abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61910124
Bij zoomin had iemand het over een rabo obligatie met de euribor rente , alleen kan ik deze nergens terugvinden
http://www.zoomin.tv/site/index.cfm?cat=beurs&cid=0
Het is deze : rabo 3M okt 2009

Weet iemand hier de fondscode of waar je deze kunt vinden ?
pi_61910233
quote:
Rabobank doet niet mee aan spaaroorlog
De Rabobank doet duidelijk niet mee met de spaaroorlog. Dat wisten we al, want we zien geen aanbiedingen met hoge rentetarieven van Rabobank verschijnen. Uit dit artikel van De Pers blijkt zelfs dat de mogelijkheden voor mooie spaarrentes bij de Rabo voor klanten minder zijn geworden. Waar voorheen nog wel wat te onderhandelen viel als een concurrent betere rentes bood, zeggen ze nu lachend: 'Dan ga je toch naar Fortis?'

Rabobank is marktleider in de spaarmarkt en vindt het niet nodig die positie nog verder te verstevigen. Ondanks de niet bepaald concurrerende rentetarieven stromen de spaartegoeden wel binnen bij de boerenleenbanken. Waarom? Het zal vast te maken hebben met het zoeken van zekerheid. Dat beetje extra rente is voor de grote spaarders waarschijnlijk minder interessant dan het gevoel van zekerheid dat de gelden niet zullen verdwijnen. Dat gevoel zoeken ze bij de Rabobank, die tot nu toe weinig last lijkt te hebben van de kredietcrisis.

Met dat enorme marktaandeel is één van de grootste angsten van Rabobank waarschijnlijk dat een andere grote bank omvalt. Volgens het depositogarantiestelsel zullen zij dan het grootste deel van de gegarandeerde spaargelden moeten vergoeden. Daar zitten ze natuurlijk helemaal niet op te wachten.
Niet zo vreemd. Had de Rabobank niet 40% van het Nederlandse spaargeld? Zo'n 140 miljard IIRC?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 25 september 2008 @ 18:10:56 #203
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61910477
quote:
Op donderdag 25 september 2008 17:37 schreef Wexy het volgende:

[..]

Wat wel weer leuk is dat CEB dan ook tussentijdse rente uitbetaald. Krijg je nog wat rente op rente er bij ook
Zouden ze die "bug" nog niet hebben opgelost?
censuur :O
pi_61910712
Kan ik mij melden als eerste Nederlandse slachtoffer van de kredietcrisis? Ik heb mijn tegoed bij Fortis maar eens afgetopt tot het gegarandeerde bedrag. Nu loop ik over het gedeelte dat ik elders heb ondergebracht mijn opgebouwde jaar-spaar-bonus van 2% mis. Dat kost me toch een paar honderd euro..
pi_61911079
quote:
Op donderdag 25 september 2008 17:37 schreef Wexy het volgende:

[..]

ow dan moeten we natuurlijk weer even bellen aangezien dat waarschijnlijk alleen bij nieuwe klanten is en bestaande klanten moeite moeten doen voor die extra procentjes.
Wat wel weer leuk is dat CEB dan ook tussentijdse rente uitbetaald. Krijg je nog wat rente op rente er bij ook
Volgens de mensen op het spaarinformatieforum wordt het automatisch omgezet voor alle klanten...zou ze ook een hoop werk besparen. Maar dan blijven we dus lekker bij CEB terwijl ik net AK Bank overwoog
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_61911231
quote:
Op donderdag 25 september 2008 18:36 schreef secondant het volgende:

[..]

Volgens de mensen op het spaarinformatieforum wordt het automatisch omgezet voor alle klanten...zou ze ook een hoop werk besparen. Maar dan blijven we dus lekker bij CEB terwijl ik net AK Bank overwoog
Inderdaad. Volgens het forum zou het tarief morgen al in gaan. Renteverschillen zijn vrij klein dat het overboeken vaak niet eens zin heeft.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 25 september 2008 @ 20:58:12 #207
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_61914616
quote:
Op donderdag 25 september 2008 18:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zouden ze die "bug" nog niet hebben opgelost?
Ik hoop het niet
quote:
Op donderdag 25 september 2008 18:36 schreef secondant het volgende:

[..]

Tja, ik ga nog maar even uit van hetzelfde grapje als vorige keer.
quote:
Op donderdag 25 september 2008 18:44 schreef Aether het volgende:

[..]

Inderdaad. Volgens het forum zou het tarief morgen al in gaan. Renteverschillen zijn vrij klein dat het overboeken vaak niet eens zin heeft.
Morgen al, mooi dan maar even de site in de gaten gaan houden.....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_61915709
Hoe eng vinden jullie de huidige situatie? ik heb niet veel geld, maar mijn grootouders wel (enkele eurotonnen op de spaar rekening) Dit staat allemaal bij ABNAMRO. Gezien de situatie bij Fortis, moet ik hen adviseren om het toch maar over meer banken te verdelen? Ze zijn zo oud dat ze deze zaken niet zelf meer willen regelen, maar ze willen hun geld wel veilig stellen voor hun kinderen en klein kinderen.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  donderdag 25 september 2008 @ 22:12:58 #209
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61917159
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:35 schreef vaarsuvius het volgende:
Hoe eng vinden jullie de huidige situatie? ik heb niet veel geld, maar mijn grootouders wel (enkele eurotonnen op de spaar rekening) Dit staat allemaal bij ABNAMRO. Gezien de situatie bij Fortis, moet ik hen adviseren om het toch maar over meer banken te verdelen?
Tsja, als iedereen dat doet, gaat het gegarandeerd mis met die bank. Maar dat geldt voor elke bank!
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 25 september 2008 @ 22:14:20 #210
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_61917228
quote:
Hoe eng vinden jullie de huidige situatie? ik heb niet veel geld, maar mijn grootouders wel (enkele eurotonnen op de spaar rekening) Dit staat allemaal bij ABNAMRO. Gezien de situatie bij Fortis, moet ik hen adviseren om het toch maar over meer banken te verdelen? Ze zijn zo oud dat ze deze zaken niet zelf meer willen regelen, maar ze willen hun geld wel veilig stellen voor hun kinderen en klein kinderen.
meer is dan 40.000 kan sowieso geen kwaad om te verdelen.
En daar boven op nog eens... bij de ABN is de hoogste rente volgens mij een procentje of 3.5 en bij Credit Europe nu nog 5%.. scheelt ook weer een paar procent.
Als je voor de garanties wil gaan zit je qua grootoudersbegrippen natuurlijk niet lekker bij icesave. Dan zou ik voor de banken gaat die wel volledig onder de nederlandse garantie vallen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_61921755
quote:
Met de garantieregeling kan men per echtpaar 80.000 per bank wegzetten zonder risico. Dan hoef je niet meer over "eng" na te denken.

Welke rente krijgen ze van ABNAmro? Als dat minder is dan 5% levert het direct geld op door het te spreiden over meerdere banken. Stel dat er 1% verschil tussen zit, dan heb je met een paar uurtjes werk toch veel geld voor ze verdiend.
pi_61921894
Ik weet niet exact de rente uit mijn hoofd, maar het is wel flink lager dan 5%

En het is behoorlijk meer dan 80,000 (tegen de 300k)

En geld voor ze verdienen? Dat interesseert ze al jaren niks, de reden dat ze zoveel hebben is omdat ze goed pensioen hebben en dik boven de 80. Weinig uitgaven (huis ook afbetaald) en het geld blijft binnenkomen. Ze geven niks meer uit, behalve dan aan zorg. Maar ik schrok ook wel dat ze zóveel gewoon op een losse rekening hebben. Ik zal het eens ter sprake brengen.
.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_61922018
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 00:57 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik weet niet exact de rente uit mijn hoofd, maar het is wel flink lager dan 5%

En het is behoorlijk meer dan 80,000 (tegen de 300k)

En geld voor ze verdienen? Dat interesseert ze al jaren niks, de reden dat ze zoveel hebben is omdat ze goed pensioen hebben en dik boven de 80. Weinig uitgaven (huis ook afbetaald) en het geld blijft binnenkomen. Ze geven niks meer uit, behalve dan aan zorg. Maar ik schrok ook wel dat ze zóveel gewoon op een losse rekening hebben. Ik zal het eens ter sprake brengen.
.
Tijd voor een avondje internetspaarrekeningen openen dus
pi_61922124
Moneyyou dochter van ABN AMRO gaat "stunten" met 5.1% p/j
pi_61922866
Credit Europe Spaarrekening is per vandaag naar 5,25% gegaan, MAAR....

* 5,25% p.j. voor nieuwe klanten en alle rekeningen die zijn geopend na 3 juni 2008. Klanten die hun rekening voor 3 juni 2008 geopend hebben, ontvangen 4,50 % p.j.
pi_61923157
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 07:04 schreef RJD het volgende:
Credit Europe Spaarrekening is per vandaag naar 5,25% gegaan, MAAR....

* 5,25% p.j. voor nieuwe klanten en alle rekeningen die zijn geopend na 3 juni 2008. Klanten die hun rekening voor 3 juni 2008 geopend hebben, ontvangen 4,50 % p.j.
Ja, dat was de vorige keer bij 5% ook zo. Grote kans dat je de nieuwe rente krijgt als je belt (ze zetten dan intern je rekening om).
pi_61923689
Ik heb nu gewoon 5,25% staan als rentepercentage
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  vrijdag 26 september 2008 @ 09:21:38 #218
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_61924240
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 08:49 schreef secondant het volgende:
Ik ook
Dus blijkbaar passen ze het gewoon automatisch aan
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61924545
Op naar de eerste bank die 5,3 biedt
pi_61924770
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:37 schreef moniek2006 het volgende:
DSB biedt 5,30% maar rekent ook 1% opnamekosten.
pi_61925743
Mijn rekening is na 3 juni geopend
pi_61926920
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 08:49 schreef secondant het volgende:
zelfde voor mij. Wel slim, misschien hebben ze gewoon een vinkje bij de klanten stan die vorige keer hadden gezeurd. ZO van, laten we nu maar automatisch doen, straks gaan ze toch bellen. Scheelt weer administratiekosten) Misschien dat slapende klanten die nog op 4.75 stonden, ook daar blijven

Alleen, bij de vorige omzetting (waar ik voor moest mailen) hadden ze eerst de rente ingeboekt om vervolgens met 5% verder te gaan. Dit keer is het schijnbaar niet nodig?
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:24:42 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61927105
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:17 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

zelfde voor mij. Wel slim, misschien hebben ze gewoon een vinkje bij de klanten stan die vorige keer hadden gezeurd. ZO van, laten we nu maar automatisch doen, straks gaan ze toch bellen. Scheelt weer administratiekosten) Misschien dat slapende klanten die nog op 4.75 stonden, ook daar blijven

Alleen, bij de vorige omzetting (waar ik voor moest mailen) hadden ze eerst de rente ingeboekt om vervolgens met 5% verder te gaan. Dit keer is het schijnbaar niet nodig?
Tof!
Bij mij hebben ze het ook automatisch aangepast.
(ik had vorige keer ook geklaagd).

Toch leuk dat we elkaar waarschuwen hier op Fok! en dat we daardoor andere spaarders die maar 4,75% krijgen pwnen!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_61927210
quote:
IIRC: CEB werkt(e) intern met twee verschillende rekeningen. De nieuwe rekening begon op 5% en de oude bleef op 4,75%. Als je belde werd de oude rekening opgeheven, een nieuwe geopend met het saldo én rente van de vorige overgezet.
pi_61927900
Zo, cool!
Mijn rekening is in aanvraag, bij Credit Bank Europe!
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:16:30 #226
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_61928438
quote:

[..]

De vorige keer heb ik niet geklaagd, toen had ik de rekening namelijk nog niet Maar ook bij mij is het gewoon automatisch aangepast, gok dat ze dat dus gewoon bij iedereen doen
quote:
Bij de Ohra is het standaard om geen tussentijdse rente te boeken, ze bereken de rente aan het eind van het jaar. Dus daar zou ik me geen zorgen om maken
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:29:35 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61928794
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:16 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

De vorige keer heb ik niet geklaagd, toen had ik de rekening namelijk nog niet Maar ook bij mij is het gewoon automatisch aangepast, gok dat ze dat dus gewoon bij iedereen doen
Volgens mij hebben ze stiekum 2 soorten rekeningen. Eén is de oude met 4,75%, de andere is de nieuwe die eerst 5,0% was en nu is verhoogd naar 5,25%. De meeste rekeninghouders zullen nog de oude rekening hebben, en die wordt als mensen klagen over de rente omgezet naar de nieuwe rekening.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_61928845
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:29 schreef Aether het volgende:

[..]

IIRC: CEB werkt(e) intern met twee verschillende rekeningen. De nieuwe rekening begon op 5% en de oude bleef op 4,75%. Als je belde werd de oude rekening opgeheven, een nieuwe geopend met het saldo én rente van de vorige overgezet.
Klopt. Iedereen die bij de laatste renteverhoging heeft geklaagd, heeft nu dus een nieuwe rekening die automatisch wordt omgezet. Iedereen die NIET heeft geklaagd en nog steeds op 4,5% stond, zal nu nog steeds op 4,5% blijven staan. Voor de mensen die nu dus nog steeds een rentepercentage zien staan van 4,5%, heel snel bellen met CEB en vragen naar de nieuwe 5,25%.

Iedereen heeft het hier over 4,75%, maar het oude percentage was dus 4,5%. Die is per juni voor nieuwe klanten verhoogd naar 5,0% en nu dus naar 5,25%.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 26 september 2008 @ 13:26:35 #229
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_61930186
Ook bij mij is het aangepast
Wel jammer dat ze nu niet het grapje doen met eerst uitbetalen en dan weer op 0 beginnen met de rente.. vond dat grapje namelijk wel heul lief

Maar goed ik klaag niet.. Heb nu 5.25% zonder telefoontje of mailtje.
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:59:51 #230
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61930924
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:29 schreef Aether het volgende:

[..]

4,5% zelfs, niet 4,75! Zie http://www.crediteurope.n(...)_Sparen_20080710.pdf .
Oftewel zodra ik m'n pincode weer heb maar eens m'n rekening daar plunderen. Dit is erg klantonvriendelijk, en ik weiger te gaan vragen om een hogere rente.
pi_61931108
quote:
Het is inderdaad slim om veel geld op een goede spaarrekening te zetten die een goede rente geeft. Dat hoeft niet eens bij een kleine buitenlandse bank zoals Icesave of ATbank, maar kan ook bij de grote banken als je grootouders dat liever hebben. Het maakt dus een groot verschil op welke spaarrekening je het geld hebt staan.

Voorbeeldje. De postbank en de ING hebben de loyaalrekening die 4% geeft. Je bent dan niet slim bezig als je je geld op een spaarrekening bij de postbank hebt staan die minder biedt. Datzelfde geldt voor de andere grote banken.

Trouwens als je grootouders graag hun kapitaal voor later aan hun kinderen of kleinkinderen willen nalaten, dan kan het slim zijn om dat geld al bij leven te schenken. Er wordt namelijk heel veel belasting geheven op erven van geld. Het levert dan vele duizenden euro's op om dat geld al eerder te geven. Twee veel gebruikte manieren zijn:
1) Schenken op papier. Het geld wordt niet echt gegeven, maar er wordt op papier bij de notaris de afspraak getekend dat het geld aan jouw geschonken is en bij overleiden naar je overgaat.
2) Schenken door middel van de jaarlijkse en eenmalige belastingvrijstellingen. Elk jaar een bepaald bedrag belastingvrij schenken.
Beide manieren schelen veel belasting.

Een goede notaris kan je hier veel meer over vertellen.
pi_61933849
AKBank biedt vanaf vandaag een nieuwe internetrekening, de Internet Plus-rekening. De rente is 5,00% (4,89% nominaal) en wordt maandelijks bijgeschreven ipv jaarlijks.
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:16:12 #233
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_61934032
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:08 schreef Aether het volgende:
AKBank biedt vanaf vandaag een nieuwe internetrekening, de Internet Plus-rekening. De rente is 5,00% (4,89% nominaal) en wordt maandelijks bijgeschreven ipv jaarlijks.
rente op rente dus.....lekker, maar de effectieve rente blijft 5%. Je kan dus beter gewoon een internet spaarrek. hebben ipv internet plus spaarrek. met 5.2% rente per jaar.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:21:06 #234
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61934150
Wat is de reden dat mensen zo graag maandrente ontvangen? Zelfs als je elke maand geld nodig hebt, kan je het er toch gewoon vanaf halen? Netto ben je dan nog steeds voordeliger uit door de iets hogere rente!
pi_61935706
Dat zou ik ook graag willen weten.

Financieel voordeel van maandrente ten opzichte van jaarrente...
Financieel voordeel van meerdere rendepunten ipv minder rentepunten...
pi_61936511
Ik had ook de "nieuwe" van 5% en ben ook automatisch naar 5,25% gegaan bij CEB/
pi_61940094
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Om weer ontopic te gaan: eigenlijk moet de 5,45% van de belastingdienst ook in de lijst worden opgenomen!
Ik heb 'm toegevoegd voor de volgende OP. Zodra #14 wordt geopend, zal de heffingsrente ook zichtbaar worden per kwartaal van 2007 en 2008, onder het kopje "Belastingdienst (heffingsrente)".
pi_61940556
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:43 schreef RJD het volgende:

[..]

Ik heb 'm toegevoegd voor de volgende OP. Zodra #14 wordt geopend, zal de heffingsrente ook zichtbaar worden per kwartaal van 2007 en 2008, onder het kopje "Belastingdienst (heffingsrente)".
Prima! Let wel op, het betreft hier geen samengestelde interest.
pi_61940795
Zo, deposito genomen bij ATB, voor 6 maanden.
N00b als ik ben in het spaargebeuren, ik dacht dat je bij een deposito je geld vast zet tegen een bepaalde rente, en dat die rente in die periode dus niet varieert. Nu staat er bij ATB met een ** bij dat de rente kan varieren?? Ikke snap niet meer
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_61940944
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:10 schreef Syrena het volgende:
Zo, deposito genomen bij ATB, voor 6 maanden.
N00b als ik ben in het spaargebeuren, ik dacht dat je bij een deposito je geld vast zet tegen een bepaalde rente, en dat die rente in die periode dus niet varieert. Nu staat er bij ATB met een ** bij dat de rente kan varieren?? Ikke snap niet meer
Rente is vast. De rente voor nieuwe deposito's kan iedere dag wijzigen. Een deposito voor 3 maanden is nu 5,25% maar kan (in theorie) morgen 5,00% zijn. Je krijgt gewoon de rente bij het afsluiten.
pi_61941351
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:37 schreef moniek2006 het volgende:
Mag nog wel hoger
pi_61941794
Ik heb even een mailtje gestuurd naar CEB, ben inmiddels ook wakker geworden en wil mijn 4,50 wel even omgezet in 5,25, hopelijk doen ze dat een beetje snel. Ook ga ik door de onrust op de markten maar spreiden, dus ik zoek een nieuwe betrouwbare spaarbank waar ik zonder al te veel gedoe snel een rekening kan openen. IceSave valt dus onder de garantie in IJsland, dat kan veel gedoe geven en ik heb ook gehoord dat juist IJsland behoorlijk wordt geraakt door de crisis. Alternatieven zijn de ATB, MoneYou of de Akbank, welke raden jullie dan aan op het gebied van service, geen gedoe en snel een makkelijke rekening?
  vrijdag 26 september 2008 @ 22:03:51 #243
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_61942151
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:51 schreef No_One_Knows het volgende:
Ik heb even een mailtje gestuurd naar CEB, ben inmiddels ook wakker geworden en wil mijn 4,50 wel even omgezet in 5,25, hopelijk doen ze dat een beetje snel. Ook ga ik door de onrust op de markten maar spreiden, dus ik zoek een nieuwe betrouwbare spaarbank waar ik zonder al te veel gedoe snel een rekening kan openen. IceSave valt dus onder de garantie in IJsland, dat kan veel gedoe geven en ik heb ook gehoord dat juist IJsland behoorlijk wordt geraakt door de crisis. Alternatieven zijn de ATB, MoneYou of de Akbank, welke raden jullie dan aan op het gebied van service, geen gedoe en snel een makkelijke rekening?
Ik zou voor de internet spaarrekening van de Akbank gaan.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_61943031
Straks misschien een leuk onderwerp in "Pauw en Witteman" op Ned. 1 over de kredietcrisis en dan met name over Fortis. Er schijnen nieuwe ontwikkelingen te zijn, waarbij Fortis mogelijk zou omvallen, aldus Jeroen Pauw in de promo vanavond op TV.
quote:
Financieel journalist en ondernemer Willem Middelkoop geeft zijn visie over de grote financiële crisis.
Middelkoop is schrijver van het boek "als de dollar valt" waarin hij een overzicht geeft van achtergronden van de kredietcrisis.
pi_61943054
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:51 schreef No_One_Knows het volgende:
Ak bank
  zaterdag 27 september 2008 @ 09:54:26 #246
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_61948139
En toch vraag ik mij af hoe het komt dat er vrij veel banken uit vage landen (rusland, turkije) in het rijtje met hoogste rente staan (ijsland ff uitgezonderd). Dit terwijl de Ned. Bank ze ook gewoon garandeerd.
Waarom kunnen deze banken het wel en andere (meer westerse) banken niet een hoge rente leveren?

(voor de duidelijkheid: ik heb er geen enkel probleem mee!)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_61948229
Ik heb een ASN Ideaalsparen rekening. Nu wordt deze rekening wel eens 'ge-list' als groene rekening. Is het zo dat het bedrag op deze rekening niet telt voor de vermogensrendementsheffing?

Groene beleggingen worden in ieder geval wel uitgezonderd. Zou een mooie extra reden zijn een ASN rekening te open (1.2% 'extra' rente)
pi_61948544
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:12 schreef moz het volgende:
Ik heb een ASN Ideaalsparen rekening. Nu wordt deze rekening wel eens 'ge-list' als groene rekening. Is het zo dat het bedrag op deze rekening niet telt voor de vermogensrendementsheffing?

Groene beleggingen worden in ieder geval wel uitgezonderd. Zou een mooie extra reden zijn een ASN rekening te open (1.2% 'extra' rente)
Ik heb deze rekening ook en al eens geinformeerd bij de ASN Bank maar het geld op deze rekening telt wel gewoon mee in de berekening voor je vermogenrendementsheffing.
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  zaterdag 27 september 2008 @ 11:05:17 #249
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_61948722
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
En toch vraag ik mij af hoe het komt dat er vrij veel banken uit vage landen (rusland, turkije) in het rijtje met hoogste rente staan (ijsland ff uitgezonderd). Dit terwijl de Ned. Bank ze ook gewoon garandeerd.
Waarom kunnen deze banken het wel en andere (meer westerse) banken niet een hoge rente leveren?

(voor de duidelijkheid: ik heb er geen enkel probleem mee!)
omdat de Nederlandse banken dan inkomsten mis lopen dan denk ik.Volgens mij maken Nederlandse banken misbruik van het "veilge gevoel" een Nederlandse bak te zijn in Nederland voor hun klanten. Terwijl het ook anders kan, ik denk dat naarmate meer mensen inzien dat er niets mis is met buitenlandse banken, de Nederlandse banken ook met (tegenzin) hoge rente aan hun klanten zullen aanbieden.
Maar ik zie dat tot zover niet gebeuren, omdat maar weinig mensen de stap durven aan te gaan om hun spaarcentjes op een buitenlandse bank te zetten. Ook het garantiestelsel zal iets zijn waar die mensen nooit van hebben gehoord.
pi_61948930
Acount van NIBC nu ook geactiveerd,
Nu maar eens testen of het goed gaat om geld terug naar betaalrekening te zetten...
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')