Spanje was eeuwenlang in de handen van moslims die de autochtone christelijke bewoners onderdrukte, maar dat vergeet je eventjes.quote:Op zaterdag 20 september 2008 03:11 schreef Dagonet het volgende:
Spanje, met een geschiedenis van moslim en jodenvervolging.
Polen, streng katholiek en niet het meest joodvriendelijke land in de geschiedenis
Rusland, met haar geschiedenis van pogroms en met ruzie met omringende islamitische landen.
Goh
Geloof het of niet maar dat soort dingen blijven heel lang onderhuids doorspelen in de algehele cultuur van een land.
Die onderdrukking valt in het niet bij de onderdrukking, afslachting en stelselmatige discriminatie die Spanje na de Reconquista volhield natuurlijk. En die richtte zich niet alleen op moslims maar meer nog op Joden.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:16 schreef kimnee01 het volgende:
Spanje was eeuwenlang in de handen van moslims die de autochtone christelijke bewoners onderdrukte, maar dat vergeet je eventjes.
I dare you, kom met een bron dat het na de reconquista erger was dan daarvoor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:16 schreef kimnee01 het volgende:
[..]
Spanje was eeuwenlang in de handen van moslims die de autochtone christelijke bewoners onderdrukte, maar dat vergeet je eventjes.
tuurlijk jonge, eeuwenlange onderdrukking, en dat ze de joden hate was niet vreemd gezien de joden de moslims binnenlieten en elke keer weer de kant van de moslims kieste.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die onderdrukking valt in het niet bij de onderdrukking, afslachting en stelselmatige discriminatie die Spanje na de Reconquista volhield natuurlijk. En die richtte zich niet alleen op moslims maar meer nog op Joden.
Daarbij staat die periode van Al Andalus juist bekend om de grote tolerantie ten opzichte van Christenen en Joden. En voor de Islamitische verovering was het ook al reden om 100 zweepslagen te krijgen als je Joods was in het toenmalig Christelijke Spanje
Okeee......jij bent apart.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:08 schreef kimnee01 het volgende:
[..]
tuurlijk jonge, eeuwenlange onderdrukking, en dat ze de joden hate was niet vreemd gezien de joden de moslims binnenlieten en elke keer weer de kant van de moslims kieste.
niet vreemd dat de terugslag zo groot was
achja sorry, je mag niet terugvechten tegen de mensen die jouw land en volk eeuwenlang hebben onderdrukt en bezetquote:Op woensdag 24 september 2008 00:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Okeee......jij bent apart.
Ik weet niet of ik moet huilen of lachen of reageren. Oh wacht, daar hebben we hier een plaatje voor:
Heb je het nu over de Andalusische joden? Dan heb je er vrees ik helemaal niets van begrepen...quote:Op woensdag 24 september 2008 00:13 schreef kimnee01 het volgende:
[..]
achja sorry, je mag niet terugvechten tegen de mensen die jouw land en volk eeuwenlang hebben onderdrukt en bezet
jij zo te zien zelf nietquote:Op woensdag 24 september 2008 00:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je het nu over de Andalusische joden? Dan heb je er vrees ik helemaal niets van begrepen...
1. Welke "eeuwenlange onderdrukking"?quote:Op woensdag 24 september 2008 00:20 schreef kimnee01 het volgende:
[..]
jij zo te zien zelf niet
alle moslims en joden kregen de optie om christen te worden of het land te verlaten, ooow wat erg zeg, veel erger dan eeuwenlange onderdrukking.
1:door de islam duhquote:Op woensdag 24 september 2008 00:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
1. Welke "eeuwenlange onderdrukking"?
2. Je keurt het tekenen van een arierverklaring avant la lettre goed?
Ik begrijp dat je dronken bent?quote:Op woensdag 24 september 2008 00:25 schreef kimnee01 het volgende:
[..]
1:door de islam duh
2: arierverklaring ?hahaha
arierverklaring ?quote:Op woensdag 24 september 2008 00:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je dronken bent?
Enne, nog steeds geen bron gezien. Ik heb je nog wel ge-Pulp-Fiction-double-dared.
That's it, ik geef het op, ik ga naar bed.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:33 schreef kimnee01 het volgende:
[..]
arierverklaring ?![]()
![]()
ik hoef geen bron te geven voor een feit dat de islam spanje had veroverd.
arierverklaringquote:Op woensdag 24 september 2008 00:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
That's it, ik geef het op, ik ga naar bed.
ja stel je eens voor dat je iets tegen een religie hebquote:Op woensdag 24 september 2008 00:49 schreef Yildiz het volgende:
Ohja, nee, geschiedenis erbij halen om haat goed te praten! Zoiets als wat gebeurde nadat Josip Broz Tito doodging? Ja, goed plan!
Hoe verklaar je dan de ook (en volgens mij meer) toegenomen anti-semitisme in Europa? Ook zelf verdiend? Of kan er bij de ene groep (joden) wel automatisch haat ontstaan en bij de andere groep (moslims) alleen als gevolg van de daden van hun leden volgens jou?quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:32 schreef niet_links het volgende:
Onzin, als moslims allemaal modelburgers waren en er geen probleem met ze was geweest was het nooit zo ver gekomen. Het probleem is gewoon dat er veel criminelen, uitkeringstrekkers en andere onaangepaste figuren bij zitten.
Tel daar bij op dat ze hun geloof ook nog eens willen opdringen in het dagelijkse leven. Zie die advocaat en andere voorbeelden dat maakt dat ze niet welkom zijn.
M.a.w. ze graven hun eigen graf (figuurlijk gesproken).
Moslims haten vaak joden er zijn meer moslims in europa gekomen. Zo is die haat ontstaan. Of het terrecht is dat moslims joden haten voor wat er in Israel gebeurd laat ik even in het midden. Ik heb iets meer op met de Israeliers daar dan met de moslims daar. Maar beide partijen zijn heel erg fout. Dat daar haar ontstaat is vrij normaal (terrecht of niet).quote:Op woensdag 24 september 2008 09:13 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan de ook (en volgens mij meer) toegenomen anti-semitisme in Europa? Ook zelf verdiend? Of kan er bij de ene groep (joden) wel automatisch haat ontstaan en bij de andere groep (moslims) alleen als gevolg van de daden van hun leden volgens jou?
Dit meen je toch niet? Het extreemste antisemitisme komt uit het voormalige oostblok, en ik echt niet afkomstig van moslimsquote:Op woensdag 24 september 2008 09:34 schreef niet_links het volgende:
[..]
Moslims haten vaak joden er zijn meer moslims in europa gekomen. Zo is die haat ontstaan. Of het terrecht is dat moslims joden haten voor wat er in Israel gebeurd laat ik even in het midden. Ik heb iets meer op met de Israeliers daar dan met de moslims daar. Maar beide partijen zijn heel erg fout. Dat daar haar ontstaat is vrij normaal (terrecht of niet).
quote:Op woensdag 24 september 2008 11:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
Is Gretta een Oostblokker. Nu ja, klopt wel natuurlijk, ze heeft zo'n typische karpatenkop
Landen als Egypte, Syrië en Libanon kennen een aanzienlijke minderheid van christenen. Volgende keer misschien toch even verdiepen in de islamitische wereld voordat je onzin uitslaat.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:50 schreef schoelje het volgende:
Waar zijn in vredesnaam de joodse, christelijke, bhoedistishce inwoners van die landen gebleven.
Vandaar dat je HIER anti-israel demo's heb met moslims en hakenkruizenquote:Op woensdag 24 september 2008 09:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet? Het extreemste antisemitisme komt uit het voormalige oostblok, en ik echt niet afkomstig van moslims
Libanon had nog niet lang geleden een meerderheid van christenen maar ze waren zo dom om de palestijnen binnen te laten.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:55 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Landen als Egypte, Syrië en Libanon kennen een aanzienlijke minderheid van christenen. Volgende keer misschien toch even verdiepen in de islamitische wereld voordat je onzin uitslaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |