Precies.quote:Op zondag 21 september 2008 09:39 schreef venomsnake het volgende:
Dat krijg je met mongolen als Wilders.
Zolang je de gelovige in kwestie maar geen strobreed in de weg legt en vooral zoveel mogelijk aanpassingen doet om hun in alle vrijheid te laten geloven zoals ze willen en waar ze willen, is er inderdaad geen enkel probleem.quote:Op zondag 21 september 2008 10:15 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Precies.
De schuld ligt bij Wilders en niet bij intolerante religies want een religie betekent in principe tolerantie en vrede.
paternalisme pakt meestal verkeerd uit. zeker als men het doet om electoraal gewin te genereren.quote:Op zondag 21 september 2008 14:04 schreef OldJeller het volgende:
Eigenlijk is dit allemaal zo'n mooi voorbeeld van de 'democratische' overheid, waarbij de volksvertegenwoordigers dus absoluut niet naar het volk luisteren. Maar een groot deel van het volk is te dom om te zien dat zij dit de mensen die hier toestemming voor geven moeten aanrekenen, de volksvertegenwoordigers dus.
Volksvertegenwoordiger: best een uitgehold woord
Recent voorbeeld wat dit mooi illustreert is dit: Scholen sluiten deuren tijdens Suikerfeest
Kijk naar de reacties op FP.
Wie geeft hier toestemming voor? Wie maakt dit mogelijk?
Exact, de overheid of een verlengde daarvan.
Maar in plaats van de vragen, frustratie en zelfs woede () te richten op de persoon/instantie die hier verantwoordelijk voor is, richten velen zich op andere mensen, terwijl zij niet degene zijn die zichzelf toestemming geven, maar het krijgen.
Hier heb ik bijvoorbeeld geen enkel probleem mee, als de Christelijke kindjes die toevallig op een islamitische school zitten, ook vrij krijgen op 2de pinksterdag. Maar die islamitische school is dan dus toevallig wel gewoon open.quote:Op zondag 21 september 2008 14:04 schreef OldJeller het volgende:
Recent voorbeeld wat dit mooi illustreert is dit: Scholen sluiten deuren tijdens Suikerfeest
of nazi, bruinhemd, AH en nog meer van dergelijke benamingenquote:Op zondag 21 september 2008 16:36 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat me trouwens opvalt in veel topics hier is dat je direct voor Wilders-fanaat wordt uitgemaakt als je kritisch bent op buitenlanders.
Schijnbaar kunnen sommige fokkers niet begrijpen dat er ook nog een tussenweg is
Kritisch is nog steeds heel wat anders dan haten. Ik legde dat op de vorige pagina ook al uit. Niet met armen open staan is echt heel wat anders dan 'haten', waar de OP over gaat.quote:Op zondag 21 september 2008 16:36 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat me trouwens opvalt in veel topics hier is dat je direct voor Wilders-fanaat wordt uitgemaakt als je kritisch bent op buitenlanders.
Schijnbaar kunnen sommige fokkers niet begrijpen dat er ook nog een tussenweg is
En daarmee willen ze zeggen dat jij dan alles over één kam scheert..quote:Op zondag 21 september 2008 16:43 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
of nazi, bruinhemd, AH en nog meer van dergelijke benamingen
Oh, vergeet een paar, islamofoob, racist, xenofoob
Ja wel mee eensch inderdaad.quote:Op zondag 21 september 2008 16:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Kritisch is nog steeds heel wat anders dan haten. Ik legde dat op de vorige pagina ook al uit. Niet met armen open staan is echt heel wat anders dan 'haten', waar de OP over gaat.
Hoe kun je als individu, of als meerdere individuen al dan niet van een groep, verantwoordelijk zijn voor de haat naar een complete groep?quote:Op zondag 21 september 2008 17:07 schreef w8jij17 het volgende:
De mensen die verantwoordelijkheid zijn voor de haat én degene die daar de dupe van zijn worden alleen maar gevoed door de media, denk ik dan.
Volmondig eensch. Er wordt weer een probleem gecreëerd waar deze er helemaal niet is. Het enige probleem zit hem in die ene specifieke godsdienst en de aanhangers daarvan.quote:Op zondag 21 september 2008 17:07 schreef schoelje het volgende:
Uit eiger ervaring kan ik de tt totaal niet beamen. Als ik naar mijn eigen situatie kijk in Den Haag dan moet ik zeggen dat de laatste keer dat ik echt racistische verhaaltjes hoorde van jaren geleden is. Alle kleuren hier werken met elkaar, gaan met elkaar naar school en sommigen zelfs naar bed. Uitzondering is die ene specifieke godsdienst, en daar zal het uiteindelijk dan wel weer over gaan, dat we met zijn allen wat nederiger tegenover die godsdienst moeten gaan doen of zo.
quote:Op zondag 21 september 2008 23:15 schreef Scheveninger het volgende:
Ik hoop dat zo een individu op een dag wakker wordt.
De toon op diverse topics is storend. Wij joden krijgen vaak de zwate piet toegespeelt en worden vaak met Israeliërs vergeleken. Normale inhoudelijke discussies kunnen op deze topic niet gevoerd worden.
Gaat deze topic daar niet over. quote]Op zondag 21 september 2008 17:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoe kun je als individu, of als meerdere individuen al dan niet van een groep, verantwoordelijk zijn voor de haat naar een complete groep?
Welnee. Racisme is geboren in Afrika.quote:Op zondag 21 september 2008 23:41 schreef Meki het volgende:
Racisme geboren in Europa en zal altijd blijven hier
En het zal je niet verbazen dat men in de Arabische en Afrikaanse landen vroeger dol was op slavernij.quote:Op zondag 21 september 2008 23:47 schreef Meki het volgende:
Nee is begonnen met slavernij
Meki heeft anders wel een iets hoger IQ dan de gemiddelde Riffijn.quote:Op maandag 22 september 2008 00:11 schreef Breiniak het volgende:
Meki is een dompie en moet de geschiedenis van slavernij leren.
Juistem, de ergste racisten die ik in mijn leven ben tegengekomen zijn Surinaamse Hindoestanen. Heb een keertje een politieagent uit Suriname gesproken en alles wat maar een beetje creools is wordt als vuilnis behandeld en zwaar fysiek mishandeld. Dat zal nog wel een erfenis van het kastesysteem zijn denk ik.quote:Op maandag 22 september 2008 10:10 schreef deedeetee het volgende:
Rascime is geboren samen met de eerste mensen.....
Ik ben zelf van gemengd bloed, Aziatisch en Europees maar zie er nogal blank uit.
Raad eens van welk deel van de familie ik rascisme heb ervaren en van welk deel niet ?????
Meki is de marokkaanse paul de leeuw.quote:Op maandag 22 september 2008 10:37 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Meki heeft anders wel een iets hoger IQ dan de gemiddelde Riffijn.
quote:Op maandag 22 september 2008 10:37 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
Inderdaad dat was met de joden destijds ook het geval.quote:Op zondag 21 september 2008 16:00 schreef deedeetee het volgende:
Natuurlijk groeit de vreemdelingen haat in Europa tenslotte gedragen die vreemdelingen nou zeg maar gewoon moslims hoor en laat de rest er maar buiten zich nogal eens erg onplezierig . Gek hé dat je dan een hekel aan ze krijgt....:')
Inderdaad Joden met hun rare kleding en hun bakbaarden zij wilden maar niet asymileren in de duitse samenleving.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:13 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Volledig mee eens, het zijn de vreemdelingen die je dagelijks terug vindt in het nieuws met hun debiele onaagepaste culturen.
ah, daar hebben we de moden - joslims vergelijking werquote:Op maandag 22 september 2008 11:41 schreef LeroyBig het volgende:
[..]
Inderdaad dat was met de joden destijds ook het geval.
Die wilde ook net als de Moslims de wereld macht grijpen.
Dat komt ook door het beperkte denkvermogen van deze haters.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:20 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Mijn vraag eigenlijk he: er is vreemdelingenhaat, haat die tegen een hele groep is gevestigd en niet tegen de rotte appels (dat is een kenmerk van vreemdelingenhaat, anders was het in principe geen vreemdelingenhaat). Vind jij het terecht om mensen te haten die bijv. moslim of marokkaans of wat dan ook zijn, puur omdat ze vreemdeling zijn, ongeacht het feit dat het goed geintegreerde burgers zijn?
Ik heb het idee dat een aantal mensen hier niet beseffen wat vreemdelingenhaat is en o.a. denken dat vreemdelingenhaat de oplossing is tegen schoffies in amsterdam en gouda of een gerechtvaardigd middel is om een groep te haten zonder genuanceerd te kunnen zijn...
Ja toen was er ook een leipe Politici die een Filmpje maakte over een geloof uit Politiek gewin.quote:Op maandag 22 september 2008 11:44 schreef schoelje het volgende:
[..]
ah, daar hebben we de moden - joslims vergelijking wer
Als ik kijk naar hoe het met de Christelijke minderheid in Libanon aan het aflopen is dan heeft Wilders gelijk met zijn opmerkingen.quote:Op maandag 22 september 2008 11:50 schreef LeroyBig het volgende:
[..]
Ja toen was er ook een leipe Politici die een Filmpje maakte over een geloof uit Politiek gewin.
Die beweerde ook dat deze gelovigen de wereld macht wilde grijpen.
En die beweerde ook dat zij het grootste probleem waren van het land.
En die beweerde ook dat hij als enigste dit Probleem zag en Kan oplossen.
Trouwens waar gaat dit draadje over knul inderdaad `moden en joslims` haat in europa.
(ben benieuwd naar je eerste inhoudelijke reactie in dit draadje )
![]()
Waarom doet jouw Hoofdlettergebruik dan denken aan dat van onze Oosterburen?quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:52 schreef LeroyBig het volgende:
Bedoel mijn Opa haat de Moffen nog steeds en wij waren maar 5 jaar bezet .
Het ging destijds niet over een geloof, hoor. Lees eerst eens wat, voordat je met oppervlakkige vergelijkingen komt aanzetten.quote:Op maandag 22 september 2008 11:50 schreef LeroyBig het volgende:
[..]
Ja toen was er ook een leipe Politici die een Filmpje maakte over een geloof uit Politiek gewin.
Die beweerde ook dat deze gelovigen de wereld macht wilde grijpen.
En die beweerde ook dat zij het grootste probleem waren van het land.
En die beweerde ook dat hij als enigste dit Probleem zag en Kan oplossen.
Trouwens waar gaat dit draadje over knul inderdaad `moden en joslims` haat in europa.
(ben benieuwd naar je eerste inhoudelijke reactie in dit draadje )
![]()
Klopt! Hij is een ware demagoog met zijn halve waarheden.quote:Op maandag 22 september 2008 10:37 schreef JihadJoe het volgende:
[..]
''Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen''.quote:Op zaterdag 20 september 2008 22:04 schreef Klopkoek het volgende:
We moeten trouwens ook niet vergeten dat het Christendom niet al te lief is voor de vrouw. Dat is niet alleen te merken aan bepaalde geweldadige teksten, bijvoorbeeld ten aanzien van overspelige vrouwen,
Kijk Der Ewige Jude eens of lees Mein Kampf.quote:Op maandag 22 september 2008 14:59 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het ging destijds niet over een geloof, hoor. Lees eerst eens wat, voordat je met oppervlakkige vergelijkingen komt aanzetten.
quote:Op maandag 22 september 2008 15:19 schreef Breiniak het volgende:
[..]
Klopt! Hij is een ware demagoog met zijn halve waarheden.
Ja, als racistisch begrip.quote:Op maandag 22 september 2008 18:56 schreef LeroyBig het volgende:.
Het is wel zeker het Jodendom waar Hitler een probleem mee had.
Wilders als discriminerend en generaliserend begrip.quote:
Ja, dat is dus niet hetzellfde, geitenbreier.quote:Op maandag 22 september 2008 19:03 schreef LeroyBig het volgende:
[..]
Wilders als discriminerend en generaliserend begrip.
je ban zal spoedig komen. kloon van een gebande.quote:Op maandag 22 september 2008 18:58 schreef LeroyBig het volgende:
[..]
Dat is Wilders inderdaad.
Dat maakte het eenzijdige filmpje Fitna wel duidelijk.
Zo n Filmpje kan je ook over het Christendom maken.
Dan moet je wel kunnen tijdreizen, anders gaat je dat niet zo gemakkelijk lukken.quote:Op maandag 22 september 2008 18:58 schreef LeroyBig het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 september 2008 19:01 schreef zoalshetis het volgende:
het enige dat groeit in europa zijn vreemdelingen die zich gedragen of ze de dienst uit kunnen maken, joden kunnen beschimpen, de autochtonen de les kunnen leren en niks hoeven doen voor hun geld dat ze krijgen van de mensen die wel de dienst uitmaken in europa.
in elk ander land buiten europa zou dit allang een deportatie betekenen. we zijn gewoon te goed van vertrouwen en vooral te soft.
alleen al aan je taalfouten snap ik je zorg. maak je geen illussies, ook zonder wilders wordt het tijd om mensen die kritiek hebben op mensen die wel het geld verdienen uit te zetten. en zeker bij mensen die een dubbel paspoort hebben.quote:Op maandag 22 september 2008 19:07 schreef LeroyBig het volgende:
[..]
Heerlijk he generaliseren.
Het beeld wat ik van vreemdelingen heb is toch totaal anders, bedoel de overgrote meerderheid is gewoon bezig met zijn eigen bestaan op te bouwen.
De overgrote meerderheid werk
De over overgrote meerderheid is geen crimineel.
En wil de zelfde vrijheden als wat autochtonen hebben.
Mensen zou als jij vinden dat je als autochtoon meer rechten moet hebben als allochtonen al wonen ze al 5 generaties in Nederland.
quote:Op maandag 22 september 2008 19:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
alleen al aan je taalfouten snap ik je zorg. maak je geen illussies, ook zonder wilders wordt het tijd om mensen die kritiek hebben op mensen die wel het geld verdienen uit te zetten. en zeker bij mensen die een dubbel paspoort hebben.
volgens mij mis jij mijn punt.quote:Op maandag 22 september 2008 19:12 schreef LeroyBig het volgende:
[..]
Autochtonen Nederlanders die slecht nederlands schrijven moet naast alle allochtonen ook gedeporteerd worden.????
En bepaalde vormen van Kritiek uiten mag ook niet onder Wilders want dan word je ook uitgezet????
Mooi Fascistisch staatje zal Nederland worden.
quote:Op maandag 22 september 2008 19:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ga jij maar lekker door met je 'strijd'. het deksel zal hard aankomen. en dan niet gaan piepen he? beloof je me dat. niksnut.
je strijd om minder wildersstemmers te krijgen. in ongeveer elke zin komt naar voren dat je wilders haat. prima, maar het komt over als een strijd. en zielig. én bovendien zorg je met je gekneuter er voor dat je waarschijnlijk meer wildersstemmers creëert.quote:Op maandag 22 september 2008 19:26 schreef LeroyBig het volgende:
[..]
Strijd????
Welke strijd ik ben hier voor me vermaak en vermaak me momenteel met een extreem rechtse randdebiel , die wil dat allochtonen gedeporteerd worden uit nederland.
Het deksel????
Ik heb ook wel eens DE deksel van een vuilnis bak op me klauwen gekregen deed echt pijn ja, Maar ik heb niet gepiept. Mag ik nou blijven????
wishbone1976@live.nl
Mensen haten die mensen haten. Iets met kip en eiquote:Op maandag 22 september 2008 19:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je strijd om minder wildersstemmers te krijgen. in ongeveer elke zin komt naar voren dat je wilders haat. prima, maar het komt over als een strijd. en zielig. én bovendien zorg je met je gekneuter er voor dat je waarschijnlijk meer wildersstemmers creëert.
ja het is 'het' deksel. neem maar eens een keer iets aan van een autochtoon, lastig voor je, maar je kan het, ondanks het gemekker van je imam.
je mag denk ik niet blijven op fok! omdat je een zielige kloon bent.
nou nee. dit keer is het geen kip of ei. het is kip én het ei.quote:Op maandag 22 september 2008 19:47 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Mensen haten die mensen haten. Iets met kip en ei
quote:Op maandag 22 september 2008 19:40 schreef zoalshetis het volgende:
oh ja on topic. vreemdelingenhaat groeit niet!
de haat tegen mensen die hier net komen kijken (1e,2e,3e generatie) omdat ze het minder leuk hadden in hun eigen land en denken dat ze de baas zijn groeit. daar worden autochtonen agressief van. zo agressief dat straks het hele politiek decor opgerold gaat worden.
quote:Op maandag 22 september 2008 19:47 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Mensen haten die mensen haten. Iets met kip en ei
quote:Op maandag 22 september 2008 20:12 schreef LeroyBig het volgende:
[..]
Ik zie dat autochtonen zoals ik steeds meer afkeer krijgen van dat generaliserend en discriminerend gelul van randdebielen zoals Wilders en zijn slaafse volgelingen.
Waneer denkt u dat ze de allochtonen gaan deporteren.
![]()
wishbone1976@live.nl
Mijn vraag -die ik onderstaand even herhaal- is er nog niet mee beantwoord. Zou je dat willen doen, of niet?quote:Op zondag 21 september 2008 23:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol! yildiz wordt nooit wakker tot ie dood is. dat is een gemene, hypocriete, linkse smeerpijp. laat je je nooit verleiden door zijn dubbele tong en mierzoete riedels.
En waarom zou deze vraag van mij hypocriet zijn?quote:Op zondag 21 september 2008 17:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoe kun je als individu, of als meerdere individuen al dan niet van een groep, verantwoordelijk zijn voor de haat naar een complete groep?
Nou laat eens zien die statistieken van u.quote:Op maandag 22 september 2008 20:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
dan kijk jij toch heel anders dan de statistieken. of denk je werkelijk dat maurice de hond ineens wel fijn is omdat het in jouw straatje past?
het ging niet zozeer om die ene post. het gaat mij meer om jouw oeverloze gezeik en jouw oneindige bagatellisatie. eigenlijk jouw geneuzel en jammerlijke pogingen om tegen beter weten in links te denken.quote:Op maandag 22 september 2008 20:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mijn vraag -die ik onderstaand even herhaal- is er nog niet mee beantwoord. Zou je dat willen doen, of niet?
[..]
En waarom zou deze vraag van mij hypocriet zijn?
quote:Op maandag 22 september 2008 20:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
dan kijk jij toch heel anders dan de statistieken. of denk je werkelijk dat maurice de hond ineens wel fijn is omdat het in jouw straatje past?
Bedoel je soms deze statistiekquote:Op maandag 22 september 2008 20:29 schreef LeroyBig het volgende:
[..]
Nou laat eens zien die statistieken van u.
PS ik doelde niet op Maurice de Hond (bij de Hond staat geertje op 15 zetels niet echt genoeg om de macht te grijpen)
wishbone1976@live.nl
Het topic kan met dit soort posts wel dicht. De stelling dat vreemdelingenhaat in Europa groeit wordt bewezen door dit soort bijdrages. 'Soort', 'achterlijk', 'hersenloos' en dan nog samen miepen in feedback dat iemand die Wilders niet lief vindt geband moet worden. Het lijkt niet de plek voor een discussie, maar deel 87 in de serie 'Weg met de moslims / marokkanen / mensen die ik niet ken'quote:Op maandag 22 september 2008 19:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij mis jij mijn punt. geeft niet, mensen zijn inmiddels wel klaar met jouw achterlijke soort.
Fitna zuigt dan ook, en Wilder geniet ook niet mijn steun. Ik ben geen christen overigens. Jij verdedigt wel een persoon die beweert dat racisme een blanke uitvinding is, net als slavernij. lolquote:Op maandag 22 september 2008 18:58 schreef LeroyBig het volgende:
[..]
Oh, pardon, die Afrikanen die in Duitsland worden vermoord zullen daar postuum wel blij mee zijn.quote:Op maandag 22 september 2008 19:40 schreef zoalshetis het volgende:
oh ja on topic. vreemdelingenhaat groeit niet!
de haat tegen mensen die hier net komen kijken (1e,2e,3e generatie) omdat ze het minder leuk hadden in hun eigen land en denken dat ze de baas zijn groeit. daar worden autochtonen agressief van. zo agressief dat straks het hele politiek decor opgerold gaat worden.
Dat is er een onderdeel van, maar het verklaart zeker niet alles. De terugkeer van de pogrom in Oost-Europa is toch wel schrijnend.quote:Op dinsdag 23 september 2008 01:39 schreef rutger05 het volgende:
Zij zijn verantwoordelijk voor de grotendeels onselectieve en massale komst van niet- westerse allochtonen met als resultaat enorme en blijvende economische en maatschappelijke problemen.
Ach ja zoalshetis liet zijn ware aard even zien Wilders is voor hem nog te links.quote:Op maandag 22 september 2008 23:53 schreef voyeur het volgende:
[..]
Het topic kan met dit soort posts wel dicht. De stelling dat vreemdelingenhaat in Europa groeit wordt bewezen door dit soort bijdrages. 'Soort', 'achterlijk', 'hersenloos' en dan nog samen miepen in feedback dat iemand die Wilders niet lief vindt geband moet worden. Het lijkt niet de plek voor een discussie, maar deel 87 in de serie 'Weg met de moslims / marokkanen / mensen die ik niet ken'
quote:Op dinsdag 23 september 2008 01:39 schreef rutger05 het volgende:
Politici zijn hiervoor voor een groot gedeelte verantwoordelijk.
Zij zijn verantwoordelijk voor de grotendeels onselectieve en massale komst van niet- westerse allochtonen met als resultaat enorme en blijvende economische en maatschappelijke problemen. Door de blijvende buitengewoon rampzalige gevolgen hiervan die de bevolkingen treffen zijn helaas een groter geworden groep mensen minder tolerant gaan denken over (niet- westerse) allochtonen. Overigens moet niet vergeten worden dat deze nieuwe bevolkingsgroepen helaas ook vaak niet tolerant tegenover andere nieuwe bevolkingsgroep staan.
Niet te ontkennen feiten.
Onzin, als moslims allemaal modelburgers waren en er geen probleem met ze was geweest was het nooit zo ver gekomen. Het probleem is gewoon dat er veel criminelen, uitkeringstrekkers en andere onaangepaste figuren bij zitten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:08 schreef LeroyBig het volgende:
[..]
Ja maar die enorme economische en maatschappelijke problemen zijn er niet.
Zijn wel Politici die dat roepen maar dat was 80 jaar geleden ook het geval en 30 jaar terug met Hans Janmaat ook al.
Met 911 is ineens de aandacht op de Moslims gemeenschap terecht gekomen en daar is angst bij gekomen en de angst word uitgebuit door mensen waardoor de haat word aangewakkerd.
Vraagje, zijn de misdaad/criminaliteitsstatistieken lager dan in Nederland? Dat vraag ik me zomaar af. Misdragen moslims, of de gehele bevolking, zich in Nederland slechter dan in Thailand?quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:32 schreef niet_links het volgende:
[..]
Onzin, als moslims allemaal modelburgers waren en er geen probleem met ze was geweest was het nooit zo ver gekomen. Het probleem is gewoon dat er veel criminelen, uitkeringstrekkers en andere onaangepaste figuren bij zitten.
Tel daar bij op dat ze hun geloof ook nog eens willen opdringen in het dagelijkse leven. Zie die advocaat en andere voorbeelden dat maakt dat ze niet welkom zijn.
M.a.w. ze graven hun eigen graf (figuurlijk gesproken).
Hier in Thailand waar er overwegend boedisten zijn zijn er (buiten het zuiden waar de moslims puinhoop schoppen) weinig problemen. Waarom, omdat 1 het ook gewoon thai zijn en dus dezelfde taal gesproken wordt. Ze gewoon hard werken en hun geloof niet opdringen. (uitkeringen bestaan niet dus dan heb je niet het idee dat een ander lui leeft van jouw geld). Je hier in overheidsdiensten geen hoofddoeken ziet. (mij is het ieder geval niet opgevallen. Hier in Bangkok worden de moslims ieder geval niet aangekeken voor de moorden in het zuiden van Thailand omdat ze zich voor de rest gewoon goed gedragen.
Spanje was eeuwenlang in de handen van moslims die de autochtone christelijke bewoners onderdrukte, maar dat vergeet je eventjes.quote:Op zaterdag 20 september 2008 03:11 schreef Dagonet het volgende:
Spanje, met een geschiedenis van moslim en jodenvervolging.
Polen, streng katholiek en niet het meest joodvriendelijke land in de geschiedenis
Rusland, met haar geschiedenis van pogroms en met ruzie met omringende islamitische landen.
Goh
Geloof het of niet maar dat soort dingen blijven heel lang onderhuids doorspelen in de algehele cultuur van een land.
Die onderdrukking valt in het niet bij de onderdrukking, afslachting en stelselmatige discriminatie die Spanje na de Reconquista volhield natuurlijk. En die richtte zich niet alleen op moslims maar meer nog op Joden.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:16 schreef kimnee01 het volgende:
Spanje was eeuwenlang in de handen van moslims die de autochtone christelijke bewoners onderdrukte, maar dat vergeet je eventjes.
I dare you, kom met een bron dat het na de reconquista erger was dan daarvoor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:16 schreef kimnee01 het volgende:
[..]
Spanje was eeuwenlang in de handen van moslims die de autochtone christelijke bewoners onderdrukte, maar dat vergeet je eventjes.
tuurlijk jonge, eeuwenlange onderdrukking, en dat ze de joden hate was niet vreemd gezien de joden de moslims binnenlieten en elke keer weer de kant van de moslims kieste.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die onderdrukking valt in het niet bij de onderdrukking, afslachting en stelselmatige discriminatie die Spanje na de Reconquista volhield natuurlijk. En die richtte zich niet alleen op moslims maar meer nog op Joden.
Daarbij staat die periode van Al Andalus juist bekend om de grote tolerantie ten opzichte van Christenen en Joden. En voor de Islamitische verovering was het ook al reden om 100 zweepslagen te krijgen als je Joods was in het toenmalig Christelijke Spanje
Okeee......jij bent apart.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:08 schreef kimnee01 het volgende:
[..]
tuurlijk jonge, eeuwenlange onderdrukking, en dat ze de joden hate was niet vreemd gezien de joden de moslims binnenlieten en elke keer weer de kant van de moslims kieste.
niet vreemd dat de terugslag zo groot was
achja sorry, je mag niet terugvechten tegen de mensen die jouw land en volk eeuwenlang hebben onderdrukt en bezetquote:Op woensdag 24 september 2008 00:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Okeee......jij bent apart.
Ik weet niet of ik moet huilen of lachen of reageren. Oh wacht, daar hebben we hier een plaatje voor:
Heb je het nu over de Andalusische joden? Dan heb je er vrees ik helemaal niets van begrepen...quote:Op woensdag 24 september 2008 00:13 schreef kimnee01 het volgende:
[..]
achja sorry, je mag niet terugvechten tegen de mensen die jouw land en volk eeuwenlang hebben onderdrukt en bezet
jij zo te zien zelf nietquote:Op woensdag 24 september 2008 00:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je het nu over de Andalusische joden? Dan heb je er vrees ik helemaal niets van begrepen...
1. Welke "eeuwenlange onderdrukking"?quote:Op woensdag 24 september 2008 00:20 schreef kimnee01 het volgende:
[..]
jij zo te zien zelf niet
alle moslims en joden kregen de optie om christen te worden of het land te verlaten, ooow wat erg zeg, veel erger dan eeuwenlange onderdrukking.
1:door de islam duhquote:Op woensdag 24 september 2008 00:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
1. Welke "eeuwenlange onderdrukking"?
2. Je keurt het tekenen van een arierverklaring avant la lettre goed?
Ik begrijp dat je dronken bent?quote:Op woensdag 24 september 2008 00:25 schreef kimnee01 het volgende:
[..]
1:door de islam duh
2: arierverklaring ?hahaha
arierverklaring ?quote:Op woensdag 24 september 2008 00:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je dronken bent?
Enne, nog steeds geen bron gezien. Ik heb je nog wel ge-Pulp-Fiction-double-dared.
That's it, ik geef het op, ik ga naar bed.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:33 schreef kimnee01 het volgende:
[..]
arierverklaring ?![]()
![]()
ik hoef geen bron te geven voor een feit dat de islam spanje had veroverd.
arierverklaringquote:Op woensdag 24 september 2008 00:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
That's it, ik geef het op, ik ga naar bed.
ja stel je eens voor dat je iets tegen een religie hebquote:Op woensdag 24 september 2008 00:49 schreef Yildiz het volgende:
Ohja, nee, geschiedenis erbij halen om haat goed te praten! Zoiets als wat gebeurde nadat Josip Broz Tito doodging? Ja, goed plan!
Hoe verklaar je dan de ook (en volgens mij meer) toegenomen anti-semitisme in Europa? Ook zelf verdiend? Of kan er bij de ene groep (joden) wel automatisch haat ontstaan en bij de andere groep (moslims) alleen als gevolg van de daden van hun leden volgens jou?quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:32 schreef niet_links het volgende:
Onzin, als moslims allemaal modelburgers waren en er geen probleem met ze was geweest was het nooit zo ver gekomen. Het probleem is gewoon dat er veel criminelen, uitkeringstrekkers en andere onaangepaste figuren bij zitten.
Tel daar bij op dat ze hun geloof ook nog eens willen opdringen in het dagelijkse leven. Zie die advocaat en andere voorbeelden dat maakt dat ze niet welkom zijn.
M.a.w. ze graven hun eigen graf (figuurlijk gesproken).
Moslims haten vaak joden er zijn meer moslims in europa gekomen. Zo is die haat ontstaan. Of het terrecht is dat moslims joden haten voor wat er in Israel gebeurd laat ik even in het midden. Ik heb iets meer op met de Israeliers daar dan met de moslims daar. Maar beide partijen zijn heel erg fout. Dat daar haar ontstaat is vrij normaal (terrecht of niet).quote:Op woensdag 24 september 2008 09:13 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan de ook (en volgens mij meer) toegenomen anti-semitisme in Europa? Ook zelf verdiend? Of kan er bij de ene groep (joden) wel automatisch haat ontstaan en bij de andere groep (moslims) alleen als gevolg van de daden van hun leden volgens jou?
Dit meen je toch niet? Het extreemste antisemitisme komt uit het voormalige oostblok, en ik echt niet afkomstig van moslimsquote:Op woensdag 24 september 2008 09:34 schreef niet_links het volgende:
[..]
Moslims haten vaak joden er zijn meer moslims in europa gekomen. Zo is die haat ontstaan. Of het terrecht is dat moslims joden haten voor wat er in Israel gebeurd laat ik even in het midden. Ik heb iets meer op met de Israeliers daar dan met de moslims daar. Maar beide partijen zijn heel erg fout. Dat daar haar ontstaat is vrij normaal (terrecht of niet).
quote:Op woensdag 24 september 2008 11:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
Is Gretta een Oostblokker. Nu ja, klopt wel natuurlijk, ze heeft zo'n typische karpatenkop
Landen als Egypte, Syrië en Libanon kennen een aanzienlijke minderheid van christenen. Volgende keer misschien toch even verdiepen in de islamitische wereld voordat je onzin uitslaat.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:50 schreef schoelje het volgende:
Waar zijn in vredesnaam de joodse, christelijke, bhoedistishce inwoners van die landen gebleven.
Vandaar dat je HIER anti-israel demo's heb met moslims en hakenkruizenquote:Op woensdag 24 september 2008 09:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet? Het extreemste antisemitisme komt uit het voormalige oostblok, en ik echt niet afkomstig van moslims
Libanon had nog niet lang geleden een meerderheid van christenen maar ze waren zo dom om de palestijnen binnen te laten.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:55 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Landen als Egypte, Syrië en Libanon kennen een aanzienlijke minderheid van christenen. Volgende keer misschien toch even verdiepen in de islamitische wereld voordat je onzin uitslaat.
Snel proberen weg te glippen zodat het niet opvalt dat je uitspraken dom zijn.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:56 schreef kimnee01 het volgende:
Libanon had nog niet lang geleden een meerderheid van christenen maar ze waren zo dom om de palestijnen binnen te laten.
Nee, ik haal de geschiedenis erbij om aan te geven dat bijvoorbeeld antisemitisme in Europa al een milennium of twee volksaard is. Dat het culmineerde in WO2 en daarna een tijdje minder was wil niet zeggen dat wat er al eeuwenlang ingeramd zit zomaar verdwijnt.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:49 schreef Yildiz het volgende:
Ohja, nee, geschiedenis erbij halen om haat goed te praten!
Dat was al vóór de komst van de moslims de gangbare tactiek om met Joden om te gaan: wordt christen, rot op uit het land, je kinderen worden afgenomen, je goederen moet je verkopen, als je merkt dat iemand weer terugkeert naar het judaisme moet je hem ter dood brengen enz enz enzquote:Op woensdag 24 september 2008 00:20 schreef kimnee01 het volgende:
alle moslims en joden kregen de optie om christen te worden of het land te verlaten, ooow wat erg zeg, veel erger dan eeuwenlange onderdrukking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |