Je moet hier natuurlijk wel two-ways gebruiken, aangezien ze het station in én uit moeten kunnen rijden, twee kanten op dus. One-way signals zorgen voor eenrichtingsverkeer, treinen kunnen er niet van een andere kant langs.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:57 schreef Bart het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof je bij dat onderste station one-ways hebt gebruikt... Zo kunnen die treinen het station niet inrijden en blijven ze dus rondjes rijden.
Maar wat doe ik dan fout?quote:Op maandag 5 januari 2009 11:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Je moet hier natuurlijk wel two-ways gebruiken, aangezien ze het station in én uit moeten kunnen rijden, twee kanten op dus. One-way signals zorgen voor eenrichtingsverkeer, treinen kunnen er niet van een andere kant langs.
Dat zeg ik net, je hebt one-way signals voor dat onderste station staan, de treinen kunnen er dus alleen maar uitrijden en niet inrijden. Die moet je dus even omzetten naar two-way, dan zou het moeten werken.quote:
Mooiquote:
quote:Op maandag 5 januari 2009 12:17 schreef Roellie80 het volgende:
ze staan boven (bij de fabriek) wel goed, maar daar kan de trein niet naar toe omdat alle lijnen 1 kant op gaan, namelijk naar beneden
Ik heb voor het overzicht overal seinen geplaatst. Tenminste, ik denk dat het overzichtelijker isquote:Ro-Ro stands for Roll-On, Roll-Off (or Roll In, Roll Out, depending who you ask) - trains enter the bottom end of station and exit the other end. Trains entering the station do not have to wait for trains leaving. This is great for medium amounts of traffic. Without pre-signals, it's no good for high-traffic stations (e.g., stations serving factories) because once all platforms are full, the train waits at the two way signal for the platform closest to the entrance.
je hebt gelijk, ik zag het niet goedquote:Op maandag 5 januari 2009 12:21 schreef Bart het volgende:
[..]
![]()
Alle zes de lijnen hebben aan beide kanten two-ways, treinen kunnen daar gewoon beide kanten op hoor.
In de OP staat al wat een RoRo is, met duidelijke plaatjes hoe je ze moet bouwen... Beetje dubbel werk zo.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:36 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt.
[ afbeelding ]
[..]
Ik heb voor het overzicht overal seinen geplaatst. Tenminste, ik denk dat het overzichtelijker is
Voordat een trein een station binnengaat moet het geforceerd eerst een depot in. vervolgens blijft de trein wachten tot er een vrij spoor is. werkt altijd goed dit.
maar.. maar ik moet mijn werkdag ook doorkomenquote:Op maandag 5 januari 2009 12:38 schreef Bart het volgende:
[..]
In de OP staat al wat een RoRo is, met duidelijke plaatjes hoe je ze moet bouwen... Beetje dubbel werk zo.
Ja oke, dan moet het maarquote:Op maandag 5 januari 2009 12:39 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
maar.. maar ik moet mijn werkdag ook doorkomen
En waarom gebruik je in godsnaam combo-signals voor de stationssporen? Gewoon exitsignals zijn genoeg hoor?quote:Op maandag 5 januari 2009 12:36 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb een voorbeeldje voor je gemaakt.
[ afbeelding ]
[..]
Ik heb voor het overzicht overal seinen geplaatst. Tenminste, ik denk dat het overzichtelijker is
Voordat een trein een station binnengaat moet het geforceerd eerst een depot in. vervolgens blijft de trein wachten tot er een vrij spoor is. werkt altijd goed dit.
edit; ik heb een foutje gemaakt, het signal onder het station onderin is dubbel, een enkele was hier ook genoeg geweest...
sorry..quote:Op maandag 5 januari 2009 12:47 schreef MaxMark het volgende:
Plaatje van 4,3MB...altijd goed voor modem-gebruikers
bij de uitgangen van de station staan toch gewoon de "normal" signals welke ook op de rest van de lijn staanquote:Op maandag 5 januari 2009 12:50 schreef Bart het volgende:
En waarom gebruik je in godsnaam combo-signals voor de stationssporen? Gewoon exitsignals zijn genoeg hoor?
Nee, de seinen na het presignal, dat zijn combosignals in plaats van exit signals (3x ctrl-klik ipv 2x ctrl-klik).quote:Op maandag 5 januari 2009 12:52 schreef Roellie80 het volgende:
bij de uitgangen van de station staan toch gewoon de "normal" signals welke ook op de rest van de lijn staan
Het werkt wel, maar het is niet zoals het bedoeld isquote:Op maandag 5 januari 2009 13:00 schreef Roellie80 het volgende:
ok, als jij het zegt, hoe dan ook, het werkt wel
Daarom dus gewoon doorgaand spoortje leggen. In de treinorders kan je gewoon Ga naar depot opnemen als je op een depot klikt.quote:over die depo's, het kan inderdaad gebeuren dat ze dan verdwalen helemaal wanneer je ze op verschillende plaatsen zo aansluit.
Dat je treintjes langer kunnen worden. Maar zolang het station langer is dan de langste trein die er stopt, maakt het verder niet uit hoeveel langer het is.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:44 schreef Saninl het volgende:
Owja, en wat heb je aan een langer station?
NEE, dat is al sinds de introductie van NPF niet meer zo, om dit maar weer eens een keer uit de wereld te helpen.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:58 schreef Saninl het volgende:
Moet ik er dan 2 ways van maken? Dan zoeken ze toch de kortste weg? en bij one ways toch de vrije weg?
Ten eerste is het zoals hij het zegt sinds het begin der mensheid nooit zo geweest. Ten tweede is het andersom wel waar, bij de normale seinen (zijnde niet pre-signals). Zoals in dit plaatje dus. Bij stationsingangen hoeven inderdaad geen dubbele seinen meer gebruikt te worden als je NPF aan hebt staan. Ik zal dit ook nog eens aanpassen in de volgende versie van de OP.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:56 schreef yorP het volgende:
[..]
NEE, dat is al sinds de introductie van NPF niet meer zo, om dit maar weer eens een keer uit de wereld te helpen.
Ja. Kutmodem van Wanadoo kan niet zo goed met torrents omgaanquote:
Maar wel dubbele seinen plaatsen bij ingangen kan verder geen kwaad toch? Ik doe het nog altijd wel, wist ook niet dat het niet meer nodig wasquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Ten eerste is het zoals hij het zegt sinds het begin der mensheid nooit zo geweest. Ten tweede is het andersom wel waar, bij de normale seinen (zijnde niet pre-signals). Zoals in dit plaatje dus. Bij stationsingangen hoeven inderdaad geen dubbele seinen meer gebruikt te worden als je NPF aan hebt staan. Ik zal dit ook nog eens aanpassen in de volgende versie van de OP.
Het kan geen kwaad inderdaad. Het enige nadeel is dat treinen dan langs de verkeerde kant het station uit kunnen rijden, waardoor ze de ingang blokkeren. Als je one-ways hebt, gebeurt dat niet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:48 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Maar wel dubbele seinen plaatsen bij ingangen kan verder geen kwaad toch? Ik doe het nog altijd wel, wist ook niet dat het niet meer nodig was
Die van mij heeft er geen problemen mee hoorquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja. Kutmodem van Wanadoo kan niet zo goed met torrents omgaanNu download ik die al niet zo vaak, maar ben nu toch ff een paar films aan het binnenhalen
Vanavond als ik thuis ben reset ik het modem weer, en dan kunnen we weer spelen
Heb jij dan ook een oude Wanadoo-livebox?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:02 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Die van mij heeft er geen problemen mee hoor
Jep..quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Heb jij dan ook een oude Wanadoo-livebox?
Ik heb dan ook alles openstaan, mijn router handelt alles wel af zoals het hoortquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:05 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Jep..
Die firmware is gewoon kut.. je kan amper wat instellen.
Omdat de bron dan uitgeput is? Is in het echt toch ook zoquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:54 schreef cherrycoke het volgende:
waarom is altijd alle olie op mijn landje na 20-35 jaar weg das een dikke inkomst olie>raffinaderij >GOODIES=profit+stad vergroting
maar bij mij is alle olie op na 20-35 jaar en 10 jaar later gaan er veel raffinaderijen dan dicht en geld verdienen op passagiers+post gaat gewoon niet makkelijk
en ik word knetter gek van 100 berichten van farm blbalba productie is gezakt met 12%
Die kun je gewoon uitzettenquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:54 schreef cherrycoke het volgende:
en ik word knetter gek van 100 berichten van farm blbalba productie is gezakt met 12%
ehhm hoe preciesquote:
Je hebt ergens zo'n kranten knopje in je balk.. rechts geloof ikquote:
ik begin altijd met olie daarna ga ik grote steden met elkaar verbinden bussen treinen etc etcquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:56 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Omdat de bron dan uitgeput is? Is in het echt toch ook zoIk weet niet of het in het spel daar aan ligt hoor. .
bedanktquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:07 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Je hebt ergens zo'n kranten knopje in je balk.. rechts geloof ik
It's not a bug, it's a feature.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:54 schreef cherrycoke het volgende:
waarom is altijd alle olie op mijn landje na 20-35 jaar weg das een dikke inkomst olie>raffinaderij >GOODIES=profit+stad vergroting
maar bij mij is alle olie op na 20-35 jaar
Daarvoor ontstaan er tegen die tijd ook boorplatformen die olie produceren. Ook kun je gewoon een nieuwe raffinaderij bouwen.quote:en 10 jaar later gaan er veel raffinaderijen dan dicht
Je hebt nog meer industrieën hoor...quote:en geld verdienen op passagiers+post gaat gewoon niet makkelijk
Door je minimum profit omhoog te krikken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:42 schreef Stammies het volgende:
Bij mijn detailed performance rating scoor ik overal 100% behalve bij Min. Profit. Hoe krijg je dat balkje op 100%?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |