1 |
We hebben hem slechts een deel of 10 ofzoquote:Op vrijdag 19 september 2008 18:46 schreef Gamer_V het volgende:
Toffe nieuwe OP. Ja ik heb even wat delen gemist denk ik
Je moet wel twee sporen hebben natuurlijk, eentje voor aankomende en eentje voor vertrekkende treinen. Zo staan twee treinen tegenover elkaar, die kunnen dan natuurlijk nergens heen. Kijk eens in de prachtige OP, die heb ik niet voor niets gemaaktquote:Op vrijdag 19 september 2008 22:49 schreef dutch_cyclist het volgende:
Waar kan ik duidelijke uitleg in het nederlands vinden over de seinen en hoe ze geplaatst moeten worden.
Ik speel het spel al een geruime tijd (lees 3 jaar) maar het wordt maar eens tijd om complexere stations te bouwen met daarbij horende seinen.
Ik heb al verschillende sites bekeken en na aanleiding daarvan seinen geplaatst, maar het werkt bij mij niet goed.
Waar moet je de combo pre-signals plaatsen? Voor of na een splitsing? Of beide?
http://i330.photobucket.c(...)ansport14Jun2001.png
Zoals het plaatje hierboven werkt het niet
Een nachtje slapen doet wonderen, maar het is me gelukt om iets complex voor mijn doen te maken, bedanktquote:Op zaterdag 20 september 2008 04:43 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Je moet wel twee sporen hebben natuurlijk, eentje voor aankomende en eentje voor vertrekkende treinen. Zo staan twee treinen tegenover elkaar, die kunnen dan natuurlijk nergens heen. Kijk eens in de prachtige OP, die heb ik niet voor niets gemaakt
Hiervoor moet je dan ook eerst een tram grf laden.quote:Op zondag 21 september 2008 01:34 schreef Palmboom313 het volgende:
Ben nu al tijdje bezig met 1 game maar ik kan maar geen tram rails bouwen is dit niet mogelijk of hoe zit dit?
Lijkt me niet, want dat is afhankelijk van de snelheid van de treinen, het vermogen van de treinen, de belading van de treinen, het type spoor, de opbouw van het spoor ervoor, de opbouw van het spoor erna, het gebruik van seinen, de afstand tussen de seinen, de tijdsdistributie van de treinen enzovoorts...quote:Op maandag 22 september 2008 17:51 schreef dutch_cyclist het volgende:
Bestaat er een tabel/formule waarbij je kan zien hoeveel treinen er maximaal op een RoRo station laden/lossen van een x aantal banen?
Mja, geld is inderdaad op een moment het probleem niet meer, wat wel een probleem wordt zijn te langzame pc's...quote:Op maandag 22 september 2008 19:52 schreef Gamer_V het volgende:
Ik heb nu op de fok!server bijna mijn cirkel om de hele kaart af ... geld zat, maar wat moet je ermee? Uit verveling ga ik dan maar kanalen aanleggen voor overdreven bootvervoer en gigantisch terraformen. Heb ik eigenlijk altijd. De nummers 1 en 2 haal ik nooit meer in. (Wat moet je in godsnaam met 7 miljard vanOekelen? ) Opnieuw beginnen is ook weer zo nutteloos.
YAPF voor schepen moet ook uit, het vertraagt het spel echt gigantisch... Gewoon wat boeien plaatsen, komen de scheepjes wel aanquote:Op maandag 22 september 2008 22:50 schreef Gamer_V het volgende:
Hmm, ik zie dat YAPF voor schepen uitstaat. Maar ze varen sowieso geen lange afstanden.
Tot een aantal mensen aangeven dat het nodig is, of ik zie dat er al een tijd niets gebouwd isquote:Op donderdag 25 september 2008 00:38 schreef Gamer_V het volgende:
Oké, nu begint de FOK! server wat traag te worden.
Hoelang laat je dit meestal doorlopen Merovingian?
Ik heb een linksys met dd-wrt, connecties staat op 4096 en torrents heb ik niet aan staan op dit moment. Althans, toen mijn server nog online was. Nu is schijnbaar mijn Wanadoo Livebox vastgelopen waardoor mijn server offline is En hier vanuit Turkije is het lastig om die te resetten Dus jullie moeten tot 's avonds 4 oktober wachten voordat er weer gespeeld kan worden op de Fok!server...quote:Op donderdag 25 september 2008 02:40 schreef maartena het volgende:
OpenTTD is wat gevoelig wat betreft de connectie..... als er andere software aanwezig is op de client of server die met regelmaat (enkele malen per seconde) connecties maakt, en afbreekt, - zoals bijvoorbeeld bekende P2P software, torrents etc - dan kun je nogal eens traagheidsproblemen krijgen.... helemaal als je een home-router hebt, de meeste modellen - inclusief linksys - kunnen maximaal 512 connections per seconde aan.
Met DD-WRT op linksys kun je dit opkrikken tot 4096, en dan is het probleem met torrents en OpenTTD ook niet echt meer aanwezig, MITS je de torrents op een andere PC draait dan de OpenTTD server. (Client kant maakt in dat geval weer weinig uit).
Heb je geen Linksys met DD-WRT, dan kun je ook je torrent ap op maximaal 100 of 150 global connections zetten.... je krijgt dan toch je downloads op prima snelheden binnen, maar OpenTTD wordt niet/nauwelijks verstoord.
Tja, OpenTTD is nu eenmaal wat gevoelig wat dat betreft
Wauw, ziet er complex uitquote:Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[ link | afbeelding ]
toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
Stap eens over op OpenTTDquote:Op donderdag 25 september 2008 11:56 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik ben weer begonnen met TTD, en ik kom weer hetzelfde probleem tegen als een jaar geleden (ondanks een schone installatie):
Na verloop van tijd (ca. 30 minuten IRL) accepteren een aantal stations opeens niets meer (Accepts: Nothing); waardoor mijn hele netwerk (en ratings) in de soep loopt...
Het probleem is opgelost wanneer je het station opnieuw bouwt, maar ja; dan moet ik dus elk half uur al m'n stations gaan vervangen
TTDPatch 2.5.x overigens.
alleen maar fixes en geen features. heb nog niet echt in detail gekeken of het belangrijke fixes zijn maargoed het is wel weer een stap vooruitquote:Op donderdag 25 september 2008 11:49 schreef Merovingian het volgende:
Voor de early adaptors is 0.6.3 RC1 trouwens uit. Ik wacht met updaten van de servers totdat 0.6.3 final uit is, maar voor de liefhebber staat de RC hier.
Ze hadden het beter 0.6.2.1 kunnen noemen dan..quote:Op donderdag 25 september 2008 13:31 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
alleen maar fixes en geen features. heb nog niet echt in detail gekeken of het belangrijke fixes zijn maargoed het is wel weer een stap vooruit
Ow?quote:Op donderdag 25 september 2008 15:09 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ze hadden het beter 0.6.2.1 kunnen noemen dan..
Wil jij de graphic/build pack(s) die je gebruikt ergens uploaden? Ziet er namelijk erg nice uitquote:Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[ link | afbeelding ]
toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
Kan ik ook Even een multiplayertje:quote:Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[ link | afbeelding ]
toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
OpenTTDCoop grfpack.quote:Op donderdag 25 september 2008 15:59 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Wil jij de graphic/build pack(s) die je gebruikt ergens uploaden? Ziet er namelijk erg nice uit
quote:Op donderdag 25 september 2008 15:59 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Wil jij de graphic/build pack(s) die je gebruikt ergens uploaden? Ziet er namelijk erg nice uit
nice, je hebt ook nog alle ECTS-vectors aan zie ik. Ook een grappige kaart, worldmap met landen als steden?quote:Op donderdag 25 september 2008 16:56 schreef yorP het volgende:
[..]
Kan ik ook Even een multiplayertje:
[ link | afbeelding ]
[..]
OpenTTDCoop grfpack.
Dat klopt, komt van http://clanmega.warlink.eu (ja ik weet, spam spam, stoute ik, foei yorP!)quote:Op donderdag 25 september 2008 17:11 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
nice, je hebt ook nog alle ECTS-vectors aan zie ik. Ook een grappige kaart, worldmap met landen als steden?
Thanks, even een vraagje ik wil nu dus de parameters veranderen van de Total Town Replacement.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:56 schreef yorP het volgende:
[..]
Kan ik ook Even een multiplayertje:
[ link | afbeelding ]
[..]
OpenTTDCoop grfpack.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 1st 0 - Use the new building types only, default TTD buildings are disabled 1 (default) New house types are added without modifying the old types, so towns will have both original TTD and new buildings. 2nd 0 (default) time sequence is followed. 1 - Force the 1920-1950 era. This means that the graphics for this era are used no matter what year it actually is in the game. 2 - Force the 1950-1980 era. 3 - Force the 1980-2010 era. 4 - Force the 2010-forever era. 5 - Mix all eras. This means buildings from all eras can appear no matter what year it is in the game. 3rd 0 - Don't use TTRS-v3 roads and bridges. 1 - Use TTRS-v3 roads and default TTD road bridges. 2 (default) Use TTRS-v3 roads and road bridge graphics. 4th 0 (default for TTDpatch) Use TTRS-v3 airports and heliports. 1 (default for openTTD) do not use TTRS-v3 airports and heliports. If you don't set these parameters in your newgrf[w].cfg file, the default settings will be used. |
1 |
Ah spaties dus thanks, heb die airports inderdaad uit gezet de intercontinentall zeg er niet uitquote:Op zaterdag 27 september 2008 19:33 schreef yorP het volgende:
Probeer eens:
[ code verwijderd ]
Maar die TTRS-Airports zien er niet zo goed uit in openttd, landingsbaan zit ergens midden in een gebouw...
"Ow?"quote:Op donderdag 25 september 2008 15:58 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ow?
Kan jij eens uitleggen welke nieuwe features er in 0.6.2(.0) zitten?
Of in 0.6.1?
Nieuwe features komen pas in 0.7.0. (waaronder enkele heele mooie :-) )
Jawel hoor, het is alleen raar om dan te zeggen dat het 0.6.2.1 zou moeten zijn, want waarom zijn ze ooit bij de 0.6.2 gekomen terwijl er geen nieuwe features tov 0.6.0 in 0.6.2 & 0.6.1 zitten? 0.6.3 is dus eigenlijk vrij logisch lijkt me. Het tweede nummer is gewoon het versienummer en het derde nummer is het nummer van de bugupdate (of hoe je dat ook noemt).quote:Op zaterdag 27 september 2008 22:59 schreef MaxMark het volgende:
[..]
"Ow?"
Volgens mij snap je mijn zin niet helemaal.
Jij hebt gelijk hoor.quote:Op zondag 28 september 2008 10:40 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Jawel hoor, het is alleen raar om dan te zeggen dat het 0.6.2.1 zou moeten zijn, want waarom zijn ze ooit bij de 0.6.2 gekomen terwijl er geen nieuwe features tov 0.6.0 in 0.6.2 & 0.6.1 zitten? 0.6.3 is dus eigenlijk vrij logisch lijkt me. Het tweede nummer is gewoon het versienummer en het derde nummer is het nummer van de bugupdate (of hoe je dat ook noemt).
Even bij de patches kijken -> Voertuigen -> Maximaal aantal wegvoertuigen per speler aanpassenquote:Op zondag 28 september 2008 11:57 schreef Damzkieee het volgende:
Waarom kan ik geen enkele van de getoonde voertuigen bouwen? Ik snap dr werkelijk geen fuck van
Kan geen bussen, vrachtwagens of whatever bouwen. Zegt telkens: kan het gekozen wegvoertuig niet bouwen
Iemand tips? of een manual?
Waar bouw ik een depot?quote:Op zondag 28 september 2008 12:10 schreef yorP het volgende:
Bouw je ze wel in een depot?
Euh Open TTD van hierboven. Voertuigsets geen idee. Had de tijd al naar 2000 gezet omdat ik anders tien jaar helemaal geen voertuigen zag.quote:Op zondag 28 september 2008 12:12 schreef Zero2Nine het volgende:
Welke versie gebruik je en eventueel: welke extra voertuigsets?
Het bouwmenu bovenin. Als je bijvoorbeeld wegvoertuigen wilt kopen, klik je op de pictogram met een stukje straat. Nu kun je alles weg-gerelateerd bouwen, ook depots voor wegvoertuigen. Deze bouw je aan een stuk weg, waarna je een voertuig (bijvoorbeeld bus) tussen twee haltes laat rijden. Deze haltes moet je ook zelf bouwen.quote:
Lees even het stappenplan uit de OP met bijbehorend plaatjequote:
Dat zei ik alquote:Op maandag 29 september 2008 12:45 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Lees even het stappenplan uit de OP met bijbehorend plaatje
Oepsquote:
Een boerderij accepteert ook niets, die produceert alleen maar. Klik er maar eens op, dan zie je de productieniveaus. De spullen die een boerderij produceert moet je naar een fabriek vervoeren. Als je op een fabriek klikt, je dan ook wat hij accepteert. Zo moet je dus uitvinden wat je van waar naar waar moet vervoeren.quote:Op maandag 29 september 2008 13:20 schreef Damzkieee het volgende:
Ik kan er nog steeds niks van ben al wel weer een beetje verder though. Wat is nou wijsheid om aan het begin te doen? Als ik een simpele treinverbinding maak ben ik al bijna al het geld kwijt. En waarom accepteert mijn station niets, terwijl ik hem naast een gigantische boerderij bouw?
Ik speel trouwens in het Netherlands scenario. Iemand wat startup tips voor me?
Ik begin meestal met kolentransport, dus van een kolenmijn naar een elec. centrale.quote:Op maandag 29 september 2008 13:20 schreef Damzkieee het volgende:
Ik kan er nog steeds niks van ben al wel weer een beetje verder though. Wat is nou wijsheid om aan het begin te doen? Als ik een simpele treinverbinding maak ben ik al bijna al het geld kwijt. En waarom accepteert mijn station niets, terwijl ik hem naast een gigantische boerderij bouw?
Ik speel trouwens in het Netherlands scenario. Iemand wat startup tips voor me?
Dat klopt dus, want een boerderij accepteert ook niets. Zodra je een trein laat rijden van dat station naar een station bij een fabriek die graan en vee accepteert, komt er vanzelf graan en vee te staan op het station bij die boerderij.quote:Op maandag 29 september 2008 13:54 schreef Damzkieee het volgende:
Dat bedoelde ik. Ik zette mijn station tegen de boerderij aan, maar er stond dat het station niets accepteert. Alleen wat post vanuit de nabij gelegen stad.
Een boerderij heeft niets nodig aan grondstoffen, die produceert alleen maar:quote:Op maandag 29 september 2008 13:54 schreef Damzkieee het volgende:
Dat bedoelde ik. Ik zette mijn station tegen de boerderij aan, maar er stond dat het station niets accepteert. Alleen wat post vanuit de nabij gelegen stad.
Ja, coal naar power stations is altijd een goede startlijn.quote:Op maandag 29 september 2008 14:20 schreef Damzkieee het volgende:
Okay, dus een lijntje VAN de boerderij naar de fabriek is voldoende in dat geval.
Het meeste verdienen aan het begin kan door goederen (kolen) naar de power stations te brengen?
Steden maken kan alleen maar in de scenario editor, of als je de found city-patch toevoegt. Steden laten groeien is niet zo moeilijk, gewoon passagiers vervoeren. 5 stations/bushaltes die elk minimaal eens in de 20 dagen bezocht worden door een voertuig en de stad groeit maximaal. Althans, in temperate. Bij arctic en desert moet je ook nog voedsel en water naar de stad vervoeren.quote:Op maandag 29 september 2008 15:05 schreef Damzkieee het volgende:
OK, ga ik dat straks eens doen Hoe kan ik trouwens steden maken of laten groeien?
Zo.quote:Op maandag 29 september 2008 16:49 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik wil wel eens op de server meespelen, ben vorige week overgestapt van TTDPatch naar OTTD ( ).
De server is echter vol; zijn er kickbare bedrijven?
Maar ook: hoe langer onderweg (daarbij ook de wachttijd gerekend op het station) hoe minder het waard is bij aankomst. Maak de lijnen dus niet te lang, hoewel kolen het minst in waarde afnemen van alle goederen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe verder je het vervoert, hoe meer winst
Uiteraard, maar wel lineairquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe verder je het vervoert, hoe meer winst
Zolang het binnen bepaalde grenzen blijft zal de stijging in inkomen door de grotere afstand hoger zijn dan de daling door de langere vervoerstijd. Ik weet niet of de dalende lijn (wachttijd vs inkomsten) zich doortrekt tot 0, in dat geval is er dus wel een grens aan hoever je kan gaan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:53 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar wel lineair
Stel: een trein legt 1 vakje per seconde af. Maakt het dan uit of ik:
A) De kolen naar een kolencentrale 1000 vakjes verderop breng, en de trein dus 2000 seconden doet over een retourtje, of
B) De kolen naar een kolencentrale 10 vakjes verderop breng, waardoor de trein 20 seconden doet over een retourtje (10% i.v.m. A), maar de opbrengst ook slechts 10% is.
?
mmm hoe zal ik dat formuleren, van de ene kant... maar anderzijds... NEEquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:59 schreef Damzkieee het volgende:
Kan ik de kaart trouwens ook draaien? Soms staat iets (een sein) half achter een boom of een ander object, waardoor je het bijna niet kunt zien. Gisteren de hele avond zitten kutten met seinen Ik kan niet eens 3 treinen op een dubbel spoortje laten rijden
Ik=noob.
Nu ja, dat zei ik dus, trein A zal veel meer winst geven trein Bquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:53 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar wel lineair
Stel: een trein legt 1 vakje per seconde af. Maakt het dan uit of ik:
A) De kolen naar een kolencentrale 1000 vakjes verderop breng, en de trein dus 2000 seconden doet over een retourtje, of
B) De kolen naar een kolencentrale 10 vakjes verderop breng, waardoor de trein 20 seconden doet over een retourtje (10% i.v.m. A), maar de opbrengst ook slechts 10% is.
?
Zoals ook een electra centrale aan een ijzermijnquote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
Industrieėn die niet bediend worden gaan op een willekeurig moment failliet
Ik zou sowieso geen vracht van een ijzermijn naar een kolencentrale brengenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:15 schreef Damzkieee het volgende:
Vaag verhaal: ik maak gisteren een stukje weg van een ijzermijn naar een elektriciteitscentrale, en keurig een depot voor een paar vrachtwagens. Ineens is die hele mijn weg!? WTF Alles voor niks gebouwd, kan ik het weer weghalen. Hoe de hell kan dat?
Waarom zou het niet handig zijn? Als er op een niet-vijandige manier gespeeld wordt is het een leuke spaarpot. Voor de rest beinvloed 't spel niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:33 schreef vanOekelen het volgende:
Zou het kopen van aandelen de volgende keer aub weer uit kunnen staan op de fokserver?
Voor een kleine illustratie van waarom het toestaan van aandelen niet handig is zie de fokserver.
hint: kijk naar de bedrijfswaarden
Ja, vrij simpel zelfs. Ik denk alleen dat het niet slim is om hier uit te leggen hoe.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Misbruiken? Dan mag jij mij uitleggen hoe.
Ik zit nu op mn werk en kan dus niet even gaan kijken in de bedrijfswaardetabel.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:14 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ja, vrij simpel zelfs. Ik denk alleen dat het niet slim is om hier uit te leggen hoe.
Als bewijs dat het makkelijk te misbruiken is kan je naar de bedrijfswaardengrafiek op de server kijken.
Mijn bedrijf was eerst +-62 miljoen pond waard, en dat andere bedrijf wat je sterk ziet fluctureren in waarde +- niets .
Plaatje:quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik zit nu op mn werk en kan dus niet even gaan kijken in de bedrijfswaardetabel.
Als je beide bedrijven in bezit hebt/toegang hebt tot kan dat wel.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Maar je kan je enken inkopen in een bedrijf dat minder of evenveel waard is, anders is het niet te doen. T'is niet zo dat je je in kan kopen in een bedrijf dat 50x meer waard is dan je eigen, om dan zo mee te liften. Ik zie dus het hele probleem neit zo.
Het hele punt was ook maar dat er misbruik van gemaakt kan worden...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En wat ik aangaf, op de pittige tijden server staat aandelen uit.
Stomme n00b vraag loop een paar jaar achter. maar zoals in het plaatje hierboven is dat de 32bit grapic versie? en hoe werkt het installeren der van? ben al blij dat ik de openTTD 0.6.3 versie aan de gang heb eigelijkquote:Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[ link | afbeelding ]
toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
Nee hoor dat is nog steeds 8bit, maar het zijn niet de standaard grfs maar een set genaamd "Total Town Replacement".quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:12 schreef Remon het volgende:
[..]
Stomme n00b vraag loop een paar jaar achter. maar zoals in het plaatje hierboven is dat de 32bit grapic versie? en hoe werkt het installeren der van? ben al blij dat ik de openTTD 0.6.3 versie aan de gang heb eigelijk
bomen weer afbreken en opnieuw planten. en dit herhaal totdat ze weer blij zijn. Als je teveel geld hebt waar je vanaf moet kun je ook "bribe local authority" proberen maar dit heeft als risico dat je betrapt kan worden en dan ben je sowies voor een tijdje appalling geloof ik.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:48 schreef Damzkieee het volgende:
Iemand nog tips om de gemeenteraad wat positiever te krijgen? Boompjes planten is niet meer mogelijk, er staat een compleet oerwoud
Bomen slopen wordt toch niet tof gevonden?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 13:00 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
bomen weer afbreken en opnieuw planten. en dit herhaal totdat ze weer blij zijn. Als je teveel geld hebt waar je vanaf moet kun je ook "bribe local authority" proberen maar dit heeft als risico dat je betrapt kan worden en dan ben je sowies voor een tijdje appalling geloof ik.
Bomen planten levert +7 op, bomen kappen kost 35 van je rating (die van -1000 tot +1000 loopt en stadsafhankelijk is).quote:Op donderdag 2 oktober 2008 13:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bomen slopen wordt toch niet tof gevonden?
Ja, dus wat boven gezegd werd, dat je moet planten/slopen/planten, is een downward spiral.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:29 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Bomen planten levert +7 op, bomen kappen kost 35 van je rating (die van -1000 tot +1000 loopt en stadsafhankelijk is).
Als je nu eerst een hoop bomen kapt, zeg 200 dan gaat je rating naar -1000, vervolgens kan je bomen terugplanten wat je +7 oplevert per boom met een maximum van 220, wat overeenkomt met "goed" / "good". Zie ook de welbekende OpenTTD wiki.
Volgens mij juist niet. Je kunt telkens weer je waardering tot 220 omhoog brengen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, dus wat boven gezegd werd, dat je moet planten/slopen/planten, is een downward spiral.
Uitgaand van wat ik dacht en vanoekelen met getallen bevestigd, zou dus 30 bomen planten 210 opleveren, welke je dan weer sloopt, wat je 1050 kost, waarna je er weer 30 plant, waarna je op -630 staat, gezien vanaf 0.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:38 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Volgens mij juist niet. Je kunt telkens weer je waardering tot 220 omhoog brengen.
Volgens mij denk je iets te moeilijk.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Uitgaand van wat ik dacht en vanoekelen met getallen bevestigd, zou dus 30 bomen planten 210 opleveren, welke je dan weer sloopt, wat je 1050 kost, waarna je er weer 30 plant, waarna je op -630 staat, gezien vanaf 0.
Ja oke, slopen als je score al op de bodem zit.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:14 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Volgens mij denk je iets te moeilijk.
Als je alle zo'n 200 bomen weghaalt, staat je rating op -1000. Als je daarna meer bomen weghaalt, maakt het niet meer uit. Plant je daarentegen weer nieuwe bomen, dan zal je rating met zo'n maximaal 1200 gaan stijgen. Oftewel, dan zit je op +200. Vanaf hier kun je weer wat gebouwtjes slopen en zodra je rating negatief is, haal je weer bomen weg en begint het weer opnieuw.
Dus ipv neerwaartse spiraal, is het een herhalende cirkel.
Jawel, als je een slechte rating hebt (alles onder goed) dan is het altijd voordelig om te doen. Je kunt je score altijd naar 220/goed brengen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja oke, slopen als je score al op de bodem zit.
MAar bomen slopen om te kunnen herplanten gaat niet werken
Staat een leuk stukje over in de OpeningsPost van dit topicquote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:26 schreef BlackRebel het volgende:
zo.. ben nieuw met het spel.. maar het lijkt me erg verslavend... en dat is goed!
maarehm, waarschijnlijk een gigantische noobvraag... is het mogelijk om een spoor één richting te laten zijn?
Ik had een mooie constructie gebouwd waar verschillende sporen het station in gaan, en waar er één uitkomt, maar de ene keer draait een trein in het station/depot en de andere keer niet, met als gevolg dat het systeem snel in de war is.
vraag me niet waarom ik dit wil, maar ik zat zo lang met stoplichten etc te knuppelen dat ik het ook wel wilde weten
Gisteren even snel servers geupdate.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:51 schreef vanOekelen het volgende:
OpenTTD 0.6.3 is overigens net uit, hij is hier te downloaden. Er zitten zoals al eerder gezegd geen nieuwe geatures in, het is puur een bugfix-release.
Ik zit er zelf ook even naar te kijken... kom er nog niet echt uitquote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:47 schreef dutch_cyclist het volgende:
Kan iemand uitleggen hoe ik de patches en diff bestanden kan toepassen?
Er wordt wel software genoemd, maar daar kom ik niet uit.
Het gaat om "found a town patch" en nog een aantal
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=21678quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:47 schreef dutch_cyclist het volgende:
Kan iemand uitleggen hoe ik de patches en diff bestanden kan toepassen?
Er wordt wel software genoemd, maar daar kom ik niet uit.
Het gaat om "found a town patch" en nog een aantal
In de OP staat uitgelegd hoe je 32bpp kan krijgen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:12 schreef Remon het volgende:
[..]
Stomme n00b vraag loop een paar jaar achter. maar zoals in het plaatje hierboven is dat de 32bit grapic versie? en hoe werkt het installeren der van? ben al blij dat ik de openTTD 0.6.3 versie aan de gang heb eigelijk
Van de OpenTTD wiki:quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Misbruiken? Dan mag jij mij uitleggen hoe.
Zo doe je dat dus, maar kan op veel servers niet, of de bedrijven hebben allemaal een wachtwoord, of ze zijn te jong en gaan te snel failliet, of aandelen staan uit.quote:You buy up 75% of a company, give it all your money (you have two TT's open, one is you and the other is your second company) and then sell the shares for more than you paid for them. Then you send the money back, and keep doing that. It is feasible to make about £300,000,000 using this method in a few minutes. Potentially the revenue from it is limitless.
Wat is het verschil in 0.6.3 danquote:Op zondag 5 oktober 2008 20:49 schreef Droopie het volgende:
ik snap geen pepernoot van die signal in de Open 0.6.3 versie.
En ik vind alleen maar info over presignals in een andere versie.
Bedoel je dat de mensen niet op het station worden afgezet of dat je geen inkomsten krijgt? als je het spel speelt zonder een patch als cargo destinations (ik neem aan dat jij gewoon 0.6.2 of .3 speelt) en je vervoert mensen naar een treinstation is dat geen tussenbestemming maar altijd de eindbestemming. Dus je ziet deze mensen er niet bijkomen op het station, ze "verdwijnen" gewoon.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:38 schreef Damzkieee het volgende:
Nou, ik wil eigenlijk ervoor zorgen dat passagiers die vanuit de stad komen, met de bus naar het station gaan en vanaf daar doorvervoerd kunnen worden naar andere (grote) steden. Alleen op de bushalte die aan het station vastgeplakt zit stapt blijkbaar niemand uit, terwijl bij de andere haltes wel genoeg mensen staan.
Ja, YAPP (Yet Another PBS Patch) zit alweer een tijdje in de nightly's (en dus niet in 0.6.3).quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:56 schreef Jump het volgende:
Zit er nu PBS in de laatste versies? Lange tijd niet gespeeld, en bij de opties zag ik iets staan van "Show reserved tracks". En zo ja, werkt het dan hetzelfde zoals in ttdpatch?
Werkt het ook in combinatie met de pre signals? Op de wiki vind ik er niet echt veel nutitge informatie over, en al een crash gehad in test spelletjequote:Op zondag 12 oktober 2008 17:23 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ja, YAPP (Yet Another PBS Patch) zit alweer een tijdje in de nightly's (en dus niet in 0.6.3).
Het werkt wel iets anders als de PBS van TTDPatch. Voor wat uitleg zie de OpenTTD wiki.
Volgens mij wel, dat is ook het grootste kritiekpunt op OTTD t.o.v. de originele TT. daar was het veel moeilijker om steden groot te laten worden.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 02:46 schreef MaxMark het volgende:
Ik heb nog nóóit een stad boven de 100,000 inwoners gehad
Is het gewoon een kwestie van minstens 5 busstations en wat 'overig' passagier/goederen-vervoer?
De bomen kun je onzichtbaar maken nu.quote:Op maandag 20 oktober 2008 05:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Gister met wat collega's gehad over TT, dus meteen maar openTTD weer binnengetrokken. Maar wat een mogelijkheid qua instellen. Zie soms door het bomen het bos niet meer.
Ik zou eerst even lekker zonder grf's spelen, de boel weer onder de knie krijgen, en pas als je op het "normale" spel bent uitgekeken, met grfs beginnenquote:Zeker die GRF gebeuren. Heb dat ook meteen maar binnengehaald, maar het maakt het spel er niet makkelijker op. Heb nou een hele waslijst en het is niet helemaal duidelijk wat wat is zeg maar. Dus dat is flink uitzoek en uitprobeer werk.
Dat waren maar 50 tramstations, met een paar miljoen passagiers wachtende in totaal.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:35 schreef MaxMark het volgende:
Ik bedoel, hoe krijg je dit ooit
[ afbeelding ]
Ik had laatst in een multiplayer game ook een stad van 182.000..... ik denk dat ik die wel naar de 200k had kunnen krijgen als ik niet gestopt was met spelen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:35 schreef MaxMark het volgende:
Ik bedoel, hoe krijg je dit ooit
[ afbeelding ]
bij je overzicht van bussen kan je dat geloof ik automatisch doen.. moet het alleen wel naar een nieuwere versie van een bus.quote:Op zondag 2 november 2008 14:02 schreef Sjibble het volgende:
Ik heb nog 1 ding dat me stoort aan het spel, misschien ook mede waarom ik gestopt was.
Na een aantal jaar had ik 50 busjes, en die moesten allemaal vervangen worden.
Nou moest ik die 1 voor 1 vervangen, en opnieuw hun haltes aanwijzen
Hoe zorg ik er voor dat dit automatisch gebeurt?
Hoeft niet eens per se. Je kunt in het patch menu aangeven dat voertuigen zich automatisch laten vervangen X tijd voor of na hun maximale leeftijd.quote:Op zondag 2 november 2008 14:45 schreef invine het volgende:
[..]
bij je overzicht van bussen kan je dat geloof ik automatisch doen.. moet het alleen wel naar een nieuwere versie van een bus.
www.openttd.orgquote:Op maandag 3 november 2008 01:13 schreef Sjibble het volgende:
En waar haal ik de recentste OpenTTD vandaan?
Dan spreek ik over een RAR als het kan? Zoals ik al zie is die van mij veroudert
quote:Op maandag 3 november 2008 01:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
www.openttd.org
Daar staat zelfs een .exe die al het werk al voor je doet
Dat kan idd automatisch, maar sowieso als je ze 1 voor 1 vervangt dan hoef je niet opnieuw alle haltes toe te wijzen. Dan doe je iets fout...quote:Op zondag 2 november 2008 14:02 schreef Sjibble het volgende:
Ik heb nog 1 ding dat me stoort aan het spel, misschien ook mede waarom ik gestopt was.
Na een aantal jaar had ik 50 busjes, en die moesten allemaal vervangen worden.
Nou moest ik die 1 voor 1 vervangen, en opnieuw hun haltes aanwijzen
Hoe zorg ik er voor dat dit automatisch gebeurt?
Of je leest de OP even, die is onder andere geschreven zodat niet iedereen 100x in het topic hoeft te vragen waar e.e.a. gevonden kan worden.quote:Op maandag 3 november 2008 01:13 schreef Sjibble het volgende:
En waar haal ik de recentste OpenTTD vandaan?
Dan spreek ik over een RAR als het kan? Zoals ik al zie is die van mij veroudert
2048*2048 heb ik nooit tof gevonden. Ik heb al werk genoeg op 512*512quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:20 schreef Sjibble het volgende:
Klopt, dacht er gelijk na de overname aan
Nu own ik de sterren uit de hemel in het 2048x2048
Ik laat even de grootste concurrent doorgroeien, daar bezit ik ook 75% van.
Ik own de sterren uit de hemel
Moeilijkheidsgraad = Gemiddeld
Je kan beter zorgen dat als een volle trein vertrekt, er een lege aankomt op je stationquote:en stations precies voldoende voorraad opbouwt tot de volgende trein arriveert
Treinen op full load zetten en dan zorgen dat er altijd precies 1 trein staat te laden.quote:Op zondag 9 november 2008 18:27 schreef MrSleep het volgende:
Sinds deze week ben ik weer eens opnieuw begonnen met OpenTTD en heb een vraagje:
1. Hoe krijg je de rangen van de vervoersdiensten omhoog? Ik zit met best veel stations waarvan die matig tot slecht zijn. Gevolg is denk ik dat die bedrijven minder gaan produceren en uiteindelijk failliet gaan
- Vervoer (graan/vee) van 40 blokjes afstand laat ik doen door een enkele trein. 60-80 blokjes door 2 treinen, 100 blokjes door 3 treinen, etc. met ieder 3 vee en 2 graan wagons zodat iedere trein vol vervoerd en stations precies voldoende voorraad opbouwt tot de volgende trein arriveert. Lijkt me allemaal vrij logisch, maar de rangen gaan toch omlaag zodat m'n hele idee instort en treinen verkocht moeten worden om de boel rendabel te krijgen. Zelfde verhaal is ook met kolen, olie en waarschijnlijk de rest.
Wat is de richtlijn om dit te voorkomen? Vervoer tot 40 blokjes alleen door vrachtwagens laten doen? Toch meer treinen inzetten met minder wagons? Wat anders?
quote:Op zaterdag 8 november 2008 18:44 schreef Merovingian het volgende:
Plaats eens een screenshot, het is nu niet helemaal duidelijk wat je bedoelt...
Welke versie van cargodest gebruik je?quote:Op maandag 10 november 2008 10:16 schreef FutureWorld het volgende:
[..]
Ik ben er inmiddels zelf al uit. Kwestie van n verkeerd seintje geplaatst..
Heeft er iemand ervaring met cargodest? Ik heb dit geprobeerd te installeren, maar wanneer ik 't spel opstart, verandert er niets. De foutmelding die ik krijg is dat 'ie sample.cat niet gevonden krijgt, evenals:
ini:ignoring invalid NewGRF 'genetric_tramsv0.4GRF': not found.
Bouw gewoon in een stad van ~1.500, een stuk of 5 tramhaltes en laat een stuk of 4 trams rondjes rijden. Steeds een beetje uitbouwen en je ratings hoog houden, dan groeit die stad vanzelf.quote:Op maandag 10 november 2008 17:00 schreef tralalala het volgende:
Heeft iemand voor mij een saved game met een zeer grote stad?
Dan kan ik kijken wat ik fout doe.
Ik krijg de steden nooit over de 30.000
quote:Op maandag 10 november 2008 13:13 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Welke versie van cargodest gebruik je?
Ja. Vannacht om 03.10 uur vond mijn server het schijnbaar leuk om zichzelf te resetten.quote:
quote:Op maandag 10 november 2008 21:17 schreef FutureWorld het volgende:
[..]
Latest release in cargodest is h1b7af927, released on 2008-09-21 11:18 UTC.
Deze.
Balen zeg. Gaan we nu opnieuw beginnen in deze map, of komt er een nieuwe?quote:Op zaterdag 15 november 2008 16:25 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ja. Vannacht om 03.10 uur vond mijn server het schijnbaar leuk om zichzelf te resetten.
Er is toch een nieuwe map nu?quote:Op maandag 17 november 2008 09:51 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Balen zeg. Gaan we nu opnieuw beginnen in deze map, of komt er een nieuwe?
Komt wel weeg goed. OpenTTD is een spel wat de meesten denk in fases spelen. Een tijdje is het leuk en dan stop je er weer even mee. Maar uiteindelijk begin je altijd wel weer een keer met spelen.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:58 schreef sk888er het volgende:
Ik dacht ik zoek het openttd topic is op maar blijkbaar is het nu dood?
Kloptquote:Op woensdag 3 december 2008 17:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Komt wel weeg goed. OpenTTD is een spel wat de meesten denk in fases spelen. Een tijdje is het leuk en dan stop je er weer even mee. Maar uiteindelijk begin je altijd wel weer een keer met spelen.
Daarom was ik er ook even weer naar op zoek:pquote:Op woensdag 3 december 2008 17:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Komt wel weeg goed. OpenTTD is een spel wat de meesten denk in fases spelen. Een tijdje is het leuk en dan stop je er weer even mee. Maar uiteindelijk begin je altijd wel weer een keer met spelen.
Hier.quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:50 schreef sk888er het volgende:
Weet iemand hier de copy paste tool te staan?
Iedereen kan erop spelen, niveau maakt niet uit, we houden het vriendschappelijk Het is momenteel wel rustig op de server. Maar log gerust inquote:Op zaterdag 27 december 2008 13:10 schreef sander-3 het volgende:
Ik heb het ook maar eens geinstalleerd.. voor het eerst sinds 1998 ofzo
Kan iedereen trouwens op die multiplayer server spelen? Wat is het niveau daar? Ik bedoel. ik heb het jaren niet gespeeld.. dus ik zit eerst nog even te kijken hoe ik alles het beste kan aanleggen enzo
Okay.. ik ga het eens proberen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:27 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Iedereen kan erop spelen, niveau maakt niet uit, we houden het vriendschappelijk Het is momenteel wel rustig op de server. Maar log gerust in
Voor dat onderste station staat een plaatje in de OP dat je letterlijk kan overnemen qua seinen. Voor het andere station moet je niet die sporen kruisen maar een brug of tunnel maken als je naar de andere kant van de mainline wil. Zoals dit plaatje (ook uit de OP), maar dan kun je dus 1 richting weglaten aangezien je treinen altijd maar 1 kant opgaan en van 1 kant komen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:46 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Okay.. ik ga het eens proberen.
Maar eerst wil ik eens uitzoeken hoe die seinen in vredesnaam werken.
Ik heb die wiki van openttd al eens gelezen, maar ik snap het gewoon niet
Ik heb bijvoorbeeld dit lijntje: (Ik weet dat het niet nodig is om de sporen hier aan elkaar te koppelen, maar ik wil het gewoon eens uitproberen)
[ afbeelding ]
Maar ik krijg het niet voor elkaar om die seinen goed te krijgen hoor.. ik heb alles maar eens opnieuw aangelegd, dus de seinen weggehaald..
Misschien dat jij een idee hebt?
Edit: ik ben nu ingelogd op deze server: 85.144.78.174:3984
Oke, ja sorry, ik had nog niet door dat die balkjes onder de seinen ook iets betekenen Zit jij nu ook op die server?quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:59 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Voor dat onderste station staat een plaatje in de OP dat je letterlijk kan overnemen qua seinen. Voor het andere station moet je niet die sporen kruisen maar een brug of tunnel maken als je naar de andere kant van de mainline wil. Zoals dit plaatje (ook uit de OP), maar dan kun je dus 1 richting weglaten aangezien je treinen altijd maar 1 kant opgaan en van 1 kant komen.
Ik zit ook op die server jaquote:Op zaterdag 27 december 2008 14:04 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Oke, ja sorry, ik had nog niet door dat die balkjes onder de seinen ook iets betekenen Zit jij nu ook op die server?
Heb je newgrf's draaien?quote:Op maandag 29 december 2008 21:43 schreef sander-3 het volgende:
Ik word heel de tijd uit het spel gegooid. Iets met de verbinding zeg 'ie..
Dat klopt, mijn internet ligt er thuis uit.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:33 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Nee.. nu kan ik de server helemaal niet meer vinden..
Lees de OP. Daar staat precies in hoe je het spel moet installeren.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef cherrycoke het volgende:
ik krijg in windows Vista "Unable to access Transport Tycoon Deluxe CD $!"
Unable to access Transport Tycoon Deluxe CD''
If this is in the Windows version of TTD, you need to turn on the Windows 2000/XP patches.
Otherwise, check the line in the configuration file for the CD path. It should read "cdpath D:" where D is the letter of your CD drive.
One more way to solve this is to copy all missing files from your CD to the TTD directory. Simply copy everything that's not already on your hard disk and it should work. Then you can play TTD even without the CD.
ik snap hier niks van hieboven alles staat er al
kan iemand mij helpen
doe ik al maar ik begrijp er geen ruk vanquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:49 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Lees de OP. Daar staat precies in hoe je het spel moet installeren.
En zolang jij niet duidelijk bent begrijp ik er ook geen ruk vanquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:52 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
doe ik al maar ik begrijp er geen ruk van
quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:01 schreef cherrycoke het volgende:
win2k aanzetten in ttdpatch wat stom van mij
Die worden niet automatisch verwijderd.quote:Op donderdag 1 januari 2009 11:36 schreef vanOekelen het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met oude bedrijven, die al een tijdje geen "bestuuder" meer gehad hebben. Worden die automatisch na een aantal speeljaren verwijderd op de fok server of moet een van de beheerders dat doen?
Euh... Wat is het probleem?quote:Op donderdag 1 januari 2009 12:19 schreef cherrycoke het volgende:
ik heb wel een probleem en dat is.
[ afbeelding ]
dit
hoe verander ik de instellingen kan het nergens vinden
Ja ik denk dat OTTD nog niet compatible is met Windows 7. Maar serieus heb je al geprobeerd om het venstertje te maximaliseren? Vind Windows 7 er wel mooi uitzien trouwens.quote:Op donderdag 1 januari 2009 12:19 schreef cherrycoke het volgende:
ik heb wel een probleem en dat is.
[ afbeelding ]
dit
hoe verander ik de instellingen kan het nergens vinden
Staat er niet ergens "windowed" ofzo in de opties? Ik gebruik nooit de patch, dus ik zou het zo ook even niet weten... Als je daarentegen OpenTTD gebruikt, kun je gewoon het venster aanpassen naar elk gewenst formaatquote:
geluktquote:Op donderdag 1 januari 2009 13:37 schreef vanOekelen het volgende:
Ik ben niet echt bekend met TTDPatch maar volgens deze tt-forumspost zul je de "FullScreen" waarde in "registry.ini" in "D1" moeten veranderen.
Of je gebruikt gewoon OpenTTD.
Klopt ja. TNXquote:Op donderdag 1 januari 2009 12:57 schreef vanOekelen het volgende:
Je ziet alleen wat geaccepteerd wordt, een kolenmijn accepteerd niets, maar produceerd alleen.
Als ik me niet vergis kun je in de nieuwere nightly's wel zien wat er geleverd wordt.
Oh ja, bah hij is een patcher...quote:Op donderdag 1 januari 2009 13:37 schreef vanOekelen het volgende:
Ik ben niet echt bekend met TTDPatch maar volgens deze tt-forumspost zul je de "FullScreen" waarde in "registry.ini" in "D1" moeten veranderen.
Of je gebruikt gewoon OpenTTD.
Dat hoort niet meer te gebeuren met OTTD, maar je moet sowieso, als er lange wachtrijen vormen, meer laadstations aan elkaar bouwen. Dan verspreiden de wagens zichzelf wel over de beschikbare plekken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:55 schreef cherrycoke het volgende:
ben ik de enige als +- 8 vrachtwagentjes op een ''station'' doe dat ze dan vast in elkaar komen te zitten das best irritant
cherrycoke gebruikt de patch, dus dan gebeuren dat soort dingen gewoonquote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat hoort niet meer te gebeuren met OTTD, maar je moet sowieso, als er lange wachtrijen vormen, meer laadstations aan elkaar bouwen. Dan verspreiden de wagens zichzelf wel over de beschikbare plekken.
ik ben weer bang als ik OTTD dat dan me save game het niet meer doet ben net in 1981quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:28 schreef Merovingian het volgende:
[..]
cherrycoke gebruikt de patch, dus dan gebeuren dat soort dingen gewoon
Sorry cherry, je bent toch de enige
Zolang je geen pbs en enhanced tunnels (of hoe dat ook heet) gebruikt enzo moet het volgens mij wel lukken om de savegame in een nieuwe nightly te laden. Proberen kan natuurlijk sowieso altijd.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:08 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik ben weer bang als ik OTTD dat dan me save game het niet meer doet ben net in 1981
openTTD geinstaleerd aleen me save games ben ik zoek waar staan die ?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:18 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Zolang je geen pbs en enhanced tunnels (of hoe dat ook heet) gebruikt enzo moet het volgens mij wel lukken om de savegame in een nieuwe nightly te laden. Proberen kan natuurlijk sowieso altijd.
Je moet wel de juiste spoorrichting kiezen he.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:16 schreef cherrycoke het volgende:
als ik normaal treinstation wil bouwen 4 lang maakt niet waar welke richting krijg ik dit
http://img187.imageshack.us/my.php?image=buuuuuugfi6.jpg
Tja, het is nu eenmaal een Transport Tycoon-topic, en niet een OpenTTD-topic... Dus ik vind wel dat beide alternatieven genoemd moeten worden. Maar misschien dat ik toch wat meer nadruk ga leggen op OpenTTD. Wil er nog wat extra info over kwijt, en ben ook bezig met een mooie banner Maar het staat allemaal onderaan de prio-lijst, dus het kan nog wel even durenquote:Op maandag 5 januari 2009 10:15 schreef Roellie80 het volgende:
De openingspost mag wat mij betreft wel aangepast worden omdat TTDPatch ttd for windows het gewoon niet haalt bij Openttd.
maak dan twee treinen wat groter en twee sporen want dit slaat natuurlijk helemaal nergens opquote:Op maandag 5 januari 2009 11:44 schreef Saninl het volgende:
Ik ben ook TT aan het spelen, en ben nu bij mijn leerfase van de seinen. Ik heb een (voor mij) rare situatie:
[ afbeelding ]
Er staan 3 treinen voor "twoway pre signals" en die andere trein rijd rondjes (echt waar) en die seinen het meest dicht bij de stations zijn "twoway exit signals". Maar omdat die ene trein maar rondjes rijdt, heb ik een "ns opstopping". Iemand een oplossing? Ik ben nog een beetje aan het expirimenteren met die signalen, dus kan er gerust iets fout hebben gedaan Ik ga er niet vanuit dat het een bug is
Alvast bedankt,
het is gewoon voor mij om de signals beter te begrijpenquote:Op maandag 5 januari 2009 11:46 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
maak dan twee treinen wat groter en twee sporen want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op
Maak screenshots voortaan met OpenTTD zelf door ctrl-s en sla op in PNG-formaat, dan zien we het allemaal wat beter...quote:Op maandag 5 januari 2009 11:44 schreef Saninl het volgende:
Ik ben ook TT aan het spelen, en ben nu bij mijn leerfase van de seinen. Ik heb een (voor mij) rare situatie:
[ afbeelding ]
Er staan 3 treinen voor "twoway pre signals" en die andere trein rijd rondjes (echt waar) en die seinen het meest dicht bij de stations zijn "twoway exit signals". Maar omdat die ene trein maar rondjes rijdt, heb ik een "ns opstopping". Iemand een oplossing? Ik ben nog een beetje aan het expirimenteren met die signalen, dus kan er gerust iets fout hebben gedaan Ik ga er niet vanuit dat het een bug is
Alvast bedankt,
Het lijkt erop alsof je bij dat onderste station one-ways hebt gebruikt... Zo kunnen die treinen het station niet inrijden en blijven ze dus rondjes rijden.quote:
Je moet hier natuurlijk wel two-ways gebruiken, aangezien ze het station in én uit moeten kunnen rijden, twee kanten op dus. One-way signals zorgen voor eenrichtingsverkeer, treinen kunnen er niet van een andere kant langs.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:57 schreef Bart het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof je bij dat onderste station one-ways hebt gebruikt... Zo kunnen die treinen het station niet inrijden en blijven ze dus rondjes rijden.
Maar wat doe ik dan fout?quote:Op maandag 5 januari 2009 11:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Je moet hier natuurlijk wel two-ways gebruiken, aangezien ze het station in én uit moeten kunnen rijden, twee kanten op dus. One-way signals zorgen voor eenrichtingsverkeer, treinen kunnen er niet van een andere kant langs.
Dat zeg ik net, je hebt one-way signals voor dat onderste station staan, de treinen kunnen er dus alleen maar uitrijden en niet inrijden. Die moet je dus even omzetten naar two-way, dan zou het moeten werken.quote:
Mooiquote:
quote:Op maandag 5 januari 2009 12:17 schreef Roellie80 het volgende:
ze staan boven (bij de fabriek) wel goed, maar daar kan de trein niet naar toe omdat alle lijnen 1 kant op gaan, namelijk naar beneden
Ik heb voor het overzicht overal seinen geplaatst. Tenminste, ik denk dat het overzichtelijker isquote:Ro-Ro stands for Roll-On, Roll-Off (or Roll In, Roll Out, depending who you ask) - trains enter the bottom end of station and exit the other end. Trains entering the station do not have to wait for trains leaving. This is great for medium amounts of traffic. Without pre-signals, it's no good for high-traffic stations (e.g., stations serving factories) because once all platforms are full, the train waits at the two way signal for the platform closest to the entrance.
je hebt gelijk, ik zag het niet goedquote:Op maandag 5 januari 2009 12:21 schreef Bart het volgende:
[..]
Alle zes de lijnen hebben aan beide kanten two-ways, treinen kunnen daar gewoon beide kanten op hoor.
In de OP staat al wat een RoRo is, met duidelijke plaatjes hoe je ze moet bouwen... Beetje dubbel werk zo.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:36 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt.
[ afbeelding ]
[..]
Ik heb voor het overzicht overal seinen geplaatst. Tenminste, ik denk dat het overzichtelijker is
Voordat een trein een station binnengaat moet het geforceerd eerst een depot in. vervolgens blijft de trein wachten tot er een vrij spoor is. werkt altijd goed dit.
maar.. maar ik moet mijn werkdag ook doorkomenquote:Op maandag 5 januari 2009 12:38 schreef Bart het volgende:
[..]
In de OP staat al wat een RoRo is, met duidelijke plaatjes hoe je ze moet bouwen... Beetje dubbel werk zo.
Ja oke, dan moet het maarquote:Op maandag 5 januari 2009 12:39 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
maar.. maar ik moet mijn werkdag ook doorkomen
En waarom gebruik je in godsnaam combo-signals voor de stationssporen? Gewoon exitsignals zijn genoeg hoor?quote:Op maandag 5 januari 2009 12:36 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt.
[ afbeelding ]
[..]
Ik heb voor het overzicht overal seinen geplaatst. Tenminste, ik denk dat het overzichtelijker is
Voordat een trein een station binnengaat moet het geforceerd eerst een depot in. vervolgens blijft de trein wachten tot er een vrij spoor is. werkt altijd goed dit.
edit; ik heb een foutje gemaakt, het signal onder het station onderin is dubbel, een enkele was hier ook genoeg geweest...
sorry..quote:Op maandag 5 januari 2009 12:47 schreef MaxMark het volgende:
Plaatje van 4,3MB...altijd goed voor modem-gebruikers
bij de uitgangen van de station staan toch gewoon de "normal" signals welke ook op de rest van de lijn staanquote:Op maandag 5 januari 2009 12:50 schreef Bart het volgende:
En waarom gebruik je in godsnaam combo-signals voor de stationssporen? Gewoon exitsignals zijn genoeg hoor?
Nee, de seinen na het presignal, dat zijn combosignals in plaats van exit signals (3x ctrl-klik ipv 2x ctrl-klik).quote:Op maandag 5 januari 2009 12:52 schreef Roellie80 het volgende:
bij de uitgangen van de station staan toch gewoon de "normal" signals welke ook op de rest van de lijn staan
Het werkt wel, maar het is niet zoals het bedoeld isquote:Op maandag 5 januari 2009 13:00 schreef Roellie80 het volgende:
ok, als jij het zegt, hoe dan ook, het werkt wel
Daarom dus gewoon doorgaand spoortje leggen. In de treinorders kan je gewoon Ga naar depot opnemen als je op een depot klikt.quote:over die depo's, het kan inderdaad gebeuren dat ze dan verdwalen helemaal wanneer je ze op verschillende plaatsen zo aansluit.
Dat je treintjes langer kunnen worden. Maar zolang het station langer is dan de langste trein die er stopt, maakt het verder niet uit hoeveel langer het is.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:44 schreef Saninl het volgende:
Owja, en wat heb je aan een langer station?
NEE, dat is al sinds de introductie van NPF niet meer zo, om dit maar weer eens een keer uit de wereld te helpen.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:58 schreef Saninl het volgende:
Moet ik er dan 2 ways van maken? Dan zoeken ze toch de kortste weg? en bij one ways toch de vrije weg?
Ten eerste is het zoals hij het zegt sinds het begin der mensheid nooit zo geweest. Ten tweede is het andersom wel waar, bij de normale seinen (zijnde niet pre-signals). Zoals in dit plaatje dus. Bij stationsingangen hoeven inderdaad geen dubbele seinen meer gebruikt te worden als je NPF aan hebt staan. Ik zal dit ook nog eens aanpassen in de volgende versie van de OP.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:56 schreef yorP het volgende:
[..]
NEE, dat is al sinds de introductie van NPF niet meer zo, om dit maar weer eens een keer uit de wereld te helpen.
Ja. Kutmodem van Wanadoo kan niet zo goed met torrents omgaan Nu download ik die al niet zo vaak, maar ben nu toch ff een paar films aan het binnenhalen Vanavond als ik thuis ben reset ik het modem weer, en dan kunnen we weer spelenquote:
Maar wel dubbele seinen plaatsen bij ingangen kan verder geen kwaad toch? Ik doe het nog altijd wel, wist ook niet dat het niet meer nodig wasquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Ten eerste is het zoals hij het zegt sinds het begin der mensheid nooit zo geweest. Ten tweede is het andersom wel waar, bij de normale seinen (zijnde niet pre-signals). Zoals in dit plaatje dus. Bij stationsingangen hoeven inderdaad geen dubbele seinen meer gebruikt te worden als je NPF aan hebt staan. Ik zal dit ook nog eens aanpassen in de volgende versie van de OP.
Het kan geen kwaad inderdaad. Het enige nadeel is dat treinen dan langs de verkeerde kant het station uit kunnen rijden, waardoor ze de ingang blokkeren. Als je one-ways hebt, gebeurt dat niet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:48 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Maar wel dubbele seinen plaatsen bij ingangen kan verder geen kwaad toch? Ik doe het nog altijd wel, wist ook niet dat het niet meer nodig was
Die van mij heeft er geen problemen mee hoorquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja. Kutmodem van Wanadoo kan niet zo goed met torrents omgaan Nu download ik die al niet zo vaak, maar ben nu toch ff een paar films aan het binnenhalen Vanavond als ik thuis ben reset ik het modem weer, en dan kunnen we weer spelen
Heb jij dan ook een oude Wanadoo-livebox?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:02 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Die van mij heeft er geen problemen mee hoor
Jep..quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Heb jij dan ook een oude Wanadoo-livebox?
Ik heb dan ook alles openstaan, mijn router handelt alles wel af zoals het hoort Alleen die torrents dusquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:05 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Jep..
Die firmware is gewoon kut.. je kan amper wat instellen.
Omdat de bron dan uitgeput is? Is in het echt toch ook zo Ik weet niet of het in het spel daar aan ligt hoor. .quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:54 schreef cherrycoke het volgende:
waarom is altijd alle olie op mijn landje na 20-35 jaar weg das een dikke inkomst olie>raffinaderij >GOODIES=profit+stad vergroting
maar bij mij is alle olie op na 20-35 jaar en 10 jaar later gaan er veel raffinaderijen dan dicht en geld verdienen op passagiers+post gaat gewoon niet makkelijk
en ik word knetter gek van 100 berichten van farm blbalba productie is gezakt met 12%
Die kun je gewoon uitzettenquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:54 schreef cherrycoke het volgende:
en ik word knetter gek van 100 berichten van farm blbalba productie is gezakt met 12%
ehhm hoe preciesquote:
Je hebt ergens zo'n kranten knopje in je balk.. rechts geloof ikquote:
ik begin altijd met olie daarna ga ik grote steden met elkaar verbinden bussen treinen etc etcquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:56 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Omdat de bron dan uitgeput is? Is in het echt toch ook zo Ik weet niet of het in het spel daar aan ligt hoor. .
bedanktquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:07 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Je hebt ergens zo'n kranten knopje in je balk.. rechts geloof ik
It's not a bug, it's a feature.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:54 schreef cherrycoke het volgende:
waarom is altijd alle olie op mijn landje na 20-35 jaar weg das een dikke inkomst olie>raffinaderij >GOODIES=profit+stad vergroting
maar bij mij is alle olie op na 20-35 jaar
Daarvoor ontstaan er tegen die tijd ook boorplatformen die olie produceren. Ook kun je gewoon een nieuwe raffinaderij bouwen.quote:en 10 jaar later gaan er veel raffinaderijen dan dicht
Je hebt nog meer industrieėn hoor...quote:en geld verdienen op passagiers+post gaat gewoon niet makkelijk
Door je minimum profit omhoog te krikken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:42 schreef Stammies het volgende:
Bij mijn detailed performance rating scoor ik overal 100% behalve bij Min. Profit. Hoe krijg je dat balkje op 100%?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |