en in aflevering 4 wordt er wel heel erg veel van het boek afgeweken. Maar niet uitgaande van enige kennis van het boek (heb ze allemaal gelezen, behalve de prequel), is het best een aardige serie om met chips en cola op de bank te kijken.
Maar als je had verwacht dat het nauwgezet het boek zou volgen (omdat je slecht 2 hersencellen hebt, en niet begrijpt waar de naam DISNEY voor staat), dan kom je wel van een koude kermis thuis.
Verder mag ik Goodkind graag lezen. Clichés bestaan alleen als je iets al eerder hebt gezien (alsof Star Wars, waar ik een redelijk fan van ben, zo f*cking origineel is), en anders is het origineel. Vooral de 1-op-1-vergelijking met de huidige wereld en deze vorm te geven als fantasy, is een heel erg grote plus voor deze reeks, al had ieder boek wel 200 pagina's dunner gekund vanwege alle herhalingen van de vorige boeken/hoofdstukken.
Maar dan kunnen we ook de bijbel wel to 20 pagina's reduceren, en heeft geen enkele soap meer bestaansrechts op tv.

Vooral Goodkinds/Richards visie op de rechten van een moordenaar is iets dat ik nog wel eens wil qouten als er weer eens geitenwollesokkendombo's ondoordacht over de doodstraf komen ouwenelen.
[ Bericht 0% gewijzigd door dmace op 17-11-2008 14:54:56 ]