In boek 1 is het natuurlijk ook een jongeman en geen volwassen vent. Ik meen dat hij in iedergeval nog geen vriendin had, maar het is alweer tijdje geleden dat ik dat deel gelezen heb. In de loop van de boeken wordt hij wel ouder, benieuwd hoe ze dat gaan oppakken als de serie langer blijft lopen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:13 schreef Hopey het volgende:
Alleen waarom hebben ze zo'n broekie gekozen voor Richard Rahl? Had altijd in mijn hoofd een volwassen man. Niet een babyface..
zo te zien gaat het om deze:quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:47 schreef Darkenrahl het volgende:
Iemand al the making of gezien? Zie http://www.terrygoodkind.com/forums/showthread.php?t=12553
Moet 2 dagen geleden uitgezonden zijn, vanavond maar eens de nieuwsgroepen doorlopen op deze uitzending.
Men is extreem tevreden over deze special , ben zo benieuwd![]()
dat heb je goed geradenquote:Op zondag 2 november 2008 11:38 schreef murp het volgende:
Alleen zijn er volgens mij nog geen NL ondertitels aanwezig
Hier precies hetzelfde. Acteerwerk was van Xena/Hercules-niveau en het script niet veel beter. Ik zit me echt af te vragen hoe professionele schrijvers zinnen als "He doens't come with an instruction manual" in het eindproduct laten zitten.quote:Op zondag 2 november 2008 17:22 schreef flyguy het volgende:
Gekeken... en ...
Ik heb echt dubbelgelegen om het acteerwerk en het script. Echt zwaar slecht. Maar de actie was wel tof en ik vind het genre interessant dus ik volg het nog wel ff.
quote:Op zondag 2 november 2008 20:04 schreef Dalamar het volgende:
Ga er nooit vanuit dat een boek 1 op 1 verfilmd wordt. Ik weet het, waarom zou je het verhaal veranderen? Met het boek is toch niets mis?
Misschien om de vaart er een beetje in te houden, zodat je niet een hele berg uitleg vantevoren hoeft te krijgen, Richard die The Book of Counted Shadows uit z'n hoofd moet leren, etc... Ik weet het niet, ik heb me voorgenomen me niet te gaan storen aan dingen die anders zijn in deze serie.
Maar op zich is het het aankijken nog wel waard imho. Ik ga in ieder geval wel verder kijken.
Wat hij zegt.quote:Op zondag 2 november 2008 20:09 schreef Exterior het volgende:
Het is te begrijpen dat ze het verhaal meer verfilmbaar maken, maar door niet eens Orden te introduceren, alleen maar praten over power dit power dat... erg jammer. Op deze manier wordt er geen een link gelegd met de boeken 2 t/m 11. Zelfs het verhaal dat Darken Rahl vele 'sorcerers' heeft naast alleen soldaten is wel een erg grote verandering t.o.v. een wereld waarin zeer weinig tovernaars zijn (in boek 1 zijn er maar twee bekend: Rahl en Zed).
Ik hoop dat het verhaal toch nog zo wordt dat er nog een seizoen 2 kan zijn dat nog een beetje de verhaallijn van het boek aan kan gaan houden.
[..]
ach, dat hoeft niet zo'n enorme impact op het verhaal te hebben....eerlijk gezegd baren het matige acteerwerk, en vooral het matige script me meer zorgen...quote:Op zondag 2 november 2008 20:22 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
[..]
Wat hij zegt.
WIl je een link leggen met de andere tien delen dan zul je Orden 'in het spel moeten brengen' :p Maar ik denk dat het wel iets later ter sprake komt. En idd dat Darken Rahl vele sorcerers zou hebben is ook weer iets wat het verhaal erg anders maakt.
Ben ik met je eens. Iets van een link naar Orden was wel wenselijk geweest ja. Met een heel klein beetje informatie hierover kan je een mooie mysterieus achtergrond creëren.quote:Op zondag 2 november 2008 20:09 schreef Exterior het volgende:
Het is te begrijpen dat ze het verhaal meer verfilmbaar maken, maar door niet eens Orden te introduceren, alleen maar praten over power dit power dat... erg jammer. Op deze manier wordt er geen een link gelegd met de boeken 2 t/m 11. Zelfs het verhaal dat Darken Rahl vele 'sorcerers' heeft naast alleen soldaten is wel een erg grote verandering t.o.v. een wereld waarin zeer weinig tovernaars zijn (in boek 1 zijn er maar twee bekend: Rahl en Zed).
Ik hoop dat het verhaal toch nog zo wordt dat er nog een seizoen 2 kan zijn dat nog een beetje de verhaallijn van het boek aan kan gaan houden.
[..]
Ik vond die beslissing ook wat vaag. Hij heeft nu alleen maar de 1e regel uit het boek gelezen en zo kan nooit het slot uit boek 1 in de serie komen.. maar zal er verder niks over zeggen ivm spoilers.quote:Op zondag 2 november 2008 20:04 schreef Dalamar het volgende:
Ga er nooit vanuit dat een boek 1 op 1 verfilmd wordt. Ik weet het, waarom zou je het verhaal veranderen? Met het boek is toch niets mis?
Misschien om de vaart er een beetje in te houden, zodat je niet een hele berg uitleg vantevoren hoeft te krijgen, Richard die The Book of Counted Shadows uit z'n hoofd moet leren, etc... Ik weet het niet, ik heb me voorgenomen me niet te gaan storen aan dingen die anders zijn in deze serie.
Maar op zich is het het aankijken nog wel waard imho. Ik ga in ieder geval wel verder kijken.
gratch zit toch pas in boek 5 of 6? Maar je krijgt wel een voorproefje van monsters die er wat op lijken (ben even kwijt hoe die beesten in boek 1 heten ,maar die grote vleermuizen zijn het die bloed ruiken). De special effects zijn zoiezo wel vrij goed voor een tv serie vind ik. Daar is niet op bezuinigd.quote:Op maandag 3 november 2008 14:02 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik ga vanavond de eerste twee episodes bekijken. Ik vond de boeken (met uitzondering van een paar delen) hartstikke leuk, ik hoop dat ik me niet teveel ga ergeren aan de serie. En hopelijk ziet Gratch, als hij erin voorgaat komen, er WEL tof uit.
Gratch is in boek 2 al, onderweg met die zuster Verna. Daarna nog t/m eind boek 3 en dan niet zo vaak meer. Pas op 3/4 van boek 11 komt ie weer terug.quote:Op maandag 3 november 2008 14:05 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
gratch zit toch pas in boek 5 of 6? Maar je krijgt wel een voorproefje van monsters die er wat op lijken (ben even kwijt hoe die beesten in boek 1 heten ,maar die grote vleermuizen zijn het die bloed ruiken). De special effects zijn zoiezo wel vrij goed voor een tv serie vind ik. Daar is niet op bezuinigd.
Super dat hij terugkwam in boek 11, echt een glimlach op mijn gezicht toen ik dat las. Dacht dat hij later in de serie kwam, maar heb de serie ook maar 1 keer gelezenquote:Op maandag 3 november 2008 18:29 schreef Exterior het volgende:
Gratch is in boek 2 al, onderweg met die zuster Verna. Daarna nog t/m eind boek 3 en dan niet zo vaak meer. Pas op 3/4 van boek 11 komt ie weer terug.
Ja, ik heb de boeken te vaak gelezen![]()
In boek twee inderdaad kwam (de toen nog baby) Gratch al voor inderdaad. Ik vond het altijd super tof hoe die vriendschap tussen hun ontstond. Ik heb de afleveringen gezien en ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden. Ik moet heel erg wennen aan Zeddicus, ik vind hem niet echt geweldig gecast tot dusverre, misschien kan ik er aan wennen maar hij komt gewoon absoluut niet overeen met wat ik in mijn gedachten had.quote:Op maandag 3 november 2008 18:29 schreef Exterior het volgende:
[..]
Gratch is in boek 2 al, onderweg met die zuster Verna. Daarna nog t/m eind boek 3 en dan niet zo vaak meer. Pas op 3/4 van boek 11 komt ie weer terug.
Darnit! Ik ben net boek 11 aan het lezen.quote:Op maandag 3 november 2008 18:29 schreef Exterior het volgende:
[..]
Dat vond ik eigenlijk ook wel.quote:Op zondag 9 november 2008 20:11 schreef PdeHoog het volgende:
Ben dit ook aan het volgenEerste aflevering was best spannend.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:32 schreef Dalamar het volgende:
Kahlan is trouwens echt bizar mooi zeg.
je moet eens Hercules of Xena kijken..quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:49 schreef Darkenrahl het volgende:
Aanvulling op post gisteren: heb aflevering 3 gezien en zaten toch stukken in waarin goed geacteerd werd (vanaf halfverweg de aflevering). Vond aflevering 3 trouwens erg sterk, goede spanning, mooie effecten, leuk verhaal. Top dus.
Alleen begrijp ik nu wat Exterior zegt, ik zit nu ook te twijfelen of het niet aan het script ligt dat het zo knullig overkomt. Ik vermoed van wel. Het ligt volgens mij niet aan de acteerkunsten, maar meer aan de teksten die ze moeten zeggen.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 00:29 schreef Cairon het volgende:
De boeken zijn extreem kut, misschien is het te pruimen als serie...
*eerste aflevering aanzet*
Ok, fijn dat je hier dan niet meer terugkomt.quote:Op zaterdag 15 november 2008 09:49 schreef Cairon het volgende:
En de serie is ook extreem kut.
Slecht acteerwerk, slechte effecten, slecht script, een pijnlijk vehikel dat van het ene cliche in het andere cliche valt. De dialogen zijn geforceerd. Het plot is infantiel simplistisch.
Ik heb ooit eens een zeer interessant stuk gelezen (ik kan het helaas niet meer terugvinden) dat je alle films die gemaakt zijn kan indelen in 32 basisscripts.quote:Op zaterdag 15 november 2008 13:57 schreef Kugari-Ken het volgende:The Sword of Truth kan zo goed als ALLE cliché's aanvinken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
Ik vind het ook wat vreemd (zacht uitgedrukt). Ik meende dat Terry een jaar of 2 bezig is geweest om de verhaallijn voor de serie te herschrijven, maar neem toch aan dat dit niet zijn werk is? Maar misschien heb ik het mis, ik besteed mijn tijd liever aan het lezen van een boek dan veel internetsites door te nemen over een serie die pas over een paar jaar op tv is (dat was toen althans het geval).quote:Op donderdag 20 november 2008 10:51 schreef Sambobje het volgende:
Ik weet niet of ik de enige ben hier die fan is van de wetten van magie, of dat er nog anderen zijn die zich net zo belazerd voelen als ik.
Hoe dan ook, Als je een tv serie of film op een boek baseert, doe het dan goed, of verzin gewoon lekker je eigen verhaal.
Klopt grotendeels, maar heb er heerlijk van genoten. Lees alleen maar fantasy en eigenlijk zijn al die boeken redelijk gelijk. Maar als je daar een probleem mee hebt kan je beter geen fantasy meer lezen of althans 85% overslaan. Ik vond de boeken van Goodkind spannender dan de gemiddelde fantasy boeken die ik lees en ook beklemmend. Enige nadeel vond ik dat in elk boek alles herhaald werd zodat ik soms echt letterlijk pagina's moest omslaan met samenvattingen van voorgaande delen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 13:57 schreef Kugari-Ken het volgende:
Sword of Truth is niet bepaald brilliant te noemen.
Cliché volgt cliché op, en dan hebben we het alleen nog maar over de basis van het hele verhaal. Het is niet eens meer subtiel te noemen. Goodkind schrijft zoals het merendeel van alle Tolkien klonen schrijft, volgens een uitgemolken formule.
Het eerste boek had met een paar kleine aanpassingen wel een goede mini serie kunnen worden. Maar wat ze er nu van hebben gemaakt is werkelijk om te huilen. Het eerste deel volgde het boek nog maar daarna is het hard bergafwaarts gegaan.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:51 schreef Sambobje het volgende:
Ik weet niet of ik de enige ben hier die fan is van de wetten van magie, of dat er nog anderen zijn die zich net zo belazerd voelen als ik.
Hoe dan ook, Als je een tv serie of film op een boek baseert, doe het dan goed, of verzin gewoon lekker je eigen verhaal.
lol, ze hebben in legend of the seeker al karakters uit the wheel of time gebruiktquote:Op maandag 24 november 2008 13:41 schreef Ps2K het volgende:
Ik heb ook gehoord dat the wheel of time verfilmd gaat worden... ik houd mijn hart nu al vast...
oei oei oei, komt redelijk in de buur van mijn fantasie (uit de boeken)quote:Op woensdag 26 november 2008 11:43 schreef Dalamar het volgende:
Ik heb een foto opgedoken van Denna, ik plaats het maar niet in image-tags voor de mensen die het nog niet willen zien.
http://img167.imageshack.us/img167/7523/032js8.jpg
De nieuwsgierigheid is wel gewekt op dit moment.
Ik heb de serie nog niet gezien omdat ik op vakantie was. Maar plaatje van Denna. Als dat haar agiel is.. dat klopt toch niet. Is veels te groot. Dacht dat hij kleiner moest zijn. Dat ding kan toch echt niet om de nek van Kahlan hangen toch??quote:Op zaterdag 29 november 2008 12:43 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
oei oei oei, komt redelijk in de buur van mijn fantasie (uit de boeken)![]()
Volgens mij komt dat ook door de dildo die ze in haar hand vast heeft, hoop alleen niet dat dit haar wapen is, dat moet volgens mij kleiner zijn toch?
Met deze agiel kan je in andere dingen poerenquote:Op zaterdag 29 november 2008 15:43 schreef Hopey het volgende:
Had het idee dat het ter grote van een aansteker was aangezien je dat ding ook in je oren mee kon poeren.
Shota....en Orden!!quote:
Oei, niet verkeerd. Toch maar weer even wat afleveringen downloaden, je klinkt positief, ben benieuwd.quote:
Ja...de wereld begint zo langzamerhand toch wat meer vorm te krijgen...en ik heb echt een aantal afleveringen moeten wennen aan het feit dat het voor een tv-serie een logische keuze is om naast het doorlopende verhaal ook elke aflevering een 'los avontuur' te hebben, wat natuurlijk niet aan de boeken ontleent kan zijn...dat heeft natuurlijk ook consequenties voor de grote lijn, die op een andere manier in het verhaal gebouwd is, maar nu begin je ook echt wel te zien dat het overkoepelende verhaal wel degelijk aanwezig is...quote:Op maandag 8 december 2008 14:50 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Oei, niet verkeerd. Toch maar weer even wat afleveringen downloaden, je klinkt positief, ben benieuwd.
Ik zou nog maar even wachten tot ze een aflevering of 10 verder zijn. Dan hoor je hier wel of het de moeite waard is. Ik heb gister aflevering zes gezien en ik had weer het zelfde gevoel als bij afleveringen 3,4 en 5. Het is eigenlijk vrij simpel, voorspelbaar opgezet en de dialogen zijn zo geforceerd. Weinig verrassende elementen en daarbij ook nog veel dingen die voor je gevoel niet juist voelen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:17 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zie dit topic nu pas!
Ik zie ook dat de meningen verdeelt zijn!?! Ik wil erg graag de serie kijken, maar ik wil ook erg graag een goede herinnering/ fantasie niet verpesten! De boeken zijn, hoewel cliche en na 09-11 erg Amerikaans Patriotistisch, erg mooi!Goed geschreven, leest lekker weg en ze zitten goed in elkaar (weinig losse eindjes).
Ik durf nog niet te gaan kijken! Heb gisteren Debt of Bones voor de zoveelste keer uitgelzen. Ik twijfel nu weer om opnieuw te beginnen met de gewone serie!
Maar, wel kijken of niet kijken?
Alleen dat al... Ik denk dat ik hem helemaal oversla.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:36 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Die standaard vechtscene's..Richard met zijn zwaard en Kahlan met haar daggers in slowmotion
daar ontkom je sowieso niet aan, maar dat geldt voor zo ongeveer elke verfilming of tv serie...quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:43 schreef SicSicSics het volgende:
Maar van het beeld in mijn hoofd blijft weinig overeind op het tv-scherm waarschijnlijk!
Dat vind ik erg jammer! De boeken zijn echt bruut, iets wat ik eigenlijk wel een groot plus puntje vond!quote:Op donderdag 11 december 2008 13:11 schreef eReR het volgende:
Nah, het valt best mee. Het is een luchtige serie, neem het niet serieus.
Het is net of je Hercules aan het kijken bent. Lelijke effects, voorspelbaar en iedere keer het zelfde.
Leuk als je je verveelt.
Het is niet zo lomp als de boeken. Ik had liever een serieuze film versie gezien. Een trilogie van boek 1 ofzo. De acteurs zijn lang niet gek. Moet alleen erg wennen aan Zed.
Dat het afwijkend is van de boeken boeit ook niks. Ik bedoel, die heb ik al gelezen. Geef me maar eens iets nieuws.
Kan je hier een voorbeeld van geven of is er een site die hierover gaat? Heb dit helemaal gemist in de boeken?quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:17 schreef SicSicSics het volgende:
De boeken zijn, hoewel cliche en na 09-11 erg Amerikaans Patriotistisch, erg mooi! :
Nee is geen site over, het viel mij alleen op. Hij was al behoorlijk 'erg' met Communisme vs. Kappitalisme/ Liberalisme en Patriotisme bezig. Ik vond dat er bij Naked Empire een tandje bijkwam zeg maar.quote:Op zaterdag 13 december 2008 07:57 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
Kan je hier een voorbeeld van geven of is er een site die hierover gaat? Heb dit helemaal gemist in de boeken?
januari pas weer...quote:Op zondag 14 december 2008 11:11 schreef Dalamar het volgende:
Geen aflevering deze week? Ik kan niets vinden...
Ah ok, thanx.quote:
tv.com is een stuk beterquote:Op zondag 14 december 2008 11:38 schreef Dalamar het volgende:
[..]
Ah ok, thanx.
Imdb is niet al te betrouwbaar als het op tv series aankomt.
Daar zit wel wat in. Ik ben even de titels kwijt, maar op een bepaald moment werd het ietwat "prekerig" en werd de boodschap op weinig subtiele wijze in het boek verwerkt. Maar sowieso voor veel schrijvers van monsterlijke reeksen boeken is het lastig om een bepaald niveau vast te houden.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee is geen site over, het viel mij alleen op. Hij was al behoorlijk 'erg' met Communisme vs. Kappitalisme/ Liberalisme en Patriotisme bezig. Ik vond dat er bij Naked Empire een tandje bijkwam zeg maar.
Misschien is het mijn beleving hoor, want het viel mij op, maar de manier hoe hij Bandakar aanspoort te vechten vond ik erg 'Fight for Freedom or Die'. Zo'n beetje wat er toendertijd in Amerika weer een hot issue was.
Er zijn ook aanwijzingen dat hij sowieso al deze kant op ging, maar voor mijn gevoel werd het steeds 'erger'.
Dat heb ik wel gemerkt. Heb zelf de Nederlandse versie gelezen, misschien dat het daarom wat minder opviel. Ik ging op een gegeven moment wel die prekerige stukken overslaan, was elke keer 1,5 pagina lang en begon wel wat te irriteren, maar door het overslaan kon ik verder prima genieten van de boeken.quote:Op zondag 14 december 2008 12:42 schreef drexciya het volgende:
Daar zit wel wat in. Ik ben even de titels kwijt, maar op een bepaald moment werd het ietwat "prekerig" en werd de boodschap op weinig subtiele wijze in het boek verwerkt.
De boekenreeks is inderdaad 100 keer beter dan de serie. Heb ze ook allemaal gelezen, maar heb er volgens mij een jaar over gedaan. Sindsdien lees ik alleen nog maar fantasy boeken, heerlijk.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:07 schreef bigbass het volgende:
hehe dan is er in elk geval iets goeds van gekomen want de boekenreeks is echt geweldig en een stuk beter dan de serie wat mij betreft. Heb ze dan ook in één ruk(gedurende een half jaar) uitgelezen.
de reeks bleef mij goed boeien, al vond ik deel 5 en 6 volgens mij iets minder, maar het is alweer tijdje terug. Daarna werd de serie weer heel goed.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:30 schreef appelvla het volgende:
Blijft de hele boekenreeks dan ook gewoon boeien? Want als er zoveel delen zijn dan zal het wel lastig zijn voor de schrijver om het constant op hoog niveau te houden. Ik heb nog zo'n 150 pagina's te gaan van deel 1 en ga daarna maar eens ff deel 2 aanschaffen![]()
Maar ff ontopic: gaat dit seizoen een volledige 24 afleveringen krijgen?
uit je eigen OP:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:12 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
de reeks bleef mij goed boeien, al vond ik deel 5 en 6 volgens mij iets minder, maar het is alweer tijdje terug. Daarna werd de serie weer heel goed.
andere vraagje: 12 afleveringen zo te zien
heb het niet gecheckt, maar dat zal je wel ergens vandaan hebben gehaaldquote:De serie is zo veelbelovend dat gelijk 22 episodes zijn aangekocht en wordt in HD formaat uitgezonden.
Kortom... vroegtijdig gecanceled?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:12 schreef Darkenrahl het volgende:
andere vraagje: 12 afleveringen zo te zien
quote:ABC Studios agreed to fund the project, making it its first venture into broadcast syndication, and greenlit the production for 22 episodes after it was cleared for broadcast to stations representing 84% of the United States, with Tribune Company being the primary launch group. The show, which is heavily action-oriented and requires visual effects, was given a "network-sized" production budget of US$1.5 million per episode.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:33 schreef bigbass het volgende:
[..]
uit je eigen OP:
[..]
heb het niet gecheckt, maar dat zal je wel ergens vandaan hebben gehaald
ja zoiets.. en hopen dat ze iets gaan doen dat wel in de boeken staatquote:Op maandag 9 maart 2009 00:16 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik vind het om eerlijk te zijn ook een vrij kansloze serie, maar ik blijf toch kijken... waarom? goede vraag... Grote zak popcorn, niks van verwachten en dan maar een beetje half dromen over de boeken.
Dat denk je verkeerd.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:32 schreef Dalamar het volgende:
Ik denk dat mensen zonder enige kennis van de boeken hier best met plezier naar kunnen kijken.
Hehe, inderdaad. Ik denk dat je wanneer je de boeken gelezen hebt nog wat door de vingers kan/wilt zien... maar als newbie...quote:
Ik heb er geen problemen mee. Ik vind het wel lollig. Tot afgrijzen van mijn vriendin die de boeken wel gelezen heeft en niet op een verfilming zat te wachten.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:47 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Hehe, inderdaad. Ik denk dat je wanneer je de boeken gelezen hebt nog wat door de vingers kan/wilt zien... maar als newbie...
oei, moet ik wel eind van de week afwachten (ondertiteling)quote:Op zondag 15 maart 2009 11:30 schreef yesughei het volgende:
episode 15 is echt geweldig! Zeker de beste aflevering tot nu toe.
En voor het eerst is Kahlan echt heel goed.
we gaan ervan uit dat er iets mis gingquote:Op maandag 16 maart 2009 14:43 schreef Jnk18 het volgende:
Ja en dan bobseltje? Waarom quote je de hele OP?
Fijn dat jij ook een mening hebt en dat je dat ondersteunt met enkel een totaal uit zijn context gerukt citaat.quote:
mag het ook als je de boeken niet eens kent?quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:51 schreef chratnox het volgende:
Vermakelijke serie, als je vergeet dat je de boeken gelezen hebt. Ik vind een aantal dingen heel jammer in de serie, maar dat hoort er eigenlijk een beetje bij. Ik snap dat ze het verhaal uitwijken en een avontuur maken van elke aflevering, zoals genoemd wordt, maar laat de rode draad wel kloppen dan, dat is juist het belangrijkste van de boeken!
Trouwens, het meest indrukwekkende uit het eerste boek vond ik de periode dat Richard Cypher gevangen was door Denna, de Mord-Sith. De manier waarop dit verteld en weergegeven werd was ronduit briljant. Daarnaast miste ik daarin een belangrijk stuk, namelijk dat het zwaar wit werd door vergiffenis, niet door woede. Zedd lijkt ook niet gehinderd te zijn door enige kennis van tovenarij en kan niets anders dan vuur schieten uit zijn vingers...
Al met al, leuk hersenloos vermaak als je vergeet de boeken ooit gelezen te hebben..
Uiteraard! Hoewel ik de boeken wel aanraad als je een beetje van lezen houdtquote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:15 schreef Friday12 het volgende:
[..]
mag het ook als je de boeken niet eens kent?
vanacht al gezienquote:Op zondag 22 maart 2009 12:10 schreef yesughei het volgende:
Die chicken of doom is juist geweldig! Een van de beste stukken uit de boeken![]()
Had een week last van angst voor alle kippen die ik zag!
Maar goed, hebben jullie episode 16 al gezien?? Ze zijn nu echt te ver gegaan. Alsof je door de drie boxes bij elkaar te leggen de macht krijgt. Waar is het boek van getelde schaduwen gebleven? Ze hebben nu de hele verhaallijn tot en met het einde van boek 11 verneukt. Het idee waar alle boeken om draaien is nu weg. Jenssen vond ik nog niet zo erg (behalve de vreselijk slechte acteur) maar voor de rest zijn ze echt te ver gegaan...En hoe gaan ze nu seizoen 2 doen?
Het maakt me echt niet uit als ze van de verhaallijn afwijken, maar ze moeten niet gaan sleutelen aan het idee, de essentie eigenlijk, van alle boeken.
Jenssen hoort in deel 7 ofzo pas naar voren te komen, de moeder van Richard is dood (dat is juist het hele punt, verkracht enzo..) en de kistjes van orden moeten op een bepaalde manier gelegd worden, met een bepaalde bezwering, in bepaald zonlicht e.d. Wat ze nu gedaan hebben slaat echt ronduit nergens op. Maargoed, ik heb in de serie al meer confessors voorbij zien komen dan in alle boeken bij elkaar, Kahlan zou de laatste zijn, in elk dorp is er wel 1. Denna geeft iemand de 'Breath of Life' en diegene komt weer tot leven... Zullen ze de boeken gewoon niet begrijpen of verkrachten ze de boeken met opzet?quote:Op zondag 22 maart 2009 12:10 schreef yesughei het volgende:
Die chicken of doom is juist geweldig! Een van de beste stukken uit de boeken![]()
Maar goed, hebben jullie episode 16 al gezien?? Ze zijn nu echt te ver gegaan. Alsof je door de drie boxes bij elkaar te leggen de macht krijgt. Waar is het boek van getelde schaduwen gebleven? Ze hebben nu de hele verhaallijn tot en met het einde van boek 11 verneukt. Het idee waar alle boeken om draaien is nu weg. Jenssen vond ik nog niet zo erg (behalve de vreselijk slechte acteur) maar voor de rest zijn ze echt te ver gegaan...En hoe gaan ze nu seizoen 2 doen?
Het maakt me echt niet uit als ze van de verhaallijn afwijken, maar ze moeten niet gaan sleutelen aan het idee, de essentie eigenlijk, van alle boeken.
Goodkind is er zelf bij betrokken, dus dat zal wel meevallenquote:Op zondag 22 maart 2009 13:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zullen ze de boeken gewoon niet begrijpen of verkrachten ze de boeken met opzet?
Er wordt door vele fans op de website van Goodkind al gevraagd of hij geld nodig had, dat hij zijn ziel verkocht heeft. Zo denken veel mensen er dus overquote:Op zondag 22 maart 2009 13:22 schreef Pek het volgende:
[..]
Goodkind is er zelf bij betrokken, dus dat zal wel meevallen
en hij heeft er ook niet voor niets voor gezorgd dat ze de titel zo hebben veranderd dat die niet direct terugslaat op de boekenquote:Op zondag 22 maart 2009 14:35 schreef yesughei het volgende:
nee het valt niet mee...
En Goodkind heeft niks te zeggen over de verhaallijn
Dan mag hij zijn website wel eens updatenquote:Op zondag 22 maart 2009 14:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Overigens heeft hij alleen de rechten verkocht, hij heeft over de serie niets te zeggen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:51 schreef chratnox het volgende:
Vermakelijke serie, als je vergeet dat je de boeken gelezen hebt. Ik vind een aantal dingen heel jammer in de serie, maar dat hoort er eigenlijk een beetje bij. Ik snap dat ze het verhaal uitwijken en een avontuur maken van elke aflevering, zoals genoemd wordt, maar laat de rode draad wel kloppen dan, dat is juist het belangrijkste van de boeken!
Trouwens, het meest indrukwekkende uit het eerste boek vond ik de periode dat Richard Cypher gevangen was door Denna, de Mord-Sith. De manier waarop dit verteld en weergegeven werd was ronduit briljant. Daarnaast miste ik daarin een belangrijk stuk, namelijk dat het zwaar wit werd door vergiffenis, niet door woede. Zedd lijkt ook niet gehinderd te zijn door enige kennis van tovenarij en kan niets anders dan vuur schieten uit zijn vingers...
Al met al, leuk hersenloos vermaak als je vergeet de boeken ooit gelezen te hebben..
Jaaaaaa!! Die kip is creepy! Ik ben nu net bezig in dat deel!quote:Op zondag 22 maart 2009 12:10 schreef yesughei het volgende:
Het gaat er ook helemaal niet om of dat martelen in beeld werd gebracht of niet, het gaat erom dat Denna gedood werd in de boeken door Richard die het zwaard wit maakte uit vergiffenis. Op deze manier kon hij Denna doden en gaf hij haar haar laatste eer door "The kiss of life" van haar te nemen. Dit hield in de boeken in dat je de laatste levensadem van diegene overnam, waarna diegene stierf. Wat gebeurde er in de serie? De "Kiss of life" was ineens een manier om dode Mord-Sith weer tot leven te roepen. Mord-Sith hebben van zichzelf (als ik me goed herinner) geen magie, de aanraking van de Agiel doet henzelf tenslotte ook pijn. Net als afgelopen aflevering.. "There's another book of counted shadows! Oh noes, now Darken Rahl will get it if we don't run and kill everything in our way!"quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:15 schreef yesughei het volgende:
Ja precies. Merlin is gewoon leuk om naar te kijken, op een of andere manier is het gewoon gezellig...
Maar in LotS willen ze alleen maar zogenaamde actie en en zo. Engelsen zijn gewoon veel beter in dit soort series!
Over de aflevering met Denna, die ze in de serie helemaal verpest hebben, zegt Craig Horner dit in een interview. Best wel een slappe reactie, maar ja...
Many of the scenes in the book are too graphic for TV. How have you guys worked around this?
You know, it's not necessary. We're making a different show. If we were making Wizard's First Rule, then we'd probably have to go to all that graphic stuff, which wouldn't be allowed on TV. So I think the fact that now we've just fully accepted that we're making our own show based on the Sword of Truth series, we don't need that stuff. I think it works better in books. You don't want to go to those dark places every day in your [living room] with your family. You just want to read them and think about them and let them have an effect on you. But you know, it wouldn't work on a family show. We did an episode like "Denna," which is — gosh, in the book, the torture is long and there's a lot more sex involved, but I didn't care if we got to do that or not. I just wanted to go through this journey of a defiant man who was basically just tortured and has to put his dignity away in a little room, lock it away with a key, and just get through this situation and be this woman's slave so he can just get through and survive. That's all it was about. When I read that part of the book, I didn't go "Aw gee, I really hope we get to go on and do all those horrible things which I won't name." Instead, it was "Gee I really hope I get to do that journey as an actor, that's really cool" and I did.
quote:Disney-ABC Domestic Television has renewed its fantasy action hour, Legend of the Seeker, on Tribune Broadcasting’s owned stations for next fall, according to Disney-ABC Domestic Television Distribution President Janice Marinelli.
Tribune, which has operated as partner to Disney-ABC on the show from the beginning, owns stations in seven of the top ten markets and representing 35% of the country.
Legend of the Seeker, starring Craig Horner and Bridget Regan, has averaged between a 1.6 and 1.9 live plus same day national household rating since its Nov. 1 premiere. The show is produced by ABC Studios. Sam Raimi (Spider-Man, Spider- Man 2, Spider-Man 3 and The Evil Dead), Rob Tapert (The Grudge, Xena: Warrior Princess, Hercules: The Legendary Journeys and Cleopatra 2525), Joshua Donen (The Quick and the Dead), Ned Nalle (production executive for Xena: Warrior Princess and Hercules: The Legendary Journeys) and Ken Biller (Star Trek: Voyager and Six Degrees) serve as executive producers.
je hebt gelijk, maar ze krijgen er voor betaald en wij betalen ervoor(nouja, niet dus aangezien het hier niet op tv komt, maar als consument zijnde) dus mag je een zekere kwaliteit verwachten en die mist gewoon vaak in de serie. Dat het verhaal afwijkt van de boeken vind ik zeker geen probleem, aangezien het alleen voor een uitdieping van het universum zorgt, maar er gebeuren dingen die recht tegen de lijn van de boeken in gaan en belangrijke stukken worden totaal veranderd. Dit zorgt ervoor dat je als kijken wel de 'feel' van de boeken krijgt en lekker met het verhaal meedenkt, maar dan een emmen koud water in je gezicht krijgt als er opeens iets totaal anders en onlogisch gebeurt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:40 schreef kevke het volgende:
ik vind het een beetje belachelijk hou jullie denken jullie zijn precies allemaal filmcritticussen van beroep zeker jullie weten niet hoeveel bloed zweet en tranen het kost om zo een serie te regiseren laat staan te maken je mag blij zijn dat de verhaallijn van de boeken verschilt met de serie zo blijft het ook wat spannend voor de mensen die de boeken hebben gelezen en het acteerwerk is ook niet slecht ik zou het jullie wel eens willen zien doen ik zie jullie er al staan een mond vol tanden het zweet loopt gegarandeert van het gezicht en een broek vol....
geen idde, misschien komt ie in de oude wereld en heeft ie in aflevering1 al een beeld uitgehouwen van zichzelf met kahlanquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:27 schreef dmace het volgende:
Vraag mij hoe ze straks seizoen 2 gaan beginnen (als dat er ooit komt).
Toch zusters van het licht? Fuer grissa ost drauka?
Mis ook de moddermensen.....
stiekem welquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:02 schreef Friday12 het volgende:
jullie lezen de boeken toch niet in het nederlands he
Is die ook al op serie..jeehaa..t wordt steeds leukerquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:33 schreef Johnny Blaze het volgende:
Dit had gewoon op een zender zoals HBO uitgezonden moeten worden, die hebben overigens ook al hun eigen Fantasy serie, namelijk A Game of Thrones.
Aaaargh als ze dat doen word ik echt gek, ik vond dat het beste boek van de hele serie.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:41 schreef murp het volgende:
[..]
geen idde, misschien komt ie in de oude wereld en heeft ie in aflevering1 al een beeld uitgehouwen van zichzelf met kahlan
dat met darken rahl komt ook uit de boeken hoorquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:23 schreef yesughei het volgende:
[..]
Aaaargh als ze dat doen word ik echt gek, ik vond dat het beste boek van de hele serie.
Maar ik denk dat ze nu alles van de boeken achter zich laten. Het verhaal wordt namelijk dat Darken Rahl via een scheur in de onderwereld terug komt of zoiets, dus niks met Jagang.
ja, precies...geen kinderen als doelgroep, vermoed ik...quote:Op zondag 15 november 2009 18:44 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ze lieten ook wel aardig wat meer bloed zien valt me op. Kerel de gespiest wordt en dan die generaal die gespiest wordt door het zwaard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |