1 |
quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:46 schreef Gamer_V het volgende:
Toffe nieuwe OP. Ja ik heb even wat delen gemist denk ik
Je moet wel twee sporen hebben natuurlijk, eentje voor aankomende en eentje voor vertrekkende treinen. Zo staan twee treinen tegenover elkaar, die kunnen dan natuurlijk nergens heen. Kijk eens in de prachtige OP, die heb ik niet voor niets gemaaktquote:Op vrijdag 19 september 2008 22:49 schreef dutch_cyclist het volgende:
Waar kan ik duidelijke uitleg in het nederlands vinden over de seinen en hoe ze geplaatst moeten worden.
Ik speel het spel al een geruime tijd (lees 3 jaar) maar het wordt maar eens tijd om complexere stations te bouwen met daarbij horende seinen.
Ik heb al verschillende sites bekeken en na aanleiding daarvan seinen geplaatst, maar het werkt bij mij niet goed.
Waar moet je de combo pre-signals plaatsen? Voor of na een splitsing? Of beide?
http://i330.photobucket.c(...)ansport14Jun2001.png
Zoals het plaatje hierboven werkt het niet
Een nachtje slapen doet wonderen, maar het is me gelukt om iets complex voor mijn doen te maken, bedanktquote:Op zaterdag 20 september 2008 04:43 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Je moet wel twee sporen hebben natuurlijk, eentje voor aankomende en eentje voor vertrekkende treinen. Zo staan twee treinen tegenover elkaar, die kunnen dan natuurlijk nergens heen. Kijk eens in de prachtige OP, die heb ik niet voor niets gemaakt
Hiervoor moet je dan ook eerst een tram grf laden.quote:Op zondag 21 september 2008 01:34 schreef Palmboom313 het volgende:
Ben nu al tijdje bezig met 1 game maar ik kan maar geen tram rails bouwen is dit niet mogelijk of hoe zit dit?
Lijkt me niet, want dat is afhankelijk van de snelheid van de treinen, het vermogen van de treinen, de belading van de treinen, het type spoor, de opbouw van het spoor ervoor, de opbouw van het spoor erna, het gebruik van seinen, de afstand tussen de seinen, de tijdsdistributie van de treinen enzovoorts...quote:Op maandag 22 september 2008 17:51 schreef dutch_cyclist het volgende:
Bestaat er een tabel/formule waarbij je kan zien hoeveel treinen er maximaal op een RoRo station laden/lossen van een x aantal banen?
Mja, geld is inderdaad op een moment het probleem niet meer, wat wel een probleem wordt zijn te langzame pc's...quote:Op maandag 22 september 2008 19:52 schreef Gamer_V het volgende:
Ik heb nu op de fok!server bijna mijn cirkel om de hele kaart af ... geld zat, maar wat moet je ermee? Uit verveling ga ik dan maar kanalen aanleggen voor overdreven bootvervoer en gigantisch terraformen. Heb ik eigenlijk altijd. De nummers 1 en 2 haal ik nooit meer in. (Wat moet je in godsnaam met 7 miljard vanOekelen?) Opnieuw beginnen is ook weer zo nutteloos.
YAPF voor schepen moet ook uit, het vertraagt het spel echt gigantisch... Gewoon wat boeien plaatsen, komen de scheepjes wel aanquote:Op maandag 22 september 2008 22:50 schreef Gamer_V het volgende:
Hmm, ik zie dat YAPF voor schepen uitstaat. Maar ze varen sowieso geen lange afstanden.
Tot een aantal mensen aangeven dat het nodig is, of ik zie dat er al een tijd niets gebouwd isquote:Op donderdag 25 september 2008 00:38 schreef Gamer_V het volgende:
Oké, nu begint de FOK! server wat traag te worden.
Hoelang laat je dit meestal doorlopen Merovingian?
Ik heb een linksys met dd-wrt, connecties staat op 4096 en torrents heb ik niet aan staan op dit moment. Althans, toen mijn server nog online was. Nu is schijnbaar mijn Wanadoo Livebox vastgelopen waardoor mijn server offline isquote:Op donderdag 25 september 2008 02:40 schreef maartena het volgende:
OpenTTD is wat gevoelig wat betreft de connectie..... als er andere software aanwezig is op de client of server die met regelmaat (enkele malen per seconde) connecties maakt, en afbreekt, - zoals bijvoorbeeld bekende P2P software, torrents etc - dan kun je nogal eens traagheidsproblemen krijgen.... helemaal als je een home-router hebt, de meeste modellen - inclusief linksys - kunnen maximaal 512 connections per seconde aan.
Met DD-WRT op linksys kun je dit opkrikken tot 4096, en dan is het probleem met torrents en OpenTTD ook niet echt meer aanwezig, MITS je de torrents op een andere PC draait dan de OpenTTD server. (Client kant maakt in dat geval weer weinig uit).
Heb je geen Linksys met DD-WRT, dan kun je ook je torrent ap op maximaal 100 of 150 global connections zetten.... je krijgt dan toch je downloads op prima snelheden binnen, maar OpenTTD wordt niet/nauwelijks verstoord.
Tja, OpenTTD is nu eenmaal wat gevoelig wat dat betreft
Wauw, ziet er complex uitquote:Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[ link | afbeelding ]
toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
Stap eens over op OpenTTDquote:Op donderdag 25 september 2008 11:56 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik ben weer begonnen met TTD, en ik kom weer hetzelfde probleem tegen als een jaar geleden (ondanks een schone installatie):
Na verloop van tijd (ca. 30 minuten IRL) accepteren een aantal stations opeens niets meer (Accepts: Nothing); waardoor mijn hele netwerk (en ratings) in de soep loopt...
Het probleem is opgelost wanneer je het station opnieuw bouwt, maar ja; dan moet ik dus elk half uur al m'n stations gaan vervangen![]()
TTDPatch 2.5.x overigens.
alleen maar fixes en geen features. heb nog niet echt in detail gekeken of het belangrijke fixes zijn maargoed het is wel weer een stap vooruitquote:Op donderdag 25 september 2008 11:49 schreef Merovingian het volgende:
Voor de early adaptors is 0.6.3 RC1 trouwens uit. Ik wacht met updaten van de servers totdat 0.6.3 final uit is, maar voor de liefhebber staat de RC hier.
Ze hadden het beter 0.6.2.1 kunnen noemen dan..quote:Op donderdag 25 september 2008 13:31 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
alleen maar fixes en geen features. heb nog niet echt in detail gekeken of het belangrijke fixes zijn maargoed het is wel weer een stap vooruit
Ow?quote:Op donderdag 25 september 2008 15:09 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ze hadden het beter 0.6.2.1 kunnen noemen dan..
Wil jij de graphic/build pack(s) die je gebruikt ergens uploaden? Ziet er namelijk erg nice uitquote:Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[ link | afbeelding ]
toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
Kan ik ookquote:Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[ link | afbeelding ]
toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
OpenTTDCoop grfpack.quote:Op donderdag 25 september 2008 15:59 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Wil jij de graphic/build pack(s) die je gebruikt ergens uploaden? Ziet er namelijk erg nice uit
quote:Op donderdag 25 september 2008 15:59 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Wil jij de graphic/build pack(s) die je gebruikt ergens uploaden? Ziet er namelijk erg nice uit
nice, je hebt ook nog alle ECTS-vectors aan zie ik. Ook een grappige kaart, worldmap met landen als steden?quote:Op donderdag 25 september 2008 16:56 schreef yorP het volgende:
[..]
Kan ik ookEven een multiplayertje:
[ link | afbeelding ]
[..]
OpenTTDCoop grfpack.
Dat klopt, komt van http://clanmega.warlink.eu (ja ik weet, spam spam, stoute ik, foei yorP!)quote:Op donderdag 25 september 2008 17:11 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
nice, je hebt ook nog alle ECTS-vectors aan zie ik. Ook een grappige kaart, worldmap met landen als steden?
Thanks, even een vraagje ik wil nu dus de parameters veranderen van de Total Town Replacement.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:56 schreef yorP het volgende:
[..]
Kan ik ookEven een multiplayertje:
[ link | afbeelding ]
[..]
OpenTTDCoop grfpack.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 1st 0 - Use the new building types only, default TTD buildings are disabled 1 (default) New house types are added without modifying the old types, so towns will have both original TTD and new buildings. 2nd 0 (default) time sequence is followed. 1 - Force the 1920-1950 era. This means that the graphics for this era are used no matter what year it actually is in the game. 2 - Force the 1950-1980 era. 3 - Force the 1980-2010 era. 4 - Force the 2010-forever era. 5 - Mix all eras. This means buildings from all eras can appear no matter what year it is in the game. 3rd 0 - Don't use TTRS-v3 roads and bridges. 1 - Use TTRS-v3 roads and default TTD road bridges. 2 (default) Use TTRS-v3 roads and road bridge graphics. 4th 0 (default for TTDpatch) Use TTRS-v3 airports and heliports. 1 (default for openTTD) do not use TTRS-v3 airports and heliports. If you don't set these parameters in your newgrf[w].cfg file, the default settings will be used. |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |