abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62082627
Het Israëlische leger heeft scherp uitgehaald naar radicale kolonisten in de Westelijke Jordaanoever. Het geweld tegen Palestijnen en Israëlische militairen in het bezette Palestijnse gebied door extreem rechtse kolonisten is de laatste weken flink toegenomen. Het gaat om "een zeer ernstig verschijnsel".

Generaal-majoor Gadi Shamni zei vandaag in de krant Haaretz dat het radicalisme onder de kolonisten groeit. "Het Joodse geweld in Judea en Samaria (Westelijke Jordaanvoever) is toegenomen. In het verleden deden hier slechts enkele tientallen aan mee, maar hun aantal is gegroeid tot honderden", aldus de topmilitair die verantwoordelijk voor de Westelijke Jordaanoever.

Shamni rept over "samenzweringen" tegen Palestijnen en de veiligheidstroepen. Al jaren maken radicale kolonisten het leven van Palestijnen zuur onder meer door het omhakken van olijfbomen van Palestijnse boeren en het bekogelen en beschieten van Palestijnen. Het gaat om honderden aanvallen. In het verleden trad het Israëlische leger hier zelden tegen op.

Maar recentelijk lijken politiek en leger zich steeds meer zorgen te maken over het extremisme onder de kolonisten, zeker nu steeds vaker het leger ook het doelwit is. Premier Ehud Olmert zei onlangs geen "pogroms" van Joodse extremisten te accepteren. De kolonisten verzetten zich op religieuze gronden fel tegen een mogelijke ruil van land voor vrede. Op de Westoever inclusief Oost-Jeruzalem wonen meer dan 500.000 Israëli's tussen circa 2,5 miljoen Palestijnen.

bron fok.

Israelische leger zijn allemaal antisemieten (toch schoelje)

Maaruh Schoelje er waren toch helemaal geen bezette gebieden.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 18:49:07 #2
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_62083497
Er zijn steeds meer Israelies die willen kijken hoe t daar nou is in die
openlucht gevangenis, ik heb daar laatst een docu over gezien en
t is echt bizar, als ze al iemand van buiten de muren zien gaan de
extreme kolonisten lopen gillen zodat niemand iemand meer kan
verstaan: "Palestines are babykillers, babykillers, babykillers!!!"

Iedereen neemt elkaar op video op om elke escalatie op video
vast te hebben... De Israelies van buiten de muur wisten niet
wat ze overkwam...

Het voedsel aanleveren gaat moeizaam en een groot deel van
het eten is al bedorven voordat het de mensen bereikt (t heeft
dan meestal al uren in de hitte gestaan)...

[ Bericht 8% gewijzigd door B-FliP op 02-10-2008 18:54:10 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_62083998
Ik snap niet dat Israel zijn handen niet gewoon van die nederzettingen af trekt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62085677
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:07 schreef DroogDok het volgende:
Ik snap niet dat Israel zijn handen niet gewoon van die nederzettingen af trekt.
Hoe bedoel je???

Kijk al wil Israel de nederzettingen ontruimen dan loopt het kans op een burgeroorlog.

Ik weet niet wat jij precies bedoel
pi_62087428
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:52 schreef Reraise het volgende:

[..]

Hoe bedoel je???

Kijk al wil Israel de nederzettingen ontruimen dan loopt het kans op een burgeroorlog.

Ik weet niet wat jij precies bedoel
Dat het leger de kolonisten niet langer beschermd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62087475
Ik snap niet dat we die strook langs de Jordaan nog aandacht geven. Daar geilen zowel de kolonisten als de Palestijnen op.

Een flinke bom erop zou de wereld goed doen. Kunnen we met een schone lei verder.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 2 oktober 2008 @ 20:59:56 #7
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_62088163
Meki, stop eens met klonen aanmaken. Kutkind.
Jusqu'ici tout va bien
pi_62088367
Er even wat bijgezocht op YT. Heb het zelf nog niet bekeken. Maar goed dat er ook uit Israel steeds meer kritiek komt, dat is denk ik de enige manier.

Jusqu'ici tout va bien...
pi_62089928
Eindelijk is er iemand daar wakker geworden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_62100299
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:39 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat het leger de kolonisten niet langer beschermd.

Ja maar het leger beschermt tegenwoordig de palestijnen tegen het geweld van de kolonisten zoals u leest.
pi_62100831
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:13 schreef Reraise het volgende:

[..]

Ja maar het leger beschermt tegenwoordig de palestijnen tegen het geweld van de kolonisten zoals u leest.
Moet het Israelische leger ook niet doen, Palestijnen moeten beschermd worden door het palestijnse leger. Kan het leger van Israel zich mooi terugtrekken uit die gebieden.
pi_62100899
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Moet het Israelische leger ook niet doen, Palestijnen moeten beschermd worden door het palestijnse leger. Kan het leger van Israel zich mooi terugtrekken uit die gebieden.

Het Israelisch staat nu eenmaal tussen de palestijnen en kolonisten.

En als het Israelisch leger terug trekt moeten ze wel hun eigen shit (Kolonisten ) mee nemen. (nederzettingen ontmantelen dus)
pi_62101087
Het is al langer duidelijk dat de Israelische politiek wordt gegijzeld door fanatieke kolonisten. Het is wel ironisch dat de Israelische staat enerzijds meent zich zorgen te maken maar nog steeds goedkeuring geeft aan het bouwen van nieuwe nederzettingen op grondgebied wat niet Israelisch is volgens de VN.

Over 50 jaar komt er een keer een periode waarin men onderhandelt met de Palestijnen en gewoon het argument opgooit dat "de Israeliers nu al generaties in die gebieden wonen dus ook recht hebben daar te blijven" en wordt dit natuurlijke als voorwaarde gebruikt om van Palestijnse kant ook concessies af te dwingen, zoals de claim op Oost-Jeruzalem. Het grappige is dat dat nu al naar mijn mening in werking is, iedereen ziet het maar sancties of iets dergelijks vanuit de Internationale gemeenschap blijven uit.
X
pi_62101347
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:49 schreef Alulu het volgende:
Het is al langer duidelijk dat de Israelische politiek wordt gegijzeld door fanatieke kolonisten. Het is wel ironisch dat de Israelische staat enerzijds meent zich zorgen te maken maar nog steeds goedkeuring geeft aan het bouwen van nieuwe nederzettingen op grondgebied wat niet Israelisch is volgens de VN.

Over 50 jaar komt er een keer een periode waarin men onderhandelt met de Palestijnen en gewoon het argument opgooit dat "de Israeliers nu al generaties in die gebieden wonen dus ook recht hebben daar te blijven" en wordt dit natuurlijke als voorwaarde gebruikt om van Palestijnse kant ook concessies af te dwingen, zoals de claim op Oost-Jeruzalem. Het grappige is dat dat nu al naar mijn mening in werking is, iedereen ziet het maar sancties of iets dergelijks vanuit de Internationale gemeenschap blijven uit.
Ja we zien Israel elk vredes proces traineren nu ook weer dan gaan ze sinds 5 jaar en tegen alle afspraken in gaan ze weer Nieuwe Nederzettingen bouwen en ook de bestaande worden gewoon constant uitgebreid.

En inderdaad met als doel landje pik.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:20:26 #15
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62101721
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:49 schreef Alulu het volgende:

Dat is inderdaad vanaf het begin een drijvende factor in het zionisme geweest, "create facts on the ground".

Gelukkig zijn er in Israel zelf steeds meer mensen die inzien dat de kolonisten fout zitten. Ik denk dat het al een goed begin zou zijn om per direct al het bouwen te verbieden, en de subsidies op het wonen daar op te heffen. de meeste kolonisten zijn niet religieus gemotiveerd, maar wonen daar omdat het goedkoop is.

Uiteindelijk moeten de meeste kolonies gewoon weg, met compensatie (Israelisch land) voor de Palestijnen voor de kolonies die aan Israel zelf grenzen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_62104434
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:20 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vanaf het begin een drijvende factor in het zionisme geweest, "create facts on the ground".

Gelukkig zijn er in Israel zelf steeds meer mensen die inzien dat de kolonisten fout zitten. Ik denk dat het al een goed begin zou zijn om per direct al het bouwen te verbieden, en de subsidies op het wonen daar op te heffen. de meeste kolonisten zijn niet religieus gemotiveerd, maar wonen daar omdat het goedkoop is.

Uiteindelijk moeten de meeste kolonies gewoon weg, met compensatie (Israelisch land) voor de Palestijnen voor de kolonies die aan Israel zelf grenzen.
Alle nederzettingen (oorlogsmisdaden) op palestijns gebied moeten ontruimd worden.

Toch raar dat Israel dit jaar na 12 jaar nieuwe nederzettingen op de West-Oever is gaan bouwen.

Ik denk ook niet dat Israel een einde gaat maken aan de bezetting en dus geen gesprekspartner voor Vrede is met de Palestijnen.
pi_62106885
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 13:33 schreef Reraise het volgende:

[..]

Alle nederzettingen (oorlogsmisdaden) op palestijns gebied moeten ontruimd worden.
Een nederzetting is een oorlogsmisdaad?

Serieus kerel, ik denk dat je je even wat minder moet focussen op hoe evil Israël is. Uiteraard doen ze dingen fout, maar dat is helemaal in de stemming met omringende landen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 16:33:36 #18
798 voyeur
bemoeit zich
pi_62108754
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 15:12 schreef waht het volgende:

[..]

Serieus kerel, ik denk dat je je even wat minder moet focussen op hoe evil Israël is. Uiteraard doen ze dingen fout, maar dat is helemaal in de stemming met omringende landen.
nederzettingen vestigen op bezet gebied worden inderdaad beschouwd als oorlogsmisdaad. De 4e conferentie van Geneve legt dat vast. Misschien moet jij je wat meer focusen op internatioaal recht

edit: als service een stukje uit Wikipedia, maar het goed lezen van de conventies zelf zou het zelfde onthullen:

'Occupied territories are lawfully occupied only by military personnel, and such civilians as are necessary to support the military occupation of that territory. The Fourth Geneva Convention forbids the transfer of civilians from or to occupied territories. This provision exists to prevent the occupier from creating fait accomplis, such as those that would sustain a permanent claim to the territory in question. In the Second World War, persons were transferred from occupied territories or to occupied territories with dire consequences; for example, under the military occupation of the Nazi regime, Polish citizens of Jewish descent, and to a lesser extent, Christian Poles, were "transferred to the East" (see Holocaust) by the Nazi occupier, and their lands were taken by Germans who were settled in the newly-vacant areas by the Nazi state to settle the newly depopulated Poland, as a preparation for Nazi annexation (see Lebensraum)."
Here we are now, entertain us.
pi_62109000
Ah, daar hebben we mevrouw selectief quoten weer. Ten eerste is het hele verhaal niet van toepassing op Israel, tenminste niet meer dan dat dit artikel van toepassing is op bijvoorbeeld Frankrijk, België, Duitsland of Polen die een grenscorrectie hebben aangebracht na WOII.

Ten tweede, zelfs in de toepassing die jij er aangeeft is het artikel nog op verschillende manieren uit te leggen. Vanwege veiligheidsredenen is e.e.a. wel veroorlooft.

Ten derde: volgens de vierde conventie is het vernietigen van huizen van terroristen strafbaar. Uiteraard vind ik de geneefse conventies een goed iets, maar het vernietigen van terroristenhuizen is toe te juichen. Sterker nog, als straatterroristen in nederland in de fout blijven gaan dan ben ik ook voorstander van het collectief straffen van een omgeving die dergelijk gedrag mogelijk maakt. Maar daar valt nog over te discussieren, Nederland is nou eenmaal niet te vergelijken met israel.
pi_62109076
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:33 schreef voyeur het volgende:

[..]

nederzettingen vestigen op bezet gebied worden inderdaad beschouwd als oorlogsmisdaad. De 4e conferentie van Geneve legt dat vast. Misschien moet jij je wat meer focusen op internatioaal recht
Top. En als Israël die nederzettingen opheft (geen idee trouwens over welke nederzettingen we het hebben) zijn alle problemen de wereld uit.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62109147
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:46 schreef waht het volgende:

[..]

Top. En als Israël die nederzettingen opheft (geen idee trouwens over welke nederzettingen we het hebben) zijn alle problemen de wereld uit.
Nee, dat is pas het geval als de Sinai tot de Zagros bedekt ligt onder een bommentapijt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:25:21 #22
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62109874
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 13:33 schreef Reraise het volgende:

[..]

Toch raar dat Israel dit jaar na 12 jaar nieuwe nederzettingen op de West-Oever is gaan bouwen.

Ik denk ook niet dat Israel een einde gaat maken aan de bezetting en dus geen gesprekspartner voor Vrede is met de Palestijnen.
Dat is niet echt realistisch. Het lijkt mij eerlijk als de grote nederzettingen kunnen blijven in ruil voor Israelisch land van een gelijke waarde als het land dat de nederzettingen hebben. Wat is daar het probleem mee?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:30:26 #23
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62109959
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:43 schreef schoelje het volgende:
Ah, daar hebben we mevrouw selectief quoten weer. Ten eerste is het hele verhaal niet van toepassing op Israel, tenminste niet meer dan dat dit artikel van toepassing is op bijvoorbeeld Frankrijk, België, Duitsland of Polen die een grenscorrectie hebben aangebracht na WOII.

Ten tweede, zelfs in de toepassing die jij er aangeeft is het artikel nog op verschillende manieren uit te leggen. Vanwege veiligheidsredenen is e.e.a. wel veroorlooft.

Ten derde: volgens de vierde conventie is het vernietigen van huizen van terroristen strafbaar. Uiteraard vind ik de geneefse conventies een goed iets, maar het vernietigen van terroristenhuizen is toe te juichen. Sterker nog, als straatterroristen in nederland in de fout blijven gaan dan ben ik ook voorstander van het collectief straffen van een omgeving die dergelijk gedrag mogelijk maakt. Maar daar valt nog over te discussieren, Nederland is nou eenmaal niet te vergelijken met israel.
Stel, je hebt zes broers. Vijf gaan naar school of hebben al een baan, en de zesde is een beetje het zwarte schaap van de familie. Hij wordt beinvloed door radicalen en besluit een aanslag te plegen. Moeten die andere vijf dan daarvoor gestraft worden?

Nog los van het morele aspect, als de regering mijn huis opblaast omdat mijn broer een aanslag pleegt kan die regering verwachten dat ik dan ook tegen die regering ga vechten. het is dus ook nogal contraproductief.
pi_62110188
Laat ze die klote nederzettingen nou maar een gewoon weghalen.
Die extreme joodse kolonisten zijn geen haar beter dan de gemiddelde moslim extremist.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62112158
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 15:12 schreef waht het volgende:

[..]

Ja het bebouwen van bezet gebied is een oorlogsmisdaad volgens de 4de conventie van geneve en het statuut van rome.

Ja ik kan het over andere landen gaan hebben over hoe de door het westen gesteunde dictators hun volk onderdrukken en democratie onthouden. Maar ik blijf liever On Topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')