abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62059937
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En wat voor toegevoegde waarde heeft het om een lege stad te bombarderen, die geen enkele politiek betrokkenheid heeft met dit of enig ander conflict, maar puur een religieus centrum is waar alle moslims ter wereld bijeenkomen?
Bevredigd zijn haat tegen Moslims waarschijnlijk en zijn afkeer van de wereld.
pi_62060327
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:31 schreef Reraise het volgende:

[..]

Ik heb zelf een joodse achtergrond en ben webbeheerder bij
Ik weet meer over het jodendom dan jij ooit zal weten.

Maar ik ben het onderwerp niet dat je niet inhoudelijk reageert is toch zwaktebod.
Ah, Een ander Joods geluid . Een marginaal quasi-Joods belangengroepje dat qua zelfkastijding aan sadomasochisme grenst.

Er hebben altijd Joden in Palestina/Israël (hoe je het ook wilt noemen) gewoond. Ook tijdens de Ottomaanse bezetting. Verder wonen de meeste Palestijnen weliswaar langer in Israël/Palestina dan grote groepen Joodse migranten uit Europa, maar ook deze Palestijnen waren migranten. Logisch ook: Palestijnen zijn geen traditioneel volk zoals de Berbers of Perzen dat zijn. Palestijnen zijn ontstaan uit allerlei volkeren. Hoe kun je dan nog zeggen dat 'de Palestijnen' de autochtonen zijn en de Joden niet. Dan heb je echt een kronkel in je hoofd zitten, want anders kun je zulke onzin niet uitkramen.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 02-10-2008 09:24:52 ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:03:43 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62060900
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:31 schreef Reraise het volgende:

[..]

Ik heb zelf een joodse achtergrond en ben webbeheerder bij eajg.nl
Ik weet meer over het jodendom dan jij ooit zal weten.

Maar ik ben het onderwerp niet dat je niet inhoudelijk reageert is toch zwaktebod.
dan zul je er niet lang meer werken.. dit topic is reeds aangemeld bij wat mensen van eajg en nog een andere joodse organisatie. en wat is jouw joodse achtergrond? dat jouw opa mee heeft gedaan aan de vernietiging?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_62060914
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:46 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ah, Een ander Joods geluid . Een marginaal quasi-Joods belangengroepje dat qua zelfkastijding aan sadomasochisme grenst.

Er hebben altijd Joden in Palestina/Israël (hoe je het ook wilt noemen) gewoond. Ook tijdens de Ottomaanse bezetting. Verder wonen de meeste Palestijnen weliswaar langer in Israël/Palestina dan grote groepen Joodse migranten uit Europa, maar ook deze Palestijnen waren migranten. Logisch ook: Palestijnen zijn geen traditioneel volk zoals de Berbers of Perzen dat zijn. Palestijnen zijn ontstaan uit allerlei volkeren. Hoe kun je dan nog zeggen dat 'de Palestijnen' de autochtonen zijn en de Joden niet. Dan heb je echt een kronkel in je hoofd zitten, want anders kun je zulke onzin niet uitkramen.

Omdat dat de feiten zijn
Zij waren de bewoners van Mandaat gebied Palestina,(hun voorouders woonden er al voordat de joden uit egypte trokken richting palestijna) die werden verdreven door illigale immigranten uit europa.
pi_62060966
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:04 schreef Reraise het volgende:

[..]

Omdat dat de feiten zijn
Zij waren de bewoners van Mandaat gebied Palestina,(hun voorouders woonden er al voordat de joden uit egypte trokken richting palestijna) die werden verdreven door illigale immigranten uit europa.
Jij bent geen Jood, maar een idioot.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_62060968
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:56 schreef waht het volgende:

[..]

Tsja, moussie... dat hele 'wie heeft er de laatste 2000 jaar het langste gewoond' is dus het criterium dat jij stelt waaraan we beoordelen wie er meer recht heeft op dat land. Dat zou dus betekenen dat alle Europeaan-Amerikanen moeten oprotten uit de VS aangezien de indianen er in de afgelopen 2000 jaar langer hebben gewoond. Hetzelfde geldt voor talloze immigranten-groepen die hun heil hebben gezocht in andere landen.

Het is natuurlijk wel aannemelijk dat het volk dat ergens het langst woont het meeste recht heeft op dat gebied, maar ook niet meer dan dat. Probleem wordt hoe ver we terug de geschiedenis in gaan, hoe accuraat die informatie is en welke andere criteria we stellen.

Daarmee geef je al aan dat de oprichting van de staat Israel voor Joodse Europanen ten kosten van de autochtone moslim bevolking aldaar fout is geweest.
pi_62061047
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:05 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jij bent geen Jood, maar een idioot.
Als je de feiten niet kan weerleggen kan je nogal altijd op de persoon spelen.
pi_62061126
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:08 schreef Reraise het volgende:

[..]

Zelfs mensen die de Holocaust hebben overleeft en die kritiek geven op Israel worden uitgemaakt voor antisemiet.

Welke feiten?

Dat is niet waar; enig idee hoeveel kritiek er in Israël zelf is op de Israëlische regering? Ze vergelijken Sharon niet met Hitler en roepen niet op tot vernietiging van de staat Israël, maar genuanceerde kritiek op de staat Israël is er altijd in Israël. Dat hoort ook bij een democratie, dus waar je die lulkoek vandaan haalt weet ik niet.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:12:38 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62061198
quote:

[..]

je dagen als webmaster bij eajg zijn geteld

voor zover je er überhaupt al werkte, snikkeltje.
pi_62061268
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je dagen als webmaster bij eajg zijn geteld

voor zover je er überhaupt al werkte, snikkeltje.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:16:34 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62061316
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:15 schreef Reraise het volgende:

[..]

wacht maar af.
pi_62061452
Ik ben blij dat steeds meer Israeliers dat ook gaan inzien. Helaas pas na hun regeringsperiode, maar zelfs Sharon zag het in op het laatste. En ze zitten natuurlijk ook al veels te lang in dat veroverde gebied. Hopelijk, en dat meen ik oprecht, is dit niet het begin van het einde van de Joodse staat, maar van de Joodse bezetting.
pi_62062431
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:10 schreef cultheld het volgende:

[..]

Welke feiten?

Dat is niet waar; enig idee hoeveel kritiek er in Israël zelf is op de Israëlische regering? Ze vergelijken Sharon niet met Hitler en roepen niet op tot vernietiging van de staat Israël, maar genuanceerde kritiek op de staat Israël is er altijd in Israël. Dat hoort ook bij een democratie, dus waar je die lulkoek vandaan haalt weet ik niet.
Dat is een feit
Hajo Meyer heeft de holocaust overleeft en ja die werd na kritiek op het bezettings en nederzettingen beleid van Israel voor antisemiet uitgemaakt.
Ook van Agt werd na kritiek op Israel zijn bezettings en nederzettingen beleid voor Antisemiet uitgemaakt.
In Israel hebben ze een aanslag gepleegd op een joodse geleerde die kritiek had op de nederzettingen.
Yitzhak Rabin is vermoord omdat hij een flink aantal nederzettingen wilde ontruimen.

Israel is trouwens geen democratie ooit gehoord van Trias Politica En een Grondwet met gelijke rechten en plichten voor iedereen.
pi_62062582
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:20 schreef santax het volgende:
Ik ben blij dat steeds meer Israeliers dat ook gaan inzien. Helaas pas na hun regeringsperiode, maar zelfs Sharon zag het in op het laatste. En ze zitten natuurlijk ook al veels te lang in dat veroverde gebied. Hopelijk, en dat meen ik oprecht, is dit niet het begin van het einde van de Joodse staat, maar van de Joodse bezetting.
Probleem is om maar weer even ON Topic te gaan dat als zou de politiek in Israel de nederzettingen willen ontruimen dat er dan grote kans is op een burgeroorlog in Israel.
Sharon was trouwens geen voorstander om de Nederzettingen op de West-Oever te ontmantelen.
pi_62074330
quote:

[..]

Heeft al iemand gevraagd of je je 30 zilverlingen al hebt ontvangen?
pi_62074817
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:57 schreef Reraise het volgende:

[..]

Probleem is om maar weer even ON Topic te gaan dat als zou de politiek in Israel de nederzettingen willen ontruimen dat er dan grote kans is op een burgeroorlog in Israel.
Sharon was trouwens geen voorstander om de Nederzettingen op de West-Oever te ontmantelen.
Daarmee geef je inderdaad in mijn ogen de kern van het probleem aan. Er zijn heel veel hele nare enge (toevallig Joodse) mannetjes die als ze aan de andere kant van de muur geboren zouden zijn zichzelf zouden opblazen in bussen. Sharon wilde zich overigens uit alle 17 nederzetting in Gaza terugtrekken. En een paar in de westoever wilde hij ook opgeven. Hoewel dat er maar 2 of 3 waren geloof ik. Het disengagement plan noemde hij dat.

(edit wat jij dus ook zei feitelijk, maar dat was toen iets ongehoords... het heeft hem zijn steun gekost en volgens sommige conspiracy dudes nog meer )
pi_62075437
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:14 schreef santax het volgende:

[..]

Daarmee geef je inderdaad in mijn ogen de kern van het probleem aan. Er zijn heel veel hele nare enge (toevallig Joodse) mannetjes die als ze aan de andere kant van de muur geboren zouden zijn zichzelf zouden opblazen in bussen. Sharon wilde zich overigens uit alle 17 nederzetting in Gaza terugtrekken. En een paar in de westoever wilde hij ook opgeven. Hoewel dat er maar 2 of 3 waren geloof ik. Het disengagement plan noemde hij dat.

(edit wat jij dus ook zei feitelijk, maar dat was toen iets ongehoords... het heeft hem zijn steun gekost en volgens sommige conspiracy dudes nog meer )
Oja, noem dan eens zo'n eng joods mannetje? Er zit gewoon stront in je hoofd en dat komt er via je toetsenbord uit. Je praat indirect het opblazen in stadsbussen goed. Ik hoop dat je ooit in je leven eens een stukje vuurwerk afsteekt dat in je klauwen ontploft. Mocht dat gebeuren denk dan maar eens terug aan wat je hier hebt geschreven
pi_62075695
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:32 schreef schoelje het volgende:

[..]

Oja, noem dan eens zo'n eng joods mannetje? Er zit gewoon stront in je hoofd en dat komt er via je toetsenbord uit. Je praat indirect het opblazen in stadsbussen goed. Ik hoop dat je ooit in je leven eens een stukje vuurwerk afsteekt dat in je klauwen ontploft. Mocht dat gebeuren denk dan maar eens terug aan wat je hier hebt geschreven
Ik geloof dat jij niet goed bent eerlijk gezegt. Ik zeg er notabene al extra (toevallig Joods) bij. Als je dan nog zo moet reageren dan ben je helemaal geen waardig gesprekspartner. Of moet ik echt gaan uitleggen dat de zeer geweldadige reacties van de zeer gelovige daar aan beide kanten van de muur niet ok zijn? Er zijn laatst nog kinderen doodgeschoten door deze zeer enge mannetjes... Maargoed als jij het doodschieten van kinderen ok vind... dan ben ik degene met poep in het hoofd... Idioot dat je bent. Het is dat Israel op het moment de bezetter is en dit topic daar over gaat anders had ik de Palastijnen ook wel genoemd hoor.
pi_62075764
Oh ik zie nu je vorige reacties pas. Jij bent zo een eng naarextremistisch mannetje
Vergeet bovenstaande reactie maar, dadelijk ben ik ook nog een anti-semiet.
pi_62076072
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:43 schreef santax het volgende:
Oh ik zie nu je vorige reacties pas. Jij bent zo een eng naarextremistisch mannetje
Vergeet bovenstaande reactie maar, dadelijk ben ik ook nog een anti-semiet.
Hoewel ik nog niet zeker ben verdien jij waarschijnlijk de wat mildere kwalificatie Judeofoob.
pi_62076889
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:14 schreef santax het volgende:

[..]

Inderdaad ben ook benieuwd hoe de poltiek in Israel (die natuurlijk ook zwaarverdeelt is) dit gaat aanpakken.
Maar persoonlijk denk ik als Israel zich gaat terug trekken uit de Westbank dat dan de pleuris uitbreekt en de kolonistenbeweging en zijn aanhang dan de oorlog verklaart zodat er een burgeroorlog komt..
Als Israel deze gasten nu net zo hard aanpakt als de Palestijnen dan is de klus zo geklaard, dan is het een kwestie van het bombarderen van de nederzettingen en daarna de bulldozers inzetten.

Zowiezo zullen de Bezetten gebieden ontruimt moeten worden hoe problematisch dat ook word voor Israel.
pi_62076929
@schoeltje:

Grappig, ik heb bijna een jaar met een Joodse dame gevreeen. Leuke meid. Ik was bij haar ouders ook gewoon welkom. Bij haar oom en tante in Israel niet. Weet je waarom? Omdat ik niet joods ben... En nu mag jij een Jood gaan zoeken die ik de deur geweigerd heb. Succes.
pi_62077070
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:22 schreef Reraise het volgende:

[..]

Inderdaad ben ook benieuwd hoe de poltiek in Israel (die natuurlijk ook zwaarverdeelt is) dit gaat aanpakken.
Maar persoonlijk denk ik als Israel zich gaat terug trekken uit de Westbank dat dan de pleuris uitbreekt en de kolonistenbeweging en zijn aanhang dan de oorlog verklaart zodat er een burgeroorlog komt..
Als Israel deze gasten nu net zo hard aanpakt als de Palestijnen dan is de klus zo geklaard, dan is het een kwestie van het bombarderen van de nederzettingen en daarna de bulldozers inzetten.

Zowiezo zullen de Bezetten gebieden ontruimt moeten worden hoe problematisch dat ook word voor Israel.
Het heet inderdaad niet voor niets bezet gebied. En de kolonisten zullen woedend zijn. Maar dat is dus wel de groep die ik bedoelde met naar en eng. Ik ken nog wel wat meer Israeliers en die denken eigenlijk hetzelfde als iedereen. Die willen die oorlog ook niet. Tja, ik denk niet dat ze zo te keer zullen gaan als wat ze met de Palastijnen hebben gedaan. Dat hoeft ook helemaal niet. En het zal afzien worden dat ze veel vruchtbaar land in het bezet gebied kwijt raken. Maar als ze echt vrede willen... dan zal Israel dat offer wel moeten brengen denk ik. Maar het hoeft niet allemaal in 1 keer natuurlijk. Alleen al het vertrekken uit Gaza is een hele grote eerste stap. Die ook in de arabische wereld goed zou vallen.
pi_62077089
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:22 schreef Reraise het volgende:Zowiezo zullen de Bezetten gebieden ontruimt moeten worden hoe problematisch dat ook word voor Israel.
Ten eerste zijn er geen bezette gebieden meer, alleen in de hoofden van de judeofoben is dat woord aanwezig. Ten tweede, stel dat dat onzalige plan ooit (gedwongen) doorgang zou vinden, vind je dan niet dat er wat tegenover moet staan? Uit de omringende landen zijn veel joden verhuist naar Israel, meestal met achterlating van huis en haard omdat men voelde dat er geen andere keuze was dan te vertrekken. Denk je dat het mogelijk zou zijn dat men die bezittingen weer terug krijgt?
Daarnaast ben ik blij dat je inziet dat dat problematisch gaat worden.
pi_62077177
Nee inderdaad, Nederland was in WO2 ook geen bezet gebied. Mensen als jij vormen het probleem schoelje. En al zou de hele wereld (en dat doet de hele wereld op een paar kolonisten na) zeggen dat het wel degelijk bezet gebied is: heej dan zijn dat toch gewoon allemaal jodenhaters. Lekker makkelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')