http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Belgische_bankquote:Op zondag 5 oktober 2008 11:46 schreef pberends het volgende:
Welke andere grote banken heeft Belgie eigenlijk?
Alitalia is vooral niet bestand tegen zijn eigen medewerkers en organisatie, dat is een heel ander verhaal.quote:Op zondag 5 oktober 2008 11:32 schreef pberends het volgende:
[..]
KLM was gewoon te klein, werd uiteindelijk toch wel overgenomen door een grotere partij. Tot nu toe heeft Air France-KLM goed bewezen beter bestand te zijn tegen hoge brandstofprijzen enzovoorts dan maatschappijen als Al Italia.
eigenlijk alleen KBC en Dexia, BBL is al een tijdje ING.quote:Op zondag 5 oktober 2008 11:46 schreef pberends het volgende:
Welke andere grote banken heeft Belgie eigenlijk?
Heel lang geleden ja, er is nu niks nederlands meer aan.quote:Op zondag 5 oktober 2008 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Parisbas.. Hmm, was dat vroeger niet de Bank de Paris et des Pays-Bas?
Met andere woorden: Krijgen we via een omwegje niet heel Fortis in onze grijpgrage klauwtjes?
En wat is het resultaat?quote:KLM was gewoon te klein, werd uiteindelijk toch wel overgenomen door een grotere partij. Tot nu toe heeft Air France-KLM goed bewezen beter bestand te zijn tegen hoge brandstofprijzen enzovoorts dan maatschappijen als Al Italia.
Aan ING straks ook niet meer.quote:Heel lang geleden ja, er is nu niks nederlands meer aan.
Nee, dat was een goed idee geweest. Hadden we met de winsten van KLM lekker alle wanbeleid van de afgelopen jaren bij Sabena kunnen gaan afbetalen. Of denk je dat Sabena failliet is gegaan op een schuld van 0,50 Euro?quote:Op zondag 5 oktober 2008 11:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
KLM had kunnen fuseren met Sabena maar ook dat stuitte weer op belgisch-nederlandse gevoeligheden
Met Sabena erbij was de KLM nog steeds te klein geweest voor het netwerk dat ze onderhouden.quote:Op zondag 5 oktober 2008 11:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En wat is het resultaat?
Sarkozy kan straks beslissen over het leven of dood van Schiphol omdat Air France moet gaan bepalen waar zij moeten landen en vetrekken, daar zit een limiet aan.
Ook is de top van KLM helemaal vervangen door Fransozen.
Nee, ik blijf erbij dat het eeuwig zonde is dat KLM aan een Frans staatsbedrijf is verkocht. KLM had kunnen fuseren met Sabena maar ook dat stuitte weer op belgisch-nederlandse gevoeligheden
Omdat het belgische sujet daar allemaal medebelgen neerzetquote:
Ander voorbeeld dan: er is vier maal geprobeerd om te fuseren met British Airways tegen een 65-35 verhouding en gegarandeerde plaatsen in het bestuur. Ook was er dan minder onzekerheid geweest over het voortbestaan van schipholquote:Op zondag 5 oktober 2008 12:02 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Met Sabena erbij was de KLM nog steeds te klein geweest voor het netwerk dat ze onderhouden.
Telegraaflezersquote:Op zondag 5 oktober 2008 12:37 schreef Klopkoek het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wat ik erger vind:
- De Belgen die Nederland de schuld geven
- De Telegraaflezers (oplage van 700000) die Wouter Bos de schuld van alles geven
Wat die enge Polak ook probeerde, Wellink bleef met twee vingers in de neus overeind. Als verwacht.quote:Op zondag 5 oktober 2008 12:14 schreef henkway het volgende:
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/39949483/
het zou idd mooi zijn wanneer de rabobank nu de belgische tak van fortis overnamquote:
quote:Op zondag 5 oktober 2008 15:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
het zou idd mooi zijn wanneer de rabobank nu de belgische tak van fortis overnam
Dat scenario zou kunnen maar is helemaal niet zeker !quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:56 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wat had je dan liever gezien?
De bank over de kop de nederlandse economie naar de knoppen en iedereen in de bijstand en WW?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |