TT ingestapt ben na de koersval als gevolg van de mededeling van Google. Zo'n navigatie op je mobiel is een leuke gadget, net als dat cameraatje, maar je wil toch een dedicated apparaatje. Omdat dit gewoon beter werkt en duidelijker is. Voor die paar honderd euro ga je toch niet op je telefoon lopen staren!
The End Times are wild
  Moderator dinsdag 26 januari 2010 @ 20:38:03 #265
236264 crew  capricia
pi_77307151
Ik sta ook op het punt om TT te kopen, maar ben er nog niet zeker genoeg van. Maar ja, dat ben ik nooit...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:23:45 #266
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_77707227
Deze volg ik even
  woensdag 10 februari 2010 @ 19:15:04 #267
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_77855409
quote:
Overname TomTom door Garmin ‘logische stap’

AMSTERDAM - De opkomst van gratis navigatie zou TomTom ertoe kunnen bewegen zijn strategie om te gooien. Een overname door de Amerikaanse concurrent Garmin zou geen onverstandige zet kunnen zijn, stellen analisten van SNS Securities.
© ANP

Sinds de recente aankondigingen van gratis navigatiesoftware door de telefoonmakers Nokia en Google (Android) ziet de toekomst er voor makers van losse navigatiesystemen er volgens sommige investeerders somber uit.

TomTom genereert momenteel naar schatting 70 procent van zijn omzet met 'kastjes', en zijn aandeel maakte na de aankondiging van Google in oktober vorig jaar een snoekduik van 10 euro naar 7 euro.

Hap

"Op dit moment," zegt analist Martin den Drijver, "ziet het er nog niet naar uit dat navigatie op smartphones zoals de iPhone een enorme hap gaat nemen uit het marktaandeel van TomTom." Zo kleven er volgens hem nog een hoop nadelen aan smartphones als navigatie-apparaat; beperkte batterijcapaciteit, klein beeldscherm, beperkte rekencapaciteit en 'inferieure' speakers.

"Maar wat als de omslag naar gratis zich toch voordoet?", zegt Den Drijver. "Gratis navigatie is nog grotendeels onontgonnen terrein."

Differentiëren naar andere producten zoals smartphones en naar inbouwapparatuur bij merken als Renault, Fiat en Toyota doet TomTom al. En diensten (zoals HD Traffic) leveren volgens hem nog niet genoeg op. "Dan blijft consolidatie over."

Reactie consument

De analist merkt op dat de integratie van mp3-spelers en camera's in mobiele telefoons de markt voor losse mp3-spelers zoals de iPod en voor digitale camera's geenszins de das heeft omgedaan. Maar of consumenten in het geval van navigatie op dezelfde manier zullen reageren, valt volgens hem nog te bezien.

De nieuwe combinatie zou een marktleider zijn op diverse navigatiegebieden (auto, water, luchtvaart en fitness). De overname zal echter naar alle waarschijnlijkheid niet geblokkeerd worden door anti-kartelwaakhonden, concludeert de analistenfirma.

Zorgen

SNS Securities maakt zich zorgen over de lage koers van het aandeel TomTom, dat momenteel op 5,4 euro staat. De effectenfirma mikt echter op een overnameprijs van 12 euro per aandeel. Verder zou de nieuwe combinatie dankzij schaalvoordelen, het samenvoegen van onderzoeksafdelingen en het terugbrengen van bedrijfskosten, per jaar 223 miljoen euro kunnen besparen.

“TomTom reageert in de regel niet op speculaties over overnames”, aldus een woordvoerder van TomTom.
nu.nl

er zit nog wat groeiruimte in het aandeel
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_77865728
Las het gister ook idd, lijkt me door de punten die worden beschreven nog geen verloren zaak voor tomtom.
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:50:26 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77865979
Ik zie niet zo in waarom Garmin TT zo graag zou willen overnemen. Ze bezitten in wezen dezelfde technologie al, die kastjes in elkaar laten schroeven in Azië kan iedereen, volgens mij heeft Garmin eigen Europees kaartmateriaal, wat is dan de meerwaarde?

TT staat wel heel laag genoteerd, terwijl het in wezen gewoon een gezond bedrijf is (nu). Maar daar volgt nog niet vanzelf een overname door. En als er een komt is een kandidaat die de navigatiemarkt op wil maar zelf nog niet over de technologie beschikt veel logischer. Dan denk ik aan Microsoft. Als die nog mee willen doen in dit veld dan moeten ze overnemen, en dat doet Microsoft dan ook, zoals blijkt uit het verleden.

Maar op de eerste plaats lijkt mij dit een aandeel kopen wat goedkoop is en daarna geruchten de wereld in brengen over overnames. Om dan zelf natuurlijk te dumpen.
The End Times are wild
pi_77866389
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:50 schreef LXIV het volgende:
Ik zie niet zo in waarom Garmin TT zo graag zou willen overnemen. Ze bezitten in wezen dezelfde technologie al, die kastjes in elkaar laten schroeven in Azië kan iedereen, volgens mij heeft Garmin eigen Europees kaartmateriaal, wat is dan de meerwaarde?

TT staat wel heel laag genoteerd, terwijl het in wezen gewoon een gezond bedrijf is (nu). Maar daar volgt nog niet vanzelf een overname door. En als er een komt is een kandidaat die de navigatiemarkt op wil maar zelf nog niet over de technologie beschikt veel logischer. Dan denk ik aan Microsoft. Als die nog mee willen doen in dit veld dan moeten ze overnemen, en dat doet Microsoft dan ook, zoals blijkt uit het verleden.

Maar op de eerste plaats lijkt mij dit een aandeel kopen wat goedkoop is en daarna geruchten de wereld in brengen over overnames. Om dan zelf natuurlijk te dumpen.
Daar heb je idd ook een punt, misschien denken ze een soort monopolie te creeren. Denk zelf trouwens niet dat hrt aandeel te laag staat, iig niet erg veel.
pi_77885928
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:50 schreef LXIV het volgende:
Ik zie niet zo in waarom Garmin TT zo graag zou willen overnemen. Ze bezitten in wezen dezelfde technologie al, die kastjes in elkaar laten schroeven in Azië kan iedereen, volgens mij heeft Garmin eigen Europees kaartmateriaal, wat is dan de meerwaarde?

TT staat wel heel laag genoteerd, terwijl het in wezen gewoon een gezond bedrijf is (nu). Maar daar volgt nog niet vanzelf een overname door. En als er een komt is een kandidaat die de navigatiemarkt op wil maar zelf nog niet over de technologie beschikt veel logischer. Dan denk ik aan Microsoft. Als die nog mee willen doen in dit veld dan moeten ze overnemen, en dat doet Microsoft dan ook, zoals blijkt uit het verleden.

Maar op de eerste plaats lijkt mij dit een aandeel kopen wat goedkoop is en daarna geruchten de wereld in brengen over overnames. Om dan zelf natuurlijk te dumpen.
en een overnemer moet natuurlijk ook nog het ego van de familie Godijn passeren. Gaat het ze om de centen of de eer?
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:35:47 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78129953
Wil niemand iets over TT zeggen vandaag?

Nou, wel aardige cijfers dan. De boel lijkt in ieder geval onder controle. Maar wat zijn de groeiverwachtingen nu? Dat is niet veel bijzonders, en dan is het aandeel toch wel hoog gewaardeerd.
The End Times are wild
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:38:42 #273
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_78130021
maar weer een copy paste
quote:
TomTom presteert boven verwachting

AMSTERDAM - De maker van navigatiesystemen TomTom heeft in het laatste kwartaal van 2009 een operationeel resultaat geboekt van 113 miljoen euro, een stijging van ruim 60 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat maakte TomTom donderdag bekend.
© ANP

De omzet bleef met 533 miljoen euro nagenoeg gelijk. De cijfers zijn beter dan analisten hadden verwacht. Dit kwam voornamelijk doordat het aantal verkochte apparaten met 5,1 miljoen in het vierde kwartaal ver boven de verwachting van 4,2 miljoen stuks lag. De gemiddelde prijs lag met 79 euro lager dan de 83,50 euro waarop analisten hadden gerekend.

''De industrie waarin wij ons bewegen, maakt een substantiële verandering door'', aldus topman Harold Goddijn. Steeds vaker worden digitale kaarten volgens hem ingezet in de strijd tussen fabrikanten van mobieltjes.

''We zien een beperkte invloed hiervan op onze omzetstroom en zien nieuwe kansen voor partnerschappen en bedrijfsmodellen, vooral in de mobiele wereld.''

Splitsing

Bill Henry, topman van het in 2008 overgenomen Tele Atlas, verlaat het bedrijf aan het begin van het tweede kwartaal, aldus TomTom. Zijn vertrek gaat samen met het splitsen van de commerciële activiteiten en de productie van kaarten bij het onderdeel.

Het bedrijf wist in heel 2009 de operationele kosten met 127 miljoen euro terug te dringen, terwijl het op een besparing van 90 miljoen euro had gerekend. Voor 2010 rekent het bedrijf op een gelijkblijvende omzet en winst per aandeel in vergelijking met 2009.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_80718558
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 26 april 2010 @ 09:11:47 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80718647
TT is wel een winnaar op de PND-markt. En dit is een markt waar er uiteindelijk hooguit 2 of 3 spelers overblijven, kleinere jongens kunnen gewoon niet rendabel concurreren.
Ook zijn de cijfers van de afgelopen kwartalen goed. Het risico op een faillisement is eigenlijk wel afgewend.

Er zit alleen nog die grote angst in voor de gratis navigatie op een smartphone. Toevallig heb ik dit weekeinde zo'n Android in handen gehad, maar het is het gewoon net niet. Net zoals foto's maken met je mobiel het net niet is. Leuk als gadget, maar als je zo'n apparaat vaker dan een enkele keer per jaar gebruikt dan loont het zich die honderd euro + uit te geven voor een dedicated device.
The End Times are wild
pi_80718929
Vraag me af wat hun nieuwe producten zullen zijn.
pi_80912796
quote:
Op maandag 26 april 2010 09:25 schreef Rejected het volgende:
Vraag me af wat hun nieuwe producten zullen zijn.
Een app store op hun apparaat dus.
pi_81330296
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 12 mei 2010 @ 11:39:10 #279
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81333353
quote:
Mooi, weer een businessmodel om zeep
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:16:36 #280
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_81348096
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 11:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mooi, weer een businessmodel om zeep
quote:
Op maandag 26 april 2010 09:11 schreef LXIV het volgende:
TT is wel een winnaar op de PND-markt. En dit is een markt waar er uiteindelijk hooguit 2 of 3 spelers overblijven, kleinere jongens kunnen gewoon niet rendabel concurreren.
Ook zijn de cijfers van de afgelopen kwartalen goed. Het risico op een faillisement is eigenlijk wel afgewend.

Er zit alleen nog die grote angst in voor de gratis navigatie op een smartphone. Toevallig heb ik dit weekeinde zo'n Android in handen gehad, maar het is het gewoon net niet. Net zoals foto's maken met je mobiel het net niet is. Leuk als gadget, maar als je zo'n apparaat vaker dan een enkele keer per jaar gebruikt dan loont het zich die honderd euro + uit te geven voor een dedicated device.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:31:50 #281
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_84673589
quote:
TomTom gaat Chinese markt op

AMSTERDAM - De leverancier van navigatiesystemen TomTom heeft een overeenkomst gesloten met een Chinese distributeur voor het verkennen van de Chinese markt. Dat zei een woordvoerder van TomTom vrijdag tegen ANP-Reuters.
© ANP

De navigatiekastjes van het Nederlandse bedrijf komen daar deze week voor het eerst in de winkels.

''Het is nog onduidelijk wat we van de Chinese markt kunnen verwachten. Het is ook geen grootschalige overeenkomst'', aldus de woordvoerder. Hij benadrukt dat TomTom zijn aandacht vooral blijft richten op Europa en Noord-Amerika.

Volgens de woordvoerder waren de navigatie-apparaten van TomTom al jaren geleden klaar voor de Chinese markt. ''Ze waren al in de Chinese tekens omgezet.''
nou, eens kijken of ze de concurrentie aankunnen :')
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:46:41 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84674038
Je kunt toch niet een beetje meenavigeren op die markt? Ik neem aan dat alle Chinese kaarten er ook in staan. Dan ga je er toch helemaal voor of helemaal niet?
The End Times are wild
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:58:33 #283
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_84674397
ja precies. We gaan een beetje meedoen op de Chinese markt maar we hebben geen verwachtingen.
Wat is dat nou voor kul. Zeker voor een beursgenoteerd bedrijf. Maak dan een statement dat je óók voor die markt gaat of dat je gewoon een graantje van een hele grote markt wil meepikken.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zaterdag 31 juli 2010 @ 17:02:32 #284
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84706895
TomTom .. ik snap mensen die hierin beleggen niet. Ze maken maar 1 product/software en die s ook nog sterk onderhevig aan concurrentie + de markt raakt/is verzadigt. ?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 19:56:59 #285
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_84712895
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:02 schreef Sokz het volgende:
TomTom .. ik snap mensen die hierin beleggen niet. Ze maken maar 1 product/software en die s ook nog sterk onderhevig aan concurrentie + de markt raakt/is verzadigt. ?
In Nederland misschien maar in Azie zijn er nog miljoenen te slijten.
Bovendien ontwennen we om op de ANWB borden en de kaart te rijden dus iemand die navigatie gewoon is zal niet meer zonder kunnen en die dingen blijven kopen.
Wie dit leest is gek
  zondag 1 augustus 2010 @ 00:23:51 #286
256829 Sokz
Livin' the life
pi_84723776
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

In Nederland misschien maar in Azie zijn er nog miljoenen te slijten.
Bovendien ontwennen we om op de ANWB borden en de kaart te rijden dus iemand die navigatie gewoon is zal niet meer zonder kunnen en die dingen blijven kopen.
Ofcourse maar mensen die verwachten dat TT ooit ook maar een fractie van de oude high gaat terug zien houdt zichzelf voor de gek.
pi_84730589
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

In Nederland misschien maar in Azie zijn er nog miljoenen te slijten.
Bovendien ontwennen we om op de ANWB borden en de kaart te rijden dus iemand die navigatie gewoon is zal niet meer zonder kunnen en die dingen blijven kopen.
Waarom zouden Aziaten die - voorlopig - nog een stukje armer zijn dan 'wij' een relatief dure TomTom kopen als ze ook een goedkope Chinese kloon kunnen kopen? Ik als 'rijke' westerling koop tenslotte ook een 5" navigatie dinges met detail kaarten van heel euroland voor minder dan 70 euries bij DX.

Nou zijn Chinezen wel status gevoelig, dus misschien dat TomTom een 'samenwerking' met Gukki ofzo moet aangaan en ze dan voor 5000 RMB in de markt kan zetten.
Goud kan je niet bijdrukken
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:20:40 #288
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_84733945
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:04 schreef Poekieman het volgende:
Waarom zouden Aziaten die - voorlopig - nog een stukje armer zijn dan 'wij' een relatief dure TomTom kopen als ze ook een goedkope Chinese kloon kunnen kopen? Ik als 'rijke' westerling koop tenslotte ook een 5" navigatie dinges met detail kaarten van heel euroland voor minder dan 70 euries bij DX.

Nou zijn Chinezen wel status gevoelig, dus misschien dat TomTom een 'samenwerking' met Gukki ofzo moet aangaan en ze dan voor 5000 RMB in de markt kan zetten.
Wie zegt dat die TT daar niet voor een paar Yuan`s de deur uit gaat? De TT wordt immers ter plekke gemaakt en heeft vast niet een veel hogere kostprijs..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_84740345
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:20 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wie zegt dat die TT daar niet voor een paar Yuan`s de deur uit gaat? De TT wordt immers ter plekke gemaakt en heeft vast niet een veel hogere kostprijs..
Er moet ook nog op verdiend worden. De marges die ze daar kunnen maken zullen veel kleiner zijn dan hier - en loont het dan nog wel de moeite...?

In NL kunnen ze een TT GPS dinges nog wel voor EUR 199 slijten, maar dat zal ook wel minder worden als steeds meer mensen doorkrijgen dat je ze veel goedkoper direct uit China kunt kopen. Zonder TMC, dat dan weer wel... eh... niet.
Goud kan je niet bijdrukken
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:37:54 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87398722
Nu maar even weer een kickje omdat er rondom TT veel te doen is de afgelopen week.

Hoe is het mogelijk dat er nu binnen één week al dit nieuws over TT naar buiten komt? Nieuwe modellen die grootschalig verkeersproblemen oplossen, samenwerking met Mazda, al verschillende overname's die geweigerd blijken te zijn, nu zit Goddijn opeens in CNN uit te leggen over de TomTom: ?

Zelf wordt ik er juist altijd een beetje wantrouwig van. Het lijkt wel alsof de koers nu opeens met tientallen procenten opgepompt moet worden. Waarom?

Zelf heb ik er een paar, op 6,80, dus voor mij moeten ze nog wel wat omhoog wil ik er nog aan verdienen. 8,20 is mijn verkoopprijs nog steeds.
The End Times are wild
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:12:51 #291
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87400627
mwuaha misschien wel een emissietje. Is dat niet eerder gebeurd met TomTom op deze manier?
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:16:28 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87400806
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:12 schreef Sokz het volgende:
mwuaha misschien wel een emissietje. Is dat niet eerder gebeurd met TomTom op deze manier?
Volgens mij is de solvabiliteit wel goed, dus ik zie niet in waarom er op korte termijn een emissie zou moeten komen. We hebben er toch net een gehad?

Maar iets anders om de koers omhoog te lullen zou ik trouwens ook niet zo snel weten.
The End Times are wild
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:35:51 #293
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_87401794
Volgens BNR nieuwsradio zijn er geruchten over een overname.
Garmin en Google werden als voorbeeld genoemd van bedrijven die interesse in Tomtom zouden kunnen hebben
Wie dit leest is gek
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:39:42 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87401940
TT is lastig over te nemen omdat het grootste deel van de aandelen in handen is van een select clubje investeerders. Die zullen eerst moeten instemmen voordat er een bod gedaan kan worden.

Dit hoeft niet ongunstig te zijn, want het kan de hoogte van het bod ten goede komen. Maar de kans op een serieus bod wordt daardoor wel kleiner.

TomTom is natuurlijk wel een interessante overnamekandidaat. Het bezit unieke data en technologie en is alleen als zelfstandig bedrijf al interessant. Maar in combinatie met een grote speler, zoals bijvoorbeeld Microsoft, komt de potentie pas echt naar boven.

Microsoft is (weer eens) te laat om zelfstandig navigatietechnologie te ontwikkelen. Ze zullen een bedrijf moeten overnemen of deze markt links laten liggen. Van alle navigatiebedrijven is TomTom het meest innovatieve, dus de meest geschikte overnamekandidaat.
The End Times are wild
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:46:38 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87402236
Het is wel leuk om te speculeren wat een reeel bod zou zijn. Gezien de volatiliteit zal dit toch wel fors boven de huidige koers liggen, ik denk dan aan zo'n 7 of 8 euro. Maar ik denk niet dat Goddijn c.s. het hiervoor overdragen. Die zullen wel iets van 12 euro willen zien, zijn ze überhaubt bereidt afstand te doen van het bedrijf.
The End Times are wild
pi_87404544
Ik denk ook dat er iets aan de hand is. Gevalletje voorkennis of anderszins.

Vorige week werden optiecontracten afgesloten die ongekend waren. Zo was er een order voor 4000 call opties 6 euro, toen de prijs nog rond de 5,70 zat en 2 dagen vóór het nieuws over de samenwerking met die chinezen bekend werd.
pi_87404908
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:48 schreef Blandigan het volgende:
Ik denk ook dat er iets aan de hand is. Gevalletje voorkennis of anderszins.

Vorige week werden optiecontracten afgesloten die ongekend waren. Zo was er een order voor 4000 call opties 6 euro, toen de prijs nog rond de 5,70 zat en 2 dagen vóór het nieuws over de samenwerking met die chinezen bekend werd.
Dat uitpluizen vind ik zelf ook altijd wel interessant. Met name als je dingen ziet die ergens op kunnen wijzen. Ik zelf denk nog steeds aan een soort van wanhoops poging geld uit T2 te krijgen. Met alle macht het aandeel weer omhoog pompen. Ik zal morgen eens wat dieper in de volumes kijken of ik daar wat interessants uit kan halen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 17:27:30 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87539571
Wat was dat vandaag een bizarre actie rondom TT tegen vijf uur.
De hele dag de rode lantaarn, opeens spoot de koers tegen mega-omzetten fors omhoog!

Komt al in de buurt van mijn 6,80 ;)
The End Times are wild
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:18:36 #299
266393 BarneyStinsonn
It's going to be legendar
pi_87581724
Twintig oktober komen de cijfers van het derde kwartaal, misschien toch maar eens kopen ^O^ . Of juist afwachten... -O-
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:29:03 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87582063
Dat is altijd de vraag!
Minder belangrijk dan de omzetten is (voor beleggers) of TT er in slaagt om andere verdienmodellen succesvol te implementeren. Zoals verkoop van data, inbouwen in auto's, contracten met reclame et cetera.
The End Times are wild
  woensdag 20 oktober 2010 @ 18:51:32 #301
266393 BarneyStinsonn
It's going to be legendar
pi_87763110
Het begin met -4,5% maar eindigt met +2,77. Mooi toch
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')