breek me de bek niet open... 600 euro af mogen tikken naar T-Mobile en dat nog maar op mijn 1G iPhone toen nog...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:57 schreef Biogarde het volgende:
Nee, gaat over 3G of Wifi. Alleen je positie gaat over GPS (nauwkeurig) of telefoonsignaal/mast (onnauwkeurig)
Dus let daar op in het buitenland. Kost much0s Eur0s jij niet blij0s w0rd0s![]()
Op de Mac werkt iTunes weer wel lekkerder dan op een windows pc..quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:08 schreef shroomer het volgende:
Ja je moet er echt aan wennen en doorhebben maar als je het eenmaal 'kunt' gaat alles vanzelf.
Maargoed for the easy way: http://www.iphoneclub.nl/(...)nder-itunes-windows/
TomTom is er wel mee bezig hoorquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:26 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij komt er gewoon geen fatsoenlijke navigatie meer voor de iPhone. Echt kut, want dan is één van DE redenen waarom ik een 3G wilde. Maar ik zie het gewoon niet meer gebeuren: het is op alle fronten stil. Niks van TomTom (die verkopen liever devices ipv software), niks van Route 66, etc, etc, etc.
True, heb het weleens op een mac gebruikt en dat werkt het echt helemaal smooth en snel. (zoals je zou verwachten zegmaar) Het is echt een brakke port voor windows, met rare dingen soms. Maargoed het is al een stuk beter dan vroeger.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Op de Mac werkt iTunes weer wel lekkerder dan op een windows pc..
Dat kun je vergeten; T-mobile heeft een jarenlang exclusief contract gesloten. Hi/KPN, Vodafone, etc. Ze krijgen 'm niet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:15 schreef TC03 het volgende:
Ik ben nog steeds super tevreden over mijn 2G.Alhoewel ik maar langzaam internet heb kan ik nu al niet meer zonder. Ik e-mail meer op mijn telefoon dan op de PC.
Nu hoop ik alleen nog dat Hi ook de iPhone gaat aanbieden zodat ik een 3G kan nemen en deze verkoop, heb ik nog winst ook.
Bron?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:26 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Dat kun je vergeten; T-mobile heeft een jarenlang exclusief contract gesloten. Hi/KPN, Vodafone, etc. Ze krijgen 'm niet.
nu.nlquote:
T-Mobile wil het niet bevestigen en KPN zegt dat ze nog steeds in gesprek zijn. Verder is de bron "diverse bronnen". Waarom zou KPN nog steeds in gesprek zijn als T-Mobile een exclusieve overeenkomst voor vijf jaar heeft?quote:
lol, zo werkt het toch al jaren. Nokia heeft bepaalde exclusieve toestellen, net als Sony Ericsson die ook alleen maar op bepaalde carriers komen. En terecht, T-Mobile heeft veel geinvesteerd in dit contract en 't feit dat het exclusief is drijft bij hun huist nieuwe klanten naar binnen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
T-Mobile wil het niet bevestigen en KPN zegt dat ze nog steeds in gesprek zijn. Verder is de bron "diverse bronnen". Waarom zou KPN nog steeds in gesprek zijn als T-Mobile een exclusieve overeenkomst voor vijf jaar heeft?
Ik kan me geen toestel van Nokia of SE herinneren dat langer dan een halfjaar maar bij één provider te krijgen was. Of van een andere fabrikant. Tevens is de Nederlandse mobiele telefoonmarkt totaal niet vergelijkbaar met de Amerikaanse, voornamelijk omdat de telefoons van de carriers in de VS 9 van de 10 keer alleen maar bij die carrier verkrijgbaar zijn. Daarnaast zijn er daar maar 2 carriers.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:46 schreef Wytze het volgende:
[..]
lol, zo werkt het toch al jaren. Nokia heeft bepaalde exclusieve toestellen, net als Sony Ericsson die ook alleen maar op bepaalde carriers komen. En terecht, T-Mobile heeft veel geinvesteerd in dit contract en 't feit dat het exclusief is drijft bij hun huist nieuwe klanten naar binnen.
Als je (net als ik) niet op T-Mobile wilt, moet je een sim lock vrije op de kop tikken of er eentje uit het buitenland kopen met een turbo simmetje. Simpel zat.
De 2G en ook de 3G zijn in Amerika ook alleen maar bij AT&T uitgebracht. Hoe 't bij andere landen zit weet ik niet, maar 't lijkt me sterk dat het in een ander land anders zou zijn..
Vodafone heeft bij mijn weten nog steeds toestellen die alleen exclusief bij hun te verkrijgen zijn. KPN heeft nu die N96 geboekt, natuurlijk omdat hun ook digitale tv leveren. Maar dit toestel zal ook zeker geruimte tijd alleen bij hun te verkrijgen zijn.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik kan me geen toestel van Nokia of SE herinneren dat langer dan een halfjaar maar bij één provider te krijgen was. Of van een andere fabrikant. Tevens is de Nederlandse mobiele telefoonmarkt totaal niet vergelijkbaar met de Amerikaanse, voornamelijk omdat de telefoons van de carriers in de VS 9 van de 10 keer alleen maar bij die carrier verkrijgbaar zijn. Daarnaast zijn er daar maar 2 carriers.
Daarnaast zijn er genoeg landen waarbij hij met meerdere providers verkrijgbaar is, bijv. Zwitserland, Tsjechië en Italië. En zo zullen er vast nog wel meer zijn.
T-Mobile zit ook in Amerika.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik kan me geen toestel van Nokia of SE herinneren dat langer dan een halfjaar maar bij één provider te krijgen was. Of van een andere fabrikant. Tevens is de Nederlandse mobiele telefoonmarkt totaal niet vergelijkbaar met de Amerikaanse, voornamelijk omdat de telefoons van de carriers in de VS 9 van de 10 keer alleen maar bij die carrier verkrijgbaar zijn. Daarnaast zijn er daar maar 2 carriers.
Daarnaast zijn er genoeg landen waarbij hij met meerdere providers verkrijgbaar is, bijv. Zwitserland, Tsjechië en Italië. En zo zullen er vast nog wel meer zijn.
Alleen AT&T en T-Mobile hebben GSM-masten, dus daarom noemde ik er maar twee omdat er maar twee carriers zijn waarop de iPhone kan werken.quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:54 schreef Wytze het volgende:
Amerika heeft er idd meer, AT&T, Verizon, T-Mobile, MetroPCS, Nextel, Sprint, Qualcom, Amerilink
Zo kun je nog wel effe doorgaan, maar 't is een beetje een offtopic discussie, en niemand van ons kan 't zeker weten. Ik ben iig van mening dat de iphone heel lang voorlopig niet op een ander netwerk dan t-mobile beschikbaar zal zijn, en dat daarop wachten zinloos is. Verder moet iedereen 't lekker voor zichzelf besluiten.
Even ontopic: Hoe lang doen de meeste mensen gemiddeld met hun iphone batterij ? Iedere dag opladen ? Of gaan sommige langer mee ?
Volgens mij is het per MB wel duurder dan twee euro...quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:23 schreef SKa_BoSS het volgende:
morgen maar eens bellen met T-Mobile. Ik snap er geen pest meer van. Volgens de belstatusgadget heb ik 43 euro aan overige kosten!!! Dat kan nooit! Ik ben vorige week een weekendje in Brugge geweest, maar een mb data zou daar 2 euro moeten kosten en ik heb enkel Twinkle een keer geopend, Google Maps een keer gebruikt en m'n email opgehaald. Bij lange na geen 80mb!
Het is al een heel oud programma en zat ook al op mijn oude Sony Ericsson. Maar eigenlijk nog nooit gebruikt alhoewel het me op zich best handig lijkt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:04 schreef Wytze het volgende:
Zijn er hier mensen die Shazam al gebruikt hebben ?
Wat een vette ap is dat ! Voor de mensen die hem nog niet kennen, downloaden die handel!
Als je naar de radio luistert of in een bar/club bent, kun je hem paar seconde naar muziek laten luisteren en hij geeft je dan direct door welk nummer en artiest het is + link naar youtube en itunes. Te vaag
Iemand enig idee hoe het werkt ? Daar ben ik nou weer nieuwschierig naar
Ja wat een super applicatie echt ! Ik vraag me echt af hoe ze 't doen, vind't erg knap iig.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:22 schreef nicomart het volgende:
ja ik gebruik het echt al lang. Op de oude iPhone was er ook zo'n app genaamd Listen van Erica Sadun, maar die moest stoppen omdat het de database van Sony Ericsson gebruikte.
Geen idee hoe het werkt, maar het is echt een heel goed programma. Goeie ook op verjaardagen en partijen
België is zone 1:quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:46 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens mij is het per MB wel duurder dan twee euro...
Roughly. Programma herkent tonen e.d. en zet deze om in een bestand, deze wordt naar de database gestuurd en vergeleken met de opgeslagen geluiden waarna het resultaat weer wordt teruggestuurd. Verbaas me er wel over hoe snel het werkt. Prima programma inderdaad, laatst nog een muziekje laten herkennen dat heel ver weg klonk terwijl er iemand halverwege doorheen ging praten.quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:20 schreef Wytze het volgende:
[..]
Ja wat een super applicatie echt ! Ik vraag me echt af hoe ze 't doen, vind't erg knap iig.
Ik zal 't eens effe in de gaten houden. je batterij laten vervangen door apple is reette duur volgens mij.quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:24 schreef sunmoonstar het volgende:
Een batterij gaat bij mij 1 tot anderhalve dag mee: ligt er erg aan wat ik met m'n iPhone doe
- Spelletjes slurpen batterij (volgens mij)
- Bluetooth heb ik nog nooit aangehad
- Camera slurpt batterij (volgens mij)
Als ik op een normale dag
- wat muziek luister
- paar keer mail checK
- paar websites bezoek
... dan gaat ie ruim 24 uur mee (wifi dan uit, GPS uit, bluetooth uit, 3G aan)
80 euri geloof ik... Of iets in die richting...quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:08 schreef Wytze het volgende:
[..]
Ik zal 't eens effe in de gaten houden. je batterij laten vervangen door apple is reette duur volgens mij.
Koopje inderdaad..quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:52 schreef Remzz het volgende:
Je kunt het ding vanaf vandaag ook pre-paid kopen, mag je 699 euro voor neer gaan leggen
Sja.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:52 schreef Remzz het volgende:
Je kunt het ding vanaf vandaag ook pre-paid kopen, mag je 699 euro voor neer gaan leggen
wat een aantrekkelijk aanbod!quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:52 schreef Remzz het volgende:
Kun je een aantal quote's noemen ? Lijkt me opzich ook wel leukquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:15 schreef shroomer het volgende:
In Cydia is nu ook een geinige 'app' die je kunt activeren in Winterboard: Famous quote widget.
Het zet elke keer als je je telefoon unlocked een andere quote in het lockscreen. Goede quotes vind ik persoonlijk altijd wel inspirerend.
Ik heb AirSharing gedownload toen het nog gratis was, dus voor mij is het helemaal een geweldige app, maar het werkt als volgt;quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:40 schreef Jarno het volgende:
Is iets als AirSharing wel handig? Heb altijd visioenen van dat je dan eerst een heel wifi-adhoc netwerk op moet gaan zetten als je ff een bestandje van 2MB wilt overhalen naar een laptop waar je nog nooit op bent geweest, is dat zo? Of werkt het iets simpeler?
Ik heb het wel gedaan, maar ben gestopt na die voorwaarden change. Bovendien kan je updates alleen binnenhalen met desbetreffende account, dus je moet wel regelmatig switchen om updates niet te missen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:45 schreef Jarno het volgende:
Jammer (naast volkomen logisch) dat applicaties als 'Trein' en 'Teletekst' alleen in de NL store staan. Ik gebruik een US iTunes account, kun je er 2 door elkaar heen gebruiken op één iPhone?
Ok, dat klinkt handig. Werkt dat ook zo op Windows PC's?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:09 schreef portier het volgende:
[..]
Ik heb AirSharing gedownload toen het nog gratis was, dus voor mij is het helemaal een geweldige app, maar het werkt als volgt;
- Ga op WiFi netwerk op je iPhone
- Start AirSharing
- Je krijgt een adres te zien waarmee je je iPhone kunt benaderen (iets in de trant van http://xxx.xxx.xxx.xxx:8080)
- Je kan deze op de Mac heel makkelijk toevoegen als extra schijf, of in je internetbrowser plempen om bestanden te downloaden
- Eventueel gebruikersnaam en wachtwoord invoeren als je dat ingesteld hebt
- AirSharen maar.
Net even uitgeprobeerd, kost 2-3 meer klikjes in XP, maar net zo makkelijk ja. Er zit in het appje ook een help waar voor alle OSen (OS X, XP, Vista en Linux distributions) een handleiding staat hoe te connecten.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ok, dat klinkt handig. Werkt dat ook zo op Windows PC's?
Wat versta jij onder gebruik dan? Als ik 2 uurtjes fieldrunners speel dan is m'n accu echt wel leeg hoor...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:59 schreef portier het volgende:
Overigens;
Tijd sinds volledig opgeladen
Gebruik: 5 uur, 25 minuten
Standby: 3 dagen, 1 uur.
Gebruik is bellen, smsen, muziek luisteren (voornamelijk), mail checken paar keer, paar keer internetten en deze keer ook nog wat apps geinstalleerd en weer verwijderd. Verder WiFi uit, Bluetooth uit, Push uit, 3G aan. Ik speel niet zoveel games, dat scheelt wel behoorlijk. Wat Jarno ook al zei, het kan me allemaal niet echt boeien. Ik speel ze voornamelijk als ik op de WC zitquote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:38 schreef Foppema het volgende:
[..]
Wat versta jij onder gebruik dan? Als ik 2 uurtjes fieldrunners speel dan is m'n accu echt wel leeg hoor...
Als ik hem intensief gebruik doe ik er een halve dag mee....
Dan bedoel ik dus vaak email checken, redelijk wat surfen en een uurtje of 1 a 2 gamen....
Gebruik gaat aan als je hem van de lock af haalt, maar dat wil dus niet zeggen dat je hem ook echt gebruikt...
Maar goed, dan nog heb je abnormale gebruiksduur/standby tijden...
Ik laad altijd op via USBquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:25 schreef vdvorst het volgende:
Op het moment haalt mijn gsm ook geen dag, zei het niet dat ik deze nog nooit helemaal vol geladen heb...
Kan namelijk enkel via pc, en de laptop geeft weinig spanning via usb.
ze moeten nog even de navigatie implementeren en dan komt iequote:
Ja, die zou volgens de geruchten pas in 2.3 verschijnen.quote:
Niemand kennelijkquote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:46 schreef D.Rose het volgende:
Meer mensen hier die Tris spelen?
Enig idee hoe Global Score werkt?
quote:
Zo J., inmiddels heb ik ook de overstap gemaakt naar een 3G.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:09 schreef Jarno het volgende:
Waar las je dat trouwens?
Sorry.quote:
Die van mij is gisteren verkocht. 300 euro, nette prijs voor een 8GB.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zo J., inmiddels heb ik ook de overstap gemaakt naar een 3G.
Wat heb jij gedaan met je 'oude'? Verkopen lijkt me een prima idee, maar dat wil ik eigenlijk niet: ik denk dat ik hem dan ook gewoon houd als pronkstuk
Ja, zoiets lijkt mij ook een goede prijs voor de mijne. Als ik dan ook nog mijn oude MBP verkoop, dan hoef ik maar zo'n 250 euro bij te leggen voor een nieuwe MBP. Lastige beslissing....quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Die van mij is gisteren verkocht. 300 euro, nette prijs voor een 8GB.
Inderdaad, heb de mijne maandag gekocht voor 285, ook een nette prijs, lijkt mequote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Die van mij is gisteren verkocht. 300 euro, nette prijs voor een 8GB.
Sim City, niet The Sims.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:26 schreef vdvorst het volgende:
Haha, je denkt dat?
En zit er een merkbaar verschil in 2.2???
de sims is wel tof
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:04 schreef ikheetmartijn het volgende:
Vet! SimCity komt naar de iPhone
Bron
[ afbeelding ]
Tijd dat er ook rap wat goeie RTS games gaan komen.
van de kaart ofzo?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:18 schreef vdvorst het volgende:
[..]
Bedoel iksorry
Maar, verschil in 2.2?
Ah oke. Omdat er veel mensen op zitten te wachtenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:50 schreef sunmoonstar het volgende:
Over 2.2 zijn de volgende geruchten op dit moment bekend!
- Autocorrectie aan- en uitzetten
- Ondersteuning van Google Streetview
- Toevoeging van Emoji emoticon set (gemeengoed in Japan)
Zover ik kan inschatten zijn het wel hardnekkige geruchten. Er wordt op meerdere sites over bovengenoemde drie 'toevoegingen' geschreven. Dus misschien net iets meer dan 'enkel roddels'quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:10 schreef vdvorst het volgende:
[..]
Ah oke. Omdat er veel mensen op zitten te wachten
Maar enkel roddels dus :p
Interessant, maar wel duur. Naar aanleiding van jouw bericht ben ik nog eens gaan zoeken en kwam ik dit tegen;quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:02 schreef ikheetmartijn het volgende:
mBoxMail (iStore link), een handige app om je Hotmail binnen te halen. Werkt super!
Niks geen gekloot met forwarden etc. Gewoon een losse app.
Met 'landscape' ondersteuning. Helaas nog geen 'push' functionaliteit, maar dat zit er in een volgende versie aan te komen.
Mooi kut.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 07:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo, nieuwe iPhone met nieuwe dode pixel ontdekt. Deze iPhone gaat dus terug.
Ik zou gewoon nog even wachten. Wellicht vervangen ze dan ook je behuizing en is je aaifeun weer als nieuw zoals veel andere fabrikanten dat ook doen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mooi kut.
Ben nog steeds aan het dubben of ik 'm terug ga brengen om die lamme homeknop te laten fixen... Op zich issie niet echt onbruikbaar, maar heb wel het idee dat het steeds erger wordt. Maar goed, 10 dagen zonder iPhone is ook weer zowat.
In wat voor tijdsbestek is dat gebeurd?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mooi kut.
Ben nog steeds aan het dubben of ik 'm terug ga brengen om die lamme homeknop te laten fixen... Op zich issie niet echt onbruikbaar, maar heb wel het idee dat het steeds erger wordt. Maar goed, 10 dagen zonder iPhone is ook weer zowat.
Ik heb m'n 3G nu een ehhhhh..... maand of 3 geloof ik...? Zoiets?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:26 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
In wat voor tijdsbestek is dat gebeurd?
Het zal eerder iets van 2 maanden zijn denk ik. En ik ga er vanuit dat hardware defects als deze binnen het eerste jaar gewoon onder de garantie vallen. Maar misschien ben ik naief.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:22 schreef ikheetmartijn het volgende:
Oeh dat is nog vrij rap!
Heb je hem ook verzekerd, of valt zoiets binnen de garantie?
Garantie me dunkt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:22 schreef ikheetmartijn het volgende:
Oeh dat is nog vrij rap!
Heb je hem ook verzekerd, of valt zoiets binnen de garantie?
nieuwe, nieuwe... of een gereviseerdequote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:17 schreef portier het volgende:
Ze doen inderdaad geen reparaties. Als het defect geconstateerd wordt krijg je een nieuwe.
Een refurb is ook een optie ja. Maarja, je kunt je afvragen wat er 'oud' is aan een iPhone die een nieuwe behuizing + accu heeft gekregen...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:28 schreef Adelante het volgende:
[..]
nieuwe, nieuwe... of een gereviseerde
Dingen zien er als nieuw uit. Zat onlangs (weet niet meer waar) een stukje te lezen over refurbs. Enige wat ze overzetten is het mainbordje en het scherm (intern).quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een refurb is ook een optie ja. Maarja, je kunt je afvragen wat er 'oud' is aan een iPhone die een nieuwe behuizing + accu heeft gekregen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |