abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 september 2008 @ 21:50:12 #201
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62008839
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:46 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nooit maatschappijleer gehad. Ik wist niet dat ik dat vak had en ben er nooit heen geweest. Niemand heeft me ooit gemist want ik stond ook niet op de lijst.
Ook al zo'n goede organisatie dus..
pi_62008852
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:46 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Lineaal-uurtjes?
Het leuke aan maatschappijleer vond en vind ik dat je het als docent heel interactief kunt maken. Jammer genoeg is het vaak een ondergeschoven kindje op middelbare scholen, maar de onderwerpen die worden behandeld zijn over het algemeen heel nuttig voor de algemene ontwikkeling van puberts (waarom stemmen, hoe zit de politiek in elkaar, zelf een mening vormen, de actualiteit volgen).
Waarom je niet rechts moet stemmen, waarom D66 de enige liberale partij is, de zorg met de VVD in de uitverkoop gezet wordt, Partij voor de Dieren als oppositie partij een leuke speler is, net als Fortuin dat zou zijn in de oppositie. Dat soort wijsheden moet je ze dan bijbrengen
  maandag 29 september 2008 @ 21:51:14 #203
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62008871
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:48 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Geef mij maar weer de schuld.
Bij deze.
  maandag 29 september 2008 @ 21:51:15 #204
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_62008872
me suster... ik volg t nie meer :S:S:S
maak me maar weer wakker bij topic 36 ofzo (met dit tempo ..)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_62008874
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

Preventie is belangrijker dan repressie.
pi_62008887
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:48 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Ik denk het wel hoor Lijkt me gezellig! Komen er heel veel fokkerts/R'damtopiccerts?
Edit: stuk of tien [ge-edit omdat ik niet weet of iedereen het leuk vindt als ik publiceer dat ze mij IRL kennen ]

En er staan nog enkelen op het lijstje van wie ik nog niet weet of ze komen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Isegrim op 29-09-2008 21:57:28 ]
  maandag 29 september 2008 @ 21:52:38 #207
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62008922
* Alicey gaat zo weer een beetje bijslapen.

wtr allemaal (Ook LHV)!
pi_62008950
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Waarom je niet rechts moet stemmen, waarom D66 de enige liberale partij is, de zorg met de VVD in de uitverkoop gezet wordt, Partij voor de Dieren als oppositie partij een leuke speler is, net als Fortuin dat zou zijn in de oppositie. Dat soort wijsheden moet je ze dan bijbrengen
Ik zit alleen maar met lefties in de klas. Van gematigd links tot echt extreem links .
pi_62008973
trusten
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_62008984
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:52 schreef Alicey het volgende:
* Alicey gaat zo weer een beetje bijslapen.

wtr allemaal (Ook LHV)!
Trusten
pi_62009010
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:53 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Ik zit alleen maar met lefties in de klas. Van gematigd links tot echt extreem links .
Tof
pi_62009017
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:53 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Dat is dan wel een beetje jammer, dat alle maatschappijleerdocenten blijkbaar links zijn...
pi_62009166
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:55 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is dan wel een beetje jammer, dat alle maatschappijleerdocenten blijkbaar links zijn...
dan kunnen ze nog steeds gewoon uitleggen hoe het in elkaar zit tis niet de taak van n docent om zn mening te onderwijzen
  maandag 29 september 2008 @ 21:59:22 #214
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_62009183
quote:

[..]

tsja. die zijn ook maatschappelijk betrokken. rechts denkt alleen aan zichzelf en op de laatste plaats aan een ander.
pi_62009218
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:59 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

tsja. die zijn ook maatschappelijk betrokken. rechts denkt alleen aan zichzelf en op de laatste plaats aan een ander.
Complete bullshit natuurlijk. Niet dat ik 'rechts' ben. Ik ben liberaal. Ik wil maximale vrijheid voor iedereen.
pi_62009226
quote:

[..]

Ja, vind ik ook wel jammer. Maar wel instant grapjes over Wilders en Verdonk .

Ik heb je b-day in m'n agenda gezet, was even bang dat het in het weekend viel dat ik op vakantie ga, maar het is een week eerder
pi_62009240
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dan kunnen ze nog steeds gewoon uitleggen hoe het in elkaar zit tis niet de taak van n docent om zn mening te onderwijzen
Volgens mij doen maatschappijleerdocenten dat nou juist vaak wel...
pi_62009259
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:00 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Ik heb je b-day in m'n agenda gezet, was even bang dat het in het weekend viel dat ik op vakantie ga, maar het is een week eerder
Toffie. Ik ga de week erna ook op vakantie. Texas.
pi_62009370
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Mwoah, ik denk dat dat in de praktijk best vaak (te vaak) gebeurt. We hadden er laatst een discussie over in de groep en de meeste mensen willen wanneer ze voor de klas staan gelijk hun politieke voorkeur aan die leerlingen openbaren (ik was serieus een van de weinigen die dat in het midden zou laten). Kleurloos kun je niet zijn, maar ik denk dat veel aankomende docenten (mijn klasgenoten dus) niet beseffen dat hun taak het leiden van debatten/discussies is en zich daar verder niet teveel in te mengen. Het doel van het vak is juist dat leerlingen zelf een mening vormen.
pi_62009413
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:04 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Mwoah, ik denk dat dat in de praktijk best vaak (te vaak) gebeurt. We hadden er laatst een discussie over in de groep en de meeste mensen willen wanneer ze voor de klas staan gelijk hun politieke voorkeur aan die leerlingen openbaren (ik was serieus een van de weinigen die dat in het midden zou laten). Kleurloos kun je niet zijn, maar ik denk dat veel aankomende docenten (mijn klasgenoten dus) niet beseffen dat hun taak het leiden van debatten/discussies is en zich daar verder niet teveel in te mengen. Het doel van het vak is juist dat leerlingen zelf een mening vormen.
pi_62009462
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Toffie. Ik ga de week erna ook op vakantie. Texas.
Cool, hoe lang ga je? Geloof dat ik zoiets wel eens opgevangen heb in het dieettopic, maar die topics gaan altijd zo achterlijk snel . Ik noteer meestal alleen in die tabel even hoeveel ik weeg, handig om bij te houden

Ik ga naar Tenerife, met m'n mama Vrouwenverkansie.
pi_62009543
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:00 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Complete bullshit natuurlijk. Niet dat ik 'rechts' ben. Ik ben liberaal. Ik wil maximale vrijheid voor iedereen.
Geen complete bullshit. Sterker nog, ik denk zelfs dat je daarom minder mensen met een rechtse voorkeur in het onderwijs zult vinden.

Daar komt ook nog eens bij dat links niet automatisch rechts slecht vindt. Zolang de maatschappelijke & sociaalzwakkeren maar top-beschermd blijven.

Mooiste van alles blijft nog wel dat de rechtse partijen ooit gastarbeiders naar Nederland hebben gehaald. Onder links-protest.

Toen bleek dat deze niet meer weg gingen, en ze tot de "sociaal zwakkeren" gingen behoren, ontfermde de linkse partijen zich óók over allochtonen.
pi_62009724
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:00 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Wilders en Verdonk zijn ook een grapje

Beide wel erg gevaarlijk in houding. Zie je het voor je, dat wilders werkelijk het leger in gaat zetten tegen die 10 probleem marokkanen?
pi_62009861
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Beide wel erg gevaarlijk in houding. Zie je het voor je, dat wilders werkelijk het leger in gaat zetten tegen die 10 probleem marokkanen?
Nu kunnen we weer Gouda-grapjes maken, de link is gelegd!

Ik was van het weekend nog in Gouda . Er was kermis....
pi_62010092
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:16 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

maar niet met ov, want zelf connexxion mijd gouda
pi_62010109
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:16 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

wat een bruggetje
pi_62010426
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:20 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

maar niet met ov, want zelf connexxion mijd gouda
Gelukkig woont mijn Gouwenees niet in een pauperwijk
pi_62013622
kgaat ook maar eens et nestje in, trusten
  dinsdag 30 september 2008 @ 06:47:29 #229
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62015791
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:04 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Mijn leraar maatschappijleer die ik op de middelbare school had heeft het nooit over zijn politieke voorkeur gehad. Maargoed, die had dan ook nergens een eigen mening over.
  dinsdag 30 september 2008 @ 06:48:42 #230
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62015795
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Voor een keertje is zoiets nog best grappig.
pi_62015884
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:06 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Cool, hoe lang ga je? Geloof dat ik zoiets wel eens opgevangen heb in het dieettopic, maar die topics gaan altijd zo achterlijk snel . Ik noteer meestal alleen in die tabel even hoeveel ik weeg, handig om bij te houden
Niet zo heel lang; tien dagen.
pi_62015904
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Geen complete bullshit. Sterker nog, ik denk zelfs dat je daarom minder mensen met een rechtse voorkeur in het onderwijs zult vinden.

Daar komt ook nog eens bij dat links niet automatisch rechts slecht vindt. Zolang de maatschappelijke & sociaalzwakkeren maar top-beschermd blijven.

Mooiste van alles blijft nog wel dat de rechtse partijen ooit gastarbeiders naar Nederland hebben gehaald. Onder links-protest.

Toen bleek dat deze niet meer weg gingen, en ze tot de "sociaal zwakkeren" gingen behoren, ontfermde de linkse partijen zich óók over allochtonen.
Dat hele links/rechts onderscheid vind ik slaan als een tang op een varken. Op sommige vlakken ben ik 'rechts', op andere vlakken juist 'links'. Die tweedeling is gewoon achterhaald.

Over het beschermen van die zogenaamde sociaal zwakkeren van jou kan ik alleen maar zeggen dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Onze overheid houdt mensen zódanig de hand boven het hoofd, dat ze zich volkomen afhankelijk op gaan stellen en je dus steeds meer 'sociaal zwakkeren' krijgt. Als je wilt dat je kind een zelfstandig wezen wordt, moet je het loslaten.

En natuurlijk zijn er wel mensen die bescherming verdienen en nodig hebben, maar dan hebben we het over de écht zwakkeren.
pi_62015914
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 07:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat hele links/rechts onderscheid vind ik slaan als een tang op een varken. Op sommige vlakken ben ik 'rechts', op andere vlakken juist 'links'. Die tweedeling is gewoon achterhaald.

Over het beschermen van die zogenaamde sociaal zwakkeren van jou kan ik alleen maar zeggen dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Onze overheid houdt mensen zódanig de hand boven het hoofd, dat ze zich volkomen afhankelijk op gaan stellen en je dus steeds meer 'sociaal zwakkeren' krijgt. Als je wilt dat je kind een zelfstandig wezen wordt, moet je het loslaten.

En natuurlijk zijn er wel mensen die bescherming verdienen en nodig hebben, maar dan hebben we het over de écht zwakkeren.
Amen!
  dinsdag 30 september 2008 @ 07:48:57 #235
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_62016107
Links rechts bestaat al is niet alles zwart wit. Maar rechts is pas sociaal betrokken als ze er zelf beter van worden. EN ja niet iedereen is geheel onbaatzuchtig, maar er zijn genoeg gradaties.

en over het hele hand boven het hoofd houden. Blijkbaar is het nodig. Zeker in deze financiele aankomende depressie. Kijk naar hoe mensen zichzelf momenteel in de schulden werken. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die NIET voor zichzelf kunnen opkomen, die niet zelf slim genoeg zijn om voor zichzelf te kunnen zorgen. EN juist nu is er dus toezicht nodig. Afbouw van regels door de liberalen in goede tijden, leiden slechte tijden weer in. Ze zullen het ook nooit leren!
pi_62016133
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 07:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
Links rechts bestaat al is niet alles zwart wit. Maar rechts is pas sociaal betrokken als ze er zelf beter van worden. EN ja niet iedereen is geheel onbaatzuchtig, maar er zijn genoeg gradaties.

en over het hele hand boven het hoofd houden. Blijkbaar is het nodig. Zeker in deze financiele aankomende depressie. Kijk naar hoe mensen zichzelf momenteel in de schulden werken. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die NIET voor zichzelf kunnen opkomen, die niet zelf slim genoeg zijn om voor zichzelf te kunnen zorgen. EN juist nu is er dus toezicht nodig. Afbouw van regels door de liberalen in goede tijden, leiden slechte tijden weer in. Ze zullen het ook nooit leren!
Misschien haal je oorzaak en gevolg door elkaar. Mensen wordt niet geleerd om voor zichzelf te denken.
  dinsdag 30 september 2008 @ 07:54:56 #237
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_62016141
nee vele mensen zijn gewoon te dom.
Geloof me, ik ben in dat shoppie waar ik werk hevig teleurgesteld geraakt in de mensheid. Ik wist dat er domme mensen bestonden, maar ZOVEEL, ... (ze hebben gewoon niet het denk en redenatie vermogen van de gemiddelde havist)

[ Bericht 17% gewijzigd door ebeaydojraes op 30-09-2008 08:07:21 ]
pi_62016660
quote:

[..]

gaat op jou stemmen
pi_62017269
quote:

[..]

Weet je hoeveel straatkinderen Nederland heeft, om maar iets te noemen? En natuurlijk, als je kán werken, en er is werk dat je ook enigszins ligt, dan moet je dat gewoon doen. Maar het "je moet alles aanpakken" principe werkt niet. Daar creeër je geen gemotiveerde krachten mee

De tweedeling Links/Rechts is imho niet achterhaald. Dat het rechtse financiele beleid niet werkt zien we wel Welke rechtse partij heeft tót nu altijd de scepter gezwaaid over de financiën?

Wel denk ik dat het beide kan, een financieel-rechts en sociaal linksbeleid, of omgekeerd. En of iemand nu VVD, D66, PvdD, PvdA of SP stemt, dat maakt me geen hol uit, maar Wilders (zo doorgeslagen/gefixeerd dat hij niet serieus is te nemen) en Verdonk vallen daar buiten. Vooral die laatste, héél heel eng, tijdens/na het (democratisch!) besluit van het Generaal pardon nog snel wat mensen proberen weg te werken/op het vliegtuig te zetten, liegen tegen het kabinet, mensen oa. naar Congo en Iran (homo's) uitzetten, incl een heel rapport er bij waarom ze hier waren. Deze mensen zijn ook resp. gemarteld en geëxecuteerd. En dan zijn er nóg figuren die die Hitler enspé een podium willen geven heel, heel fout, ongeacht wát je politieke voorkeur is, lijkt mij
pi_62017856
van de frontpage, nav. dat ze nu ineens toegeeft dat ze vergeten was (bestuurs!)lid te zijn van de PSP (GroenLinks):

Niet links, niet rechts, met alle winden mee
pi_62018429
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 09:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Weet je hoeveel straatkinderen Nederland heeft, om maar iets te noemen? En natuurlijk, als je kán werken, en er is werk dat je ook enigszins ligt, dan moet je dat gewoon doen. Maar het "je moet alles aanpakken" principe werkt niet. Daar creeër je geen gemotiveerde krachten mee
Als het alternatief 'geen eten' is, ben je heus wel gemotiveerd hoor.

Ik zie het probleem echt niet. Ik heb zo lang kutwerk gedaan gewoon omdat er nou eenmaal geld moest binnenkomen en omdat er niks anders was. Ik ben d'r niet minder van geworden. Wat jij propageert vind ik een verwende houding.
  dinsdag 30 september 2008 @ 10:34:26 #242
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62018488
in nederland si er een cultuur dat je werk je hobby moet zijn enzo.

Feit is dat je werkt om te kunnen eten, maar dat concept is allang verloren in nederland.
pi_62018491
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als het alternatief 'geen eten' is, ben je heus wel gemotiveerd hoor.

Ik zie het probleem echt niet. Ik heb zo lang kutwerk gedaan gewoon omdat er nou eenmaal geld moest binnenkomen en omdat er niks anders was. Ik ben d'r niet minder van geworden. Wat jij propageert vind ik een verwende houding.
Neem mijn voormalig buurman Veertig gepasseerd, verhuist naar het noord-oosten des lands voor zn werk, gaat zn werkgever over de kop na 3 jaar. Programmeur, tijdens zn VWO al een baan aangeboden gekregen en dus geen opleiding, over de veertig.

Die moest verplicht gaan solliciteren. Probeer dan uberhaupt maar iets te vinden waar ze je aannemen s:)
  dinsdag 30 september 2008 @ 10:50:35 #244
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62018814
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Neem mijn voormalig buurman Veertig gepasseerd, verhuist naar het noord-oosten des lands voor zn werk, gaat zn werkgever over de kop na 3 jaar. Programmeur, tijdens zn VWO al een baan aangeboden gekregen en dus geen opleiding, over de veertig.

Die moest verplicht gaan solliciteren. Probeer dan uberhaupt maar iets te vinden waar ze je aannemen s:)
geen opleiding is zijn eigen fout. Had hij zich dan eerder moeten realiseren.

En ja ik begrijp dat dat redelijk hard is, maar uiteindelijk zijn dat de feiten. Als er straks iets mis gaat en ik moet ergens wcs gaan scrobben heb ik pech, maar ik moet toch eten (tenzij het lucratiever is om niets te doen en in ww te gaan zitten)
pi_62018834
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:50 schreef Fugie het volgende:

[..]

geen opleiding is zijn eigen fout. Had hij zich dan eerder moeten realiseren.

En ja ik begrijp dat dat redelijk hard is, maar uiteindelijk zijn dat de feiten. Als er straks iets mis gaat en ik moet ergens wcs gaan scrobben heb ik pech, maar ik moet toch eten (tenzij het lucratiever is om niets te doen en in ww te gaan zitten)
Had je 25 jaar terug ook hele relevante opleidingen voor een programmeur
pi_62019608
hmm suikerfeest vandaag... vandaar dat alles dicht is hier op de DL
pi_62019838
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Desnoods ga je schoonmaken of schoffelen. Ik zie nogmaals het probleem niet.
pi_62019987
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Desnoods ga je schoonmaken of schoffelen. Ik zie nogmaals het probleem niet.
Het probleem is dat je maximaal 9? procent in salaris achteruit mag (en kan..) gaan. En dat er geen schoonmaakbedrijf is dat zn personeel zulke salarissen betaald. Ik weet niet wat jij van plan was WSS te geven

Of wil je mensen die net 3 jaar in een woning zitten dr uit zetten, kinderen (weer) naar een andere school, want tja, stel je voor dat je niet zomaar iedere vorm van werk gaat doen, al verdient het een factor 3 of 4 minder?
pi_62020074
ik vind wel dat je ( desnoods tijdelijk) gewoon ff ander werk moet gaan doen... op zn minst je best doen om geld te verdienen. En ja, dat is dan misschien minder dan dat je eerst kreeg, maar dan ga je maar n avondopleiding of weet ik wat doen, kun je daarna weer aant werk.
pi_62020114
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:53 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind wel dat je ( desnoods tijdelijk) gewoon ff ander werk moet gaan doen... op zn minst je best doen om geld te verdienen. En ja, dat is dan misschien minder dan dat je eerst kreeg, maar dan ga je maar n avondopleiding of weet ik wat doen, kun je daarna weer aant werk.
En ondertussen je vaste lasten, hypotheek, én je avondopleiding van een lager salaris betalen?
pi_62020141
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En ondertussen je vaste lasten, hypotheek, én je avondopleiding van een lager salaris betalen?
ja, of je neemt een lening, of je partner gaat ( meer) werken, of, of, of..

je kunt wel als een klein kind gaan zitten mokken thuis dat er geen werk is, maar daar schiet je ook niet mee op.
pi_62020411
Gewoon minder op een forum zitten en een echte baan in de haven nemen.... zo doen we dat in Rotterdam
en toen.....
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:01:00 #253
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62021439
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het probleem is dat je maximaal 9? procent in salaris achteruit mag (en kan..) gaan. En dat er geen schoonmaakbedrijf is dat zn personeel zulke salarissen betaald. Ik weet niet wat jij van plan was WSS te geven

Of wil je mensen die net 3 jaar in een woning zitten dr uit zetten, kinderen (weer) naar een andere school, want tja, stel je voor dat je niet zomaar iedere vorm van werk gaat doen, al verdient het een factor 3 of 4 minder?
hoezo mag ik maar maximaal 9 procent in salaris achteruit ? Lijkt me niet dat iemand voor mij kan bepalen of ik accepteer om meer dan 9 procent in te leveren.
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:04:52 #254
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62021529
quote:

[..]

Daarvoor zijn bankrekeningen en sparen uitgevonden en bovendien vind ik dat een overheid in zulke gevallen wel mag helpen.
pi_62021807
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:01 schreef Fugie het volgende:

[..]

hoezo mag ik maar maximaal 9 procent in salaris achteruit ? Lijkt me niet dat iemand voor mij kan bepalen of ik accepteer om meer dan 9 procent in te leveren.
dat is volgens mij alleen het geval bij een werkloosheidsuitkering, dan krijg je een percentage van je laatst verdiende salarig ( maar dat is niet 9% minder, dat is geloof ik 75% van je laatst verdiende salaris)
pi_62021914
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat is volgens mij alleen het geval bij een werkloosheidsuitkering, dan krijg je een percentage van je laatst verdiende salarig ( maar dat is niet 9% minder, dat is geloof ik 75% van je laatst verdiende salaris)
Ik weet iig. dat uitzendinstanties nooit meer dan 9% onder laatst verdient mogen gaan zitten.
pi_62022018
maar dat is waarschijnlijk omdat mensen in categorien zijn ingedeeld, natuurlijk gaan die eerst op zoek naar een ict baan voor je, zodat de schoonmaakbaantjes er zijn voor de mensen die echt niet meer kunnen dan schoonkmaken...
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:30:41 #258
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62022117
Zometeen ook maar even langs het Cwi, lang leve de sollicitaties die niet vlotten.
En via deze weg een bedankje naar de RET controlleur die m'n chipkaart accepteerde zonder hem door de scanner heen te halen, saldo was op en dan zul je net zien dat ze een controle houden.
Toch benieuwd of het kwam door het Jesus-loves-you propaganda boekje dat ik in me hand gedruk kreeg, teken van boven?
pi_62022348
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:30 schreef Lastpost het volgende:
Zometeen ook maar even langs het Cwi, lang leve de sollicitaties die niet vlotten.
En via deze weg een bedankje naar de RET controlleur die m'n chipkaart accepteerde zonder hem door de scanner heen te halen, saldo was op en dan zul je net zien dat ze een controle houden.
Toch benieuwd of het kwam door het Jesus-loves-you propaganda boekje dat ik in me hand gedruk kreeg, teken van boven?
tijd om je te bekeren dus nooit meer betaald rijden, hallelujah!
pi_62029185
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, woning verkopen, niets aan te doen. En daar kun je je dus tegen verzekeren, tegen inkomensverlies. Doe je dat niet, dan heb je pech gehad. Eigen verantwoordelijkheid. Dat is gewoon bij alles mijn uitgangspunt. Keuzes hebben gevolgen en je zult moeten leven met de gevolgen van je keuzes.
pi_62029985
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 17:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, woning verkopen, niets aan te doen. En daar kun je je dus tegen verzekeren, tegen inkomensverlies. Doe je dat niet, dan heb je pech gehad. Eigen verantwoordelijkheid. Dat is gewoon bij alles mijn uitgangspunt. Keuzes hebben gevolgen en je zult moeten leven met de gevolgen van je keuzes.
Niet elke keuze maak jezelf + dat er veel omgevingsfactoren bij komen kijken (economie, gezin/familie, pech, ... ) dan kan je het wel bewust zwart/wit of met oogkleppen, net hoe je wilt, gaan beoordelen, maar daar worden juist de mensen die er niets aan kunnen doen de dupe van.

Daarnaast is er niemand die voor zn lol een uitkering gaat nemen. Je kan er op het moment in de randstad niet je vaste lasten mee betalen, laat staan er normaal van leven.
  dinsdag 30 september 2008 @ 18:32:34 #262
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62030029
Dat hele links/rechts gedoe is nogal bekrompen.
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 09:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

De tweedeling Links/Rechts is imho niet achterhaald. Dat het rechtse financiele beleid niet werkt zien we wel Welke rechtse partij heeft tót nu altijd de scepter gezwaaid over de financiën?
Vind je dat het nu opeens stukken beter gaat met een linkse partij aan het roer van financiën?
  dinsdag 30 september 2008 @ 18:34:47 #263
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62030101
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
van de frontpage, nav. dat ze nu ineens toegeeft dat ze vergeten was (bestuurs!)lid te zijn van de PSP (GroenLinks):

Niet links, niet rechts, met alle winden mee
Of van standpunt veranderd door de loop der tijden. Veel dingen leer je pas door ze zelf te zien of mee te maken. Daarom denkt bijna iedereen (als het goed is althans) heel anders over bepaalde zaken dan 10 jaar geleden. In sommige gevallen geldt dat ook voor de politieke voorkeur en in sommige gevallen is dat verschil heel radicaal.

Dat iemand 10 jaar geleden politiek heel anders dacht zegt alleen dat iemand niet star is.
  dinsdag 30 september 2008 @ 18:36:12 #264
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62030138
quote:

[..]

Met niet werken heb je helemaal geen salaris en da's nog heel veel minder. Terwijl je een ander baantje hebt kun je solliciteren voor iets beters.
  dinsdag 30 september 2008 @ 18:38:20 #265
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62030189
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:30 schreef Lastpost het volgende:
Ze halen het ding soms wel door een apparaatje, maar meestal vinden ze het al genoeg om hem te zien. Sommigen weten niet dat ook andere vervoersbedrijven een OV chipkaart uitgeven en vragen dan heel chagrijnig "Wat moet ik met dat ding? " en als je dan antwoordt "Uitlezen zou een mogelijkheid zijn " is het ook goed.
pi_62030215
Gaat het nog over Rotterdam hier
  dinsdag 30 september 2008 @ 18:42:26 #267
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62030282
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 18:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Niet elke keuze maak jezelf + dat er veel omgevingsfactoren bij komen kijken (economie, gezin/familie, pech, ... ) dan kan je het wel bewust zwart/wit of met oogkleppen, net hoe je wilt, gaan beoordelen, maar daar worden juist de mensen die er niets aan kunnen doen de dupe van.

Daarnaast is er niemand die voor zn lol een uitkering gaat nemen. Je kan er op het moment in de randstad niet je vaste lasten mee betalen, laat staan er normaal van leven.
Natuurlijk zijn er omgevingsfactoren waar je geen invloed op heeft. Het meeste kun je je echter wel tegen indekken. Inkomensverlies kun je je tegen indekken, een huwelijk is ook iets waar je zelf voor kiest. Arbeidsongeschiktheid valt ook deels voor te verzekeren. Hoe duur je gaat wonen is ook een keuze waar je zelf de hand in hebt.

Uitkeringen vind ik belangrijk als vangnet. Om als dusdanig te dienen zou ook eigenlijk het hele administratieve circus er omheen een stuk sneller moeten gaan, want door dat administratieve circus komt het nu vaak voor dat het vangnet niet meer werkt.

Dat je een uitkering ontvangt betekent naar mijn mening echter niet dat je al te kieskeurig moet gaan zijn met betrekking tot het werk. Het nieuwe WW-stelsel vind ik wel aardig geregeld wat dat betreft. De eerste tijd dat je een uitkering ontvangt ben je verplicht om werk te zoeken dat aansluit bij je opleiding en capaciteiten. Lukt dat na een bepaalde tijd niet, dan ben je verplicht om ook ander werk aan te nemen als dat er is.
  dinsdag 30 september 2008 @ 18:42:53 #268
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62030294
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 18:39 schreef DutchTrain het volgende:
Indirect nog wel - denk ik.
pi_62031215
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 18:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Niet elke keuze maak jezelf
Keuzes maak je per definitie zelf.
quote:
+ dat er veel omgevingsfactoren bij komen kijken (economie, gezin/familie, pech, ... )
Yup. Maar ik zou niet weten hoe de pech van mijn buurman mijn verantwoordelijkheid is. Ik heb absoluut geen boodschap aan gedwongen solidariteit.
quote:
Daarnaast is er niemand die voor zn lol een uitkering gaat nemen.
Dat had je gewild.
quote:
Je kan er op het moment in de randstad niet je vaste lasten mee betalen, laat staan er normaal van leven.
Afhankelijk van hoe je woont, kan dat best. Rotterdam is een supercheape stad qua wonen. Geen auto, geen internet, geen TV, geen sportclubs, wél Aldi & Lidl en je bent al een heel eind.
pi_62031590
ROTTERDAM RULEZZZZZZZZZZZ
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:54:25 #271
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_62034029
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 18:39 schreef DutchTrain het volgende:
rotterdam = hard werken

dus ja .
pi_62034175
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Keuzes maak je per definitie zelf.
[..]

Yup. Maar ik zou niet weten hoe de pech van mijn buurman mijn verantwoordelijkheid is. Ik heb absoluut geen boodschap aan gedwongen solidariteit.
[..]

Dat had je gewild.
[..]

Afhankelijk van hoe je woont, kan dat best. Rotterdam is een supercheape stad qua wonen. Geen auto, geen internet, geen TV, geen sportclubs, wél Aldi & Lidl en je bent al een heel eind.
Keuzes maak je zelf, maar als de keuzes ineens geen keuze meer is, ist toch knap lullig. En gedwongen solidariteit, tja, je kunt moeilijk per Nederlander aan gaan geven of je wel, of niet, mee wilt betalen aan de uitkering.

Rotterdam is inderdaad erg goedkoop. Zeg dat je voor 280 euro kan huren. En dan ca. 50 euro G/W/L verbruikt. En 4 euro eten/drinken per dag (Aldi/Lidl ga je dat niet mee redden want vers is daar stiekem lang zo goedkoop niet als het lijkt). Zit je al op 450 euro. En dan kan je nog nergens heen verder, qua vervoer niet, niet naar de kapper, je hebt je kleren nog niet gekocht... En toch is de helft van het geld al op.

Ik ben er wel voor om het makkelijker te maken om te werken naast een uitkering. Immers, iemand die werkt brengt ook geld op. Waarom zouden mensen die "iets" kunnen vinden, maar slechts voor 12 uur in de week bijvoorbeeld, dit neit gewoon náást de uitkering mogen doen, zonder gekort te worden?

Uiteraard geen fulltime job, maar met een max salaris thv. 25% van de uitkering. Dat is denk ik een goede motivator om mensen weer aan het werk te krijgen (en belasting te laten betalen, en weer meer BTW af te staan, en dus de staat meer op te leveren dan wanneer ze alleen de uitkering zouden hebben).
pi_62034586
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Keuzes maak je zelf, maar als de keuzes ineens geen keuze meer is, ist toch knap lullig. En gedwongen solidariteit, tja, je kunt moeilijk per Nederlander aan gaan geven of je wel, of niet, mee wilt betalen aan de uitkering.
Dat is ook niet de bedoeling. Denk nou eens verder dan het geijkte kader... Ten eerste ben ik alleen een voorstander van uitkeringen voor degenen die niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen (geestelijk/lichamelijk gehandicapt / psychisch gestoord etc.). Andere mensen kunnen zich verzekeren tegen inkomensverlies als zij dat wensen. Die verzekeringen worden geleverd door bedrijven die elkaar beconcurreren op prijs en kwaliteit.
quote:
Rotterdam is inderdaad erg goedkoop. Zeg dat je voor 280 euro kan huren. En dan ca. 50 euro G/W/L verbruikt. En 4 euro eten/drinken per dag (Aldi/Lidl ga je dat niet mee redden want vers is daar stiekem lang zo goedkoop niet als het lijkt). Zit je al op 450 euro. En dan kan je nog nergens heen verder, qua vervoer niet, niet naar de kapper, je hebt je kleren nog niet gekocht... En toch is de helft van het geld al op.
Oftewel, het is prima te doen. Kleding kun je voor heel weinig geld tweedehands kopen en de fiets brengt je een heel eind.
quote:
Ik ben er wel voor om het makkelijker te maken om te werken naast een uitkering. Immers, iemand die werkt brengt ook geld op. Waarom zouden mensen die "iets" kunnen vinden, maar slechts voor 12 uur in de week bijvoorbeeld, dit neit gewoon náást de uitkering mogen doen, zonder gekort te worden?
Natuurlijk dient die uitkering gekort te worden! Als jij 50% kunt werken, dan krijg je dus nog maar een halve uitkering. Logisch, lijkt me. Ik weet niet hoe het nu is, maar dat zou een logische manier zijn om het te doen. Uitgaande van het huidige systeem, waar ik het dus in de grond niet mee eens ben.

Ik ben overigens helemaal niet geïnteresseerd in wat mensen opleveren. Mensen leven in mijn optiek namelijk voor zichzelf en niet voor de maatschappij of de staat.
pi_62035181
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is ook niet de bedoeling. Denk nou eens verder dan het geijkte kader... Ten eerste ben ik alleen een voorstander van uitkeringen voor degenen die niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen (geestelijk/lichamelijk gehandicapt / psychisch gestoord etc.). Andere mensen kunnen zich verzekeren tegen inkomensverlies als zij dat wensen. Die verzekeringen worden geleverd door bedrijven die elkaar beconcurreren op prijs en kwaliteit.
[..]

Oftewel, het is prima te doen. Kleding kun je voor heel weinig geld tweedehands kopen en de fiets brengt je een heel eind.
[..]

Natuurlijk dient die uitkering gekort te worden! Als jij 50% kunt werken, dan krijg je dus nog maar een halve uitkering. Logisch, lijkt me. Ik weet niet hoe het nu is, maar dat zou een logische manier zijn om het te doen. Uitgaande van het huidige systeem, waar ik het dus in de grond niet mee eens ben.

Ik ben overigens helemaal niet geïnteresseerd in wat mensen opleveren. Mensen leven in mijn optiek namelijk voor zichzelf en niet voor de maatschappij of de staat.
Nu is het volgens mij zo dat je de hele uitkering of een onevenredig groot deel kwijt raakt (het loont iig. niet om een paar uur per week te werken).

Ik denk dat daar best een grens tussen moet zitten (wat ik zeg, tot 25% ofzo). Ik denk dat dat meer geld oplevert dan dat het nu kost

Imho is de staat een servicedienstverlener, waar we allemaal een abonnement op moeten hebben. Gebruik je de opties zoals OV of NUTS (helaas in de grote groep der kapitalisten gegooid ) dan moet je uiteraard nav. gebruik bijbetalen. Ik denk dat onze dienstverlener de overheid zo een prima dienstverlener kan zijn, die een groot voordeel voor iedereen kan betekenen. Bijv. door alle zorgverzekeringen collectief bij de overheid onder te brengen en evt. aanvullingen voor bizarre dingen zoals een swarovski vulling ipv. een gewone, weer bij een particuliere groep
pi_62035403
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nu is het volgens mij zo dat je de hele uitkering of een onevenredig groot deel kwijt raakt (het loont iig. niet om een paar uur per week te werken).

Ik denk dat daar best een grens tussen moet zitten (wat ik zeg, tot 25% ofzo). Ik denk dat dat meer geld oplevert dan dat het nu kost

Imho is de staat een servicedienstverlener, waar we allemaal een abonnement op moeten hebben. Gebruik je de opties zoals OV of NUTS (helaas in de grote groep der kapitalisten gegooid ) dan moet je uiteraard nav. gebruik bijbetalen. Ik denk dat onze dienstverlener de overheid zo een prima dienstverlener kan zijn, die een groot voordeel voor iedereen kan betekenen. Bijv. door alle zorgverzekeringen collectief bij de overheid onder te brengen en evt. aanvullingen voor bizarre dingen zoals een swarovski vulling ipv. een gewone, weer bij een particuliere groep
De overheid is een monopolist. En dus ben je uiteindelijk altijd duurder uit. Weet je hoeveel overhead de overheid heeft? Voor de overheid is er geen enkele impuls om goedkoop, klantgericht en efficiënt te werken, dat is het grote nadeel in mijn ogen.
pi_62035522
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:37 schreef Isegrim het volgende:

[..]

De overheid is een monopolist. En dus ben je uiteindelijk altijd duurder uit. Weet je hoeveel overhead de overheid heeft? Voor de overheid is er geen enkele impuls om goedkoop, klantgericht en efficiënt te werken, dat is het grote nadeel in mijn ogen.
De NS, bijvoorbeeld, is een verlieslijdend bedrijf. Wil je dat volledig privatiseren dan moeten de bedragen bizar omhoog. En dat is met alles zo. De overheid is dan wel inefficient, ze zijn niet winstgericht. En dat scheelt een stuk. Ik vindt het eigenlijk te bizar voor woorden dat er in de gezondheidszorg partijen zijn die daar winst op maken.

En zoals eerder beschreven, kijk wat voor chaos de bussen en de energiebedrijven er van maken. Klantgericht en efficiënt zei je?
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:50:27 #278
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_62035823
pcs.. ik zie alleen maar stakende over straat rollende buschauffeurs ... ambtenaren echter .. die hoor je nie snel
pi_62035842
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De NS, bijvoorbeeld, is een verlieslijdend bedrijf. Wil je dat volledig privatiseren dan moeten de bedragen bizar omhoog. En dat is met alles zo. De overheid is dan wel inefficient, ze zijn niet winstgericht. En dat scheelt een stuk. Ik vindt het eigenlijk te bizar voor woorden dat er in de gezondheidszorg partijen zijn die daar winst op maken.

En zoals eerder beschreven, kijk wat voor chaos de bussen en de energiebedrijven er van maken. Klantgericht en efficiënt zei je?
Nogmaals, daar is gewoon geen sprake van werkelijke concurrentie. Het is een halfslachtig gebeuren. Ik ben ervan overtuigd dat échte marktwerking ervoor zorgt dat álles goedkoper (én beter!) wordt. En de markt is inventief; er komen allerlei alternatieven voor zaken die niet rendabel blijken.

En waarom zou je geen geld mogen verdienen aan zorg? Niemand is geneigd om iets goed te doen als 't niks oplevert.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:54:18 #280
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_62035971
probleem is alleen dat echte marktwerking niet bestaat.
pi_62035998
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:50 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nogmaals, daar is gewoon geen sprake van werkelijke concurrentie. Het is een halfslachtig gebeuren. Ik ben ervan overtuigd dat échte marktwerking ervoor zorgt dat álles goedkoper wordt. En de markt is inventief; er komen allerlei alternatieven voor zaken die niet rendabel blijken.

En waarom zou je geen geld mogen verdienen aan zorg? Niemand is geneigd om iets goed te doen als 't niks oplevert.
Oh nee? Jij wilt weer wilde bussen? 10 tallen busbedrijven?

Er is nu wél marktwerking, aangezien iedere periode bussen zich inschrijven op een bepaald gebied / set buslijnen, met een aanbod moeten komen mbt. dienstverlening en kosten, en aan de hand daarvan een geschikte partner gekozen wordt door de provincie. Levert bagger materiaal, bagger service, slecht personeel, en regelmatige uitval op. Je wordt er echt niet blij van, van die "marktwerking" en concurrentie. Rotterdam, als regio met eigen vervoersmaatschappij RET, doet het wat dat betreft een stuk beter.

Zie je het voor je, dat de Metro's geprivatiseerd worden? Iedere 5 minuten een metro? oh, dat betekend dat (random getal) 30 metrostellen genoeg zijn. Dan kopen we er 30!

Tja, als er dan 2 stuk zijn, komtie ineens minder vaak. En dat is met de metro dan niet zo'n ramp, die komt vaak zat, maar als het gaat om een bus die ieder halfuur hoort te komen, en dan even een uurtje, of twee, niet komt, dan wordt je daar niet gelukkig van. En dan spreek ik uit ervaring

Maar DutchTrain vondt het offtopic worden geloof ik
pi_62036278
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Oh nee? Jij wilt weer wilde bussen? 10 tallen busbedrijven?
Nee hoor. Ik wil dat de markt zorgt voor vervoersmogelijkheden. En misschien zijn bussen niet de oplossing van de markt, dat weet ik niet.
quote:
Er is nu wél marktwerking, aangezien iedere periode bussen zich inschrijven op een bepaald gebied / set buslijnen, met een aanbod moeten komen mbt. dienstverlening en kosten, en aan de hand daarvan een geschikte partner gekozen wordt door de provincie. Levert bagger materiaal, bagger service, slecht personeel, en regelmatige uitval op. Je wordt er echt niet blij van, van die "marktwerking" en concurrentie. Rotterdam, als regio met eigen vervoersmaatschappij RET, doet het wat dat betreft een stuk beter.
Er IS geen échte marktwerking. We betalen als reiziger toch in elke bus hetzelfde, met dezekfde strippenkaart? Er wordt van bovenaf bepaald wat het mag kosten en wie waar mag rijden. De overheid heeft hier een héle dikke vinger in de pap!
quote:
Maar DutchTrain vondt het offtopic worden geloof ik
Hmja, offtopic is het wel ja.
pi_62036788
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:03 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik wil dat de markt zorgt voor vervoersmogelijkheden. En misschien zijn bussen niet de oplossing van de markt, dat weet ik niet.
[..]

Er IS geen échte marktwerking. We betalen als reiziger toch in elke bus hetzelfde, met dezekfde strippenkaart? Er wordt van bovenaf bepaald wat het mag kosten en wie waar mag rijden. De overheid heeft hier een héle dikke vinger in de pap!
[..]

Hmja, offtopic is het wel ja.
De busbedrijven vragen een prijs voor hun diensten, de overheid haalt die uit de strippenkaarten inkomst (en OV chipkaart ), en uit de losse vervoersbewijzen. Bepaalde buslijnen (Bijv. in Friesland naar schubbekutteveen) mogen in verhouding iets minder opleveren / meer kosten dan een buslijn naar Noordereiland en Katendrecht. Simpelweg omdat er daar geen 3200 mensen per square kilomter wonen. Wat weer goed is, immers, je zou er maar wonen, en geen auto van je uitkering kunnen betalen en dus geen werk kunnen vinden
pi_62036892
Rotterdam de hardste Net lekker pizza op bij Stalles. Nu heb ik zin in een party, maar ja, dinsdag he...
pi_62036989
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De busbedrijven vragen een prijs voor hun diensten, de overheid haalt die uit de strippenkaarten inkomst (en OV chipkaart ), en uit de losse vervoersbewijzen. Bepaalde buslijnen (Bijv. in Friesland naar schubbekutteveen) mogen in verhouding iets minder opleveren / meer kosten dan een buslijn naar Noordereiland en Katendrecht. Simpelweg omdat er daar geen 3200 mensen per square kilomter wonen. Wat weer goed is, immers, je zou er maar wonen, en geen auto van je uitkering kunnen betalen en dus geen werk kunnen vinden
Dan pak je op de fiets. Afstanden tot een km of 25 zijn te doen op de fiets. En anders verhuis je. Niet-rendabele buslijnen hebben simpelweg geen bestaansrecht wmb.
pi_62036993
Probeer jij nu stiekem en subtiel het onderwerp te veranderen?

-wss dus he-
pi_62037004
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef WHATSHESAID het volgende:
Rotterdam de hardste Net lekker pizza op bij Stalles. Nu heb ik zin in een party, maar ja, dinsdag he...
Je bent student, die mogen elke dag partyen toch?
pi_62037080
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:25 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dan pak je op de fiets. Afstanden tot een km of 25 zijn te doen op de fiets. En anders verhuis je. Niet-rendabele buslijnen hebben simpelweg geen bestaansrecht wmb.
Laten we dat dan ook voor wegen invoeren!

Iedere weg een tolweg, en automobilisten per afgelegde routes betalen. Naar kosten van de weg, dus snelwegen een factor 200 duurder dan een klinker-weggetje in achteraffië.

En dan de niet-rendabele wegen opheffen. Gaan ze toch lekker fietsen, kan prima over zand wegen of verwaarloosde wegen
pi_62037133
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:26 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je bent student, die mogen elke dag partyen toch?
Ja, maar ik ben als enige nog eerstejaars, de rest is allemaal al aan het afstuderen (en dus zo goed als fulltime aan het werken) of op stage
En van het weekend ben ik bij m'n ouders in Hellevoetsluis .
pi_62037181
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Laten we dat dan ook voor wegen invoeren!

Iedere weg een tolweg, en automobilisten per afgelegde routes betalen. Naar kosten van de weg, dus snelwegen een factor 200 duurder dan een klinker-weggetje in achteraffië.

En dan de niet-rendabele wegen opheffen. Gaan ze toch lekker fietsen, kan prima over zand wegen of verwaarloosde wegen
Vraag = aanbod en veel te dure producten worden door weinig mensen gekocht.
pi_62037194
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:30 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben als enige nog eerstejaars, de rest is allemaal al aan het afstuderen (en dus zo goed als fulltime aan het werken) of op stage
En van het weekend ben ik bij m'n ouders in Hellevoetsluis .
Wat is er mis met Hellevoetsluis? Ja okee, het ligt in Zeeland.
pi_62037226
Nou ja, bijna dan. In mijn beleving hoort het bij Zeeland.
pi_62037243
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:31 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Vraag = aanbod en veel te dure producten worden door weinig mensen gekocht.
En die stomme weg gebruik ik niet, en als ik hem wel gebruik dan verwerkt de bus maatschappij die prijs maar in mn buskaartje.

Daar betaal ik dus niet meer aan mee! Vrije marktwerking!

Ik denk dat ze buiten de randstad dan heel snel over gaan op de benenwagen, geen weg overhouden, en dat ook hier veel auto's worden weggedaan
pi_62037250
Het ligt niet in Zeeland Dat zou nog erger zijn! Het erge is dat ik er niemand ken en er geen reet te doen is. Met een beetje geluk is het fatsoenlijk weer, dan kunnen we een strandwandeling maken .
pi_62037410
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:34 schreef WHATSHESAID het volgende:
Het ligt niet in Zeeland
Dat dacht ik dus en ik kwam er te laat achter dat het niet zo was.
quote:
Het erge is dat ik er niemand ken en er geen reet te doen is. Met een beetje geluk is het fatsoenlijk weer, dan kunnen we een strandwandeling maken .
Dat is wel leuk.
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:40:03 #296
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_62037436
* ebeaydojraes sings In Hellevoetsluis daar staat een huis ...

pi_62037450
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En die stomme weg gebruik ik niet, en als ik hem wel gebruik dan verwerkt de bus maatschappij die prijs maar in mn buskaartje.

Daar betaal ik dus niet meer aan mee! Vrije marktwerking!
Nou, prima toch?
quote:
Ik denk dat ze buiten de randstad dan heel snel over gaan op de benenwagen, geen weg overhouden, en dat ook hier veel auto's worden weggedaan
Ik denk het niet. Je betaalt nu ook gewoon voor die wegen hoor, maar dan met nog een heleboel overhead erbij doordat de overheid zo inefficiënt is.
pi_62037558
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:40 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nou, prima toch?
[..]

Ik denk het niet. Je betaalt nu ook gewoon voor die wegen hoor, maar dan met nog een heleboel overhead erbij doordat de overheid zo inefficiënt is.
Nu betaal ik ook voor diezelfde weg, terwijl ik hem niet gebruik. Dus die weg gaat onbetaalbaar worden, als tolweg zijnde, of het wordt een weg naar belgische maatstaven, met gaten en kuilen.
pi_62037608
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nu betaal ik ook voor diezelfde weg, terwijl ik hem niet gebruik. Dus die weg gaat onbetaalbaar worden, als tolweg zijnde, of het wordt een weg naar belgische maatstaven, met gaten en kuilen.
Nee hoor. Jij blijft maar uitgaan van de huidige situatie en de huidige kosten, maar die zijn niet reëel.
pi_62037744
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee hoor. Jij blijft maar uitgaan van de huidige situatie en de huidige kosten, maar die zijn niet reëel.
Ja, vier lagen asfalt, strepen, vangrail, borden, praatpalen, groen, verlichting, informatie, signalering, camera's, dat is echt allemaal aan te leggen voor 9 euro de strekkende meter, gewoon bij de gamma bij "vierbaanswegen". ZOAB al vanaf 10 euro de strekkende meter

Wegen zijn gewoon heel duur. En de overheid werkt al met kosten/baten analyses, en dingen worden misschien wat bureaucratisch, maar relatief goedkoop afgehandeld (en soms ook weer niet - als er bijv. snel een usb stick van A naar B moest, ging dat rustig per koerier).

Maar in grote lijnen kan je zeggen dat door alles in een proces vast te leggen de kosten gedrukt worden. Als de overheid het doet noemen we dat bureaucratie, en het is iets waar het bedrijfsleven steeds meer naar toe wil. Met een reden. Levert inderdaad soms frustraties op, een "computer says no" gevoel, maar het is wel goedkoper. Zolang er geen malafide bouwfraude bedrijven die weg aan leggen. Dat kan de overheid dan weer beter met eigen mankrachten doen. Maarja, marktwerking hè
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')