abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 november 2008 @ 00:56:55 #51
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_63066454
WOW! Leuk!
Ik heb de boeken net 'ontdekt' en ben nu in deel 3.
You were born as an original. Don't die as a copy.
  zondag 9 november 2008 @ 12:15:36 #52
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_63071048
net ep.3 gekeken....

hmmz...ik weet het nog steeds niet...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_63082900
Ben dit ook aan het volgen Eerste aflevering was best spannend.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_63088459
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:11 schreef PdeHoog het volgende:
Ben dit ook aan het volgen Eerste aflevering was best spannend.
Dat vond ik eigenlijk ook wel.
  Forum Admin zondag 9 november 2008 @ 22:34:39 #55
58651 crew  murp
murp
pi_63088572
nu alle 3 de afleveringen gezien en 4 boeken gelezen...

de serie lijkt erg op die van Hercules en Xena, gelukkig keek ik dat vroeger ook dus vind ik dit leuk
verwacht geen LOTR..
  maandag 10 november 2008 @ 01:18:05 #56
42300 Exterior
~ Quasi-alert
pi_63093325
Ik heb nu de drie afleveringen gekeken en man.. wat een slecht acteerwerk zeg (of misschien kunnen de acteurs er niets aan doen en ligt het aan het script). Ik vind het echt geen recht doen aan de boeken!
  maandag 10 november 2008 @ 11:16:45 #57
50298 QM84
Het Orakel
pi_63097540
Ik heb tot en met boek 10 alle boeken gelezen (boek 11 komt binnenkort, weinig tijd enzo). Qua boeken is deze serie echt een van mijn favorieten.
De serie vind ik tot nu toe wat tegenvallen, o.a. zoals al eerder is gemeld, door het acteerwerk en de grote gaten/fouten in het verhaal.

Ik snap best dat je een boek wat aanpast om het te kunnen verfilmen, maar om nu het hele plot te gaan verdraaien vind ik persoonlijk te ver gaan. Zo moeilijk was het toch niet geweest om vnl alles rond the Book of Counted Shadows en Orden nog ietwat zoals het originele verhaal te houden?

Ik denk wel dat ik deze serie blijf volgen, maar ik heb mijn bedenkingen bij het grote verhaal. Als ze nu al zo'n 'fout' maken, dat in de eerste aflevering eigenlijk al 11 boeken aan materiaal compleet herschreven moet worden om dat op te vangen, dan heb ik niet echt veel vertrouwen meer in de scriptschrijvers. De acteurs kunnen nog groeien in hun rol, de schrijvers zijn degenen met ervaring. Zij zouden imho door moeten hebben wat de belangrijkste items zijn uit zo'n serie en die juist te weten vertolken.
dat dus.
pi_63105192
Kunnen ze de acteurs niet gewoon vervangen? Zo wordt een hele goede serie gewoon verkracht. Alles is goed behalve de acteurs. Qua verhaal is er genoeg recht te breien of bij te verzinnen, als de serie goed loopt is er toch geld zat om te herschrijven. Maar ben bang dat het snel ophoud als die acteurs zo blijven doen.... damn, had zo gehoopt op iets beters
pi_63123887
Aanvulling op post gisteren: heb aflevering 3 gezien en zaten toch stukken in waarin goed geacteerd werd (vanaf halfverweg de aflevering). Vond aflevering 3 trouwens erg sterk, goede spanning, mooie effecten, leuk verhaal. Top dus.

Alleen begrijp ik nu wat Exterior zegt, ik zit nu ook te twijfelen of het niet aan het script ligt dat het zo knullig overkomt. Ik vermoed van wel. Het ligt volgens mij niet aan de acteerkunsten, maar meer aan de teksten die ze moeten zeggen.
pi_63124882
Heel dramatisch is het zeker niet, ik vind persoonlijk dat Richard verkeerd gecast is. Misschien verandert het nog als alles een beetje soepeler gaat lopen.
Kahlan is trouwens echt bizar mooi zeg.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
  woensdag 12 november 2008 @ 10:57:55 #61
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_63153048
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:32 schreef Dalamar het volgende:

Kahlan is trouwens echt bizar mooi zeg.

Maar de serie wijkt toch wel flink af van het boek heb ik het idee... En ik moet zeggen het is geen slechte serie...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  Forum Admin donderdag 13 november 2008 @ 17:59:39 #62
58651 crew  murp
murp
pi_63196743
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:49 schreef Darkenrahl het volgende:
Aanvulling op post gisteren: heb aflevering 3 gezien en zaten toch stukken in waarin goed geacteerd werd (vanaf halfverweg de aflevering). Vond aflevering 3 trouwens erg sterk, goede spanning, mooie effecten, leuk verhaal. Top dus.

Alleen begrijp ik nu wat Exterior zegt, ik zit nu ook te twijfelen of het niet aan het script ligt dat het zo knullig overkomt. Ik vermoed van wel. Het ligt volgens mij niet aan de acteerkunsten, maar meer aan de teksten die ze moeten zeggen.
je moet eens Hercules of Xena kijken..
  Forum Admin donderdag 13 november 2008 @ 18:03:40 #63
58651 crew  murp
murp
pi_63196807
kijk maar eens, gewoon naar de setting enzo:

de makers van deze serie zijn ook de makers van Legend of the seeker
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:29:41 #64
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_63209330
De boeken zijn extreem kut, misschien is het te pruimen als serie...

*eerste aflevering aanzet*
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_63239258
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 00:29 schreef Cairon het volgende:
De boeken zijn extreem kut, misschien is het te pruimen als serie...

*eerste aflevering aanzet*
  zaterdag 15 november 2008 @ 09:49:53 #66
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_63239574
En de serie is ook extreem kut.

Slecht acteerwerk, slechte effecten, slecht script, een pijnlijk vehikel dat van het ene cliche in het andere cliche valt. De dialogen zijn geforceerd. Het plot is infantiel simplistisch.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_63241875
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 09:49 schreef Cairon het volgende:
En de serie is ook extreem kut.

Slecht acteerwerk, slechte effecten, slecht script, een pijnlijk vehikel dat van het ene cliche in het andere cliche valt. De dialogen zijn geforceerd. Het plot is infantiel simplistisch.
Ok, fijn dat je hier dan niet meer terugkomt.
pi_63243244
Sword of Truth is niet bepaald brilliant te noemen.

Cliché volgt cliché op, en dan hebben we het alleen nog maar over de basis van het hele verhaal. Het is niet eens meer subtiel te noemen. Goodkind schrijft zoals het merendeel van alle Tolkien klonen schrijft, volgens een uitgemolken formule.

In den beginne was er de Held. Begint zijn verhaal als simpele ziel, de Held is meestal een knecht of verricht werk dat door vrijwel iedereen in die setting kan worden uitgevoerd. Wat de Held niet weet aan het begin van het verhaal is dat hij bestemd is voor grootse zaken. Meestal is er een voorspelling aanwezig.

De Held heeft mysterieuze ouders, of beter gezegd de figuren die hem hebben opgevoed blijken niet zijn echte ouders te zijn. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de tragische dood van een pleegouder niet voldoende is om wraak te zweren en zijn verhaal te beginnen. Dit is meestal het moment waarop de hoofdpersoon ontdekt dat hij eigenlijk meer is dan alleen die boerenjongen.

Er is altijd een jonge vrouw, de onvermijdelijke toekomstige levenspartner van de Held. Al kunnen ze natuurlijk nooit samen zijn... vanwege verschillende factoren. Natuurlijk komen de twee uiteindelijk altijd weer samen.

Er is altijd een wijze mentor aanwezig. Iemand die de Held meer vertelt over zijn Lotsbestemming, maar nooit geeft de wijze Mentor alles prijs, en moet de Held nog steeds moeite doen om achter de waarheid te komen. De Mentor zelf blijkt natuurlijk die ene vreemde snuiter te zijn die de Held al zijn hele leven kent, maar die pas NA de openingssalvo zijn ware aard bekend maakt. Mentor is meestal een tovenaar van het een of het ander.

De Schurk is gewoon schurkachtig slecht, en heeft negen van de tien keer ook een naam die het uitkrijst dat hij in-en-in slecht is. Hij leeft in zijn Kasteel der Duisternis waar hij Zwarte Magie gebruikt om zijn grip op het volk in stand te houden, gaat gepaard met slachtpartijen en met publiekelijke executies. In veel gevallen ook nog eens een familie-lid van de Held, al weet de Held dit niet.

Er is een Magisch Voorwerp, dat befaamd is om haar macht, en ongetwijfeld de doorslag zal geven in de strijd tussen Goed en Kwaad.

Komen er namen in voor met goed veel apostrophes en streepjes en zijn ze 4 lettergrepen lang? Dan weet je dat je zo goed als ALLE cliché's van het genre hebt aangedaan...

en zie daar...

The Sword of Truth kan zo goed als ALLE cliché's aanvinken!
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_63243603
dar er mensen bestaan die het boek niet goed vinden :/
pi_63243989
Wat kan ik zeggen, ik lees liever boeken met een originele insteek, en niet van die dikke pillen waar de schrijver ieder cliché aan lijkt te snijden, maar voor het gemak er seks en geweld doorheen gooit zodat het een "scherp" randje krijgt, en omdat hij persé 11 boeken wil schrijven van elk minstens 600 pagina's.

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen bestaan die de boeken wel goed vinden. Ze zijn niet origineel, en de schrijfstijl is pijnlijk geforceerd. Daarbij lijkt het erop alsof hij een tiener-publiek aanspreekt met zijn gebrek aan subtieliteit en zijn drang om alle cliché's op te laten draven.

Daarbij mag Terry Goodkind wat mij betreft aangeklaagd worden door George Lucas en door Ayn Rand.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 15 november 2008 @ 15:02:36 #71
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_63244406
Terry Goodkind schrijft licht vermaak, geen literatuur....clichématig inderdaad, maar zeer leesbaar, zeker als ik na een lange dag intellectuele arbeid even geen zin heb in iets zwaars...geen briljante boeken, maar in hun soort ook echt niet slecht...beetje dezelfde categorie fantasy als bv. Feist, hoewel die wel de beleefdheid kan opbrengen om gewoon fatsoenlijke trilogietjes te schrijven
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_63246760
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:57 schreef Kugari-Ken het volgende:The Sword of Truth kan zo goed als ALLE cliché's aanvinken!
Ik heb ooit eens een zeer interessant stuk gelezen (ik kan het helaas niet meer terugvinden) dat je alle films die gemaakt zijn kan indelen in 32 basisscripts.
De kritiek op het clichematige verhaal snap ik wel, maar als het goed uitgewerkt wordt kan je er wel degelijk iets bijzonders van maken.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
pi_63247369
Helaas is The Sword of Truth niet goed uitgewerkt...

Naast het basis plot dat al cliché-matig is, zijn ook de personages lopende cliché's en vallen de details, de dingen die de boeken juist origineel maken, ook onder de noemer cliché.

Weet iedereen trouwens wat een Mary Sue is?

http://www.springhole.net/quizzes/marysue.htm

Richard scoort makkelijk 50+
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  maandag 17 november 2008 @ 12:50:22 #74
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_63286036
Aflevering vier is al weer een tijdje uit...
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_63288951
en in aflevering 4 wordt er wel heel erg veel van het boek afgeweken. Maar niet uitgaande van enige kennis van het boek (heb ze allemaal gelezen, behalve de prequel), is het best een aardige serie om met chips en cola op de bank te kijken.

Maar als je had verwacht dat het nauwgezet het boek zou volgen (omdat je slecht 2 hersencellen hebt, en niet begrijpt waar de naam DISNEY voor staat), dan kom je wel van een koude kermis thuis.

Verder mag ik Goodkind graag lezen. Clichés bestaan alleen als je iets al eerder hebt gezien (alsof Star Wars, waar ik een redelijk fan van ben, zo f*cking origineel is), en anders is het origineel. Vooral de 1-op-1-vergelijking met de huidige wereld en deze vorm te geven als fantasy, is een heel erg grote plus voor deze reeks, al had ieder boek wel 200 pagina's dunner gekund vanwege alle herhalingen van de vorige boeken/hoofdstukken.
Maar dan kunnen we ook de bijbel wel to 20 pagina's reduceren, en heeft geen enkele soap meer bestaansrechts op tv.

Vooral Goodkinds/Richards visie op de rechten van een moordenaar is iets dat ik nog wel eens wil qouten als er weer eens geitenwollesokkendombo's ondoordacht over de doodstraf komen ouwenelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door dmace op 17-11-2008 14:54:56 ]
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')