abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:07:58 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62306036
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 11:40 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

mwoah ik vind het op mijn beurt weer kortzichtig dat omdat je met een verbod op drugs niet het hele drugsgebruik uitroeit men (gelukkig niet veel men) zegt; tja dus is het vernbod onzinnig en moet het maar opgeheven worden. Stel je voor dat je bij elke supermarkt cocaine, heroine, lsd, crystal meth e.d. kunt kopen. Dat zou mooi zijn. Verwaardloosde jeugd omdat ouders niets anders doen dan heroine spuiten. Mensen die niet kunnen functioneren zonder een snuif coke. Mensen die blijven hangen in een LSD-trip. Uiteindelijk draai je daarmee nog makkelijker de strot van je maatschappij om dan de banken nu trachten

Pertinente nonsens, Drugs zijn gewoon overal verkrijgbaar ( beter dan alcohol want drugsdealers hebben geen sluitingstijden) en goedkoop, er is geen enkele reden waarom nu niet iedereen de hele dag aan de heroïne zou zijn, behalve dat de meeste mensen er geen behoefte aan hebben.

Gooi het maar gewoon in de supermarkt, maar blijkbaar word er door de maffia en de bestrijders daarvan te veel geld verdient om het te legaliseren.
quote:

Wat betreft de overlast. Afgezien van wat rumoer op straat en horeca-ondernemers die om het hardste schreeuwen dat ze failliet gaan zijn er nog maar weinig neveneffecten van de rookvrije horeca. Ik heb nog maar weinig artikelen gelezen over massale matpartijen, zuipketen die als paddo's uit de grond springen e.d. Ik wil niet zeggend at het niet gebeurt of voorkomt, maar ik heb nergens een teken gezien dat het vaker voorkomt dan voor het verbod.
Die zuipketen zijn er al eeuwen, illegale horeca is er al eeuwen, wat dat betreft verandert er dus weinig, het word alleen wat meer. En natuurlijk is de heilige overheid er niet bij gediend om de nadelen van hun beleid uit te lichten. En de uitbaters van de illegale horeca zullen weinig reclame maken.

Steek je hoofd maar lekker in het zand
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_62306583
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:00 schreef mgerben het volgende:
Op dit moment wordt er een generatie nieuwe kroegtijgertjes gekweekt die het niet normaal vindt om in het café te roken.
Gekweekt nog wel, dit is niet de maakbare samenleving, het gaat nog een stap verder, het is het maakbare individu.

Een generatie van verstandige jonge mensen die van jongs af aan zeer goed met hun gezondheid omgaan teneinde heel erg oud te worden? Wel uitgaan, als het maar niet te ongezond is. Dat zijn geen kroegtijgers, dat zijn kroegpussy's, en daar valt geen droog brood aan te verdienen.
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik heb denk ik wel voldoende argumentatie gegeven waarom ik het eens ben met de huidige wetgeving.
Dat denk ik niet. Je ontwijkt namelijk stelselmatig het punt dat het een vrije keus is om in een rokerige kroeg te gaan staan omdat die keus jou niet bevalt. Dan kom je met het riedeltje dat je buiten kunt gaan staan of in zo'n gezellig aquarium naast de lopende band die door 3 monumentale panden is heengetrokken om vervolgens af te sluiten met het argument dat het de wet is en die wet niet verandert. Je moet een overdaad aan dezelfde tekst niet verwarren met voldoende argumentatie.

Het argument dat die wet deugt omdat het de wet is in inderdaad zoals Papierversnipperaar aangeeft een cirkelredenatie van bedroevend niveau. Dat je die inpakt in wilde fantasien, drogredenaties en uitvluchten doet daar niet aan af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_62309335
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat denk ik niet. Je ontwijkt namelijk stelselmatig het punt dat het een vrije keus is om in een rokerige kroeg te gaan staan omdat die keus jou niet bevalt.
Jij ontwijkt stelselmatig het punt dat het nu een vrije keus is om buiten te roken, of om die sigaret niet op te steken. Helemaal vrij, die keus.
Natuurlijk is het een beetje jammer dat anderen voor jou de keuzemogelijkheden hebben bepaald, maar je mag helemaal zelf de keus maken. Daar ga je toch niet over klagen omdat die keus jou niet bevalt?
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:30:25 #204
pi_62309482
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:20 schreef mgerben het volgende:

[..]

Jij ontwijkt stelselmatig het punt dat het nu een vrije keus is om buiten te roken.
Met als gevolg weer andere problemen waar de rokers (die niet om dit soort wetgeving gevraagd hebben) de schuld van krijgen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:25:31 #205
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62310495
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Met als gevolg weer andere problemen waar de rokers (die niet om dit soort wetgeving gevraagd hebben) de schuld van krijgen.
Ik heb ook niet gevraagd om een hoop wetgeving waar ik wel last van heb. Ben ik nu ook zielig en verdien ik medelijden en moeten die wetten ook maar geschrapt worden?

Oh ja, sluit dit topic.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  † In Memoriam † zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:35:58 #206
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62311856
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:25 schreef ethiraseth het volgende:
Oh ja, sluit dit topic.
Fuck vrijheid en de mensen die het proberen te verdedigen. Dwang is vrijheid, dwang is tof.

Carpe Libertatem
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:44:46 #207
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62312024
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Fuck vrijheid en de mensen die het proberen te verdedigen. Dwang is vrijheid, dwang is tof.

Nee, fuck mensen die 14 topics lang hetzelfde verhaaltje verkondigen. Dat is heel wat anders. En vrijheid verdedigen, laat me niet lachen. Denk je nu werkelijk "vrijheid te verdedigen" door op fok al 14 topics lang hetzelfde te posten?

Sluit dit topic.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:04:14 #208
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62315009
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Pertinente nonsens, Drugs zijn gewoon overal verkrijgbaar ( beter dan alcohol want drugsdealers hebben geen sluitingstijden) en goedkoop, er is geen enkele reden waarom nu niet iedereen de hele dag aan de heroïne zou zijn, behalve dat de meeste mensen er geen behoefte aan hebben.

Gooi het maar gewoon in de supermarkt, maar blijkbaar word er door de maffia en de bestrijders daarvan te veel geld verdient om het te legaliseren.
[..]

Die zuipketen zijn er al eeuwen, illegale horeca is er al eeuwen, wat dat betreft verandert er dus weinig, het word alleen wat meer. En natuurlijk is de heilige overheid er niet bij gediend om de nadelen van hun beleid uit te lichten. En de uitbaters van de illegale horeca zullen weinig reclame maken.

Steek je hoofd maar lekker in het zand
geloof maar fijn in een utopische gedachte. Mijn god, men flipt nu al als men niet aan een bar kan roken. Dat wordt toch wat als je heroine gebruikers niet op de werkplek zou laten spuiten

Overigens vandaag in Amsterdam geweest, en maar 1 kroeg gezien die zich niet echt aan het rookverbod hield. Was een soort van coffeeshop en die had iets van aanplak biljet dat alleen sigaretten bestaande uit wiet gerookt mochten worden... De rest vand e kroegen had geen asbakjes staan en geenr okende klanten binnen. In een behoorlijk aantal was het nog redelijk druk ook

Verder was vandaag de demonstratie in Den Haag waar de PNVD aanwezig was. Als je voor het rookverbod bent ben je een fascist, nazi e.d. mede omdat Hitler ook tegen roken was. Aangezien de PNVD tegen het rookverbod is maakt dat PV, Weltschmertz en consorten pedoseksuelen

Stel kleuterneukers
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:55:04 #209
pi_62316125
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:25 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik heb ook niet gevraagd om een hoop wetgeving waar ik wel last van heb. Ben ik nu ook zielig en verdien ik medelijden en moeten die wetten ook maar geschrapt worden?

Open er een topic over.
  † In Memoriam † zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:19:54 #210
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62316661
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 17:44 schreef ethiraseth het volgende:
Nee, fuck mensen die 14 topics lang hetzelfde verhaaltje verkondigen. Dat is heel wat anders. En vrijheid verdedigen, laat me niet lachen. Denk je nu werkelijk "vrijheid te verdedigen" door op fok al 14 topics lang hetzelfde te posten?

Sluit dit topic.
Hee. Ik kan hopen dat alle fascisten hier het misschien na de 14e keer een keer door hun dikke schedel heen krijgen dat hun weg van dwang debiel en stupide is.
Carpe Libertatem
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:03:33 #211
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62317420
quote:
Roker heeft kort lontje

De politie onderzoekt een vechtpartij in Dancing Quatrebras aan de Rijksstraatweg in het Friessche Noardburgum. De portier sprak een onbekende man aan op het feit dat hij aan het roken was. De zoon van de roker sloeg er vervolgens op los.

Portier

Nadat de roker was aangesproken door de portier, vond hij het nodig zijn zoon erbij te betrekken. Samen gingen ze de portier te lijf, die zich kranig weerde en de zoon een ram verkocht.

Hoofdwond

De vader schoot zijn zoon te hulp, maar werd hierbij door de 29-jarige portier aan de kant geduwd. Hierbij kwam de roker ten val. Hij is met een hoofdwond per ambulance naar het ziekenhuis gebracht, zo weet Waldnet.
tja, zegt wel weer wat over "dat volk"
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_62317444
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

Als je datzelfde zegt over Marokkanen ben je een racist.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:25:57 #213
pi_62317873
quote:

[..]

Het joodse volk?
pi_62317916
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 20:04 schreef MikeyMo het volgende:
Verder was vandaag de demonstratie in Den Haag
Was daar nog een beetje volk?
pi_62317928
quote:

[..]

Beveiligers hebben vaak zelf nogal een kort lontje...ik zag laatst dat een roker nogal ferm werd "aangesproken" door security. Elk verhaal heeft twee kanten hè.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:34:27 #216
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62318057
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Was daar nog een beetje volk?
geen idee, ik was er niet...
quote:
Met z'n vijftienen in een rokershokje

VRIEZENVEEN - Het is werkelijk géén gezicht: met z'n vijftienen staan ze in iets wat het midden houdt tussen een te klein uitgevallen bushokje en een te groot bemeten aquarium. Het is het rookhok van 1,5 bij 2 meter van café De Koning aan het Westeinde in Vriezenveen. Als ze er met z'n twintigen in zouden kunnen, zou het misschien iets zijn voor het Guiness book of Records, had één van de stamgasten bedacht.

Maar met twintig mensen erin gaat echt niet. Met z'n vijftienen is al min of meer gekkenwerk, en moeten de mensen oppassen dat ze met hun sigaret geen gaatjes branden in de kleding van hun buurman of buurvrouw. Het rookhokje is voor deze gelegenheid midden in het café geplaatst, maar het zal verzet worden naar de hoek, zodat het wat minder opzichtig in beeld is. Maar het blijft wel, zegt Monique Schroten, eigenaresse van De Koning. Want het rookverbod heeft ook in haar kroeg zeker z'n weerslag.

"Mensen blijven niet helemaal weg, maar ze blijven minder lang", zo is haar ervaring sinds 1 juli. Het rookhok is geleverd door het Vriezenveense bedrijfje Smokeroom.nl. Het is een vinding van eigenaar Dennis de Pogter. Volgens hem een uitkomst voor horecabedrijven die geen ruimte hebben voor een echt rokersdeel. En goedkoop bovendien, aldus De Pogter. Een echte rookvoorziening kost volgens hem al gauw tussen de 4 en 15 mille, met zijn vinding is een kroegbaas klaar voor 1995 euro, inclusief kleine afzuiginstallatie en plaatsing.

filmpje staat op de bron
[..]
pi_62318184
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:34 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

geen idee, ik was er niet...
[..]

Ik kon er niets over vinden op nu.nl, dus het zal niet storm hebben gelopen.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:57:29 #218
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62318542
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik kon er niets over vinden op nu.nl, dus het zal niet storm hebben gelopen.
denk dat er weinig rokers hebben gestaan.

dit is de site: http://www.volksopstand2008.nl/ en er wordt verder weinig gerept over het rookverbod. Overigens is het aantal aanmeldingen 2433

Verbleekt een beetje bij de kruisraketprotesten in de jaren 80

[ Bericht 0% gewijzigd door MikeyMo op 11-10-2008 23:20:42 ]
[..]
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:16:32 #219
pi_62318898
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:28 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Beveiligers hebben vaak zelf nogal een kort lontje...ik zag laatst dat een roker nogal ferm werd "aangesproken" door security. Elk verhaal heeft twee kanten hè.
Rokers zijn per definitie asociale criminelen, jeweettoch?
  zondag 12 oktober 2008 @ 07:07:47 #220
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62322260
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat denk ik niet. Je ontwijkt namelijk stelselmatig het punt dat het een vrije keus is om in een rokerige kroeg te gaan staan omdat die keus jou niet bevalt. Dan kom je met het riedeltje dat je buiten kunt gaan staan of in zo'n gezellig aquarium naast de lopende band die door 3 monumentale panden is heengetrokken om vervolgens af te sluiten met het argument dat het de wet is en die wet niet verandert. Je moet een overdaad aan dezelfde tekst niet verwarren met voldoende argumentatie.
Dan heb je niet goed gelezen. Ik beargumenteer namelijk dat de gezondheidsfactor belangrijker is - voor mij, voor vele niet rokers, en vele regeringen - dan de vrije keus tussen wel-roken en niet-roken kroeg.

Overigens heb ik het nooit over aquariums gehad, een slimme ondernemer kan namelijk een kroeg bouwen met 75% rookruimte.

Verder is roken gewoon niet nodig. Voor jou wellicht wel, maar voor de grote meerderheid van de Nederlanders is de sigaret geen benodigd ingredient voor een gezellige avond. Dus je went er maar aan, of je blijft maar lekker thuis.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 12 oktober 2008 @ 11:10:35 #221
pi_62323625
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 07:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed gelezen. Ik beargumenteer namelijk dat de gezondheidsfactor belangrijker is - voor mij, voor vele niet rokers, en vele regeringen - dan de vrije keus tussen wel-roken en niet-roken kroeg.
Jij, vele niet rokers en vele regeringen komen niet in alle kroegen, dus die beslissing hoef je niet voor alle kroegen te nemen.
quote:

Overigens heb ik het nooit over aquariums gehad, een slimme ondernemer kan namelijk een kroeg bouwen met 75% rookruimte.
Ik vind 100% prima.
quote:

Verder is roken gewoon niet nodig. Voor jou wellicht wel, maar voor de grote meerderheid van de Nederlanders is de sigaret geen benodigd ingredient voor een gezellige avond. Dus je went er maar aan, of je blijft maar lekker thuis.
Muziek is ook niet nodig, mensen zijn niet nodig, alles afschaffen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Papierversnipperaar op 12-10-2008 11:15:45 ]
  zondag 12 oktober 2008 @ 11:24:26 #222
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62323818
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 11:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij, vele niet rokers en vele regeringen komen niet in alle kroegen, dus die beslissing hoef je niet voor alle kroegen te nemen.
[..]

Ik vind 100% prima.
[..]

Muziek is ook niet nodig, mensen zijn niet nodig, alles afschaffen.
die 100% is ook mogelijk, zo had Johan Vlemmix zijn zelfbedieningscafe opgericht
[..]
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:03:37 #223
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_62324368
Vandaag blijkbaar een advertentie van Koninklijke Horeca Nederland waarin ze met name voor kleine horecabedrijven compensatie voor de teruggelopen inkomsten door 't rookverbod eisen . Alsof de omzet alleen door het rookverbod zou teruglopen .

Nogmaals: ga kijken in Ierland, Noorwegen, Italië, Schotland enz. Daar werkt 't rookverbod wel en loopt niet iedereen de hele dag te zeiken .
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:41:15 #224
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62324986
heb je een scan van die advertentie?
[..]
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:47:58 #225
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
  † In Memoriam † zondag 12 oktober 2008 @ 12:59:21 #226
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62325301
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Teringbelangengroepen altijd. De kleine ondernemer is hier niet mee geholpen.
Carpe Libertatem
pi_62325312
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vandaag blijkbaar een advertentie van Koninklijke Horeca Nederland waarin ze met name voor kleine horecabedrijven compensatie voor de teruggelopen inkomsten door 't rookverbod eisen . Alsof de omzet alleen door het rookverbod zou teruglopen .
Ik vind die advertentie helemaal niet onredelijk.
Geen gejammer over het rookverbod en dat het teruggedraaid moet worden ofzo.
Wel valse concurrentie aanpakken.

Och en wat die compensatie betreft: Die vragen ze voor kroegen waarbij de problemen echt door het rookverbod komen. Dat vragen ze puur voor de achterban; het is helemaal niet mogelijk om aan te tonen dat een bedrijf alleen door het rookverbod over de kop gaat.
Let wel: Het kan goed dat het rookverbod een noodlijdende kroeg het laatste zetje geeft, maar dan ging het dus toch al slecht.
Met andere woorden: De horecabond vindt het wel prima zo; De horeca is helemaal niet zo anti-rookverbod.
pi_62325327
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:03 schreef Roel_Jewel het volgende:

Nogmaals: ga kijken in Ierland, Noorwegen, Italië, Schotland enz. Daar werkt 't rookverbod wel en loopt niet iedereen de hele dag te zeiken .
Ook daar werkt het rookverbod rampzalig voor een heleboel horecabedrijven. In heel Europa zie je die trend overigens. Rookverbod -> daling omzet en sluiting van een heleboel horecagelegenheden. Maar dat is vast toeval.
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:03:24 #229
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_62325379
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Ook daar werkt het rookverbod rampzalig voor een heleboel horecabedrijven. In heel Europa zie je die trend overigens. Rookverbod -> daling omzet en sluiting van een heleboel horecagelegenheden. Maar dat is vast toeval.
Dat valt daar reuzemee! De rokers zeiken daar tenminste niet en gaan gewoon ff naar buiten als ze zonodig moeten roken.

En het is op dit moment niet helemaal objectief om de huidige omzetten te vergelijken met een jaar of wat geleden. Door de huidige financiële crisis zou 't mij niet verbazen als mensen - rokers en niet-rokers - minder op stap gaan en/of minder op een avond uitgeven.
pi_62325449
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:03 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat valt daar reuzemee! De rokers zeiken daar tenminste niet en gaan gewoon ff naar buiten als ze zonodig moeten roken.

En het is op dit moment niet helemaal objectief om de huidige omzetten te vergelijken met een jaar of wat geleden. Door de huidige financiële crisis zou 't mij niet verbazen als mensen - rokers en niet-rokers - minder op stap gaan en/of minder op een avond uitgeven.
Ja, nu. Maar het rookverbod bestaat al langer andere Europese landen. En dat heeft bewezen negatieve gevolgen gehad voor de kleine kroegen.
pi_62325762
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:03 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zout op man. Die financiele crisis heeft er geen fuck mee uit te staan.
De bierprijs is nogsteeds niet hoger en de inkomers zijn hetzelfde. Dus waarom zouden mensen om die crisis minder naar de kroeg gaan.

Het is gewoon een excuus dat nu even aangegrepen word om de effecten van het rookverbod wat te verdoezelen.
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:35:57 #232
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62326039
redelijk schappelijk advertentie vind ik. Alleen dat compenseren is een beetje vaag. Stel dan die accijnsverhoging uit oid.
[..]
  zondag 12 oktober 2008 @ 13:41:00 #233
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62326134
http://www.huisartsvandaag.nl/pda/bericht.php?id=14269

Ik vraag me af hoe objectief stivoro zoiets kan meten...

de pharma industrie heeft er iig baat bij, dat dan weer wel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62326724
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:06 schreef nikk het volgende:
Ja, nu. Maar het rookverbod bestaat al langer andere Europese landen. En dat heeft bewezen negatieve gevolgen gehad voor de kleine kroegen.
Ik denk wel dat het rookverbod invloed heeft.
Maar er zijn natuurlijk ook meer factoren. Er zijn ook kroegen die niet failliet gaan. Waarom doen die het dan zoveel beter?
Ik las over een kroeg die na drie weken rookverbod al over dichtgaan sprak. Sorry, maar dan heb je toch geen gezond bedrijf.
Het rookverbod kan de druppel zijn, maar is de overheid dan maar verplicht om alle wet- en regelgeving aan te passen om noodlijdende horeca-ondernemers te ontzien?

Zo zijn ook de kleine buurtwinkels ten onder gegaan aan supermarkten. Niet leuk, wel marktwerking. En als we die buurtwinkeltjes zo verschrikkelijk belangrijk vinden, waarom kopen we dan toch alles bij de supermarkt?

Zo is het dus ook met roken: Als die rokers solidair zijn met hun kroeg, blijven ze natuurlijk gewoon komen. Het is tenslotte een rook-verbod, geen rokers-verbod. Steek die sigaret buiten op - of nog beter, besteedt het geld van de tabak aan een pilsje. Moet je eens kijken hoe goed de horeca dan draait.
pi_62326928
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 14:15 schreef mgerben het volgende:
[..]
Zo is het dus ook met roken: Als die rokers solidair zijn met hun kroeg, blijven ze natuurlijk gewoon komen. Het is tenslotte een rook-verbod, geen rokers-verbod. Steek die sigaret buiten op - of nog beter, besteedt het geld van de tabak aan een pilsje. Moet je eens kijken hoe goed de horeca dan draait.
Ik besteed een klein deel van het geld wat ik bespaar door niet naar de kroeg te gaan aan tabak en drank uit de supermarkt.

En solidair met een kroeg? Ik ben niet gek! Het zijn commerciele bedrijven waar ik alleen heen ga als ik het daar leuk vind. En dat is het er voor mij nu niet meer. En dan gaan ze maar lekker kapot. Is echt niet mijn zorg.

Net als bijv. SBS 6 kapot zou gaan mij ook niks zou uitmaken, ik kijk er toch niet naar...
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:32:02 #236
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62327027
ok, maar dat is dus het dubieuze; aan de ene kant schermen rokers met het argument dat het rookverbod opgeheven moet worden omdat die tenten over de kop gaan, maar vervolgens doen ze er niets aan om het tegen te gaan zoals uit jouw comment ook blijkt. Dat is je goed recht die mening, maar dan moet je ook niet klagen dat je stamkroeg straks de deuren sluit
[..]
pi_62327380
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 14:32 schreef MikeyMo het volgende:
ok, maar dat is dus het dubieuze; aan de ene kant schermen rokers met het argument dat het rookverbod opgeheven moet worden omdat die tenten over de kop gaan, maar vervolgens doen ze er niets aan om het tegen te gaan zoals uit jouw comment ook blijkt. Dat is je goed recht die mening, maar dan moet je ook niet klagen dat je stamkroeg straks de deuren sluit
"ze" "we" "iedereen"

We moeten niet vergeten dat we te maken hebben met 16 miljoen mensen in dit land die stuk voor stuk wel wat anders te melden hebben.
pi_62327543
quote:

[..]

Ik denk wel dat het rookverbod invloed heeft.
Maar er zijn natuurlijk ook meer factoren. Er zijn ook kroegen die niet failliet gaan. Waarom doen die het dan zoveel beter?
Ik las over een kroeg die na drie weken rookverbod al over dichtgaan sprak. Sorry, maar dan heb je toch geen gezond bedrijf.
Het rookverbod kan de druppel zijn, maar is de overheid dan maar verplicht om alle wet- en regelgeving aan te passen om noodlijdende horeca-ondernemers te ontzien?

Zo zijn ook de kleine buurtwinkels ten onder gegaan aan supermarkten. Niet leuk, wel marktwerking. En als we die buurtwinkeltjes zo verschrikkelijk belangrijk vinden, waarom kopen we dan toch alles bij de supermarkt?

Dat zijn oplossingen waar mening kroegeigenaar niets aan heeft. Voor veel mensen hoort die sigaret nu eenmaal bij de kroeg. Daar mag je het mee oneens zijn, maar dat verandert weinig aan de realiteit. En ja, sommige kroegen hadden het voor het rookverbod al moeilijk. Daarbij is het rookverbod inderdaad de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen. Maar er zijn ook kroegen die het financieel niet slecht deden en nu toch ten onder dreigen te gaan. Een paar maanden 30%+ minder omzet draaien houdt weinig kleine bedrijven vol.
quote:
Als iedereen de rookvrije horeca zo belangrijk vind laat je de keus toch aan de horecaondernemer? Niet leuk, wel marktwerking. Oh nee, dat gaat in dat geval niet op hè? Dan maar geen marktwerking.
pi_62327628
quote:
Dat is een domme redenering. Als je uit gaat wil je het zoveel mogelijk naar je zin hebben. En voor veel mensen hoort rustig een sigaretje roken daar bij. Dat betekent niet dat het rookverbod je uit de kroeg houdt, maar wel dat je minder lang en vaak naar de kroeg gaat. En daar ligt de bottleneck voor de kleine horeca. Teruglopende omzet omdat de gasten minder vaak komen en korter blijven.

Hoe zou jij het vinden als jij je biertje buiten moest drinken?
pi_62327721
quote:
Mijn ex-stamkroeg bedoel je dan. Zonder rookverbod waarschijnlijk gewoon nog mijn stamkroeg.

Dus ja, zonder rookverbod heeft deze ondernemer meer kans om te blijven bestaan. Dat is gewoon een constatering. Ik klaag daar niet over, heb ik ook nog nooit gedaan. Het is zoals het is, als de wet zo is dat ik het niet leuk vind in een kroeg kom ik daar niet meer.

En ik ben niet zo begaan met het lot van de kleine kroeg. Je kunt wel constateren dat deze kroegen het zwaarder hebben sinds het rookverbod er is. Dat vind ik sneu voor deze ondernemers maar ik val niet meer in hun doelgroep dus ze zullen wat anders moeten verzinnen.

Andere wetgeving proberen af te dwingen, roken toch toestaan, andere klanten proberen te winnen, weet ik veel, dat is niet mijn zorg, ik ben niet de ondernemer....
pi_62327762
quote:
De overheid heeft de morele verplichting om ondernemers te laten ondernemen, dat wil zeggen dat je dat product aanbiedt waar vraag naar is. Als de overheid gaat zeggen dat de vraag naar rookvrije kroegen móet zijn omdat de overheid dat graag zou willen dan kan de overheid beter gezellige staatscafés gaan uitbaten.
quote:
Omdat wat mensen als mening geven er niet toe doet in de markt, des te meer doet ertoe waaraan ze hun geld uitgeven. Dat is precies de reden waarom het rookverbod niet werkt, de mensen die het geld uit moeten geven komen niet zo graag meer, en de mensen die zo graag een rookverbod wilden kwamen en niet en komen nog steeds niet. Net zo min als de overheid buurtwinkeltjes in leven kan houden, kan de overheid geen kroegen in stand houden waar onvoldoende vraag naar is. En dat moet je vraag niet zien als in een enquete, maar moet je vraag zien als de concrete bereidheid om de knip te trekken.

Verschil is echter dat de overheid de situatie creeert dat de vraag te klein wordt door een verbod, terwijl het bij buurtwinkeltjes de markt is die werkt.
quote:
Zo is het dus ook met roken: Als die rokers solidair zijn met hun kroeg, blijven ze natuurlijk gewoon komen.
Ze zijn niet solidair, ze zijn genotgedreven.
quote:
Het is tenslotte een rook-verbod, geen rokers-verbod. Steek die sigaret buiten op - of nog beter, besteedt het geld van de tabak aan een pilsje. Moet je eens kijken hoe goed de horeca dan draait.
Wordt dictator van Noord-Korea, dan kun je je wereld naar je eigen ideaal vormgeven. In dit land heb je te maken met wat andere mensen willen en niet willen want dat bepaald wat ze doen. Ik betaal geen 50 euro om op een plek te zijn die het mij niet naar de zin mag maken. Ik ga ook niet naar de bioscoop als daar alleen maar films mogen worden gedraaid die ik niet wil zien.
  zondag 12 oktober 2008 @ 15:57:46 #242
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62328721
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is een domme redenering. Als je uit gaat wil je het zoveel mogelijk naar je zin hebben. En voor veel mensen hoort rustig een sigaretje roken daar bij. Dat betekent niet dat het rookverbod je uit de kroeg houdt, maar wel dat je minder lang en vaak naar de kroeg gaat. En daar ligt de bottleneck voor de kleine horeca. Teruglopende omzet omdat de gasten minder vaak komen en korter blijven.

Hoe zou jij het vinden als jij je biertje buiten moest drinken?
Als ik met een biertje drinken jouw nieren beschadig zou dat ik heel logisch vinden ja. Dat is het hele punt: een sigaret beschadigd de mensen om je heen. Als dat niet het geval was zou het rookverbod er niet zijn. Zorg dus dat alle op de markt beschikbare sigaretten onschadelijk zijn voor je omgeving en het rookverbod kan zo weer verdwijnen.

En sluit dit topic aub. De argumenten blijven zich maar herhalen.
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:03:04 #243
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62328818
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:57 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Als ik met een biertje drinken jouw nieren beschadig zou dat ik heel logisch vinden ja. Dat is het hele punt: een sigaret beschadigd de mensen om je heen. Als dat niet het geval was zou het rookverbod er niet zijn. Zorg dus dat alle op de markt beschikbare sigaretten onschadelijk zijn voor je omgeving en het rookverbod kan zo weer verdwijnen.

hoeveel slachtoffers maakt meeroken in de kroeg dan eigenlijk?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62328829
quote:

[..]

Alsof er toffe argumenten komen van het anti-rook bondje.
pi_62328840
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:03 schreef Re het volgende:

[..]

hoeveel slachtoffers maakt meeroken in de kroeg dan eigenlijk?
Ongeveer 1 honderste van wat er op een jaarbasis in het verkeer om het leven komt.
pi_62328938
quote:

[..]

Ik reageerde op:
quote:
Dan is mijn stelling: hoe vaak ga jij nog uit als jij je biertje buiten moet drinken?
pi_62329125
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:04 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ongeveer 1 honderste van wat er op een jaarbasis in het verkeer om het leven komt.
Dat lijkt me een schromelijke overschatting. Als je alles wat op basis van gegoochel met statistiek wordt gepropageerd voor zoete koek slikt, kom je in mijn schatting op 1 longkanker geval meer, voor alle horecamedewerkers in Nederland, en dan op al hun gehele mensenlevens. Dus dan zitten we grofweg op 0.02 longkankergeval per jaar, met een zeer pessimistische schatting.
  zondag 12 oktober 2008 @ 17:20:39 #248
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62330379
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:09 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik reageerde op:
[..]

Dan is mijn stelling: hoe vaak ga jij nog uit als jij je biertje buiten moet drinken?
mijn hoeveelheid uitgaan hangt meer af van of ik zin heb
[..]
pi_62330916
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:20 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook het verschil tussen de mensen die klagen over het rookverbod en jij. De vaste klantenkring van de gemiddelde kleine kroeg zit daar minimaal 3 dagen in de week. De 'huiskamer' verdwijnt door het rookverbod. Dat is ook één van de belangrijkste redenen waarom de ouderwetse pubs in Ierland en Engeland nu aan het uitsterven zijn.
  zondag 12 oktober 2008 @ 18:15:31 #250
pi_62331381
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:20 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Als je alleen maar af en toe een keer uit gaat kan ik me voorstellen dat je denkt dat iemand anders best voor die paar uur z'n sigaret kan laten staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')