abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62052451
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:33 schreef vanOekelen het volgende:
Zou het kopen van aandelen de volgende keer aub weer uit kunnen staan op de fokserver?
Voor een kleine illustratie van waarom het toestaan van aandelen niet handig is zie de fokserver.
hint: kijk naar de bedrijfswaarden
Waarom zou het niet handig zijn? Als er op een niet-vijandige manier gespeeld wordt is het een leuke spaarpot. Voor de rest beinvloed 't spel niet.

En anders kan je op de fok pittige tijden server ook terecht, daar staat het uit
pi_62052572
Nou, het probleem is dus dat het vrij makkelijk te misbruiken is om aan geld te komen.
pi_62052808
Misbruiken? Dan mag jij mij uitleggen hoe.

Het hele idee van die aandelen is dat je in een bedrijf met potentie een X tal procent inkoopt, in de hoop dat eht meer waard wordt, en je dus een leuke bonus hebt. Hoewel dat vaak pas opgaat als je toch al zoveel geld hebt dat 't wisselgeld is wat je krijgt voor een bedrijf..
pi_62053146
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ja, vrij simpel zelfs. Ik denk alleen dat het niet slim is om hier uit te leggen hoe.
Als bewijs dat het makkelijk te misbruiken is kan je naar de bedrijfswaardengrafiek op de server kijken.
Mijn bedrijf was eerst +-62 miljoen pond waard, en dat andere bedrijf wat je sterk ziet fluctureren in waarde +- niets .
pi_62053241
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:14 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Ja, vrij simpel zelfs. Ik denk alleen dat het niet slim is om hier uit te leggen hoe.
Als bewijs dat het makkelijk te misbruiken is kan je naar de bedrijfswaardengrafiek op de server kijken.
Mijn bedrijf was eerst +-62 miljoen pond waard, en dat andere bedrijf wat je sterk ziet fluctureren in waarde +- niets .
Ik zit nu op mn werk en kan dus niet even gaan kijken in de bedrijfswaardetabel.

Maar je kan je enken inkopen in een bedrijf dat minder of evenveel waard is, anders is het niet te doen. T'is niet zo dat je je in kan kopen in een bedrijf dat 50x meer waard is dan je eigen, om dan zo mee te liften. Ik zie dus het hele probleem neit zo.

En wat ik aangaf, op de pittige tijden server staat aandelen uit.
pi_62053604
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik zit nu op mn werk en kan dus niet even gaan kijken in de bedrijfswaardetabel.
Plaatje:

Wbr!!! Transport was hier dus even door mij gekaapt.

De lage waarde van vanOekelen Transport voor 2011 werd overigens veroorzaakt door zwaar te investeren in aandelen van andere bedrijven, deze zijn half 2011 verkocht waardoor de eigenlijke waarde van het bedrijf een tijdje zichtbaar was. In 2013 heb ik ds eventjes van die exploit gebruik gemaakt.
quote:
Maar je kan je enken inkopen in een bedrijf dat minder of evenveel waard is, anders is het niet te doen. T'is niet zo dat je je in kan kopen in een bedrijf dat 50x meer waard is dan je eigen, om dan zo mee te liften. Ik zie dus het hele probleem neit zo.
Als je beide bedrijven in bezit hebt/toegang hebt tot kan dat wel.
quote:
En wat ik aangaf, op de pittige tijden server staat aandelen uit.
Het hele punt was ook maar dat er misbruik van gemaakt kan worden...
pi_62058801
OpenTTD 0.6.3 is overigens net uit, hij is hier te downloaden. Er zitten zoals al eerder gezegd geen nieuwe geatures in, het is puur een bugfix-release.
pi_62059289
Werd net uit de server gekiept?
pi_62062758
is al weer een tijd geleden maar ga het weer eens proberen
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:05:06 #110
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_62062881
Transport Tycoon is cool. Maar ik mag het van mezelf niet meer spelen. Te verslavend, kost me gelijk weer een aantal weken al mijn vrije tijd als ik er weer aan begin
pi_62063156
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[ link | afbeelding ]

toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
Stomme n00b vraag loop een paar jaar achter. maar zoals in het plaatje hierboven is dat de 32bit grapic versie? en hoe werkt het installeren der van? ben al blij dat ik de openTTD 0.6.3 versie aan de gang heb eigelijk
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
  donderdag 2 oktober 2008 @ 00:26:40 #112
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_62066866
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:12 schreef Remon het volgende:

[..]

Stomme n00b vraag loop een paar jaar achter. maar zoals in het plaatje hierboven is dat de 32bit grapic versie? en hoe werkt het installeren der van? ben al blij dat ik de openTTD 0.6.3 versie aan de gang heb eigelijk
Nee hoor dat is nog steeds 8bit, maar het zijn niet de standaard grfs maar een set genaamd "Total Town Replacement".
Als je iets verder kijkt dan die post van mij die je quote dan staat daar als het goed is wat informatie over hoe je die nieuwe graphicsets moet installeren, en waar je een pakket kan downloaden met veel van deze sets.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:48:15 #113
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62074032
Iemand nog tips om de gemeenteraad wat positiever te krijgen? Boompjes planten is niet meer mogelijk, er staat een compleet oerwoud
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:00:14 #114
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_62074362
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:48 schreef Damzkieee het volgende:
Iemand nog tips om de gemeenteraad wat positiever te krijgen? Boompjes planten is niet meer mogelijk, er staat een compleet oerwoud
bomen weer afbreken en opnieuw planten. en dit herhaal totdat ze weer blij zijn. Als je teveel geld hebt waar je vanaf moet kun je ook "bribe local authority" proberen maar dit heeft als risico dat je betrapt kan worden en dan ben je sowies voor een tijdje appalling geloof ik.
---
pi_62074526
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:00 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

bomen weer afbreken en opnieuw planten. en dit herhaal totdat ze weer blij zijn. Als je teveel geld hebt waar je vanaf moet kun je ook "bribe local authority" proberen maar dit heeft als risico dat je betrapt kan worden en dan ben je sowies voor een tijdje appalling geloof ik.
Bomen slopen wordt toch niet tof gevonden?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:12:24 #116
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62074747
Waar zit dat kopje bribe local authority dan?
29.10 Novastar HMH
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:19:26 #117
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_62074979
klik op de stad en dan staat daar een knopje local authority en vervolgens een lijstje met acties die je kan doen. Als je dan naar beneden scrollt moet je de laatste optie hebben.
---
pi_62077122
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bomen slopen wordt toch niet tof gevonden?
Bomen planten levert +7 op, bomen kappen kost 35 van je rating (die van -1000 tot +1000 loopt en stadsafhankelijk is).
Als je nu eerst een hoop bomen kapt, zeg 200 dan gaat je rating naar -1000, vervolgens kan je bomen terugplanten wat je +7 oplevert per boom met een maximum van 220, wat overeenkomt met "goed" / "good". Zie ook de welbekende OpenTTD wiki.

[ Bericht 3% gewijzigd door vanOekelen op 02-10-2008 15:22:43 ]
pi_62078609
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:29 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Bomen planten levert +7 op, bomen kappen kost 35 van je rating (die van -1000 tot +1000 loopt en stadsafhankelijk is).
Als je nu eerst een hoop bomen kapt, zeg 200 dan gaat je rating naar -1000, vervolgens kan je bomen terugplanten wat je +7 oplevert per boom met een maximum van 220, wat overeenkomt met "goed" / "good". Zie ook de welbekende OpenTTD wiki.
Ja, dus wat boven gezegd werd, dat je moet planten/slopen/planten, is een downward spiral.
pi_62078797
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, dus wat boven gezegd werd, dat je moet planten/slopen/planten, is een downward spiral.
Volgens mij juist niet. Je kunt telkens weer je waardering tot 220 omhoog brengen.
pi_62078974
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:38 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Volgens mij juist niet. Je kunt telkens weer je waardering tot 220 omhoog brengen.
Uitgaand van wat ik dacht en vanoekelen met getallen bevestigd, zou dus 30 bomen planten 210 opleveren, welke je dan weer sloopt, wat je 1050 kost, waarna je er weer 30 plant, waarna je op -630 staat, gezien vanaf 0.
pi_62079749
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Uitgaand van wat ik dacht en vanoekelen met getallen bevestigd, zou dus 30 bomen planten 210 opleveren, welke je dan weer sloopt, wat je 1050 kost, waarna je er weer 30 plant, waarna je op -630 staat, gezien vanaf 0.
Volgens mij denk je iets te moeilijk.
Als je alle zo'n 200 bomen weghaalt, staat je rating op -1000. Als je daarna meer bomen weghaalt, maakt het niet meer uit. Plant je daarentegen weer nieuwe bomen, dan zal je rating met zo'n maximaal 1200 gaan stijgen. Oftewel, dan zit je op +200. Vanaf hier kun je weer wat gebouwtjes slopen en zodra je rating negatief is, haal je weer bomen weg en begint het weer opnieuw.
Dus ipv neerwaartse spiraal, is het een herhalende cirkel.
pi_62079779
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:14 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Volgens mij denk je iets te moeilijk.
Als je alle zo'n 200 bomen weghaalt, staat je rating op -1000. Als je daarna meer bomen weghaalt, maakt het niet meer uit. Plant je daarentegen weer nieuwe bomen, dan zal je rating met zo'n maximaal 1200 gaan stijgen. Oftewel, dan zit je op +200. Vanaf hier kun je weer wat gebouwtjes slopen en zodra je rating negatief is, haal je weer bomen weg en begint het weer opnieuw.
Dus ipv neerwaartse spiraal, is het een herhalende cirkel.
Ja oke, slopen als je score al op de bodem zit.

MAar bomen slopen om te kunnen herplanten gaat niet werken
pi_62080222
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja oke, slopen als je score al op de bodem zit.

MAar bomen slopen om te kunnen herplanten gaat niet werken
Jawel, als je een slechte rating hebt (alles onder goed) dan is het altijd voordelig om te doen. Je kunt je score altijd naar 220/goed brengen.
pi_62082887
zo.. ben nieuw met het spel.. maar het lijkt me erg verslavend... en dat is goed!

maarehm, waarschijnlijk een gigantische noobvraag... is het mogelijk om een spoor één richting te laten zijn?

Ik had een mooie constructie gebouwd waar verschillende sporen het station in gaan, en waar er één uitkomt, maar de ene keer draait een trein in het station/depot en de andere keer niet, met als gevolg dat het systeem snel in de war is.

vraag me niet waarom ik dit wil, maar ik zat zo lang met stoplichten etc te knuppelen dat ik het ook wel wilde weten
Spread your love like a fever!
pi_62083008
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 18:26 schreef BlackRebel het volgende:
zo.. ben nieuw met het spel.. maar het lijkt me erg verslavend... en dat is goed!

maarehm, waarschijnlijk een gigantische noobvraag... is het mogelijk om een spoor één richting te laten zijn?

Ik had een mooie constructie gebouwd waar verschillende sporen het station in gaan, en waar er één uitkomt, maar de ene keer draait een trein in het station/depot en de andere keer niet, met als gevolg dat het systeem snel in de war is.

vraag me niet waarom ik dit wil, maar ik zat zo lang met stoplichten etc te knuppelen dat ik het ook wel wilde weten
Staat een leuk stukje over in de OpeningsPost van dit topic
pi_62083130
ah.. duuh

thanx..
Spread your love like a fever!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 19:19:02 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62084445
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:51 schreef vanOekelen het volgende:
OpenTTD 0.6.3 is overigens net uit, hij is hier te downloaden. Er zitten zoals al eerder gezegd geen nieuwe geatures in, het is puur een bugfix-release.
Gisteren even snel servers geupdate.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62085519
Kan iemand uitleggen hoe ik de patches en diff bestanden kan toepassen?
Er wordt wel software genoemd, maar daar kom ik niet uit.

Het gaat om "found a town patch" en nog een aantal
pi_62091249
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:47 schreef dutch_cyclist het volgende:

Ik zit er zelf ook even naar te kijken... kom er nog niet echt uit
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 09:56:47 #131
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_62122991
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 19:47 schreef dutch_cyclist het volgende:

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=21678
Succes ermee.
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:12 schreef Remon het volgende:

[..]

In de OP staat uitgelegd hoe je 32bpp kan krijgen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 12:34:09 #132
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_62125000
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Van de OpenTTD wiki:
quote:
You buy up 75% of a company, give it all your money (you have two TT's open, one is you and the other is your second company) and then sell the shares for more than you paid for them. Then you send the money back, and keep doing that. It is feasible to make about £300,000,000 using this method in a few minutes. Potentially the revenue from it is limitless.
Zo doe je dat dus, maar kan op veel servers niet, of de bedrijven hebben allemaal een wachtwoord, of ze zijn te jong en gaan te snel failliet, of aandelen staan uit.
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
pi_62156643
ik snap geen pepernoot van die signal in de Open 0.6.3 versie.
En ik vind alleen maar info over presignals in een andere versie.
Hell To The Liars
pi_62159742
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:49 schreef Droopie het volgende:
ik snap geen pepernoot van die signal in de Open 0.6.3 versie.
En ik vind alleen maar info over presignals in een andere versie.
Wat is het verschil in 0.6.3 dan
pi_62160565
Ik krijg iedere once in a while een disconnect (out of sync).
pi_62176030
Had laatst dit spel ff gedownload omdat ik het vroeger altijd al geweldig vond, maar wist niet dat er echt nog zo veel spelers zijn moet binnenkort (zodra ik thuis ben) dit nog eens goed doorlezen
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, then lie.
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:03:34 #137
65252 Bart
pi_62180750
Fokservers zijn inmiddels ook geupdate naar 0.6.3.
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:07:57 #138
65252 Bart
pi_62180896
We zouden de pittige server trouwens kunnen omtoveren naar een server met wat grf's ofzo. Of met passenger destinations, of met ECSvectors. Of combi's daarvan. Zelf geen ervaring mee, maar als iemand een leuk idee heeft om mee te spelen, gooi het in de groep, en dan host ik die server wel en een grfpack ofzo.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:30:01 #139
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62282613
Waarom neemt een station geen passagiers aan als ik er een bushalte tegenaan bouw? Volgens de logo'tjes erboven zou het wel moeten kunnen, echter het station neemt niets over? Moeten de bussen nog speciale orders hebben ofzo?
29.10 Novastar HMH
pi_62284185
Wat bedoel je met overnemen? je wilt ze ontladen en weer oppikken?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:38:35 #141
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_62285968
Nou, ik wil eigenlijk ervoor zorgen dat passagiers die vanuit de stad komen, met de bus naar het station gaan en vanaf daar doorvervoerd kunnen worden naar andere (grote) steden. Alleen op de bushalte die aan het station vastgeplakt zit stapt blijkbaar niemand uit, terwijl bij de andere haltes wel genoeg mensen staan.
29.10 Novastar HMH
pi_62292830
Staan het station met die bushalte wel in de buurt van een stad, als in, ertegenaan?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:53:39 #143
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_62292980
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:38 schreef Damzkieee het volgende:
Nou, ik wil eigenlijk ervoor zorgen dat passagiers die vanuit de stad komen, met de bus naar het station gaan en vanaf daar doorvervoerd kunnen worden naar andere (grote) steden. Alleen op de bushalte die aan het station vastgeplakt zit stapt blijkbaar niemand uit, terwijl bij de andere haltes wel genoeg mensen staan.
Bedoel je dat de mensen niet op het station worden afgezet of dat je geen inkomsten krijgt? als je het spel speelt zonder een patch als cargo destinations (ik neem aan dat jij gewoon 0.6.2 of .3 speelt) en je vervoert mensen naar een treinstation is dat geen tussenbestemming maar altijd de eindbestemming. Dus je ziet deze mensen er niet bijkomen op het station, ze "verdwijnen" gewoon.
Je kan mensen wel overzetten maar dan moet je bij de order "transfer and leave empty" aanklikken.
---
  Lieve Belg zondag 12 oktober 2008 @ 16:56:47 #144
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_62329868
Zit er nu PBS in de laatste versies? Lange tijd niet gespeeld, en bij de opties zag ik iets staan van "Show reserved tracks". En zo ja, werkt het dan hetzelfde zoals in ttdpatch?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_62330433
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:56 schreef Jump het volgende:
Zit er nu PBS in de laatste versies? Lange tijd niet gespeeld, en bij de opties zag ik iets staan van "Show reserved tracks". En zo ja, werkt het dan hetzelfde zoals in ttdpatch?
Ja, YAPP (Yet Another PBS Patch) zit alweer een tijdje in de nightly's (en dus niet in 0.6.3).
Het werkt wel iets anders als de PBS van TTDPatch. Voor wat uitleg zie de OpenTTD wiki.
  Lieve Belg zondag 12 oktober 2008 @ 17:27:05 #146
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_62330524
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:23 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Ja, YAPP (Yet Another PBS Patch) zit alweer een tijdje in de nightly's (en dus niet in 0.6.3).
Het werkt wel iets anders als de PBS van TTDPatch. Voor wat uitleg zie de OpenTTD wiki.
Werkt het ook in combinatie met de pre signals? Op de wiki vind ik er niet echt veel nutitge informatie over, en al een crash gehad in test spelletje

Ik heb ook even zitten zien naar de 32bpp graphics, maar als ik deze toepas in een spelletje met hoopje voertuigen gaat het toch een friet traag
  Lieve Belg maandag 13 oktober 2008 @ 12:25:43 #147
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_62347736
De pre signals heb ik ondertussen al gevonden, wat een verademing. PBS
  Lieve Belg dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:39:11 #148
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_62388481
Ik heb nog enkele oude spelletjes gevonden, enkele screens:

Game 1
Druk kaartje

Grootste station

Grafiekjes

Grote steden

Grote steden

Op- en afritten systeem

Hoge graan en kool productie, twee banen kruisen ook de 2*3 route

Game 2
Alle olie wordt samengebracht naar de drie stations aan het water

Bovenkant van de kaart

Nu beter zichtbaar

Spaghetti, maar nog niet echt ingewikkeld

Hier komt alle olie toe met 54 treinen van allemaal dezelfde lengte (22 wagons), en vertrekken de goederen

Grafiekjes

Grootste stad, gelukkig is er nog geen trein in de winkelcentra gereden.
pi_62393929
WOW wat een steden zeg! grootste die ik tot nu toe heb gehad lag rond de 30.000 inwoners
pi_62394650
Ik heb nog nóóit een stad boven de 100,000 inwoners gehad
Is het gewoon een kwestie van minstens 5 busstations en wat 'overig' passagier/goederen-vervoer?
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:13:26 #151
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_62398933
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 02:46 schreef MaxMark het volgende:
Ik heb nog nóóit een stad boven de 100,000 inwoners gehad
Is het gewoon een kwestie van minstens 5 busstations en wat 'overig' passagier/goederen-vervoer?
Volgens mij wel, dat is ook het grootste kritiekpunt op OTTD t.o.v. de originele TT. daar was het veel moeilijker om steden groot te laten worden.
---
pi_62401169
Ik bedoel, hoe krijg je dit ooit
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:00:43 #153
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_62401904
Ik heb eens ruim 700k inwoners gehad in de stad.. Je kunt instellen met hoeveel je stad vermenigvuldigd ofzo, ook kun je er instellen hoeveel steden een stad worden.
pi_62405217
Ben maar eens op de server begonnen, heb nu al aardig wat lijntjes gebouwd

Van wie is Fearless Transport?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  woensdag 15 oktober 2008 @ 17:56:48 #155
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_62410729
Damn ik ben voor het eerst in mijn leven bankroet gegaan

(Pittige tijden server)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_62520170
Gister met wat collega's gehad over TT, dus meteen maar openTTD weer binnengetrokken. Maar wat een mogelijkheid qua instellen. Zie soms door het bomen het bos niet meer.

Zeker die GRF gebeuren. Heb dat ook meteen maar binnengehaald, maar het maakt het spel er niet makkelijker op. Heb nou een hele waslijst en het is niet helemaal duidelijk wat wat is zeg maar. Dus dat is flink uitzoek en uitprobeer werk.

Ja rare tijd om te posten, maar kon niet slapen.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  maandag 20 oktober 2008 @ 08:33:29 #157
65252 Bart
pi_62520818
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 05:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Gister met wat collega's gehad over TT, dus meteen maar openTTD weer binnengetrokken. Maar wat een mogelijkheid qua instellen. Zie soms door het bomen het bos niet meer.
De bomen kun je onzichtbaar maken nu.
quote:
Zeker die GRF gebeuren. Heb dat ook meteen maar binnengehaald, maar het maakt het spel er niet makkelijker op. Heb nou een hele waslijst en het is niet helemaal duidelijk wat wat is zeg maar. Dus dat is flink uitzoek en uitprobeer werk.
Ik zou eerst even lekker zonder grf's spelen, de boel weer onder de knie krijgen, en pas als je op het "normale" spel bent uitgekeken, met grfs beginnen
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:12:51 #158
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_62522445
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 12:35 schreef MaxMark het volgende:
[ afbeelding ]
Dat waren maar 50 tramstations, met een paar miljoen passagiers wachtende in totaal.
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
pi_62835776
Spelen er nog wel eens mensen op de server? Ik ben inmiddels aardig onderweg naar totale dominantie
pi_62841710
Vandaag maar weer eens na lange tijd opgestart, moet er eigenlijk weer eens mee beginnen

Trams gevonden inmiddels, het was echt te lang geleden

[ Bericht 21% gewijzigd door Piles op 31-10-2008 16:57:38 ]
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:38:43 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62848055
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 12:35 schreef MaxMark het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had laatst in een multiplayer game ook een stad van 182.000..... ik denk dat ik die wel naar de 200k had kunnen krijgen als ik niet gestopt was met spelen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62881434
Ik heb nog 1 ding dat me stoort aan het spel, misschien ook mede waarom ik gestopt was.

Na een aantal jaar had ik 50 busjes, en die moesten allemaal vervangen worden.
Nou moest ik die 1 voor 1 vervangen, en opnieuw hun haltes aanwijzen

Hoe zorg ik er voor dat dit automatisch gebeurt?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  zondag 2 november 2008 @ 14:45:49 #163
182073 invine
blablabla etc.
pi_62882503
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:02 schreef Sjibble het volgende:
Ik heb nog 1 ding dat me stoort aan het spel, misschien ook mede waarom ik gestopt was.

bij je overzicht van bussen kan je dat geloof ik automatisch doen.. moet het alleen wel naar een nieuwere versie van een bus.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_62883224
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:45 schreef invine het volgende:

[..]

bij je overzicht van bussen kan je dat geloof ik automatisch doen.. moet het alleen wel naar een nieuwere versie van een bus.
Hoeft niet eens per se. Je kunt in het patch menu aangeven dat voertuigen zich automatisch laten vervangen X tijd voor of na hun maximale leeftijd.
Het vervangen voor een nieuwer type kun je via het voertuigenmenu in het spel doen.
pi_62898965
En waar haal ik de recentste OpenTTD vandaan?
Dan spreek ik over een RAR als het kan? Zoals ik al zie is die van mij veroudert
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_62898985
quote:
Op maandag 3 november 2008 01:13 schreef Sjibble het volgende:
Dan spreek ik over een RAR als het kan? Zoals ik al zie is die van mij veroudert
www.openttd.org
Daar staat zelfs een .exe die al het werk al voor je doet
pi_62899325
quote:
Op maandag 3 november 2008 01:16 schreef MaxMark het volgende:

[..]

www.openttd.org
Daar staat zelfs een .exe die al het werk al voor je doet
[/quote]
  maandag 3 november 2008 @ 07:55:47 #168
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_62899951
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:02 schreef Sjibble het volgende:

Dat kan idd automatisch, maar sowieso als je ze 1 voor 1 vervangt dan hoef je niet opnieuw alle haltes toe te wijzen. Dan doe je iets fout...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 3 november 2008 @ 07:57:27 #169
65252 Bart
pi_62899958
quote:
Op maandag 3 november 2008 01:13 schreef Sjibble het volgende:
Of je leest de OP even, die is onder andere geschreven zodat niet iedereen 100x in het topic hoeft te vragen waar e.e.a. gevonden kan worden.
pi_62928131
Ik heb gister een level volgebouwd, 64 bij 64.
Liep goed tot ik de concurrent had overgekocht voor 2 euro.
Schuld van 1 miljoen
[/quote]
  dinsdag 4 november 2008 @ 18:31:54 #171
65252 Bart
pi_62941369
Sowieso, AI
Die zet ik echt nooit aan. Je kan trouwens zien hoeveel schuld ze hebben he, is wel handig om te weten voor je ze overneemt
Gewoon het budget-knopje ingedrukt houden en dan de juiste speler kiezen.
pi_62942741
Klopt, dacht er gelijk na de overname aan

Nu own ik de sterren uit de hemel in het 2048x2048
Ik laat even de grootste concurrent doorgroeien, daar bezit ik ook 75% van.

Ik own de sterren uit de hemel

Moeilijkheidsgraad = Gemiddeld
[/quote]
pi_63057864
Ben pas weer begonnen met dit spel (nooit geweten dat er nog zo'n enorme community was), maar een probleem:

Mijn treinen wachten, wanneer het station vol is, niet op elkaar maar draaien als het ware om..

Ik heb wel pre-signals geplaatst voor de spoorkruisingen (zodat ze het vrije perron kunnen zien).
  zaterdag 8 november 2008 @ 18:44:21 #174
65252 Bart
pi_63057953
Plaats eens een screenshot, het is nu niet helemaal duidelijk wat je bedoelt...
  Lieve Belg zaterdag 8 november 2008 @ 20:47:44 #175
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_63061176
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:20 schreef Sjibble het volgende:
Klopt, dacht er gelijk na de overname aan

Nu own ik de sterren uit de hemel in het 2048x2048
Ik laat even de grootste concurrent doorgroeien, daar bezit ik ook 75% van.

Ik own de sterren uit de hemel

Moeilijkheidsgraad = Gemiddeld
2048*2048 heb ik nooit tof gevonden. Ik heb al werk genoeg op 512*512
pi_63080382
Sinds deze week ben ik weer eens opnieuw begonnen met OpenTTD en heb een vraagje:

1. Hoe krijg je de rangen van de vervoersdiensten omhoog? Ik zit met best veel stations waarvan die matig tot slecht zijn. Gevolg is denk ik dat die bedrijven minder gaan produceren en uiteindelijk failliet gaan

- Vervoer (graan/vee) van 40 blokjes afstand laat ik doen door een enkele trein. 60-80 blokjes door 2 treinen, 100 blokjes door 3 treinen, etc. met ieder 3 vee en 2 graan wagons zodat iedere trein vol vervoerd en stations precies voldoende voorraad opbouwt tot de volgende trein arriveert. Lijkt me allemaal vrij logisch, maar de rangen gaan toch omlaag zodat m'n hele idee instort en treinen verkocht moeten worden om de boel rendabel te krijgen. Zelfde verhaal is ook met kolen, olie en waarschijnlijk de rest.

Wat is de richtlijn om dit te voorkomen? Vervoer tot 40 blokjes alleen door vrachtwagens laten doen? Toch meer treinen inzetten met minder wagons? Wat anders?
pi_63080620
quote:
en stations precies voldoende voorraad opbouwt tot de volgende trein arriveert
Je kan beter zorgen dat als een volle trein vertrekt, er een lege aankomt op je station
Anders liggen goederen te lang te wachten, waardoor je ranking daalt en er minder goederen op je station gezet worden

En vrachtwagens zijn sowieos not-done
  zondag 9 november 2008 @ 20:32:49 #178
65252 Bart
pi_63083630
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:27 schreef MrSleep het volgende:
Sinds deze week ben ik weer eens opnieuw begonnen met OpenTTD en heb een vraagje:

1. Hoe krijg je de rangen van de vervoersdiensten omhoog? Ik zit met best veel stations waarvan die matig tot slecht zijn. Gevolg is denk ik dat die bedrijven minder gaan produceren en uiteindelijk failliet gaan

- Vervoer (graan/vee) van 40 blokjes afstand laat ik doen door een enkele trein. 60-80 blokjes door 2 treinen, 100 blokjes door 3 treinen, etc. met ieder 3 vee en 2 graan wagons zodat iedere trein vol vervoerd en stations precies voldoende voorraad opbouwt tot de volgende trein arriveert. Lijkt me allemaal vrij logisch, maar de rangen gaan toch omlaag zodat m'n hele idee instort en treinen verkocht moeten worden om de boel rendabel te krijgen. Zelfde verhaal is ook met kolen, olie en waarschijnlijk de rest.

Wat is de richtlijn om dit te voorkomen? Vervoer tot 40 blokjes alleen door vrachtwagens laten doen? Toch meer treinen inzetten met minder wagons? Wat anders?
Treinen op full load zetten en dan zorgen dat er altijd precies 1 trein staat te laden.
pi_63096318
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 18:44 schreef Merovingian het volgende:
Plaats eens een screenshot, het is nu niet helemaal duidelijk wat je bedoelt...

Ik ben er inmiddels zelf al uit. Kwestie van n verkeerd seintje geplaatst..

Heeft er iemand ervaring met cargodest? Ik heb dit geprobeerd te installeren, maar wanneer ik 't spel opstart, verandert er niets. De foutmelding die ik krijg is dat 'ie sample.cat niet gevonden krijgt, evenals:

ini:ignoring invalid NewGRF 'genetric_tramsv0.4GRF': not found.

[ Bericht 12% gewijzigd door FutureWorld op 10-11-2008 10:40:08 ]
  maandag 10 november 2008 @ 13:13:48 #180
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_63100084
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:16 schreef FutureWorld het volgende:

[..]

Ik ben er inmiddels zelf al uit. Kwestie van n verkeerd seintje geplaatst..

Heeft er iemand ervaring met cargodest? Ik heb dit geprobeerd te installeren, maar wanneer ik 't spel opstart, verandert er niets. De foutmelding die ik krijg is dat 'ie sample.cat niet gevonden krijgt, evenals:

ini:ignoring invalid NewGRF 'genetric_tramsv0.4GRF': not found.
Welke versie van cargodest gebruik je?
---
pi_63106033
Heeft iemand voor mij een saved game met een zeer grote stad?
Dan kan ik kijken wat ik fout doe.
Ik krijg de steden nooit over de 30.000
pi_63106440
quote:
Op maandag 10 november 2008 17:00 schreef tralalala het volgende:
Heeft iemand voor mij een saved game met een zeer grote stad?
Dan kan ik kijken wat ik fout doe.
Ik krijg de steden nooit over de 30.000
Bouw gewoon in een stad van ~1.500, een stuk of 5 tramhaltes en laat een stuk of 4 trams rondjes rijden. Steeds een beetje uitbouwen en je ratings hoog houden, dan groeit die stad vanzelf.

Kijk even in de huidige game op de server. Daar zit een stad van 70.000 in.
pi_63113443
quote:
Op maandag 10 november 2008 13:13 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Welke versie van cargodest gebruik je?

Latest release in cargodest is h1b7af927, released on 2008-09-21 11:18 UTC.

Deze.
pi_63245695
Is de server gereset?
  zaterdag 15 november 2008 @ 16:25:24 #185
65252 Bart
pi_63245797
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 16:20 schreef Harmen1984 het volgende:
Is de server gereset?
Ja. Vannacht om 03.10 uur vond mijn server het schijnbaar leuk om zichzelf te resetten.
pi_63260099
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:17 schreef FutureWorld het volgende:

[..]

Latest release in cargodest is h1b7af927, released on 2008-09-21 11:18 UTC.

Deze.

Na een paar dagen gepuzzeld te hebben, is 't me gelukt. Moet zeggen dat ik het een aanwinst vind voor het spel
pi_63282186
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 16:25 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Ja. Vannacht om 03.10 uur vond mijn server het schijnbaar leuk om zichzelf te resetten.
Balen zeg. Gaan we nu opnieuw beginnen in deze map, of komt er een nieuwe?
  maandag 17 november 2008 @ 09:53:19 #188
65252 Bart
pi_63282215
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:51 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Balen zeg. Gaan we nu opnieuw beginnen in deze map, of komt er een nieuwe?
Er is toch een nieuwe map nu?
pi_63723302
Ik dacht ik zoek het openttd topic is op maar blijkbaar is het nu dood?
  woensdag 3 december 2008 @ 17:22:39 #190
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_63729585
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:58 schreef sk888er het volgende:
Ik dacht ik zoek het openttd topic is op maar blijkbaar is het nu dood?
Komt wel weeg goed. OpenTTD is een spel wat de meesten denk in fases spelen. Een tijdje is het leuk en dan stop je er weer even mee. Maar uiteindelijk begin je altijd wel weer een keer met spelen.
---
pi_63729722
quote:
Op woensdag 3 december 2008 17:22 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Komt wel weeg goed. OpenTTD is een spel wat de meesten denk in fases spelen. Een tijdje is het leuk en dan stop je er weer even mee. Maar uiteindelijk begin je altijd wel weer een keer met spelen.
Klopt
Ik zit nu al ruim een jaar in de niet-spelen-fase
pi_63754414
Heb ik ook speel lange tijd het spel niet, maar als ik em eenmaal opstart ben ik gelijk weer uren bezig
pi_63758826
quote:
Op woensdag 3 december 2008 17:22 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Daarom was ik er ook even weer naar op zoek:p
  zondag 7 december 2008 @ 14:43:21 #194
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_63824069
Help!

Dacht toch maar eens te upgraden naar OTTD 0.6.3... Draaide altijd 0.6.0... Krijg ik nu dit:

Alles al geprobeerd, hele spel verwijderd, teruggezet, 0.6.0 weer gedownload... Hoe los ik dit op! Mijn treintjes hebben aandacht nodig
pi_63825369
Nou hij zegt dat je wellicht de origineele TTD files mist, heb je die (op de goede plek) erop staan?
  zondag 7 december 2008 @ 18:12:00 #196
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_63829010
t Rare ik geen enkele file heb gedelete... Bovendien heb ik mijn 'originele' RAR nog eens geunrarred en ook met die files doet ie t niet :S

Toevallig iemand anders die OTTD speelt op een Mac die zijn hele Trapsport Tycoon map met mij wil delen?
  zondag 7 december 2008 @ 18:31:31 #197
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_63829463
Misschien kan je hier wat vinden?
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:50:55 #198
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_63880875
Gelukt! Blijkt een bug te zijn in Leopard, niet in ottd :$ Gefixt door mn monitor te herkalibreren

Maar goed, volgende probleem Op t maximale uitzoom niveau is het spel ineens ontzettend traag? Ligt dit aan 0.6.3, hebben meer mensen daar last van?
pi_64378645
Weet iemand hier de copy paste tool te staan?
pi_64378945
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 15:50 schreef sk888er het volgende:
Weet iemand hier de copy paste tool te staan?
Hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')