De overheid is een monopolist. En dus ben je uiteindelijk altijd duurder uit. Weet je hoeveel overhead de overheid heeft?quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nu is het volgens mij zo dat je de hele uitkering of een onevenredig groot deel kwijt raakt (het loont iig. niet om een paar uur per week te werken).
Ik denk dat daar best een grens tussen moet zitten (wat ik zeg, tot 25% ofzo). Ik denk dat dat meer geld oplevert dan dat het nu kost![]()
Imho is de staat een servicedienstverlener, waar we allemaal een abonnement op moeten hebben. Gebruik je de opties zoals OV of NUTS (helaas in de grote groep der kapitalisten gegooid) dan moet je uiteraard nav. gebruik bijbetalen. Ik denk dat onze dienstverlener de overheid zo een prima dienstverlener kan zijn, die een groot voordeel voor iedereen kan betekenen. Bijv. door alle zorgverzekeringen collectief bij de overheid onder te brengen
en evt. aanvullingen voor bizarre dingen zoals een swarovski vulling ipv. een gewone, weer bij een particuliere groep
De NS, bijvoorbeeld, is een verlieslijdend bedrijf. Wil je dat volledig privatiseren dan moeten de bedragen bizar omhoog. En dat is met alles zo. De overheid is dan wel inefficient, ze zijn niet winstgericht. En dat scheelt een stuk. Ik vindt het eigenlijk te bizar voor woorden dat er in de gezondheidszorg partijen zijn die daar winst op maken.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De overheid is een monopolist. En dus ben je uiteindelijk altijd duurder uit. Weet je hoeveel overhead de overheid heeft?Voor de overheid is er geen enkele impuls om goedkoop, klantgericht en efficiënt te werken, dat is het grote nadeel in mijn ogen.
Nogmaals, daar is gewoon geen sprake van werkelijke concurrentie. Het is een halfslachtig gebeuren. Ik ben ervan overtuigd dat échte marktwerking ervoor zorgt dat álles goedkoper (én beter!) wordt. En de markt is inventief; er komen allerlei alternatieven voor zaken die niet rendabel blijken.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De NS, bijvoorbeeld, is een verlieslijdend bedrijf. Wil je dat volledig privatiseren dan moeten de bedragen bizar omhoog. En dat is met alles zo. De overheid is dan wel inefficient, ze zijn niet winstgericht. En dat scheelt een stuk. Ik vindt het eigenlijk te bizar voor woorden dat er in de gezondheidszorg partijen zijn die daar winst op maken.
En zoals eerder beschreven, kijk wat voor chaos de bussen en de energiebedrijven er van maken. Klantgericht en efficiënt zei je?
Oh nee? Jij wilt weer wilde bussen? 10 tallen busbedrijven?quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nogmaals, daar is gewoon geen sprake van werkelijke concurrentie. Het is een halfslachtig gebeuren. Ik ben ervan overtuigd dat échte marktwerking ervoor zorgt dat álles goedkoper wordt. En de markt is inventief; er komen allerlei alternatieven voor zaken die niet rendabel blijken.
En waarom zou je geen geld mogen verdienen aan zorg? Niemand is geneigd om iets goed te doen als 't niks oplevert.
Nee hoor. Ik wil dat de markt zorgt voor vervoersmogelijkheden. En misschien zijn bussen niet de oplossing van de markt, dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh nee? Jij wilt weer wilde bussen? 10 tallen busbedrijven?
Er IS geen échte marktwerking. We betalen als reiziger toch in elke bus hetzelfde, met dezekfde strippenkaart? Er wordt van bovenaf bepaald wat het mag kosten en wie waar mag rijden. De overheid heeft hier een héle dikke vinger in de pap!quote:Er is nu wél marktwerking, aangezien iedere periode bussen zich inschrijven op een bepaald gebied / set buslijnen, met een aanbod moeten komen mbt. dienstverlening en kosten, en aan de hand daarvan een geschikte partner gekozen wordt door de provincie. Levert bagger materiaal, bagger service, slecht personeel, en regelmatige uitval op. Je wordt er echt niet blij van, van die "marktwerking" en concurrentie. Rotterdam, als regio met eigen vervoersmaatschappij RET, doet het wat dat betreft een stuk beter.
Hmja, offtopic is het wel ja.quote:Maar DutchTrain vondt het offtopic worden geloof ik
De busbedrijven vragen een prijs voor hun diensten, de overheid haalt die uit de strippenkaarten inkomst (en OV chipkaartquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik wil dat de markt zorgt voor vervoersmogelijkheden. En misschien zijn bussen niet de oplossing van de markt, dat weet ik niet.
[..]
Er IS geen échte marktwerking. We betalen als reiziger toch in elke bus hetzelfde, met dezekfde strippenkaart? Er wordt van bovenaf bepaald wat het mag kosten en wie waar mag rijden. De overheid heeft hier een héle dikke vinger in de pap!
[..]
Hmja, offtopic is het wel ja.
Dan pak je op de fiets. Afstanden tot een km of 25 zijn te doen op de fiets. En anders verhuis je. Niet-rendabele buslijnen hebben simpelweg geen bestaansrecht wmb.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De busbedrijven vragen een prijs voor hun diensten, de overheid haalt die uit de strippenkaarten inkomst (en OV chipkaart), en uit de losse vervoersbewijzen. Bepaalde buslijnen (Bijv. in Friesland naar schubbekutteveen) mogen in verhouding iets minder opleveren / meer kosten dan een buslijn naar Noordereiland en Katendrecht. Simpelweg omdat er daar geen 3200 mensen per square kilomter wonen. Wat weer goed is, immers, je zou er maar wonen, en geen auto van je uitkering kunnen betalen en dus geen werk kunnen vinden
![]()
Je bent student, die mogen elke dag partyen toch?quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef WHATSHESAID het volgende:
Rotterdam de hardsteNet lekker pizza op bij Stalles. Nu heb ik zin in een party, maar ja, dinsdag he...
Laten we dat dan ook voor wegen invoeren!quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan pak je op de fiets. Afstanden tot een km of 25 zijn te doen op de fiets. En anders verhuis je. Niet-rendabele buslijnen hebben simpelweg geen bestaansrecht wmb.
Ja, maar ik ben als enige nog eerstejaars, de rest is allemaal al aan het afstuderen (en dus zo goed als fulltime aan het werken) of op stagequote:Op dinsdag 30 september 2008 22:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je bent student, die mogen elke dag partyen toch?
Vraag = aanbod en veel te dure producten worden door weinig mensen gekocht.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Laten we dat dan ook voor wegen invoeren!![]()
Iedere weg een tolweg, en automobilisten per afgelegde routes betalen. Naar kosten van de weg, dus snelwegen een factor 200 duurder dan een klinker-weggetje in achteraffië.
En dan de niet-rendabele wegen opheffen. Gaan ze toch lekker fietsen, kan prima over zand wegen of verwaarloosde wegen
Wat is er mis met Hellevoetsluis? Ja okee, het ligt in Zeeland.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:30 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben als enige nog eerstejaars, de rest is allemaal al aan het afstuderen (en dus zo goed als fulltime aan het werken) of op stage
En van het weekend ben ik bij m'n ouders inHellevoetsluis
.
En die stomme weg gebruik ik niet, en als ik hem wel gebruik dan verwerkt de bus maatschappij die prijs maar in mn buskaartje.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vraag = aanbod en veel te dure producten worden door weinig mensen gekocht.
Dat dacht ik dus en ik kwam er te laat achter dat het niet zo was.quote:
Dat is wel leuk.quote:Het erge is dat ik er niemand ken en er geen reet te doen is. Met een beetje geluk is het fatsoenlijk weer, dan kunnen we een strandwandeling maken.
Nou, prima toch?quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En die stomme weg gebruik ik niet, en als ik hem wel gebruik dan verwerkt de bus maatschappij die prijs maar in mn buskaartje.
Daar betaal ik dus niet meer aan mee! Vrije marktwerking!![]()
Ik denk het niet.quote:Ik denk dat ze buiten de randstad dan heel snel over gaan op de benenwagen, geen weg overhouden, en dat ook hier veel auto's worden weggedaan
Nu betaal ik ook voor diezelfde weg, terwijl ik hem niet gebruik. Dus die weg gaat onbetaalbaar worden, als tolweg zijnde, of het wordt een weg naar belgische maatstaven, met gaten en kuilen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, prima toch?
[..]
Ik denk het niet.Je betaalt nu ook gewoon voor die wegen hoor, maar dan met nog een heleboel overhead erbij doordat de overheid zo inefficiënt is.
Nee hoor. Jij blijft maar uitgaan van de huidige situatie en de huidige kosten, maar die zijn niet reëel.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nu betaal ik ook voor diezelfde weg, terwijl ik hem niet gebruik. Dus die weg gaat onbetaalbaar worden, als tolweg zijnde, of het wordt een weg naar belgische maatstaven, met gaten en kuilen.
Ja, vier lagen asfalt, strepen, vangrail, borden, praatpalen, groen, verlichting, informatie, signalering, camera's, dat is echt allemaal aan te leggen voor 9 euro de strekkende meter, gewoon bij de gamma bij "vierbaanswegen". ZOAB al vanaf 10 euro de strekkende meterquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij blijft maar uitgaan van de huidige situatie en de huidige kosten, maar die zijn niet reëel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |