Het is wel interessant om erover na te denken wat de kwalificaties van een presidents-kandidaat zouden moeten zijn. Volgens de wet zijn deze kwalificaties;quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:17 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hoe presteert de Elsevier het toch om alleen maar waardeloze schrjivers aan te nemen die niet eens iets simpels kunnen als bronnen verifieren ?
Maar we weten allemaal dat er genoeg idioten rondlopen die aan die criteria voldoen, en soms ook worden gekozen. Ik weet niet zeker of Obama of McCain meer gekwalificeerd zou zijn dan de ander, bij de VP-kandidaten is het klaarduidelijk, Biden is verre van perfect maar Palin is angstaanjagend dom en oppervlakkig.quote:be a natural-born citizen of the United States;
be at least thirty-five years old;
have been a permanent resident in the United States for at least fourteen years.
quote:[ afbeelding ]
Animated JPGquote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:17 schreef ethiraseth het volgende:
Verder moest ik hier wel om lachen: [ afbeelding ]
quote:McCain acknowledged that he once modified a Beach Boys song, at Iran's expense, at a town hall meeting.
"I hate to even go into this," he said. "I was joking with an old veteran friend, who joked with me, about Iran. But the point is that I know how to handle these crises."
On several occasions, McCain said major challenges are easy to overcome, without offering details for doing so.
"I'll get Osama bin Laden," he said. "I'll get him. I know how to get him."
As for a huge social program with long-term financing problems, McCain said, "It's not that hard to fix Social Security."
Democrats and Republicans have to "sit down together across the table," he said. He did not suggest what they might say at that table.
http://www.elsevier.nl/we(...)sidentile-allure.htmquote:Obama wint debat en toont presidentiële allure
woensdag 8 oktober 2008 12:30
Het lichaam roerloos als een aalscholver op een koude winterochtend, zo zat de Democratische kandidaat voor het presidentschap, Barack Obama, op zijn kruk wanneer zijn Republikeinse tegenstander John McCain aan het woord was tijdens het tweede presidentiële debat in Nashville, Tennessee.
De opzet van het debat - een zogenoemde Town Hall bijeenkomst - waarbij mensen uit het publiek vragen op de kandidaten kunnen afvuren is de favoriete setting van John McCain. Overigens waren er ook zes miljoen vragen per e-mail binnengekomen. Enkele daarvan werden door de gespreksleider Tom Brokaw gesteld.
Winnaar?
McCain, die aanzienlijk achter ligt in de peilingen, moest dit debat winnen om zijn kansen te doen keren. Dat is hem niet gelukt, want de eerste polls wijzen Obama (wederom) als winnaar aan.
De senator uit Illinois slaagde er beter in een verbinding met de mensen thuis tot stand te brengen, was meer op de inhoud gericht, en nagelde zijn tegenstander zoveel mogelijk aan het beleid van Bush vast. Obama vertoonde onmiskenbaar meer presidentiële allure in woord, gebaar en motoriek, dan zijn 25 jaar oudere (en dat was goed te merken!) opponent uit Arizona.
Obama wist precies hoeveel een gallon benzine aan de pomp kost, ook nu hij niet langer zelf zijn tank hoeft te vullen. En dat soort dingen is belangrijk.
De Franse politicus Valéry Giscard d’Estaing verloor eens een verkiezing omdat hij er geen notie van had hoeveel een Parijzenaar voor een metrokaartje moest neerleggen.
Gifpijlen
McCain probeerde het bloedernstige debat nog wel eens een lichtere toon te geven, maar kreeg de lachers nauwelijks op zijn hand. Hij hield zich vooral bezig met het afschieten van gifpijlen richting Obama. Die troffen echter slechts incidenteel doel.
Obama bewoog zich, vlug en lenig, door de ring van het auditorium als een bokser die wist dat hij zijn tegenstander niet hoefde te vloeren om toch te winnen.
Hij zag er ontspannen uit en wist zijn neiging om te vervallen tot hoogdravende retoriek goed te bedwingen. De manier waarop John McCain zijn standpunten over het voetlicht bracht, werd door een Britse commentator vergeleken met die van een verteller van kinderverhalen met keelpijn.
McCain die gezegd heeft dat de economie niet zijn ding is - en deze verkiezingen gaan nu juist over de economie - heeft snel bijgeleerd, want zijn beheersing van de materie leek ruim voldoende.
Memorabele zin
Wat geheel en al uitbleef was de memorabele zin, de uitspraak die tot aan het einde der tijden voortleeft. De vraag ‘Welk offer bent u bereid om van Amerika te vergen?’ had hier een aanknopingspunt kunnen zijn.
Obama memoreerde slechts dat president George W. Bush onmiddellijk na 9/11 lofwaardig gehandeld had, maar dat zijn advies ‘gaat u maar lekker winkelen’ geen inspirerend devies was geweest. Maar tot het lanceren van een gevleugeld woord bleek geen van beide kandidaten in staat.
Dit las ik net op yahoo :quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:09 schreef pberends het volgende:
Wel leuk dat McCain Bill Ayers opeens achterwege laat, erg hypocriet. Het laat wel weer zien dat McCain op de achtergrond lekker onder de gordel wil spelen.
http://news.yahoo.com/s/a(...)fT9.9NEEa3Ovz9th24cAquote:NASHVILLE, Tenn. - John McCain and Sarah Palin plan to return to familiar criticism of Barack Obama's friends and supporters, just hours after a presidential debate that steered clear of the subject.
The Republican candidates planned joint appearances in key states of Pennsylvania and Ohio on Wednesday. Ahead of their appearances, the GOP ticket has released an ad that criticizes the Illinois senator as simply not presidential.
During Tuesday's debate, McCain did not criticize his rival's connection to 1960s-era radical William Ayers. The two are not close, but Palin has repeatedly faulted Obama for serving on nonprofit groups' boards with a man whose Weather Underground group bombed the U.S. Capitol and Pentagon.
Het is traditie dat de vice-presidentskandidaat de aanvallen doet. Dus McCain laat het aanvallen aan Palin over.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:09 schreef pberends het volgende:
Zo, hele debat gezien. Overal gezien een redelijk gelijkspel, maar toch kwam Obama veel beter over dan opa McCain. Wederom zal er niet snel een omkeer komen in de peilingen voor McCain.
Wel leuk dat McCain Bill Ayers opeens achterwege laat, erg hypocriet. Het laat wel weer zien dat McCain op de achtergrond lekker onder de gordel wil spelen.
Tja, dat is het Bradley-effect dat al lang onderuit gehaald is tijdens de primaries van dit jaar. Op 538 staat een overzicht van de peilingen en de uiteindelijke resultaten tijdens de primaries: http://www.fivethirtyeigh(...)-bradley-effect.html . Hieruit blijkt dat Obama juist meer stemmen heeft binnengehaald dan de peilingen voorspeld hadden. Van de staten waar Hillary heeft overgepresteerd zijn alleen New Hampshire en Ohio in de gevarenzone voor Obama op dit moment. Maar als Obama die twee staten verliest zijn er nog genoeg mogelijkheden om tot 269 te komen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:06 schreef Perico het volgende:Wel bedenkelijk dat ze op CNN nu al waren aan het bekokstoven, dat mocht Obama nog verliezen, dat het dan puur door racisme kwam, dat wel tot 6 procenten in de plus nu teniet kon doen, op de verkiezingsdag....
Ehhhhhhhh, heb ik iets gemist? Ik heb toch echt het hele debat gezien.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:11 schreef laforest het volgende:
CNN is het FOX news van de Democraten. Totaal geen neutrale berichtgeving.
CNN is geen haar beter dan FOX.
Als je voor Obama bent vind je FOX walgelijk en CNN te gek. Ben je voor McCain dan stem je liever op Fox af, iets wat ik zelf ook liever doe.
Palin Weighs in on Debate
by Fin Gomez
Shush Walshe, FOX Producer covering the Palin trail, reports that Gov. Palin campaigning in North Carolina, told reporters weighed in on the debate tonight:
“Great. Great. It was a great night for America. He’s proposing real plans that will work for economic recovery and energy independence. I think Barack was even less candid than usual, which I was kinda surprised. But McCain has fought on and sounded very energized, and and it was a good night for him, for all of us, for all of America. It’s gonna be a great 28 days to go. Taking this message of reform on the road and just having it resonate more and more every day is what I believe’s happening. And it’s good. It’s very good. I look forward to the 28 days.
Neequote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Ehhhhhhhh, heb ik iets gemist? Ik heb toch echt het hele debat gezien.
Feiten gaan er bij jou altijd moelijk in als ze jou niet uitkomenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Hebben ze meteen hun stemrecht afgepakt?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:49 schreef Elwood1802 het volgende:
Overigens kan het voor obamaatje nog een groot probleem worden dat ie black is. Was laatst een peiling en 10% van zijn kiezers gaf aan te twijfelen omdat hij zwart is. 5% gaf aan nooit op hem te stellen omdat hij zwart is.
Wat lopen die McCain-supporters altijd lekker uit nek te lullen, omfg.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:47 schreef Elwood1802 het volgende:
Nu maar hopen dat iedereen in de blanke staten massaal Mccain stemt. Trekt het weer een beetje recht aangezien zowat alle negers, latino's en andere importvolk op Obama stemt
Ik vond het debat een redelijk gelijkspel, alhoewel Obama presidentieler overkwam.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:56 schreef laforest het volgende:
[..]
Feiten gaan er bij jou altijd moelijk in als ze jou niet uitkomen
quote:TAMPA, Fla. - Democratic vice presidential candidate Joe Biden says Republican John McCain isn't a maverick, but President Bush's sidekick.
Barack Obama's running mate ridiculed McCain during an appearance at the University of South Florida on Wednesday.
He said McCain is "an angry man, lurching from one position to another" and making ugly attacks against Obama instead of offering solutions to a troubled country.
The Delaware senator said McCain is trying to distract voters from his support for President Bush's policies. He repeated Pennsylvania Sen. Bob Casey's line, "You can't call yourself a maverick when all you've ever been is a sidekick."
Palin die zegt dat Mccain het goed doet, het is me wat.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:11 schreef laforest het volgende:
CNN is het FOX news van de Democraten. Totaal geen neutrale berichtgeving.
CNN is geen haar beter dan FOX.
Als je voor Obama bent vind je FOX walgelijk en CNN te gek. Ben je voor McCain dan stem je liever op Fox af, iets wat ik zelf ook liever doe.
Palin Weighs in on Debate
by Fin Gomez
Shush Walshe, FOX Producer covering the Palin trail, reports that Gov. Palin campaigning in North Carolina, told reporters weighed in on the debate tonight:
“Great. Great. It was a great night for America. He’s proposing real plans that will work for economic recovery and energy independence. I think Barack was even less candid than usual, which I was kinda surprised. But McCain has fought on and sounded very energized, and and it was a good night for him, for all of us, for all of America. It’s gonna be a great 28 days to go. Taking this message of reform on the road and just having it resonate more and more every day is what I believe’s happening. And it’s good. It’s very good. I look forward to the 28 days.
Niets gemist ... saai debat maar Obama kwam beter over. McCain heeft veel mensen boos gemaakt door zo vaak "My friends" te zeggen en door zo vaak te zeggen "I know ... I can".quote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:50 schreef pberends het volgende:
[..]
quote:Yeah the my friends thing was infuriating. He began to look like a bizarre CGI half human half lizard, circling around like a maniac wandering around the stage. The whole thing was honestly baffling to me.
I was surprised at how unhinged and bad he appeared
quote:This lost him the debate, and by extension probably cost him the election:
"That one"
"Not you!" (to Brokaw on who'd be Treasury Secretary)
"My Hero is Teddy Roosevelt"
"I need a hair transplant"
"Hand on the tiller"
"It's like the days of Hoover" (only you were around back then, dipshit)
Then pointing to his wife when Obama wanted to shake his hand, and leaving the hall immediately after it was over. Not to mention the folks at RedState who are jumping off the ship like sewer rats off the titanic, which ironically is something their candidate probably remembers.
Game. Match.
quote:McCain is in a tough spot. He does not have a "presidential demeanor" and now, as he strains to define and differentiate himself, he looks and sounds desperate
quote:The question in the first debate was "is Obama ready", and the answer then was "yes, and so is McCain". Now it's "what a silly question!" Obama didn't necessarily win on content, but his style was so reassuring that he locked down the people already leaning his way, and gained a few more.
Meanwhile, McCain looked grumpy and annoying. That's about as important as "who do you want to have a beer with", but it will cost McCain some votes. McCain spent half his ammunition and only wounded himself. This election's over.
quote:I think someone should make a tshirt with the words, "I'm voting for "that One"!"
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Niets gemist ... saai debat maar Obama kwam beter over. McCain heeft veel mensen boos gemaakt door zo vaak "My friends" te zeggen en door zo vaak te zeggen "I know ... I can".
Een aantal quotes van 538:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:51 schreef BB-boy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/b(...)rkiezingsmoe___.htmlquote:'McCain verkiezingsmoe'
AMSTERDAM - John McCain zou verkiezingsmoe zijn. Verschillende Amerikaanse media hebben opgemerkt dat Barack Obama veel harder campagne voert dan zijn republikeinse opponent, die nu zelfs in het weekend vrijneemt.
Zo zou McCain de afgelopen maand negen dagen vrij hebben genomen en Obama maar vier.
En op de dagen dat ze beide campagne voeren holt de democraat zo'n vier locaties af terwijl McCain het vaak na een of twee plekken wel voor gezien houdt.
De democratische vice-kandidaat Biden schortte zijn campagne zelfs even helemaal op nadat eerst zijn zoon was afgereisd naar Irak en daarna zijn schoonmoeder overleed.
Veel van de gegevens die Gallup daarvoor gebruikt zijn al een paar dagen ouder.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:04 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Obama weer gestegen op Gallup. 52 - 41, grootste voorsprong tot nu toe op Gallup en het hoogste percentage. Met het oog op de andere peilingen had ik eigenlijk verwacht dat hij vandaag flink zou inleveren.
Die van andere peilingen ook.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:08 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Veel van de gegevens die Gallup daarvoor gebruikt zijn al een paar dagen ouder.
Ja ik weet het, deze gegevens zijn van zondag, maandag en dinsdag. Maar Hotline, R2000, Rasmussen, Zogby en Battleground zijn allemaal gezakt en die gebruiken ook gegevens van drie dagen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:08 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Veel van de gegevens die Gallup daarvoor gebruikt zijn al een paar dagen ouder.
Ik vond het 55% McCain en 45% Obama.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vond het debat een redelijk gelijkspel, alhoewel Obama presidentieler overkwam.
Leuk dat McCain zich staande weet te houden, maar hij kan op deze manier nooit zijn grote achterstand inhalen.
Je weet dat Obama die zwarte is en McCain dat opgewarmde lijk?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:47 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik vond het 55% McCain en 45% Obama.
Dit omdat ik Obama veel te soft vond en niet de beste antwoorden vond geven,
McCain was niet op zijn sterkst maar je merkt wel dat er jaren verschil zijn omdat hij wel betere antwoorden heeft (ongeacht of je het er mee eens bent of niet), hij sprak hardere taal dan Obama maar McCain zag er minder sterk uit dan zijn woorden.
Wij deden het gisterenavond bij "My friends".quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:54 schreef ub40_bboy het volgende:
Vriend van mij is nu in New York en ze doen daar allemaal drinkspelletjes tijdens het debat. Als McCain of Palin maverick zegt moeten ze drinken. Wel mooi.
HAHAAHAHAH vet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Wij deden het gisterenavond bij "My friends".
Straalbezopen ...
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:04 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Obama weer gestegen op Gallup. 52 - 41, grootste voorsprong tot nu toe op Gallup en het hoogste percentage. Met het oog op de andere peilingen had ik eigenlijk verwacht dat hij vandaag flink zou inleveren.
[ afbeelding ]
Op 1 minuut 15:quote:Op woensdag 8 oktober 2008 19:54 schreef ub40_bboy het volgende:
Vriend van mij is nu in New York en ze doen daar allemaal drinkspelletjes tijdens het debat. Als McCain of Palin maverick zegt moeten ze drinken. Wel mooi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |