Gewoon de voorkant eraf rukkenquote:Op zondag 21 september 2008 13:56 schreef Merel het volgende:
Ieuw die kreeften! Ik snap niet hoe mensen dingen kunnen eten die er zo uitzien
Ik hou niet van vlees en vis waarin ik nog zie wat voor vorm het beest oorspronkelijk hadquote:Op zondag 21 september 2008 13:59 schreef Isegrim het volgende:
Gewoon de voorkant eraf rukkenen je hebt een heerlijk hapje.
dat snap ik ook nietquote:Op zondag 21 september 2008 14:01 schreef Laureline het volgende:
Maten zijn sowieso veroorzakers van raar gedrag. Ik begrijp ook nooit vrouwen die zich persé dan in een 36 moeten persen, omdat het een 36 is, terwijl ze in één maatje groter er veel beter en slanker uitzien. Niemand kijkt toch op die labeltjes aan de binnenkant!
Kreeften enzo zijn heerlijk!quote:Op zondag 21 september 2008 14:00 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik hou niet van vlees en vis waarin ik nog zie wat voor vorm het beest oorspronkelijk had
Hypocrieteling.quote:Op zondag 21 september 2008 14:00 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik hou niet van vlees en vis waarin ik nog zie wat voor vorm het beest oorspronkelijk had
Ja, maar dan kunnen ze zeggen dat ze in 36 passenquote:Op zondag 21 september 2008 14:01 schreef Laureline het volgende:
Maten zijn sowieso veroorzakers van raar gedrag. Ik begrijp ook nooit vrouwen die zich persé dan in een 36 moeten persen, omdat het een 36 is, terwijl ze in één maatje groter er veel beter en slanker uitzien. Niemand kijkt toch op die labeltjes aan de binnenkant!
Jaaaaa sorry maar ik wist even geen leuke quote uit het eind van het topicquote:Op zondag 21 september 2008 14:05 schreef Viking84 het volgende:
Wat een saaie TT, Merel. Had toch wel iets beters verwacht van jou.
andere winkels vinden een maat 36 een Lquote:Op zondag 21 september 2008 14:07 schreef Laureline het volgende:
Mannen hebben vaak juist helemaal geen benul wat voor maat ze dragen, die gaan veel zorgelozer door het leven. Terwijl je je als vrouw echt bezighoudt met: Oe, ben ik ineens een 40 ipv een 38![]()
Sommige merken, weet even geen voorbeeld, hebben ook expres een maatvoering waarbij alles te groot valt, zodat iedereen denkt: wauw, ik pas een 34! Kopen maar! Ook een tactiek ...
Dat vind ik echt té triest gewoon. Die maten zouden gewoon vast moeten staan.quote:Op zondag 21 september 2008 14:07 schreef Laureline het volgende:
Mannen hebben vaak juist helemaal geen benul wat voor maat ze dragen, die gaan veel zorgelozer door het leven. Terwijl je je als vrouw echt bezighoudt met: Oe, ben ik ineens een 40 ipv een 38![]()
Sommige merken, weet even geen voorbeeld, hebben ook expres een maatvoering waarbij alles te groot valt, zodat iedereen denkt: wauw, ik pas een 34! Kopen maar! Ook een tactiek ...
Of de Zara en Vero Moda! Paste ik bij de laatste een jurkje, was zelfs de L veel te klein. Terwijl mijn bovenwijdte 90 is, en taille 70. Ik vind mezelf echt mooi, maar wilde toen liefst ook onzichtbaar de winkel uit hollenquote:Op zondag 21 september 2008 14:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
andere winkels vinden een maat 36 een L(Coolcat en zulks, goh, hoe zouden 14 jarige meisjes toch aan anorexia komen?
)
Mja inderdaad. Zou zoveel schelen als sommige meiden gewoon een broek maatje groter zouden nemen, zodat het vet niet over de rand komt hangen. Hoeven die meiden niet eens dik te zijn, maar 38 ipv de 34 die ze aantrekken ... erg jammer. Ik kijk altijd gewoon wat het leukst staat, boeit me niet welke maat het is. Alleen met online kleren kopen baal ik wel van de maat, heb al wel vaker verkeerde maat gehadquote:Op zondag 21 september 2008 14:01 schreef Laureline het volgende:
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik maak ze nooit zelf, mijn vader is de expert. We doen er ook niet altijd die groentes op, maar ik meen ze gezien te hebben in de koelkast. De mijne heeft in principe best veel groente jaquote:Op zondag 21 september 2008 15:00 schreef Plukie86 het volgende:
Oe Chico dat klinkt ook lekker.![]()
![]()
Jij hebt er zeker meer groente op dan ik, dus die van jou zal wel gezonder zijn.
Maar verbrandt die roerbakgroente niet gauw in de oven?
Hier idem dito. En van S tot L hangt er naast...quote:Op zondag 21 september 2008 14:37 schreef Plukie86 het volgende:
Hier heb ik ook kleding van maat 36 tot maat 42 in de kast liggen.En het past allemaal.
Ik vind ze ook vies. Ooit een keer heel ziek van 'lobster', wtf is dat in het Nederlands? geworden, en sindsdien heb ik een beetje een aversie tegen die dingen. Tcoh moet ik het elke keer proberen. Maar, dit is blijkbaar een Zweedse traditie. Je ee kreeft, drinkt donker bier, en tussendoor zing je liedjes en drink je schnaps.quote:Op zondag 21 september 2008 14:00 schreef Merel het volgende:
Ik zei dus...
Ieuw die kreeften! Ik snap niet hoe mensen dingen kunnen eten die er zo uitzien
Net kleding doorgepast voor een modeshow waaraan ik binnenkort meeloop, voor een kledingwinkeltje in een dorp hier in de buurt, heel schattigIk heb voor die show kleding van maat M t/m XL en het zit allemaal goed. Dat vind ik dus echt bewijs dat kledingmaten niets zeggen, ze verschillen zoveel per merk en zelfs per kledingstuk!
oh, en m'n handen stinken er nog steeds naar...tijd om eens te gaan douchen.quote:Op zondag 21 september 2008 15:43 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik vind ze ook vies. Ooit een keer heel ziek van 'lobster', wtf is dat in het Nederlands? geworden, en sindsdien heb ik een beetje een aversie tegen die dingen. Tcoh moet ik het elke keer proberen. Maar, dit is blijkbaar een Zweedse traditie. Je ee kreeft, drinkt donker bier, en tussendoor zing je liedjes en drink je schnaps.
Wow, vet relaxt, dat hebben we hier in R'dam niet eens.quote:Op zondag 21 september 2008 15:55 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga even boodschappen doen.
Jaja, ik ben tot de ontdekking gekomen dat de Jumbo Euroborg op zondag van 16 tot 21 uur open is.
quote:Op zondag 21 september 2008 16:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wow, vet relaxt, dat hebben we hier in R'dam niet eens.
In Almere is bijna iedere supermarkt de hele zondag geopendquote:Op zondag 21 september 2008 16:04 schreef Viking84 het volgende:
[..], ik dacht dat ze dat in alle grote steden hadden? Is de AH ook niet open dan? Op koopzondag is de AH wel open hier en ook de AH in het ziekenhuis is altijd open op zondag, maar dat is maar zo'n kleintje.
Het is ook nog eens een supermooie supermarkt met een fantastisch assortiment, dus ik voel me net als een klein kind in een speelgoedwinkel.
Volgens mij is de laatste hier tot 19:00 op zondag. Je hebt wel avondwinkels, maar die zijn drie keer zo duur.quote:Op zondag 21 september 2008 16:04 schreef Viking84 het volgende:
[..], ik dacht dat ze dat in alle grote steden hadden? Is de AH ook niet open dan? Op koopzondag is de AH wel open hier en ook de AH in het ziekenhuis is altijd open op zondag, maar dat is maar zo'n kleintje.
Het is ook nog eens een supermooie supermarkt met een fantastisch assortiment, dus ik voel me net als een klein kind in een speelgoedwinkel.
Haha mutsquote:Op zondag 21 september 2008 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
nee hoor, schommel nog steeds rond de 70kg
wat is daarquote:Op zondag 21 september 2008 16:30 schreef motorbloempje het volgende:
srsly
foto van mn instroductie
[ afbeelding ]
iets met![]()
Super de Boer, de Meentquote:Op zondag 21 september 2008 16:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wow, vet relaxt, dat hebben we hier in R'dam niet eens.
gimme 20!!quote:Op zondag 21 september 2008 15:21 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Hier idem dito. En van S tot L hangt er naast...![]()
Maar... ik paste vanochtend weer met gemak in een broek met maat 38 en was blij! Niet omdat het maat 38 is maar omdat ik 'm een maand geleden echt niet dicht kreeg.
Lijstje voor vandaag;
Brunch met roereitje met tomaat en stukjes magere ham, twee cracottes
T: Vitalinea yoghurt, verse frambozen
Vanavond eten bij vrienden die nogal bourgondisch ingesteld zijn vandaar dit korte lijstje.
Informatiekunde... was ook de enige damequote:Op zondag 21 september 2008 16:59 schreef Laureline het volgende:
Wat is dat voor studie? Ik zie alleen maar mannen?
Is die op zondag tot 21:00 open???quote:
Nee, niet perse.Vaak zijn zelfmaak pizza's calorie- rijker omdat mensen veel meer kaas en vleeswaren erop kwakken.quote:Op zondag 21 september 2008 14:37 schreef Plukie86 het volgende:
Hier heb ik ook kleding van maat 36 tot maat 42 in de kast liggen.En het past allemaal.
Vanavond eten we zelfgemaakte pizza, gemaakt van een pak koopmans pizzabodem, tomatenpuree, ui, paprika, ham, salami, mais, ananas, en een klein beetje kaas.
Afgezien van de weinige groente vroeg ik me af hoe ongezond dit is? Gezonder dan diepvriespizza of niet? Ik doe er wel ruim beleg op. In elk geval is het wel veel lekkerder dan diepvriespizza.Weet iemand of zelfmaakpizza minder ongezond is dan gewone pizza?
Daarom is ie denk ik zo duur. Ik was er vaste klant op zondag omdat ik te lame was om op zaterdag boodschappen vooruit te doenquote:Op zondag 21 september 2008 17:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Is die op zondag tot 21:00 open???
Die is wel belachelijk duur trouwens. Kom er eigenlijk niet meer.
Ik schrik me daar iedere keer de tyfus bij de kassa. Beetje het omgekeerde van het gevoel dat je bij Aldi of Lidl aan de kassa hebt.quote:Op zondag 21 september 2008 17:21 schreef SHE het volgende:
[..]
Daarom is ie denk ik zo duur. Ik was er vaste klant op zondag omdat ik te lame was om op zaterdag boodschappen vooruit te doen
Belachelijke toko.
Had die vraag niet gezien?quote:Op zondag 21 september 2008 17:20 schreef Isegrim het volgende:
Maar SHE, ik heb nog geen antwoord op mijn vraag: waar haalde jij in Rotterdam de lekkerste kip?
Ja, daar kan je zonder pas kopen!quote:Op zondag 21 september 2008 17:38 schreef Isegrim het volgende:
Hillegersberg is een beetje te ver. Maar die Kipcentrale (), kun je daar als particulier gewoon kopen dan? Hanos / Makro heb ik geen pasje van...
Voor emancipatie moet je niet bij MoBlo wezen, want zij doet inmiddels een andere studie, dus zijn er nu nog 0 dames overquote:Op zondag 21 september 2008 17:04 schreef Laureline het volgende:
Jezus, zo wordt het nooit wat met de emancipatie. Maar zet hem op, zou ik zeggen!
Kan ik je niet met zekerheid zeggen!.quote:Op zondag 21 september 2008 17:46 schreef Isegrim het volgende:
Okee, ik zal eens kijken.En de Poulet de Bresse van Treuren, is dat 't geld waard?
Moblo is ook een wannabeejongenquote:Op zondag 21 september 2008 17:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Voor emancipatie moet je niet bij MoBlo wezen, want zij doet inmiddels een andere studie, dus zijn er nu nog 0 dames over.
(Al doet ze nu volgens mij ook een typische jongensstudie).
huh? een andere studie inmiddels?quote:Op zondag 21 september 2008 17:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Voor emancipatie moet je niet bij MoBlo wezen, want zij doet inmiddels een andere studie, dus zijn er nu nog 0 dames over.
(Al doet ze nu volgens mij ook een typische jongensstudie).
quote:Op zondag 21 september 2008 17:59 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb gewalgd, gekokhalst, gejankt en gevloekt, maar hij zit in de oven.
Ja, ik zie de foto nietquote:Op zondag 21 september 2008 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
huh? een andere studie inmiddels?
Dit is een foto van 3 weken geleden
Grillen. Makreel =quote:Op zondag 21 september 2008 20:08 schreef vamperotica het volgende:
Oke.... Mn vent heeft voedsel mee naar zn grot gesleept!! Hij is gaan zeevissen vandaag en heeft 2 makreeltjes meegenomen.... Zn kop is ergens waar je een keel zou denken doorgenseden en hij heeft een snee in zn buik ( de vis, niet mn vent) dus ik denk dat ie best een beetje schoon is gemaakt. Liggen nu in de vriezer... Wat kan ik daarmee?
Zara is een spaans merk volgens mij, dat maatvoering baseert op spaanse dames. Die zijn nou eenmaal heel anders gebouwd dan hollandse deernes.quote:
Mijn man houdt nu ook van jouquote:
Nee hoor, vel hoeft er niet afquote:Op zondag 21 september 2008 21:10 schreef vamperotica het volgende:
Ennuh.... Mot zn vel er nog af ofzo? Wat ik altijd bij de visboer zie liggen is met toch?
owquote:Op zondag 21 september 2008 20:26 schreef k_i_m het volgende:
Gerookte makreel. Op brood, met peper en een beetje mayo
.
Je bent echt geweldig jijquote:Op zondag 21 september 2008 17:59 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb gewalgd, gekokhalst, gejankt en gevloekt, maar hij zit in de oven.
Het was wel okee. Ik heb mijn wederhelft de filetstukken eraf laten snijden voor mij en ik heb een pootje uit elkaar geplozen. Ik hou gewoon niet zo van kluiven, maar ik heb mijn best gedaanquote:Op zondag 21 september 2008 21:29 schreef Ewelina het volgende:
Kim, hoe smaakte je kip?
Vandaag chili op zonder paprika want die was rot
Thuisblijven tot je de kracht hebt om op te zeggen. En dan elke week die je gewerkt hebt belonen met nieuwe schoenen, tot het afgelopen is.quote:Op zondag 21 september 2008 21:48 schreef Tinkepink het volgende:
Even een RP-tje plaatsen hier. Als je er geen zin in hebt lees je er maar overheen.
Ben al de hele dag aan het twijfelen wat ik morgen zal gaan doen. Ik werk nu al 3 jaar bij een klant en heb echt ab-so-luut geen zin meer om daar heen te gaan. Het werk, het daar zijn, mijn bureau, mijn collega's, echt niets geeft me daar voldoening. Sterker nog, ik sla geestelijk dicht zodra ik achter mijn bureau zit. Alleen al het daar zijn put me totaal uit.
Nu heb ik me voorgenomen zo spoedig mogelijk op te zeggen, maar eigenlijk wil ik er helemaal niet meer heen. Als ik er alleen al aan denk schieten de tranen me zo ongeveer in mijn ogen en word ik kotsmisselijk. Ja, foute boel, en ik had er al veel eerder moeten stoppen.
Nu heb ik een opzegtermijn van een maand. Prima. Maar tot die tijd moet er nog heeeeeel veel gebeuren en ik weet gewoon dat het me niet lukt de klus op een normale manier af te ronden. Daarnaast weet ik dat het bijna onmogelijk is een opvolger voor mij te vinden en mijn collega's kunnen mijn werk ook niet overnemen.
En nu zit ik dus in dubio: kies ik voor mezelf en mijn gezondheid en blijf ik thuis
Kies ik de middenweg en ga toch heen, maar kom waarschijnlijk tot niets.
Of.... Ik weet het niet. Echt niet.
Ken je die scene van Mr Bean met die kalkoen op zijn hoofd?quote:Op zondag 21 september 2008 21:52 schreef k_i_m het volgende:
Maar echt he?. Dan trek je dat gat open en dan kijk je zo weer naar buiten via de voorkant
. Als ik erop geblazen had, had je zoiets gekregen volgens mij
.
http://video.google.nl/videoplay?docid=1882371979089154426&ei=saXWSIqaB4iuiAL695XOAg&q=raggende+manne&vt=lf&hl=nl
quote:Op zondag 21 september 2008 21:56 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Ken je die scene van Mr Bean met die kalkoen op zijn hoofd?linkje. http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/nb2112kalkoen.jpg
tip van collega freelancer, ongeacht je beslissing: doe nooit, nooit, nooit direct in een gesprek toezeggingen. Altijd zeggen dat je er nog over moet nadenken/kijken of het uitkomt met je eigen planning, etc. Want dan beland je niet in de val van het sentiment van dat moment, het beroep dat iemand op je doet, en kan je de volgende dag je antwoord helder en zakelijk formuleren. Het ziet ernaar uit dat je het gesprek weer moet aangaan, dus sterkte ermee gewenst.quote:Op zondag 21 september 2008 21:57 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb daar al drie keer eerder op willen zeggen, maar iedere keer heeft de eigenaar mij weer kunnen overreden om te blijven.
Tink, alles kan. Je hebt het nu tegen de persoon die al haar hele leven met tegenzin naar werk gaat. Ik heb alle smoezen al gebruikt, ben een miljoen keer ontslagen omdat ik altijd maar (werk) ziek was en nu ik wél netjes naar mijn werk ga en mijn werk doe word ik ontslagen door één of andere kutregel die iemand bedacht heeft die honderd keer meer dan ik verdient.quote:Op zondag 21 september 2008 21:57 schreef Tinkepink het volgende:
Dat kan niet k_i_m, echt niet. Ik werk er freelance. En daarnaast zou ik maar daar echt heel schuldig over voelen. Ik zou een klant nooit zo kunnen laten stikken. Ik heb daar al drie keer eerder op willen zeggen, maar iedere keer heeft de eigenaar mij weer kunnen overreden om te blijven. De laatste keer was een halfjaar geleden. Toen heb ik een geweldige baan als communicatieadviseur laten schieten voor dit bedrijf.
Alleen al het feit dat er zo moeilijk mensen te vinden zijn voor dit werk maakt dat ik niet makkelijk weg kan gaan. Aan de andere kant presteer ik op het moment echt ondermaats
Jij komt ook niet echt verder met de lessen of heb ik dat verkeerd. ik ben ook met lessen van deel 2 bezig,Die les van 40 minuten met versnellingen heb ik ook al gehad. maar veel verder kom ik niet.omdat ik dan weer verzaak om te gaan.quote:Op zondag 21 september 2008 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
net weer hardgelopen
Les met versnellingen en ben wel dood![]()
heerlijk
Dat lijkt me anders prima, dat Tink zelf een conclusie trekt in plaats van alleen af te gaan op onze internetmeninkjesquote:Op zondag 21 september 2008 22:12 schreef Clayton1 het volgende:
Je vraagt in principe onze mening, maar je hebt eigenlijk je conclusie al getrokken
Dat dus. En verder weet ik niet goed wat ik zou doen in zo'n situatie, dus verder eenquote:Op zondag 21 september 2008 22:20 schreef Merel het volgende:
Tink, als ik zo lees wat voor werk jij allemaal doet heb ik daar echt bewondering voor
Dan ben je straks wel gordijnhaken-expert, viking! Kan je mooi op je cv zetten.quote:Op zondag 21 september 2008 22:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik moet morgen gordijnhaken (oid) maken op de sociale werkplaats, dus je bent iig niet de enige die met tegenzin naar haar werk gaat.
Weltrusten en veel succes morgenquote:Op zondag 21 september 2008 22:09 schreef Tinkepink het volgende:
Dank je Laureline. Dat laatste ga ik inderdaad doen. Ik had me voorgenomen morgen niet te gaan,maar ik ga toch. In ieder geval even praten, wat werk delegeren aan mijn assistente en dan 's middags weer naar huis.
En nu naar bed.
Ja, lach me maar uitquote:Op zondag 21 september 2008 22:28 schreef Merel het volgende:
Oh Viking, dat is zo belachelijk dat het bijna grappig wordt![]()
![]()
Ik hoop dat je je een beetje door de dag weet te slaan!
O ja, dat ga ik beslist doen.quote:Op zondag 21 september 2008 22:38 schreef computergirl het volgende:
Of schrijf er iets goeds/leuks over op je tnog te starten e starten weblog
80Kquote:Op zondag 21 september 2008 22:39 schreef SHE het volgende:
de beste beslissing die ik ooit heb genomen, is mijn 80K salaris, lease BMW en laptop/smartphone inruilen voor NIKS!
Van de een op andere dag, besloot ik niet langer een slaaf te zijn van mijn onrealistische doelen, mijn omgeving en mijn onvermogen mezelf trouw te zijn.
Ik haal nu niet eens de helft binnen en het meest betekenisvolle wat ik doe, doe ik voor niks
Maar ik ben na 10 jaar kwelling, eindelijk heel erg in de buurt van ultieme vrijheid, vrede, rust en zelfliefde.
Rock on!
Ik heb vroeger vakantiebaantjes gehad in verzorgingstehuizen en het is jammer dat ik niets heb opgeschreven, want thuis genoten ze altijd van mijn verhalen. Die verhalen alleen al maakten het werk zo de moeite waardquote:Op zondag 21 september 2008 23:04 schreef Merel het volgende:
Wat computergirl ook al zei, zoiets is natuurlijk wel een perfect onderwerp om over te schrijven. Ik kan me zelfs voorstellen dat de Viva of de Flair daar wel een artikel in zou zien, als je een paar van zulke banen gehad hebt. Als ik zie wat voor onzin zulke bladen van andere freelancers plaatsen, moet zoiets ook wel kunnen
Jazeker. Ik kan alles feilloos kopieren, gewetensloos beslissingen nemen en liegen alsof het gedrukt staat.quote:Op zondag 21 september 2008 23:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
80K. Jij moet wel hele bijzondere talenten hebben
.
Ik was/ben een zeer begenadigd danser ( koninklijk conservatorium den haag + royal academy of dance london afgerond )quote:Op zondag 21 september 2008 23:17 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd wat dat verloren talent is
Wat heftig!quote:Op zondag 21 september 2008 23:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik was/ben een zeer begenadigd danser ( koninklijk conservatorium den haag + royal academy of dance london afgerond )
Tot ik een auto ongeluk kreeg en in een rolstoel belandde. De ironie
Ik zal nooit meer op dat niveau kunnen dansen en er gaat geen dag voorbij dat ik niet verdrietig ben, maar ik ben inmiddels denk ik wel erg dicht bij acceptatie.
Mag ook wel, na 6 jaar![]()
Ik kan weer lopen, rennen en met heel veel moeite dansen, dus ik moet niet zeuren. Misschien heb ik nog meer talenten die ik moet exploreren in dit leven.
Zoals mensen afzeiken op internet.
jij bent ook klaar voor een nieuwe jijquote:Op zondag 21 september 2008 23:24 schreef Vivi het volgende:
Ik was ook redelijk gewetenloos, maar ook redelijk opvallend daarin, wrs daarom dat ik nooit de 80K gehaald heb.
Nu ben ik vermutst en droom ik van een boerderijtje in een warm land waar ik therapeutische vakanties organiseer . En dan 's ochtends naar het plaatselijke marktje huppel met mijn mandje om therapeutisch te koken natuurlijk.
O, en ik ben zwaar gefrustreerd, net onze vakantiefilm bekeken en ik zie eruit als een big die rijp is om opgediend te worden, vriendje onthield zich diplomatisch van commentaar n.a.v. mijn geshockte gekrijs.
Ja. Tussen ons, kan ik dit ook nog steeds niet opschrijven zonder de tranen in mijn ogen.quote:
Nou, ik ben al 5 kilo afgevallen sinds ik begon hoor, maar ik voelde me dus nog nét ietsepietsje slanker dan dat ik werkelijk ben inmiddels, blijktquote:Op zondag 21 september 2008 23:26 schreef SHE het volgende:
[..]
jij bent ook klaar voor een nieuwe jij![]()
Ik lees het al weken in je posts.
vind die power vief! of moet ik je gewoon eens komen afblaffen?
Kan ik me heel goed voorstellen, alsof je afscheid moet nemen van de "Jij" die je tot dan aan toe geweest bent, een groot deel van je identiteit aan ontleent.quote:Op zondag 21 september 2008 23:29 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja. Tussen ons, kan ik dit ook nog steeds niet opschrijven zonder de tranen in mijn ogen.
Ik kan je niet uitleggen hoe het voelt als je alles kwijtraakt wat belangrijk voor je is. Zie ook maar ineens een nieuw levensdoel te vinden. Of een nieuwe carriere.
Het is echt heel traumatisch geweest.
Vind je pilates niet fijn? Hoe suf het ook lijkt, het is echt een fantastische sport om je lichaam te 'shapen 'quote:Op zondag 21 september 2008 23:29 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, ik ben al 5 kilo afgevallen sinds ik begon hoor, maar ik voelde me dus nog nét ietsepietsje slanker dan dat ik werkelijk ben inmiddels, blijkt.
Morgen ga ik weer aan de repen, overdag dan, en 's avonds veggies en vis of kip. En weer braaf sporten, al speelt dat klote been steeds op door mijn BI. Spinnen gaat dus voor geen meter, dus het wordt steppen en Tai Chi.
Grappig dat je dat zegt, want je omschrijft het gevoel helderder dan ik kanquote:Op zondag 21 september 2008 23:31 schreef Vivi het volgende:
[..]
Kan ik me heel goed voorstellen, alsof je afscheid moet nemen van de "Jij" die je tot dan aan toe geweest bent, een groot deel van je identiteit aan ontleent.
Sterke vrouw.
Doe ik ook regelmatig, al zijn sommige oefeningen te zwaar wegens mijn BI. Wat ik morgen ga doen is Body Balance, een combi van Tai Chi, Yoga en Pilatesquote:Op zondag 21 september 2008 23:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Vind je pilates niet fijn? Hoe suf het ook lijkt, het is echt een fantastische sport om je lichaam te 'shapen '
Logisch, het was iets wat jou als persoon voor een groot (grootste?) deel definieerde.quote:Op zondag 21 september 2008 23:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want je omschrijft het gevoel helderder dan ik kan
Precies wat je zegt, je voelt je identiteitsloos.
Meen je dat serieus?quote:Op zondag 21 september 2008 23:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik was/ben een zeer begenadigd danser ( koninklijk conservatorium den haag + royal academy of dance london afgerond )
Tot ik een auto ongeluk kreeg en in een rolstoel belandde. De ironie
Ik zal nooit meer op dat niveau kunnen dansen en er gaat geen dag voorbij dat ik niet verdrietig ben, maar ik ben inmiddels denk ik wel erg dicht bij acceptatie.
Mag ook wel, na 6 jaar![]()
Ik kan weer lopen, rennen en met heel veel moeite dansen, dus ik moet niet zeuren. Misschien heb ik nog meer talenten die ik moet exploreren in dit leven.
Zoals mensen afzeiken op internet.
Hoe bedoel je, groots?quote:Op zondag 21 september 2008 23:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Meen je dat serieus?. Het klinkt bijna te groots voor dit kleine forumpje
.
Maar als het geen geintje is: wat een heftig verhaal, joh... Lijkt me afschuwelijk als je juist datgene wat je graag doet en waar je goed in bent niet meer kunt doen...
Dat weet je nooit, nu heb ik al aanleg voor hypermobiliteit, dus dat speelt denk ik ook al mee. Plus dat mijn heupen verkeerd staan, die wilden ze doorzagen toen ik een jaar of 6 was, maar daar heeft mijn pa een stokje voor gestoken.quote:Op zondag 21 september 2008 23:37 schreef SHE het volgende:
Klinkt fantastisch. Gaat BI ooit weg, of is dat een levenslang 'cadeautje' na een zwangerschap?
Ik kan me dan weer niet voorstellen dat er mensen zijn die dat niet begrijpenquote:Op zondag 21 september 2008 23:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, groots?
en nee, is natuurlijk geen geintje
@ Vief: ja, herindelen van je hoofd ja. Echt zo bizar dat je dat snapt. Behalve mijn lief nooit iemand gesproken die er iets zinnigs over te zeggen had. Laat staan dat ze me begrepen.
De klap ervan was ook best groot hoor, ik ging aan de drugs, deed zelfmoordpogingen. Heel bizar.
Natuurlijk zijn er nog wel momenten dat ik die leegte weer voel, zeker als het over doelen of passies gaat, maar ik geloof wel dat ik het kan leren accepteren.
En ik kan er niet over uit dat je precies de spijker op de kop slaat
Het klinkt als een RTL4-drama: groots, veelbelovend talent belandt in een rolstoel...quote:Op zondag 21 september 2008 23:40 schreef SHE het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, groots?
en nee, is natuurlijk geen geintje![]()
Ik vond het zo'n goed idee dat ik meteen al een stukje in elkaar geflanst heb over het voortrajectquote:Op zondag 21 september 2008 23:04 schreef Merel het volgende:
Wat computergirl ook al zei, zoiets is natuurlijk wel een perfect onderwerp om over te schrijven. Ik kan me zelfs voorstellen dat de Viva of de Flair daar wel een artikel in zou zien, als je een paar van zulke banen gehad hebt. Als ik zie wat voor onzin zulke bladen van andere freelancers plaatsen, moet zoiets ook wel kunnen
quote:Op zondag 21 september 2008 23:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het klinkt als een RTL4-drama: groots, veelbelovend talent belandt in een rolstoel...
Raap me op!!!quote:Op zondag 21 september 2008 23:41 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat weet je nooit, nu heb ik al aanleg voor hypermobiliteit, dus dat speelt denk ik ook al mee. Plus dat mijn heupen verkeerd staan, die wilden ze doorzagen toen ik een jaar of 6 was, maar daar heeft mijn pa een stokje voor gestoken.
Vandaar dat ik bij de balletuitvoeringen dus altijd werd weggemoffeld in de coulissen.
Maar ik kan wel weer goed Shakira nadoen, als ik bezopen ben. Dan komt mijn zigeunerkant naar boven en moeten ook altijd mijn schoenen uit en sta ik in de glasscherven te dansen, maar dat merkte ik de volgende ochtend pas als ik rode voetstapjes in mijn gang zag.
Good old times![]()
Ja, die ene blonde met die melkmuilquote:Op maandag 22 september 2008 00:00 schreef Greys het volgende:
SHE
Hoe lang heb je in een rolstoel gezeten dan?
Ik kan me net als Viev ook niet voorstellen dat niemand het gevoel begrijpt, zelfs als je zoiets zelf nooit meegemaakt hebt.
En laten ze er niet zo'n waargebeurd verhaal van maken hoor, daar spelen naar mijn gevoel áltijd dezelfde actrices in
quote:Op maandag 22 september 2008 00:01 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, die ene blonde met die melkmuil.
2 jr rolstoel, half jaar krukken, half jaar intensieve revalidatie.quote:Op maandag 22 september 2008 00:00 schreef Greys het volgende:
SHE
Hoe lang heb je in een rolstoel gezeten dan?
Ik kan me net als Viev ook niet voorstellen dat niemand het gevoel begrijpt, zelfs als je zoiets zelf nooit meegemaakt hebt.
En laten ze er niet zo'n waargebeurd verhaal van maken hoor, daar spelen naar mijn gevoel áltijd dezelfde actrices in
Haha, nou, het was lekker!quote:
Ik heb bedrijfskunde niet afgerondquote:Op maandag 22 september 2008 10:43 schreef Tinkepink het volgende:
Heftige periode heb je achter de rug SHEKnap dat je je leven weer op poten hebt gekregen en geen wonder dat je zoekende bent naar een nieuwe passie. En herinner ik het me nou goed dat je ten tijde van je dansopleiding of erna nou ook nog één of twee universitaire studies hebt gedaan, iets van bedrijfskunde en voedingsleer ofzo? Of zit ik er nu helemaal naast?
Hoe dan ook, ik geloof dat je erg trots mag zijn op jezelf.
Schamen?quote:Op maandag 22 september 2008 11:23 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb het trouwens verteld op mijn werk (schaam me nog steeds kapot, dit is zo níet-Tink).We hebben afgesproken dat ik deze week alleen het allernoodzakelijkste doe en een uur of 15-20 werk. Alle afspraken deze week heb ik afgezegd. Volgende week ben ik lekker op vakantie. Tot de kur doe ik rustig aan. Na de kur nemen we de uiteindelijke beslissing (al heb ik die zelf al genomen) Ik denk mee met een oplossing wat betreft mijn opvolging, maar het is niet mijn probleem
quote:Op maandag 22 september 2008 11:23 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb het trouwens verteld op mijn werk (schaam me nog steeds kapot, dit is zo níet-Tink).We hebben afgesproken dat ik deze week alleen het allernoodzakelijkste doe en een uur of 15-20 werk. Alle afspraken deze week heb ik afgezegd. Volgende week ben ik lekker op vakantie. Tot de kur doe ik rustig aan. Na de kur nemen we de uiteindelijke beslissing (al heb ik die zelf al genomen) Ik denk mee met een oplossing wat betreft mijn opvolging, maar het is niet mijn probleem
Ach lieverd, zo leuk is een heftig leven niet hoor. Het lijkt allemaal wel leuk van een afstandje, maar als je er middenin zit is het gewoon kut. En veel bereiken kan ook voortkomen uit compensatie- of bewijsdrangquote:Op maandag 22 september 2008 11:25 schreef Plukie86 het volgende:
Ik word een beetje sneu van dit topic, ik realiseer me dat ik gewoon nog zo weinig heb bereikt in dit leven (Ik ben gelukkig nog niet zo oud dus tijd zat om wél wat te bereiken) door alle verhalen hier. Heftig soms.
Zo'n bakje bij de AH? Profiteroles heet dat volgens mij, ik koop hem ook heel soms. Lekker idd, maar er staan denk ik met opzet geen kcal op het bakjequote:Op maandag 22 september 2008 11:25 schreef Plukie86 het volgende:
OT: gister een toetje gehad dat volgens mij een hele grote caloriebom was. Toen ik het kocht dacht ik dat het tiramisu was, maar het was een soort chococreme met 3 soesjes erin, zooooo machtig, maar erg lekker.Een bakje was 85 gram en ik schat dat er 1000000 kcal inzaten ofzo.
![]()
quote:Op maandag 22 september 2008 11:31 schreef computergirl het volgende:
[. Lekker idd, maar er staan denk ik met opzet geen kcal op het bakje
Niet eten is echt heel erg veel verboden. Wel eten is heel erg veel belangrijk.quote:Op maandag 22 september 2008 09:46 schreef k_i_m het volgende:
SHE, mag ik schuiven? Ik heb net ontbeten, maar kon geen yoghurt meer halen. Nu hebben ze dat ook in de kantine hier, maar die gaat pas om 12 uur open. Dus dan zou ik vanmiddag een bakkie yoghurt kunnen doen.
Ik kan het ook niet doen trouwens, normaal gesproken eet ik niks tot 12 uur. Dus als het beter is om het dan over te slaan is er ook geen man overboord.
Tnxquote:Op maandag 22 september 2008 11:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb bedrijfskunde niet afgerond![]()
En trots moet ik nog even worden, aangezien ik mezelf stelselmatig naar de klote heb geholpen.
Maar goed, nieuwe dag, nieuwe ontboezemingen
@ Vamp: Ja, brood mag je vervangen. Bij kim zit 4 x brood omdat ze dat nodig heeft.
Je mag er alles uit de lijst in de OP voor terugzetten, behalve fruit.
quote:Op maandag 22 september 2008 11:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zo'n bakje bij de AH? Profiteroles heet dat volgens mij, ik koop hem ook heel soms. Lekker idd, maar er staan denk ik met opzet geen kcal op het bakje
Ja, dat snap ik. Ik ontbijt ook keurig sinds jouw lijst hoor! En als ik thuis ben trouwens ook wel. Alleen op mijn werk heb ik gewoon geen zin/tijd. Maar dan haal ik straks even yoghurt en eet ik het vanmiddag opquote:Op maandag 22 september 2008 11:34 schreef SHE het volgende:
[..]
Niet eten is echt heel erg veel verboden. Wel eten is heel erg veel belangrijk.
We moeten dan even brainstormen over ontbijt, want je moet echt gaan ontbijten. Dus schuiven ja, overslaan nee.
Tink, ik ben trots op je!quote:Op maandag 22 september 2008 11:23 schreef Tinkepink het volgende:
En trots mag je zeker wel zijn.... Je bent er toch nog?quote:Op maandag 22 september 2008 11:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb bedrijfskunde niet afgerond![]()
En trots moet ik nog even worden, aangezien ik mezelf stelselmatig naar de klote heb geholpen.
Maar goed, nieuwe dag, nieuwe ontboezemingen
@ Vamp: Ja, brood mag je vervangen. Bij kim zit 4 x brood omdat ze dat nodig heeft.
Je mag er alles uit de lijst in de OP voor terugzetten, behalve fruit.
Ik heb niet teruggelezen wat er precies aan de hand is, maar ik wil toch even zeggen: Goed gedaanquote:Op maandag 22 september 2008 11:23 schreef Tinkepink het volgende:
Ja, doe ik allemaal vandaagquote:Op maandag 22 september 2008 11:46 schreef Merel het volgende:
Tink waarom zou je je schamen? Vanuit werkgeversstandpunt is het ook beter als iemand op tijd aangeeft dat het allemaal wat te veel wordt. Beter jou nu wat ontlasten dan door blíjven gaan zodat je uiteindelijk instort en ze opeens met een probleem zitten. Nu kun je samen naar een oplossing gaan zoeken. Maargoed, ik zou het ook doodeng vinden om me naar mijn werkgever kwetsbaar op te stellen en zoiets te vertellen hoor. Schaam je niet, maar wees juist trots op jezelf
SHE, heb jij één dezer dagen ook nog tijd om naar mijn sport-/eetgebeuren te kijken? Of word je onderhand al helemaal gek van al die mensen die contant advies van je willen
quote:Op maandag 22 september 2008 11:57 schreef Viking84 het volgende:
De werkconsulent zei: "Ik heb jou eerder gezien en ik had toen de indruk dat je erg opzag tegen het werk hier, is dat nog steeds zo?". Ik: "Ja, natuurlijk, ik had natuurlijk liever meteen een baan gehad." Toen zei 'ie dat 'ie z'n best ging doen om wat van dat vervelende gevoel weg te nemen. Nou ja...
Nu even bijlezen.
hoe lang mag je dan zonder eten? Ik heb soms dagen met les van 11 to 3 zonder pauze (en door mijn bitje kan ik alleen drinken, ik ga dat ding niet tijdens les uitdoen) Tips hiervoor? Want ik heb daarna altijd enorm honger en val thuis meteen de koelkast aanquote:Op maandag 22 september 2008 11:34 schreef SHE het volgende:
[..]
Niet eten is echt heel erg veel verboden. Wel eten is heel erg veel belangrijk.
We moeten dan even brainstormen over ontbijt, want je moet echt gaan ontbijten. Dus schuiven ja, overslaan nee.
Je hebt m'n tweede vraag niet beantwoordquote:
Dat zegt toch al genoeg?quote:Op maandag 22 september 2008 12:01 schreef Merel het volgende:
[..]
Je hebt m'n tweede vraag niet beantwoord
Oh, ze doen ook hun best me een echte baan aan te bieden, hoorquote:Op maandag 22 september 2008 12:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mooi is dat. Ze kunnen beter hun best doen om je echte baan aan te bieden. Hoe was de rest van het personeel eigenlijk?
Soms moet ik wel even zin maken om het te doen, want naast jullie zijn er nog een kleine 15 die lijstjes of vragen hebben.quote:Op maandag 22 september 2008 12:01 schreef Merel het volgende:
[..]
Je hebt m'n tweede vraag niet beantwoord
Ja, ga op zoek naar maaltijdshakes.quote:Op maandag 22 september 2008 12:01 schreef omearos het volgende:
[..]
hoe lang mag je dan zonder eten? Ik heb soms dagen met les van 11 to 3 zonder pauze (en door mijn bitje kan ik alleen drinken, ik ga dat ding niet tijdens les uitdoen) Tips hiervoor? Want ik heb daarna altijd enorm honger en val thuis meteen de koelkast aan
Nee echt? Ook nog een echte officiele koffiepauze, waarbij dan gezamelijk aan tafel een kop koffie gedronken wordt?quote:Op maandag 22 september 2008 12:36 schreef Viking84 het volgende:
Werken op de sociale werkplaats is iig wel goed voor de lijn: ieder uur dat ik daar zit kan ik niet snaaien. Bovendien heb ik vandaag mijn pauze gemist, dus ik heb ook niet kunnen eten (heb ik na afloop wel ingehaald, hoor).
Dank je. Overigens kost het mijn klant helemaal niets als ik niet kom. Ik word per uur betaald. Als ik ziek ben heb ik geen inkomsten. Ook niet als ik op vakantie ga overigens.quote:Op maandag 22 september 2008 12:41 schreef Aventura het volgende:
Tinkepink; good for you. Je vatte de koe bij de hoorns en bent nu van dat knagende gevoel af. Ook een véél beter scenario dan je ziek melden (wat ook gesuggereerd werd). Dat vind ik een schande; je meldt je in mijn ogen alleen ziek als je om fysieke redenen niet kunt werken, niet omdat je er geen zin in hebt. Het kost de werkgever echt enorm veel geld en het lost niets op.
Geen idee hoe ze pauzeren, want dat heb ik dus gemistquote:Op maandag 22 september 2008 12:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nee echt? Ook nog een echte officiele koffiepauze, waarbij dan gezamelijk aan tafel een kop koffie gedronken wordt?
Hebben de schoonmakers hier ook, best snoezig
Als je het er te druk mee krijgt moet je het zeggen hoor! Ik bedoel, we mogen blij zijn dat je wilt helpen, ik vind het geen vanzelfsprekendheid dat jij al die moeite erin stopt voor ons allemaalquote:Op maandag 22 september 2008 12:32 schreef SHE het volgende:
Soms moet ik wel even zin maken om het te doen, want naast jullie zijn er nog een kleine 15 die lijstjes of vragen hebben.
Maar als ik het gedaan heb, dan ben ik altijd blij, want dan weet ik dat iemand er mooier van wordt
Kim heeft nu algemene nieuwe weeklijst gehad, dus wie aan wil schuiven kan haar mailen
Jouw schema is specifieker dus die doe ik even als mijn huis weer netjes is en de boodschappen zijn gedaan.
Dan ga ik vanavond nog aan het home work-out schema zitten.
quote:Op maandag 22 september 2008 13:40 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh en Mr PF zou misschien maandag komen, maar dat hingt er vanaf of ik z'n auto alweer gemaakt was en nog iets. Maaarr nu heb ik heb dus sinds donderdag niet gezien maar wel gebeld za/zo over onbenullige zaken. Aan de ene kant wil ik gewoon graag weten of ie komt (hij zei gister wel tot maandag) maar om dan te vragen hoe laat, wanneer, etc. vind ik ook zo... Ik ben aan de ene kant ook graag relax. Zo van, als het lukt dan lukt het en anders volgende keer beter!
Maar nu denk ik dus de hele tijd van zal ik hem bellen/hoe laat zal die evt bellen/komen ipv hard te lopen en huiswerk te makenJe moet ook niet tegen mij zeggen: Ik bel je morgen!! Want dan ben ik de hele dag bezig met dat iemand me gaat bellen
Nou ja, ik ging dus hardlopen! Evy les 6 (Ja ver ben ik he) Mijn eerste paar hardloopschoenen inwijden
Ga dan! NU!quote:Op maandag 22 september 2008 13:40 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nou ja, ik ging dus hardlopen! Evy les 6 (Ja ver ben ik he) Mijn eerste paar hardloopschoenen inwijden
Ze mogen OF met lijst 1 beginnen of met lijst 2. Lijsten niet door elkaar gooien.quote:Op maandag 22 september 2008 14:55 schreef k_i_m het volgende:
Euhhh, ik bedenk mij ineens iets, SHE. Ik heb nu twee eetlijsten, en ik heb mensen de tweede doorgestuurd. Kan ik niet beter lijst ''eén ook doorsturen, of kunnen ze gewoon met deel twee beginnen?
Hey, succes bij de diëtiste!quote:Op maandag 22 september 2008 15:25 schreef Chicolate het volgende:
Wow SHE, wat een heftig verhaal. Jij leek me echt zo'n onomstootbare vesting, zo sterk en zelfverzekerd kom je over. Je moet wel een geweldig krachtige persoonlijkheid en sterke wil hebben om hier zo doorheen te komen en na zo'n tegenslag niet in een hoekje te kruipen, maar zelfs hier iedereen op zijn kop te geven als ze niet luisteren. Geweldig mens. Heb echt respect voor jou en je houding.
@PF: neem je astma-spul in het begin gewoon in. Zonder adem krjig je nooit de kans om een normale conditie op te bouwen met hardlopen (ja ervaring mee, ik bleef altijd bij een bepaalde snelheid en uithoudingsvermogen hangen, omdat ik na een bepaalde tijd mijn ademhaling niet meer kon controleren en dus moest afhaken). Eerst conditie, en dan kijken of je zonder medicijnen ook kan rennen lijkt me een slimmere volgorde.
En eenvoor Tink. Je bent voor jezelf opgekomen, hebt een mooie tussenwegoplossing gevonden waar zowel jij als de klant geen echt slachtoffer van zijn en daar mag je best trots op zijn.
Zo, ik ben ook weer bijgelezen. Ik kan niet wachten tot het vrijdag is, eindelijk een afspraak met de dietiste. Hopelijk kan zij me helpen uitvogelen wat er met mijn buik is (gisteravond zo'n vreselijke buikpijn dat ik niet kon slapen, maar kon ook geen medicijnen innemen omdat ik dan net zo goed geen eetdagboek bij kan houden) en heeft ze ook ideetjes om de hoeveelheid brood en suiker te verminderen. Ik hoop zo dat het geen zware teleurstelling gaat worden, of dat ze wil dat ik ga aankomen
.
Mijn eerste gesprek is vrijdagquote:Op maandag 22 september 2008 15:33 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Hey, succes bij de diëtiste!
Hoe ging je eerste gesprek eigenlijk? Vroeg ze wat je gister hebt gegeten of wat je meestal eet of hoe vaak je iets eet?
Ik schijn al een paar (10 of zo?) jaar geen astma meer te hebben, 3 of 5 jaar geleden scheen ik misschien inspanningsastma te hebben. Maar misschien ook niet want m'n longinhoud was wel gewoon prima of zo. Dus nu heb ik nog een beetje ventolin. Het werkt wel amazing, als ik denk dat ik doodga nadat ik heb gerend voor de bus en ik neem dat heb ik het gevoel dat ik een marathon kan lopen of zo
Eerlijk gezegd ken ik niemand die zichzelf niet in de vernieling zou willen helpen als je een stuk van je eigen identiteit kwijtraakt. Nog minder mensen ken ik die er overtuigd en sterk uit zouden komen.quote:Op maandag 22 september 2008 15:33 schreef SHE het volgende:
Nou Chica, onomstootbaar allerminst! Zoals je kon lezen heb ik mezelf behoorlijk de vernieling in geholpen omdat ik het niet kon verwerken. Het toont pas karakter als je je door zoiets niet laat beinvloeden en het verstandig verwerkt.
Nee, ik heb mezelf wel leren kennen hoor in times of misery
Ik ben ook niet het type wat lijd in stilte. Het moet altijd met veel drama, misere en hevige dalen.
Maar goed, mijn highs zijn daarentegen ook weer zonder limiet dus eigenlijk is het wel in balans.
Stiekem vind ik ellende ook wel leuk. De momenten dat ik me het meest beroerd heb gevoeld heb ik het meest geleerd en is mijn ik ook het meest gevormd. ( Althans, dit roep ik tegen mezelf als ik het niet meer zie zitten)
Volgens mij mag je helemaal zelf weten hoeveel je weegtquote:Op maandag 22 september 2008 15:44 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Mijn eerste gesprek is vrijdag. Daarom zo bang voor de teleurstelling, wil zo graag van mijn eenzijdige en suikerrijke eetpatroon af. Maar hoe maak ik haar wijs dat ik ondertussen ook nog een kilo of 3 af wil vallen, als mijn BMI nu al rond de 21 is
.
[..]
Eerlijk gezegd ken ik niemand die zichzelf niet in de vernieling zou willen helpen als je een stuk van je eigen identiteit kwijtraakt. Nog minder mensen ken ik die er overtuigd en sterk uit zouden komen.
Dat laatste is (in het klein) wel herkenbaar. Sommige mensen gaan zich heel erg zielig voelen, leren niets van tegenslagen en willen alleen maar medelijden, en andere mensen voelen zich ook zielig en willen ook medelijden, maar leren er wat van en komen er sterker uit. Dat laatste, dat wil ik ook. Ik wil niet weten hoe ik was geworden/gebleven als ik de onderbouw zonder problemen was doorgekomen, maar kan me ook niet voorstellen dat ik alle tegenslag/de grootste tegenslagen al gehad heb ...
Anderhalf dan he, want die begon pas op woensdagquote:Op maandag 22 september 2008 15:29 schreef SHE het volgende:
[..]
Ze mogen OF met lijst 1 beginnen of met lijst 2. Lijsten niet door elkaar gooien.
ALs je ze nu allebei doorramt dan ben jij ook twee weken van ze af
quote:Op maandag 22 september 2008 16:01 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Anderhalf dan he, want die begon pas op woensdag. Nou, iedereen gemaild!
Ik vind een BMI van 20 ook heel redelijk, maar ik vraag me af of zij dat ook vindtquote:Op maandag 22 september 2008 15:58 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Volgens mij mag je helemaal zelf weten hoeveel je weegt
en als tussen de 18 en 25 goed is
dan kan je best wel iets afvallen bij 21 (lijkt mij)
Nieuwsgierig als ik ben vraag ik me dan wel weer af waarom ze niet door elkaar mogen?quote:Op maandag 22 september 2008 15:29 schreef SHE het volgende:
[..]
Ze mogen OF met lijst 1 beginnen of met lijst 2. Lijsten niet door elkaar gooien.
ALs je ze nu allebei doorramt dan ben jij ook twee weken van ze af
Omdat er een bepaalde logica achter zit en opbouw.quote:Op maandag 22 september 2008 16:28 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Nieuwsgierig als ik ben vraag ik me dan wel weer af waarom ze niet door elkaar mogen?
Aha.... Dacht al zoiets jah....quote:Op maandag 22 september 2008 16:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Omdat er een bepaalde logica achter zit en opbouw.
Als je ze door elkaar gaat gebruiken kloppen de verhoudingen niet meer. Ik wil namelijk dat je zoveel eiwit, zoveel KH en zoveel vet binnenkrijgt per dag, met aan het einde van de week (x) resultaat.
Als je door elkaar gaat husselen dan klopt (x) niet meer.
Die mogen zoals je ziet.quote:Op maandag 22 september 2008 16:33 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Aha.... Dacht al zoiets jah....
En the aardappels?
Toch al een kilo kwijtquote:Op maandag 22 september 2008 16:38 schreef SHE het volgende:
[..]
Die mogen zoals je ziet.
Is geen afvalschema, maar een onderhoudsschema.
Waar de neuk is mijn andere replyquote:Op maandag 22 september 2008 16:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Toch al een kilo kwijt. Helaas was dat wel een kilo die op mijn huidig aangegeven gewicht zat, dus in het lijstje klopt het weer nu.
.quote:Op maandag 22 september 2008 16:40 schreef vamperotica het volgende:
Ben benieuwd hoe een afvalschema er bij jou uit ziet!
ik heb een uur geleden gesmst, wat het plan was vanavond. Film bij mij, iets bij hem, samen eten of niet. NOg steeds geen antwoord. En ik wil eigenlijk wel weten of ik nu zaterdag met hem gezoend heb of niet, want ik weet het echt niet meer.quote:Op maandag 22 september 2008 14:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Valt best mee
Oeh, ik was vergeten dat ik:
- nog een raar benauwd longaandoening kuchje had, zo een dat ik van traplopen al buiten adem raak
- heel slecht ademhaal tot soms aan hyperventilatie aan toe(Bij verdrietig zijn zo snel ademen dat je haast moet kotsen enzo) Maar dit was gewoon van het rennen
- Dat ik een beetje duizelig was al vandaag (zwarte vlekken zien)
- Dat ik altijd rode vlekken op m'n handen (en soms ook lichaam) krijg bij inspanning
- Dat ik daarna altijd de weg zo zie golven alsof het stromend water is en duizelig/wazig ga zien (of het kan zijn omdat ik m'n lenzen niet in had)
- Het nu voelt alsof iemand m'n borstkast dichtknijpt
- Ik een inhaler heb voor inspanningsgebrek aan conditie astma, die ik best had kunnen gebruiken, maar dat het misschien beter is om gewoon conditie te krijgen. (Al weet ik niet zeker of dit iets long achtigs of iets conditieachtigs is)
Kortom het was geweldig
(1-2-3-3-3 minuten rennen)
Nou, ik vind het al best wel snel gaan, en ik heb me echt rondom gegeten de afgelopen dagenquote:Op maandag 22 september 2008 17:06 schreef vamperotica het volgende:
Nee hoor...Helemaal niet weinig.....
Ben nu alleen op een punt van... Ben eindelijk begonnen en zag liever gister als/dan morgen resultaat enzo...
Maar een beetje verantwoord bezig blijven lijkt me ook wel handig.
Uiteraard.quote:Op maandag 22 september 2008 17:05 schreef Isegrim het volgende:
Gebruikt SHE jullie als proefkonijn?
Neh! Ik maak zelf vaak een lekkere vega-curry, die ook nog eens ontzettend makkelijk is.quote:Op maandag 22 september 2008 17:40 schreef AKnynke het volgende:
een indiase curry zonder vlees? dat is wel heel saai he! men..lastig!
Klinkt lekker.quote:Op maandag 22 september 2008 18:11 schreef AKnynke het volgende:
ik denk dat ik voor pasta met spinazie en geitenkaas/gorgonzala ga. Met pijnboompitten of cashews. Wat vinden jullie daarvan?
Ja, MSN'en tijdens college hè? Foei!quote:Op maandag 22 september 2008 18:39 schreef motorbloempje het volgende:
goedenavond liefjens
Vandaag weer een chaotische dag gehad zonder dat ik het idee heb dat ik ook maar iets nuttigs gedaan heb
Hoe gaat ie bij jou?quote:Op maandag 22 september 2008 18:26 schreef mordradead het volgende:
Ja, toll hoor, sehr toll. Succes ermee!
Ik vind samen koken juist tof! Of, ik koken, hij erbij met een wijntje. Das nog beter.quote:Op maandag 22 september 2008 18:38 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Klinkt lekker.
Als je niet al te veel in de keuken wilt staan als hij er is, is een groentetaart natuurlijk ook heerlijk.
En lekker makkelijk.
Beetje sla erbij en klaar.
Hey hoe was je weekendje?quote:
Stilstand is vooruitgang. Ik moet mezelf eens een schop onder de kont verkopen want ik zit constant aan te modderen en als ik dan hierlees denk ik weer: "Ja, komop morgen"quote:
Kun jij de motivatie opbrengen om dat soort dingen thuis te doen? Ik doe af en toe pilates met zo'n DVD (de tijden op de sportschool komen me niet uit), maar ik vind het best lastig om mezelf er toe te zetten in m'n eentje op m'n matje voor de TV te gaan zitten!quote:Op maandag 22 september 2008 18:58 schreef vamperotica het volgende:
Hee.... Da bodybalance...Dat deed toch iemand?
Ow jawel hoor.... Geen enkel probleem!quote:Op maandag 22 september 2008 19:35 schreef Merel het volgende:
[..]
Kun jij de motivatie opbrengen om dat soort dingen thuis te doen? Ik doe af en toe pilates met zo'n DVD (de tijden op de sportschool komen me niet uit), maar ik vind het best lastig om mezelf er toe te zetten in m'n eentje op m'n matje voor de TV te gaan zitten!
Ik wacht geduldig afquote:Op maandag 22 september 2008 19:41 schreef SHE het volgende:
Oh en merel, je sportschool schema komt na het eten.
Ik heb net in alle drukte ( koken en dweilen tegelijk ) mijn enkel verzwikt en ik moet even de schade opnemen
Volgens mij mijn banden verrekt want het doet fucking pijn en ik kan er niet op staan.
Gaat wel over, maar doe ff voor de zekerheid wat ijs en ff chillen.
Ik vind huishoudelijke klusjes best leuk. Mooi, want als ik niet opschiet mag ik straks 40 uur per week kantoren schoonmakenquote:Op maandag 22 september 2008 19:44 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik wacht geduldig afVanavond doe ik toch niets meer behalve lui op de bank zitten en m'n wijvenseries op RTL5 bekijken.
En welke idioot gaat nou koken en dweilen tegelijk!Dweilen is sowieso - na stofzuigen - het aller-aller-aller-irritantste huishoudelijke klusje dat bestaat!
http://www.orthopedie.nl/content/enkel/enkel_bandletsel.asp Astu. Veel meer dan koelen heb ik zelf ook niet gedaan. Kon er na 2 dagen weer redelijk normaal op lopen. Je weet zeker dat je niet je banden kapot gemaakt hebt btw?quote:Op maandag 22 september 2008 19:41 schreef SHE het volgende:
Oh en merel, je sportschool schema komt na het eten.
Ik heb net in alle drukte ( koken en dweilen tegelijk ) mijn enkel verzwikt en ik moet even de schade opnemen
Volgens mij mijn banden verrekt want het doet fucking pijn en ik kan er niet op staan.
Gaat wel over, maar doe ff voor de zekerheid wat ijs en ff chillen.
Het was interesting........quote:
Zwelling komt, als je het goed koelt, soms pas een dag later. Ik had de avond dat ik mijn enkel kneusde totaal geen zwelling, klein rood vlekje. Volgende dag was mijn enkel 2x zo dik en was ik erg blij met mijn te brede schoenenquote:Op maandag 22 september 2008 19:52 schreef SHE het volgende:
Het zijn mijn banden toch denk ik, de pijn zit links en rechts van mijn achillespees.
Nee, volgens mij niet (in)gescheurd want dan had ik nu een flinke zwelling meoten hebben en die blijft uit.
De pijn is wel heftig zeg, maar verzwikken is ook niet tof natuurlijk.
En weer het been wat toch al niet werkte he!!
Wintersport gaat weer leuk worden. Ingetaped en ingegipsd op mijn board
Helpt hardlopen echt?quote:Op maandag 22 september 2008 20:06 schreef SHE het volgende:
Rollen op de middel gaan sowieso weg als je minder zuipt
Daarnaast je schuine buikspieren trainen en hoe lullig het ook is > hardlopen.
Je middel is een lastige plek als je daar vet opslaat ( ook mijn hotspot )
Ik ga de tweede week van jan, naar pralognan.quote:Op maandag 22 september 2008 20:00 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Zwelling komt, als je het goed koelt, soms pas een dag later. Ik had de avond dat ik mijn enkel kneusde totaal geen zwelling, klein rood vlekje. Volgende dag was mijn enkel 2x zo dik en was ik erg blij met mijn te brede schoenen. Weet jouw vent hoe ie die schuiflade methode moet toepassen? Kan je over 2 dagen ofzo even kijken, is eenvoudige manier om je banden te testen
. En verzwikken is zeer niet ok nee. Ik heb spontaan een enkelband gekocht voor in het openbaar vervoer
. Dat stomme geschud van de tram werkt niet erg mee aan het 'rust houden'.
Wanneer ga je?Boarden is echt leuk. Ik kom altijd met knalblauwe knieen terug (stond hier vorige keer ook een foto van in het topic), maar boarden
. Wintersport dit jaar staat op losse schroeven
.
ik wilde jou gewoon niet missenquote:Op maandag 22 september 2008 18:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, MSN'en tijdens college hè? Foei!.
Hard wandelen. Sowieso beter. Je verbrand meer vet met flink wandelen dan met hardlopen.quote:Op maandag 22 september 2008 20:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
En als je niet kan hardlopen vanwege een knieblessure SHE?
Ja, ik vind hardlopen heerlijk maar dat gaat dus niet echt goed met dat *&*(())been.quote:Op maandag 22 september 2008 20:06 schreef SHE het volgende:
Rollen op de middel gaan sowieso weg als je minder zuipt
Daarnaast je schuine buikspieren trainen en hoe lullig het ook is > hardlopen.
Je middel is een lastige plek als je daar vet opslaat ( ook mijn hotspot )
Oke, weer wat geleerd.quote:Op maandag 22 september 2008 20:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Hard wandelen. Sowieso beter. Je verbrand meer vet met flink wandelen dan met hardlopen.
Interval training is het meest effectief las ik ooit eens?quote:Op maandag 22 september 2008 20:16 schreef SHE het volgende:
[..]
Hard wandelen. Sowieso beter. Je verbrand meer vet met flink wandelen dan met hardlopen.
Ach, ik skiede afgelopen seizoen voor het eerst. Je hebt het zo te pakkenquote:Op maandag 22 september 2008 20:10 schreef Merel het volgende:
Ik heb nog nooit gewintersport
En nu voel ik me er al te oud voor om nog te beginnen en het helemaal te moeten leren
quote:Op maandag 22 september 2008 20:16 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, ik vind hardlopen heerlijk maar dat gaat dus niet echt goed met dat *&*(())been.
En ja, het is een rotplek.
Ik wil gewoon het vet uit mijn buik sucken en in mijn kont laten spuiten.
En mijn tieten lijken wel twee zelfstandige entiteiten.
Op de piste zie je weinig verschil tussen een jongere en een volwassene ... iedereen is ingepakt in jas/muts/bril en doet zijn ding. En je zal niet de enige zijn die continue omvalt, dus dat je beginner bent valt ook niet al te erg opquote:Op maandag 22 september 2008 20:10 schreef Merel het volgende:
Ik heb nog nooit gewintersport
En nu voel ik me er al te oud voor om nog te beginnen en het helemaal te moeten leren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |