abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62018836
Op 1 november is de premiere van de serie Legend of the seeker. Een serie waar veel fantasy fans al maanden, zelfs jaren naar uitkijken. De serie is gebasseerd op het boek Wizard's first rule (Het zwaard van de waarheid), het 1e deel uit de 11 delige serie The Sword of truth (in het Nederlands de wetten van de magie).

De serie wordt geproduceerd door Disney en ABC studio's (Disney welbekend en ABC maakt series als Grey's anatomy, desperate housewives en criminal minds). De producers zijn ook niet mis. Hebben o.a. meegewerkt aan films als evil dead, star trek, spiderman en the grudge).

Net als Lord of the Rings (In de ban van de ring) wordt gefilmd in Nieuw Zeeland.

Wat links:
Filmtrailers en officiële site
Site van de auteur (van zowel de boeken als seizoen 1 van deze serie
Pagina op IMDB.com

De serie is zo veelbelovend dat gelijk 22 episodes zijn aangekocht en wordt in HD formaat uitgezonden.

De hoofdrollen zijn als volgt verdeeld:

Richard Cypher - Craig Horner
Kahlan Amnell - Bridget Regan
Michael Cypher - David de Lautour
Chase - Jay Laga'aia
Darken Rahl - Craig Parker
Zeddicus Zu'l Zorander (mijn persoonlijke favoriet in de serie) - Bruce Spence

Promo pictures:

Het uitzendschema voor zover nu bekend:

Aflevering 1: Prophecy - 1 November 2008
Aflevering 2: Destiny - 1 November 2008
Aflevering 3: Elixir - 8 november 2008

De uitzenddata van de overige afleveringen zijn nog niet bekend.

Stilletjes hoop ik op een serie die het zo goed gaat doen als een 24 of Stargate (verfilming van alle boeken). Na de harry potter en lord of the ring films is het de juiste tijd om deze serie uit te brengen lijkt mij.

wie kijkt hier nog meer naar uit?
pi_62032617
Weinig animo voor de serie of kent niemand hem omdat er nog niet veel bekendheid omheen is (in iedergeval in Nederland)?
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:13:32 #3
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_62032877
deze serie ga ik zeker volgen de eerste boeken van Terry Goodkind waren prima!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_62034596
Ene kant lijkt me dit wel erg leuk. Andere kant, wat ik zie aan de plaatjes, lijkt het me zo'n Xena en Hercules achtige serie worden. Ow wacht Sam Raimi, verklaart alles. Dus hoop niet dat het zo'n serie wordt. Andere kant Spiderman enzo..Heb opzich dan wel vertrouwen in hem. Denk dat Bruce Campbell en Ted Raimi ook wel een rolletje erin zullen krijgen. Alleen waarom hebben ze zo'n broekie gekozen voor Richard Rahl? Had altijd in mijn hoofd een volwassen man. Niet een babyface..

Anyway heb wel de boeken gelezen van Terry Goodkind, dus ik ben zeer benieuwd wat ze ervan maken. Craig Parker en Bruce Spence hebben trouwens ook in LOTR gespeeld, resp als Haldir en the Mouth of Sauron.

Trailer

Ziet er goed uit opzich.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hopey op 30-09-2008 21:26:18 ]
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_62041116
klinkt goed!
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_62041260
Ben wel fan van zulke series dus maar even een tvp..
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_62049009
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:13 schreef Hopey het volgende:
Alleen waarom hebben ze zo'n broekie gekozen voor Richard Rahl? Had altijd in mijn hoofd een volwassen man. Niet een babyface..
In boek 1 is het natuurlijk ook een jongeman en geen volwassen vent. Ik meen dat hij in iedergeval nog geen vriendin had, maar het is alweer tijdje geleden dat ik dat deel gelezen heb. In de loop van de boeken wordt hij wel ouder, benieuwd hoe ze dat gaan oppakken als de serie langer blijft lopen.

Denk trouwens dat het een stuk bet er wordt dan Xena (is ook niet zo moeilijk). Aangezien Terry Goodkind zeer nauw betrokken is bij het schrijven van de scripts zie ik niet dat het mis kan gaan. Alleen krijg je bij de trailer wel een Xena warrior gevoel, maar dat zal wel komen door de snel afwisselende beelden van zwaardgevechten in een bos e.d.

Met zo'n cast kan het ook bijna niet misgaan, of het moet wel een heel dure strop worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Darkenrahl op 01-10-2008 13:51:48 ]
pi_62299001
Je moet gewoon de boeken eerst lezen, die zijn geweldig. Kijk echt uit naar de serie.
pi_62528864
Iemand al the making of gezien? Zie http://www.terrygoodkind.com/forums/showthread.php?t=12553
Moet 2 dagen geleden uitgezonden zijn, vanavond maar eens de nieuwsgroepen doorlopen op deze uitzending.

Men is extreem tevreden over deze special , ben zo benieuwd
pi_62531722
Zal maar ff tvp-en dan, lijkt me wel leuk.
pi_62532598
idd Asgard!

tvp
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:25:10 #12
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_62535800
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:47 schreef Darkenrahl het volgende:
Iemand al the making of gezien? Zie http://www.terrygoodkind.com/forums/showthread.php?t=12553
Moet 2 dagen geleden uitgezonden zijn, vanavond maar eens de nieuwsgroepen doorlopen op deze uitzending.

Men is extreem tevreden over deze special , ben zo benieuwd
zo te zien gaat het om deze:

nog niet in redelijke kwaliteit kunnen vinden, though...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_62556164
Oh my god, wat wordt dit een vette serie. Zoveel beter dan een Merlin die nu al op de BBC draait en in hetzelfde genre zit. Wat is dit fantastisch, ik ben er helemaal sprakeloos van.

En wat een ongelofelijke sukkels op youtube die dingen als dit posten:
i am disappointed. sot is the best series i ever read, comparable with wot (wheel of time). The series has to many errors, the characters dont fullfill the role good enough: kahlan is supposed to be more beautiful and charismatic, etc. I dont know. I think i will drop this one, to keep my former view of this series intact.

of deze:

i agree with you about Kahlan,she is no where near as beautiful as i had imagined she'd be.and out of curiousity,did anyone else say her name different? not kaylyn,but kah-lawn? might be alone on this one.anyway,no different than i thought it would be,still i was hoping for more

en met deze ben ik het al helemaal niet eens:

Kahlan is a smart character and woman, and if she were riding cross-country to escape Quads or whatever these substitute killers are, she wouldn't be wearing a dress fit for cleavage.

Komop zeg, ik wil als man wel kunnen genieten
pi_62837262
Morgen is het zover

Helaas in de nieuwsgroepen niet de special kunnen vinden, maar de serie zal zeker online komen te staan
En hier een goede kwaliteit intro van 10 minuten (eerste 10 minuten van de aflevering van morgen):
http://www.legendoftheseeker.com/firstten.html

En uitzendschema:

Aflevering 1: 1 november
Aflevering 2: 1 november
Aflevering 3: 8 november
Aflevering 4: 15 november
Aflevering 5: 22 november
Aflevering 6: nog niet bekend
Aflevering 7: nog niet bekend
Aflevering 8: nog niet bekend

De eerste 30 minuten kan je nu ook online kopen bij de itunes store, maarja... dat kost geld
pi_62848723
Dit Topic moet ik wel kunnen terug Vinden Post.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_62850986
Ik ben echt zeer zwaar benieuwd wat deze serie gaat laten zien.
Ik ben nu nog bezig in Phantom, wat een tering goede boekenserie is het. Faith of the Fallen is echt het beste boek dat ik ooit gelezen heb.
Anyway, waarschijnlijk zondag overal te vinden om de bekende plaatsen, dit gaat zeker gekeken worden
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
pi_62867612
Ik heb me ook rotgezocht niet meer kunnen vinden dan een 10 minutes trailer
Fucking hell ik kan echt niet meer wachten nu ik weet dat het al uit is

[ Bericht 0% gewijzigd door Verzin-een-leuke-nick op 02-11-2008 17:38:35 ]
pi_62876713
oh yes, aflevering 1 en 2 heb ik binnen! Wordt smullen vanavond als ik ze ga bekijken.
zie http://light.bierdopje.eu/
  zondag 2 november 2008 @ 09:29:15 #19
101884 PeRi
Allons-y!
pi_62876956
Heb hier wel zin in, vanavond kijken .
Whatever I want.
  Forum Admin zondag 2 november 2008 @ 09:43:44 #20
58651 crew  murp
murp
pi_62877048
* murp heeft ook al 5 boeken gelezen en vind het geweldig!
  zondag 2 november 2008 @ 09:57:20 #21
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_62877150
vanavond kijken, als het goed is ben echt erg benieuwd!
  Forum Admin zondag 2 november 2008 @ 11:38:27 #22
58651 crew  murp
murp
pi_62878338
Alleen zijn er volgens mij nog geen NL ondertitels aanwezig
  zondag 2 november 2008 @ 11:52:33 #23
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_62878586
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:38 schreef murp het volgende:
Alleen zijn er volgens mij nog geen NL ondertitels aanwezig
dat heb je goed geraden
pi_62885374
Ben ze ook aan het downen, kan niet wachten!
  zondag 2 november 2008 @ 17:22:57 #25
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_62885872
Gekeken... en ...

Ik heb echt dubbelgelegen om het acteerwerk en het script. Echt zwaar slecht. Maar de actie was wel tof en ik vind het genre interessant dus ik volg het nog wel ff.
The more debt, the better
pi_62886325
Als ik het straks ook een afknapper vind dan ga ik als goedmakertje gewoon de hele serie opnieuw lezen en wil ik verder niets meer weten van de verfilming. :p
pi_62886567
Krijg ze steeds corrupt binnen en repair werkt ook niet echt. Darkenrahl, ik kom niet meer op je webpage heb je een ander linkje naar de juiste NZB?
pi_62887915
quote:
Op zondag 2 november 2008 17:22 schreef flyguy het volgende:
Gekeken... en ...

Ik heb echt dubbelgelegen om het acteerwerk en het script. Echt zwaar slecht. Maar de actie was wel tof en ik vind het genre interessant dus ik volg het nog wel ff.
Hier precies hetzelfde. Acteerwerk was van Xena/Hercules-niveau en het script niet veel beter. Ik zit me echt af te vragen hoe professionele schrijvers zinnen als "He doens't come with an instruction manual" in het eindproduct laten zitten.

Als je achter-de-schermen-materiaal bekijkt van andere series ziet het er zo knullig uit allemaal, maar als het dan op tv verschijnt zie je daar niks van terug. Hier blijft het zo knullig. Ik heb steeds het gevoel dat elk moment grimeurs in beeld kunnen komen lopen om nog wat make-up bij te werken.

Maar de omgeving is prachtig, de vechtscènes zijn prima (al is het vele gebruik van slowmotion een beetje overkill imo) en Bridget Regan en haar jurken maken dat ik nu al uitkijk naar volgende week
pi_62888350
Ik ben best wel teleurgesteld. Heb het na 15 minuten maar gestopt. Ze hebben echt heel veel dingen veranderd. Niet dat ze dat niet mogen ofzo maar ik had er eigenlijk wel op gehoopt dat het verhaal gewoon gelijk zou lopen met de boeken.
pi_62888717
Waarom krijgt hij gdv the book of counted shadows van Kahlan? Waar slaat dit op?
pi_62890520
Ga er nooit vanuit dat een boek 1 op 1 verfilmd wordt. Ik weet het, waarom zou je het verhaal veranderen? Met het boek is toch niets mis?
Misschien om de vaart er een beetje in te houden, zodat je niet een hele berg uitleg vantevoren hoeft te krijgen, Richard die The Book of Counted Shadows uit z'n hoofd moet leren, etc... Ik weet het niet, ik heb me voorgenomen me niet te gaan storen aan dingen die anders zijn in deze serie.

Maar op zich is het het aankijken nog wel waard imho. Ik ga in ieder geval wel verder kijken.
  zondag 2 november 2008 @ 20:09:54 #32
42300 Exterior
~ Quasi-alert
pi_62890704
Het is te begrijpen dat ze het verhaal meer verfilmbaar maken, maar door niet eens Orden te introduceren, alleen maar praten over power dit power dat... erg jammer. Op deze manier wordt er geen een link gelegd met de boeken 2 t/m 11. Zelfs het verhaal dat Darken Rahl vele 'sorcerers' heeft naast alleen soldaten is wel een erg grote verandering t.o.v. een wereld waarin zeer weinig tovernaars zijn (in boek 1 zijn er maar twee bekend: Rahl en Zed).
Ik hoop dat het verhaal toch nog zo wordt dat er nog een seizoen 2 kan zijn dat nog een beetje de verhaallijn van het boek aan kan gaan houden.
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:04 schreef Dalamar het volgende:
Ga er nooit vanuit dat een boek 1 op 1 verfilmd wordt. Ik weet het, waarom zou je het verhaal veranderen? Met het boek is toch niets mis?
Misschien om de vaart er een beetje in te houden, zodat je niet een hele berg uitleg vantevoren hoeft te krijgen, Richard die The Book of Counted Shadows uit z'n hoofd moet leren, etc... Ik weet het niet, ik heb me voorgenomen me niet te gaan storen aan dingen die anders zijn in deze serie.

Maar op zich is het het aankijken nog wel waard imho. Ik ga in ieder geval wel verder kijken.
pi_62891122
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:09 schreef Exterior het volgende:
Het is te begrijpen dat ze het verhaal meer verfilmbaar maken, maar door niet eens Orden te introduceren, alleen maar praten over power dit power dat... erg jammer. Op deze manier wordt er geen een link gelegd met de boeken 2 t/m 11. Zelfs het verhaal dat Darken Rahl vele 'sorcerers' heeft naast alleen soldaten is wel een erg grote verandering t.o.v. een wereld waarin zeer weinig tovernaars zijn (in boek 1 zijn er maar twee bekend: Rahl en Zed).
Ik hoop dat het verhaal toch nog zo wordt dat er nog een seizoen 2 kan zijn dat nog een beetje de verhaallijn van het boek aan kan gaan houden.
[..]

Wat hij zegt.
WIl je een link leggen met de andere tien delen dan zul je Orden 'in het spel moeten brengen' :p Maar ik denk dat het wel iets later ter sprake komt. En idd dat Darken Rahl vele sorcerers zou hebben is ook weer iets wat het verhaal erg anders maakt.
  zondag 2 november 2008 @ 20:48:06 #34
101884 PeRi
Allons-y!
pi_62891892
Eerste twee eps gezien. Vond het nog niet echt pakkend, o.a. dankzij matig acteerwerk. Blijf nog wel even hangen om het een kans te geven, soms zijn series met matige acteurs ook gewoon erg leuk om te kijken dankzij het goede format. En ik hou er niet van om meteen af te haken. .
Whatever I want.
  zondag 2 november 2008 @ 21:22:50 #35
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_62893010
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:22 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:

[..]

Wat hij zegt.
WIl je een link leggen met de andere tien delen dan zul je Orden 'in het spel moeten brengen' :p Maar ik denk dat het wel iets later ter sprake komt. En idd dat Darken Rahl vele sorcerers zou hebben is ook weer iets wat het verhaal erg anders maakt.
ach, dat hoeft niet zo'n enorme impact op het verhaal te hebben....eerlijk gezegd baren het matige acteerwerk, en vooral het matige script me meer zorgen...

het acteren wil vaak na een paar afleveringen nog wel wat beter worden, als de acteurs wat meer 'in character' komen, maar het simplistische gemak waarmee ze van de ene emotie in de andere vliegen en gapende gaten in het plot bouwen.... *ril*

maar goed...ik geef de moed nog niet op
pi_62895046
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:09 schreef Exterior het volgende:
[..]

Ben ik met je eens. Iets van een link naar Orden was wel wenselijk geweest ja. Met een heel klein beetje informatie hierover kan je een mooie mysterieus achtergrond creëren.
Vooral Richard vind ik erg tegenvallen, de rest zie ik nog wel in character komen. Maar goed, als iedereen een beetje op elkaar ingespeeld raakt kan het zeker nog gaan verbeteren.
pi_62906753
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:04 schreef Dalamar het volgende:

Ik vond die beslissing ook wat vaag. Hij heeft nu alleen maar de 1e regel uit het boek gelezen en zo kan nooit het slot uit boek 1 in de serie komen.. maar zal er verder niks over zeggen ivm spoilers.

Ik vond vooral aflevering 1 en 2 snel het boek doorlopen, volgens mij zijn ze al op 3/4 van het boek nu? Waarschijnlijk gaat de serie nu verder met wat lossere verhalen.

Mooi gefilmd, iets te veel slow motions in de gevechten (wel zijn die goed gefilmd en spannend). Ik had het leuker gevonden als de introductie van Zed wat komischer was geweest, nu werd niet uitgelegd waarom hij naakt was bijvoorbeeld (of dat heb ik gemist, ik heb hem in bed gekeken en mijn vrouw sliep al, kon dus niet het geluid heel hard zetten).

Ik hoop dat Darken Rahl wat gruwelijker wordt, nu lijkt het een dun mannetje dat niet echt angst inboezemd. De martelscene was zo vaag gefilmd dat ik niet het idee uit het boek kreeg van een gruwelijke heerser. Ook mogen de emoties bij Richard beter. Komop, wat hij allemaal meemaakt en dan met zo'n zelfde gezicht verder acteren kan toch niet? Hij moest niet eens huilen ofzo.

Maar al met al een leuke serie, vond het geen tegenvaller (maar ben niet zo moeilijk hierin, kijk graag ook naar pulp bijvoorbeeld). Vind het in iedergeval een stuk leuker dan de serie Merlin op de BBC. De special effects zijn beter, de omgevingen zijn beter en Kahlan is ook best lekker
Ohja, het einde (laastste shot) was wel erg fake (omgeving). Net of ze voor een olieverfschilderij stonden. Snap niet waarom, de eerste minuten waren de omgevingen supermooi. Ach, het is een pilot aflevering (althans, dat denk ik), wordt alleen maar beter.

[ Bericht 35% gewijzigd door Darkenrahl op 03-11-2008 14:03:41 ]
pi_62907065
edit: ging wat mis, dubbelpost
  maandag 3 november 2008 @ 14:02:11 #39
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_62907141
Ik ga vanavond de eerste twee episodes bekijken. Ik vond de boeken (met uitzondering van een paar delen) hartstikke leuk, ik hoop dat ik me niet teveel ga ergeren aan de serie. En hopelijk ziet Gratch, als hij erin voorgaat komen, er WEL tof uit.
pi_62907218
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:02 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik ga vanavond de eerste twee episodes bekijken. Ik vond de boeken (met uitzondering van een paar delen) hartstikke leuk, ik hoop dat ik me niet teveel ga ergeren aan de serie. En hopelijk ziet Gratch, als hij erin voorgaat komen, er WEL tof uit.
gratch zit toch pas in boek 5 of 6? Maar je krijgt wel een voorproefje van monsters die er wat op lijken (ben even kwijt hoe die beesten in boek 1 heten ,maar die grote vleermuizen zijn het die bloed ruiken). De special effects zijn zoiezo wel vrij goed voor een tv serie vind ik. Daar is niet op bezuinigd.
pi_62911737
Heb de boeken nooit gelezen, maar vond de 1e twee episodes wel oke.. beetje slow en acteren is niet geweldig.

Zal zeker blijven volgen.
  maandag 3 november 2008 @ 18:29:58 #42
42300 Exterior
~ Quasi-alert
pi_62914189
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:05 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

gratch zit toch pas in boek 5 of 6? Maar je krijgt wel een voorproefje van monsters die er wat op lijken (ben even kwijt hoe die beesten in boek 1 heten ,maar die grote vleermuizen zijn het die bloed ruiken). De special effects zijn zoiezo wel vrij goed voor een tv serie vind ik. Daar is niet op bezuinigd.
Gratch is in boek 2 al, onderweg met die zuster Verna. Daarna nog t/m eind boek 3 en dan niet zo vaak meer. Pas op 3/4 van boek 11 komt ie weer terug.

Ja, ik heb de boeken te vaak gelezen
pi_62916079
quote:
Op maandag 3 november 2008 18:29 schreef Exterior het volgende:
Gratch is in boek 2 al, onderweg met die zuster Verna. Daarna nog t/m eind boek 3 en dan niet zo vaak meer. Pas op 3/4 van boek 11 komt ie weer terug.

Super dat hij terugkwam in boek 11, echt een glimlach op mijn gezicht toen ik dat las. Dacht dat hij later in de serie kwam, maar heb de serie ook maar 1 keer gelezen
  maandag 3 november 2008 @ 23:23:10 #44
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_62922911
quote:

[..]

In boek twee inderdaad kwam (de toen nog baby) Gratch al voor inderdaad. Ik vond het altijd super tof hoe die vriendschap tussen hun ontstond. Ik heb de afleveringen gezien en ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden. Ik moet heel erg wennen aan Zeddicus, ik vind hem niet echt geweldig gecast tot dusverre, misschien kan ik er aan wennen maar hij komt gewoon absoluut niet overeen met wat ik in mijn gedachten had.

En die Kaaien... ik weet niet hoor...

Ik blijf het in elk geval wel volgen want deel 1 en vooral deel 2 van de boeken vond ik hartstikke tof.
pi_62928410
quote:

[..]

Darnit! Ik ben net boek 11 aan het lezen.
Wel iets om naar uit te kijken
pi_63052686
hopen dat ze een beetje snel zijn met het posten van aflevering 3
pi_63052814
Als ik het goed berekend heb staat aflevering 3 er om 04:00 vannacht online, mits ze op hetzelfde tijdstip geupload worden als vorige week.
pi_63052911
ach ja dan maar wachten tot morgen!
pi_63061804
Ben bang dat er niks anders opzit, heb net nog even gekeken, maar nog niks online. Ook geen idee hoe laat die uitzendingen in Amerika zijn, dus tja.... wel een leuke zondagochtendbesteding.
pi_63062064
Heb even op tvrage.com gekeken voor info en er staat dat de episode 3 inderdaad vannacht aired onze tijd.

"Legend of the Seeker" Information

Latest Episode: 2: 1x02 -- Destiny (2) (Nov/01/2008) Currently 9.7/1012345678910 9.7/10

Next Episode: 3: 1x03 -- Bounty (Nov/08/2008)
Ratings: Currently 9.8/1012345678910 9.8/10 (12 Votes cast)

Classification: Scripted
Genre: Drama | Family | Fantasy | History
Also Known As: • Wizard's First Rule (Working Title)

Status: New Series
Network: Syndicated ( USA)
Airs: Mondays at 07:00 pm
Runtime: 60 Minutes
Premiere: November 01, 2008
Color: Color
Episode Order: 22

Dat in dikgedrukt zal wel een foutje zijn ofsow.
  zondag 9 november 2008 @ 00:56:55 #51
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_63066454
WOW! Leuk!
Ik heb de boeken net 'ontdekt' en ben nu in deel 3.
You were born as an original. Don't die as a copy.
  zondag 9 november 2008 @ 12:15:36 #52
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_63071048
net ep.3 gekeken....

hmmz...ik weet het nog steeds niet...
pi_63082900
Ben dit ook aan het volgen Eerste aflevering was best spannend.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_63088459
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:11 schreef PdeHoog het volgende:
Ben dit ook aan het volgen Eerste aflevering was best spannend.
Dat vond ik eigenlijk ook wel.
  Forum Admin zondag 9 november 2008 @ 22:34:39 #55
58651 crew  murp
murp
pi_63088572
nu alle 3 de afleveringen gezien en 4 boeken gelezen...

de serie lijkt erg op die van Hercules en Xena, gelukkig keek ik dat vroeger ook dus vind ik dit leuk
verwacht geen LOTR..
  maandag 10 november 2008 @ 01:18:05 #56
42300 Exterior
~ Quasi-alert
pi_63093325
Ik heb nu de drie afleveringen gekeken en man.. wat een slecht acteerwerk zeg (of misschien kunnen de acteurs er niets aan doen en ligt het aan het script). Ik vind het echt geen recht doen aan de boeken!
  maandag 10 november 2008 @ 11:16:45 #57
50298 QM84
Het Orakel
pi_63097540
Ik heb tot en met boek 10 alle boeken gelezen (boek 11 komt binnenkort, weinig tijd enzo). Qua boeken is deze serie echt een van mijn favorieten.
De serie vind ik tot nu toe wat tegenvallen, o.a. zoals al eerder is gemeld, door het acteerwerk en de grote gaten/fouten in het verhaal.

Ik snap best dat je een boek wat aanpast om het te kunnen verfilmen, maar om nu het hele plot te gaan verdraaien vind ik persoonlijk te ver gaan. Zo moeilijk was het toch niet geweest om vnl alles rond the Book of Counted Shadows en Orden nog ietwat zoals het originele verhaal te houden?

Ik denk wel dat ik deze serie blijf volgen, maar ik heb mijn bedenkingen bij het grote verhaal. Als ze nu al zo'n 'fout' maken, dat in de eerste aflevering eigenlijk al 11 boeken aan materiaal compleet herschreven moet worden om dat op te vangen, dan heb ik niet echt veel vertrouwen meer in de scriptschrijvers. De acteurs kunnen nog groeien in hun rol, de schrijvers zijn degenen met ervaring. Zij zouden imho door moeten hebben wat de belangrijkste items zijn uit zo'n serie en die juist te weten vertolken.
dat dus.
pi_63105192
Kunnen ze de acteurs niet gewoon vervangen? Zo wordt een hele goede serie gewoon verkracht. Alles is goed behalve de acteurs. Qua verhaal is er genoeg recht te breien of bij te verzinnen, als de serie goed loopt is er toch geld zat om te herschrijven. Maar ben bang dat het snel ophoud als die acteurs zo blijven doen.... damn, had zo gehoopt op iets beters
pi_63123887
Aanvulling op post gisteren: heb aflevering 3 gezien en zaten toch stukken in waarin goed geacteerd werd (vanaf halfverweg de aflevering). Vond aflevering 3 trouwens erg sterk, goede spanning, mooie effecten, leuk verhaal. Top dus.

Alleen begrijp ik nu wat Exterior zegt, ik zit nu ook te twijfelen of het niet aan het script ligt dat het zo knullig overkomt. Ik vermoed van wel. Het ligt volgens mij niet aan de acteerkunsten, maar meer aan de teksten die ze moeten zeggen.
pi_63124882
Heel dramatisch is het zeker niet, ik vind persoonlijk dat Richard verkeerd gecast is. Misschien verandert het nog als alles een beetje soepeler gaat lopen.
Kahlan is trouwens echt bizar mooi zeg.
  woensdag 12 november 2008 @ 10:57:55 #61
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_63153048
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:32 schreef Dalamar het volgende:

Kahlan is trouwens echt bizar mooi zeg.

Maar de serie wijkt toch wel flink af van het boek heb ik het idee... En ik moet zeggen het is geen slechte serie...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  Forum Admin donderdag 13 november 2008 @ 17:59:39 #62
58651 crew  murp
murp
pi_63196743
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:49 schreef Darkenrahl het volgende:
Aanvulling op post gisteren: heb aflevering 3 gezien en zaten toch stukken in waarin goed geacteerd werd (vanaf halfverweg de aflevering). Vond aflevering 3 trouwens erg sterk, goede spanning, mooie effecten, leuk verhaal. Top dus.

Alleen begrijp ik nu wat Exterior zegt, ik zit nu ook te twijfelen of het niet aan het script ligt dat het zo knullig overkomt. Ik vermoed van wel. Het ligt volgens mij niet aan de acteerkunsten, maar meer aan de teksten die ze moeten zeggen.
je moet eens Hercules of Xena kijken..
  Forum Admin donderdag 13 november 2008 @ 18:03:40 #63
58651 crew  murp
murp
pi_63196807
kijk maar eens, gewoon naar de setting enzo:

de makers van deze serie zijn ook de makers van Legend of the seeker
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:29:41 #64
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_63209330
De boeken zijn extreem kut, misschien is het te pruimen als serie...

*eerste aflevering aanzet*
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_63239258
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 00:29 schreef Cairon het volgende:
De boeken zijn extreem kut, misschien is het te pruimen als serie...

*eerste aflevering aanzet*
  zaterdag 15 november 2008 @ 09:49:53 #66
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_63239574
En de serie is ook extreem kut.

Slecht acteerwerk, slechte effecten, slecht script, een pijnlijk vehikel dat van het ene cliche in het andere cliche valt. De dialogen zijn geforceerd. Het plot is infantiel simplistisch.
I'm hungry!
pi_63241875
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 09:49 schreef Cairon het volgende:
En de serie is ook extreem kut.

Slecht acteerwerk, slechte effecten, slecht script, een pijnlijk vehikel dat van het ene cliche in het andere cliche valt. De dialogen zijn geforceerd. Het plot is infantiel simplistisch.
Ok, fijn dat je hier dan niet meer terugkomt.
pi_63243244
Sword of Truth is niet bepaald brilliant te noemen.

Cliché volgt cliché op, en dan hebben we het alleen nog maar over de basis van het hele verhaal. Het is niet eens meer subtiel te noemen. Goodkind schrijft zoals het merendeel van alle Tolkien klonen schrijft, volgens een uitgemolken formule.

In den beginne was er de Held. Begint zijn verhaal als simpele ziel, de Held is meestal een knecht of verricht werk dat door vrijwel iedereen in die setting kan worden uitgevoerd. Wat de Held niet weet aan het begin van het verhaal is dat hij bestemd is voor grootse zaken. Meestal is er een voorspelling aanwezig.

De Held heeft mysterieuze ouders, of beter gezegd de figuren die hem hebben opgevoed blijken niet zijn echte ouders te zijn. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de tragische dood van een pleegouder niet voldoende is om wraak te zweren en zijn verhaal te beginnen. Dit is meestal het moment waarop de hoofdpersoon ontdekt dat hij eigenlijk meer is dan alleen die boerenjongen.

Er is altijd een jonge vrouw, de onvermijdelijke toekomstige levenspartner van de Held. Al kunnen ze natuurlijk nooit samen zijn... vanwege verschillende factoren. Natuurlijk komen de twee uiteindelijk altijd weer samen.

Er is altijd een wijze mentor aanwezig. Iemand die de Held meer vertelt over zijn Lotsbestemming, maar nooit geeft de wijze Mentor alles prijs, en moet de Held nog steeds moeite doen om achter de waarheid te komen. De Mentor zelf blijkt natuurlijk die ene vreemde snuiter te zijn die de Held al zijn hele leven kent, maar die pas NA de openingssalvo zijn ware aard bekend maakt. Mentor is meestal een tovenaar van het een of het ander.

De Schurk is gewoon schurkachtig slecht, en heeft negen van de tien keer ook een naam die het uitkrijst dat hij in-en-in slecht is. Hij leeft in zijn Kasteel der Duisternis waar hij Zwarte Magie gebruikt om zijn grip op het volk in stand te houden, gaat gepaard met slachtpartijen en met publiekelijke executies. In veel gevallen ook nog eens een familie-lid van de Held, al weet de Held dit niet.

Er is een Magisch Voorwerp, dat befaamd is om haar macht, en ongetwijfeld de doorslag zal geven in de strijd tussen Goed en Kwaad.

Komen er namen in voor met goed veel apostrophes en streepjes en zijn ze 4 lettergrepen lang? Dan weet je dat je zo goed als ALLE cliché's van het genre hebt aangedaan...

en zie daar...

The Sword of Truth kan zo goed als ALLE cliché's aanvinken!
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_63243603
dar er mensen bestaan die het boek niet goed vinden :/
pi_63243989
Wat kan ik zeggen, ik lees liever boeken met een originele insteek, en niet van die dikke pillen waar de schrijver ieder cliché aan lijkt te snijden, maar voor het gemak er seks en geweld doorheen gooit zodat het een "scherp" randje krijgt, en omdat hij persé 11 boeken wil schrijven van elk minstens 600 pagina's.

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen bestaan die de boeken wel goed vinden. Ze zijn niet origineel, en de schrijfstijl is pijnlijk geforceerd. Daarbij lijkt het erop alsof hij een tiener-publiek aanspreekt met zijn gebrek aan subtieliteit en zijn drang om alle cliché's op te laten draven.

Daarbij mag Terry Goodkind wat mij betreft aangeklaagd worden door George Lucas en door Ayn Rand.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 15 november 2008 @ 15:02:36 #71
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_63244406
Terry Goodkind schrijft licht vermaak, geen literatuur....clichématig inderdaad, maar zeer leesbaar, zeker als ik na een lange dag intellectuele arbeid even geen zin heb in iets zwaars...geen briljante boeken, maar in hun soort ook echt niet slecht...beetje dezelfde categorie fantasy als bv. Feist, hoewel die wel de beleefdheid kan opbrengen om gewoon fatsoenlijke trilogietjes te schrijven
pi_63246760
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:57 schreef Kugari-Ken het volgende:The Sword of Truth kan zo goed als ALLE cliché's aanvinken!
Ik heb ooit eens een zeer interessant stuk gelezen (ik kan het helaas niet meer terugvinden) dat je alle films die gemaakt zijn kan indelen in 32 basisscripts.
De kritiek op het clichematige verhaal snap ik wel, maar als het goed uitgewerkt wordt kan je er wel degelijk iets bijzonders van maken.
pi_63247369
Helaas is The Sword of Truth niet goed uitgewerkt...

Naast het basis plot dat al cliché-matig is, zijn ook de personages lopende cliché's en vallen de details, de dingen die de boeken juist origineel maken, ook onder de noemer cliché.

Weet iedereen trouwens wat een Mary Sue is?

http://www.springhole.net/quizzes/marysue.htm

Richard scoort makkelijk 50+
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  maandag 17 november 2008 @ 12:50:22 #74
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_63286036
Aflevering vier is al weer een tijdje uit...
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_63288951
en in aflevering 4 wordt er wel heel erg veel van het boek afgeweken. Maar niet uitgaande van enige kennis van het boek (heb ze allemaal gelezen, behalve de prequel), is het best een aardige serie om met chips en cola op de bank te kijken.

Maar als je had verwacht dat het nauwgezet het boek zou volgen (omdat je slecht 2 hersencellen hebt, en niet begrijpt waar de naam DISNEY voor staat), dan kom je wel van een koude kermis thuis.

Verder mag ik Goodkind graag lezen. Clichés bestaan alleen als je iets al eerder hebt gezien (alsof Star Wars, waar ik een redelijk fan van ben, zo f*cking origineel is), en anders is het origineel. Vooral de 1-op-1-vergelijking met de huidige wereld en deze vorm te geven als fantasy, is een heel erg grote plus voor deze reeks, al had ieder boek wel 200 pagina's dunner gekund vanwege alle herhalingen van de vorige boeken/hoofdstukken.
Maar dan kunnen we ook de bijbel wel to 20 pagina's reduceren, en heeft geen enkele soap meer bestaansrechts op tv.

Vooral Goodkinds/Richards visie op de rechten van een moordenaar is iets dat ik nog wel eens wil qouten als er weer eens geitenwollesokkendombo's ondoordacht over de doodstraf komen ouwenelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door dmace op 17-11-2008 14:54:56 ]
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  maandag 17 november 2008 @ 17:19:35 #76
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_63293441
oh je bedoelt dat gedeelte in boek 7 ofzo waar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_63358668
Nee grapjurkje, en ik kan me zoiets ook niet herinneren in "de zuilen der schepping".
Kun je even stukje quoten of wat meer info geven?

Het stukje waar ik op doel gaat over het verheerlijken van moordenaars door ze een extra stem en een veilig heenkomen te geven. (ik dacht boek 3, maar weet het even niet meer).

Ik moest wel lachen om je koppeling met Ayn Rand en Objectivisme, en de nutteloosheid van je "spoiler".
Thanks!
pi_63368435
Ik ben echt een fan van de boeken series, en in eerste instantie vond ik het echt vet dat ze deze serie gingen maken.
Er is verteld dat het gebaseerd is op de boeken en dat er dus veranderingen te verwachten zijn, maar zoals ik dacht, dat is bij elke tv productie die op een boek gebaseerd is.

Helaas!
Dit sloeg echt alles.

Niet alleen hebben ze zich niet aan de karakter beschrijvingen gehouden, wat ik nog best zou kunnen begrijpen, en hebben ze de belangerijkste stukken uit het verhaal gelaten (zelfs daar zou ik nog over heen kunnen stappen).
Maar ze hebben ook dingen veranderd die in het boek duizend keer beter waren, en heel geschikt waren om te verfilmen.
Hierdoor heb ik het idee dat ze het hele verhaal uit context hebben gehaald.

Ze hadden net zo goed kunnen zeggen dat ze alleen de namen van de karakters overnemen en verder niks, ze hebben de basale structuur van het verhaal compleet naar zijn grootje geholpen.
- het zwaard der waarheid heeft niet meer dezelfde functie
- Richard is niet de zoon van Darken Rahl
- Zedd is 1000 jar oud
- Kahlan wordt achterna gezeten door een half leger in plaats van een Quad
- Kahlan ging door de grens met alleen de hulp van Shar, zonder het offer van de 5 tovenaars
- Zedd is met richard naar westland gegaan om te zorgen dat de jongen uit de profetie zou blijven leven
- Legioenen van mannen en tovenaars lopen gewoon door de grenzen
- Richards vader is niet door Darken Rahl vermoord
- de slangewingerd doorn lift mee op kahlan en prikt Richard als hij Kahlan een hand geeft
- Richard heeft nooit het boek der getelde schaduwen uit zijn hoofd geleerd en vernietigd
- Waar is de Magie van Orden????
- etc...

Zonder al deze factoren heb ik geen idee hoe ze het voor elkaar gaan krijgen om het verhaal nog een beetje lopend te houden.

Ik weet niet of ik de enige ben hier die fan is van de wetten van magie, of dat er nog anderen zijn die zich net zo belazerd voelen als ik.
Hoe dan ook, Als je een tv serie of film op een boek baseert, doe het dan goed, of verzin gewoon lekker je eigen verhaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sambobje op 20-11-2008 11:01:09 ]
pi_63389237
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:51 schreef Sambobje het volgende:
Ik weet niet of ik de enige ben hier die fan is van de wetten van magie, of dat er nog anderen zijn die zich net zo belazerd voelen als ik.
Hoe dan ook, Als je een tv serie of film op een boek baseert, doe het dan goed, of verzin gewoon lekker je eigen verhaal.
Ik vind het ook wat vreemd (zacht uitgedrukt). Ik meende dat Terry een jaar of 2 bezig is geweest om de verhaallijn voor de serie te herschrijven, maar neem toch aan dat dit niet zijn werk is? Maar misschien heb ik het mis, ik besteed mijn tijd liever aan het lezen van een boek dan veel internetsites door te nemen over een serie die pas over een paar jaar op tv is (dat was toen althans het geval).

Ik heb de laatste aflevering nog niet gezien, lag ziek op bed. Maar ik hoop dat er nog iets van gebakken gaat worden, de serie Merlin op de BBC (ook fantasy) vind ik toch een stuk leuker. Maar misschien komt dat omdat ik dat boek niet gelezen heb en het niet ga vergelijken. Bij Legend of the Seeker doe ik dat wel en ik snap nog steeds niet hoe hij dat boek nu kon verbranden zonder het gelezen te hebben. Hij heeft alleen de 1e regel gelezen en daarop wordt vast het einde van seizoen 1 gebouwd (de hulp nodig van Kahlan wat Darken Rahl niet weet), maar komop, dat is toch niks? Als ik nu al kan voorspellen hoe seizoen 1 gaat eindigen...

Ik ben ook best verontwaardigd dat dat leger met stenen de bariere kon breken, slaat nergens op. Dan waren er toch al veel eerder mensen doorheengebroken als je met een beetje kattepult en wat betonblokken er een gat in krijgt?

Nouja, ik blijf wel kijken, maar het moet niet erger worden.
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:57 schreef Kugari-Ken het volgende:
Sword of Truth is niet bepaald brilliant te noemen.

Cliché volgt cliché op, en dan hebben we het alleen nog maar over de basis van het hele verhaal. Het is niet eens meer subtiel te noemen. Goodkind schrijft zoals het merendeel van alle Tolkien klonen schrijft, volgens een uitgemolken formule.
Klopt grotendeels, maar heb er heerlijk van genoten. Lees alleen maar fantasy en eigenlijk zijn al die boeken redelijk gelijk. Maar als je daar een probleem mee hebt kan je beter geen fantasy meer lezen of althans 85% overslaan. Ik vond de boeken van Goodkind spannender dan de gemiddelde fantasy boeken die ik lees en ook beklemmend. Enige nadeel vond ik dat in elk boek alles herhaald werd zodat ik soms echt letterlijk pagina's moest omslaan met samenvattingen van voorgaande delen.

Ik hoop dat Terry zijn tijd nu gaat besteden aan een nieuw deel van deze serie en dat Richard en Kahlan samen kinderen krijgen en dat daarmee de reeks verder gaat, net zoals in de boeken van bijv. Feist. Daar kan hij zijn tijd beter aan besteden dan aan deze tv serie.

[ Bericht 13% gewijzigd door Darkenrahl op 20-11-2008 22:51:50 ]
pi_63474484
Heb inmiddels de eerste vijf delen gezien van de serie Legend of the Seeker en het valt ENORM tegen. Inderdaad wordt de hele lijn van het verhaal verdraaid en gebeuren er dingen die in het boek totaal niet voor komen, zoals in deel 5 met een jongen die The Listener wordt genoemd. Beetje zwakke afspiegeling van het boek. Beetje veel, eigenlijk. Helaas helaas. Had me er erg op verheugd en neem nu iedere week ook nog de moeite om de serie te downloaden. Eigenlijk een waste of time.
Conny
  maandag 24 november 2008 @ 13:41:10 #81
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_63476707
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:51 schreef Sambobje het volgende:

Het eerste boek had met een paar kleine aanpassingen wel een goede mini serie kunnen worden. Maar wat ze er nu van hebben gemaakt is werkelijk om te huilen. Het eerste deel volgde het boek nog maar daarna is het hard bergafwaarts gegaan.

Ik heb ook gehoord dat the wheel of time verfilmd gaat worden... ik houd mijn hart nu al vast...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_63478709
ja, wheel of time inderdaad.... ik was er maar niet over begonnen na dit debacle...

gelukkig is het aanbod van fantasyboeken momenteel verbluffend goed, ik vermaak me wel daarmee ipv met de tv... (of computer in dit geval).
pi_63530019
Op zich is het geen slechte serie als je nog nooit hebt gehoord van van de boeken (of ze in ieder geval niet hebt gelezen).
Voor de fans is het gewoon droevig om te zien dat de serie zo vreselijk weinig overeenkomsten heeft met Wizard's First Rule.
Ik wil gewoon Darken Rahl zien die met de Boxes of Orden aan het spelen is, op dit moment is hij een karakter dat maar heel even in beeld is geweest en zelf geen enkele vorm van evil gedoe heeft laten zien.
pi_63532201
Ik heb een foto opgedoken van Denna, ik plaats het maar niet in image-tags voor de mensen die het nog niet willen zien.

http://img167.imageshack.us/img167/7523/032js8.jpg

De nieuwsgierigheid is wel gewekt op dit moment.
pi_63541474
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:41 schreef Ps2K het volgende:

Ik heb ook gehoord dat the wheel of time verfilmd gaat worden... ik houd mijn hart nu al vast...
lol, ze hebben in legend of the seeker al karakters uit the wheel of time gebruikt
Wordt richards pa niet vermoord door Fain in de tv-serie?

Ik ben wel benieuwd hoe of ze de serie iets minder langdradig kunnen maken dan de boeken, dat zou een vooruitgang zijn.
Maar ja, als het net zo verkracht wordt als de wetten van magie heb ik liever niet dat er een serie van the wheel word gemaakt.
pi_63617337
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:43 schreef Dalamar het volgende:
Ik heb een foto opgedoken van Denna, ik plaats het maar niet in image-tags voor de mensen die het nog niet willen zien.

http://img167.imageshack.us/img167/7523/032js8.jpg

De nieuwsgierigheid is wel gewekt op dit moment.
oei oei oei, komt redelijk in de buur van mijn fantasie (uit de boeken)
Volgens mij komt dat ook door de dildo die ze in haar hand vast heeft , hoop alleen niet dat dit haar wapen is, dat moet volgens mij kleiner zijn toch?
pi_63620375
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:43 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

oei oei oei, komt redelijk in de buur van mijn fantasie (uit de boeken)
Volgens mij komt dat ook door de dildo die ze in haar hand vast heeft , hoop alleen niet dat dit haar wapen is, dat moet volgens mij kleiner zijn toch?
Ik heb de serie nog niet gezien omdat ik op vakantie was. Maar plaatje van Denna. Als dat haar agiel is.. dat klopt toch niet. Is veels te groot. Dacht dat hij kleiner moest zijn. Dat ding kan toch echt niet om de nek van Kahlan hangen toch?? Had het idee dat het ter grote van een aansteker was aangezien je dat ding ook in je oren mee kon poeren.
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_63667764
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 15:43 schreef Hopey het volgende:
Had het idee dat het ter grote van een aansteker was aangezien je dat ding ook in je oren mee kon poeren.
Met deze agiel kan je in andere dingen poeren

Hoop toch echt dat dit een stok ofzo is en niet haar agiel...
pi_63738160
Ok, aflevering 5 was klote.
Denna had in mijn herinnering donker haar.

Ik baal ervan dat het zoeen kinderserie geworden is. De boeken zijn lomper.
Maar ja, nog ff aankijken...
- blessed to be ignorant -
pi_63826559
Hoe was deel 7?
  zondag 7 december 2008 @ 21:48:07 #91
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_63834694
quote:
Op zondag 7 december 2008 16:28 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Hoe was deel 7?
Shota....en Orden!!
pi_63851518
quote:
Op zondag 7 december 2008 21:48 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Shota....en Orden!!
Oei, niet verkeerd. Toch maar weer even wat afleveringen downloaden, je klinkt positief, ben benieuwd.
  maandag 8 december 2008 @ 15:08:32 #93
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_63851986
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:50 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Oei, niet verkeerd. Toch maar weer even wat afleveringen downloaden, je klinkt positief, ben benieuwd.
Ja...de wereld begint zo langzamerhand toch wat meer vorm te krijgen...en ik heb echt een aantal afleveringen moeten wennen aan het feit dat het voor een tv-serie een logische keuze is om naast het doorlopende verhaal ook elke aflevering een 'los avontuur' te hebben, wat natuurlijk niet aan de boeken ontleent kan zijn...dat heeft natuurlijk ook consequenties voor de grote lijn, die op een andere manier in het verhaal gebouwd is, maar nu begin je ook echt wel te zien dat het overkoepelende verhaal wel degelijk aanwezig is...

Het stemt mij wel nieuwsgierig eigenlijk
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:17:26 #94
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_63879848
Ik zie dit topic nu pas!

Ik zie ook dat de meningen verdeelt zijn!?! Ik wil erg graag de serie kijken, maar ik wil ook erg graag een goede herinnering/ fantasie niet verpesten! De boeken zijn, hoewel cliche en na 09-11 erg Amerikaans Patriotistisch, erg mooi! Goed geschreven, leest lekker weg en ze zitten goed in elkaar (weinig losse eindjes).

Ik durf nog niet te gaan kijken! Heb gisteren Debt of Bones voor de zoveelste keer uitgelzen. Ik twijfel nu weer om opnieuw te beginnen met de gewone serie!

Maar, wel kijken of niet kijken?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:36:05 #95
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_63880420
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:17 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zie dit topic nu pas!

Ik zie ook dat de meningen verdeelt zijn!?! Ik wil erg graag de serie kijken, maar ik wil ook erg graag een goede herinnering/ fantasie niet verpesten! De boeken zijn, hoewel cliche en na 09-11 erg Amerikaans Patriotistisch, erg mooi! Goed geschreven, leest lekker weg en ze zitten goed in elkaar (weinig losse eindjes).

Ik durf nog niet te gaan kijken! Heb gisteren Debt of Bones voor de zoveelste keer uitgelzen. Ik twijfel nu weer om opnieuw te beginnen met de gewone serie!

Maar, wel kijken of niet kijken?
Ik zou nog maar even wachten tot ze een aflevering of 10 verder zijn. Dan hoor je hier wel of het de moeite waard is. Ik heb gister aflevering zes gezien en ik had weer het zelfde gevoel als bij afleveringen 3,4 en 5. Het is eigenlijk vrij simpel, voorspelbaar opgezet en de dialogen zijn zo geforceerd. Weinig verrassende elementen en daarbij ook nog veel dingen die voor je gevoel niet juist voelen.

p.s

Die standaard vechtscene's.. Richard met zijn zwaard en Kahlan met haar daggers in slowmotion
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:43:52 #96
116015 SicSicSics
pi_63880682
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:36 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Die standaard vechtscene's.. Richard met zijn zwaard en Kahlan met haar daggers in slowmotion
Alleen dat al... Ik denk dat ik hem helemaal oversla.

Of stiekem alleen ga kijken in de hoop een betere glimp op te vangen van de tieten van Kahlan.

Maar van het beeld in mijn hoofd blijft weinig overeind op het tv-scherm waarschijnlijk!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:31:32 #97
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_63881981
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:43 schreef SicSicSics het volgende:

Maar van het beeld in mijn hoofd blijft weinig overeind op het tv-scherm waarschijnlijk!
daar ontkom je sowieso niet aan, maar dat geldt voor zo ongeveer elke verfilming of tv serie...

kijken zonder verwachtingen behalve vermaakt te worden, en je hoeft je nergens zorgen over te maken...
pi_63931365
Nah, het valt best mee. Het is een luchtige serie, neem het niet serieus.
Het is net of je Hercules aan het kijken bent. Lelijke effects, voorspelbaar en iedere keer het zelfde.

Leuk als je je verveelt.
Het is niet zo lomp als de boeken. Ik had liever een serieuze film versie gezien. Een trilogie van boek 1 ofzo. De acteurs zijn lang niet gek. Moet alleen erg wennen aan Zed.

Dat het afwijkend is van de boeken boeit ook niks. Ik bedoel, die heb ik al gelezen. Geef me maar eens iets nieuws.
- blessed to be ignorant -
  donderdag 11 december 2008 @ 13:25:54 #99
116015 SicSicSics
pi_63931705
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:11 schreef eReR het volgende:
Nah, het valt best mee. Het is een luchtige serie, neem het niet serieus.
Het is net of je Hercules aan het kijken bent. Lelijke effects, voorspelbaar en iedere keer het zelfde.

Leuk als je je verveelt.
Het is niet zo lomp als de boeken. Ik had liever een serieuze film versie gezien. Een trilogie van boek 1 ofzo. De acteurs zijn lang niet gek. Moet alleen erg wennen aan Zed.

Dat het afwijkend is van de boeken boeit ook niks. Ik bedoel, die heb ik al gelezen. Geef me maar eens iets nieuws.
Dat vind ik erg jammer! De boeken zijn echt bruut, iets wat ik eigenlijk wel een groot plus puntje vond! Serieuze film had ik ook liever gezien, maar was waarschijnlijk veel moeilijker geweest.

'Nothing is ever easy.'

Ik heb ze van een maatje gekregen, als ik tijd heb ga ik er wel een paar kijken. Hij zei hetzelfde. Leuk luchtig tijdverdrijf, maar het komt bij lange na niet in de buurt van de boeken.
Fine, fuck you then!
pi_63980555
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:17 schreef SicSicSics het volgende:
De boeken zijn, hoewel cliche en na 09-11 erg Amerikaans Patriotistisch, erg mooi! :
Kan je hier een voorbeeld van geven of is er een site die hierover gaat? Heb dit helemaal gemist in de boeken?
  zaterdag 13 december 2008 @ 16:57:18 #101
116015 SicSicSics
pi_63988031
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 07:57 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Kan je hier een voorbeeld van geven of is er een site die hierover gaat? Heb dit helemaal gemist in de boeken?
Nee is geen site over, het viel mij alleen op. Hij was al behoorlijk 'erg' met Communisme vs. Kappitalisme/ Liberalisme en Patriotisme bezig. Ik vond dat er bij Naked Empire een tandje bijkwam zeg maar.

Misschien is het mijn beleving hoor, want het viel mij op, maar de manier hoe hij Bandakar aanspoort te vechten vond ik erg 'Fight for Freedom or Die'. Zo'n beetje wat er toendertijd in Amerika weer een hot issue was.

Er zijn ook aanwijzingen dat hij sowieso al deze kant op ging, maar voor mijn gevoel werd het steeds 'erger'.
Fine, fuck you then!
pi_64002390
Geen aflevering deze week? Ik kan niets vinden...
  zondag 14 december 2008 @ 11:12:53 #103
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_64002402
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:11 schreef Dalamar het volgende:
Geen aflevering deze week? Ik kan niets vinden...
januari pas weer...
pi_64002715
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:12 schreef Abbadon het volgende:

[..]

januari pas weer...
Ah ok, thanx.
Imdb is niet al te betrouwbaar als het op tv series aankomt.
  zondag 14 december 2008 @ 11:58:43 #105
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_64002988
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:38 schreef Dalamar het volgende:

[..]

Ah ok, thanx.
Imdb is niet al te betrouwbaar als het op tv series aankomt.
tv.com is een stuk beter
pi_64003692
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 16:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee is geen site over, het viel mij alleen op. Hij was al behoorlijk 'erg' met Communisme vs. Kappitalisme/ Liberalisme en Patriotisme bezig. Ik vond dat er bij Naked Empire een tandje bijkwam zeg maar.

Misschien is het mijn beleving hoor, want het viel mij op, maar de manier hoe hij Bandakar aanspoort te vechten vond ik erg 'Fight for Freedom or Die'. Zo'n beetje wat er toendertijd in Amerika weer een hot issue was.

Er zijn ook aanwijzingen dat hij sowieso al deze kant op ging, maar voor mijn gevoel werd het steeds 'erger'.
Daar zit wel wat in. Ik ben even de titels kwijt, maar op een bepaald moment werd het ietwat "prekerig" en werd de boodschap op weinig subtiele wijze in het boek verwerkt. Maar sowieso voor veel schrijvers van monsterlijke reeksen boeken is het lastig om een bepaald niveau vast te houden.

Ten aanzien van de serie sluit ik me bij de algemene sentimenten aan; het is leuk vermaak, staat redelijk los van de boeken (logisch: gezien de inhoud zou dat zwaar 18+ worden) en Kahlan is aangenaam om naar te kijken.
pi_64051914
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:42 schreef drexciya het volgende:
Daar zit wel wat in. Ik ben even de titels kwijt, maar op een bepaald moment werd het ietwat "prekerig" en werd de boodschap op weinig subtiele wijze in het boek verwerkt.
Dat heb ik wel gemerkt. Heb zelf de Nederlandse versie gelezen, misschien dat het daarom wat minder opviel. Ik ging op een gegeven moment wel die prekerige stukken overslaan, was elke keer 1,5 pagina lang en begon wel wat te irriteren, maar door het overslaan kon ik verder prima genieten van de boeken.
pi_64951812
Even een bump.

Zaterdag 10 Januari is episode 8 geaired in USA, helaas is er nog geen rip van uit.
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:38:54 #109
28033 Pek
je moet wat
pi_65082822
Nu wel. Chick in strak leren pakje + dodelijke dildo: +1
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_65083039
Geen 720p versie gevonden helaas
pi_65405874
Jammer dat dit topic niet erg actief is, want ik kan me toch aardig vermaken met de serie. Ben afgelopen zomer met de boeken begonnen na een tip van een vriend en een mede fokker die de eerste 4 delen in de verkoop gooide en heb rond kerst deeltje 11 en de proloog uitgelezen. Daarna ben ik aan de serie begonnen en hoewel de maker wel erg veel vrijheden hebben genomen tov het verhaal(waarom was het nodig de sisters of light er bij te betrekken op zo'n vreemde manier) en de zwaardgevechten wat droog(en dat letterlijk, zonder bloed) zijn is het een leuke aanvulling op het universum die wat mij betreft niet al te veel met de boeken vergeleken moet worden.
pi_65420431
Idd jammer, toch vermakelijke serie. Ik ben na het zien van deze serie eens begonnen aan deel 1 van deze boeken reeks en het boek is ook erg vermakelijk
pi_65420805
hehe dan is er in elk geval iets goeds van gekomen want de boekenreeks is echt geweldig en een stuk beter dan de serie wat mij betreft. Heb ze dan ook in één ruk(gedurende een half jaar ) uitgelezen.
pi_65422078
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:07 schreef bigbass het volgende:
hehe dan is er in elk geval iets goeds van gekomen want de boekenreeks is echt geweldig en een stuk beter dan de serie wat mij betreft. Heb ze dan ook in één ruk(gedurende een half jaar ) uitgelezen.
De boekenreeks is inderdaad 100 keer beter dan de serie. Heb ze ook allemaal gelezen, maar heb er volgens mij een jaar over gedaan. Sindsdien lees ik alleen nog maar fantasy boeken, heerlijk.
pi_65445799
Blijft de hele boekenreeks dan ook gewoon boeien? Want als er zoveel delen zijn dan zal het wel lastig zijn voor de schrijver om het constant op hoog niveau te houden. Ik heb nog zo'n 150 pagina's te gaan van deel 1 en ga daarna maar eens ff deel 2 aanschaffen

Maar ff ontopic: gaat dit seizoen een volledige 24 afleveringen krijgen?
pi_65448797
ik heb de boeken allemaal met veel plezier gelezen en wat mij betrefs slaagt de schrijver er prima in de aandacht vast te houden gedurende de boeken. Eerder in dit topic zegt Darkenrahl al dat er af en toe stukken in zitten die wat langdradig overkomen, maar dat was voor mij nooit een reden om te stoppen met lezen of om een stuk over te slaan en deze stukken komen ook maar weinig voor.
pi_65457044
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:30 schreef appelvla het volgende:
Blijft de hele boekenreeks dan ook gewoon boeien? Want als er zoveel delen zijn dan zal het wel lastig zijn voor de schrijver om het constant op hoog niveau te houden. Ik heb nog zo'n 150 pagina's te gaan van deel 1 en ga daarna maar eens ff deel 2 aanschaffen

Maar ff ontopic: gaat dit seizoen een volledige 24 afleveringen krijgen?
de reeks bleef mij goed boeien, al vond ik deel 5 en 6 volgens mij iets minder, maar het is alweer tijdje terug. Daarna werd de serie weer heel goed.

andere vraagje: 12 afleveringen zo te zien
pi_65457785
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:12 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

de reeks bleef mij goed boeien, al vond ik deel 5 en 6 volgens mij iets minder, maar het is alweer tijdje terug. Daarna werd de serie weer heel goed.

uit je eigen OP:
quote:
De serie is zo veelbelovend dat gelijk 22 episodes zijn aangekocht en wordt in HD formaat uitgezonden.
heb het niet gecheckt, maar dat zal je wel ergens vandaan hebben gehaald
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:44:18 #119
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_65458194
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:12 schreef Darkenrahl het volgende:
Kortom... vroegtijdig gecanceled?
I'm hungry!
pi_65459894
lijkt me niet als ik de wiki goed begrijp is er al betaald voor 22 afleveringen:
quote:
ABC Studios agreed to fund the project, making it its first venture into broadcast syndication, and greenlit the production for 22 episodes after it was cleared for broadcast to stations representing 84% of the United States, with Tribune Company being the primary launch group. The show, which is heavily action-oriented and requires visual effects, was given a "network-sized" production budget of US$1.5 million per episode.
pi_65496290
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:33 schreef bigbass het volgende:

[..]

uit je eigen OP:
[..]

heb het niet gecheckt, maar dat zal je wel ergens vandaan hebben gehaald

Toch maar eens mijn eigen openingsposts weer eens lezen
Nouja, we zullen zien. Van mji mag hij blijven, net als Merlin. Leuk naast de CSI achtige series, net als die vampier series die er nu zijn wat afwisseling.
pi_65567089
Het begint een beetje een onsamenhangend geheel te worden, die serie. Maar ach, niet alles kan in 1 keer goed. Wie weet komt er nog wel een verbeterde nieuwe serie. Het blijft tenslotte Disney die er geld in steekt.

Kahlan als Mord-Sith was overigens erg vermakelijk om te zien.
pi_65567413
Ze ziet er sowieso als Khalan een stuk beter uit dan 'normaal' imo

pi_65570614
Inderdaad in de serie ziet ze er beter uit..

Volgens mij ben ik met lezen van deel 1 net zo ver als de serie want heb zojuist het stuk van de mord sith of zoiets gehad
pi_65642750
niiicee toch maar even weer kijken, was gestopt omdat imho het teveel xena/hercules achtige trekjes had
pi_65770134
Gister boek 1 uitgelezen en ben nu wel benieuwd hoe ze dat allemaal in de serie gaan verwerken..
pi_65780678
ik zie in de serie echt zoveel dingen die niet kloppen dat ik erg benieuwd ben of ze zichzelf niet teveel vast zetten als ze de latere boeken ook gaan gebruiken.
pi_65781296
Hallo iedereen.
Hoewel ik geen lid was van dit forum volgde ik al heel lang alle berichten hier over legend of the seeker, omdat dit volgens mij het enige goede nederlandse forum is over the legend. Maar nu wilde ik toch ook wel eens reageren
Zelf ben ik (zoals iedereen hier) ook een groot fan van terry goodkind. Heb al zijn boeken gelezen en volg ook de serie. De boeken vond ik geweldig. Het beste deel vind ik deel 6, omdat ik het meesterlijk vind hoe goodkind daar de spanning weet op te bouwen alleen door Richard een beeld te laten maken.

Maar goed, de serie. Al met al vind ik het best leuk om te bekijken. Maar alleen omdat ik de boeken heb gelezen, anders was ik al lang gestopt met kijken.
Dat de serie niet hetzelfde is als het boek maakt mij niet uit. Ik vind het vaak wel jammer, maar ik snap ook wel dat elke aflevering een apart verhaal moet bevatten en dat kunnen ze niet uit het boek halen. Wel vind ik, wat al eerder hier werd gezegd, het raar dat ze bijvoorbeeld de naam "zusters van het licht" gebruiken voor iets wat er niks mee te maken heeft. Dat is op zich niet erg, maar ik ben benieuwd hoe ze dat gaan op lossen in latere seizoenen. Wat ik ook best goed vind zijn de acteurs. Behalve Kahlan eigenlijk vind ik iedereen wel goed. Ik ben een groot fan van Bruce Spence in zijn rol als Zedd. En ook Richard vind ik best goed.
Wat ik wel slecht vind aan de serie zijn eigenlijk 2 dingen. Ten eerste de set. Alle huizen, dorpjes en kastelen zien er zo nep uit dat je, als je al werd meegesleept door het verhaal, er meteen gewelddadig uit word gesmeten. Alles is geverfd en gemaakt van piepschuim. Ik snap het op zich wel, omdat ze steeds op reis zijn is er geen enkele locatie die steeds terug komt dus doen ze weinig moeite om echt iets moois te maken, maar ze hadden er toch iets meer aandacht aan kunnen besteden. Ze maken bijvoorbeeld ook vaak rotsen na, maar dan zie je meteen dat het nep is. Ze filmen ook veel binnen, en dan maken ze een "natuurlijke" omgeving na. Dat vind ik wel erg jammer.
Het tweede is dat de serie net een soort stripverhaal is. Het gaat allemaal om de handelingen, gesprekken en gevechten tussen personen, en nooit neemt het verhaal even een pauze door middel van bijvoorbeeld een mooie shot van de bergen in nieuw-zeeland. Ze filmen toch niet voor niks helemaal aan de andere kant van de wereld? Voor zover ik nu heb gezien had de serie net zo goed in Nederland opgenomen kunnen worden, behalve dan de eerste scene van episode 1.
Wat ik ook erg jammer vind is dat ze de serie voor alle leeftijden proberen te maken, waardoor er geen druppeltje bloed in voor komt. Er word behoorlijk veel in gevochten, maar geen druppeltje bloed, geen ramp, maar wel jammer.

Ik heb alleen wel de pech dat ik legend of the seeker tegelijk keek met de serie Merlin, en Merlin is gewoon zo veel beter... Maar ja, Merlin is heeft ook een veel betere regisseur. Ik bedoel, Sam Raimi, ik heb stukjes gezien van Xena en Hercules en die waren echt lachwekkend.

Maar toch kijk ik wel uit naar de volgende aflevering, helaas moet ik daarvoor nog 2 weken wachten.
pi_65804355
Ik ben het helemaal met je eens yesughei (behalve wat je zegt van de boeken want ik heb alleen pas deel 1 gelezen).

Wist nog niet dat komende weken geen aflevering zou komen..
pi_66815870
Is er nog iets bekend over verdere afleveringen? Ik heb nu alles gezien op youtube van serie 1

Sinds een half jaar ben ik ook een fan van de wetten van de magie. Deel 2,4,5,6 en 10 gelezen. De serie klopt totaal niet met het boek, maar toch wil ik verder kijken. Wat ik mis in de serie is de emotie die goodkind zo mooi kon beschrijven. Hoe Richard meegenomen werd door de zusters van het licht in deel 2. Waarbij Richard onderworpen zou worden aan het stramien van de Zusters, terwijl hij er lak aan had. Dit de zusters tot wanhoop dreef.

De status die Kahlan heeft in het boek. De liefde tussen Kahlan en Richard vind ik te geforceerd overkomen. In de serie passen ze gewoon niet blij elkaar en Kahlan is in mijn beleving veel knapper.

Zedd vond ik wel steeds beter worden in de serie. In de eerste aflevering vond ik het niets, maar hij wordt steeds meer de tovenaar die ik voor me zag in het boek.

Waar is het moddervolk?
Is er eigenlijk al een topic over het boek zelf?
pi_66839812
Tsja, van de regisseurs van Xena, Hercules en Power Rangers kun je natuurlijk geen wonderen verwachten.

De boeken zijn 100x beter dan Lord of the Rings, maar de serie is van het nivo van bovengenoemde series: troep van de onderste plank.
For though your ship be sturdy, no mercy has the sea...
  Forum Admin zondag 8 maart 2009 @ 21:41:47 #132
58651 crew  murp
murp
pi_66840314
ik vind het ook zoo jammer, maar ik blijf kijken je moet toch wachten op merlin s2
  maandag 9 maart 2009 @ 00:16:42 #133
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_66846678
Ik vind het om eerlijk te zijn ook een vrij kansloze serie, maar ik blijf toch kijken... waarom? goede vraag... Grote zak popcorn, niks van verwachten en dan maar een beetje half dromen over de boeken.
  Forum Admin maandag 9 maart 2009 @ 22:00:13 #134
58651 crew  murp
murp
pi_66876664
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:16 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik vind het om eerlijk te zijn ook een vrij kansloze serie, maar ik blijf toch kijken... waarom? goede vraag... Grote zak popcorn, niks van verwachten en dan maar een beetje half dromen over de boeken.
ja zoiets.. en hopen dat ze iets gaan doen dat wel in de boeken staat
pi_66886857
Ik ben de serie ook gewoon blijven volgen. Dat van een groot aantal zaken is afgeweken van het boek vergeet ik elke keer maar, al blijf ik het jammer vinden.
pi_66893484
Volgens mij zijn de enige kijkers van de serie nog de fans van de boeken, die zich op een of andere manier "verplicht" voelen om de serie te kijken omdat de boeken zo goed waren....
pi_66916152
Ik denk dat mensen zonder enige kennis van de boeken hier best met plezier naar kunnen kijken.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 23:09:49 #138
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_66918247
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:32 schreef Dalamar het volgende:
Ik denk dat mensen zonder enige kennis van de boeken hier best met plezier naar kunnen kijken.
Dat denk je verkeerd.
I'm hungry!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 23:47:53 #139
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_66919939
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:09 schreef Cairon het volgende:

[..]

Dat denk je verkeerd.
Hehe, inderdaad. Ik denk dat je wanneer je de boeken gelezen hebt nog wat door de vingers kan/wilt zien... maar als newbie...
  woensdag 11 maart 2009 @ 07:59:18 #140
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66923593
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:47 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Hehe, inderdaad. Ik denk dat je wanneer je de boeken gelezen hebt nog wat door de vingers kan/wilt zien... maar als newbie...
Ik heb er geen problemen mee. Ik vind het wel lollig. Tot afgrijzen van mijn vriendin die de boeken wel gelezen heeft en niet op een verfilming zat te wachten. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_66926293
Ik houd mijn fingers crossed voor nog een keer een goede verfilming die de boeken eer aan doet en dan gewoon een goede film van 2,5 uur per boek ofzo. De boeken zijn het zeker waard.
pi_66926444
hmm, niet helemaal het goede topic, maar kan zo snel geen goede vinden. klikte net even langs Terry Goodkind's officiele site en zag wel een leuk nieuwsberichtje:

Dear readers,

I would like you all to know that the title of my newest novel is THE LAW OF NINES. We are hoping to have the book out in September.

I'm working very hard right now finishing the book and I will let you know more information as it becomes available. I can tell you that I'm really excited by this story and I can't wait for you all to read it.

All best wishes,

Terry Goodkind

Ben erg benieuwd, vraag me ook af of hij door schrijft over het universum dat hij gemaakt heeft met de eerdere serie of dat hij iets totaal nieuws maakt.
pi_67010017
Hij gaat door in dezelfde wereld, maar dan met andere verhalen.
Ik weet niet meer waar ik dat heb gelezen, maar het is wel zo

Ik hoorde trouwens in een interview met Craig Horner dat hij hoopt dat ze in seizoen 2 de personages wat meer gaan uitdiepen. Dat lijkt me wel een goed idee, ben benieuwd of s2 misschien beter wordt!
pi_67063227
episode 15 is echt geweldig! Zeker de beste aflevering tot nu toe.
En voor het eerst is Kahlan echt heel goed.
  Forum Admin zondag 15 maart 2009 @ 11:32:12 #145
58651 crew  murp
murp
pi_67063289
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:30 schreef yesughei het volgende:
episode 15 is echt geweldig! Zeker de beste aflevering tot nu toe.
En voor het eerst is Kahlan echt heel goed.
oei, moet ik wel eind van de week afwachten (ondertiteling)
  maandag 16 maart 2009 @ 11:30:09 #146
214644 Bobseltje
Grootlandbezitter
pi_67096472
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door murp op 16-03-2009 14:55:15 ]
pi_67101932
Ja en dan bobseltje? Waarom quote je de hele OP?
  Forum Admin maandag 16 maart 2009 @ 14:56:28 #148
58651 crew  murp
murp
pi_67102317
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:43 schreef Jnk18 het volgende:
Ja en dan bobseltje? Waarom quote je de hele OP?
we gaan ervan uit dat er iets mis ging
  maandag 16 maart 2009 @ 17:12:38 #149
194233 Friday12
Originele kloon
pi_67106754
even kleine tvp voor thuis
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:22:58 #150
194233 Friday12
Originele kloon
pi_67144040
ik moet zeggen dat het een leuke serie is
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:19:05 #151
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_67198553
De boeken zijn kut:

I'm hungry!
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:16:53 #152
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_67200438
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:19 schreef Cairon het volgende:
De boeken zijn kut:

hij is kudt!
pi_67201571
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:19 schreef Cairon het volgende:
De boeken zijn kut:

Fijn dat jij ook een mening hebt en dat je dat ondersteunt met enkel een totaal uit zijn context gerukt citaat.

pi_67205762
Vermakelijke serie, als je vergeet dat je de boeken gelezen hebt. Ik vind een aantal dingen heel jammer in de serie, maar dat hoort er eigenlijk een beetje bij. Ik snap dat ze het verhaal uitwijken en een avontuur maken van elke aflevering, zoals genoemd wordt, maar laat de rode draad wel kloppen dan, dat is juist het belangrijkste van de boeken!

Trouwens, het meest indrukwekkende uit het eerste boek vond ik de periode dat Richard Cypher gevangen was door Denna, de Mord-Sith. De manier waarop dit verteld en weergegeven werd was ronduit briljant. Daarnaast miste ik daarin een belangrijk stuk, namelijk dat het zwaar wit werd door vergiffenis, niet door woede. Zedd lijkt ook niet gehinderd te zijn door enige kennis van tovenarij en kan niets anders dan vuur schieten uit zijn vingers...

Al met al, leuk hersenloos vermaak als je vergeet de boeken ooit gelezen te hebben..
pi_67205870
Dikke TVP !
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:15:10 #156
194233 Friday12
Originele kloon
pi_67226279
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:51 schreef chratnox het volgende:
Vermakelijke serie, als je vergeet dat je de boeken gelezen hebt. Ik vind een aantal dingen heel jammer in de serie, maar dat hoort er eigenlijk een beetje bij. Ik snap dat ze het verhaal uitwijken en een avontuur maken van elke aflevering, zoals genoemd wordt, maar laat de rode draad wel kloppen dan, dat is juist het belangrijkste van de boeken!

Trouwens, het meest indrukwekkende uit het eerste boek vond ik de periode dat Richard Cypher gevangen was door Denna, de Mord-Sith. De manier waarop dit verteld en weergegeven werd was ronduit briljant. Daarnaast miste ik daarin een belangrijk stuk, namelijk dat het zwaar wit werd door vergiffenis, niet door woede. Zedd lijkt ook niet gehinderd te zijn door enige kennis van tovenarij en kan niets anders dan vuur schieten uit zijn vingers...

Al met al, leuk hersenloos vermaak als je vergeet de boeken ooit gelezen te hebben..
mag het ook als je de boeken niet eens kent?
pi_67229781
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:15 schreef Friday12 het volgende:

[..]

mag het ook als je de boeken niet eens kent?
Uiteraard! Hoewel ik de boeken wel aanraad als je een beetje van lezen houdt
  zondag 22 maart 2009 @ 02:40:35 #158
194233 Friday12
Originele kloon
pi_67284705
jammer dat er niet zoveel actie inzat maar voor de rest zeer goede epi
pi_67289122
Die chicken of doom is juist geweldig! Een van de beste stukken uit de boeken
Had een week last van angst voor alle kippen die ik zag!

Maar goed, hebben jullie episode 16 al gezien?? Ze zijn nu echt te ver gegaan. Alsof je door de drie boxes bij elkaar te leggen de macht krijgt. Waar is het boek van getelde schaduwen gebleven? Ze hebben nu de hele verhaallijn tot en met het einde van boek 11 verneukt. Het idee waar alle boeken om draaien is nu weg. Jenssen vond ik nog niet zo erg (behalve de vreselijk slechte acteur) maar voor de rest zijn ze echt te ver gegaan...En hoe gaan ze nu seizoen 2 doen?
Het maakt me echt niet uit als ze van de verhaallijn afwijken, maar ze moeten niet gaan sleutelen aan het idee, de essentie eigenlijk, van alle boeken.
  zondag 22 maart 2009 @ 12:16:08 #160
194233 Friday12
Originele kloon
pi_67289274
quote:
Op zondag 22 maart 2009 12:10 schreef yesughei het volgende:

Maar goed, hebben jullie episode 16 al gezien?? Ze zijn nu echt te ver gegaan. Alsof je door de drie boxes bij elkaar te leggen de macht krijgt. Waar is het boek van getelde schaduwen gebleven? Ze hebben nu de hele verhaallijn tot en met het einde van boek 11 verneukt. Het idee waar alle boeken om draaien is nu weg. Jenssen vond ik nog niet zo erg (behalve de vreselijk slechte acteur) maar voor de rest zijn ze echt te ver gegaan...En hoe gaan ze nu seizoen 2 doen?
Het maakt me echt niet uit als ze van de verhaallijn afwijken, maar ze moeten niet gaan sleutelen aan het idee, de essentie eigenlijk, van alle boeken.
vanacht al gezien
het boek is verbrand in de pilot omdat ze voor teveel man stonden en het niet veilig was om het boek te behouden.
pi_67289621
HEt boek hoorde verbrand te zijn.
Richard heeft het uit zijn hoofd geleerd..toch ?
pi_67289845
Ja dat snap ik wel. Maar ik bedoel het hele ritueel rond het openen van de kisten van orden. Dat gaat echt niet door ze gewoon bij elkaar te leggen.
pi_67290503
quote:

Jenssen hoort in deel 7 ofzo pas naar voren te komen, de moeder van Richard is dood (dat is juist het hele punt, verkracht enzo..) en de kistjes van orden moeten op een bepaalde manier gelegd worden, met een bepaalde bezwering, in bepaald zonlicht e.d. Wat ze nu gedaan hebben slaat echt ronduit nergens op. Maargoed, ik heb in de serie al meer confessors voorbij zien komen dan in alle boeken bij elkaar, Kahlan zou de laatste zijn, in elk dorp is er wel 1. Denna geeft iemand de 'Breath of Life' en diegene komt weer tot leven... Zullen ze de boeken gewoon niet begrijpen of verkrachten ze de boeken met opzet?
  zondag 22 maart 2009 @ 13:22:51 #164
28033 Pek
je moet wat
pi_67291176
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zullen ze de boeken gewoon niet begrijpen of verkrachten ze de boeken met opzet?
Goodkind is er zelf bij betrokken, dus dat zal wel meevallen
pi_67293474
nee het valt niet mee...
En Goodkind heeft niks te zeggen over de verhaallijn
pi_67294146
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:22 schreef Pek het volgende:

[..]

Goodkind is er zelf bij betrokken, dus dat zal wel meevallen
Er wordt door vele fans op de website van Goodkind al gevraagd of hij geld nodig had, dat hij zijn ziel verkocht heeft. Zo denken veel mensen er dus over . Overigens heeft hij alleen de rechten verkocht, hij heeft over de serie niets te zeggen.
pi_67295009
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:35 schreef yesughei het volgende:
nee het valt niet mee...
En Goodkind heeft niks te zeggen over de verhaallijn
en hij heeft er ook niet voor niets voor gezorgd dat ze de titel zo hebben veranderd dat die niet direct terugslaat op de boeken
pi_67304912
En dan nog...
Kijk je toch gewoon niet
  maandag 23 maart 2009 @ 02:38:26 #169
28033 Pek
je moet wat
pi_67313257
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Overigens heeft hij alleen de rechten verkocht, hij heeft over de serie niets te zeggen.
Dan mag hij zijn website wel eens updaten
  vrijdag 24 april 2009 @ 01:37:58 #170
42300 Exterior
~ Quasi-alert
pi_68325039
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:51 schreef chratnox het volgende:

Hier ben ik het helemaal mee eens.
  vrijdag 24 april 2009 @ 02:07:58 #171
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_68325270
quote:
Jaaaaaa!! Die kip is creepy! Ik ben nu net bezig in dat deel!

Wel ontzettend jammer dat de serie kennelijk zo tegenvalt!!
Geen aanrader dus...?
You were born as an original. Don't die as a copy.
  vrijdag 24 april 2009 @ 02:22:53 #172
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_68325340
Ik heb net Life on Mars USA af gekeken en ga deze maar es proberen.

"Being human" is ook een aanrader als je van vampieren en weerwoven houdt.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_68723173
Ga Being human zeker proberen
Ik vind legend of the seeker op zich wel een aanrader. Het is gewoon vervelend als je de boeken hebt gelezen, maar voor de rest is het best een leuke serie, hoewel het natuurlijk niet te vergelijken is met series als merlin.
Maar goed, hopen dat s2 het beter gaat aanpakken
  woensdag 6 mei 2009 @ 11:26:07 #174
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_68723337
Dit soort boeken en vooral fantasy is best slecht te verfilmen. Mijn favoriete boekserie is die van Aubrey/Maturin, wat ze ooit gedeeltelijk verfilmd hebben als 'Master & Commander'. Het haalde het absoluut niet bij de boeken, maar is toch een leuke film. Denk dat zo ook series als LotS moet benaderen.
Overigens vind ik LotS wel erg Amerikaans, al weet ik niet precies waarom. Ik houd toch wel van fantasy-achtige toestanden met de Britse inslag van Merlin en Robin Hood .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_68724993
Ja precies. Merlin is gewoon leuk om naar te kijken, op een of andere manier is het gewoon gezellig...
Maar in LotS willen ze alleen maar zogenaamde actie en en zo. Engelsen zijn gewoon veel beter in dit soort series!

Over de aflevering met Denna, die ze in de serie helemaal verpest hebben, zegt Craig Horner dit in een interview. Best wel een slappe reactie, maar ja...

Many of the scenes in the book are too graphic for TV. How have you guys worked around this?

You know, it's not necessary. We're making a different show. If we were making Wizard's First Rule, then we'd probably have to go to all that graphic stuff, which wouldn't be allowed on TV. So I think the fact that now we've just fully accepted that we're making our own show based on the Sword of Truth series, we don't need that stuff. I think it works better in books. You don't want to go to those dark places every day in your [living room] with your family. You just want to read them and think about them and let them have an effect on you. But you know, it wouldn't work on a family show. We did an episode like "Denna," which is — gosh, in the book, the torture is long and there's a lot more sex involved, but I didn't care if we got to do that or not. I just wanted to go through this journey of a defiant man who was basically just tortured and has to put his dignity away in a little room, lock it away with a key, and just get through this situation and be this woman's slave so he can just get through and survive. That's all it was about. When I read that part of the book, I didn't go "Aw gee, I really hope we get to go on and do all those horrible things which I won't name." Instead, it was "Gee I really hope I get to do that journey as an actor, that's really cool" and I did.
pi_68727253
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 12:15 schreef yesughei het volgende:
Ja precies. Merlin is gewoon leuk om naar te kijken, op een of andere manier is het gewoon gezellig...
Maar in LotS willen ze alleen maar zogenaamde actie en en zo. Engelsen zijn gewoon veel beter in dit soort series!

Over de aflevering met Denna, die ze in de serie helemaal verpest hebben, zegt Craig Horner dit in een interview. Best wel een slappe reactie, maar ja...

Many of the scenes in the book are too graphic for TV. How have you guys worked around this?

You know, it's not necessary. We're making a different show. If we were making Wizard's First Rule, then we'd probably have to go to all that graphic stuff, which wouldn't be allowed on TV. So I think the fact that now we've just fully accepted that we're making our own show based on the Sword of Truth series, we don't need that stuff. I think it works better in books. You don't want to go to those dark places every day in your [living room] with your family. You just want to read them and think about them and let them have an effect on you. But you know, it wouldn't work on a family show. We did an episode like "Denna," which is — gosh, in the book, the torture is long and there's a lot more sex involved, but I didn't care if we got to do that or not. I just wanted to go through this journey of a defiant man who was basically just tortured and has to put his dignity away in a little room, lock it away with a key, and just get through this situation and be this woman's slave so he can just get through and survive. That's all it was about. When I read that part of the book, I didn't go "Aw gee, I really hope we get to go on and do all those horrible things which I won't name." Instead, it was "Gee I really hope I get to do that journey as an actor, that's really cool" and I did.
Het gaat er ook helemaal niet om of dat martelen in beeld werd gebracht of niet, het gaat erom dat Denna gedood werd in de boeken door Richard die het zwaard wit maakte uit vergiffenis. Op deze manier kon hij Denna doden en gaf hij haar haar laatste eer door "The kiss of life" van haar te nemen. Dit hield in de boeken in dat je de laatste levensadem van diegene overnam, waarna diegene stierf. Wat gebeurde er in de serie? De "Kiss of life" was ineens een manier om dode Mord-Sith weer tot leven te roepen. Mord-Sith hebben van zichzelf (als ik me goed herinner) geen magie, de aanraking van de Agiel doet henzelf tenslotte ook pijn. Net als afgelopen aflevering.. "There's another book of counted shadows! Oh noes, now Darken Rahl will get it if we don't run and kill everything in our way!"

De serie is nu ook niet kindvriendelijk met de 100 mensen die elke aflevering gedood worden, wat willen ze nou? Nee, in mijn ogen heeft Sam Raimi het verhaal echt naar de klote geholpen..
pi_68768379
Ja, in mijn ogen ook.

Maar wat ik in de serie niet helemaal snap, en wat in de boeken heel erg duidelijk is, is de rol van the book of counted shadows...
Want toen Richard in de serie de drie boxes bij elkaar legde, kreeg hij de macht van de orden (WTF!!!!!!???). Dus waarom moeten ze nu ineens dat boek hebben??
pi_68879778
Ik heb zelf nooit de boeken gelezen, en wilde gewoon is wat licht fantasy vermaak kijken waar ik me een tijdje mee bezig kan houden.
Vind het alleen erg tegenvallen. Heb de eerste 5 afleveringen gezien, maar ben weer gekapt. Vond het acteerwerk en script gewoon te brak voor woorden. Met name het script vond ik erg zwak, ik ging er vanuit een boekverfilming te kijken, en de eerste 5 afleveringen zijn gewoon 5 losse verhaaltjes lijkt het.
Wordt dat nog beter als ik een tijdje blijf kijken, of blijft het gewoon een slecht verhaal?

Is het een beetje de moeite de boeken te lezen overigens? Wat ik snel gezien heb vond ik het wel allemaal belachelijk veel, 11 (of meer, geen idee ) dikke boeken, dus zag er beetje tegenop om aan te beginnen. Als jullie zeggen dat de boeken 'harder' zijn, klinkt dat wel weer tof opzich. Kan je goed alleen het eerste boek lezen, of heb ik dan het idee dat ik ze alle 11 moet lezen om het verhaal te begrijpen?
Gósta dô jôgo? Do you like the gaming?
pi_68881606
Lees de boeken, doe het. Ik heb nog nooit zo mooi en meeslepend verhaal gelezen. Het heeft me heel wat nachtrust gekost. Hoewel niet elk boek even goed is en ik ze nog niet allemaal gelezen heb.

Je leeft zo mee met Richard en Kahlan. Je voelt de liefde tussen die twee branden... Op een gegeven moment wist ik het.... Ik ben de zoeker. Nachten lang heb ik rondgezworven met mijn zwaard. Strijden tegen elke vorm van onrecht....maar goed, Begin gewoon lekker bij deel 1
pi_68882456
Inderdaad, lees gewoon de boeken. Ik vind de serie wel beter worden. De afgelopen aflevering was best wel goed.
Maar de boeken zijn gewoon echt geweldig. Wat chingching zei klopt helemaal.
Maar als je gaat lezen, bedenk dan wel dat het soms best saai kan zijn. Zelf vind ik boek 1 het minst goed van alle boeken, en boek 6, Zuster van de duisternis, vind ik de beste. Als je het saai begint te vinden, denk dan maar aan boek 6 wat ik misschien wel het beste boek vind wat ik ooit heb gelezen. Ik heb net als chingching bijna hele nachten niet geslapen om te lezen...

Over boek zes gesproken, kennen jullie de serie merlin? En in die serie lady morgana? Toen ik die actrice voor het eerst zag, dacht ik meteen: Nicci! Zij is gewoon de echte Nicci. Het zou zo enorm vet zijn als zij Nicci gaat spelen straks!!
pi_68883823
was nicky niet blond?

En over de boeken, deel 1 is een redelijk sluitend verhaal. Dat verhaal is de opzet naar de rest van de 11 boeken, maar je kan het prima los lezen(hoewel je snel aan deel 2 zal beginnen als je het uit hebt ).
  maandag 18 mei 2009 @ 14:38:52 #182
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_69151333
quote:
Disney-ABC Domestic Television has renewed its fantasy action hour, Legend of the Seeker, on Tribune Broadcasting’s owned stations for next fall, according to Disney-ABC Domestic Television Distribution President Janice Marinelli.

Tribune, which has operated as partner to Disney-ABC on the show from the beginning, owns stations in seven of the top ten markets and representing 35% of the country.

Legend of the Seeker, starring Craig Horner and Bridget Regan, has averaged between a 1.6 and 1.9 live plus same day national household rating since its Nov. 1 premiere. The show is produced by ABC Studios. Sam Raimi (Spider-Man, Spider- Man 2, Spider-Man 3 and The Evil Dead), Rob Tapert (The Grudge, Xena: Warrior Princess, Hercules: The Legendary Journeys and Cleopatra 2525), Joshua Donen (The Quick and the Dead), Ned Nalle (production executive for Xena: Warrior Princess and Hercules: The Legendary Journeys) and Ken Biller (Star Trek: Voyager and Six Degrees) serve as executive producers.
.
pi_69297383
Weet iemand wanneer dit op tv komt ik dacht dat het op bbc 1 kwam maar ik weet niet wanner.
Ik heb al alle afleveringen via youtube gekeken en nu wil ik het op tv bekijken.
pi_69433651
ik vind het een beetje belachelijk hou jullie denken jullie zijn precies allemaal filmcritticussen van beroep zeker jullie weten niet hoeveel bloed zweet en tranen het kost om zo een serie te regiseren laat staan te maken je mag blij zijn dat de verhaallijn van de boeken verschilt met de serie zo blijft het ook wat spannend voor de mensen die de boeken hebben gelezen en het acteerwerk is ook niet slecht ik zou het jullie wel eens willen zien doen ik zie jullie er al staan een mond vol tanden het zweet loopt gegarandeert van het gezicht en een broek vol....
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:04:21 #185
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_69434742
Wij zijn geen filmcritici en jij duidelijk geen schrijver .

Ben blij dat de serie meer leuke punten heeft dan jij interpunctie . Maar al met al heb je wel gelijk. De boeken zijn de boeken en de serie de serie. De LotR-films zijn ook niet exact de boeken, de Hornblower films ook niet de boeken, de Sharpe serie ook niet (en daar heeft de schrijver aan meegewerkt zelfs en expres veranderingen aangebracht!).
pi_69435906
Ik blijf het wel jammer vinden dat er voor syndication gekozen is, dit legt toch veel te veel beperkingen op.
Zoals dat alle afleveringen op zichzelf staan, zo kun je geen grote arcs van een paar afleveringen doen. Ook moet het vaak geschikt zijn voor een jonger publiek, wat natuurlijk al garandeerd dat het verhaal niet zoals in de boeken kan zijn.

Dit had gewoon op een zender zoals HBO uitgezonden moeten worden, die hebben overigens ook al hun eigen Fantasy serie, namelijk A Game of Thrones.

[ Bericht 29% gewijzigd door Johnny Blaze op 26-05-2009 22:42:00 ]
pi_69437355
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:40 schreef kevke het volgende:
ik vind het een beetje belachelijk hou jullie denken jullie zijn precies allemaal filmcritticussen van beroep zeker jullie weten niet hoeveel bloed zweet en tranen het kost om zo een serie te regiseren laat staan te maken je mag blij zijn dat de verhaallijn van de boeken verschilt met de serie zo blijft het ook wat spannend voor de mensen die de boeken hebben gelezen en het acteerwerk is ook niet slecht ik zou het jullie wel eens willen zien doen ik zie jullie er al staan een mond vol tanden het zweet loopt gegarandeert van het gezicht en een broek vol....
je hebt gelijk, maar ze krijgen er voor betaald en wij betalen ervoor(nouja, niet dus aangezien het hier niet op tv komt, maar als consument zijnde) dus mag je een zekere kwaliteit verwachten en die mist gewoon vaak in de serie. Dat het verhaal afwijkt van de boeken vind ik zeker geen probleem, aangezien het alleen voor een uitdieping van het universum zorgt, maar er gebeuren dingen die recht tegen de lijn van de boeken in gaan en belangrijke stukken worden totaal veranderd. Dit zorgt ervoor dat je als kijken wel de 'feel' van de boeken krijgt en lekker met het verhaal meedenkt, maar dan een emmen koud water in je gezicht krijgt als er opeens iets totaal anders en onlogisch gebeurt.

Begrijp me niet verkeerd,lik vind de serie zeker vermakelijk anders had ik hier ook al lang niet meer gepost, maar het is zo veel minder dan het had kunnen zijn.

Daarnaast is de casting, iig van Richard, gewoon slecht. In de boeken wordt hij beschreven als een grote vent en niet als een jongetje zoals in de serie. Op de kaft van de oudere druk van de boeken staan zelfs afbeeldingen.

Forum Admin woensdag 27 mei 2009 @ 21:32:16 #188
58651 crew  murp
murp
pi_69469250
morgen maar effe seizoen finale bekijken
pi_69577117
KAN IEMAND ZEGGEN HOE LAAT DIT OP TV KOMT EN OP WELK KANAAL
pi_69589907
Je capslock zit vast. En dit komt niet in nederland op tv.
pi_69635426
Vraag mij hoe ze straks seizoen 2 gaan beginnen (als dat er ooit komt).

Toch zusters van het licht? Fuer grissa ost drauka?
Mis ook de moddermensen.....
  Forum Admin dinsdag 2 juni 2009 @ 15:41:26 #192
58651 crew  murp
murp
pi_69635793
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:27 schreef dmace het volgende:
Vraag mij hoe ze straks seizoen 2 gaan beginnen (als dat er ooit komt).

Toch zusters van het licht? Fuer grissa ost drauka?
Mis ook de moddermensen.....
geen idde, misschien komt ie in de oude wereld en heeft ie in aflevering1 al een beeld uitgehouwen van zichzelf met kahlan
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:02:40 #193
194233 Friday12
Originele kloon
pi_69636403
jullie lezen de boeken toch niet in het nederlands he
pi_69640227
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:02 schreef Friday12 het volgende:
jullie lezen de boeken toch niet in het nederlands he
stiekem wel

Had de eerste 4 delen van een FOK!er overgenomen in het Nederlands en heb de rest er gaandeweg bijgekocht. Heb nooit de behoefte gehad om over te schakelen naar het Engels, maar ben zeker van plan om ze nog eens origineel te lezen.
pi_69655525
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:33 schreef Johnny Blaze het volgende:

Dit had gewoon op een zender zoals HBO uitgezonden moeten worden, die hebben overigens ook al hun eigen Fantasy serie, namelijk A Game of Thrones.
Is die ook al op serie..jeehaa..t wordt steeds leuker
Das ook een hele goeie boekenreeks...
pi_70172369
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:41 schreef murp het volgende:

[..]

geen idde, misschien komt ie in de oude wereld en heeft ie in aflevering1 al een beeld uitgehouwen van zichzelf met kahlan
Aaaargh als ze dat doen word ik echt gek, ik vond dat het beste boek van de hele serie.
Maar ik denk dat ze nu alles van de boeken achter zich laten. Het verhaal wordt namelijk dat Darken Rahl via een scheur in de onderwereld terug komt of zoiets, dus niks met Jagang.
  zondag 21 juni 2009 @ 23:44:23 #197
194233 Friday12
Originele kloon
pi_70239516
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:23 schreef yesughei het volgende:

[..]

Aaaargh als ze dat doen word ik echt gek, ik vond dat het beste boek van de hele serie.
Maar ik denk dat ze nu alles van de boeken achter zich laten. Het verhaal wordt namelijk dat Darken Rahl via een scheur in de onderwereld terug komt of zoiets, dus niks met Jagang.
dat met darken rahl komt ook uit de boeken hoor

jang komt pas later aan bod in de boeken
pi_70250642
Hier spoilers voor serie 2 episode 1. Ik weet niet of het echt is, maar zo ziet het er wel uit.

http://spoilertv.blogspot(...)ker-episode-201.html
pi_74434615
Season 2 begint 7 November

http://www.dadt.com/lots/

En hier kun je wat filmpjes vinden uit season 2

http://www.facebook.com/LegendoftheSeeker
  donderdag 5 november 2009 @ 21:34:16 #200
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_74434993
Charisma Carpenter?!
  zondag 15 november 2009 @ 15:32:47 #201
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_74717113
lekker duister wel tot nu toe, seizoen 2
pi_74721637
Ze lieten ook wel aardig wat meer bloed zien valt me op. Kerel de gespiest wordt en dan die generaal die gespiest wordt door het zwaard.
  zondag 15 november 2009 @ 19:04:50 #203
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_74722324
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:44 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ze lieten ook wel aardig wat meer bloed zien valt me op. Kerel de gespiest wordt en dan die generaal die gespiest wordt door het zwaard.
ja, precies...geen kinderen als doelgroep, vermoed ik...

dat einde vond ik ook wel echt behoorlijk grimmig...
  zondag 15 november 2009 @ 21:12:50 #204
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_74727911
Enig idee wanneer het in NL uitgezonden wordt?
Of wanneer ze in NL op dvd uitgebracht worden?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_74728725
bloed, eindelijk? ik moet maar weer eens bij gaan kijken dan, zit ergens halverwege S1.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 18:11:12 #206
268089 whitesosa
Life sucks and then you die
pi_77960038
Ik ga na het weekend ook maar eens starten aan seizoen 2. Ik vond het eerste seizoen best vermakelijk zolang je maar niet gaat hopen dat het het boek volgt.
Ik las whitesoa ipv whitesosa
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:23:43 #207
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142884902
Ik ben dit nu aan het kijken na het lezen van de boeken, maar wat een ongelooflijke graftakketeringserie is dit zeg.

Hoe ze toch redelijk goede boeken zo hebben kunnen verneuken is me werkelijk een raadsel.
Laffe huichelaar
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:24:09 #208
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142884912
De kick meer dan waard, de gelegenheid om hierop te spugen
Laffe huichelaar
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:26:51 #209
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142884992
Man man man, Degene wiens simpele geest deze monstruositeit gewrocht heeft is de zuurstof die hij inademt niet waard
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')