abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61936494
quote:
Op 2 oktober zal Wenselaar zijn proefschrift verdedigen aan de universiteit van Leiden.

Vader des Vaderlands was in de laatste twee jaar van zijn leven praktiserend moslim. Dat beweert althans de Leidse historicus Tjalling Wenselaar. De promovendus besteedde de afgelopen vier jaar aan intensief archief onderzoek en zegt dat er geen andere conclusie mogelijk is. “Yusuf Ibrahim van Oranje Nassau, zo zou hij eigenlijk in de geschiedenisboeken terecht moeten komen”.

Wenselaar spreekt van ‘een strategische bekering’. Van Oranje was, kort voor zijn overgang naar de Islam, al gaan samenwerken met kalief Abdul Abu Uzrim. Hij haalde de banden aan tussen Nederland en de stad Al Hoceima in het huidige Marokko, aldus Speld.nl.

“De Nederlandse provinciën en de Moren hadden een gezamenlijke vijand: Spanje” zegt de promovendus. “U moet bedenken, de moslims waren zojuist verdreven van het Iberische schiereiland door de Spanjaarden. In de Noord-Afrikaanse moslimwereld was een grote roep om wraak. Kalief Abu Uzrim beloofde Willem de Zwijger daarom militaire steun. In ruil daarvoor zou hij zich dan wel moeten bekeren tot de Islam en overgaan tot islamisering van de Nederlanden.” Volgens de onderzoeker aarzelde Willem enige maanden, maar deed hij in de lente van 1582 zijn ‘belydende eede des muzelmans’.

Wenselaar onderzocht voor zijn proefschrift diverse bronnen, variërend van stukken uit de gesloten afdeling van het Nationaal Archief tot Noord-Afrikaanse perkamentvellen. Hier vond hij gedetailleerde beschrijvingen van de diverse ontmoetingen met de kalief. “Het is een verzwegen episode uit de vaderlandse geschiedenis. Na zijn dood hebben de Oranjes met alle middelen geprobeerd om de sporen van het religieuze verleden van de Vader des Vaderlands uit te wissen” aldus de onderzoeker.

Onderdeel van die campagne was de invoering van het Wilhelmus als volkslied. “Van Oranje wordt daar als vroom christen neergezet. Dat is natuurlijk postume propaganda, een mooi staaltje geschiedvervalsing.” Wenselaar pleit voor aanpassing van de geschiedenisboeken. “Willem van Oranje ging na zijn bekering als Yusuf Ibrahim van Oranje Nassau door het leven. Dat zie je nergens terug.”

Wat Nederland echt merkte van Willem van Oranjes nieuwe geloofsovertuiging valt volgens de Leidse promovendus ’slechts met natte vingerwerk’ vast te stellen.”Er bestaan vage aanwijzingen dat de Oude Kerk van Delft enige tijd heeft gediend als moskee. De bekende 16e eeuwse Delftse dichter Jan van Schamelwyck spreekt in zijn dagboeken van ‘een klaeghlyck kercktorengeschrey in den morghenstonde’.”

Vanwege de korte tijd tussen zijn bekering en de moord door Balthazar Gerardts slaagde Willem van Oranje er niet in de Nederlanden te islamiseren. “Het islamitische geloof stierf met Willem een stille dood aan het Hof van Oranje. Zijn zoon en opvolger, Maurits van Oranje, voelde weinig voor het nieuwe geloof van zijn vader. Volgens geschreven bronnen uit zijn hofhouding was dat toe te schrijven aan zijn liefde voor ‘wyn ende swynevleesch’.”

Op 2 oktober zal Wenselaar zijn proefschrift verdedigen aan de universiteit van Leiden. Er wordt een grote toeloop verwacht. Arabist Hans Jansen en rechtsgeleerde Afshin Ellian hebben al aangekondigd met enkele kritische vragen te komen
http://www.speld.nl/2008/(...)was-bekeerde-moslim/

Dit is breaking nieuws
eigenlijk zou iedereen opnieuw de geschiedenis lessen moeten nemen.
we zijn voorgelogen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_61936527
Postuum uit zijn functie zetten.
pi_61936582
Willem, wat doe je?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  vrijdag 26 september 2008 @ 18:01:58 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_61936597
Alles voor geld/millitaire overwinning.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 26 september 2008 @ 18:02:01 #5
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_61936599
hehe....
sluwe vos die Willem door de Moren te laten geloven dattie moslim was geworden om zo de aandacht van de Spanjaarden te minimaliseren.

Ik betwijfel dat het een echte bekering was. Wel een leuk verhaal.
pi_61936610
Als je dit zo leest zou je eerder denken dat hij het de eerste woensdag van april gaat verdedigen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 26 september 2008 @ 18:04:44 #7
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_61936641
die vorige ging op slot ?
  vrijdag 26 september 2008 @ 18:06:07 #8
189777 zagevent
what's in a name
pi_61936669
Ik wíst gewoon aan de titel alleen al dat dit een topic van Meki zou zijn.
  PR/Manusje van alles vrijdag 26 september 2008 @ 18:06:34 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_61936676
Nergens is iets te vinden en toch staat het onomstotelijk vast

Wat een ketter die Willem katholiek protestant en moslim
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_61936801
Dit is de bewijs dat gescheidenis ook een complot is.. eerst even ons voorliegen he
  vrijdag 26 september 2008 @ 18:17:57 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_61936888
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 18:12 schreef Meki het volgende:
Dit is de bewijs dat gescheidenis ook een complot is.. eerst even ons voorliegen he
...en moslims liegen tegen ongelovigen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 26 september 2008 @ 18:20:43 #12
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_61936934
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 18:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nergens is iets te vinden en toch staat het onomstotelijk vast

Wat een ketter die Willem katholiek protestant en moslim
Eigenlijk was Willem een D66'er
pi_61936937
Ja hoor. Straks komt er ook nog een idioot die gaat beweren dat hij eigenlijk een Marokkaan was.
  vrijdag 26 september 2008 @ 18:21:52 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61936953
Ja, de Speld is hi-la-risch!
quote:
Wilders: “Allochtoonloze zondag doorslaand succes”
Initiatief brengt ‘rust en ruimte’ in binnenstad
Door Melle van den Berg | 21 september 2008 | Binnenland

PVV-frontman Geert Wilders verklaarde vandaag de eerste Nationale Allochtoonloze Zondag tot een daverend succes. De binnenstad van de vier grote steden werd tussen 10 uur ’s ochtends en 17:00 uur ’s middags afgesloten voor alle vormen van allochtonen. Voor zogeheten ‘bestemmingsverkeer’ (allochtonen die in de binnensteden werken) werd uitzonderingen gemaakt. Aan deze groep werd middels een flyer doel en uitvoering van de actie toegelicht en het verzoek gedaan de binnensteden te mijden.

Wilders, die de dag voornamelijk doorbracht in een zonovergoten Julianapark in Utrecht, sprak van een verademing. “Je merkt ineens wat we zijn gaan missen de afgelopen jaren: de stad ruikt frisser, oogt frisser, het is een plek waar de mensen weer willen zijn.” De politicus, die enkele maanden geleden nog pleitte voor verplichte invoering van de Allochtoonloze Zondag, moest helaas genoegen nemen met deze, op vrijwillige basis georganiseerde actie. Wilders verwacht echter dat het idee de komende jaren aan populariteit zal winnen. “Ik heb vandaag allerlei mensen te gast gehad uit andere steden, die nu ook voorstellen gaan doen. Voor één dag weer terug naar het Nederland dat zij uit hun jeugd kennen: rustige straten, ruimte voor kinderen om te spelen en overal fatsoenlijk sprekende Nederlanders.”
http://www.speld.nl/2008/(...)een-succes%E2%80%9D/

Meki heeft mijn site ontdekt.
pi_61936959
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 18:04 schreef JaZekerZ het volgende:
quote:
quote:
Ik herhaal het maar even... Het is namelijk verzonnen nieuws
pi_61936976
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 18:21 schreef Floripas het volgende:
[..]

Leuk.
  vrijdag 26 september 2008 @ 18:23:57 #17
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61936986
Tevens
quote:
GeenStijl-redacteur schrijft voor Reformatorisch Dagblad
Prof. Hoxha: “Zoek overeenkomsten en vergeet verschillen”
Door Steven van der Jagt | 7 juli 2008 | Binnenland Lifestyle / Entertainment

“Onverenigbaar? Allerminst! We hebben zoveel raakvlakken, dat móet wel een vruchtbare samenwerking worden”. Bart Visser, directeur van het Reformatorisch Dagblad, heeft er alle vertrouwen in. Ambroos Wiegers, beter bekend als Prof. Hoxha van het populistische weblog GeenStijl knikt instemmend. In de informele sfeer van een Apeldoorns bruin café klinken de twee rasjournalisten op de zojuist gesloten overeenkomst: Hoxha zal een gastcolumn schrijven op de website van het bevindelijk gereformeerde dagblad. Deze maand nog.

“Mijn uitgangspunt is altijd geweest: zoek de overeenkomsten en vergeet de verschillen”, zo vertrouwt Hoxha ons toe. Hij vervolgt: “Overeenkomsten tussen GeenStijl en het Reformatorisch Dagblad zijn heel talrijk. De verschillen verbleken erbij.” Zowel het ‘shocklog’ als het dagblad dragen op niet mis te verstane wijze hun visie op deze samenleving uit. Inhoudelijk zijn er vele overeenkomsten. Hoxha: “Een goed voorbeeld is het pleidooi voor de doodstraf dat uit zowel de achterban van het Reformatorisch Dagblad als die van GeenStijl regelmatig weerklinkt.” Beide journalistieke media kampen met onbegrip vanuit de samenleving, aldus Hoxha. “De recentelijke ondervraging van mijn collega Fleischbaum door de politie geeft aan dat in de samenleving een diep onbegrip jegens GeenStijl heerst. Alleen al over de naam van het weblog gonst het van de misverstanden. Veel mensen suggereren dat wij een vrijplaats zouden zijn voor onbegrensde lompheid. In werkelijkheid willen we met deze naam echter duidelijk maken dat we geen onderscheid maken in levensstijl.” Iedereen is welkom bij GeenStijl, benadrukt Hoxha. Over de betiteling ‘nodeloos kwetsend’ zegt hij het volgende: “Als je even de moeite neemt jezelf meer in GeenStijl te verdiepen, zul je zien dat wij hiermee niets anders duidelijk willen maken dan dat wij kwetsen niet nodig achten.”

“Ook het Reformatorisch Dagblad en haar achterban zijn onderhevig aan hardnekkige vooroordelen” vult Bart Visser zijn gesprekspartner aan. “Zo bestaat het onuitroeibare misverstand dat wij alles letterlijk zouden nemen en geen humor zouden hebben. Als het om de Heilige Schrift gaat is dat zeer zeker waar. Echter, wij zijn ons er wel degelijk van bewust dat de alledaagse materiële en virtuele realiteit doordrenkt zijn van de ironie.” Visser, die regelmatig als reaguurder ‘Slappe Zuigvis’ op GeenStijl van zich doet spreken, moet dan ook uitbundig lachen om een term als ‘gristenhonden’ die regelmatig op de site valt. “Zodra ik de overdrachtelijke zin van deze term doorgrondde besefte ik dat ook taal een pareltje is in het Wonder der Schepping”. De tale Kanaäns en het internetjargon verschillen in wezen weinig van elkaar. Visser geeft een voorbeeld: “Masturberen. Daar wordt verhullend over gesproken, en dat is goed. Waar Geenstijl het heeft over ‘fappen’, prefereren wij de term ‘onaneren’. Hiermee verwijzen wij naar het Oudtestamentische verhaal van Onan, die zijn zaad op de rotsen verspilde.” Hij voegt hieraan toe: “Een doodzonde.”

“Natuurlijk, er zijn ook verschillen”, vervolgt Hoxha. De webredacteur geeft openlijk toe dat hij niet in God gelooft, maar verklaart daarbij wel te geloven dat er ‘iets’ is. Visser knikt begrijpend en verklaart dat “zo’n trivialiteit geen wig mag drijven tussen twee individuen die in één rechte lijn op elkaars golflengte liggen”. Ook de scheiding tussen Kerk en Staat leidt nog wel eens tot geanimeerde discussies, laten de twee ons weten. Hoxha: “Val deaud, zeg ik dan.” Visser: “Deo Volente, is daarop mijn antwoord.”

Op de vraag of de samenwerking eenmalig is of van langdurige aard willen de compagnons nog niet antwoorden. Wel verklaart Bart Visser uit te kijken naar de samenwerking met “zijn nieuwe makkert Ambreaux”. Hoxha op zijn beurt wil nog niets loslaten over de inhoud van zijn column, behalve dat het “een stuk zal worden waar je ter plekke van gaat fappen tot de vellen uit je broek spatten”.
pi_61936992
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 18:22 schreef captain.lefteye het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik herhaal het maar even... Het is namelijk verzonnen nieuws
voor jou wel , maar voor velen niet.
pi_61937007
Leuk Meki!!

Het bericht komt van een satirische website
  vrijdag 26 september 2008 @ 18:25:54 #20
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61937020
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 18:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Ben je Foucault aan het lezen of Derrida, Meki?
pi_61937025
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 18:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Leg uit
pi_61937048
quote:
Ik was erin getuind. Goed geschreven.
pi_61937054
Meki wat ben je toch dom jonge.
Altijd je bron checken.
pi_61937154
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 18:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Altijd je bron checken.
Maar het was zo leuk voor hem geweest. Ik snap dus wel dat Meki even wat overenthousiast is en geen tijd heeft om het waarheidgehalte na te gaan.

Redactie Frontpage vrijdag 26 september 2008 @ 18:35:28 #25
38148 crew  Innisdemon
pi_61937191
lol ik dacht al. Willem van O neukte nl. alles wat los en vast zat, dus dit KAN niet waar zijn
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_61937198
Als je me nog eens zo erg laat schrikken dan doe ik je wat
  vrijdag 26 september 2008 @ 18:49:52 #27
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_61937464
Wauw. Dat zou kut zijn geweest. :p
  vrijdag 26 september 2008 @ 19:03:29 #28
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61937724
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 18:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Altijd je bron checken.
Nee, niet doen anders lopen we dit soort Meki topics mis
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 26 september 2008 @ 19:28:29 #29
151075 Aboutaleb
Geen fan van de politicus
pi_61938294
quote:
‘een klaeghlyck kercktorengeschrey in den morghenstonde’.”
De Nederlanders zijn geen spat veranderd.
  vrijdag 26 september 2008 @ 19:30:48 #30
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61938349
Nou, dan bekeer ik me ook maar...
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2008 @ 19:33:10 #31
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61938387
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 18:12 schreef Meki het volgende:
Dus nu kan de clash of cultures beginnen?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_61938622
Haha, Meki, wat ben je toch een kneus. Leuke site trouwens!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_61938735
bron: meki's persbureau voor foutieve berichten
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2008 @ 20:00:12 #34
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61939063
Balthazar Gerardts was dus een held en Willem van Oranje een landverrader.
Weten we dat ook weer. Bedankt Meki!
pi_61939081
Hier een ordinaire TVP hoe het uitsterft, het is natuurlijk een Meki-topic.....
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:09:25 #36
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61939272
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:47 schreef beertenderrr het volgende:
bron: meki's persbureau voor foutieve berichten
Weet je trouwens hoe Meki's Persbureau heet?

Oogklep en Co
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61943714
Al-Hoceima is in de jaren 20 van de vorige eeuw gesticht door Spanjaarden.
Dan moet er een belletje gaan rinkelen
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:09:36 #38
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_61943893
van binnen zijn we allemaal roze
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_61944537
Wat een bullshit.
pi_61944590
Het trollblog-wijblijvenhier.nl besteed ook aandacht aan deze hoax.

http://www.wijblijvenhier(...)lim-ontmaskerd!.html
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:49:12 #41
11102 knep
Mountainfreak
pi_61944633
rofl .
  † In Memoriam † zaterdag 27 september 2008 @ 00:09:19 #42
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61945054
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 18:35 schreef Innisdemon het volgende:
lol ik dacht al. Willem van O neukte nl. alles wat los en vast zat, dus dit KAN niet waar zijn
Dan kan hij nog steeds moslim zijn, die gaan in Amsterdam ook regelmatig naar de hoeren toch meki?
  zaterdag 27 september 2008 @ 00:10:48 #43
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_61945086
YUSUF IBRAHIM VAN ORANJE NASSAU
AFC AJAX
  zaterdag 27 september 2008 @ 00:11:42 #44
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_61945101
quote:
Zijn zoon en opvolger, Maurits van Oranje, voelde weinig voor het nieuwe geloof van zijn vader. Volgens geschreven bronnen uit zijn hofhouding was dat toe te schrijven aan zijn liefde voor ‘wyn ende swynevleesch’.”
DIE VERDAMTE SWYNEVLEESCH
AFC AJAX
pi_61945111
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Balthazar Gerardts was dus een held en Willem van Oranje een landverrader.
Weten we dat ook weer. Bedankt Meki!
Ik eis eerherstel voor Balthasar Gerards!
pi_61945136
aach ja dit ontkennen jullie ook alweer

Ik weet 100 % dat hij moslim is, kijk maar naar de OP en TT
  zaterdag 27 september 2008 @ 00:15:18 #48
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_61945176
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 00:13 schreef Meki het volgende:

"dat staat geschreven" reli-kneuzen...
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_61945222
Meki is weer een parodie van zichzelf aan het neerzetten.
  † In Memoriam † zaterdag 27 september 2008 @ 00:18:25 #50
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61945230
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 00:11 schreef msnk het volgende:

[..]

DIE VERDAMTE SWYNEVLEESCH
Moslims trekken ook weleens frikandellen uit de muur vooral jonge jongens zoals meki.
pi_61945240
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 00:15 schreef pisnicht het volgende:

[..]

"dat staat geschreven" reli-kneuzen...
Moet je elk mogelijke moment aangrijpen, om je anti-religie gal te spuwen?

Als je Meki een beetje kent, dan zie je dat het een Meki grap is.
  † In Memoriam † zaterdag 27 september 2008 @ 00:19:00 #52
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61945243
quote:
Alweer?
Wanneer nog meer en bij wat eigenlijk?
pi_61945247
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 00:18 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Moslims trekken ook weleens frikandellen uit de muur vooral jonge jongens zoals meki.
Sterker nog, moslims zijn net mensen!
  zaterdag 27 september 2008 @ 00:19:47 #54
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_61945257
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 00:18 schreef IHVK het volgende:

[..]

Moet je elk mogelijke moment aangrijpen, om je anti-religie gal te spuwen?

Als je Meki een beetje kent, dan zie je dat het een Meki grap is.
elk moment? man, ik heb hier al tijden al niet meer gepost.
#allmightygod
pi_61945273
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 00:19 schreef pisnicht het volgende:

[..]

elk moment? man, ik heb hier al tijden al niet meer gepost.
Elke keer als ik een post van jou zie is, is het wel ongeveer hetzelfde. Verder volg ik inderdaad niet hoe vaak wie waar post.
  zaterdag 27 september 2008 @ 00:29:51 #56
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_61945418
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 00:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Elke keer als ik een post van jou zie is, is het wel ongeveer hetzelfde. Verder volg ik inderdaad niet hoe vaak wie waar post.
tja, als je toevallig ook in topics komt van gelijke strekking, is het idd niet zo raar dat ik elke keer hetzelfde denk over dat soort onderwerpen en dus ook soortgelijke reacties geef... Ik zou er bijna die smilie die tegen de muur aan bonkt bij posten..
#allmightygod
pi_61945489
quote:

Ik moest lachen.

Ja, dan is het waar natuurlijk.
  † In Memoriam † zaterdag 27 september 2008 @ 08:25:21 #58
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61947791
Enfin, dit is natuurlijk geen topic voor [NWS], maar voor [ONZ]. Leuke site, dat wel!
pi_61948006
Ella "Newspeak" Vogelaar schrijft ook al op websites? Wat een doortrapte vrouw is dat toch. En Meki hobbelt daar als een amechtige tekkel achteraan.

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 27 september 2008 @ 10:59:44 #60
3542 Gia
User under construction
pi_61948656
quote:
Ja, want als iets in de TT en de OP staat, is het per definitie waar!!!

Deze is trouwens ook heel leuk:
http://www.speld.nl/2008/(...)t-colombiaanse-coke/

Bedankt Meki, dat je deze site onder mijn aandacht hebt gebracht. Echt heel grappig.
  zaterdag 27 september 2008 @ 13:56:56 #61
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61950946
quote:

Ken jij de definitie van 'satire'? Mogelijk begrijp je 'grapje' beter...
  zaterdag 27 september 2008 @ 15:31:30 #62
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_61952122
Jammer, dat was nog eens leuk geweest.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zondag 28 september 2008 @ 16:31:08 #63
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_61973332
Tsjonge "De Speld" is een soort Nederlandse "The Onion", dat weten jullie wel.

Ander "nieuws" van daar:

Balkenende uitgekeken op premierschap
“Minister-president hoopt op snelle verkiezingen.”

Wilders: “Allochtoonloze zondag doorslaand succes”
Initiatief brengt ‘rust en ruimte’ in binnenstad

Katja Schuurman roept op tot boycot Colombiaanse coke
"Bewust leven is bewust snuiven"
[KNE]-Mod
pi_61974558
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_61974793
Beetje een copie van http://www.scrappleface.com
pi_61975056
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 18:25 schreef Pony-Lover het volgende:
Leuk Meki!!

Het bericht komt van een satirische website
Iemand met de spelling van een 7 jarige heeft nog geen begrip van het woord satire.
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:59 schreef Gia het volgende:
Deze is trouwens ook heel leuk:
http://www.speld.nl/2008/(...)t-colombiaanse-coke/
legendarisch

Doe je ook mee met de boycot Meki?

[ Bericht 42% gewijzigd door Boris_Karloff op 28-09-2008 17:59:40 ]
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62054359
Bij het Algemeen Dagblad doen ze ook lekker mee:

'moslim-verleden' Willem van Oranje blijkt 'hit'
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:59:04 #68
3542 Gia
User under construction
pi_62054466
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:55 schreef Ashleyjw het volgende:
Bij het Algemeen Dagblad doen ze ook lekker mee:

'moslim-verleden' Willem van Oranje blijkt 'hit'
Hahaha, Meki zit nu in een hoekje zich te schamen voor zijn stommiteit!!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:00:59 #69
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62054525

goeie bron vooral
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_62054562
quote:

Is goed hoor, zullen we dan nu maar weer gezellig oorlog gaan voeren tegen die spanjolen?

Wij de costa's en de noord-Afrikanen de rest.
pi_62054715
Voor Meki:

,,Willem van Oranje heeft zich niet met de islam beziggehouden,'
' bevestigt haar collega Nicolette Mout. Zij is hoogleraar Algemene Geschiedenis en geldt als dé Willem van Oranje-specialist. ,,Waarschijnlijk dacht Willem van Oranje hetzelfde over de islam als iedere andere christen in de zestiende eeuw: foute godsdienst want alleen het christelijke geloof is de ware godsdienst.''
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:09:34 #72
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62054747
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
Voor Meki:

' bevestigt haar collega Nicolette Mout. Zij is hoogleraar Algemene Geschiedenis en geldt als dé Willem van Oranje-specialist. ,,Waarschijnlijk dacht Willem van Oranje hetzelfde over de islam als iedere andere christen in de zestiende eeuw: foute godsdienst want alleen het christelijke geloof is de ware godsdienst.''
ja, nee, maar.. da's omdat het bewijs zorgvuldig is weggewerkt door Maurits natuurlijk
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 18:48:41 #74
3542 Gia
User under construction
pi_62057246
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
Voor Meki:

Ja nee, maar dat kun je niet blijven ontkennen hoor. Als iets in de OP staat EN ook nog eens in de TT, dan is het gewoon waar, hoor!!!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 18:54:15 #75
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62057386
Nicolette heeft vast de OP niet goed gelezen inderdaad
  woensdag 1 oktober 2008 @ 18:59:30 #76
3542 Gia
User under construction
pi_62057504
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:54 schreef teamlead het volgende:
Nicolette heeft vast de OP niet goed gelezen inderdaad
Misschien dan toch maar even onder de aandacht brengen van Nicolette? Dan kan ze de geschiedenisboekjes aan gaan passen. Is hard nodig lijkt me.
pi_62057883
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja nee, maar dat kun je niet blijven ontkennen hoor. Als iets in de OP staat EN ook nog eens in de TT, dan is het gewoon waar, hoor!!!
Ja lachen man!

Dommer dan Meki zijn doe je allen door serieus op zijn grap te reageren. MIssie geslaagd. .
pi_62058273
De makers van deze sick joke grijpen e.e.a. aan om te verklaren dat islam en satire goed samengaan.

My ass, islam is alleen tolerant met dit soort grappen of met verhalen over joodse of christelijke vrouwen die trouwen met moslimmannen, dat is een toppunt van integratie voor de gemiddelde man met de baard. Als de satire de andere kant op werkt dan is er ineens weinig meer te merken van tolerantie denk ik.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:35:38 #80
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62058373
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:31 schreef schoelje het volgende:
De makers van deze sick joke grijpen e.e.a. aan om te verklaren dat islam en satire goed samengaan.

My ass, islam is alleen tolerant met dit soort grappen of met verhalen over joodse of christelijke vrouwen die trouwen met moslimmannen, dat is een toppunt van integratie voor de gemiddelde man met de baard. Als de satire de andere kant op werkt dan is er ineens weinig meer te merken van tolerantie denk ik.
christus te paard, waar haal je de onzin vandaan

Waar haal je nu precies vandaan dat deze grap (al dan niet geslaagd..) vanuit Islamitsche hoek zou komen
pi_62063109
Ow, het ging om iets anders, protest tegen de de Roomsche Spaanse koning Flip, belastingen, slavernij:
Heeft de Gouden Eeuw islamitische wortels?
Door: Peter Wierenga Gepubliceerd: donderdag 6 december 2007 22:25

De befaamde tolerantie van de Hollandse Republiek zou mede geďnspireerd zijn door de islam. Dat lijkt vooralsnog wishful thinking.

Dat koningin Beatrix en prinses Máxima fan zijn van ‘multiculturele uitwisselingen’, wisten we al, maar Willem van Oranje? Toch is dat wat het tijdschrift Al-Islaam - van de vrij liberale Ahmadiyya-moslims - stelt. Het ging op zoek naar de islamitische wortels van de Nederlandse tolerantie in de Gouden Eeuw.

Met verbluffende resultaten. ‘Nederlanders van de zestiende en zeventiende eeuw waren zo onder de indruk van de godsdienstvrijheid en welvaart in Turkije en Marokko dat duizenden zich daar vestigden’, is een van de conclusies.

Navraag leert echter dat ze dat niet vrijwillig deden. ‘Dat waren Nederlandse zeelui die op de Middellandse Zee gevangen werden genomen door zeerovers’, zegt hoogleraar geschiedenis Henk van Nierop van de Universiteit van Amsterdam. ‘Die Hollanders werden vervolgens als slaaf verkocht in Noord-Afrika, tenzij ze zich bekeerden tot de islam. Bekeerlingen zijn er wel geweest, maar daar weten we weinig van. De kerken hadden potjes om de christenen vrij te kopen uit hun slavernij. Zo nu en dan kwam er een schip terug.’

Om dat godsdienstvrijheid te noemen, is op zijn zachtst gezegd ironisch. Maar Abdul Haq Compier van Al-Islaam verweert zich. ‘Een groot deel van de Europese bekeerlingen was vrijwillig, blijkt uit recente studies. De islamitische wereld had destijds een veel hoger beschavingspeil en er bestond godsdienstvrijheid.’

En hoe zit het met de bewering dat de bevrijders van Den Briel, de protestantse Watergeuzen, liever moslim zouden zijn geweest? Al-Islaam wijst daarbij op hun motto: ‘Liever Turks dan Paaps’.

Die tekst droegen ze inderdaad op hun geuzenpenning, maar volgens Van Nierop wil dat niet zeggen dat ze de islam aanhingen. ‘Het was meer een actie tégen de katholieke koning van Spanje dan vóór de Turkse sultan. Protestanten in het Ottomaanse rijk konden hun geloof behouden, als ze maar belasting betaalden. Een groot contrast met Spanje.’

Ook gelooft Van Nierop niet in ‘multiculturele uitwisselingen’ door de vader des vaderlands. Compier stelt echter dat een landsheer van Willem van Oranje al een uitwisseling organiseerde tussen een Ottomaanse gemeenschap in Antwerpen en een Nederlandse in Istanbul.

Er staan meer rake opmerkingen in het stuk. Zoals de grote invloed op de westerse wetenschap. Een woord als algebra komt niet voor niets uit het Arabisch, net als tientallen andere begrippen. De rest lijkt vooral wensdenken over een ‘joods-christelijke, islamitische traditie’, geprojecteerd op de Gouden Eeuw. http://www.debeurs.nl/bin(...)itische-wortels.html
pi_62063244
Oud nieuws. Het is allang bekend dat Willem van Oranje zich na de Slag om Jeruzalem in 378 N.C., toen hij oog in oog stond met keizer Darius I, bekeerde tot het mohammedanisme.
pi_62063761
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:15 schreef Monidique het volgende:
Oud nieuws. Het is allang bekend dat Willem van Oranje zich na de Slag om Jeruzalem in 378 N.C., toen hij oog in oog stond met keizer Darius I, bekeerde tot het mohammedanisme.
Is het niet veel makkelijker om islam te typen?

Als het voor het komisch effect is, dan is het wel gelukt moet ik toegeven.
pi_62064318
toch fijn dan mensen met het down syndroom zoals meki ook hier op het forum vertegenwoordigd zijn.

ook fijn om te weten dat meki een computer van zijn ouders heeft gekregen, anders zou hij maar eenzaam worden op zolder
pi_62064788
Meki
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_62066237
WTF Willem van Oranje was gewoon een mocro..
pi_62067545
quote:

Leuke site! Ziet er goed uit!
* bookmarkt

Vanaf 2000 ofzo was is er Vis in het Net, waarschijnlijk de eerste nederlandse satire-site.
Tot mijn verbazing bestaan ze nog steeds. Nog helemaal in de aloude layout.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 2 oktober 2008 @ 01:32:31 #88
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_62067558
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:45 schreef downthedrain het volgende:
toch fijn dan mensen met het down syndroom zoals meki ook hier op het forum vertegenwoordigd zijn.

ook fijn om te weten dat meki een computer van zijn ouders heeft gekregen, anders zou hij maar eenzaam worden op zolder
Een mens die meki serieus neemt, heeft vijftig euro gekregen of is mentaal sterk onderontwikkeld.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_62067575
Beatrix heet eigenlijk Fatima en Willem Alexander heet eigenlijk Hassan.
pi_62096372
wil iedereen zich even melden voor de besnijdenis.

[ Bericht 53% gewijzigd door GokhanSaki op 03-10-2008 02:00:33 ]
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 10:55:16 #91
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_62101212
Jullie vergeten dit: Religion is bullshit..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_62125660
Zich laten bekeren voor macht gebeurde wel vaker:
"Pas toen Hendrik in 1594 tot het katholicisme overging ("Parijs is wel een mis waard"), werd hij in de stad toegelaten."
pi_62126952
Willem van Oranje had gewoon dat geloof dat hem het meeste voordeel gaf. Hij was ook al eens katholiek omdat het voordeliger voor hem was, vervolgens was tie weer protestant.
pi_62127182
Is het al 1 april?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_62127300
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 17:56 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.speld.nl/2008/(...)was-bekeerde-moslim/

Dit is breaking nieuws
eigenlijk zou iedereen opnieuw de geschiedenis lessen moeten nemen.
we zijn voorgelogen
Lang Leve Phillips
Die katholieken hadden helemaal geen problemen met protestanten.
Het was de geitenneukers die ze niet konden velen.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:48:46 #96
17205 Profesor
I have a dream!
pi_62127469
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 00:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik eis eerherstel voor Balthasar Gerards!
De overoverovergrootvader van Wilders..
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_62127885
SPOOF kan dit naar ONZ
quote:
,,Willem van Oranje had niks met de islam,'' zegt de Leidse hoogleraar Vaderlandse Geschiedenis Judith Polman. Zij kent de naam van de promovendus evenmin.

,,Willem van Oranje heeft zich niet met de islam beziggehouden,'' bevestigt haar collega Nicolette Mout. Zij is hoogleraar Algemene Geschiedenis en geldt als dé Willem van Oranje-specialist. ,,Waarschijnlijk dacht Willem van Oranje hetzelfde over de islam als iedere andere christen in de zestiende eeuw: foute godsdienst (net als het jodendom) want alleen het christelijke geloof is de ware godsdienst.''

Iets anders is volgens haar de verhouding op politiek vlak tussen Willem van Oranje en het Ottomaanse (Turkse) Rijk. ,,Dat was een bondgenootschap aangegaan met Frankrijk, toen de vijand van Spanje. Zelf heeft Willem geen verbond tot stasnd gebracht tussen Nederlandse opstandelingen en het Ottomaanse Rijk. Misschien zag hij daar wel iets in maar hij heeft het in ieder geval niet gedaan.''

Wie het bericht over het moslim-verleden van Willem van Oranje traceert, komt terecht op website De Speld, op het eerste gezicht een internetkrant. ,,We hebben het bericht inderdaad geschreven,'' bevestigt Jochem van den Berg.

De Leidse historicus en het proefschrift bestaan volgens hem niet. ,,We wilden de discussie aanslingeren over de Nederlandse identiteit. Bij wijze van satirische reflectie schreven we vanuit de Joods-christelijke en islamitische achtergrond het bericht.''
Bron: http://www.ad.nl/binnenla(...)anje_blijkt_hit.html

---> ONZ
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 18:26:35 #98
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62131813
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 00:17 schreef IHVK het volgende:
Meki is weer een parodie van zichzelf aan het neerzetten.
Meki = Parodie
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62131829
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 18:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Meki = Parodie
Meki is de ultieme creatie van de Speld.
pi_62132014
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:15 schreef desiredbard het volgende:
SPOOF kan dit naar ONZ
[..]

Bron: http://www.ad.nl/binnenla(...)anje_blijkt_hit.html

---> ONZ
Zo jongen jij bent snel van begrip.

poepoe.

.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_62132668
quote:
Leidse historicus Tjalling Wenselaar
Die ga ik eens opzoeken op de faculteit.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')