abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62886325
Als ik het straks ook een afknapper vind dan ga ik als goedmakertje gewoon de hele serie opnieuw lezen en wil ik verder niets meer weten van de verfilming. :p
pi_62886567
Krijg ze steeds corrupt binnen en repair werkt ook niet echt. Darkenrahl, ik kom niet meer op je webpage heb je een ander linkje naar de juiste NZB?
pi_62887915
quote:
Op zondag 2 november 2008 17:22 schreef flyguy het volgende:
Gekeken... en ...

Ik heb echt dubbelgelegen om het acteerwerk en het script. Echt zwaar slecht. Maar de actie was wel tof en ik vind het genre interessant dus ik volg het nog wel ff.
Hier precies hetzelfde. Acteerwerk was van Xena/Hercules-niveau en het script niet veel beter. Ik zit me echt af te vragen hoe professionele schrijvers zinnen als "He doens't come with an instruction manual" in het eindproduct laten zitten.

Als je achter-de-schermen-materiaal bekijkt van andere series ziet het er zo knullig uit allemaal, maar als het dan op tv verschijnt zie je daar niks van terug. Hier blijft het zo knullig. Ik heb steeds het gevoel dat elk moment grimeurs in beeld kunnen komen lopen om nog wat make-up bij te werken.

Maar de omgeving is prachtig, de vechtscènes zijn prima (al is het vele gebruik van slowmotion een beetje overkill imo) en Bridget Regan en haar jurken maken dat ik nu al uitkijk naar volgende week
pi_62888350
Ik ben best wel teleurgesteld. Heb het na 15 minuten maar gestopt. Ze hebben echt heel veel dingen veranderd. Niet dat ze dat niet mogen ofzo maar ik had er eigenlijk wel op gehoopt dat het verhaal gewoon gelijk zou lopen met de boeken.
pi_62888717
Waarom krijgt hij gdv the book of counted shadows van Kahlan? Waar slaat dit op?
pi_62890520
Ga er nooit vanuit dat een boek 1 op 1 verfilmd wordt. Ik weet het, waarom zou je het verhaal veranderen? Met het boek is toch niets mis?
Misschien om de vaart er een beetje in te houden, zodat je niet een hele berg uitleg vantevoren hoeft te krijgen, Richard die The Book of Counted Shadows uit z'n hoofd moet leren, etc... Ik weet het niet, ik heb me voorgenomen me niet te gaan storen aan dingen die anders zijn in deze serie.

Maar op zich is het het aankijken nog wel waard imho. Ik ga in ieder geval wel verder kijken.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
  zondag 2 november 2008 @ 20:09:54 #32
42300 Exterior
~ Quasi-alert
pi_62890704
Het is te begrijpen dat ze het verhaal meer verfilmbaar maken, maar door niet eens Orden te introduceren, alleen maar praten over power dit power dat... erg jammer. Op deze manier wordt er geen een link gelegd met de boeken 2 t/m 11. Zelfs het verhaal dat Darken Rahl vele 'sorcerers' heeft naast alleen soldaten is wel een erg grote verandering t.o.v. een wereld waarin zeer weinig tovernaars zijn (in boek 1 zijn er maar twee bekend: Rahl en Zed).
Ik hoop dat het verhaal toch nog zo wordt dat er nog een seizoen 2 kan zijn dat nog een beetje de verhaallijn van het boek aan kan gaan houden.
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:04 schreef Dalamar het volgende:
Ga er nooit vanuit dat een boek 1 op 1 verfilmd wordt. Ik weet het, waarom zou je het verhaal veranderen? Met het boek is toch niets mis?
Misschien om de vaart er een beetje in te houden, zodat je niet een hele berg uitleg vantevoren hoeft te krijgen, Richard die The Book of Counted Shadows uit z'n hoofd moet leren, etc... Ik weet het niet, ik heb me voorgenomen me niet te gaan storen aan dingen die anders zijn in deze serie.

Maar op zich is het het aankijken nog wel waard imho. Ik ga in ieder geval wel verder kijken.
pi_62891122
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:09 schreef Exterior het volgende:
Het is te begrijpen dat ze het verhaal meer verfilmbaar maken, maar door niet eens Orden te introduceren, alleen maar praten over power dit power dat... erg jammer. Op deze manier wordt er geen een link gelegd met de boeken 2 t/m 11. Zelfs het verhaal dat Darken Rahl vele 'sorcerers' heeft naast alleen soldaten is wel een erg grote verandering t.o.v. een wereld waarin zeer weinig tovernaars zijn (in boek 1 zijn er maar twee bekend: Rahl en Zed).
Ik hoop dat het verhaal toch nog zo wordt dat er nog een seizoen 2 kan zijn dat nog een beetje de verhaallijn van het boek aan kan gaan houden.
[..]

Wat hij zegt.
WIl je een link leggen met de andere tien delen dan zul je Orden 'in het spel moeten brengen' :p Maar ik denk dat het wel iets later ter sprake komt. En idd dat Darken Rahl vele sorcerers zou hebben is ook weer iets wat het verhaal erg anders maakt.
  zondag 2 november 2008 @ 20:48:06 #34
101884 PeRi
Allons-y!
pi_62891892
Eerste twee eps gezien. Vond het nog niet echt pakkend, o.a. dankzij matig acteerwerk. Blijf nog wel even hangen om het een kans te geven, soms zijn series met matige acteurs ook gewoon erg leuk om te kijken dankzij het goede format. En ik hou er niet van om meteen af te haken. .
Whatever I want.
  zondag 2 november 2008 @ 21:22:50 #35
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_62893010
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:22 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:

[..]

Wat hij zegt.
WIl je een link leggen met de andere tien delen dan zul je Orden 'in het spel moeten brengen' :p Maar ik denk dat het wel iets later ter sprake komt. En idd dat Darken Rahl vele sorcerers zou hebben is ook weer iets wat het verhaal erg anders maakt.
ach, dat hoeft niet zo'n enorme impact op het verhaal te hebben....eerlijk gezegd baren het matige acteerwerk, en vooral het matige script me meer zorgen...

het acteren wil vaak na een paar afleveringen nog wel wat beter worden, als de acteurs wat meer 'in character' komen, maar het simplistische gemak waarmee ze van de ene emotie in de andere vliegen en gapende gaten in het plot bouwen.... *ril*

maar goed...ik geef de moed nog niet op
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_62895046
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:09 schreef Exterior het volgende:
[..]

Ben ik met je eens. Iets van een link naar Orden was wel wenselijk geweest ja. Met een heel klein beetje informatie hierover kan je een mooie mysterieus achtergrond creëren.
Vooral Richard vind ik erg tegenvallen, de rest zie ik nog wel in character komen. Maar goed, als iedereen een beetje op elkaar ingespeeld raakt kan het zeker nog gaan verbeteren.
pi_62906753
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:04 schreef Dalamar het volgende:

Ik vond die beslissing ook wat vaag. Hij heeft nu alleen maar de 1e regel uit het boek gelezen en zo kan nooit het slot uit boek 1 in de serie komen.. maar zal er verder niks over zeggen ivm spoilers.

Ik vond vooral aflevering 1 en 2 snel het boek doorlopen, volgens mij zijn ze al op 3/4 van het boek nu? Waarschijnlijk gaat de serie nu verder met wat lossere verhalen.

Mooi gefilmd, iets te veel slow motions in de gevechten (wel zijn die goed gefilmd en spannend). Ik had het leuker gevonden als de introductie van Zed wat komischer was geweest, nu werd niet uitgelegd waarom hij naakt was bijvoorbeeld (of dat heb ik gemist, ik heb hem in bed gekeken en mijn vrouw sliep al, kon dus niet het geluid heel hard zetten).

Ik hoop dat Darken Rahl wat gruwelijker wordt, nu lijkt het een dun mannetje dat niet echt angst inboezemd. De martelscene was zo vaag gefilmd dat ik niet het idee uit het boek kreeg van een gruwelijke heerser. Ook mogen de emoties bij Richard beter. Komop, wat hij allemaal meemaakt en dan met zo'n zelfde gezicht verder acteren kan toch niet? Hij moest niet eens huilen ofzo.

Maar al met al een leuke serie, vond het geen tegenvaller (maar ben niet zo moeilijk hierin, kijk graag ook naar pulp bijvoorbeeld). Vind het in iedergeval een stuk leuker dan de serie Merlin op de BBC. De special effects zijn beter, de omgevingen zijn beter en Kahlan is ook best lekker
Ohja, het einde (laastste shot) was wel erg fake (omgeving). Net of ze voor een olieverfschilderij stonden. Snap niet waarom, de eerste minuten waren de omgevingen supermooi. Ach, het is een pilot aflevering (althans, dat denk ik), wordt alleen maar beter.

[ Bericht 35% gewijzigd door Darkenrahl op 03-11-2008 14:03:41 ]
pi_62907065
edit: ging wat mis, dubbelpost
  maandag 3 november 2008 @ 14:02:11 #39
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_62907141
Ik ga vanavond de eerste twee episodes bekijken. Ik vond de boeken (met uitzondering van een paar delen) hartstikke leuk, ik hoop dat ik me niet teveel ga ergeren aan de serie. En hopelijk ziet Gratch, als hij erin voorgaat komen, er WEL tof uit.
pi_62907218
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:02 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik ga vanavond de eerste twee episodes bekijken. Ik vond de boeken (met uitzondering van een paar delen) hartstikke leuk, ik hoop dat ik me niet teveel ga ergeren aan de serie. En hopelijk ziet Gratch, als hij erin voorgaat komen, er WEL tof uit.
gratch zit toch pas in boek 5 of 6? Maar je krijgt wel een voorproefje van monsters die er wat op lijken (ben even kwijt hoe die beesten in boek 1 heten ,maar die grote vleermuizen zijn het die bloed ruiken). De special effects zijn zoiezo wel vrij goed voor een tv serie vind ik. Daar is niet op bezuinigd.
pi_62911737
Heb de boeken nooit gelezen, maar vond de 1e twee episodes wel oke.. beetje slow en acteren is niet geweldig.

Zal zeker blijven volgen.
  maandag 3 november 2008 @ 18:29:58 #42
42300 Exterior
~ Quasi-alert
pi_62914189
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:05 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

gratch zit toch pas in boek 5 of 6? Maar je krijgt wel een voorproefje van monsters die er wat op lijken (ben even kwijt hoe die beesten in boek 1 heten ,maar die grote vleermuizen zijn het die bloed ruiken). De special effects zijn zoiezo wel vrij goed voor een tv serie vind ik. Daar is niet op bezuinigd.
Gratch is in boek 2 al, onderweg met die zuster Verna. Daarna nog t/m eind boek 3 en dan niet zo vaak meer. Pas op 3/4 van boek 11 komt ie weer terug.

Ja, ik heb de boeken te vaak gelezen
pi_62916079
quote:
Op maandag 3 november 2008 18:29 schreef Exterior het volgende:
Gratch is in boek 2 al, onderweg met die zuster Verna. Daarna nog t/m eind boek 3 en dan niet zo vaak meer. Pas op 3/4 van boek 11 komt ie weer terug.

Super dat hij terugkwam in boek 11, echt een glimlach op mijn gezicht toen ik dat las. Dacht dat hij later in de serie kwam, maar heb de serie ook maar 1 keer gelezen
  maandag 3 november 2008 @ 23:23:10 #44
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_62922911
quote:

[..]

In boek twee inderdaad kwam (de toen nog baby) Gratch al voor inderdaad. Ik vond het altijd super tof hoe die vriendschap tussen hun ontstond. Ik heb de afleveringen gezien en ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden. Ik moet heel erg wennen aan Zeddicus, ik vind hem niet echt geweldig gecast tot dusverre, misschien kan ik er aan wennen maar hij komt gewoon absoluut niet overeen met wat ik in mijn gedachten had.

En die Kaaien... ik weet niet hoor...

Ik blijf het in elk geval wel volgen want deel 1 en vooral deel 2 van de boeken vond ik hartstikke tof.
pi_62928410
quote:

[..]

Darnit! Ik ben net boek 11 aan het lezen.
Wel iets om naar uit te kijken
pi_63052686
hopen dat ze een beetje snel zijn met het posten van aflevering 3
pi_63052814
Als ik het goed berekend heb staat aflevering 3 er om 04:00 vannacht online, mits ze op hetzelfde tijdstip geupload worden als vorige week.
pi_63052911
ach ja dan maar wachten tot morgen!
pi_63061804
Ben bang dat er niks anders opzit, heb net nog even gekeken, maar nog niks online. Ook geen idee hoe laat die uitzendingen in Amerika zijn, dus tja.... wel een leuke zondagochtendbesteding.
pi_63062064
Heb even op tvrage.com gekeken voor info en er staat dat de episode 3 inderdaad vannacht aired onze tijd.

"Legend of the Seeker" Information

Latest Episode: 2: 1x02 -- Destiny (2) (Nov/01/2008) Currently 9.7/1012345678910 9.7/10

Next Episode: 3: 1x03 -- Bounty (Nov/08/2008)
Ratings: Currently 9.8/1012345678910 9.8/10 (12 Votes cast)

Classification: Scripted
Genre: Drama | Family | Fantasy | History
Also Known As: • Wizard's First Rule (Working Title)

Status: New Series
Network: Syndicated ( USA)
Airs: Mondays at 07:00 pm
Runtime: 60 Minutes
Premiere: November 01, 2008
Color: Color
Episode Order: 22

Dat in dikgedrukt zal wel een foutje zijn ofsow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')