quote:Eyong Tarkang Enoh (Kumba, Kameroen, 23 maart 1986) is een Kameroens voetballer die in het seizoen 2008/2009 uitkomt voor AFC Ajax. Hij kwam in september 2008 over van Ajax Cape Town, waar hij in het seizoen 2007/2008 nog 27 wedstrijden speelde. Hij tekende een tweejarig contract bij de Amsterdamse club met een optie voor de club op nog eens 2 jaar. Enoh debuteerde op 21 september in de klassieker tegen Feyenoord.
Naast Ajax speelde Enoh voorheen onder andere voor Mağusa Türk Gücü S.K., Northern Cyprus en Mount Cameroon FC.
Veel stabieler en mooiere hamstringsquote:
Tegen Feyenoord deed hij al mee hoorquote:Op vrijdag 26 september 2008 00:08 schreef Cyberia18 het volgende:
Zeker.Speelde echt een wendbare pot en dat is behoorlijk knap als je bedenkt dat ie zijn debuut heeft gemaakt.
Die 3 minuten mag je geen debuut noemenquote:Op vrijdag 26 september 2008 00:11 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Tegen Feyenoord deed hij al mee hoor
Een dik kwartier wel.quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:12 schreef _Mike_ het volgende:
Die 3 minuten mag je geen debuut noemen
Hoe komt hij bij dit soort duistere ploegjes terecht?quote:Naast Ajax speelde Enoh voorheen onder andere voor Mağusa Türk Gücü S.K., Northern Cyprus en Mount Cameroon FC.
quote:Een opvallende debutant aan de kant van Ajax was Eyong Enoh. De van Ajax Cape Town overgekomen middenvelder speelde voor het eerst in het basiselftal. "Enoh heeft het uitstekend gedaan," aldus van Basten. "Hij is pas een week hier en we hebben nu al plezier van hem." Ook de assistent-trainer van FC Utrecht, John van Loen, kon alleen maar lovend zijn over de middenvelder uit Kameroen. "Ik had nooit van hem gehoord, maar wat een voetballer. Mijn complimenten."
Vreemd, ik dacht dat hij zijn hele jeugd bij Ajax Cape Town heeft gespeeldquote:Op vrijdag 26 september 2008 08:39 schreef Vidacz het volgende:
[..]
Hoe komt hij bij dit soort duistere ploegjes terecht?
Een soort verbeterde versie van Jan van Halst. En dat kan Ajax wel gebruiken, zo'n balafpakker pur sang. Bovendien nog snel ook. In de eerste helft was hij overal. Tot de veertigste minuut niet een keer balverlies. Tweede helft was iets minder, maar deze jongen heeft potentie om uit te groeien tot een zeer leuke speler. Leuke pass wel die de 2-0 van Huntelaar inleidde.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:01 schreef roepdeman het volgende:
Hij zat gisteren lekker te werken ruim 80 minuten lang heb ik hem op ballen zien staan tot dat gele kaartje! Maar dat mag de pret niet drukken het werd weer eens tijd dat ik Ajax zo zag gaan voor elke bal en niet alleen Enoh deed dat.
Dat dus, het leek wel of ie overal was zodra de bal over de middellijn kwam, en vervolgens zag het er ook zo degelijk uit als ie balcontact had. Eenvoud in zijn spel, precies wat Ajax zo zelden in de ploeg heeft.quote:Op vrijdag 26 september 2008 08:03 schreef EnGCatjuh het volgende:
Zijn gevoel voor de positie is geweldig. Heel veel afvallende ballen waren voor hem, uittrappen voor de keeper ook.
Louche zaakwaarnemertje denk ik.quote:Op vrijdag 26 september 2008 08:39 schreef Vidacz het volgende:
[..]
En u bent Sherlock Holmes?quote:
en u trekt zich af op marco van basten?quote:
Misschien omdat hij in Kameroen geboren is en toch ergens moet beginnen met voetbal?quote:Op vrijdag 26 september 2008 08:39 schreef Vidacz het volgende:
[..]
Wou je anders beweren Mike?quote:
Dat verhoogt alleen maar zijn toekomstige cultheld status.quote:
Nee natuurlijk niet, ik bedoel alleen dat Danil iets meld wat iedereen kan zienquote:Op vrijdag 26 september 2008 11:42 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Wou je anders beweren Mike?
Sno heeft een stuk of 5 wedstrijden zijn kans gehad en goed was het zeker niet. Die gassies uit Afrika weten wel wat werken is en dat mis ik soms wel in het voetbal. Felle duels wil ik zien op het middenveld.
Voetbal is oorlog heeft Rinus gezegd! En Enoh snapt dat en daarom vind ik hem nu al een topper
quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:39 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
en u trekt zich af op marco van basten?
sorry hoor, maar ik snap niet helemaal wat je nu bij danilxl probeert uit te lokken
het komt als een verrassingquote:Op vrijdag 26 september 2008 14:36 schreef Kopbal het volgende:
Wordt er tegenwoordig voor elke speler die een wedstrijdje goed speelt een topic geopend?
gra·tis bn, bw voor niets; kosteloos:quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:46 schreef Fortitudo het volgende:
ajax heeft toch eerste optie op spelers van ajax ct, was er ook nog een andere club geinteresseerd dat ajax het bod matchte? of was ajax als enige geinteresseerd
Zelfs als ze nog geen seconde gespeeld hebbenquote:Op vrijdag 26 september 2008 14:36 schreef Kopbal het volgende:
Wordt er tegenwoordig voor elke speler die een wedstrijdje goed speelt een topic geopend?
Zie de PI.quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:48 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Zelfs als ze nog geen seconde gespeeld hebben
Kermit Erasmus #1
Dat was 'ie volgens mij niet. Omdat 'ie al de vierde is die overkomt ofzo.quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:47 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
gra·tis bn, bw voor niets; kosteloos:
Misschien was zijn contract bij Ajax cape aflopend? Ik lees overal dat hij stage liep en vervolgens aan de selectie is toegevoegd dus niets over een transfersom/bedragquote:Op vrijdag 26 september 2008 15:00 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Dat was 'ie volgens mij niet. Omdat 'ie al de vierde is die overkomt ofzo.
Ja, ik weet ook niet precies hoe het zit. Maar volgens mij zijn de gratis spelers van Cape Town Pienaar, Lewis en nog eentje waar ik even niet op kan komen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:03 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Misschien was zijn contract bij Ajax cape aflopend? Ik lees overal dat hij stage liep en vervolgens aan de selectie is toegevoegd dus niets over een transfersom/bedrag
Zijn contract liep niet af bij CT, er is wel een afkoopsom betaald. Bedrag is onbekend.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:03 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Misschien was zijn contract bij Ajax cape aflopend? Ik lees overal dat hij stage liep en vervolgens aan de selectie is toegevoegd dus niets over een transfersom/bedrag
Ah, duidelijk thanksquote:Op vrijdag 26 september 2008 15:47 schreef Radegast het volgende:
[..]
Zijn contract liep niet af bij CT, er is wel een afkoopsom betaald. Bedrag is onbekend.
Redknapp had hem naar Portsmouth willen halen, maar dat kon niet omdat hij geen werkvergunning zou krijgen in Engeland. Ook ging een transfer naar Maccabi Haifa niet door.
Toen Craig Rosslee hoorde dat Van Basten nog op zoek was naar een middenvelder, nam hij contact op met Ajax en zo kwam Enoh deze kant op.
Tof dat de trainer grote broer helpt.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:47 schreef Radegast het volgende:
[..]
Zijn contract liep niet af bij CT, er is wel een afkoopsom betaald. Bedrag is onbekend.
Redknapp had hem naar Portsmouth willen halen, maar dat kon niet omdat hij geen werkvergunning zou krijgen in Engeland. Ook ging een transfer naar Maccabi Haifa niet door.
Toen Craig Rosslee hoorde dat Van Basten nog op zoek was naar een middenvelder, nam hij contact op met Ajax en zo kwam Enoh deze kant op.
Wordt er tegenwoordig bij ieder topic over een speler die kutvraag gesteld?quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:36 schreef Kopbal het volgende:
Ja.quote:Op vrijdag 26 september 2008 17:21 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wordt er tegenwoordig bij ieder topic over een speler die kutvraag gesteld?
-onzin-quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:49 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Zie de PI.
Dezelfde reacties zijn er namelijk in overvloed als er een Wijnaldum of Fer-topic geopend wordt.
quote:,,De periode dat hij hier op proef was, merkte ik al dat het een mannetjesputter is”, zei Klaas-Jan Huntelaar. „Een type dat je op de training in één actie vier keer tegenkomt. Als je een duel met hem aangaat, heb je zelf altijd pijn.”
Toegegeven, het is ook een neger, maar verder -voetballend- zie ik werkelijk geen enkele vergelijking tussen de beide.quote:
Dat is juist het probleem. Was hij maar gescout.quote:
Eerder een mega upgraded Yakubuquote:
quote:"Ja een beetje verrassend is het wel hè,” meldde Eyong Enoh (foto) na afloop van alweer zijn tweede optreden in de basis van Ajax met een brede glimlach. Midweeks wees de Kameroener met zijn nieuwe ploeggenoten FC Utrecht (2-0) terug en afgelopen zondag werd Vitesse afgedroogd (3-0).
“Ik ben blij om betrokken te zijn bij goede wedstrijden,” zei hij in perfect Engels. Enoh blies zijn partijtjes mee alsof hij dat al jaren deed. “Als er een kans komt, moet je die pakken. Het is voor mij een voordeel dat ik afkomstig ben van Ajax Cape Town, daar spelen ze hetzelfde systeem en heb ik veel opgestoken van Hans Vonk. Die was altijd met me bezig.”
Steven Pienaar was een voorbeeld voor de 22-jarige Enoh die tussendoor nog een uitstapje naar Cyprus maakte. “Nu probeer ik jongens van Ajax Cape Town aan te moedigen. Dat hoort erbij.”
Waarom hij de oversteek maakte waar anderen achterbleven? “Het gaat om mentaliteit, om werken voor het team. Ik was de meest ervaren speler bij Cape Town, had veel verantwoordelijkheid. Ik probeer altijd anderen te helpen.” Sportweek.nl
In tegenstelling tot andere spelers, gaat ie na een foutje wel direct weer achter zijn tegenstander aan en laat hem niet meer los tót hij de bal weer terug heeft.quote:Op maandag 29 september 2008 10:38 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik vond hem weer super. Ik heb hem wel twee of drie foutjes zien maken, maar ondertussen pakt hij wel 15 ballen af. En wat een heerlijk schot in de eerste helft met zijn zwakke been. Toppertje!
Hoe hij van teleurstelling in de grond trapte na die foute lange bal op Schilder(?), geweldig wat een persoonlijkheidquote:Op maandag 29 september 2008 13:03 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
In tegenstelling tot andere spelers, gaat ie na een foutje wel direct weer achter zijn tegenstander aan en laat hem niet meer los tót hij de bal weer terug heeft.
Wat een klasbakgisteren weer enorm van hem genoten!
Davids 2.0
Morgen MRI.quote:
Zo positief is heel die uitspraak niet.quote:
Volgens mij een contract voor 3 jaar.quote:Op zondag 16 november 2008 14:48 schreef versteegrob het volgende:
Tot hoe lang staat die onder contract? of is hij op huurbasis?
Ach donder op man, wat speelde hij vandaag als een held zeg.quote:Op zondag 16 november 2008 15:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Geweldige wedstrijd? Ik heb hem vandaag alleen maar overtredingen zien maken? Kwam duidelijk wedstrijdritme te kort.
quote:Op zondag 16 november 2008 15:17 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ach donder op man, wat speelde hij vandaag als een held zeg.
Genoten van zijn inzet!
Hoor wie het zegt.quote:
quote:Op zondag 16 november 2008 15:47 schreef -Vaduz- het volgende:
maar goed was hij niet vandaag.
Viel mij ook op ja.quote:Op zondag 16 november 2008 15:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hij draaide steeds fantastisch weg en leverde de bal dan in bij een teamlid , dat hoort een verd. middenvelder te doen.
Maar daardoor ook minder een rustpunt, iets wat Ajax de tweede helft vandaag gewoon nodig had. Toen hij kwam was er weer rust, waardoor ze vanzelf weer meer vertrouwen kregenquote:Op zondag 16 november 2008 16:30 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Viel mij ook op ja.
Technisch ook behendig en een mindere spelvertrager dan Gabri.
In de 2e helft was er een fase waar het even wegzakte bij hem ja maar overall ben ik gewoon zeer te spreken over zijn optreden vandaag.quote:Op zondag 16 november 2008 16:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar daardoor ook minder een rustpunt, iets wat Ajax de tweede helft vandaag gewoon nodig had. Toen hij kwam was er weer rust, waardoor ze vanzelf weer meer vertrouwen kregen.
Dus hoe hij het doet interesseert mij niet, als ze beide maar spelen.
quote:Op zondag 16 november 2008 16:04 schreef RayMania het volgende:
[..]
Binnen twee jaar bij een Italiaanse topclub.
Dat is gewoon zo, hoef je niet zo raar te doen...quote:
Eerste keer dat ik zoiets zeg en nu heb ik er gewoon vertrouwen in.quote:
Als ik het goed heb begrepen kwam die jongen nergens aan de bak.quote:Op zondag 16 november 2008 17:09 schreef RayMania het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik zoiets zeg en nu heb ik er gewoon vertrouwen in.
joodse arrogantiequote:Op zondag 16 november 2008 17:05 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat is gewoon zo, hoef je niet zo raar te doen...
Hij kon naar Portsmouth maar zou daar geen werkvergunning krijgen.quote:Op zondag 16 november 2008 18:52 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen kwam die jongen nergens aan de bak.
Hoeveel wedstrijden heeft hij nou gespeeld?
Het zal je enthousiasme wel zijn
Jouw hoef ik ook niet meer serieus te nemenquote:Op zondag 16 november 2008 15:47 schreef -Vaduz- het volgende:
Lekker fel, maar goed was hij niet vandaag.
Ga je Enoh nou vergelijken met Wijnaldum?quote:Op zondag 16 november 2008 18:59 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
en jullie maar kwijlen over dat mannetje Wijnaldum
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |