1 |
quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:46 schreef Gamer_V het volgende:
Toffe nieuwe OP. Ja ik heb even wat delen gemist denk ik
Je moet wel twee sporen hebben natuurlijk, eentje voor aankomende en eentje voor vertrekkende treinen. Zo staan twee treinen tegenover elkaar, die kunnen dan natuurlijk nergens heen. Kijk eens in de prachtige OP, die heb ik niet voor niets gemaaktquote:Op vrijdag 19 september 2008 22:49 schreef dutch_cyclist het volgende:
Waar kan ik duidelijke uitleg in het nederlands vinden over de seinen en hoe ze geplaatst moeten worden.
Ik speel het spel al een geruime tijd (lees 3 jaar) maar het wordt maar eens tijd om complexere stations te bouwen met daarbij horende seinen.
Ik heb al verschillende sites bekeken en na aanleiding daarvan seinen geplaatst, maar het werkt bij mij niet goed.
Waar moet je de combo pre-signals plaatsen? Voor of na een splitsing? Of beide?
http://i330.photobucket.c(...)ansport14Jun2001.png
Zoals het plaatje hierboven werkt het niet
Een nachtje slapen doet wonderen, maar het is me gelukt om iets complex voor mijn doen te maken, bedanktquote:Op zaterdag 20 september 2008 04:43 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Je moet wel twee sporen hebben natuurlijk, eentje voor aankomende en eentje voor vertrekkende treinen. Zo staan twee treinen tegenover elkaar, die kunnen dan natuurlijk nergens heen. Kijk eens in de prachtige OP, die heb ik niet voor niets gemaakt
Hiervoor moet je dan ook eerst een tram grf laden.quote:Op zondag 21 september 2008 01:34 schreef Palmboom313 het volgende:
Ben nu al tijdje bezig met 1 game maar ik kan maar geen tram rails bouwen is dit niet mogelijk of hoe zit dit?
Lijkt me niet, want dat is afhankelijk van de snelheid van de treinen, het vermogen van de treinen, de belading van de treinen, het type spoor, de opbouw van het spoor ervoor, de opbouw van het spoor erna, het gebruik van seinen, de afstand tussen de seinen, de tijdsdistributie van de treinen enzovoorts...quote:Op maandag 22 september 2008 17:51 schreef dutch_cyclist het volgende:
Bestaat er een tabel/formule waarbij je kan zien hoeveel treinen er maximaal op een RoRo station laden/lossen van een x aantal banen?
Mja, geld is inderdaad op een moment het probleem niet meer, wat wel een probleem wordt zijn te langzame pc's...quote:Op maandag 22 september 2008 19:52 schreef Gamer_V het volgende:
Ik heb nu op de fok!server bijna mijn cirkel om de hele kaart af ... geld zat, maar wat moet je ermee? Uit verveling ga ik dan maar kanalen aanleggen voor overdreven bootvervoer en gigantisch terraformen. Heb ik eigenlijk altijd. De nummers 1 en 2 haal ik nooit meer in. (Wat moet je in godsnaam met 7 miljard vanOekelen?) Opnieuw beginnen is ook weer zo nutteloos.
YAPF voor schepen moet ook uit, het vertraagt het spel echt gigantisch... Gewoon wat boeien plaatsen, komen de scheepjes wel aanquote:Op maandag 22 september 2008 22:50 schreef Gamer_V het volgende:
Hmm, ik zie dat YAPF voor schepen uitstaat. Maar ze varen sowieso geen lange afstanden.
Tot een aantal mensen aangeven dat het nodig is, of ik zie dat er al een tijd niets gebouwd isquote:Op donderdag 25 september 2008 00:38 schreef Gamer_V het volgende:
Oké, nu begint de FOK! server wat traag te worden.
Hoelang laat je dit meestal doorlopen Merovingian?
Ik heb een linksys met dd-wrt, connecties staat op 4096 en torrents heb ik niet aan staan op dit moment. Althans, toen mijn server nog online was. Nu is schijnbaar mijn Wanadoo Livebox vastgelopen waardoor mijn server offline isquote:Op donderdag 25 september 2008 02:40 schreef maartena het volgende:
OpenTTD is wat gevoelig wat betreft de connectie..... als er andere software aanwezig is op de client of server die met regelmaat (enkele malen per seconde) connecties maakt, en afbreekt, - zoals bijvoorbeeld bekende P2P software, torrents etc - dan kun je nogal eens traagheidsproblemen krijgen.... helemaal als je een home-router hebt, de meeste modellen - inclusief linksys - kunnen maximaal 512 connections per seconde aan.
Met DD-WRT op linksys kun je dit opkrikken tot 4096, en dan is het probleem met torrents en OpenTTD ook niet echt meer aanwezig, MITS je de torrents op een andere PC draait dan de OpenTTD server. (Client kant maakt in dat geval weer weinig uit).
Heb je geen Linksys met DD-WRT, dan kun je ook je torrent ap op maximaal 100 of 150 global connections zetten.... je krijgt dan toch je downloads op prima snelheden binnen, maar OpenTTD wordt niet/nauwelijks verstoord.
Tja, OpenTTD is nu eenmaal wat gevoelig wat dat betreft
Wauw, ziet er complex uitquote:Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[ link | afbeelding ]
toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
Stap eens over op OpenTTDquote:Op donderdag 25 september 2008 11:56 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik ben weer begonnen met TTD, en ik kom weer hetzelfde probleem tegen als een jaar geleden (ondanks een schone installatie):
Na verloop van tijd (ca. 30 minuten IRL) accepteren een aantal stations opeens niets meer (Accepts: Nothing); waardoor mijn hele netwerk (en ratings) in de soep loopt...
Het probleem is opgelost wanneer je het station opnieuw bouwt, maar ja; dan moet ik dus elk half uur al m'n stations gaan vervangen![]()
TTDPatch 2.5.x overigens.
alleen maar fixes en geen features. heb nog niet echt in detail gekeken of het belangrijke fixes zijn maargoed het is wel weer een stap vooruitquote:Op donderdag 25 september 2008 11:49 schreef Merovingian het volgende:
Voor de early adaptors is 0.6.3 RC1 trouwens uit. Ik wacht met updaten van de servers totdat 0.6.3 final uit is, maar voor de liefhebber staat de RC hier.
Ze hadden het beter 0.6.2.1 kunnen noemen dan..quote:Op donderdag 25 september 2008 13:31 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
alleen maar fixes en geen features. heb nog niet echt in detail gekeken of het belangrijke fixes zijn maargoed het is wel weer een stap vooruit
Ow?quote:Op donderdag 25 september 2008 15:09 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ze hadden het beter 0.6.2.1 kunnen noemen dan..
Wil jij de graphic/build pack(s) die je gebruikt ergens uploaden? Ziet er namelijk erg nice uitquote:Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[ link | afbeelding ]
toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
Kan ik ookquote:Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[ link | afbeelding ]
toch nog even proberen mensen lekker te maken voor cargodest, er gaat een wereld voor je open
En dan heb ik zoals jullie kunnen zien timetables nog niet eens gebruikt.
OpenTTDCoop grfpack.quote:Op donderdag 25 september 2008 15:59 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Wil jij de graphic/build pack(s) die je gebruikt ergens uploaden? Ziet er namelijk erg nice uit
quote:Op donderdag 25 september 2008 15:59 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Wil jij de graphic/build pack(s) die je gebruikt ergens uploaden? Ziet er namelijk erg nice uit
nice, je hebt ook nog alle ECTS-vectors aan zie ik. Ook een grappige kaart, worldmap met landen als steden?quote:Op donderdag 25 september 2008 16:56 schreef yorP het volgende:
[..]
Kan ik ookEven een multiplayertje:
[ link | afbeelding ]
[..]
OpenTTDCoop grfpack.
Dat klopt, komt van http://clanmega.warlink.eu (ja ik weet, spam spam, stoute ik, foei yorP!)quote:Op donderdag 25 september 2008 17:11 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
nice, je hebt ook nog alle ECTS-vectors aan zie ik. Ook een grappige kaart, worldmap met landen als steden?
Thanks, even een vraagje ik wil nu dus de parameters veranderen van de Total Town Replacement.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:56 schreef yorP het volgende:
[..]
Kan ik ookEven een multiplayertje:
[ link | afbeelding ]
[..]
OpenTTDCoop grfpack.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 1st 0 - Use the new building types only, default TTD buildings are disabled 1 (default) New house types are added without modifying the old types, so towns will have both original TTD and new buildings. 2nd 0 (default) time sequence is followed. 1 - Force the 1920-1950 era. This means that the graphics for this era are used no matter what year it actually is in the game. 2 - Force the 1950-1980 era. 3 - Force the 1980-2010 era. 4 - Force the 2010-forever era. 5 - Mix all eras. This means buildings from all eras can appear no matter what year it is in the game. 3rd 0 - Don't use TTRS-v3 roads and bridges. 1 - Use TTRS-v3 roads and default TTD road bridges. 2 (default) Use TTRS-v3 roads and road bridge graphics. 4th 0 (default for TTDpatch) Use TTRS-v3 airports and heliports. 1 (default for openTTD) do not use TTRS-v3 airports and heliports. If you don't set these parameters in your newgrf[w].cfg file, the default settings will be used. |
1 |
Ah spaties dus thanks, heb die airports inderdaad uit gezet de intercontinentall zeg er niet uitquote:Op zaterdag 27 september 2008 19:33 schreef yorP het volgende:
Probeer eens:
[ code verwijderd ]
Maar die TTRS-Airports zien er niet zo goed uit in openttd, landingsbaan zit ergens midden in een gebouw...
"Ow?"quote:Op donderdag 25 september 2008 15:58 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Ow?
Kan jij eens uitleggen welke nieuwe features er in 0.6.2(.0) zitten?
Of in 0.6.1?
Nieuwe features komen pas in 0.7.0. (waaronder enkele heele mooie :-) )
Jawel hoor, het is alleen raar om dan te zeggen dat het 0.6.2.1 zou moeten zijn, want waarom zijn ze ooit bij de 0.6.2 gekomen terwijl er geen nieuwe features tov 0.6.0 in 0.6.2 & 0.6.1 zitten? 0.6.3 is dus eigenlijk vrij logisch lijkt me. Het tweede nummer is gewoon het versienummer en het derde nummer is het nummer van de bugupdate (of hoe je dat ook noemt).quote:Op zaterdag 27 september 2008 22:59 schreef MaxMark het volgende:
[..]
"Ow?"
Volgens mij snap je mijn zin niet helemaal.
Jij hebt gelijk hoor.quote:Op zondag 28 september 2008 10:40 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Jawel hoor, het is alleen raar om dan te zeggen dat het 0.6.2.1 zou moeten zijn, want waarom zijn ze ooit bij de 0.6.2 gekomen terwijl er geen nieuwe features tov 0.6.0 in 0.6.2 & 0.6.1 zitten? 0.6.3 is dus eigenlijk vrij logisch lijkt me. Het tweede nummer is gewoon het versienummer en het derde nummer is het nummer van de bugupdate (of hoe je dat ook noemt).
Even bij de patches kijken -> Voertuigen -> Maximaal aantal wegvoertuigen per speler aanpassenquote:Op zondag 28 september 2008 11:57 schreef Damzkieee het volgende:
Waarom kan ik geen enkele van de getoonde voertuigen bouwen? Ik snap dr werkelijk geen fuck van
Kan geen bussen, vrachtwagens of whatever bouwen. Zegt telkens: kan het gekozen wegvoertuig niet bouwen
Iemand tips? of een manual?
Waar bouw ik een depot?quote:Op zondag 28 september 2008 12:10 schreef yorP het volgende:
Bouw je ze wel in een depot?
Euh Open TTD van hierboven. Voertuigsets geen idee. Had de tijd al naar 2000 gezet omdat ik anders tien jaar helemaal geen voertuigen zag.quote:Op zondag 28 september 2008 12:12 schreef Zero2Nine het volgende:
Welke versie gebruik je en eventueel: welke extra voertuigsets?
Het bouwmenu bovenin. Als je bijvoorbeeld wegvoertuigen wilt kopen, klik je op de pictogram met een stukje straat. Nu kun je alles weg-gerelateerd bouwen, ook depots voor wegvoertuigen. Deze bouw je aan een stuk weg, waarna je een voertuig (bijvoorbeeld bus) tussen twee haltes laat rijden. Deze haltes moet je ook zelf bouwen.quote:
Dat zei ik alquote:Op maandag 29 september 2008 12:45 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Lees even het stappenplan uit de OP met bijbehorend plaatje
Oepsquote:
Een boerderij accepteert ook niets, die produceert alleen maar. Klik er maar eens op, dan zie je de productieniveaus. De spullen die een boerderij produceert moet je naar een fabriek vervoeren. Als je op een fabriek klikt, je dan ook wat hij accepteert. Zo moet je dus uitvinden wat je van waar naar waar moet vervoeren.quote:Op maandag 29 september 2008 13:20 schreef Damzkieee het volgende:
Ik kan er nog steeds niks vanben al wel weer een beetje verder though. Wat is nou wijsheid om aan het begin te doen? Als ik een simpele treinverbinding maak ben ik al bijna al het geld kwijt. En waarom accepteert mijn station niets, terwijl ik hem naast een gigantische boerderij bouw?
Ik speel trouwens in het Netherlands scenario. Iemand wat startup tips voor me?
Ik begin meestal met kolentransport, dus van een kolenmijn naar een elec. centrale.quote:Op maandag 29 september 2008 13:20 schreef Damzkieee het volgende:
Ik kan er nog steeds niks vanben al wel weer een beetje verder though. Wat is nou wijsheid om aan het begin te doen? Als ik een simpele treinverbinding maak ben ik al bijna al het geld kwijt. En waarom accepteert mijn station niets, terwijl ik hem naast een gigantische boerderij bouw?
Ik speel trouwens in het Netherlands scenario. Iemand wat startup tips voor me?
Dat klopt dus, want een boerderij accepteert ook niets. Zodra je een trein laat rijden van dat station naar een station bij een fabriek die graan en vee accepteert, komt er vanzelf graan en vee te staan op het station bij die boerderij.quote:Op maandag 29 september 2008 13:54 schreef Damzkieee het volgende:
Dat bedoelde ik. Ik zette mijn station tegen de boerderij aan, maar er stond dat het station niets accepteert. Alleen wat post vanuit de nabij gelegen stad.
Een boerderij heeft niets nodig aan grondstoffen, die produceert alleen maar:quote:Op maandag 29 september 2008 13:54 schreef Damzkieee het volgende:
Dat bedoelde ik. Ik zette mijn station tegen de boerderij aan, maar er stond dat het station niets accepteert. Alleen wat post vanuit de nabij gelegen stad.
Ja, coal naar power stations is altijd een goede startlijn.quote:Op maandag 29 september 2008 14:20 schreef Damzkieee het volgende:
Okay, dus een lijntje VAN de boerderij naar de fabriek is voldoende in dat geval.
Het meeste verdienen aan het begin kan door goederen (kolen) naar de power stations te brengen?
Steden maken kan alleen maar in de scenario editor, of als je de found city-patch toevoegt. Steden laten groeien is niet zo moeilijk, gewoon passagiers vervoeren. 5 stations/bushaltes die elk minimaal eens in de 20 dagen bezocht worden door een voertuig en de stad groeit maximaal. Althans, in temperate. Bij arctic en desert moet je ook nog voedsel en water naar de stad vervoeren.quote:Op maandag 29 september 2008 15:05 schreef Damzkieee het volgende:
OK, ga ik dat straks eens doenHoe kan ik trouwens steden maken of laten groeien?
Zo.quote:Op maandag 29 september 2008 16:49 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik wil wel eens op de server meespelen, ben vorige week overgestapt van TTDPatch naar OTTD ().
De server is echter vol; zijn er kickbare bedrijven?
Maar ook: hoe langer onderweg (daarbij ook de wachttijd gerekend op het station) hoe minder het waard is bij aankomst. Maak de lijnen dus niet te lang, hoewel kolen het minst in waarde afnemen van alle goederen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe verder je het vervoert, hoe meer winst
Uiteraard, maar wel lineairquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoe verder je het vervoert, hoe meer winst
Zolang het binnen bepaalde grenzen blijft zal de stijging in inkomen door de grotere afstand hoger zijn dan de daling door de langere vervoerstijd. Ik weet niet of de dalende lijn (wachttijd vs inkomsten) zich doortrekt tot 0, in dat geval is er dus wel een grens aan hoever je kan gaan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:53 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar wel lineair![]()
Stel: een trein legt 1 vakje per seconde af. Maakt het dan uit of ik:
A) De kolen naar een kolencentrale 1000 vakjes verderop breng, en de trein dus 2000 seconden doet over een retourtje, of
B) De kolen naar een kolencentrale 10 vakjes verderop breng, waardoor de trein 20 seconden doet over een retourtje (10% i.v.m. A), maar de opbrengst ook slechts 10% is.
?
mmm hoe zal ik dat formuleren, van de ene kant... maar anderzijds... NEEquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:59 schreef Damzkieee het volgende:
Kan ik de kaart trouwens ook draaien? Soms staat iets (een sein) half achter een boom of een ander object, waardoor je het bijna niet kunt zien. Gisteren de hele avond zitten kutten met seinenIk kan niet eens 3 treinen op een dubbel spoortje laten rijden
Ik=noob.
Nu ja, dat zei ik dus, trein A zal veel meer winst geven trein Bquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:53 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar wel lineair![]()
Stel: een trein legt 1 vakje per seconde af. Maakt het dan uit of ik:
A) De kolen naar een kolencentrale 1000 vakjes verderop breng, en de trein dus 2000 seconden doet over een retourtje, of
B) De kolen naar een kolencentrale 10 vakjes verderop breng, waardoor de trein 20 seconden doet over een retourtje (10% i.v.m. A), maar de opbrengst ook slechts 10% is.
?
Zoals ook een electra centrale aan een ijzermijnquote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
Industrieën die niet bediend worden gaan op een willekeurig moment failliet
Ik zou sowieso geen vracht van een ijzermijn naar een kolencentrale brengenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:15 schreef Damzkieee het volgende:
Vaag verhaal: ik maak gisteren een stukje weg van een ijzermijn naar een elektriciteitscentrale, en keurig een depot voor een paar vrachtwagens. Ineens is die hele mijn weg!? WTFAlles voor niks gebouwd, kan ik het weer weghalen. Hoe de hell kan dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |