De gezonde hollandse bijbelgordel: 8 kinderenquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:02 schreef Cith het volgende:
[..]
Kindertal is ook een maat voor gezondheid van een volk, alleen precies andersom dan jij bedoelt.
Westen: 1-2 kinderen,
Afrika: 5-8 kinderen.
Bedankt voor je tijd.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:05 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ten eerste bezet Israel niks, wanneer komt die gedachte nou eens los van je hoofd.
Ten tweede mag zeker verwezen worden naar vergelijkbare situaties. Bijvoorbeeld Liberia dat een situatie kent die ongeveer 200 jaar hetzelfde is als israel (60 jaar). Waarom is men zo fel tegen Israel en is er nog nooit eeen woord vuil gemaakt over Israel. Ik wil echt de achterliggende gedachten zien te achterhalen. Al heb ik een clou natuurlijk, maar niemand wil voor judeofoob uitgemaakt worden
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:44 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, waar het mij meer om gaat is de algemene tendens om te zeggen dat de Palestijnen geen recht hebben op die grond daar .. het was geen staat, geen natie zoals wij die kennen, ze woonden er niet echt, het land werd toch niet gebruikt etc etc .. 'ons' stempeltje stond er niet op dus we doen gewoon alsof ze niet bestaan ..
en bij de Indianen en de Aboriginals hebben we tenminste nog het fatsoen om ons enigszins schuldig te voelen, compleet met officiële excuses voor hetgeen onze voorvaderen hebben gedaan
Maar ze woonden er toch echt, dat volk wat wij nu Palestijnen noemen, en sinds de Balfour-verklaring en de daarop volgende grote toestroom van immigranten is het al hommeles .. waarom word over hun gesproken alsof zij geen enkel recht op dat land zouden hebben ?
Die man is één keer zijn pilletje vergeten en zegt wat doms tegen een journalist waarna de pers zich er als vliegen op de stront op storten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:15 schreef Reraise het volgende:
[..]
Daar denkt de Israelische regering heel anders over.
Ik hoor premier Olmert toch echt over bezette gebieden en bezetting praten.
Nee hoor de hele regering spreekt over de bezette gebieden ook de legerleiding in Israel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:22 schreef schoelje het volgende:
[..]
Die man is één keer zijn pilletje vergeten en zegt wat doms tegen een journalist waarna de pers zich er als vliegen op de stront op storten.
Ik weet niet of de term het hele gebied omspant, maar het lijkt mij beter om de bijbelse namen Samaria en Judea te gebruiken, dan weet iedereen tenminste over welke gebieden het gaat.
wtf .. doe jij niet aan lezen of zo ? Waar zeg ik dat de Joden er nooit hebben gewoond ?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:06 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat probeerde ik Woussie dus duidelijk te maken. En ja, ik probeer het alleen bij regeringen te laten. Discussie voeren en mij met de slavernij gaan beschuldigen of jodenvervolging in de schoenen te schuiven? Nah, dan kom ik toch in verweer. Had ze zelf maar niet moeten gaan vergelijken. Ze wilde duidelijk zeggen met die woorden dat de Joden daar nooit hebben gewoond, en dat is gewoon niet zo. terug gaan tot het jaartal wat je uit komt? Nah, dan doe je de feiten te kort en gaat het éénzijdig belicht worden.
Helaas is dat iets dat ik niet zo snel zie gebeuren .. of er moet echt iemand opstaan die alle kolonisten weghaalt en tegelijkertijd die muur afbreekt, plus wat wetten gaat aanpassen over verkoop van land/huizen aan niet-joden etc etcquote:Met je eens (al eerder vermeld) dat ze zich tot achter die grenzen moeten terug trekken. Kijken hoe het dan gaat en of regeringen ingrijpen van hun eigen terroristisch groeperingen (vrijheidsstrijders zijn het dan ook niet meer) wanneer de bommen en de aanslagen alsnog doorgaan.
Interessante woordkeuze .. hoezo was het in het verleden wel een optie dan .. is dat misschien omdat wij al die jaren maar de helft van het verhaal hebben gehoord, het verhaal voor de camera's ? Van hetgeen er achter de camera's en buiten de schijnwerpers gebeurde hadden we amper/geen idee .. provocerende kolonisten bvb .. of dacht je dat dat pas begonnen is na het uitdelen van de mobieltjes met camera ?quote:Ik vind de schuld bij één partij leggen geen optie meer in dit geval;. Hopen dat Israël zo wijs zal zijn zich terug te trekken en dat de Palestijnse en Israëlische regering de schoolboeken zal wijzigen die de haat er vanaf het begin in gooit.
Jammer
Een bekende joodse wetenschapper heeft eens gezegd dat hij niet gelooft dat God bestaat maar dat hij het ook niet kan uitsluiten. Een heel wat intelligente opmerking dan de stront die jij op dit forum zet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:33 schreef Reraise het volgende:God bestaat niet knul.
Aangezien Israel daarnaast al ruim 60 jaar een gezonde staat is in het MO verdient het alle support. Inmiddels zijn er al 3 generaties Israeliers geboren!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:35 schreef moussie het volgende:
[..]
wtf .. doe jij niet aan lezen of zo ? Waar zeg ik dat de Joden er nooit hebben gewoond ?
Ik zei dat Israël voor 1948 ook niet bestond (ook dan in aanvulling op het overbekende 'Palestina bestond/bestaat niet') .. waarop jij aankomt met koninkrijk Israël
Jij wil schijnbaar een koninkrijk dat 3000 jaar geleden voor 200 jaar bestond voor het uiteenviel in 2 koninkrijken, die op hun beurt ook niet veel langer bestonden, gebruiken als een soort 'zie je wel, ze hadden wel een rijk daar' ? Dus omdat 2500 jaar een koninkrijk Israël bestond is dat reden genoeg om te zeggen dat zij nuhet volste recht hebben om daar te willen wonen ? Wat die mensen die daar op dat moment wonen willen is irrelevant, dat is geen volk met een staatsvorm zoals wij die kennen dus die kunnen we gerust negeren ?
[..]
jij doet dus aan selectief geloven in sprookjesboeken als ik het goed begrijp .. in de torah/bijbel staat dat het land van hun is dus dan is het goedquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:42 schreef schoelje het volgende:
[..]
Een bekende joodse wetenschapper heeft eens gezegd dat hij niet gelooft dat God bestaat maar dat hij het ook niet kan uitsluiten. Een heel wat intelligente opmerking dan de stront die jij op dit forum zet.
De nederzettingen zullen allemaal ontruimt moeten worden.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:28 schreef santax het volgende:
[..]
Het heet inderdaad niet voor niets bezet gebied. En de kolonisten zullen woedend zijn. Maar dat is dus wel de groep die ik bedoelde met naar en eng. Ik ken nog wel wat meer Israeliers en die denken eigenlijk hetzelfde als iedereen. Die willen die oorlog ook niet. Tja, ik denk niet dat ze zo te keer zullen gaan als wat ze met de Palastijnen hebben gedaan. Dat hoeft ook helemaal niet. En het zal afzien worden dat ze veel vruchtbaar land in het bezet gebied kwijt raken. Maar als ze echt vrede willen... dan zal Israel dat offer wel moeten brengen denk ik. Maar het hoeft niet allemaal in 1 keer natuurlijk. Alleen al het vertrekken uit Gaza is een hele grote eerste stap. Die ook in de arabische wereld goed zou vallen.
Lezen is ook een vak, zo blijkt maar weer.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:45 schreef moussie het volgende:
[..]
jij doet dus aan selectief geloven in sprookjesboeken als ik het goed begrijp .. in de torah/bijbel staat dat het land van hun is dus dan is het goed
kankermongoolquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:45 schreef Reraise het volgende:
[..]
zo gehersenspoeld zijn de achterlijke randdebielen. (zie schoelje)
al die corruptie-schandalen zijn je blijkbaar ontgaan .. wat je dan gezond noemtquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:44 schreef schoelje het volgende:
[..]
Aangezien Israel daarnaast al ruim 60 jaar een gezonde staat is in het MO verdient het alle support. Inmiddels zijn er al 3 generaties Israeliers geboren!
Ja dat zeggen ze over kabouters ook, dat soort lui neem ik ook serieus.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:42 schreef schoelje het volgende:
[..]
Een bekende joodse wetenschapper heeft eens gezegd dat hij niet gelooft dat God bestaat maar dat hij het ook niet kan uitsluiten. Een heel wat intelligente opmerking dan de stront die jij op dit forum zet.
ach, ik zeg dat de palestijnen niet bestaan en ik kan het nog aantonen ookquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:47 schreef Reraise het volgende:
[..]
Ja dat zeggen ze over kabouters ook, dat soort lui neem ik ook serieus.![]()
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:46 schreef moussie het volgende:
[..]
al die corruptie-schandalen zijn je blijkbaar ontgaan .. wat je dan gezond noemt
We hebben net aangetoond dat de bezetten gebieden wel bestaan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:49 schreef schoelje het volgende:
[..]
ach, ik zeg dat de palestijnen niet bestaan en ik kan het nog aantonen ook
Dit noem ik gezond land ja: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=31.403466,34.400597&spn=0.054797,0.077248&t=h&z=14quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:46 schreef moussie het volgende:
[..]
al die corruptie-schandalen zijn je blijkbaar ontgaan .. wat je dan gezond noemt
Gelukkig voel je je niet aangesprokenquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:56 schreef Reraise het volgende:
[..]
Hahahahaha.
Heerlijk die frustraties.
ja maar, ja maar, dat is Israël hoor, die hoeven zich toch niet te houden aan de conventies, iedereen heeft toch een speciale verbondenheid met dat volk ..quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:51 schreef Reraise het volgende:
[..]
Het bezetten van van gebieden die niet aan Israel toe behoren.
En het bebouwen van een bezet gebied (wat een oorlogsmisdaad is volgens de conventie van geneve) is niks gezond gaan.
Word tijd dat Israel door en door verrotte plekken wegsnijd dus stoppen met de bezettingen en die Oorlogmisdaden (Nederzettingen dus) met hun achterlijke kolonisten weghaald.
Volgens mij heb je een hekel aan immigranten. Wil je de nieuwkomers in Nederland ook de landsgrenzen overschoppen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:54 schreef Reraise het volgende:
[..]
We hebben net aangetoond dat de bezetten gebieden wel bestaan.
En hoe jij de inwoners van die bezette gebieden wil noemen maakt mij niet.
Laten we ze mensen noemen.
Dan word het tijd dat Israel stop met het bezetten van deze mensen en het bebouwen van bezet gebied.
Dat lijkt me niet alleen voorbehouden aan Israël, dus dit is nauwelijks een argument te noemen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Ach dat je je frustraties aan mij richt is wel duidelijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:57 schreef schoelje het volgende:
[..]
Gelukkig voel je je niet aangesproken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |