quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 17:55 schreef DS4 het volgende:[..]
Je zou beter kunnen weten denk ik. Maar goed: bij dezen mag je gerustgesteld zijn. Hoewel ik het wel erg jammer vind dat je vragen van mij blijft negeren. Ik vind dat vooral niet chiq, omdat je nu er niet aan ontkomt om een koppeling los te laten die jij eerder te vuur en te zwaard verdedigde om de lagere inkomens te beschermen en ik al langer geleden heb geschreven dat die koppeling gewoon onverstandig is precies om die reden.
Tsja, eerlijk ik loop soms ook tegen een muur, mijn beste. Ik weet waarom dingen fout gaan in dit doorgeschoten kapitalistisch bestel. En wat ten grondslag ligt aan de huidige kredietcrisis. Ik weet absoluut 100% zeker wat er misgegaan is. Dat zowel uit sociaal-economisch perspectief (het doorgeslagen ik-aandeel vs het gemeenschappelijke) en vanuit religieus perspectief: geld als doel maar geen middel is je reinste afgoderij! Het is straf van God en dus terecht, (je reinste mammomverering ipv Hem te dienen) zeker weten. Iedereen heeft een zeker aandeel, maar de top gaf het slechte voorbeeld: ultiem slecht leiderschap en nog erger vreselijk gegraai. Het moest dus wel fout gaan, het kon ook echt niet anders.
Maar hoe ik ook overtuigend ben, ik weet absoluut 100% zeker dat ik het bij het recht eind heb. Maar sommige mensen zijn niet te overtuigen en willen de waarheid niet onder ogen zien . Maar lees de Bijbel, daarin staat feitelijk alles. Kijk om je heen en zie wat gebeurt.
Deze wereld vraagt om leiderschap. Mensen die kunnen analyseren en stappen durven te zetten. Die leiders lijken nu op te staan: Wouter Bos, die het voortreffelijk doet en HARDOP durft te zeggen dat deze soort van kapitalisme wat hem betreft voorgoed voorbij is. Een president Sarkozy die de nieuwe realiteit onder ogen durft en wil zien en een veel grotere rol van de staat in het bestel opeist. Een premier Leterme van België die ook van plan is om het gegraai in de private sector wil gaan aanpakken. Hoopvolle maar ozo nodige stappen. Dit alles om het bestel weer op de rit te krijgen en de balans in sociaal economisch opzicht weer te herstellen.
Stuk voor stuk Leiders, die impliciet stellen dat het liberalisme in extreme vorm de dood in de pot is. Het kan gewoon niet werken. Leiders die het zien en stellen dat het echt anders moet. Zelf een Scheepbouwer van KPN die de Staat lof toezwaaide met betrekking tot de crisis gaat kennelijk het licht zien....een ultieme liberaal die nu moet inzien dat het liberalisme nou zeker niet zonder grootste staatsinvloed kan.
Ik wil mij niet op de borst slaan, maar het licht wat deze leiders zien verkondig ik hier al bijna 2,5 jaar. Ik probeer mensen te overtuigen. Maar wordt soms moe, van alle hardnekkige tegenwerpingen, die ozo vaak op klinkklare nonsens berusten. De wens teveel vader van de gedachte.
quote:
Ik gedraag mij zoals de discussie mij vormt. Hoe meer er op argumenten ingegaan wordt, hoe liever ik wordt. Ook met Klopkoek heb ik momenteel een leuke inhoudelijke discussie (waarbij we het volgens mij voor een groot deel met elkaar eens zijn) lopen.
[..]
Neteligheid, giftigheid en hostiliteit bevordert de discussie nooit. Het nodigt namelijk niet uit. Ik word niet giftig als mensen het chronisch met me oneens zijn Hooguit erg moe. Niettemin ben ik blij als er steeds meer mensen gaan inzien hoe gelijk ik heb.
quote:
Nee, het komt harder over. Ik heb al een aantal jaar de gewoonte om kritische noten niet meer via email te kraken. Als er iemand iets doet waar ik op wil corrigeren vraag ik mijn secretaresses om ze in te plannen (of als het meteen kan, meteen) zodat ik het face-to-face kan afhandelen. Gaat stukken beter.
Dat klopt. Geschreven tekst komt allicht vierkanter over. Misschien dat mijn secretaresse eens contact met die van jou moet opnemen.
quote:
Op het internet kan dat niet. Al is het maar omdat mijn secretaresses jouw telefoonnummer niet hebben.

Ik weet niet of jij wilt dat mijn telefoonnummer van mij bij 1 van jouw secretaresses komt. Want dan zou ze mij zowaar kunnen bellen voor een gezellige afspraak voor een kop Italiaanse koffie
[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 26-10-2008 17:23:09 ]