Hoe bedoel je???quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:07 schreef DroogDok het volgende:
Ik snap niet dat Israel zijn handen niet gewoon van die nederzettingen af trekt.
Dat het leger de kolonisten niet langer beschermd.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:52 schreef Reraise het volgende:
[..]
Hoe bedoel je???
Kijk al wil Israel de nederzettingen ontruimen dan loopt het kans op een burgeroorlog.
Ik weet niet wat jij precies bedoel
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:39 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat het leger de kolonisten niet langer beschermd.
Moet het Israelische leger ook niet doen, Palestijnen moeten beschermd worden door het palestijnse leger. Kan het leger van Israel zich mooi terugtrekken uit die gebieden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:13 schreef Reraise het volgende:
[..]
Ja maar het leger beschermt tegenwoordig de palestijnen tegen het geweld van de kolonisten zoals u leest.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:35 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Moet het Israelische leger ook niet doen, Palestijnen moeten beschermd worden door het palestijnse leger. Kan het leger van Israel zich mooi terugtrekken uit die gebieden.
Ja we zien Israel elk vredes proces traineren nu ook weer dan gaan ze sinds 5 jaar en tegen alle afspraken in gaan ze weer Nieuwe Nederzettingen bouwen en ook de bestaande worden gewoon constant uitgebreid.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:49 schreef Alulu het volgende:
Het is al langer duidelijk dat de Israelische politiek wordt gegijzeld door fanatieke kolonisten. Het is wel ironisch dat de Israelische staat enerzijds meent zich zorgen te maken maar nog steeds goedkeuring geeft aan het bouwen van nieuwe nederzettingen op grondgebied wat niet Israelisch is volgens de VN.
Over 50 jaar komt er een keer een periode waarin men onderhandelt met de Palestijnen en gewoon het argument opgooit dat "de Israeliers nu al generaties in die gebieden wonen dus ook recht hebben daar te blijven" en wordt dit natuurlijke als voorwaarde gebruikt om van Palestijnse kant ook concessies af te dwingen, zoals de claim op Oost-Jeruzalem. Het grappige is dat dat nu al naar mijn mening in werking is, iedereen ziet het maar sancties of iets dergelijks vanuit de Internationale gemeenschap blijven uit.
Dat is inderdaad vanaf het begin een drijvende factor in het zionisme geweest, "create facts on the ground".quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:49 schreef Alulu het volgende:
Het is al langer duidelijk dat de Israelische politiek wordt gegijzeld door fanatieke kolonisten. Het is wel ironisch dat de Israelische staat enerzijds meent zich zorgen te maken maar nog steeds goedkeuring geeft aan het bouwen van nieuwe nederzettingen op grondgebied wat niet Israelisch is volgens de VN.
Over 50 jaar komt er een keer een periode waarin men onderhandelt met de Palestijnen en gewoon het argument opgooit dat "de Israeliers nu al generaties in die gebieden wonen dus ook recht hebben daar te blijven" en wordt dit natuurlijke als voorwaarde gebruikt om van Palestijnse kant ook concessies af te dwingen, zoals de claim op Oost-Jeruzalem. Het grappige is dat dat nu al naar mijn mening in werking is, iedereen ziet het maar sancties of iets dergelijks vanuit de Internationale gemeenschap blijven uit.
Alle nederzettingen (oorlogsmisdaden) op palestijns gebied moeten ontruimd worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:20 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vanaf het begin een drijvende factor in het zionisme geweest, "create facts on the ground".
Gelukkig zijn er in Israel zelf steeds meer mensen die inzien dat de kolonisten fout zitten. Ik denk dat het al een goed begin zou zijn om per direct al het bouwen te verbieden, en de subsidies op het wonen daar op te heffen. de meeste kolonisten zijn niet religieus gemotiveerd, maar wonen daar omdat het goedkoop is.
Uiteindelijk moeten de meeste kolonies gewoon weg, met compensatie (Israelisch land) voor de Palestijnen voor de kolonies die aan Israel zelf grenzen.
Een nederzetting is een oorlogsmisdaad?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:33 schreef Reraise het volgende:
[..]
Alle nederzettingen (oorlogsmisdaden) op palestijns gebied moeten ontruimd worden.
nederzettingen vestigen op bezet gebied worden inderdaad beschouwd als oorlogsmisdaad. De 4e conferentie van Geneve legt dat vast. Misschien moet jij je wat meer focusen op internatioaal rechtquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:12 schreef waht het volgende:
[..]
Een nederzetting is een oorlogsmisdaad?
Serieus kerel, ik denk dat je je even wat minder moet focussen op hoe evil Israël is. Uiteraard doen ze dingen fout, maar dat is helemaal in de stemming met omringende landen.
Top. En als Israël die nederzettingen opheft (geen idee trouwens over welke nederzettingen we het hebben) zijn alle problemen de wereld uit.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:33 schreef voyeur het volgende:
[..]
nederzettingen vestigen op bezet gebied worden inderdaad beschouwd als oorlogsmisdaad. De 4e conferentie van Geneve legt dat vast. Misschien moet jij je wat meer focusen op internatioaal recht
Nee, dat is pas het geval als de Sinai tot de Zagros bedekt ligt onder een bommentapijt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:46 schreef waht het volgende:
[..]
Top. En als Israël die nederzettingen opheft (geen idee trouwens over welke nederzettingen we het hebben) zijn alle problemen de wereld uit.
Dat is niet echt realistisch. Het lijkt mij eerlijk als de grote nederzettingen kunnen blijven in ruil voor Israelisch land van een gelijke waarde als het land dat de nederzettingen hebben. Wat is daar het probleem mee?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:33 schreef Reraise het volgende:
[..]
Alle nederzettingen (oorlogsmisdaden) op palestijns gebied moeten ontruimd worden.
Toch raar dat Israel dit jaar na 12 jaar nieuwe nederzettingen op de West-Oever is gaan bouwen.
Ik denk ook niet dat Israel een einde gaat maken aan de bezetting en dus geen gesprekspartner voor Vrede is met de Palestijnen.
Stel, je hebt zes broers. Vijf gaan naar school of hebben al een baan, en de zesde is een beetje het zwarte schaap van de familie. Hij wordt beinvloed door radicalen en besluit een aanslag te plegen. Moeten die andere vijf dan daarvoor gestraft worden?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:43 schreef schoelje het volgende:
Ah, daar hebben we mevrouw selectief quoten weer. Ten eerste is het hele verhaal niet van toepassing op Israel, tenminste niet meer dan dat dit artikel van toepassing is op bijvoorbeeld Frankrijk, België, Duitsland of Polen die een grenscorrectie hebben aangebracht na WOII.
Ten tweede, zelfs in de toepassing die jij er aangeeft is het artikel nog op verschillende manieren uit te leggen. Vanwege veiligheidsredenen is e.e.a. wel veroorlooft.
Ten derde: volgens de vierde conventie is het vernietigen van huizen van terroristen strafbaar. Uiteraard vind ik de geneefse conventies een goed iets, maar het vernietigen van terroristenhuizen is toe te juichen. Sterker nog, als straatterroristen in nederland in de fout blijven gaan dan ben ik ook voorstander van het collectief straffen van een omgeving die dergelijk gedrag mogelijk maakt. Maar daar valt nog over te discussieren, Nederland is nou eenmaal niet te vergelijken met israel.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:12 schreef waht het volgende:
[..]
Een nederzetting is een oorlogsmisdaad?
Serieus kerel, ik denk dat je je even wat minder moet focussen op hoe evil Israël is. Uiteraard doen ze dingen fout, maar dat is helemaal in de stemming met omringende landen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |