Ook al zo'n goede organisatie dus..quote:Op maandag 29 september 2008 21:46 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nooit maatschappijleer gehad. Ik wist niet dat ik dat vak had en ben er nooit heen geweest. Niemand heeft me ooit gemist want ik stond ook niet op de lijst.
Waarom je niet rechts moet stemmen, waarom D66 de enige liberale partij is, de zorg met de VVD in de uitverkoop gezet wordt, Partij voor de Dieren als oppositie partij een leuke speler is, net als Fortuin dat zou zijn in de oppositie. Dat soort wijsheden moet je ze dan bijbrengenquote:Op maandag 29 september 2008 21:46 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Lineaal-uurtjes?
Het leuke aan maatschappijleer vond en vind ik dat je het als docent heel interactief kunt maken. Jammer genoeg is het vaak een ondergeschoven kindje op middelbare scholen, maar de onderwerpen die worden behandeld zijn over het algemeen heel nuttig voor de algemene ontwikkeling van puberts (waarom stemmen, hoe zit de politiek in elkaar, zelf een mening vormen, de actualiteit volgen).
quote:Op maandag 29 september 2008 21:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Preventie is belangrijker dan repressie.
Edit: stuk of tien [ge-edit omdat ik niet weet of iedereen het leuk vindt als ik publiceer dat ze mij IRL kennenquote:Op maandag 29 september 2008 21:48 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Ik denk het wel hoorLijkt me gezellig! Komen er heel veel fokkerts/R'damtopiccerts?
Ik zit alleen maar met lefties in de klas. Van gematigd links tot echt extreem linksquote:Op maandag 29 september 2008 21:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Waarom je niet rechts moet stemmen, waarom D66 de enige liberale partij is, de zorg met de VVD in de uitverkoop gezet wordt, Partij voor de Dieren als oppositie partij een leuke speler is, net als Fortuin dat zou zijn in de oppositie. Dat soort wijsheden moet je ze dan bijbrengen
Trustenquote:Op maandag 29 september 2008 21:52 schreef Alicey het volgende:
* Alicey gaat zo weer een beetje bijslapen.
wtr allemaal (Ook LHV)!![]()
Tofquote:Op maandag 29 september 2008 21:53 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Ik zit alleen maar met lefties in de klas. Van gematigd links tot echt extreem links.
Dat is dan wel een beetje jammer, dat alle maatschappijleerdocenten blijkbaar links zijn...quote:Op maandag 29 september 2008 21:53 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Ik zit alleen maar met lefties in de klas. Van gematigd links tot echt extreem links.
dan kunnen ze nog steeds gewoon uitleggen hoe het in elkaar zitquote:Op maandag 29 september 2008 21:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is dan wel een beetje jammer, dat alle maatschappijleerdocenten blijkbaar links zijn...
tsja. die zijn ook maatschappelijk betrokken. rechts denkt alleen aan zichzelf en op de laatste plaats aan een ander.quote:Op maandag 29 september 2008 21:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is dan wel een beetje jammer, dat alle maatschappijleerdocenten blijkbaar links zijn...
Complete bullshit natuurlijk.quote:Op maandag 29 september 2008 21:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
tsja. die zijn ook maatschappelijk betrokken. rechts denkt alleen aan zichzelf en op de laatste plaats aan een ander.
Ja, vind ik ook wel jammer. Maar wel instant grapjes over Wilders en Verdonkquote:Op maandag 29 september 2008 21:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgens mij doen maatschappijleerdocenten dat nou juist vaak wel...quote:Op maandag 29 september 2008 21:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dan kunnen ze nog steeds gewoon uitleggen hoe het in elkaar zittis niet de taak van n docent om zn mening te onderwijzen
Toffie.quote:Op maandag 29 september 2008 22:00 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook wel jammer. Maar wel instant grapjes over Wilders en Verdonk.
Ik heb je b-day in m'n agenda gezet, was even bang dat het in het weekend viel dat ik opvakantie
ga, maar het is een week eerder
Mwoah, ik denk dat dat in de praktijk best vaak (te vaak) gebeurt. We hadden er laatst een discussie over in de groep en de meeste mensen willen wanneer ze voor de klas staan gelijk hun politieke voorkeur aan die leerlingen openbaren (ik was serieus een van de weinigen die dat in het midden zou laten). Kleurloos kun je niet zijn, maar ik denk dat veel aankomende docenten (mijn klasgenoten dus) niet beseffen dat hun taak het leiden van debatten/discussies is en zich daar verder niet teveel in te mengen. Het doel van het vak is juist dat leerlingen zelf een mening vormen.quote:Op maandag 29 september 2008 21:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dan kunnen ze nog steeds gewoon uitleggen hoe het in elkaar zittis niet de taak van n docent om zn mening te onderwijzen
quote:Op maandag 29 september 2008 22:04 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Mwoah, ik denk dat dat in de praktijk best vaak (te vaak) gebeurt. We hadden er laatst een discussie over in de groep en de meeste mensen willen wanneer ze voor de klas staan gelijk hun politieke voorkeur aan die leerlingen openbaren (ik was serieus een van de weinigen die dat in het midden zou laten). Kleurloos kun je niet zijn, maar ik denk dat veel aankomende docenten (mijn klasgenoten dus) niet beseffen dat hun taak het leiden van debatten/discussies is en zich daar verder niet teveel in te mengen. Het doel van het vak is juist dat leerlingen zelf een mening vormen.
Cool, hoe lang ga je? Geloof dat ik zoiets wel eens opgevangen heb in het dieettopic, maar die topics gaan altijd zo achterlijk snelquote:Op maandag 29 september 2008 22:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Toffie.Ik ga de week erna ook op vakantie. Texas.
Geen complete bullshit. Sterker nog, ik denk zelfs dat je daarom minder mensen met een rechtse voorkeur in het onderwijs zult vinden.quote:Op maandag 29 september 2008 22:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Complete bullshit natuurlijk.Niet dat ik 'rechts' ben. Ik ben liberaal. Ik wil maximale vrijheid voor iedereen.
Wilders en Verdonk zijn ook een grapjequote:Op maandag 29 september 2008 22:00 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook wel jammer. Maar wel instant grapjes over Wilders en Verdonk.
Ik heb je b-day in m'n agenda gezet, was even bang dat het in het weekend viel dat ik opvakantie
ga, maar het is een week eerder
Nu kunnen we weer Gouda-grapjes maken, de link is gelegd!quote:Op maandag 29 september 2008 22:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wilders en Verdonk zijn ook een grapje![]()
Beide wel erg gevaarlijk in houding. Zie je het voor je, dat wilders werkelijk het leger in gaat zetten tegen die 10 probleem marokkanen?
maar niet met ov, want zelf connexxion mijd goudaquote:Op maandag 29 september 2008 22:16 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Nu kunnen we weer Gouda-grapjes maken, de link is gelegd!
Ik was van het weekend nog in Gouda. Er was kermis....
quote:Op maandag 29 september 2008 22:16 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Nu kunnen we weer Gouda-grapjes maken, de link is gelegd!
Ik was van het weekend nog in Gouda. Er was kermis....
Gelukkig woont mijn Gouwenees niet in een pauperwijkquote:Op maandag 29 september 2008 22:20 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
maar niet met ov, want zelf connexxion mijd gouda
Mijn leraar maatschappijleer die ik op de middelbare school had heeft het nooit over zijn politieke voorkeur gehad. Maargoed, die had dan ook nergens een eigen mening over.quote:Op maandag 29 september 2008 22:04 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Mwoah, ik denk dat dat in de praktijk best vaak (te vaak) gebeurt. We hadden er laatst een discussie over in de groep en de meeste mensen willen wanneer ze voor de klas staan gelijk hun politieke voorkeur aan die leerlingen openbaren (ik was serieus een van de weinigen die dat in het midden zou laten). Kleurloos kun je niet zijn, maar ik denk dat veel aankomende docenten (mijn klasgenoten dus) niet beseffen dat hun taak het leiden van debatten/discussies is en zich daar verder niet teveel in te mengen. Het doel van het vak is juist dat leerlingen zelf een mening vormen.
Voor een keertje is zoiets nog best grappig.quote:Op maandag 29 september 2008 22:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wilders en Verdonk zijn ook een grapje![]()
Beide wel erg gevaarlijk in houding. Zie je het voor je, dat wilders werkelijk het leger in gaat zetten tegen die 10 probleem marokkanen?
Niet zo heel lang; tien dagen.quote:Op maandag 29 september 2008 22:06 schreef WHATSHESAID het volgende:
[..]
Cool, hoe lang ga je? Geloof dat ik zoiets wel eens opgevangen heb in het dieettopic, maar die topics gaan altijd zo achterlijk snel. Ik noteer meestal alleen in die tabel even hoeveel ik weeg, handig om bij te houden
Dat hele links/rechts onderscheid vind ik slaan als een tang op een varken. Op sommige vlakken ben ik 'rechts', op andere vlakken juist 'links'. Die tweedeling is gewoon achterhaald.quote:Op maandag 29 september 2008 22:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Geen complete bullshit. Sterker nog, ik denk zelfs dat je daarom minder mensen met een rechtse voorkeur in het onderwijs zult vinden.
Daar komt ook nog eens bij dat links niet automatisch rechts slecht vindt. Zolang de maatschappelijke & sociaalzwakkeren maar top-beschermd blijven.
Mooiste van alles blijft nog wel dat de rechtse partijen ooit gastarbeiders naar Nederland hebben gehaald. Onder links-protest.
Toen bleek dat deze niet meer weg gingen, en ze tot de "sociaal zwakkeren" gingen behoren, ontfermde de linkse partijen zich óók over allochtonen.
Amen!quote:Op dinsdag 30 september 2008 07:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat hele links/rechts onderscheid vind ik slaan als een tang op een varken. Op sommige vlakken ben ik 'rechts', op andere vlakken juist 'links'. Die tweedeling is gewoon achterhaald.
Over het beschermen van die zogenaamde sociaal zwakkeren van jou kan ik alleen maar zeggen dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Onze overheid houdt mensen zódanig de hand boven het hoofd, dat ze zich volkomen afhankelijk op gaan stellen en je dus steeds meer 'sociaal zwakkeren' krijgt. Als je wilt dat je kind een zelfstandig wezen wordt, moet je het loslaten.
En natuurlijk zijn er wel mensen die bescherming verdienen en nodig hebben, maar dan hebben we het over de écht zwakkeren.
Misschien haal je oorzaak en gevolg door elkaar.quote:Op dinsdag 30 september 2008 07:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
Links rechts bestaat al is niet alles zwart wit. Maar rechts is pas sociaal betrokken als ze er zelf beter van worden. EN ja niet iedereen is geheel onbaatzuchtig, maar er zijn genoeg gradaties.
en over het hele hand boven het hoofd houden. Blijkbaar is het nodig. Zeker in deze financiele aankomende depressie. Kijk naar hoe mensen zichzelf momenteel in de schulden werken. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die NIET voor zichzelf kunnen opkomen, die niet zelf slim genoeg zijn om voor zichzelf te kunnen zorgen. EN juist nu is er dus toezicht nodig. Afbouw van regels door de liberalen in goede tijden, leiden slechte tijden weer in. Ze zullen het ook nooit leren!
quote:Op dinsdag 30 september 2008 07:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat hele links/rechts onderscheid vind ik slaan als een tang op een varken. Op sommige vlakken ben ik 'rechts', op andere vlakken juist 'links'. Die tweedeling is gewoon achterhaald.
Over het beschermen van die zogenaamde sociaal zwakkeren van jou kan ik alleen maar zeggen dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Onze overheid houdt mensen zódanig de hand boven het hoofd, dat ze zich volkomen afhankelijk op gaan stellen en je dus steeds meer 'sociaal zwakkeren' krijgt. Als je wilt dat je kind een zelfstandig wezen wordt, moet je het loslaten.
En natuurlijk zijn er wel mensen die bescherming verdienen en nodig hebben, maar dan hebben we het over de écht zwakkeren.
Weet je hoeveel straatkinderen Nederland heeft, om maar iets te noemen?quote:Op dinsdag 30 september 2008 07:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |