abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 september 2008 @ 18:13:48 #1
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_61765033



Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • drive-through bushaltes
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams
  • programmeerbare seinen

    Voor een mooi overzicht van de belangrijkste verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch kun je hier kijken.

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD (kies de stable of beta, het maakt niet veel uit). De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit!

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf\'s. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/downloads.php
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/nightly.php
  • Server browser: http://servers.openttd.org
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en

    Vorige delen:
    Transport Tycoon - Deel 22
    Transport Tycoon - Deel 21
    Transport Tycoon - Deel 20
    Transport Tycoon - Deel 19
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users
  • Nieuw: FokServer Pittige tijden, een moeilijke server voor de ervaren spelers! Wachtwoord: fokyou


    Verder:

  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Merovingian. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Merovingian
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena

    Hoe krijg ik ook 32bpp graphics?
    Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
    1blitter = 32bpp-simple

    Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

    Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

    De OP
    Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  • ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      vrijdag 19 september 2008 @ 18:16:48 #2
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_61765086
    Zo, hier weer verder. Ik maakte het vorige deel vol met wat gebla over cargodest

    Voorbeeldje van Cargodest

    Simpel netwerk:


    Treinen rijden niet overal tussen, dus het daadwerkelijke netwerk (de routes die de passagiers kunnen volgen) ziet er zo uit:


    edit: plaatjes schijnen niet te werken, dan maar zo:
    1 http://xs.to/xs.php?h=xs231&d=08385&f=klein_netwerk_kaart725.png
    2 http://xs.to/xs.php?h=xs231&d=08385&f=netwerk_kleine_kaart_routes188.png
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      vrijdag 19 september 2008 @ 18:17:23 #3
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_61765094
    TVPtje dan maar.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_61765630
    Toffe nieuwe OP. Ja ik heb even wat delen gemist denk ik
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      vrijdag 19 september 2008 @ 18:52:29 #5
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_61765729
    Geen tijd om te spelen, maar toch een tvp
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 19 september 2008 @ 18:53:54 #6
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_61765753
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 18:46 schreef Gamer_V het volgende:
    Toffe nieuwe OP. Ja ik heb even wat delen gemist denk ik
    We hebben hem slechts een deel of 10 ofzo
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_61765969
    Nu ik eens goed kijk zijn alleen die server graphjes nieuw voor mij.


    Toffe servergraphjes!
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_61766266
    Zo'n geweldig spel!! Ik speel het nog steeds.. na al die jaren
      vrijdag 19 september 2008 @ 20:32:39 #10
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61768196






    Leuk die server bannertjes
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_61771385
    Waar kan ik duidelijke uitleg in het nederlands vinden over de seinen en hoe ze geplaatst moeten worden.
    Ik speel het spel al een geruime tijd (lees 3 jaar) maar het wordt maar eens tijd om complexere stations te bouwen met daarbij horende seinen.

    Ik heb al verschillende sites bekeken en na aanleiding daarvan seinen geplaatst, maar het werkt bij mij niet goed.
    Waar moet je de combo pre-signals plaatsen? Voor of na een splitsing? Of beide?

    http://i330.photobucket.c(...)ansport14Jun2001.png

    Zoals het plaatje hierboven werkt het niet

    [ Bericht 20% gewijzigd door dutch_cyclist op 19-09-2008 23:20:31 ]
      vrijdag 19 september 2008 @ 23:09:11 #12
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_61771851
    In de OP staan mooie voorbeelden van constructies met pre-signals.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zaterdag 20 september 2008 @ 04:43:20 #13
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_61774914
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2008 22:49 schreef dutch_cyclist het volgende:
    Waar kan ik duidelijke uitleg in het nederlands vinden over de seinen en hoe ze geplaatst moeten worden.
    Ik speel het spel al een geruime tijd (lees 3 jaar) maar het wordt maar eens tijd om complexere stations te bouwen met daarbij horende seinen.

    Ik heb al verschillende sites bekeken en na aanleiding daarvan seinen geplaatst, maar het werkt bij mij niet goed.
    Waar moet je de combo pre-signals plaatsen? Voor of na een splitsing? Of beide?

    http://i330.photobucket.c(...)ansport14Jun2001.png

    Zoals het plaatje hierboven werkt het niet
    Je moet wel twee sporen hebben natuurlijk, eentje voor aankomende en eentje voor vertrekkende treinen. Zo staan twee treinen tegenover elkaar, die kunnen dan natuurlijk nergens heen. Kijk eens in de prachtige OP, die heb ik niet voor niets gemaakt
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_61775485
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2008 04:43 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Je moet wel twee sporen hebben natuurlijk, eentje voor aankomende en eentje voor vertrekkende treinen. Zo staan twee treinen tegenover elkaar, die kunnen dan natuurlijk nergens heen. Kijk eens in de prachtige OP, die heb ik niet voor niets gemaakt
    Een nachtje slapen doet wonderen, maar het is me gelukt om iets complex voor mijn doen te maken, bedankt
    pi_61779204
    Zou iemand hier eens naar willen kijken?

    http://i330.photobucket.c(...)ansport10Nov2002.png

    Er zijn 4 kolendocks met elk 2 sporen die samen gaan op 1 spoor naar de kolencentrale.
    Er rijden nu 16 treinen op het netwerk, 4 treinen op elke dock.

    Maar ik wil graag een 2de spoor aanleggen langs het andere hoofdspoor zodat ze kunnen kiezen welk spoor ze nemen.
    Hoe doe ik dit
      zaterdag 20 september 2008 @ 15:30:43 #16
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_61781083
    Ik neem aan dat je een roll-on-roll-off station hebt gemaakt? Ik kan niet zien wat er achter dat kolenstation gebeurt maar als de treinen over dat enkele spoortje zowel heen als terug moeten dan gaat het geheid vastlopen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_61792538
    Ben nu al tijdje bezig met 1 game maar ik kan maar geen tram rails bouwen is dit niet mogelijk of hoe zit dit?
      zondag 21 september 2008 @ 10:26:30 #18
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_61794690
    quote:
    Op zondag 21 september 2008 01:34 schreef Palmboom313 het volgende:
    Ben nu al tijdje bezig met 1 game maar ik kan maar geen tram rails bouwen is dit niet mogelijk of hoe zit dit?
    Hiervoor moet je dan ook eerst een tram grf laden.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 21 september 2008 @ 12:13:23 #19
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_61796310
    EN een enigszins nieuwe versie van OTTD hebben
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 21 september 2008 @ 21:11:30 #20
    182073 invine
    blablabla etc.
    pi_61809130


    ooit een keer gemaakt in openttd zonder cheats en alleen treinen. heb ze 4-5 keer zo groot gehad maar van deze had ik alleen een screenshot.
    Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
      zondag 21 september 2008 @ 21:12:47 #21
    219615 drummerdude
    Wat een kutplaatje
    pi_61809167
    TVP
    pi_61830001
    Bestaat er een tabel/formule waarbij je kan zien hoeveel treinen er maximaal op een RoRo station laden/lossen van een x aantal banen?
    pi_61832387
    Transport Tycoon.

    Speelde ik vroeger vaak.
    pi_61832824
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 17:51 schreef dutch_cyclist het volgende:
    Bestaat er een tabel/formule waarbij je kan zien hoeveel treinen er maximaal op een RoRo station laden/lossen van een x aantal banen?
    Lijkt me niet, want dat is afhankelijk van de snelheid van de treinen, het vermogen van de treinen, de belading van de treinen, het type spoor, de opbouw van het spoor ervoor, de opbouw van het spoor erna, het gebruik van seinen, de afstand tussen de seinen, de tijdsdistributie van de treinen enzovoorts...
      maandag 22 september 2008 @ 19:52:11 #25
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_61833293
    Ik heb nu op de fok!server bijna mijn cirkel om de hele kaart af ... geld zat, maar wat moet je ermee? Uit verveling ga ik dan maar kanalen aanleggen voor overdreven bootvervoer en gigantisch terraformen. Heb ik eigenlijk altijd. De nummers 1 en 2 haal ik nooit meer in. (Wat moet je in godsnaam met 7 miljard vanOekelen? ) Opnieuw beginnen is ook weer zo nutteloos.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_61837533
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 19:52 schreef Gamer_V het volgende:
    Ik heb nu op de fok!server bijna mijn cirkel om de hele kaart af ... geld zat, maar wat moet je ermee? Uit verveling ga ik dan maar kanalen aanleggen voor overdreven bootvervoer en gigantisch terraformen. Heb ik eigenlijk altijd. De nummers 1 en 2 haal ik nooit meer in. (Wat moet je in godsnaam met 7 miljard vanOekelen? ) Opnieuw beginnen is ook weer zo nutteloos.
    Mja, geld is inderdaad op een moment het probleem niet meer, wat wel een probleem wordt zijn te langzame pc's...
    Ik kan er nu niet meer op. Ik zag dat jij een paar boten had, zou je die misschien van wat meer (lees véél) boeien kunnen voorzien (dus steeds een heel klein stukje laten varen via een hoop boeien pas naar de bestemming)? Misschien dat mijn laptopje het dan nog trekt.
      maandag 22 september 2008 @ 22:24:30 #27
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_61837801
    Zelf industrie bouwen is wel een leuke inverstering, dat kost veel geld (zelfs als je een paar miljard hebt) vooral de primaire industrie (kolenmijnen etc.) is erg duur om te bouwen.

    Ik begin cargo destinations nu toch wel leuk te vinden, al blijft het raar werken af en toe. Toen ik de optie aanzette in een spel wat ik zonder cargodest had gemaakt daalde het inkomen uit treinen met 50%. Terwijl er toch heel veel mensen op de stations staan, dan moet je toch goed gaan kijken waar mensen nu heen willen en waar je drukste overstappunten zijn (bepaald je ook zelf door je netwerkontwerp en dienstregeling natuurlijk).
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 22 september 2008 @ 22:36:52 #28
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_61838232
    Ik heb 8 boten, zou dat echt zoveel schelen?

    En ik weet niet of je massaal orders kan wijzigen, moeite enzo


    Ik kan ze ook helemaal weghalen, ik heb toch vliegtuigen die in een rit meer winst maken dan die boten in een jaar.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_61838367
    Ja, dat kan echt heel veel uitmaken, vooral als je YAPF voor schepen aan hebt staan en/of als je ze over lange afstanden laat varen zonder tussenboeien.
    Maar laat ze anders maar gewoon varen, ik heb het eigenlijk toch te druk met soggen studeren.
      maandag 22 september 2008 @ 22:50:27 #30
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_61838660
    Hmm, ik zie dat YAPF voor schepen uitstaat. Maar ze varen sowieso geen lange afstanden.


    What is this studeren you are talking abooot?
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      maandag 22 september 2008 @ 23:07:17 #31
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_61839210


    toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
    En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_61894510
    Oké, nu begint de FOK! server wat traag te worden.


    Ik denk eerder dat het mijn trage internetverbinding is. Offline loopt het nog wel goed, maar wat is de lol daarvan


    Hoelang laat je dit meestal doorlopen Merovingian?
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      donderdag 25 september 2008 @ 02:40:23 #33
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_61895498
    OpenTTD is wat gevoelig wat betreft de connectie..... als er andere software aanwezig is op de client of server die met regelmaat (enkele malen per seconde) connecties maakt, en afbreekt, - zoals bijvoorbeeld bekende P2P software, torrents etc - dan kun je nogal eens traagheidsproblemen krijgen.... helemaal als je een home-router hebt, de meeste modellen - inclusief linksys - kunnen maximaal 512 connections per seconde aan.

    Met DD-WRT op linksys kun je dit opkrikken tot 4096, en dan is het probleem met torrents en OpenTTD ook niet echt meer aanwezig, MITS je de torrents op een andere PC draait dan de OpenTTD server. (Client kant maakt in dat geval weer weinig uit).

    Heb je geen Linksys met DD-WRT, dan kun je ook je torrent ap op maximaal 100 of 150 global connections zetten.... je krijgt dan toch je downloads op prima snelheden binnen, maar OpenTTD wordt niet/nauwelijks verstoord.

    Tja, OpenTTD is nu eenmaal wat gevoelig wat dat betreft
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 25 september 2008 @ 10:43:42 #34
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_61898809
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 22:50 schreef Gamer_V het volgende:
    Hmm, ik zie dat YAPF voor schepen uitstaat. Maar ze varen sowieso geen lange afstanden.
    YAPF voor schepen moet ook uit, het vertraagt het spel echt gigantisch... Gewoon wat boeien plaatsen, komen de scheepjes wel aan
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 00:38 schreef Gamer_V het volgende:
    Oké, nu begint de FOK! server wat traag te worden.

    Hoelang laat je dit meestal doorlopen Merovingian?
    Tot een aantal mensen aangeven dat het nodig is, of ik zie dat er al een tijd niets gebouwd is
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 02:40 schreef maartena het volgende:
    OpenTTD is wat gevoelig wat betreft de connectie..... als er andere software aanwezig is op de client of server die met regelmaat (enkele malen per seconde) connecties maakt, en afbreekt, - zoals bijvoorbeeld bekende P2P software, torrents etc - dan kun je nogal eens traagheidsproblemen krijgen.... helemaal als je een home-router hebt, de meeste modellen - inclusief linksys - kunnen maximaal 512 connections per seconde aan.

    Met DD-WRT op linksys kun je dit opkrikken tot 4096, en dan is het probleem met torrents en OpenTTD ook niet echt meer aanwezig, MITS je de torrents op een andere PC draait dan de OpenTTD server. (Client kant maakt in dat geval weer weinig uit).

    Heb je geen Linksys met DD-WRT, dan kun je ook je torrent ap op maximaal 100 of 150 global connections zetten.... je krijgt dan toch je downloads op prima snelheden binnen, maar OpenTTD wordt niet/nauwelijks verstoord.

    Tja, OpenTTD is nu eenmaal wat gevoelig wat dat betreft
    Ik heb een linksys met dd-wrt, connecties staat op 4096 en torrents heb ik niet aan staan op dit moment. Althans, toen mijn server nog online was. Nu is schijnbaar mijn Wanadoo Livebox vastgelopen waardoor mijn server offline is En hier vanuit Turkije is het lastig om die te resetten Dus jullie moeten tot 's avonds 4 oktober wachten voordat er weer gespeeld kan worden op de Fok!server...
    Toch binnenkort maar overstappen naar UPC als die 60mbit lijntjes ook in Alkmaar mogelijk zijn
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 25 september 2008 @ 11:08:18 #35
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_61899329
    Euhm, oke server is schijnbaar wel online, alleen kan ik er vanuit Turkije niet opkomen. Pech voor mij, maar jullie kunnen in ieder geval doorgamen. Eens kijken of ik wel kan inloggen op de ttd-server, dan zal ik hem eens resetten...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 25 september 2008 @ 11:49:10 #36
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_61900094
    Voor de early adaptors is 0.6.3 RC1 trouwens uit. Ik wacht met updaten van de servers totdat 0.6.3 final uit is, maar voor de liefhebber staat de RC hier.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_61900240
    Ik ben weer begonnen met TTD, en ik kom weer hetzelfde probleem tegen als een jaar geleden (ondanks een schone installatie):

    Na verloop van tijd (ca. 30 minuten IRL) accepteren een aantal stations opeens niets meer (Accepts: Nothing); waardoor mijn hele netwerk (en ratings) in de soep loopt...

    Het probleem is opgelost wanneer je het station opnieuw bouwt, maar ja; dan moet ik dus elk half uur al m'n stations gaan vervangen

    TTDPatch 2.5.x overigens.
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_61900273
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
    [ link | afbeelding ]

    toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
    En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
    Wauw, ziet er complex uit
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_61900427
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 11:56 schreef Harmen1984 het volgende:
    Ik ben weer begonnen met TTD, en ik kom weer hetzelfde probleem tegen als een jaar geleden (ondanks een schone installatie):

    Na verloop van tijd (ca. 30 minuten IRL) accepteren een aantal stations opeens niets meer (Accepts: Nothing); waardoor mijn hele netwerk (en ratings) in de soep loopt...

    Het probleem is opgelost wanneer je het station opnieuw bouwt, maar ja; dan moet ik dus elk half uur al m'n stations gaan vervangen

    TTDPatch 2.5.x overigens.
    Stap eens over op OpenTTD
      donderdag 25 september 2008 @ 12:14:46 #40
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_61900746
    TTDPatch

    De Fok!Server is trouwens zojuist gereset Dus je kan weer fris beginnen Gamer_V
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 25 september 2008 @ 13:31:49 #41
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_61902783
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 11:49 schreef Merovingian het volgende:
    Voor de early adaptors is 0.6.3 RC1 trouwens uit. Ik wacht met updaten van de servers totdat 0.6.3 final uit is, maar voor de liefhebber staat de RC hier.
    alleen maar fixes en geen features. heb nog niet echt in detail gekeken of het belangrijke fixes zijn maargoed het is wel weer een stap vooruit
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_61905757
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 13:31 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    alleen maar fixes en geen features. heb nog niet echt in detail gekeken of het belangrijke fixes zijn maargoed het is wel weer een stap vooruit
    Ze hadden het beter 0.6.2.1 kunnen noemen dan..
    pi_61907200
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 15:09 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ze hadden het beter 0.6.2.1 kunnen noemen dan..
    Ow?
    Kan jij eens uitleggen welke nieuwe features er in 0.6.2(.0) zitten?
    Of in 0.6.1?

    Nieuwe features komen pas in 0.7.0. (waaronder enkele heele mooie :-) )
    pi_61907219
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
    [ link | afbeelding ]

    toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
    En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
    Wil jij de graphic/build pack(s) die je gebruikt ergens uploaden? Ziet er namelijk erg nice uit
    ,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
      donderdag 25 september 2008 @ 16:56:26 #45
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_61908767
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
    [ link | afbeelding ]

    toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
    En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
    Kan ik ook Even een multiplayertje:
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 15:59 schreef _Mike_ het volgende:

    [..]

    Wil jij de graphic/build pack(s) die je gebruikt ergens uploaden? Ziet er namelijk erg nice uit
    OpenTTDCoop grfpack.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      donderdag 25 september 2008 @ 17:07:08 #46
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_61909053
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 15:59 schreef _Mike_ het volgende:

    [..]

    Wil jij de graphic/build pack(s) die je gebruikt ergens uploaden? Ziet er namelijk erg nice uit
  • New Stations v0.42
  • Generic Tramset v0.4
  • Total Town Replacement set v3.02a

    Het handigst is om hier een newgrf package op te halen: http://www.openttdcoop.org/wiki/GRF
    gewoon als .zip downloaden en dan de hele map in de data map van OpenTTD zetten. Als je dan naar newgrf settings gaat en naar toevoegen moet er een hele waslijst staan. Daar zitten onder andere de sets bij die ik noemde (of nieuwere versies hiervan).
  • ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 25 september 2008 @ 17:11:24 #47
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_61909167
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 16:56 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Kan ik ook Even een multiplayertje:
    [ link | afbeelding ]
    [..]

    OpenTTDCoop grfpack.
    nice, je hebt ook nog alle ECTS-vectors aan zie ik. Ook een grappige kaart, worldmap met landen als steden?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 25 september 2008 @ 18:56:56 #48
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_61911525
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 17:11 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    nice, je hebt ook nog alle ECTS-vectors aan zie ik. Ook een grappige kaart, worldmap met landen als steden?
    Dat klopt, komt van http://clanmega.warlink.eu (ja ik weet, spam spam, stoute ik, foei yorP!)
    De bedoeling was om alles via 4 transfer terminals te doen, en de lokale steden (siberie) met de trein of met een klein vliegtuig. Toch valt het nog tegen, omdat je na een tijdje 100k mensen op een tramstop gaat krijgen, en maar 800 op je transfer station
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_61912550
    Ik ben gehyped, ik ga dat cargodest eens proberen.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_61956134
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 16:56 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Kan ik ook Even een multiplayertje:
    [ link | afbeelding ]
    [..]

    OpenTTDCoop grfpack.
    Thanks, even een vraagje ik wil nu dus de parameters veranderen van de Total Town Replacement.
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    Parameters
    1st    0    - Use the new building types only, default TTD buildings are disabled
       1    (default) New house types are added without modifying the old types, so towns will have both original TTD and new buildings.
    2nd    0    (default) time sequence is followed.
       1    - Force the 1920-1950 era. This means that the graphics for this era are used no matter what year it actually is in the game.
       2    - Force the 1950-1980 era.
       3    - Force the 1980-2010 era.
       4    - Force the 2010-forever era.
       5    - Mix all eras. This means buildings from all eras can appear no matter what year it is in the game.
    3rd    0    - Don't use TTRS-v3 roads and bridges.
       1    - Use TTRS-v3 roads and default TTD road bridges.
       2    (default) Use TTRS-v3 roads and road bridge graphics.
    4th    0    (default for TTDpatch) Use TTRS-v3 airports and heliports.
       1    (default for openTTD) do not use TTRS-v3 airports and heliports.
    If you don't set these parameters in your newgrf[w].cfg file, the default settings will be used.

    Ik wil nu dus 0-0-2-0, dus ik dacht ik voer 20 in maar dat blijkt niet te werken?
    ,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
      zaterdag 27 september 2008 @ 19:33:43 #51
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_61956515
    Probeer eens:
    10 0 2 0

    Maar die TTRS-Airports zien er niet zo goed uit in openttd, landingsbaan zit ergens midden in een gebouw...
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_61957313
    quote:
    Op zaterdag 27 september 2008 19:33 schreef yorP het volgende:
    Probeer eens:
    [ code verwijderd ]

    Maar die TTRS-Airports zien er niet zo goed uit in openttd, landingsbaan zit ergens midden in een gebouw...
    Ah spaties dus thanks, heb die airports inderdaad uit gezet de intercontinentall zeg er niet uit
    ,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
    pi_61961052
    quote:
    Op donderdag 25 september 2008 15:58 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Ow?
    Kan jij eens uitleggen welke nieuwe features er in 0.6.2(.0) zitten?
    Of in 0.6.1?

    Nieuwe features komen pas in 0.7.0. (waaronder enkele heele mooie :-) )
    "Ow?"
    Volgens mij snap je mijn zin niet helemaal.
      Moderator zondag 28 september 2008 @ 10:04:39 #54
    42184 crew  DaMart
    pi_61965391
    Ook maar weer eens geļnstalleerd... en ik vind het eigenlijk gewoon een rotspel. Want omdat het zo leuk en verslavend is, kom ik niet meer aan andere nuttige dingen toe .
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_61965759
    quote:
    Op zaterdag 27 september 2008 22:59 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    "Ow?"
    Volgens mij snap je mijn zin niet helemaal.
    Jawel hoor, het is alleen raar om dan te zeggen dat het 0.6.2.1 zou moeten zijn, want waarom zijn ze ooit bij de 0.6.2 gekomen terwijl er geen nieuwe features tov 0.6.0 in 0.6.2 & 0.6.1 zitten? 0.6.3 is dus eigenlijk vrij logisch lijkt me. Het tweede nummer is gewoon het versienummer en het derde nummer is het nummer van de bugupdate (of hoe je dat ook noemt).
      zondag 28 september 2008 @ 11:57:01 #56
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_61966939
    Waarom kan ik geen enkele van de getoonde voertuigen bouwen? Ik snap dr werkelijk geen fuck van
    Kan geen bussen, vrachtwagens of whatever bouwen. Zegt telkens: kan het gekozen wegvoertuig niet bouwen
    Iemand tips? of een manual?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      zondag 28 september 2008 @ 12:10:43 #57
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_61967195
    Bouw je ze wel in een depot?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_61967206
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 10:40 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Jawel hoor, het is alleen raar om dan te zeggen dat het 0.6.2.1 zou moeten zijn, want waarom zijn ze ooit bij de 0.6.2 gekomen terwijl er geen nieuwe features tov 0.6.0 in 0.6.2 & 0.6.1 zitten? 0.6.3 is dus eigenlijk vrij logisch lijkt me. Het tweede nummer is gewoon het versienummer en het derde nummer is het nummer van de bugupdate (of hoe je dat ook noemt).
    Jij hebt gelijk hoor.
    pi_61967228
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 11:57 schreef Damzkieee het volgende:
    Waarom kan ik geen enkele van de getoonde voertuigen bouwen? Ik snap dr werkelijk geen fuck van
    Kan geen bussen, vrachtwagens of whatever bouwen. Zegt telkens: kan het gekozen wegvoertuig niet bouwen
    Iemand tips? of een manual?
    Even bij de patches kijken -> Voertuigen -> Maximaal aantal wegvoertuigen per speler aanpassen
      zondag 28 september 2008 @ 12:12:42 #60
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_61967235
    Welke versie gebruik je en eventueel: welke extra voertuigsets?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_61967289
    Ik heb het ook even geinstalleerd. Nog geen openttd ofzo gedownload, zie het nut daar niet 1,2,3 van in. Ben benieuwd
      zondag 28 september 2008 @ 12:17:28 #62
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_61967331
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 12:10 schreef yorP het volgende:
    Bouw je ze wel in een depot?
    Waar bouw ik een depot?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      zondag 28 september 2008 @ 12:18:17 #63
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_61967343
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 12:12 schreef Zero2Nine het volgende:
    Welke versie gebruik je en eventueel: welke extra voertuigsets?
    Euh Open TTD van hierboven. Voertuigsets geen idee. Had de tijd al naar 2000 gezet omdat ik anders tien jaar helemaal geen voertuigen zag.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_61967832
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 12:17 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Waar bouw ik een depot?
    Het bouwmenu bovenin. Als je bijvoorbeeld wegvoertuigen wilt kopen, klik je op de pictogram met een stukje straat. Nu kun je alles weg-gerelateerd bouwen, ook depots voor wegvoertuigen. Deze bouw je aan een stuk weg, waarna je een voertuig (bijvoorbeeld bus) tussen twee haltes laat rijden. Deze haltes moet je ook zelf bouwen.
    Ik raad je aan om anders even een tutorial (hulples) te spelen en de OpeningsPost van dit topic te lezen. Daar staat precies hetzelfde uitgelegd, maar dan voor treinen.
    En je moet niet in 2000 beginnen, dan mis je de introductie van veel voertuigen 1965 vind ik persoonlijk een mooi jaar om te beginnen.
      zondag 28 september 2008 @ 20:57:09 #65
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_61980281
    :w
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_61986123
    Avondje vermaakt op de makkelijke server
      maandag 29 september 2008 @ 12:45:14 #67
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_61993567
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 12:17 schreef Damzkieee het volgende:

    [..]

    Waar bouw ik een depot?
    Lees even het stappenplan uit de OP met bijbehorend plaatje
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_61993781
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 12:45 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Lees even het stappenplan uit de OP met bijbehorend plaatje
    Dat zei ik al
      maandag 29 september 2008 @ 13:13:40 #69
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_61994143
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 12:55 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Dat zei ik al
    Oeps
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 29 september 2008 @ 13:20:38 #70
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_61994320
    Ik kan er nog steeds niks van ben al wel weer een beetje verder though. Wat is nou wijsheid om aan het begin te doen? Als ik een simpele treinverbinding maak ben ik al bijna al het geld kwijt. En waarom accepteert mijn station niets, terwijl ik hem naast een gigantische boerderij bouw?
    Ik speel trouwens in het Netherlands scenario. Iemand wat startup tips voor me?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      maandag 29 september 2008 @ 13:24:50 #71
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_61994422
    Je kan nog lenen van de bank he (in OTTD heeft de kredietcrisis nog niet toegeslagen)
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 29 september 2008 @ 13:46:42 #72
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_61994997
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 13:20 schreef Damzkieee het volgende:
    Ik kan er nog steeds niks van ben al wel weer een beetje verder though. Wat is nou wijsheid om aan het begin te doen? Als ik een simpele treinverbinding maak ben ik al bijna al het geld kwijt. En waarom accepteert mijn station niets, terwijl ik hem naast een gigantische boerderij bouw?
    Ik speel trouwens in het Netherlands scenario. Iemand wat startup tips voor me?
    Een boerderij accepteert ook niets, die produceert alleen maar. Klik er maar eens op, dan zie je de productieniveaus. De spullen die een boerderij produceert moet je naar een fabriek vervoeren. Als je op een fabriek klikt, je dan ook wat hij accepteert. Zo moet je dus uitvinden wat je van waar naar waar moet vervoeren.

    Je stations moet je ook redelijk dicht bij een industrie plaatsen om ervoor te zorgen dat de goederen erheen getransporteerd worden. Als je het station tegen de industrie aanplaatst zit je in ieder geval safe.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 29 september 2008 @ 13:54:28 #73
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_61995176
    Dat bedoelde ik. Ik zette mijn station tegen de boerderij aan, maar er stond dat het station niets accepteert. Alleen wat post vanuit de nabij gelegen stad.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_61995252
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 13:20 schreef Damzkieee het volgende:
    Ik kan er nog steeds niks van ben al wel weer een beetje verder though. Wat is nou wijsheid om aan het begin te doen? Als ik een simpele treinverbinding maak ben ik al bijna al het geld kwijt. En waarom accepteert mijn station niets, terwijl ik hem naast een gigantische boerderij bouw?
    Ik speel trouwens in het Netherlands scenario. Iemand wat startup tips voor me?
    Ik begin meestal met kolentransport, dus van een kolenmijn naar een elec. centrale.

    Je kunt inderdaad van de bank lenen om aan het benodigde geld voor je eerste lijntje te komen. Met de opbrengsten van die lijn kun je dan een tweede lijn financieren enz. enz.
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      maandag 29 september 2008 @ 13:58:29 #75
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_61995277
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 13:54 schreef Damzkieee het volgende:
    Dat bedoelde ik. Ik zette mijn station tegen de boerderij aan, maar er stond dat het station niets accepteert. Alleen wat post vanuit de nabij gelegen stad.
    Dat klopt dus, want een boerderij accepteert ook niets. Zodra je een trein laat rijden van dat station naar een station bij een fabriek die graan en vee accepteert, komt er vanzelf graan en vee te staan op het station bij die boerderij.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_61995340
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 13:54 schreef Damzkieee het volgende:
    Dat bedoelde ik. Ik zette mijn station tegen de boerderij aan, maar er stond dat het station niets accepteert. Alleen wat post vanuit de nabij gelegen stad.
    Een boerderij heeft niets nodig aan grondstoffen, die produceert alleen maar:

    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      maandag 29 september 2008 @ 14:20:00 #77
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_61995864
    Okay, dus een lijntje VAN de boerderij naar de fabriek is voldoende in dat geval.
    Het meeste verdienen aan het begin kan door goederen (kolen) naar de power stations te brengen?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      maandag 29 september 2008 @ 14:29:57 #78
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_61996153
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 14:20 schreef Damzkieee het volgende:
    Okay, dus een lijntje VAN de boerderij naar de fabriek is voldoende in dat geval.
    Het meeste verdienen aan het begin kan door goederen (kolen) naar de power stations te brengen?
    Ja, coal naar power stations is altijd een goede startlijn.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 29 september 2008 @ 15:05:17 #79
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_61997111
    OK, ga ik dat straks eens doen Hoe kan ik trouwens steden maken of laten groeien?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      maandag 29 september 2008 @ 15:12:16 #80
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_61997279
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 15:05 schreef Damzkieee het volgende:
    OK, ga ik dat straks eens doen Hoe kan ik trouwens steden maken of laten groeien?
    Steden maken kan alleen maar in de scenario editor, of als je de found city-patch toevoegt. Steden laten groeien is niet zo moeilijk, gewoon passagiers vervoeren. 5 stations/bushaltes die elk minimaal eens in de 20 dagen bezocht worden door een voertuig en de stad groeit maximaal. Althans, in temperate. Bij arctic en desert moet je ook nog voedsel en water naar de stad vervoeren.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 29 september 2008 @ 16:13:14 #81
    219615 drummerdude
    Wat een kutplaatje
    pi_61999022
    Is er misschien een lijstje met de beste en/of handigste add-ons, ik verzuip nu in slechte, heb ze allemaal weggegooit, maar wil een paar makkelijke, mooie en handige
    pi_62000162
    Ik wil wel eens op de server meespelen, ben vorige week overgestapt van TTDPatch naar OTTD ( ).

    De server is echter vol; zijn er kickbare bedrijven?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      maandag 29 september 2008 @ 19:04:20 #83
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_62003429
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 16:49 schreef Harmen1984 het volgende:
    Ik wil wel eens op de server meespelen, ben vorige week overgestapt van TTDPatch naar OTTD ( ).

    De server is echter vol; zijn er kickbare bedrijven?
    Zo.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_62003729
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 19:04 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Zo.
    Mn aandelen in dat bedrijf
    pi_62020931
    Ik liep zonet te filosoferen ( ), maakt het eigenlijk veel uit of je bijv. Coal over 10 vakjes vervoert, of dat je het over 1000 vakjes vervoert?

    Volgens mij niet.

    De opbrengsten stijgen m.i. lineair met de afstand, je bent alleen iets meer tijd kwijt aan accelereren, maar daar staat tegenover dat je minder/kortere treinen nodig hebt.
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      dinsdag 30 september 2008 @ 12:46:44 #86
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_62021109
    Hoe verder je het vervoert, hoe meer winst
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 30 september 2008 @ 12:51:23 #87
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_62021228
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 12:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Hoe verder je het vervoert, hoe meer winst
    Maar ook: hoe langer onderweg (daarbij ook de wachttijd gerekend op het station) hoe minder het waard is bij aankomst. Maak de lijnen dus niet te lang, hoewel kolen het minst in waarde afnemen van alle goederen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_62021285
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 12:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Hoe verder je het vervoert, hoe meer winst
    Uiteraard, maar wel lineair

    Stel: een trein legt 1 vakje per seconde af. Maakt het dan uit of ik:

    A) De kolen naar een kolencentrale 1000 vakjes verderop breng, en de trein dus 2000 seconden doet over een retourtje, of
    B) De kolen naar een kolencentrale 10 vakjes verderop breng, waardoor de trein 20 seconden doet over een retourtje (10% i.v.m. A), maar de opbrengst ook slechts 10% is.

    ?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      dinsdag 30 september 2008 @ 12:59:13 #89
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_62021402
    Kan ik de kaart trouwens ook draaien? Soms staat iets (een sein) half achter een boom of een ander object, waardoor je het bijna niet kunt zien. Gisteren de hele avond zitten kutten met seinen Ik kan niet eens 3 treinen op een dubbel spoortje laten rijden
    Ik=noob.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      dinsdag 30 september 2008 @ 13:10:22 #90
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_62021644
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 12:53 schreef Harmen1984 het volgende:

    [..]

    Uiteraard, maar wel lineair

    Stel: een trein legt 1 vakje per seconde af. Maakt het dan uit of ik:

    A) De kolen naar een kolencentrale 1000 vakjes verderop breng, en de trein dus 2000 seconden doet over een retourtje, of
    B) De kolen naar een kolencentrale 10 vakjes verderop breng, waardoor de trein 20 seconden doet over een retourtje (10% i.v.m. A), maar de opbrengst ook slechts 10% is.

    ?
    Zolang het binnen bepaalde grenzen blijft zal de stijging in inkomen door de grotere afstand hoger zijn dan de daling door de langere vervoerstijd. Ik weet niet of de dalende lijn (wachttijd vs inkomsten) zich doortrekt tot 0, in dat geval is er dus wel een grens aan hoever je kan gaan.
    Als je op het knopje met de grafieken klikt staat daar "cargo payment rates" daar kun je zien hoe het per soort vracht zit. Overigens heb ik er net zelf ook even gekeken en de daling in waarde van veel producten valt best mee.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 30 september 2008 @ 13:11:44 #91
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_62021674
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 12:59 schreef Damzkieee het volgende:
    Kan ik de kaart trouwens ook draaien? Soms staat iets (een sein) half achter een boom of een ander object, waardoor je het bijna niet kunt zien. Gisteren de hele avond zitten kutten met seinen Ik kan niet eens 3 treinen op een dubbel spoortje laten rijden
    Ik=noob.
    mmm hoe zal ik dat formuleren, van de ene kant... maar anderzijds... NEE
    overigens kun je wel met 'X' gebouwen en bomen transparant maken, rails is dan nog wel zichtbaar.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_62025394
    Of CTRL+X als je zelf wilt kiezen welke elementen je onzichtbaar maakt, i.p.v. alles tegelijk.
      dinsdag 30 september 2008 @ 15:35:57 #93
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_62025482
    Hmm okay Thanks. Vanavond nog maar eens een beetje speulen met die seinen enzo.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      dinsdag 30 september 2008 @ 16:20:45 #94
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_62026633
    quote:
    Op dinsdag 30 september 2008 12:53 schreef Harmen1984 het volgende:

    [..]

    Uiteraard, maar wel lineair

    Stel: een trein legt 1 vakje per seconde af. Maakt het dan uit of ik:

    A) De kolen naar een kolencentrale 1000 vakjes verderop breng, en de trein dus 2000 seconden doet over een retourtje, of
    B) De kolen naar een kolencentrale 10 vakjes verderop breng, waardoor de trein 20 seconden doet over een retourtje (10% i.v.m. A), maar de opbrengst ook slechts 10% is.

    ?
    Nu ja, dat zei ik dus, trein A zal veel meer winst geven trein B
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      woensdag 1 oktober 2008 @ 09:15:59 #95
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_62043388
    Vaag verhaal: ik maak gisteren een stukje weg van een ijzermijn naar een elektriciteitscentrale, en keurig een depot voor een paar vrachtwagens. Ineens is die hele mijn weg!? WTF Alles voor niks gebouwd, kan ik het weer weghalen. Hoe de hell kan dat?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      woensdag 1 oktober 2008 @ 09:27:47 #96
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_62043582
    Industrieėn die niet bediend worden gaan op een willekeurig moment failliet
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_62043764
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 09:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Industrieėn die niet bediend worden gaan op een willekeurig moment failliet
    Zoals ook een electra centrale aan een ijzermijn
      woensdag 1 oktober 2008 @ 09:44:33 #98
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_62043887
    Weet zo niet meer wat het was, de cargo-flow klopte wel hoor
    Maar hij verdween echt tijdens de bouw van de weg
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      woensdag 1 oktober 2008 @ 11:21:31 #99
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_62046006
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 09:15 schreef Damzkieee het volgende:
    Vaag verhaal: ik maak gisteren een stukje weg van een ijzermijn naar een elektriciteitscentrale, en keurig een depot voor een paar vrachtwagens. Ineens is die hele mijn weg!? WTF Alles voor niks gebouwd, kan ik het weer weghalen. Hoe de hell kan dat?
    Ik zou sowieso geen vracht van een ijzermijn naar een kolencentrale brengen
    edit: oh die bijdehante opmerking was al gemaakt
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_62051930
    Zou het kopen van aandelen de volgende keer aub weer uit kunnen staan op de fokserver?
    Voor een kleine illustratie van waarom het toestaan van aandelen niet handig is zie de fokserver.
    hint: kijk naar de bedrijfswaarden

    [ Bericht 12% gewijzigd door vanOekelen op 01-10-2008 15:43:48 ]
    pi_62052451
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 15:33 schreef vanOekelen het volgende:
    Zou het kopen van aandelen de volgende keer aub weer uit kunnen staan op de fokserver?
    Voor een kleine illustratie van waarom het toestaan van aandelen niet handig is zie de fokserver.
    hint: kijk naar de bedrijfswaarden
    Waarom zou het niet handig zijn? Als er op een niet-vijandige manier gespeeld wordt is het een leuke spaarpot. Voor de rest beinvloed 't spel niet.

    En anders kan je op de fok pittige tijden server ook terecht, daar staat het uit
    pi_62052572
    Nou, het probleem is dus dat het vrij makkelijk te misbruiken is om aan geld te komen.
    pi_62052808
    Misbruiken? Dan mag jij mij uitleggen hoe.

    Het hele idee van die aandelen is dat je in een bedrijf met potentie een X tal procent inkoopt, in de hoop dat eht meer waard wordt, en je dus een leuke bonus hebt. Hoewel dat vaak pas opgaat als je toch al zoveel geld hebt dat 't wisselgeld is wat je krijgt voor een bedrijf..
    pi_62053146
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Misbruiken? Dan mag jij mij uitleggen hoe.
    Ja, vrij simpel zelfs. Ik denk alleen dat het niet slim is om hier uit te leggen hoe.
    Als bewijs dat het makkelijk te misbruiken is kan je naar de bedrijfswaardengrafiek op de server kijken.
    Mijn bedrijf was eerst +-62 miljoen pond waard, en dat andere bedrijf wat je sterk ziet fluctureren in waarde +- niets .
    pi_62053241
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:14 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Ja, vrij simpel zelfs. Ik denk alleen dat het niet slim is om hier uit te leggen hoe.
    Als bewijs dat het makkelijk te misbruiken is kan je naar de bedrijfswaardengrafiek op de server kijken.
    Mijn bedrijf was eerst +-62 miljoen pond waard, en dat andere bedrijf wat je sterk ziet fluctureren in waarde +- niets .
    Ik zit nu op mn werk en kan dus niet even gaan kijken in de bedrijfswaardetabel.

    Maar je kan je enken inkopen in een bedrijf dat minder of evenveel waard is, anders is het niet te doen. T'is niet zo dat je je in kan kopen in een bedrijf dat 50x meer waard is dan je eigen, om dan zo mee te liften. Ik zie dus het hele probleem neit zo.

    En wat ik aangaf, op de pittige tijden server staat aandelen uit.
    pi_62053604
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Ik zit nu op mn werk en kan dus niet even gaan kijken in de bedrijfswaardetabel.
    Plaatje:

    Wbr!!! Transport was hier dus even door mij gekaapt.

    De lage waarde van vanOekelen Transport voor 2011 werd overigens veroorzaakt door zwaar te investeren in aandelen van andere bedrijven, deze zijn half 2011 verkocht waardoor de eigenlijke waarde van het bedrijf een tijdje zichtbaar was. In 2013 heb ik ds eventjes van die exploit gebruik gemaakt.
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Maar je kan je enken inkopen in een bedrijf dat minder of evenveel waard is, anders is het niet te doen. T'is niet zo dat je je in kan kopen in een bedrijf dat 50x meer waard is dan je eigen, om dan zo mee te liften. Ik zie dus het hele probleem neit zo.
    Als je beide bedrijven in bezit hebt/toegang hebt tot kan dat wel.
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    En wat ik aangaf, op de pittige tijden server staat aandelen uit.
    Het hele punt was ook maar dat er misbruik van gemaakt kan worden...
    pi_62058801
    OpenTTD 0.6.3 is overigens net uit, hij is hier te downloaden. Er zitten zoals al eerder gezegd geen nieuwe geatures in, het is puur een bugfix-release.
    pi_62059289
    Werd net uit de server gekiept?
    pi_62062758
    is al weer een tijd geleden maar ga het weer eens proberen
    I found the love but it didn't last
    Wonderful Days belong to the past
    I don't know where I stand, what I'm to do
    tried to forget and i'll find someone new
      woensdag 1 oktober 2008 @ 22:05:06 #110
    99338 Sigg
    Altijd Siggzelf gebleven...
    pi_62062881
    Transport Tycoon is cool. Maar ik mag het van mezelf niet meer spelen. Te verslavend, kost me gelijk weer een aantal weken al mijn vrije tijd als ik er weer aan begin
    pi_62063156
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
    [ link | afbeelding ]

    toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
    En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
    Stomme n00b vraag loop een paar jaar achter. maar zoals in het plaatje hierboven is dat de 32bit grapic versie? en hoe werkt het installeren der van? ben al blij dat ik de openTTD 0.6.3 versie aan de gang heb eigelijk
    I found the love but it didn't last
    Wonderful Days belong to the past
    I don't know where I stand, what I'm to do
    tried to forget and i'll find someone new
      donderdag 2 oktober 2008 @ 00:26:40 #112
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_62066866
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 22:12 schreef Remon het volgende:

    [..]

    Stomme n00b vraag loop een paar jaar achter. maar zoals in het plaatje hierboven is dat de 32bit grapic versie? en hoe werkt het installeren der van? ben al blij dat ik de openTTD 0.6.3 versie aan de gang heb eigelijk
    Nee hoor dat is nog steeds 8bit, maar het zijn niet de standaard grfs maar een set genaamd "Total Town Replacement".
    Als je iets verder kijkt dan die post van mij die je quote dan staat daar als het goed is wat informatie over hoe je die nieuwe graphicsets moet installeren, en waar je een pakket kan downloaden met veel van deze sets.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 2 oktober 2008 @ 12:48:15 #113
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_62074032
    Iemand nog tips om de gemeenteraad wat positiever te krijgen? Boompjes planten is niet meer mogelijk, er staat een compleet oerwoud
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      donderdag 2 oktober 2008 @ 13:00:14 #114
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_62074362
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 12:48 schreef Damzkieee het volgende:
    Iemand nog tips om de gemeenteraad wat positiever te krijgen? Boompjes planten is niet meer mogelijk, er staat een compleet oerwoud
    bomen weer afbreken en opnieuw planten. en dit herhaal totdat ze weer blij zijn. Als je teveel geld hebt waar je vanaf moet kun je ook "bribe local authority" proberen maar dit heeft als risico dat je betrapt kan worden en dan ben je sowies voor een tijdje appalling geloof ik.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_62074526
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 13:00 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    bomen weer afbreken en opnieuw planten. en dit herhaal totdat ze weer blij zijn. Als je teveel geld hebt waar je vanaf moet kun je ook "bribe local authority" proberen maar dit heeft als risico dat je betrapt kan worden en dan ben je sowies voor een tijdje appalling geloof ik.
    Bomen slopen wordt toch niet tof gevonden?
      donderdag 2 oktober 2008 @ 13:12:24 #116
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_62074747
    Waar zit dat kopje bribe local authority dan?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      donderdag 2 oktober 2008 @ 13:19:26 #117
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_62074979
    klik op de stad en dan staat daar een knopje local authority en vervolgens een lijstje met acties die je kan doen. Als je dan naar beneden scrollt moet je de laatste optie hebben.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_62077122
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 13:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

    [..]

    Bomen slopen wordt toch niet tof gevonden?
    Bomen planten levert +7 op, bomen kappen kost 35 van je rating (die van -1000 tot +1000 loopt en stadsafhankelijk is).
    Als je nu eerst een hoop bomen kapt, zeg 200 dan gaat je rating naar -1000, vervolgens kan je bomen terugplanten wat je +7 oplevert per boom met een maximum van 220, wat overeenkomt met "goed" / "good". Zie ook de welbekende OpenTTD wiki.

    [ Bericht 3% gewijzigd door vanOekelen op 02-10-2008 15:22:43 ]
    pi_62078609
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 14:29 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Bomen planten levert +7 op, bomen kappen kost 35 van je rating (die van -1000 tot +1000 loopt en stadsafhankelijk is).
    Als je nu eerst een hoop bomen kapt, zeg 200 dan gaat je rating naar -1000, vervolgens kan je bomen terugplanten wat je +7 oplevert per boom met een maximum van 220, wat overeenkomt met "goed" / "good". Zie ook de welbekende OpenTTD wiki.
    Ja, dus wat boven gezegd werd, dat je moet planten/slopen/planten, is een downward spiral.
    pi_62078797
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 15:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

    [..]

    Ja, dus wat boven gezegd werd, dat je moet planten/slopen/planten, is een downward spiral.
    Volgens mij juist niet. Je kunt telkens weer je waardering tot 220 omhoog brengen.
    pi_62078974
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 15:38 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Volgens mij juist niet. Je kunt telkens weer je waardering tot 220 omhoog brengen.
    Uitgaand van wat ik dacht en vanoekelen met getallen bevestigd, zou dus 30 bomen planten 210 opleveren, welke je dan weer sloopt, wat je 1050 kost, waarna je er weer 30 plant, waarna je op -630 staat, gezien vanaf 0.
    pi_62079749
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 15:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

    [..]

    Uitgaand van wat ik dacht en vanoekelen met getallen bevestigd, zou dus 30 bomen planten 210 opleveren, welke je dan weer sloopt, wat je 1050 kost, waarna je er weer 30 plant, waarna je op -630 staat, gezien vanaf 0.
    Volgens mij denk je iets te moeilijk.
    Als je alle zo'n 200 bomen weghaalt, staat je rating op -1000. Als je daarna meer bomen weghaalt, maakt het niet meer uit. Plant je daarentegen weer nieuwe bomen, dan zal je rating met zo'n maximaal 1200 gaan stijgen. Oftewel, dan zit je op +200. Vanaf hier kun je weer wat gebouwtjes slopen en zodra je rating negatief is, haal je weer bomen weg en begint het weer opnieuw.
    Dus ipv neerwaartse spiraal, is het een herhalende cirkel.
    pi_62079779
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 16:14 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Volgens mij denk je iets te moeilijk.
    Als je alle zo'n 200 bomen weghaalt, staat je rating op -1000. Als je daarna meer bomen weghaalt, maakt het niet meer uit. Plant je daarentegen weer nieuwe bomen, dan zal je rating met zo'n maximaal 1200 gaan stijgen. Oftewel, dan zit je op +200. Vanaf hier kun je weer wat gebouwtjes slopen en zodra je rating negatief is, haal je weer bomen weg en begint het weer opnieuw.
    Dus ipv neerwaartse spiraal, is het een herhalende cirkel.
    Ja oke, slopen als je score al op de bodem zit.

    MAar bomen slopen om te kunnen herplanten gaat niet werken
    pi_62080222
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 16:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

    [..]

    Ja oke, slopen als je score al op de bodem zit.

    MAar bomen slopen om te kunnen herplanten gaat niet werken
    Jawel, als je een slechte rating hebt (alles onder goed) dan is het altijd voordelig om te doen. Je kunt je score altijd naar 220/goed brengen.
    pi_62082887
    zo.. ben nieuw met het spel.. maar het lijkt me erg verslavend... en dat is goed!

    maarehm, waarschijnlijk een gigantische noobvraag... is het mogelijk om een spoor één richting te laten zijn?

    Ik had een mooie constructie gebouwd waar verschillende sporen het station in gaan, en waar er één uitkomt, maar de ene keer draait een trein in het station/depot en de andere keer niet, met als gevolg dat het systeem snel in de war is.

    vraag me niet waarom ik dit wil, maar ik zat zo lang met stoplichten etc te knuppelen dat ik het ook wel wilde weten
    Spread your love like a fever!
    pi_62083008
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 18:26 schreef BlackRebel het volgende:
    zo.. ben nieuw met het spel.. maar het lijkt me erg verslavend... en dat is goed!

    maarehm, waarschijnlijk een gigantische noobvraag... is het mogelijk om een spoor één richting te laten zijn?

    Ik had een mooie constructie gebouwd waar verschillende sporen het station in gaan, en waar er één uitkomt, maar de ene keer draait een trein in het station/depot en de andere keer niet, met als gevolg dat het systeem snel in de war is.

    vraag me niet waarom ik dit wil, maar ik zat zo lang met stoplichten etc te knuppelen dat ik het ook wel wilde weten
    Staat een leuk stukje over in de OpeningsPost van dit topic
    pi_62083130
    ah.. duuh

    thanx..
    Spread your love like a fever!
      donderdag 2 oktober 2008 @ 19:19:02 #128
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62084445
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 19:51 schreef vanOekelen het volgende:
    OpenTTD 0.6.3 is overigens net uit, hij is hier te downloaden. Er zitten zoals al eerder gezegd geen nieuwe geatures in, het is puur een bugfix-release.
    Gisteren even snel servers geupdate.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_62085519
    Kan iemand uitleggen hoe ik de patches en diff bestanden kan toepassen?
    Er wordt wel software genoemd, maar daar kom ik niet uit.

    Het gaat om "found a town patch" en nog een aantal
    pi_62091249
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 19:47 schreef dutch_cyclist het volgende:
    Kan iemand uitleggen hoe ik de patches en diff bestanden kan toepassen?
    Er wordt wel software genoemd, maar daar kom ik niet uit.

    Het gaat om "found a town patch" en nog een aantal
    Ik zit er zelf ook even naar te kijken... kom er nog niet echt uit
      zaterdag 4 oktober 2008 @ 09:56:47 #131
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_62122991
    quote:
    Op donderdag 2 oktober 2008 19:47 schreef dutch_cyclist het volgende:
    Kan iemand uitleggen hoe ik de patches en diff bestanden kan toepassen?
    Er wordt wel software genoemd, maar daar kom ik niet uit.

    Het gaat om "found a town patch" en nog een aantal
    http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=21678
    Succes ermee.
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 22:12 schreef Remon het volgende:

    [..]

    Stomme n00b vraag loop een paar jaar achter. maar zoals in het plaatje hierboven is dat de 32bit grapic versie? en hoe werkt het installeren der van? ben al blij dat ik de openTTD 0.6.3 versie aan de gang heb eigelijk
    In de OP staat uitgelegd hoe je 32bpp kan krijgen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 4 oktober 2008 @ 12:34:09 #132
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_62125000
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Misbruiken? Dan mag jij mij uitleggen hoe.
    Van de OpenTTD wiki:
    quote:
    You buy up 75% of a company, give it all your money (you have two TT's open, one is you and the other is your second company) and then sell the shares for more than you paid for them. Then you send the money back, and keep doing that. It is feasible to make about £300,000,000 using this method in a few minutes. Potentially the revenue from it is limitless.
    Zo doe je dat dus, maar kan op veel servers niet, of de bedrijven hebben allemaal een wachtwoord, of ze zijn te jong en gaan te snel failliet, of aandelen staan uit.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_62156643
    ik snap geen pepernoot van die signal in de Open 0.6.3 versie.
    En ik vind alleen maar info over presignals in een andere versie.
    Hell To The Liars
    pi_62159742
    quote:
    Op zondag 5 oktober 2008 20:49 schreef Droopie het volgende:
    ik snap geen pepernoot van die signal in de Open 0.6.3 versie.
    En ik vind alleen maar info over presignals in een andere versie.
    Wat is het verschil in 0.6.3 dan
    pi_62160565
    Ik krijg iedere once in a while een disconnect (out of sync).
    pi_62176030
    Had laatst dit spel ff gedownload omdat ik het vroeger altijd al geweldig vond, maar wist niet dat er echt nog zo veel spelers zijn moet binnenkort (zodra ik thuis ben) dit nog eens goed doorlezen
    If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, then lie.
      maandag 6 oktober 2008 @ 19:03:34 #137
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_62180750
    Fokservers zijn inmiddels ook geupdate naar 0.6.3.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 6 oktober 2008 @ 19:07:57 #138
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_62180896
    We zouden de pittige server trouwens kunnen omtoveren naar een server met wat grf's ofzo. Of met passenger destinations, of met ECSvectors. Of combi's daarvan. Zelf geen ervaring mee, maar als iemand een leuk idee heeft om mee te spelen, gooi het in de groep, en dan host ik die server wel en een grfpack ofzo.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:30:01 #139
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_62282613
    Waarom neemt een station geen passagiers aan als ik er een bushalte tegenaan bouw? Volgens de logo'tjes erboven zou het wel moeten kunnen, echter het station neemt niets over? Moeten de bussen nog speciale orders hebben ofzo?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_62284185
    Wat bedoel je met overnemen? je wilt ze ontladen en weer oppikken?
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:38:35 #141
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_62285968
    Nou, ik wil eigenlijk ervoor zorgen dat passagiers die vanuit de stad komen, met de bus naar het station gaan en vanaf daar doorvervoerd kunnen worden naar andere (grote) steden. Alleen op de bushalte die aan het station vastgeplakt zit stapt blijkbaar niemand uit, terwijl bij de andere haltes wel genoeg mensen staan.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_62292830
    Staan het station met die bushalte wel in de buurt van een stad, als in, ertegenaan?
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:53:39 #143
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_62292980
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 13:38 schreef Damzkieee het volgende:
    Nou, ik wil eigenlijk ervoor zorgen dat passagiers die vanuit de stad komen, met de bus naar het station gaan en vanaf daar doorvervoerd kunnen worden naar andere (grote) steden. Alleen op de bushalte die aan het station vastgeplakt zit stapt blijkbaar niemand uit, terwijl bij de andere haltes wel genoeg mensen staan.
    Bedoel je dat de mensen niet op het station worden afgezet of dat je geen inkomsten krijgt? als je het spel speelt zonder een patch als cargo destinations (ik neem aan dat jij gewoon 0.6.2 of .3 speelt) en je vervoert mensen naar een treinstation is dat geen tussenbestemming maar altijd de eindbestemming. Dus je ziet deze mensen er niet bijkomen op het station, ze "verdwijnen" gewoon.
    Je kan mensen wel overzetten maar dan moet je bij de order "transfer and leave empty" aanklikken.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      Lieve Belg zondag 12 oktober 2008 @ 16:56:47 #144
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_62329868
    Zit er nu PBS in de laatste versies? Lange tijd niet gespeeld, en bij de opties zag ik iets staan van "Show reserved tracks". En zo ja, werkt het dan hetzelfde zoals in ttdpatch?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_62330433
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 16:56 schreef Jump het volgende:
    Zit er nu PBS in de laatste versies? Lange tijd niet gespeeld, en bij de opties zag ik iets staan van "Show reserved tracks". En zo ja, werkt het dan hetzelfde zoals in ttdpatch?
    Ja, YAPP (Yet Another PBS Patch) zit alweer een tijdje in de nightly's (en dus niet in 0.6.3).
    Het werkt wel iets anders als de PBS van TTDPatch. Voor wat uitleg zie de OpenTTD wiki.
      Lieve Belg zondag 12 oktober 2008 @ 17:27:05 #146
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_62330524
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 17:23 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Ja, YAPP (Yet Another PBS Patch) zit alweer een tijdje in de nightly's (en dus niet in 0.6.3).
    Het werkt wel iets anders als de PBS van TTDPatch. Voor wat uitleg zie de OpenTTD wiki.
    Werkt het ook in combinatie met de pre signals? Op de wiki vind ik er niet echt veel nutitge informatie over, en al een crash gehad in test spelletje

    Ik heb ook even zitten zien naar de 32bpp graphics, maar als ik deze toepas in een spelletje met hoopje voertuigen gaat het toch een friet traag
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg maandag 13 oktober 2008 @ 12:25:43 #147
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_62347736
    De pre signals heb ik ondertussen al gevonden, wat een verademing. PBS
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      Lieve Belg dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:39:11 #148
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_62388481
    Ik heb nog enkele oude spelletjes gevonden, enkele screens:

    Game 1
    Druk kaartje


    Grootste station


    Grafiekjes


    Grote steden


    Grote steden


    Op- en afritten systeem


    Hoge graan en kool productie, twee banen kruisen ook de 2*3 route


    Game 2
    Alle olie wordt samengebracht naar de drie stations aan het water


    Bovenkant van de kaart


    Nu beter zichtbaar


    Spaghetti, maar nog niet echt ingewikkeld


    Hier komt alle olie toe met 54 treinen van allemaal dezelfde lengte (22 wagons), en vertrekken de goederen


    Grafiekjes


    Grootste stad, gelukkig is er nog geen trein in de winkelcentra gereden.
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_62393929
    WOW wat een steden zeg! grootste die ik tot nu toe heb gehad lag rond de 30.000 inwoners
    If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, then lie.
    pi_62394650
    Ik heb nog nóóit een stad boven de 100,000 inwoners gehad
    Is het gewoon een kwestie van minstens 5 busstations en wat 'overig' passagier/goederen-vervoer?
      woensdag 15 oktober 2008 @ 11:13:26 #151
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_62398933
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 02:46 schreef MaxMark het volgende:
    Ik heb nog nóóit een stad boven de 100,000 inwoners gehad
    Is het gewoon een kwestie van minstens 5 busstations en wat 'overig' passagier/goederen-vervoer?
    Volgens mij wel, dat is ook het grootste kritiekpunt op OTTD t.o.v. de originele TT. daar was het veel moeilijker om steden groot te laten worden.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_62401169
    Ik bedoel, hoe krijg je dit ooit
      woensdag 15 oktober 2008 @ 13:00:43 #153
    39338 poehej
    Tukker in hart en nieren.
    pi_62401904
    Ik heb eens ruim 700k inwoners gehad in de stad.. Je kunt instellen met hoeveel je stad vermenigvuldigd ofzo, ook kun je er instellen hoeveel steden een stad worden.
    pi_62405217
    Ben maar eens op de server begonnen, heb nu al aardig wat lijntjes gebouwd

    Van wie is Fearless Transport?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:56:48 #155
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_62410729
    Damn ik ben voor het eerst in mijn leven bankroet gegaan

    (Pittige tijden server)
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_62520170
    Gister met wat collega's gehad over TT, dus meteen maar openTTD weer binnengetrokken. Maar wat een mogelijkheid qua instellen. Zie soms door het bomen het bos niet meer.

    Zeker die GRF gebeuren. Heb dat ook meteen maar binnengehaald, maar het maakt het spel er niet makkelijker op. Heb nou een hele waslijst en het is niet helemaal duidelijk wat wat is zeg maar. Dus dat is flink uitzoek en uitprobeer werk.

    Ja rare tijd om te posten, maar kon niet slapen.
    Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
      maandag 20 oktober 2008 @ 08:33:29 #157
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_62520818
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 05:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:
    Gister met wat collega's gehad over TT, dus meteen maar openTTD weer binnengetrokken. Maar wat een mogelijkheid qua instellen. Zie soms door het bomen het bos niet meer.
    De bomen kun je onzichtbaar maken nu.
    quote:
    Zeker die GRF gebeuren. Heb dat ook meteen maar binnengehaald, maar het maakt het spel er niet makkelijker op. Heb nou een hele waslijst en het is niet helemaal duidelijk wat wat is zeg maar. Dus dat is flink uitzoek en uitprobeer werk.
    Ik zou eerst even lekker zonder grf's spelen, de boel weer onder de knie krijgen, en pas als je op het "normale" spel bent uitgekeken, met grfs beginnen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 20 oktober 2008 @ 10:12:51 #158
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_62522445
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 12:35 schreef MaxMark het volgende:
    Ik bedoel, hoe krijg je dit ooit
    [ afbeelding ]
    Dat waren maar 50 tramstations, met een paar miljoen passagiers wachtende in totaal.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_62835776
    Spelen er nog wel eens mensen op de server? Ik ben inmiddels aardig onderweg naar totale dominantie
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_62841710
    Vandaag maar weer eens na lange tijd opgestart, moet er eigenlijk weer eens mee beginnen

    Trams gevonden inmiddels, het was echt te lang geleden

    [ Bericht 21% gewijzigd door Piles op 31-10-2008 16:57:38 ]
      vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:38:43 #161
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_62848055
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 12:35 schreef MaxMark het volgende:
    Ik bedoel, hoe krijg je dit ooit
    [ afbeelding ]
    Ik had laatst in een multiplayer game ook een stad van 182.000..... ik denk dat ik die wel naar de 200k had kunnen krijgen als ik niet gestopt was met spelen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_62881434
    Ik heb nog 1 ding dat me stoort aan het spel, misschien ook mede waarom ik gestopt was.

    Na een aantal jaar had ik 50 busjes, en die moesten allemaal vervangen worden.
    Nou moest ik die 1 voor 1 vervangen, en opnieuw hun haltes aanwijzen

    Hoe zorg ik er voor dat dit automatisch gebeurt?
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
      zondag 2 november 2008 @ 14:45:49 #163
    182073 invine
    blablabla etc.
    pi_62882503
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 14:02 schreef Sjibble het volgende:
    Ik heb nog 1 ding dat me stoort aan het spel, misschien ook mede waarom ik gestopt was.

    Na een aantal jaar had ik 50 busjes, en die moesten allemaal vervangen worden.
    Nou moest ik die 1 voor 1 vervangen, en opnieuw hun haltes aanwijzen

    Hoe zorg ik er voor dat dit automatisch gebeurt?
    bij je overzicht van bussen kan je dat geloof ik automatisch doen.. moet het alleen wel naar een nieuwere versie van een bus.
    Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
    pi_62883224
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 14:45 schreef invine het volgende:

    [..]

    bij je overzicht van bussen kan je dat geloof ik automatisch doen.. moet het alleen wel naar een nieuwere versie van een bus.
    Hoeft niet eens per se. Je kunt in het patch menu aangeven dat voertuigen zich automatisch laten vervangen X tijd voor of na hun maximale leeftijd.
    Het vervangen voor een nieuwer type kun je via het voertuigenmenu in het spel doen.
    pi_62898965
    En waar haal ik de recentste OpenTTD vandaan?
    Dan spreek ik over een RAR als het kan? Zoals ik al zie is die van mij veroudert
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
    pi_62898985
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 01:13 schreef Sjibble het volgende:
    En waar haal ik de recentste OpenTTD vandaan?
    Dan spreek ik over een RAR als het kan? Zoals ik al zie is die van mij veroudert
    www.openttd.org
    Daar staat zelfs een .exe die al het werk al voor je doet
    pi_62899325
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 01:16 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    www.openttd.org
    Daar staat zelfs een .exe die al het werk al voor je doet
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
      maandag 3 november 2008 @ 07:55:47 #168
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_62899951
    quote:
    Op zondag 2 november 2008 14:02 schreef Sjibble het volgende:
    Ik heb nog 1 ding dat me stoort aan het spel, misschien ook mede waarom ik gestopt was.

    Na een aantal jaar had ik 50 busjes, en die moesten allemaal vervangen worden.
    Nou moest ik die 1 voor 1 vervangen, en opnieuw hun haltes aanwijzen

    Hoe zorg ik er voor dat dit automatisch gebeurt?
    Dat kan idd automatisch, maar sowieso als je ze 1 voor 1 vervangt dan hoef je niet opnieuw alle haltes toe te wijzen. Dan doe je iets fout...
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 3 november 2008 @ 07:57:27 #169
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_62899958
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 01:13 schreef Sjibble het volgende:
    En waar haal ik de recentste OpenTTD vandaan?
    Dan spreek ik over een RAR als het kan? Zoals ik al zie is die van mij veroudert
    Of je leest de OP even, die is onder andere geschreven zodat niet iedereen 100x in het topic hoeft te vragen waar e.e.a. gevonden kan worden.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_62928131
    Ik heb gister een level volgebouwd, 64 bij 64.
    Liep goed tot ik de concurrent had overgekocht voor 2 euro.
    Schuld van 1 miljoen
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
      dinsdag 4 november 2008 @ 18:31:54 #171
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_62941369
    Sowieso, AI
    Die zet ik echt nooit aan. Je kan trouwens zien hoeveel schuld ze hebben he, is wel handig om te weten voor je ze overneemt
    Gewoon het budget-knopje ingedrukt houden en dan de juiste speler kiezen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_62942741
    Klopt, dacht er gelijk na de overname aan

    Nu own ik de sterren uit de hemel in het 2048x2048
    Ik laat even de grootste concurrent doorgroeien, daar bezit ik ook 75% van.

    Ik own de sterren uit de hemel

    Moeilijkheidsgraad = Gemiddeld
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
    pi_63057864
    Ben pas weer begonnen met dit spel (nooit geweten dat er nog zo'n enorme community was), maar een probleem:

    Mijn treinen wachten, wanneer het station vol is, niet op elkaar maar draaien als het ware om..

    Ik heb wel pre-signals geplaatst voor de spoorkruisingen (zodat ze het vrije perron kunnen zien).
      zaterdag 8 november 2008 @ 18:44:21 #174
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_63057953
    Plaats eens een screenshot, het is nu niet helemaal duidelijk wat je bedoelt...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      Lieve Belg zaterdag 8 november 2008 @ 20:47:44 #175
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_63061176
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 19:20 schreef Sjibble het volgende:
    Klopt, dacht er gelijk na de overname aan

    Nu own ik de sterren uit de hemel in het 2048x2048
    Ik laat even de grootste concurrent doorgroeien, daar bezit ik ook 75% van.

    Ik own de sterren uit de hemel

    Moeilijkheidsgraad = Gemiddeld
    2048*2048 heb ik nooit tof gevonden. Ik heb al werk genoeg op 512*512
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_63080382
    Sinds deze week ben ik weer eens opnieuw begonnen met OpenTTD en heb een vraagje:

    1. Hoe krijg je de rangen van de vervoersdiensten omhoog? Ik zit met best veel stations waarvan die matig tot slecht zijn. Gevolg is denk ik dat die bedrijven minder gaan produceren en uiteindelijk failliet gaan

    - Vervoer (graan/vee) van 40 blokjes afstand laat ik doen door een enkele trein. 60-80 blokjes door 2 treinen, 100 blokjes door 3 treinen, etc. met ieder 3 vee en 2 graan wagons zodat iedere trein vol vervoerd en stations precies voldoende voorraad opbouwt tot de volgende trein arriveert. Lijkt me allemaal vrij logisch, maar de rangen gaan toch omlaag zodat m'n hele idee instort en treinen verkocht moeten worden om de boel rendabel te krijgen. Zelfde verhaal is ook met kolen, olie en waarschijnlijk de rest.

    Wat is de richtlijn om dit te voorkomen? Vervoer tot 40 blokjes alleen door vrachtwagens laten doen? Toch meer treinen inzetten met minder wagons? Wat anders?
    pi_63080620
    quote:
    en stations precies voldoende voorraad opbouwt tot de volgende trein arriveert
    Je kan beter zorgen dat als een volle trein vertrekt, er een lege aankomt op je station
    Anders liggen goederen te lang te wachten, waardoor je ranking daalt en er minder goederen op je station gezet worden

    En vrachtwagens zijn sowieos not-done
      zondag 9 november 2008 @ 20:32:49 #178
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_63083630
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 18:27 schreef MrSleep het volgende:
    Sinds deze week ben ik weer eens opnieuw begonnen met OpenTTD en heb een vraagje:

    1. Hoe krijg je de rangen van de vervoersdiensten omhoog? Ik zit met best veel stations waarvan die matig tot slecht zijn. Gevolg is denk ik dat die bedrijven minder gaan produceren en uiteindelijk failliet gaan

    - Vervoer (graan/vee) van 40 blokjes afstand laat ik doen door een enkele trein. 60-80 blokjes door 2 treinen, 100 blokjes door 3 treinen, etc. met ieder 3 vee en 2 graan wagons zodat iedere trein vol vervoerd en stations precies voldoende voorraad opbouwt tot de volgende trein arriveert. Lijkt me allemaal vrij logisch, maar de rangen gaan toch omlaag zodat m'n hele idee instort en treinen verkocht moeten worden om de boel rendabel te krijgen. Zelfde verhaal is ook met kolen, olie en waarschijnlijk de rest.

    Wat is de richtlijn om dit te voorkomen? Vervoer tot 40 blokjes alleen door vrachtwagens laten doen? Toch meer treinen inzetten met minder wagons? Wat anders?
    Treinen op full load zetten en dan zorgen dat er altijd precies 1 trein staat te laden.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_63096318
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 18:44 schreef Merovingian het volgende:
    Plaats eens een screenshot, het is nu niet helemaal duidelijk wat je bedoelt...

    Ik ben er inmiddels zelf al uit. Kwestie van n verkeerd seintje geplaatst..

    Heeft er iemand ervaring met cargodest? Ik heb dit geprobeerd te installeren, maar wanneer ik 't spel opstart, verandert er niets. De foutmelding die ik krijg is dat 'ie sample.cat niet gevonden krijgt, evenals:

    ini:ignoring invalid NewGRF 'genetric_tramsv0.4GRF': not found.

    [ Bericht 12% gewijzigd door FutureWorld op 10-11-2008 10:40:08 ]
      maandag 10 november 2008 @ 13:13:48 #180
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_63100084
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 10:16 schreef FutureWorld het volgende:

    [..]

    Ik ben er inmiddels zelf al uit. Kwestie van n verkeerd seintje geplaatst..

    Heeft er iemand ervaring met cargodest? Ik heb dit geprobeerd te installeren, maar wanneer ik 't spel opstart, verandert er niets. De foutmelding die ik krijg is dat 'ie sample.cat niet gevonden krijgt, evenals:

    ini:ignoring invalid NewGRF 'genetric_tramsv0.4GRF': not found.
    Welke versie van cargodest gebruik je?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_63106033
    Heeft iemand voor mij een saved game met een zeer grote stad?
    Dan kan ik kijken wat ik fout doe.
    Ik krijg de steden nooit over de 30.000
    pi_63106440
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 17:00 schreef tralalala het volgende:
    Heeft iemand voor mij een saved game met een zeer grote stad?
    Dan kan ik kijken wat ik fout doe.
    Ik krijg de steden nooit over de 30.000
    Bouw gewoon in een stad van ~1.500, een stuk of 5 tramhaltes en laat een stuk of 4 trams rondjes rijden. Steeds een beetje uitbouwen en je ratings hoog houden, dan groeit die stad vanzelf.

    Kijk even in de huidige game op de server. Daar zit een stad van 70.000 in.
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_63113443
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 13:13 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Welke versie van cargodest gebruik je?

    Latest release in cargodest is h1b7af927, released on 2008-09-21 11:18 UTC.

    Deze.
    pi_63245695
    Is de server gereset?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      zaterdag 15 november 2008 @ 16:25:24 #185
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_63245797
    quote:
    Op zaterdag 15 november 2008 16:20 schreef Harmen1984 het volgende:
    Is de server gereset?
    Ja. Vannacht om 03.10 uur vond mijn server het schijnbaar leuk om zichzelf te resetten.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_63260099
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 21:17 schreef FutureWorld het volgende:

    [..]

    Latest release in cargodest is h1b7af927, released on 2008-09-21 11:18 UTC.

    Deze.

    Na een paar dagen gepuzzeld te hebben, is 't me gelukt. Moet zeggen dat ik het een aanwinst vind voor het spel
    pi_63282186
    quote:
    Op zaterdag 15 november 2008 16:25 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Ja. Vannacht om 03.10 uur vond mijn server het schijnbaar leuk om zichzelf te resetten.
    Balen zeg. Gaan we nu opnieuw beginnen in deze map, of komt er een nieuwe?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      maandag 17 november 2008 @ 09:53:19 #188
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_63282215
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 09:51 schreef Harmen1984 het volgende:

    [..]

    Balen zeg. Gaan we nu opnieuw beginnen in deze map, of komt er een nieuwe?
    Er is toch een nieuwe map nu?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_63723302
    Ik dacht ik zoek het openttd topic is op maar blijkbaar is het nu dood?
      woensdag 3 december 2008 @ 17:22:39 #190
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_63729585
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 12:58 schreef sk888er het volgende:
    Ik dacht ik zoek het openttd topic is op maar blijkbaar is het nu dood?
    Komt wel weeg goed. OpenTTD is een spel wat de meesten denk in fases spelen. Een tijdje is het leuk en dan stop je er weer even mee. Maar uiteindelijk begin je altijd wel weer een keer met spelen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_63729722
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 17:22 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Komt wel weeg goed. OpenTTD is een spel wat de meesten denk in fases spelen. Een tijdje is het leuk en dan stop je er weer even mee. Maar uiteindelijk begin je altijd wel weer een keer met spelen.
    Klopt
    Ik zit nu al ruim een jaar in de niet-spelen-fase
    pi_63754414
    Heb ik ook speel lange tijd het spel niet, maar als ik em eenmaal opstart ben ik gelijk weer uren bezig
    If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, then lie.
    pi_63758826
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 17:22 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Komt wel weeg goed. OpenTTD is een spel wat de meesten denk in fases spelen. Een tijdje is het leuk en dan stop je er weer even mee. Maar uiteindelijk begin je altijd wel weer een keer met spelen.
    Daarom was ik er ook even weer naar op zoek:p
      zondag 7 december 2008 @ 14:43:21 #194
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_63824069
    Help!

    Dacht toch maar eens te upgraden naar OTTD 0.6.3... Draaide altijd 0.6.0... Krijg ik nu dit:


    Alles al geprobeerd, hele spel verwijderd, teruggezet, 0.6.0 weer gedownload... Hoe los ik dit op! Mijn treintjes hebben aandacht nodig
    pi_63825369
    Nou hij zegt dat je wellicht de origineele TTD files mist, heb je die (op de goede plek) erop staan?
      zondag 7 december 2008 @ 18:12:00 #196
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_63829010
    t Rare ik geen enkele file heb gedelete... Bovendien heb ik mijn 'originele' RAR nog eens geunrarred en ook met die files doet ie t niet :S

    Toevallig iemand anders die OTTD speelt op een Mac die zijn hele Trapsport Tycoon map met mij wil delen?
      zondag 7 december 2008 @ 18:31:31 #197
    219615 drummerdude
    Wat een kutplaatje
    pi_63829463
    Misschien kan je hier wat vinden?
      dinsdag 9 december 2008 @ 15:50:55 #198
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_63880875
    Gelukt! Blijkt een bug te zijn in Leopard, niet in ottd :$ Gefixt door mn monitor te herkalibreren

    Maar goed, volgende probleem Op t maximale uitzoom niveau is het spel ineens ontzettend traag? Ligt dit aan 0.6.3, hebben meer mensen daar last van?
    pi_64378645
    Weet iemand hier de copy paste tool te staan?
    pi_64378945
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 15:50 schreef sk888er het volgende:
    Weet iemand hier de copy paste tool te staan?
    Hier.
    pi_64381161
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 16:04 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Hier.
    dank je ff kijken of ik nog weet hoe ik het moet installeren
    pi_64397837
    Ik heb het ook maar eens geinstalleerd.. voor het eerst sinds 1998 ofzo

    Kan iedereen trouwens op die multiplayer server spelen? Wat is het niveau daar? Ik bedoel. ik heb het jaren niet gespeeld.. dus ik zit eerst nog even te kijken hoe ik alles het beste kan aanleggen enzo
    Er gaat niets boven Groningen
      zaterdag 27 december 2008 @ 13:27:43 #203
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64398236
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 13:10 schreef sander-3 het volgende:
    Ik heb het ook maar eens geinstalleerd.. voor het eerst sinds 1998 ofzo

    Kan iedereen trouwens op die multiplayer server spelen? Wat is het niveau daar? Ik bedoel. ik heb het jaren niet gespeeld.. dus ik zit eerst nog even te kijken hoe ik alles het beste kan aanleggen enzo
    Iedereen kan erop spelen, niveau maakt niet uit, we houden het vriendschappelijk Het is momenteel wel rustig op de server. Maar log gerust in
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64398719
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 13:27 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Iedereen kan erop spelen, niveau maakt niet uit, we houden het vriendschappelijk Het is momenteel wel rustig op de server. Maar log gerust in
    Okay.. ik ga het eens proberen.

    Maar eerst wil ik eens uitzoeken hoe die seinen in vredesnaam werken.

    Ik heb die wiki van openttd al eens gelezen, maar ik snap het gewoon niet

    Ik heb bijvoorbeeld dit lijntje: (Ik weet dat het niet nodig is om de sporen hier aan elkaar te koppelen, maar ik wil het gewoon eens uitproberen)



    Maar ik krijg het niet voor elkaar om die seinen goed te krijgen hoor.. ik heb alles maar eens opnieuw aangelegd, dus de seinen weggehaald..

    Misschien dat jij een idee hebt?

    Edit: ik ben nu ingelogd op deze server: 85.144.78.174:3984

    [ Bericht 2% gewijzigd door sander-3 op 27-12-2008 13:55:42 ]
    Er gaat niets boven Groningen
      zaterdag 27 december 2008 @ 13:59:22 #205
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64399080
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 13:46 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Okay.. ik ga het eens proberen.

    Maar eerst wil ik eens uitzoeken hoe die seinen in vredesnaam werken.

    Ik heb die wiki van openttd al eens gelezen, maar ik snap het gewoon niet

    Ik heb bijvoorbeeld dit lijntje: (Ik weet dat het niet nodig is om de sporen hier aan elkaar te koppelen, maar ik wil het gewoon eens uitproberen)

    [ afbeelding ]

    Maar ik krijg het niet voor elkaar om die seinen goed te krijgen hoor.. ik heb alles maar eens opnieuw aangelegd, dus de seinen weggehaald..

    Misschien dat jij een idee hebt?

    Edit: ik ben nu ingelogd op deze server: 85.144.78.174:3984
    Voor dat onderste station staat een plaatje in de OP dat je letterlijk kan overnemen qua seinen. Voor het andere station moet je niet die sporen kruisen maar een brug of tunnel maken als je naar de andere kant van de mainline wil. Zoals dit plaatje (ook uit de OP), maar dan kun je dus 1 richting weglaten aangezien je treinen altijd maar 1 kant opgaan en van 1 kant komen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64399206
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 13:59 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Voor dat onderste station staat een plaatje in de OP dat je letterlijk kan overnemen qua seinen. Voor het andere station moet je niet die sporen kruisen maar een brug of tunnel maken als je naar de andere kant van de mainline wil. Zoals dit plaatje (ook uit de OP), maar dan kun je dus 1 richting weglaten aangezien je treinen altijd maar 1 kant opgaan en van 1 kant komen.
    Oke, ja sorry, ik had nog niet door dat die balkjes onder de seinen ook iets betekenen Zit jij nu ook op die server?
    Er gaat niets boven Groningen
      zaterdag 27 december 2008 @ 16:15:04 #207
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64402570
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 14:04 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Oke, ja sorry, ik had nog niet door dat die balkjes onder de seinen ook iets betekenen Zit jij nu ook op die server?
    Ik zit ook op die server ja
    Heet daar alleen Bart en geen Merovingian
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64479171
    Ik word heel de tijd uit het spel gegooid. Iets met de verbinding zeg 'ie..
    Er gaat niets boven Groningen
      dinsdag 30 december 2008 @ 08:27:11 #209
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64490067
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 21:43 schreef sander-3 het volgende:
    Ik word heel de tijd uit het spel gegooid. Iets met de verbinding zeg 'ie..
    Heb je newgrf's draaien?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64491839
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2008 08:27 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Heb je newgrf's draaien?
    Nee.. nu kan ik de server helemaal niet meer vinden..
    Er gaat niets boven Groningen
      dinsdag 30 december 2008 @ 10:37:47 #211
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64491954
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2008 10:33 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Nee.. nu kan ik de server helemaal niet meer vinden..
    Dat klopt, mijn internet ligt er thuis uit.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 30 december 2008 @ 11:48:14 #212
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64494064
    ik krijg in windows Vista "Unable to access Transport Tycoon Deluxe CD $!"

    Unable to access Transport Tycoon Deluxe CD''
    If this is in the Windows version of TTD, you need to turn on the Windows 2000/XP patches.
    Otherwise, check the line in the configuration file for the CD path. It should read "cdpath D:\" where D is the letter of your CD drive.

    One more way to solve this is to copy all missing files from your CD to the TTD directory. Simply copy everything that's not already on your hard disk and it should work. Then you can play TTD even without the CD.

    ik snap hier niks van hieboven alles staat er al

    kan iemand mij helpen
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      dinsdag 30 december 2008 @ 11:49:38 #213
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64494112
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef cherrycoke het volgende:
    ik krijg in windows Vista "Unable to access Transport Tycoon Deluxe CD $!"

    Unable to access Transport Tycoon Deluxe CD''
    If this is in the Windows version of TTD, you need to turn on the Windows 2000/XP patches.
    Otherwise, check the line in the configuration file for the CD path. It should read "cdpath D:" where D is the letter of your CD drive.

    One more way to solve this is to copy all missing files from your CD to the TTD directory. Simply copy everything that's not already on your hard disk and it should work. Then you can play TTD even without the CD.

    ik snap hier niks van hieboven alles staat er al

    kan iemand mij helpen
    Lees de OP. Daar staat precies in hoe je het spel moet installeren.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 30 december 2008 @ 11:52:46 #214
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64494209
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2008 11:49 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Lees de OP. Daar staat precies in hoe je het spel moet installeren.
    doe ik al maar ik begrijp er geen ruk van
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      dinsdag 30 december 2008 @ 11:58:49 #215
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64494432
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2008 11:52 schreef cherrycoke het volgende:

    [..]

    doe ik al maar ik begrijp er geen ruk van
    En zolang jij niet duidelijk bent begrijp ik er ook geen ruk van
    Wat snap je niet? Wat lukt er niet, waar loop je vast? Lukt het downloaden en installeren van TTD for Windows? Lukt het installeren van OpenTTD? Of wil je TTDPatch? Je komt nu met nul informatie en verwacht dat wij dan ineens de oplossing uit een hoge hoed toveren ofzo
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 30 december 2008 @ 12:01:29 #216
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64494534
    win2k aanzetten in ttdpatch wat stom van mij
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      dinsdag 30 december 2008 @ 12:03:37 #217
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64494615
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2008 12:01 schreef cherrycoke het volgende:
    win2k aanzetten in ttdpatch wat stom van mij

    Nu alleen nog overstappen naar OpenTTD
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 30 december 2008 @ 18:39:34 #218
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64503706
    ik vermaak er wel mee
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
    pi_64544120
    aaaah verdomme... er loopt er eentje het terrein te verzieken... leuk zeg
    Er gaat niets boven Groningen
      donderdag 1 januari 2009 @ 10:32:31 #220
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64551034
    Te triest. Als ik het zie gebeuren heb ik een ip, en ik zal persoonlijk contact opnemen met Danny om te kijken of hij die sneue gast een forumban kan geven. Vooral doorgaan dus, en make my day!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64551531
    Hoe zit het eigenlijk met oude bedrijven, die al een tijdje geen "bestuuder" meer gehad hebben. Worden die automatisch na een aantal speeljaren verwijderd op de fok server of moet een van de beheerders dat doen?
      donderdag 1 januari 2009 @ 12:03:51 #222
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64551793
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 11:36 schreef vanOekelen het volgende:
    Hoe zit het eigenlijk met oude bedrijven, die al een tijdje geen "bestuuder" meer gehad hebben. Worden die automatisch na een aantal speeljaren verwijderd op de fok server of moet een van de beheerders dat doen?
    Die worden niet automatisch verwijderd.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 1 januari 2009 @ 12:19:04 #223
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64551946
    ik heb wel een probleem en dat is.



    dit

    hoe verander ik de instellingen kan het nergens vinden
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      donderdag 1 januari 2009 @ 12:23:11 #224
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64551996
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 12:19 schreef cherrycoke het volgende:
    ik heb wel een probleem en dat is.

    [ afbeelding ]

    dit

    hoe verander ik de instellingen kan het nergens vinden
    Euh... Wat is het probleem?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 1 januari 2009 @ 12:30:04 #225
    154136 Stammies
    We can save this world.
    pi_64552085
    Ik heb dit spel al honderd jaar, maar nog nooit gespeeld en na het zien van dit topic toch maar weer opgepakt. Echt leuk!!!
    Alleen nu zit ik met 1vraagje. Als ik een station bij bv een coal mine wil plaatsen staat er in het venster dat hier niets kan vervoeren hier. Bij passagiers, post en bij de raffinaderij is het geen probleem.
    Moet ik hier eerst nog iets tussen bouwen ofzo?

    Alvast bedankt!!
    You people don't understand. I'm not locked in here with you, you're locked in here with me!
    pi_64552409
    Je ziet alleen wat geaccepteerd wordt, een kolenmijn accepteert niets, maar produceert alleen.
    Als ik me niet vergis kun je in de nieuwere nightly's wel zien wat er geleverd wordt.

    [ Bericht 1% gewijzigd door vanOekelen op 02-01-2009 13:10:35 ]
      donderdag 1 januari 2009 @ 13:07:11 #227
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64552560
    beeldje is klein kan ehm niet vergroten
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      donderdag 1 januari 2009 @ 13:07:59 #228
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_64552574
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 12:19 schreef cherrycoke het volgende:
    ik heb wel een probleem en dat is.

    [ afbeelding ]

    dit

    hoe verander ik de instellingen kan het nergens vinden
    Ja ik denk dat OTTD nog niet compatible is met Windows 7. Maar serieus heb je al geprobeerd om het venstertje te maximaliseren? Vind Windows 7 er wel mooi uitzien trouwens.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 1 januari 2009 @ 13:11:36 #229
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64552644
    dat maximaliseren is bevroren
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      donderdag 1 januari 2009 @ 13:36:45 #230
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64553083
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 13:11 schreef cherrycoke het volgende:
    dat maximaliseren is bevroren
    Staat er niet ergens "windowed" ofzo in de opties? Ik gebruik nooit de patch, dus ik zou het zo ook even niet weten... Als je daarentegen OpenTTD gebruikt, kun je gewoon het venster aanpassen naar elk gewenst formaat
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64553089
    Ik ben niet echt bekend met TTDPatch maar volgens deze tt-forumspost zul je de "FullScreen" waarde in "registry.ini" in "D1" moeten veranderen.

    Of je gebruikt gewoon OpenTTD.

    [ Bericht 19% gewijzigd door vanOekelen op 01-01-2009 13:42:49 ]
      donderdag 1 januari 2009 @ 13:44:40 #232
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64553226
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 13:37 schreef vanOekelen het volgende:
    Ik ben niet echt bekend met TTDPatch maar volgens deze tt-forumspost zul je de "FullScreen" waarde in "registry.ini" in "D1" moeten veranderen.

    Of je gebruikt gewoon OpenTTD.
    gelukt
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      vrijdag 2 januari 2009 @ 00:32:36 #233
    154136 Stammies
    We can save this world.
    pi_64570747
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 12:57 schreef vanOekelen het volgende:
    Je ziet alleen wat geaccepteerd wordt, een kolenmijn accepteerd niets, maar produceerd alleen.
    Als ik me niet vergis kun je in de nieuwere nightly's wel zien wat er geleverd wordt.
    Klopt ja. TNX
    You people don't understand. I'm not locked in here with you, you're locked in here with me!
      vrijdag 2 januari 2009 @ 13:07:07 #234
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_64575584
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 13:37 schreef vanOekelen het volgende:
    Ik ben niet echt bekend met TTDPatch maar volgens deze tt-forumspost zul je de "FullScreen" waarde in "registry.ini" in "D1" moeten veranderen.

    Of je gebruikt gewoon OpenTTD.
    Oh ja, bah hij is een patcher...

    Fullscreen is ook weer vervelend, het is wel prettig als de taakbalk zichtbaar blijft zodat je tegelijkertijd je muziekspeler kan bedienen. Maar je kan natuurlijk ook met de fijne originele TT-muziek spelen

    De beste wensen trouwens! Moge 2009 een jaar worden met vele mooi releases. 0.7.0 willen we zien!
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zaterdag 3 januari 2009 @ 13:55:00 #235
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64611832
    ben ik de enige als +- 8 vrachtwagentjes op een ''station'' doe dat ze dan vast in elkaar komen te zitten das best irritant
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
    pi_64612367
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 13:55 schreef cherrycoke het volgende:
    ben ik de enige als +- 8 vrachtwagentjes op een ''station'' doe dat ze dan vast in elkaar komen te zitten das best irritant
    Dat hoort niet meer te gebeuren met OTTD, maar je moet sowieso, als er lange wachtrijen vormen, meer laadstations aan elkaar bouwen. Dan verspreiden de wagens zichzelf wel over de beschikbare plekken.
      zaterdag 3 januari 2009 @ 14:28:50 #237
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64612679
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 14:16 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Dat hoort niet meer te gebeuren met OTTD, maar je moet sowieso, als er lange wachtrijen vormen, meer laadstations aan elkaar bouwen. Dan verspreiden de wagens zichzelf wel over de beschikbare plekken.
    cherrycoke gebruikt de patch, dus dan gebeuren dat soort dingen gewoon

    Sorry cherry, je bent toch de enige
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 3 januari 2009 @ 16:08:43 #238
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64615605
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 14:28 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    cherrycoke gebruikt de patch, dus dan gebeuren dat soort dingen gewoon

    Sorry cherry, je bent toch de enige
    ik ben weer bang als ik OTTD dat dan me save game het niet meer doet ben net in 1981
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
    pi_64615883
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 16:08 schreef cherrycoke het volgende:

    [..]

    ik ben weer bang als ik OTTD dat dan me save game het niet meer doet ben net in 1981
    Zolang je geen pbs en enhanced tunnels (of hoe dat ook heet) gebruikt enzo moet het volgens mij wel lukken om de savegame in een nieuwe nightly te laden. Proberen kan natuurlijk sowieso altijd.
      zaterdag 3 januari 2009 @ 16:37:17 #240
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64616461
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 16:18 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Zolang je geen pbs en enhanced tunnels (of hoe dat ook heet) gebruikt enzo moet het volgens mij wel lukken om de savegame in een nieuwe nightly te laden. Proberen kan natuurlijk sowieso altijd.
    openTTD geinstaleerd aleen me save games ben ik zoek waar staan die ?
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      zaterdag 3 januari 2009 @ 16:40:31 #241
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64616543
    SUCCES dit is lol
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      zaterdag 3 januari 2009 @ 16:52:04 #242
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64616885
    volgend probleem

    http://img187.imageshack.us/my.php?image=buuuuuugfi6.jpg

    me trein station is bugged
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
    pi_64617021
    Wat is het probleem?
      zaterdag 3 januari 2009 @ 17:16:41 #244
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64617693
    als ik normaal treinstation wil bouwen 4 lang maakt niet waar welke richting krijg ik dit
    http://img187.imageshack.us/my.php?image=buuuuuugfi6.jpg
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      zaterdag 3 januari 2009 @ 18:47:48 #245
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64620387
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 17:16 schreef cherrycoke het volgende:
    als ik normaal treinstation wil bouwen 4 lang maakt niet waar welke richting krijg ik dit
    http://img187.imageshack.us/my.php?image=buuuuuugfi6.jpg
    Je moet wel de juiste spoorrichting kiezen he.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64634366
    Wehehe, meteen zeggen dat het treinstation bugged is
      zondag 4 januari 2009 @ 13:31:26 #247
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64643211
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
    pi_64677620
    Wat een heerlijk spel blijft het toch

    Speel het al sinds het orgineel in 1993 Tegenwoordig is OpenTTD "de shit". De openingspost mag wat mij betreft wel aangepast worden omdat TTDPatch ttd for windows het gewoon niet haalt bij Openttd.

    De afgelopen dagen heb ik veel online gespeeld. Ik speel op de !speedy 1 of 2. Deze server host een random map met een random "goal". het doel (goal) is dan wie het eerst een bedrijfswaarde heeft van X. Meestal is die X zo'n 500.000 tot 8.000.000. Je mag 300.000 lenen en daar moet je het mee doen. Een potje duurt vaak zo'n 2-3 uur, maar dit is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de goal.
    Je kan je ingame registreren en zodoende punten verzamelen. de nr. 1 tm 3 krijgen punten en je krijgt punten bij het behalen van elke 250.000 company-value. Erg leuke server

    Ik zal ook eens wat leuke screeny's ,maken als ik wat moois heb gebouwd
      maandag 5 januari 2009 @ 10:21:15 #249
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64677749
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 10:15 schreef Roellie80 het volgende:
    De openingspost mag wat mij betreft wel aangepast worden omdat TTDPatch ttd for windows het gewoon niet haalt bij Openttd.
    Tja, het is nu eenmaal een Transport Tycoon-topic, en niet een OpenTTD-topic... Dus ik vind wel dat beide alternatieven genoemd moeten worden. Maar misschien dat ik toch wat meer nadruk ga leggen op OpenTTD. Wil er nog wat extra info over kwijt, en ben ook bezig met een mooie banner Maar het staat allemaal onderaan de prio-lijst, dus het kan nog wel even duren
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 5 januari 2009 @ 11:44:13 #250
    217148 Saninl
    Kermit is gangstar!
    pi_64680065
    Ik ben ook TT aan het spelen, en ben nu bij mijn leerfase van de seinen. Ik heb een (voor mij) rare situatie:


    Er staan 3 treinen voor "twoway pre signals" en die andere trein rijd rondjes (echt waar) en die seinen het meest dicht bij de stations zijn "twoway exit signals". Maar omdat die ene trein maar rondjes rijdt, heb ik een "ns opstopping". Iemand een oplossing? Ik ben nog een beetje aan het expirimenteren met die signalen, dus kan er gerust iets fout hebben gedaan Ik ga er niet vanuit dat het een bug is

    Alvast bedankt,
      maandag 5 januari 2009 @ 11:46:14 #251
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64680137
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 11:44 schreef Saninl het volgende:
    Ik ben ook TT aan het spelen, en ben nu bij mijn leerfase van de seinen. Ik heb een (voor mij) rare situatie:
    [ afbeelding ]

    Er staan 3 treinen voor "twoway pre signals" en die andere trein rijd rondjes (echt waar) en die seinen het meest dicht bij de stations zijn "twoway exit signals". Maar omdat die ene trein maar rondjes rijdt, heb ik een "ns opstopping". Iemand een oplossing? Ik ben nog een beetje aan het expirimenteren met die signalen, dus kan er gerust iets fout hebben gedaan Ik ga er niet vanuit dat het een bug is

    Alvast bedankt,
    maak dan twee treinen wat groter en twee sporen want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      maandag 5 januari 2009 @ 11:47:07 #252
    217148 Saninl
    Kermit is gangstar!
    pi_64680171
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 11:46 schreef cherrycoke het volgende:

    [..]

    maak dan twee treinen wat groter en twee sporen want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op
    het is gewoon voor mij om de signals beter te begrijpen
      maandag 5 januari 2009 @ 11:48:20 #253
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64680212
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 11:44 schreef Saninl het volgende:
    Ik ben ook TT aan het spelen, en ben nu bij mijn leerfase van de seinen. Ik heb een (voor mij) rare situatie:
    [ afbeelding ]

    Er staan 3 treinen voor "twoway pre signals" en die andere trein rijd rondjes (echt waar) en die seinen het meest dicht bij de stations zijn "twoway exit signals". Maar omdat die ene trein maar rondjes rijdt, heb ik een "ns opstopping". Iemand een oplossing? Ik ben nog een beetje aan het expirimenteren met die signalen, dus kan er gerust iets fout hebben gedaan Ik ga er niet vanuit dat het een bug is

    Alvast bedankt,
    Maak screenshots voortaan met OpenTTD zelf door ctrl-s en sla op in PNG-formaat, dan zien we het allemaal wat beter...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 5 januari 2009 @ 11:55:24 #254
    217148 Saninl
    Kermit is gangstar!
    pi_64680434
      maandag 5 januari 2009 @ 11:57:38 #255
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64680522
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 11:55 schreef Saninl het volgende:
    [ afbeelding ]
    Het lijkt erop alsof je bij dat onderste station one-ways hebt gebruikt... Zo kunnen die treinen het station niet inrijden en blijven ze dus rondjes rijden.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 5 januari 2009 @ 11:58:15 #256
    217148 Saninl
    Kermit is gangstar!
    pi_64680553
    Moet ik er dan 2 ways van maken? Dan zoeken ze toch de kortste weg? en bij one ways toch de vrije weg?
      maandag 5 januari 2009 @ 11:59:36 #257
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64680606
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 11:57 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Het lijkt erop alsof je bij dat onderste station one-ways hebt gebruikt... Zo kunnen die treinen het station niet inrijden en blijven ze dus rondjes rijden.
    Je moet hier natuurlijk wel two-ways gebruiken, aangezien ze het station in én uit moeten kunnen rijden, twee kanten op dus. One-way signals zorgen voor eenrichtingsverkeer, treinen kunnen er niet van een andere kant langs.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 5 januari 2009 @ 12:10:52 #258
    217148 Saninl
    Kermit is gangstar!
    pi_64681010
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 11:59 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Je moet hier natuurlijk wel two-ways gebruiken, aangezien ze het station in én uit moeten kunnen rijden, twee kanten op dus. One-way signals zorgen voor eenrichtingsverkeer, treinen kunnen er niet van een andere kant langs.
    Maar wat doe ik dan fout?
      maandag 5 januari 2009 @ 12:12:09 #259
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64681046
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 12:10 schreef Saninl het volgende:

    [..]

    Maar wat doe ik dan fout?
    Dat zeg ik net, je hebt one-way signals voor dat onderste station staan, de treinen kunnen er dus alleen maar uitrijden en niet inrijden. Die moet je dus even omzetten naar two-way, dan zou het moeten werken.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 5 januari 2009 @ 12:12:52 #260
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64681078
    Het vreemde is dat je het bij het bovenste station wel goed hebt gedaan...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 5 januari 2009 @ 12:16:54 #261
    217148 Saninl
    Kermit is gangstar!
    pi_64681207
    Owja, thnx Het lukt nuuu
    pi_64681237
    ze staan boven (bij de fabriek) wel goed, maar daar kan de trein niet naar toe omdat alle lijnen 1 kant op gaan, namelijk naar beneden

    Zet op een aantal bijvoobeeld 3 van de 6 de signals de andere kant op. en dan bij het station onder dubbele (net zoals het station boven)

    maar wil je het beter doen, zorg dan dat de trein aan 1 kant het station in gaat en aan de andere kant uit
      maandag 5 januari 2009 @ 12:19:13 #263
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64681289
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 12:16 schreef Saninl het volgende:
    Owja, thnx Het lukt nuuu
    Mooi
    Nu nog even die overdosis aan parallelle sporen vervangen door 1 heengaand spoortje en 1 teruggaand spoortje waarop dus one-way signals staan. Zie ook dit plaatje uit de OP (waaraan je het antwoord op je vraag ook al had kunnen zien ).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 5 januari 2009 @ 12:21:42 #264
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64681389
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 12:17 schreef Roellie80 het volgende:
    ze staan boven (bij de fabriek) wel goed, maar daar kan de trein niet naar toe omdat alle lijnen 1 kant op gaan, namelijk naar beneden

    Alle zes de lijnen hebben aan beide kanten two-ways, treinen kunnen daar gewoon beide kanten op hoor.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64681905
    Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt.
    quote:
    Ro-Ro stands for Roll-On, Roll-Off (or Roll In, Roll Out, depending who you ask) - trains enter the bottom end of station and exit the other end. Trains entering the station do not have to wait for trains leaving. This is great for medium amounts of traffic. Without pre-signals, it's no good for high-traffic stations (e.g., stations serving factories) because once all platforms are full, the train waits at the two way signal for the platform closest to the entrance.
    Ik heb voor het overzicht overal seinen geplaatst. Tenminste, ik denk dat het overzichtelijker is
    Voordat een trein een station binnengaat moet het geforceerd eerst een depot in. vervolgens blijft de trein wachten tot er een vrij spoor is. werkt altijd goed dit.

    edit; ik heb een foutje gemaakt, het signal onder het station onderin is dubbel, een enkele was hier ook genoeg geweest...

    [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2009 12:38:57 ]
    pi_64681962
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 12:21 schreef Bart het volgende:

    [..]


    Alle zes de lijnen hebben aan beide kanten two-ways, treinen kunnen daar gewoon beide kanten op hoor.
    je hebt gelijk, ik zag het niet goed
      maandag 5 januari 2009 @ 12:38:14 #267
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64681983
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 12:36 schreef Roellie80 het volgende:
    Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt.
    [ afbeelding ]
    [..]

    Ik heb voor het overzicht overal seinen geplaatst. Tenminste, ik denk dat het overzichtelijker is
    Voordat een trein een station binnengaat moet het geforceerd eerst een depot in. vervolgens blijft de trein wachten tot er een vrij spoor is. werkt altijd goed dit.
    In de OP staat al wat een RoRo is, met duidelijke plaatjes hoe je ze moet bouwen... Beetje dubbel werk zo.

    En die geforceerde treindepots zijn echt lomp, treinen raken de weg kwijt. Als je ze al perse elke ronde naar een depot wil laten gaan, neem dat dan gewoon in de voertuigorders op.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64682021
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 12:38 schreef Bart het volgende:

    [..]

    In de OP staat al wat een RoRo is, met duidelijke plaatjes hoe je ze moet bouwen... Beetje dubbel werk zo.
    maar.. maar ik moet mijn werkdag ook doorkomen
      maandag 5 januari 2009 @ 12:41:13 #269
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64682082
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 12:39 schreef Roellie80 het volgende:

    [..]

    maar.. maar ik moet mijn werkdag ook doorkomen
    Ja oke, dan moet het maar
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64682295
    Plaatje van 4,3MB...altijd goed voor modem-gebruikers
      maandag 5 januari 2009 @ 12:50:13 #271
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64682385
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 12:36 schreef Roellie80 het volgende:
    Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt.
    [ afbeelding ]
    [..]

    Ik heb voor het overzicht overal seinen geplaatst. Tenminste, ik denk dat het overzichtelijker is
    Voordat een trein een station binnengaat moet het geforceerd eerst een depot in. vervolgens blijft de trein wachten tot er een vrij spoor is. werkt altijd goed dit.

    edit; ik heb een foutje gemaakt, het signal onder het station onderin is dubbel, een enkele was hier ook genoeg geweest...
    En waarom gebruik je in godsnaam combo-signals voor de stationssporen? Gewoon exitsignals zijn genoeg hoor?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64682469
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 12:47 schreef MaxMark het volgende:
    Plaatje van 4,3MB...altijd goed voor modem-gebruikers
    sorry..

    ik doe ook een keer wat moeite.. krijg alleen gezeur
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 12:50 schreef Bart het volgende:

    En waarom gebruik je in godsnaam combo-signals voor de stationssporen? Gewoon exitsignals zijn genoeg hoor?
    bij de uitgangen van de station staan toch gewoon de "normal" signals welke ook op de rest van de lijn staan
      maandag 5 januari 2009 @ 12:56:19 #273
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64682611
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 12:52 schreef Roellie80 het volgende:
    bij de uitgangen van de station staan toch gewoon de "normal" signals welke ook op de rest van de lijn staan
    Nee, de seinen na het presignal, dat zijn combosignals in plaats van exit signals (3x ctrl-klik ipv 2x ctrl-klik).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64682785
    ok, als jij het zegt, hoe dan ook, het werkt wel

    over die depo's, het kan inderdaad gebeuren dat ze dan verdwalen helemaal wanneer je ze op verschillende plaatsen zo aansluit.
      maandag 5 januari 2009 @ 13:02:16 #275
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64682840
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 13:00 schreef Roellie80 het volgende:
    ok, als jij het zegt, hoe dan ook, het werkt wel
    Het werkt wel, maar het is niet zoals het bedoeld is
    quote:
    over die depo's, het kan inderdaad gebeuren dat ze dan verdwalen helemaal wanneer je ze op verschillende plaatsen zo aansluit.
    Daarom dus gewoon doorgaand spoortje leggen. In de treinorders kan je gewoon Ga naar depot opnemen als je op een depot klikt.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 5 januari 2009 @ 13:44:22 #276
    217148 Saninl
    Kermit is gangstar!
    pi_64684282
    Owja, en wat heb je aan een langer station?
      maandag 5 januari 2009 @ 14:00:10 #277
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64684799
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 13:44 schreef Saninl het volgende:
    Owja, en wat heb je aan een langer station?
    Dat je treintjes langer kunnen worden. Maar zolang het station langer is dan de langste trein die er stopt, maakt het verder niet uit hoeveel langer het is.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 5 januari 2009 @ 14:11:58 #278
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_64685237
    Je naam...
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 7 januari 2009 @ 16:56:18 #280
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_64776564
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 11:58 schreef Saninl het volgende:
    Moet ik er dan 2 ways van maken? Dan zoeken ze toch de kortste weg? en bij one ways toch de vrije weg?
    NEE, dat is al sinds de introductie van NPF niet meer zo, om dit maar weer eens een keer uit de wereld te helpen.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      woensdag 7 januari 2009 @ 17:05:24 #281
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64777009
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 16:56 schreef yorP het volgende:

    [..]

    NEE, dat is al sinds de introductie van NPF niet meer zo, om dit maar weer eens een keer uit de wereld te helpen.
    Ten eerste is het zoals hij het zegt sinds het begin der mensheid nooit zo geweest. Ten tweede is het andersom wel waar, bij de normale seinen (zijnde niet pre-signals). Zoals in dit plaatje dus. Bij stationsingangen hoeven inderdaad geen dubbele seinen meer gebruikt te worden als je NPF aan hebt staan. Ik zal dit ook nog eens aanpassen in de volgende versie van de OP.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64810661
    Bart... legt uwen internet eruit?
    Er gaat niets boven Groningen
      donderdag 8 januari 2009 @ 14:45:48 #283
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64811325
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 14:29 schreef sander-3 het volgende:
    Bart... legt uwen internet eruit?
    Ja. Kutmodem van Wanadoo kan niet zo goed met torrents omgaan Nu download ik die al niet zo vaak, maar ben nu toch ff een paar films aan het binnenhalen Vanavond als ik thuis ben reset ik het modem weer, en dan kunnen we weer spelen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 8 januari 2009 @ 14:48:16 #284
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_64811425
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 17:05 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ten eerste is het zoals hij het zegt sinds het begin der mensheid nooit zo geweest. Ten tweede is het andersom wel waar, bij de normale seinen (zijnde niet pre-signals). Zoals in dit plaatje dus. Bij stationsingangen hoeven inderdaad geen dubbele seinen meer gebruikt te worden als je NPF aan hebt staan. Ik zal dit ook nog eens aanpassen in de volgende versie van de OP.
    Maar wel dubbele seinen plaatsen bij ingangen kan verder geen kwaad toch? Ik doe het nog altijd wel, wist ook niet dat het niet meer nodig was
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 8 januari 2009 @ 14:55:50 #285
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64811729
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 14:48 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Maar wel dubbele seinen plaatsen bij ingangen kan verder geen kwaad toch? Ik doe het nog altijd wel, wist ook niet dat het niet meer nodig was
    Het kan geen kwaad inderdaad. Het enige nadeel is dat treinen dan langs de verkeerde kant het station uit kunnen rijden, waardoor ze de ingang blokkeren. Als je one-ways hebt, gebeurt dat niet.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64812030
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 14:45 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ja. Kutmodem van Wanadoo kan niet zo goed met torrents omgaan Nu download ik die al niet zo vaak, maar ben nu toch ff een paar films aan het binnenhalen Vanavond als ik thuis ben reset ik het modem weer, en dan kunnen we weer spelen
    Die van mij heeft er geen problemen mee hoor
    Er gaat niets boven Groningen
      donderdag 8 januari 2009 @ 15:04:50 #287
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64812123
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 15:02 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Die van mij heeft er geen problemen mee hoor
    Heb jij dan ook een oude Wanadoo-livebox?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_64812161
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 15:04 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Heb jij dan ook een oude Wanadoo-livebox?
    Jep..

    Die firmware is gewoon kut.. je kan amper wat instellen.
    Er gaat niets boven Groningen
      donderdag 8 januari 2009 @ 15:16:23 #289
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64812655
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 15:05 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Jep..

    Die firmware is gewoon kut.. je kan amper wat instellen.
    Ik heb dan ook alles openstaan, mijn router handelt alles wel af zoals het hoort Alleen die torrents dus
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 8 januari 2009 @ 15:42:49 #290
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64813881
    Ik zie dat ik moet opschieten als ik nog wat aanpassingen aan de OP wil maken, deze is alweer bijna vol...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 8 januari 2009 @ 21:54:52 #291
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64828819
    waarom is altijd alle olie op mijn landje na 20-35 jaar weg das een dikke inkomst olie>raffinaderij >GOODIES=profit+stad vergroting
    maar bij mij is alle olie op na 20-35 jaar en 10 jaar later gaan er veel raffinaderijen dan dicht en geld verdienen op passagiers+post gaat gewoon niet makkelijk
    en ik word knetter gek van 100 berichten van farm blbalba productie is gezakt met 12%
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
    pi_64828914
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 21:54 schreef cherrycoke het volgende:
    waarom is altijd alle olie op mijn landje na 20-35 jaar weg das een dikke inkomst olie>raffinaderij >GOODIES=profit+stad vergroting
    maar bij mij is alle olie op na 20-35 jaar en 10 jaar later gaan er veel raffinaderijen dan dicht en geld verdienen op passagiers+post gaat gewoon niet makkelijk
    en ik word knetter gek van 100 berichten van farm blbalba productie is gezakt met 12%
    Omdat de bron dan uitgeput is? Is in het echt toch ook zo Ik weet niet of het in het spel daar aan ligt hoor. .
    Er gaat niets boven Groningen
    pi_64828920
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 21:54 schreef cherrycoke het volgende:
    en ik word knetter gek van 100 berichten van farm blbalba productie is gezakt met 12%
    Die kun je gewoon uitzetten
      donderdag 8 januari 2009 @ 21:59:08 #294
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64829085
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 21:56 schreef Piles het volgende:

    [..]

    Die kun je gewoon uitzetten
    ehhm hoe precies
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
    pi_64829569
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 21:59 schreef cherrycoke het volgende:

    [..]

    ehhm hoe precies
    Je hebt ergens zo'n kranten knopje in je balk.. rechts geloof ik
    Er gaat niets boven Groningen
      donderdag 8 januari 2009 @ 22:09:31 #296
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64829669
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 21:56 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Omdat de bron dan uitgeput is? Is in het echt toch ook zo Ik weet niet of het in het spel daar aan ligt hoor. .
    ik begin altijd met olie daarna ga ik grote steden met elkaar verbinden bussen treinen etc etc
    dan ga ik boederijen en staal maken = goodies voor stad
    en na 1980 geloof ik is het mogelijk dat er booreilanden komen als je water hebt daar kunnen helikopters op landen + olie voor scheepsvervoer aleen jammer dat die schepen zo duur zijn
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      donderdag 8 januari 2009 @ 22:09:46 #297
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_64829689
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 22:07 schreef sander-3 het volgende:

    [..]

    Je hebt ergens zo'n kranten knopje in je balk.. rechts geloof ik
    bedankt
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      vrijdag 9 januari 2009 @ 07:45:26 #298
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64839165
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 21:54 schreef cherrycoke het volgende:
    waarom is altijd alle olie op mijn landje na 20-35 jaar weg das een dikke inkomst olie>raffinaderij >GOODIES=profit+stad vergroting
    maar bij mij is alle olie op na 20-35 jaar
    It's not a bug, it's a feature.
    quote:
    en 10 jaar later gaan er veel raffinaderijen dan dicht
    Daarvoor ontstaan er tegen die tijd ook boorplatformen die olie produceren. Ook kun je gewoon een nieuwe raffinaderij bouwen.
    quote:
    en geld verdienen op passagiers+post gaat gewoon niet makkelijk
    Je hebt nog meer industrieėn hoor...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 12:42:26 #299
    154136 Stammies
    We can save this world.
    pi_64847433
    Bij mijn detailed performance rating scoor ik overal 100% behalve bij Min. Profit. Hoe krijg je dat balkje op 100%?
    You people don't understand. I'm not locked in here with you, you're locked in here with me!
      vrijdag 9 januari 2009 @ 12:48:21 #300
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_64847628
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 12:42 schreef Stammies het volgende:
    Bij mijn detailed performance rating scoor ik overal 100% behalve bij Min. Profit. Hoe krijg je dat balkje op 100%?
    Door je minimum profit omhoog te krikken.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 12:55:54 #301
    154136 Stammies
    We can save this world.
    pi_64847894
    Ik maak op dit moment gemiddeld 2,5 miljoen winst per jaar. Wat wordt dan onder minimum profit verstaan?
    You people don't understand. I'm not locked in here with you, you're locked in here with me!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')