Hier precies hetzelfde. Acteerwerk was van Xena/Hercules-niveau en het script niet veel beter. Ik zit me echt af te vragen hoe professionele schrijvers zinnen als "He doens't come with an instruction manual" in het eindproduct laten zitten.quote:Op zondag 2 november 2008 17:22 schreef flyguy het volgende:
Gekeken... en ...
Ik heb echt dubbelgelegen om het acteerwerk en het script. Echt zwaar slecht. Maar de actie was wel tof en ik vind het genre interessant dus ik volg het nog wel ff.
quote:Op zondag 2 november 2008 20:04 schreef Dalamar het volgende:
Ga er nooit vanuit dat een boek 1 op 1 verfilmd wordt. Ik weet het, waarom zou je het verhaal veranderen? Met het boek is toch niets mis?
Misschien om de vaart er een beetje in te houden, zodat je niet een hele berg uitleg vantevoren hoeft te krijgen, Richard die The Book of Counted Shadows uit z'n hoofd moet leren, etc... Ik weet het niet, ik heb me voorgenomen me niet te gaan storen aan dingen die anders zijn in deze serie.
Maar op zich is het het aankijken nog wel waard imho. Ik ga in ieder geval wel verder kijken.
Wat hij zegt.quote:Op zondag 2 november 2008 20:09 schreef Exterior het volgende:
Het is te begrijpen dat ze het verhaal meer verfilmbaar maken, maar door niet eens Orden te introduceren, alleen maar praten over power dit power dat... erg jammer. Op deze manier wordt er geen een link gelegd met de boeken 2 t/m 11. Zelfs het verhaal dat Darken Rahl vele 'sorcerers' heeft naast alleen soldaten is wel een erg grote verandering t.o.v. een wereld waarin zeer weinig tovernaars zijn (in boek 1 zijn er maar twee bekend: Rahl en Zed).
Ik hoop dat het verhaal toch nog zo wordt dat er nog een seizoen 2 kan zijn dat nog een beetje de verhaallijn van het boek aan kan gaan houden.
[..]
ach, dat hoeft niet zo'n enorme impact op het verhaal te hebben....eerlijk gezegd baren het matige acteerwerk, en vooral het matige script me meer zorgen...quote:Op zondag 2 november 2008 20:22 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
[..]
Wat hij zegt.
WIl je een link leggen met de andere tien delen dan zul je Orden 'in het spel moeten brengen' :p Maar ik denk dat het wel iets later ter sprake komt. En idd dat Darken Rahl vele sorcerers zou hebben is ook weer iets wat het verhaal erg anders maakt.
Ben ik met je eens. Iets van een link naar Orden was wel wenselijk geweest ja. Met een heel klein beetje informatie hierover kan je een mooie mysterieus achtergrond creëren.quote:Op zondag 2 november 2008 20:09 schreef Exterior het volgende:
Het is te begrijpen dat ze het verhaal meer verfilmbaar maken, maar door niet eens Orden te introduceren, alleen maar praten over power dit power dat... erg jammer. Op deze manier wordt er geen een link gelegd met de boeken 2 t/m 11. Zelfs het verhaal dat Darken Rahl vele 'sorcerers' heeft naast alleen soldaten is wel een erg grote verandering t.o.v. een wereld waarin zeer weinig tovernaars zijn (in boek 1 zijn er maar twee bekend: Rahl en Zed).
Ik hoop dat het verhaal toch nog zo wordt dat er nog een seizoen 2 kan zijn dat nog een beetje de verhaallijn van het boek aan kan gaan houden.
[..]
Ik vond die beslissing ook wat vaag. Hij heeft nu alleen maar de 1e regel uit het boek gelezen en zo kan nooit het slot uit boek 1 in de serie komen.. maar zal er verder niks over zeggen ivm spoilers.quote:Op zondag 2 november 2008 20:04 schreef Dalamar het volgende:
Ga er nooit vanuit dat een boek 1 op 1 verfilmd wordt. Ik weet het, waarom zou je het verhaal veranderen? Met het boek is toch niets mis?
Misschien om de vaart er een beetje in te houden, zodat je niet een hele berg uitleg vantevoren hoeft te krijgen, Richard die The Book of Counted Shadows uit z'n hoofd moet leren, etc... Ik weet het niet, ik heb me voorgenomen me niet te gaan storen aan dingen die anders zijn in deze serie.
Maar op zich is het het aankijken nog wel waard imho. Ik ga in ieder geval wel verder kijken.
gratch zit toch pas in boek 5 of 6? Maar je krijgt wel een voorproefje van monsters die er wat op lijken (ben even kwijt hoe die beesten in boek 1 heten ,maar die grote vleermuizen zijn het die bloed ruiken). De special effects zijn zoiezo wel vrij goed voor een tv serie vind ik. Daar is niet op bezuinigd.quote:Op maandag 3 november 2008 14:02 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik ga vanavond de eerste twee episodes bekijken. Ik vond de boeken (met uitzondering van een paar delen) hartstikke leuk, ik hoop dat ik me niet teveel ga ergeren aan de serie. En hopelijk ziet Gratch, als hij erin voorgaat komen, er WEL tof uit.
Gratch is in boek 2 al, onderweg met die zuster Verna. Daarna nog t/m eind boek 3 en dan niet zo vaak meer. Pas op 3/4 van boek 11 komt ie weer terug.quote:Op maandag 3 november 2008 14:05 schreef Darkenrahl het volgende:
[..]
gratch zit toch pas in boek 5 of 6? Maar je krijgt wel een voorproefje van monsters die er wat op lijken (ben even kwijt hoe die beesten in boek 1 heten ,maar die grote vleermuizen zijn het die bloed ruiken). De special effects zijn zoiezo wel vrij goed voor een tv serie vind ik. Daar is niet op bezuinigd.
Super dat hij terugkwam in boek 11, echt een glimlach op mijn gezicht toen ik dat las. Dacht dat hij later in de serie kwam, maar heb de serie ook maar 1 keer gelezenquote:Op maandag 3 november 2008 18:29 schreef Exterior het volgende:
Gratch is in boek 2 al, onderweg met die zuster Verna. Daarna nog t/m eind boek 3 en dan niet zo vaak meer. Pas op 3/4 van boek 11 komt ie weer terug.
Ja, ik heb de boeken te vaak gelezen![]()
In boek twee inderdaad kwam (de toen nog baby) Gratch al voor inderdaad. Ik vond het altijd super tof hoe die vriendschap tussen hun ontstond. Ik heb de afleveringen gezien en ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden. Ik moet heel erg wennen aan Zeddicus, ik vind hem niet echt geweldig gecast tot dusverre, misschien kan ik er aan wennen maar hij komt gewoon absoluut niet overeen met wat ik in mijn gedachten had.quote:Op maandag 3 november 2008 18:29 schreef Exterior het volgende:
[..]
Gratch is in boek 2 al, onderweg met die zuster Verna. Daarna nog t/m eind boek 3 en dan niet zo vaak meer. Pas op 3/4 van boek 11 komt ie weer terug.
Darnit! Ik ben net boek 11 aan het lezen.quote:Op maandag 3 november 2008 18:29 schreef Exterior het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |