Inkopper: No country for old men.quote:Aides complained that they did not know where he would spend the next hour, never mind the next day, and that Obama's campaign cranked up its attacks during the last two days.
"It's like a bad movie," one aide said privately Friday. "No one knows what we're doing. Everything is minute by minute now."
http://latimesblogs.latim(...)taking-a-spin-o.html
Nee, dat geloof ik niet, dit is voor velen een moment dat blijft hangen, vooral omdat Obama een duidelijke zienswijze gaf voor de gewone man, die zit met de zorgen over zijn baan, pensioen, huis, studiefonds, eigenlijk alles is opeens op losse schroeven.quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:36 schreef pberends het volgende:
Ah joh, dit debat is iedereen op 4 november weer compleet vergeten. Saaaaaaai.
quote:Op zaterdag 27 september 2008 21:03 schreef Klopkoek het volgende:
Toen het nog goed ging met de economie
Lekker diplomatiek is McCain iig. "Ja, ik keek in zijn ogen en zag KGB staan"quote:Op zaterdag 27 september 2008 23:30 schreef matthijst het volgende:
Wat een gast die McCain, 't is net alsof je in een bejaardenhuis bij de koffie zit: die ouwe gek heeft alles meegemaakt, als je hem geloven moet...
"I look in Mr. Putin's eyes"
"I was in Afghasnistan, I saw what was needed"
"I was there when they crucified Jesus"
Fok op man, met die ouwe gek...
Zelfde misselijke lachje op zijn bek als Bush altijd heeft
eu joh dat kan niet, in werkelijkheid gaan ze heel verschillende dingen doen, Mc Cain is een echte oorlogsman en wil de rijken meer geld geven, Obama wil juist de consumenten weer wat belastinggeld teruggeven zodat de koopkracht sterker wordtquote:Op zondag 28 september 2008 06:26 schreef Poit- het volgende:
Kunnen ze niet gewoon samen gaan regeren? DIe percentages zijn nou niet echt heul verschillend...
Hint: deze verkiezingen worden niet in continentaal Europa gehouden.quote:Op zondag 28 september 2008 06:26 schreef Poit- het volgende:
Kunnen ze niet gewoon samen gaan regeren? DIe percentages zijn nou niet echt heul verschillend...
Milton Friedman: "Alan Greenspan did a excellent job"quote:Op zaterdag 27 september 2008 23:53 schreef pberends het volgende:
[..].
Als een lage rente goed is, waarom dan niet altijd de rente op 1%![]()
.
leg ns uit. Ik vind em briljant bedacht én gemaakt.quote:Op zondag 28 september 2008 05:35 schreef Perico het volgende:
Dit is een commercial die prObama is...
Maar het is zowat de sterkste McCain promotie denkbaar! Die slaat echt de plank volledig mis, als je het mij vraagt...
Ik had eigenlijk hetzelfde gevoel als Perico (wellicht om andere redenen though).quote:Op zondag 28 september 2008 10:13 schreef Argento het volgende:
[..]
leg ns uit. Ik vind em briljant bedacht én gemaakt.
Hele artikelquote:Palin Is Ready? Please.
McCain says that he always puts country first. In this important case, that is simply not true.
Will someone please put Sarah Palin out of her agony? Is it too much to ask that she come to realize that she wants, in that wonderful phrase in American politics, "to spend more time with her family"? Having stayed in purdah for weeks, she finally agreed to a third interview. CBS's Katie Couric questioned her in her trademark sympathetic style. It didn't help. When asked how living in the state closest to Russia gave her foreign-policy experience, Palin responded thus:
"It's very important when you consider even national-security issues with Russia as Putin rears his head and comes into the airspace of the United States of America. Where—where do they go? It's Alaska. It's just right over the border. It is from Alaska that we send those out to make sure that an eye is being kept on this very powerful nation, Russia, because they are right there. They are right next to—to our state."
There is, of course, the sheer absurdity of the premise. Two weeks ago I flew to Tokyo, crossing over the North Pole. Does that make me an expert on Santa Claus? (Thanks, Jon Stewart.) But even beyond that, read the rest of her response. "It is from Alaska that we send out those …" What does this mean? This is not an isolated example. Palin has been given a set of talking points by campaign advisers, simple ideological mantras that she repeats and repeats as long as she can. ("We mustn't blink.") But if forced off those rehearsed lines, what she has to say is often, quite frankly, gibberish.
Dit is precies het grote hilarische probleem van Palin. Tis net een ingemaseerde praatpop voor de Republikeinenquote:Palin has been given a set of talking points by campaign advisers, simple ideological mantras that she repeats and repeats as long as she can.
Het filmje zal Obama niets brengen als het gaat om de die-hard reps, maar het is A: een ijzersterke, niet misteverstane boodschap en B: ik zie nog wel gebeuren dat het de zwevende kiezer effectief met de neus op de feiten drukt.quote:Op zondag 28 september 2008 10:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk hetzelfde gevoel als Perico (wellicht om andere redenen though).
Het spotje is alleen briljant als je te maken hebt met sterke anti McCain sentimenten. Dan stelt het filmpje een waar schrikbeeld voor en is de tekst op het einde erg krachtig. Maar volgens mij vinden de meeste kiezers McCain wel een sympathieke vent en is het filmpje helemaal geen schrikbeeld, maar juist reclame voor McCain.
Precies, Obama kan goed winnen door jonge en minderheids-kiezers naar de stembus te laten gaan.quote:Op zondag 28 september 2008 11:42 schreef Klopkoek het volgende:
Kerry heeft niet verloren omdat de kiezers in het midden van hem weg liepen, hij verloor omdat zijn achterban niet zo massaal naar de stembus ging als de achterban van Bush.
Wat ik wil zeggen: Obama heeft veel te winnen door zijn achterban te mobiliseren.
Nieuwste sketch van SNL: http://www.huffingtonpost(...)alin-k_n_129956.htmlquote:In an election campaign notable for its surprises, Sarah Palin, the Republican vice- presidential candidate, may be about to spring a new one -- the wedding of her pregnant teenage daughter to her ice-hockey-playing fiancé before the November 4 election.
Inside John McCain's campaign the expectation is growing that there will be a popularity boosting pre-election wedding in Alaska between Bristol Palin, 17, and Levi Johnston, 18, her schoolmate and father of her baby. "It would be fantastic," said a McCain insider. "You would have every TV camera there. The entire country would be watching. It would shut down the race for a week."
http://www.timesonline.co(...)s/article4837644.ece
quote:Note that Fey often quotes directly from Palin's original interview -- apparently no parody was required.
quote:I've put together a summary of the misstatements of fact in last night's debate as tracked by FactCheck.org.
The bottom-line is that while Obama did make a few mistakes, none were outright fabrications, and even when wrong, he was fairly close to being accurate.
McCain, on the other hand, delivered several whoppers that weren't even close to the truth.
First, Obama's misstatements:
Denied voting for a budget plan that called for a tax increase on people making $42K. He did vote for a budget resolution with such a recommendation, but even if it had passed, it would have not have had the force of law. Moreover, he does not support such a tax increase in his current plan.
Claimed Iraq has a $79 billion surplus, but that figure is outdated and the actually number is now closer to $60 billion.
Claimed 95% of "the American people" would see a tax cut under his plan when he should have said "95% of American families with children."
Claimed McCain's health care plan would levy taxes against employers on health care premiums when McCain would actually be taxing individuals.
Second, McCain misstatements:
Denied Kissinger called for meetings with Iran without conditions, when Kissinger had made such a call.
Claimed Joint Chiefs Chairman Mike Mullen had criticized Obama's troop withdrawal plan when Mullen had not.
Claimed earmarks had tripled in the last five years when they have actually decreased.
Claimed U.S. pays $700 billion per year to buy oil from hostile nations when the actual figure is at most $359 billion.
Claimed Obama would hand the health care system to the federal government, which is false.
Claimed Dwight Eisenhower had penned a letter offering his resignation if Normandy had failed, but that didn't happen.
Basically, when Obama erred, he was saying 2 + 2 = 4.01. When McCain erred, he was saying 2 + 2 = 4,000,001.
http://www.huffingtonpost(...)e-miss_n_129932.html
"Or Bono, the King of Ireland"quote:Op zondag 28 september 2008 13:10 schreef Montov het volgende:
[..]
Nieuwste sketch van SNL: http://www.huffingtonpost(...)alin-k_n_129956.html
[..]
[..]
Op maandag zei hij dat hij het had gekregen, op dinsdag zei hij dat hij het nog niet had gelezen omdat hij het nog niet hadquote:Op zondag 28 september 2008 12:09 schreef pberends het volgende:
Waarom had McCain een week nodig om het reddingsplan van Paulson te lezen?
quote:Op zondag 28 september 2008 13:10 schreef Montov het volgende:
[..]
Nieuwste sketch van SNL: http://www.huffingtonpost(...)alin-k_n_129956.html
[..]
[..]
Goh. McCain liegt gewoon dat hij barst, terwijl Obama op zijn minst eerlijk probeert te zijn. Moedeloos die McCain. Zoals gewoonlijk houden de Republikeinen ervan om liegend het Witte Huis binnen te komen.quote:Basically, when Obama erred, he was saying 2 + 2 = 4.01. When McCain erred, he was saying 2 + 2 = 4,000,001.
quote:Comment: Please do not compare Palin to Obama or former president Clinton. It is true that former president client Clinton did not have foreign policy experience when he first ran for office in 1992, but lets face it, it was clear as hell the man was an intellect to the core. He was out campaigning and was not hiding from the press, he won the american public over and hence was nominated by this party! Fast forward to 2008 Sentor Obama sits on the foreign relations committe in congress, and he has worked on internation policy....again like former president Clinton he has campaigned all over the country, and won his party's nomination,....again he is very well educated and is an intellectual to core.... if you doubt you should have watched the debate last night! Both Clinton and Obama went to ivy league schools, and proved to have excellent leadership skills and the capability to inspire millions of people. In contrast Gov. Palin cannot articulate 2 sentences, she is confused by simple issues, I could have done way better on that Kate Couric interview and i am not qualified to be vp. Gov. Palin lacks the intellect, the broadview of the world and is completely clueless! I too am a republican but I don't just take what I am told, I research and I listen to different view points, I also used to get those ignorant hateful rightwinger emails claiming Obama is a muslim an arab, and a bunch of garbage. Just by research I was able to find out that all that was garbabe being peddled by hate mongers who fail to see that the world is changing fast and with or without them america is about to turn the page and be the leader of the world in the 21st century. Selecting Gov. Palin is an insult to americans, what is the problem for them is republicans like myself will not vote for McCain, he is not the leader this country needs at this time in history. His time has passed him and I hope he looses by a landslide. Americans must make a statement and I believe they will. Most of my republican friends are crossing over to vote for the Obama/Biden ticket. What is at stake for this country is too great for McCain to make a mockery out of the presidency. Yes, he is 72yrs, with a history of cancer and it is likely he may die in office. He made a mockery of the american people, we are not buying the spin because we are not stupid!
Ik vind de vergelijking, wat dat betreft, met Bill Clinton dan ook wel een goeie. Wat weet Obama over Mongolië? Niets, waarschijnlijk, maar mocht er iets gebeuren, dan leest hij zich snel in en komt hij met verstandige ideeën.quote:Op zondag 28 september 2008 16:38 schreef Wheelgunner het volgende:
Obama is ook niet heel ervaren, maar wel ontzettend slim.
Dat is ook mijn idee, dat zie ik Palin echter niet doen.quote:Op zondag 28 september 2008 16:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking, wat dat betreft, met Bill Clinton dan ook wel een goeie. Wat weet Obama over Mongolië? Niets, waarschijnlijk, maar mocht er iets gebeuren, dan leest hij zich snel in en komt hij met verstandige ideeën.
Misschien weet Palin veel over Mongolië.quote:Op zondag 28 september 2008 16:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking, wat dat betreft, met Bill Clinton dan ook wel een goeie. Wat weet Obama over Mongolië? Niets, waarschijnlijk, maar mocht er iets gebeuren, dan leest hij zich snel in en komt hij met verstandige ideeën.
Hoezo Biden niet slim?quote:Biden is niet zo slim, maar wel erg ervaren
Zie zijn opmerkingen over de grote depressie, hij staat er ook niet voor niets om bekend af en toe wat rare dingen te zeggen.quote:
quote:Op zondag 28 september 2008 17:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Misschien weet Palin veel over Mongolië.
Obama is een bruggenbouwer, hij zal het internationaal erg goed doen, ook door zijn global (blank/ bruin) uitstraling en Biden is een sterke achtervang thuis.quote:Op zondag 28 september 2008 16:38 schreef Wheelgunner het volgende:
Palin was voor mij, als overwegend Republikein, ook de druppel. McCain is sowieso al niet zo'n geweldige kandidaat en met die domme trut als zijn reserve, nee dank je.
Obama is ook niet heel ervaren, maar wel ontzettend slim. Biden is niet zo slim, maar wel erg ervaren: Beter team als je het mij vraagt.
quote:Op zondag 28 september 2008 17:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Misschien weet Palin veel over Mongolië.
Missouri, Indiana en North Carolina zijn wel veilig voro McCain. Dan komt hij op 200. Maar ja, als je de veilige staten Pennsylvania, Wisconsin en Minnesota toevoegt aan het rijtje van Obama komt hij al op 269.quote:Op zondag 28 september 2008 16:26 schreef NJ het volgende:
Dit ziet er trouwens ook ontzettend positief uit:
http://www.realclearpolitics.com/epolls/maps/obama_vs_mccain/
228 - 163.
McCain moet echt verschrikkelijk veel van de swingstates winnen wil hij nog een kans maken om op 270 te komen.
Zegt ze: Mijn jongste zoontje is zelf een mongoolquote:
Das het andere probleem van Palin: ze is totaal niet op de hoogte van de standpunten van de McCain-campagne. Ze moet in een paar weken totaal bijgeschoold worden alsof het niets is. Maar ik denk niet dat het op tijd lukt bij haar.quote:Op zondag 28 september 2008 18:38 schreef Monidique het volgende:
Sarah Palin was het met Obama eens. Over Pakistan. Nee, echt, nee zegt John McCain, dat is oneerlijk, dat kun je zo niet stellen, immers: het werd haar gevraagd. Je kunt niet zomaar Sarah Palin wat vragen en dan verwachten dat haar antwoord haar, uhm, antwoord is.
Logisch.
De meeste mensen zijn zich aan het voorbereiden op het VP debate, dat men zich een krul in de staart zal lachen.quote:Op zondag 28 september 2008 18:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Das het andere probleem van Palin: ze is totaal niet op de hoogte van de standpunten van de McCain-campagne. Ze moet in een paar weken totaal bijgeschoold worden alsof het niets is. Maar ik denk niet dat het op tijd lukt bij haar.
quote:Gallup Daily: Obama Moves to 50% to 42% Lead
Obama registers strong performance over Thursday-Saturday time period
Ohhhhh, vandaar dat McCain regelmatig voorstond in deze poll.quote:Op zondag 28 september 2008 19:47 schreef Klopkoek het volgende:
Gallup is onderdeel van het linkse establishment. pro-democratic bias enzo
Ja het is voor de hockeymom beter als ze zich voortijdig zwanger meldt.quote:Op zondag 28 september 2008 19:54 schreef Caesu het volgende:
bij Rasmussen en de FOX News poll staat Obama ook 6 punten voor.
http://www.rasmussenrepor(...)ion_match_up_history
als dat dan de rechtse bias is.
en Gallup de linkse.
staat hij toch gemiddeld 7 punten voor.
"Leve het vooroordeel".quote:Op zondag 28 september 2008 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
WASP? Uit welk conservatief handboek heb je dat nu weer vandaan?
Nou, het staat voor White Anglo Saxon Protestant. Is verder ook niets conservatief aan het gebruik van die term, ik kom het overal tegen.quote:Op zondag 28 september 2008 21:06 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb hem eigenlijk nog nooit ergens gelezen
de compilaties van het debat van donderdag gaan geweldig wordenquote:Op zondag 28 september 2008 21:06 schreef ub40_bboy het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_south_carolina.html
Palin vs miss south carolina.
Ik dacht dat je wel intelligent genoeg was om het direct even in google te kieperen.quote:Op zondag 28 september 2008 21:13 schreef Klopkoek het volgende:
Wat vooroordeel?
Ja ik ga echt met popcorn klaarzitten.quote:Op zondag 28 september 2008 21:19 schreef Caesu het volgende:
[..]
de compilaties van het debat van donderdag gaan geweldig worden
jeeeezus,quote:Op zondag 28 september 2008 21:06 schreef ub40_bboy het volgende:
Inderdaad heel ondoordacht. McCain dacht simpelweg vrouwen zo te winnen.quote:Op zondag 28 september 2008 21:25 schreef henkway het volgende:
[..]
jeeeezus,
Ze dachten nou we moeten die hillarystemmers hebben, dus we nemen maar de eerste de beste kut
De feministen hebben zich iig openlijk uitgesproken voor Obama omdat dat enge wijf ook tegen abortus is in gevallen van incest en verkrachting..quote:Op zondag 28 september 2008 20:46 schreef DrWolffenstein het volgende:
Je kunt de republikeinen het nauwelijks kwalijk nemen dat de keuze voor presidentskandidaat nu eenmaal gaat langs demografische lijnen. WASP's stemmen op McCain, de hippiecommune op die moslim en de Federale Bond van Huisvrouwen op Palin. Zo gaat dat nu eenmaal en die kennis kun je gebruiken.
Zo slecht was McCain toch niet? Hij was aardig bijgepraat over economie. Alleen triest dat hij Obama nooit aankeek.quote:Op zondag 28 september 2008 21:26 schreef pberends het volgende:
Het eerste debat ging met name over foreign policy, dat is toch McCain's paradepaardje? Hij gaat het nog moeilijk krijgen zo.
Het kan alleen maar beter voor Obama worden wil je zeggenquote:Op zondag 28 september 2008 21:35 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Zo slecht was McCain toch niet? Hij was aardig bijgepraat over economie. Alleen triest dat hij Obama nooit aankeek.
Daarentegen vond ik Obama juist wat tegenvallen, vooral in het begin toen hij erg nerveus overkwam en aardig hakkelde.
Ja, op het einde kwam Obama heel goed over, hij lachte veel en de zinnen kwamen vloeiend uit zijn mond.quote:Op zondag 28 september 2008 21:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Het kan alleen maar beter voor Obama worden wil je zeggen?
http://www.timesonline.co(...)s/article4837644.ecequote:McCain camp prays for Palin wedding
The marriage of the vice-presidential candidate’s pregnant teenage daughter could lift a flagging campaign
“It would be fantastic,” said a McCain insider. “You would have every TV camera there. The entire country would be watching. It would shut down the race for a week.”
Zwangere tienerdochters inzetten in de campagne, ik wist dat de Republikeinen van zieke verkiezingsspelletjes houden, maar dit slaat echt allesquote:Op zondag 28 september 2008 22:25 schreef Caesu het volgende:
[..]
Zo pak je dat nou aan, Reinout Oerlemans.quote:Op zondag 28 september 2008 22:25 schreef Caesu het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat een Nederlandse vinding?quote:Op zondag 28 september 2008 22:34 schreef Klopkoek het volgende:
Hé, Amerika die een onsmakelijk ideetje van Nederland overneemt. huwelijken op TV uitzenden.
"our nextdoor neighbours are foreign countries."quote:Op zondag 28 september 2008 21:06 schreef ub40_bboy het volgende:
Mja, veel andere staten hebben geen buitenlandse buren natuurlijk.quote:Op maandag 29 september 2008 08:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
"our nextdoor neighbours are foreign countries."No shit sherlock!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |