abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62079089
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:39 schreef Reraise het volgende:

[..]

een ander joods geluid is niet anti-israel .
Waar beweer ik dat dan? Ik zeg alleen dat de titel van dit topic anti-israel is.
pi_62079118
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:45 schreef santax het volgende:
Nou zover wil ik niet gaan, maar dit is toevallig een voorbeeld dat ik zelf heb meegemaakt. En dat mij zeer verbaasde, temeer omdat de man ook altijd met jodenhaat, holocaust en antisemiet aan het schermen was...

Ik heb het hem weleens gezegt: wat denk je nu dat je vader die vergast is van zoveel facisme in zijn eigen zoon zou vinden? Toen werd ie boos. Nooit meer gezien die man. Niet dat het een gemis is. Ik denk dat ik net even te dicht tegen de harde waarheid schurkte en dat was hem duidelijk nog nooit gezegt.

(edit: ik heb die kerel trouwens sowieso maar 4 keer gezien in totaal geloof ik, als ze bij de ouders van m'n ex waren)

lees dit artikel maar komt uit de israelische krant de haaretz.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1000976.html
pi_62079213
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:49 schreef schoelje het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat dan? Ik zeg alleen dat de titel van dit topic anti-israel is.
Nee,

Het einde van de joodse Staat hoeft niet het einde van Israel te betekenen.

Je heb dus inderdaad het artikel niet gelezen.

-edit-kap eens met dat spammen

Heb je trouwens nog een PM gestuurd

Ben er nu vandoor ff broodje halfom halen bij Sal.

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 03-10-2008 18:25:14 ]
pi_62079238
Ik lees nu niets meer hierover.
Voor mij zijn de feiten duidelijk.
En nu ga ik jullie weer alleen laten hier voorlopig
pi_62079419
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:55 schreef santax het volgende:
Ik lees nu niets meer hierover.
Voor mij zijn de feiten duidelijk.
En nu ga ik jullie weer alleen laten hier voorlopig
Ik afwachtig op een inhoudelijk antwoord op mijn verhaal over Liberia verblijf ik,

Schoelje
pi_62079487
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:00 schreef schoelje het volgende:

[..]

Ik afwachtig op een inhoudelijk antwoord op mijn verhaal over Liberia verblijf ik,

Schoelje
Dat heb je gehad. Had ik eigenlijk nieteens op moeten reageren, gezien je op de posts waarmee ik je om de oren sloeg ook geen 1 keer normaal hebt gereageerd. Sterker nog, helemaal niet... Dus niet gaan huilen dat ik je geen antwoord gaf. Je had net zo goed kunnen vragen: waarom zijn bananen krom, dat heeft net zoveel met de Israelische bezetting te maken... helemaal niets dus.
pi_62079639
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:03 schreef santax het volgende:

[..]

Dat heb je gehad. Had ik eigenlijk nieteens op moeten reageren, gezien je op de posts waarmee ik je om de oren sloeg ook geen 1 keer normaal hebt gereageerd. Sterker nog, helemaal niet... Dus niet gaan huilen dat ik je geen antwoord gaf. Je had net zo goed kunnen vragen: waarom zijn bananen krom, dat heeft net zoveel met de Israelische bezetting te maken... helemaal niets dus.
Je reageert met:
"Overigens wat er in Liberia gebeurde kan ook niet, maar dat staat verder los van deze discussie natuurlijk.
Als dat namelijk de insteek zou zijn, (zij doen het ook) dan betwijfel ik of er na WO2 uberhaubt genoeg Joodse overlevenden waren geweest om een eigen staat te mogen beginnen."
Dat noem ik geen inhoudelijk antwoord. En als ik een topic open over Liberia dan reageert er geen hond, want wie heeft er nou interesse in Liberia? (of dit racisme is daar laat ik me niet over uit).

Mijn mening is dat de stichting van het land Liberia zeer te vergelijken is met de stichting van het land Israel. Geef Israel nog enkele tientallen jaren de tijd en de situatie zal naar tevredenheid van alle kanten, gestabiliseerd zijn. Als je Israel niet de tijd geeft dan zal dit 10-duizenden, zoniet 100-duizenden slachtoffers ten gevolge hebben.
pi_62079810
Ehhh we hebben israel de tijd gegeven.. met als gevolg honderduizenden doden.. .Palastijnen wel te verstaan.
Het moet afgelopen zijn. Palastijnen hebben ook kinderen. En die kinderen willen zich ook vrij bewegen. En die kinderen willen ook een stukje grond waarop gewassen kunnen groeien.

En op al mijn vragen en opmerkingen heb je nog steeds geen antwoord gegeven. Een discussie is geen kwestie van nemen nemen nemen (naar goed israelisch voorbeeld zou ik haast zeggen), maar een beetje geven, een beetje nemen...

En open je topic aub over Liberia. Ook voor mensen die in Liberia onterecht vast zitten heb ik via de bliksemakties van Amnesty protest gemaakt. Maar jij gebruikt nu Liberia als goedpratertje voor wat Israel doet.
Zou me wat zijn he... Dat ik dadelijk naar Antwerpen rij, en in de diamantbuurt alle Joden tegen de muur zet met een geweer op ze gerich en zich laat uitkleden, want dat doen ze in Israel immers ook met de Palastijnen om te zien of ze geen bommen bij zich hebben.

Of heb je daar geen moeite mee? Want als je daar moeite mee hebt, dan blijf vooral lekker bezig over Liberia.
pi_62079882
Trouwens krijg ik steeds meer het idee dat je een kloon bent van die boringfart of hoe die ook mag heten. Die praat net zo. Die kan ook alleen maar monologen houden hier op Fok.
pi_62080102
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:16 schreef santax het volgende:
Ehhh we hebben israel de tijd gegeven.. met als gevolg honderduizenden doden.. .Palastijnen wel te verstaan.
Het moet afgelopen zijn. Palastijnen hebben ook kinderen. En die kinderen willen zich ook vrij bewegen. En die kinderen willen ook een stukje grond waarop gewassen kunnen groeien.
In Libanon hebben ze de Palestijnen ook de tijd gegeven, met 100-duizend christelijke slachtoffers ten gevolge. Ik kan me voorstellen dat Israel voorzichtig is, omdat de eigen levens op het spel staan.

Dat de palestijnen het slecht hebben (relatief gezien gegeven het zeer hoge kindertal der palestijnse baarmoeder, en de goede gezondheid waarin men verkeert) kun je Israel niet kwalijk nemen. Ook Egypte moet je de zwarte piet toespelen. Veel palestijnen komen oorspronkelijk daar vandaan. Om een willekeurig persoon te neoemn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Yasser_Arafat geboren in Caïro! de strijder voor de palestijnse rechten bij uitstek. Die man had gewoon een hekel aan immigranten, terwijl hij er zelf één was
pi_62080117
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:18 schreef santax het volgende:
Trouwens krijg ik steeds meer het idee dat je een kloon bent van die boringfart of hoe die ook mag heten. Die praat net zo. Die kan ook alleen maar monologen houden hier op Fok.
ik kan jou ook een kloon van moussie noemen.
pi_62080246
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:16 schreef santax het volgende:

En op al mijn vragen en opmerkingen heb je nog steeds geen antwoord gegeven. Een discussie is geen kwestie van nemen nemen nemen (naar goed israelisch voorbeeld zou ik haast zeggen), maar een beetje geven, een beetje nemen...

En open je topic aub over Liberia. Ook voor mensen die in Liberia onterecht vast zitten heb ik via de bliksemakties van Amnesty protest gemaakt. Maar jij gebruikt nu Liberia als goedpratertje voor wat Israel doet.
Zou me wat zijn he... Dat ik dadelijk naar Antwerpen rij, en in de diamantbuurt alle Joden tegen de muur zet met een geweer op ze gerich en zich laat uitkleden, want dat doen ze in Israel immers ook met de Palastijnen om te zien of ze geen bommen bij zich hebben.

Of heb je daar geen moeite mee? Want als je daar moeite mee hebt, dan blijf vooral lekker bezig over Liberia.

Ja ik zit ook te wachten op dat draadje over Liberia.
pi_62080345
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:32 schreef Reraise het volgende:

[..]

Ja ik zit ook te wachten op dat draadje over Liberia.
Nou wacht niet op mij zou ik zeggen, ik heb al aangegeven dat wanneer ik een topic open over Liberia ik verwacht dat er geen hond reageert.

En waarom zou ik een topic openen, ik heb geen problmeen met Liberia, integendeel!
pi_62080427
pi_62080554
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:39 schreef santax het volgende:

Nog eventjes offtopic dan, het engelstalige wikiartikel over Liberia vermeld: The settlers regarded Africa as a "Promised Land," but they did not integrate into an African society.
pi_62081096
Hier ontopic: Felle kritiek op Joodse kolonisten

Lollllllllll...... Hier moet God mee hebben gelezen en zich ook aan je hebben geergert
pi_62098814
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

fijn dat het leuk was.
Lekker dat het zo lekker gaat.

Wat een discussie...
pi_62102895
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:43 schreef Reraise het volgende:

[..]

Inderdaad
Apartheid heet dat ik heb er een draadje overgeopend na aanleiding van een artikel in de israalische krant de haaretz

Israel Erger dan apartheid
Man jij bent gewoon een ongeloofelijke Neo Nazi
De dommere helft van dat zooitje tuigt heult ook met de NATO's omdat ze dan fijn saampjes joden kunnen pesten.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_62103043
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:18 schreef klaasdj het volgende:
joden en palestijen hebben beide het recht er te wonen, volges mij hebben ze al ruzie sinds ibrahim geboren was
Toen was er nog geen islam/moslims
pi_62104595
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 12:28 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Toen was er nog geen islam/moslims
Ook niet waar
Er was een polytheistische islam in Welk Allah de grootste god was...let wel niet de enige (vandaar ook nog steeds de loze kreet Allah is de grootste en niet Allah is de enige)

mohammed heeft alleen alle vertegenwoordiging en andere zieners uitgeroeid ..... daar wass Mohammed net als zijn volgelingen nogal goed in ...uitroeien
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_62104709
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:56 schreef waht het volgende:

[..]

Tsja, moussie... dat hele 'wie heeft er de laatste 2000 jaar het langste gewoond' is dus het criterium dat jij stelt waaraan we beoordelen wie er meer recht heeft op dat land. Dat zou dus betekenen dat alle Europeaan-Amerikanen moeten oprotten uit de VS aangezien de indianen er in de afgelopen 2000 jaar langer hebben gewoond. Hetzelfde geldt voor talloze immigranten-groepen die hun heil hebben gezocht in andere landen.

Het is natuurlijk wel aannemelijk dat het volk dat ergens het langst woont het meeste recht heeft op dat gebied, maar ook niet meer dan dat. Probleem wordt hoe ver we terug de geschiedenis in gaan, hoe accuraat die informatie is en welke andere criteria we stellen.
mwah, waar het mij meer om gaat is de algemene tendens om te zeggen dat de Palestijnen geen recht hebben op die grond daar .. het was geen staat, geen natie zoals wij die kennen, ze woonden er niet echt, het land werd toch niet gebruikt etc etc .. 'ons' stempeltje stond er niet op dus we doen gewoon alsof ze niet bestaan ..
en bij de Indianen en de Aboriginals hebben we tenminste nog het fatsoen om ons enigszins schuldig te voelen, compleet met officiële excuses voor hetgeen onze voorvaderen hebben gedaan

Maar ze woonden er toch echt, dat volk wat wij nu Palestijnen noemen, en sinds de Balfour-verklaring en de daarop volgende grote toestroom van immigranten is het al hommeles .. waarom word over hun gesproken alsof zij geen enkel recht op dat land zouden hebben ?
pleased to meet you
pi_62105119
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 13:44 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, waar het mij meer om gaat is de algemene tendens om te zeggen dat de Palestijnen geen recht hebben op die grond daar .. het was geen staat, geen natie zoals wij die kennen, ze woonden er niet echt, het land werd toch niet gebruikt etc etc .. 'ons' stempeltje stond er niet op dus we doen gewoon alsof ze niet bestaan ..
en bij de Indianen en de Aboriginals hebben we tenminste nog het fatsoen om ons enigszins schuldig te voelen, compleet met officiële excuses voor hetgeen onze voorvaderen hebben gedaan

Maar ze woonden er toch echt, dat volk wat wij nu Palestijnen noemen, en sinds de Balfour-verklaring en de daarop volgende grote toestroom van immigranten is het al hommeles .. waarom word over hun gesproken alsof zij geen enkel recht op dat land zouden hebben ?
Omdat het bezettings en nederzettingen beleid van Israel op geen enkele manier is goed te praten.

Dus komt men met deze onzin of gaan ze roepen dat je een antisemiet ben of roepen `maar waarom heb je het niet over dafur`
pi_62105150
-edit- Niet doen.

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 03-10-2008 18:08:46 ]
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:02:28 #174
227671 Cith
Of Scotland
pi_62105172
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:29 schreef schoelje het volgende:

[..]

Nou die palestijnen moeten natuurlijk niet zeiken, die zijn hardstikke gezond tenminste als het kindertal een maat is voor de gezondheid van een volk

Daarnaast wonen er 1 miljoen arabieren in Israel, die hebben democratisch zitting in de Knesset. (maar dit soort feitjes hoef ik denk ik niet meer te herhalen).
Kindertal is ook een maat voor gezondheid van een volk, alleen precies andersom dan jij bedoelt.

Westen: 1-2 kinderen,
Afrika: 5-8 kinderen.

Bedankt voor je tijd.
C = X...
PM me voor 100 EUR! (en dat is serieus, probeer maar! :P )
pi_62105265
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 14:00 schreef Reraise het volgende:

[..]

Omdat het bezettings en nederzettingen beleid van Israel op geen enkele manier is goed te praten.

Dus komt men met deze onzin of gaan ze roepen dat je een antisemiet ben of roepen `maar waarom heb je het niet over dafur`
Ten eerste bezet Israel niks, wanneer komt die gedachte nou eens los van je hoofd.

Ten tweede mag zeker verwezen worden naar vergelijkbare situaties. Bijvoorbeeld Liberia dat een situatie kent die ongeveer 200 jaar hetzelfde is als israel (60 jaar). Waarom is men zo fel tegen Israel en is er nog nooit eeen woord vuil gemaakt over Israel. Ik wil echt de achterliggende gedachten zien te achterhalen. Al heb ik een clou natuurlijk, maar niemand wil voor judeofoob uitgemaakt worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')