Terugkijken:quote:De klusstrijd Het Blok is dit keer voor de vijfde keer te zien bij NET 5. De lustrumeditie bevat weer alle bekende ingrediënten: lange klusnachten, slopende weekenden en keiharde strijd om een bouwval om te toveren tot vier topappartementen. Wat de deelnemers van dit jaar echter niet weten, is dat Het Blok nog gesplitst moet worden van één woonhuis in meerdere woonhuizen. En dat ze dus eerst moeten gaan slopen, voordat ze kunnen beginnen aan de zwaarste verbouwingswedstrijd annex relatietest van Nederland.
Vier koppels
Het Blok speelt zich in en rondom vier vervallen appartementen af. In deze appartementen klussen en wonen vier kleurrijke koppels, terwijl ze hun dagelijkse baan gewoon voortzetten. Ze hebben slechts elf weken en een beperkt budget om de appartementen volledig te renoveren en in te richten. Na 77 dagen van bloed, zweet en tranen, worden de appartementen op een officiële onroerend goed veiling van de hand gedaan. Het bedrag dat de stellen kunnen winnen, is het verschil tussen verkoopprijs op de veiling en de oorspronkelijk getaxeerde startwaarde. Het koppel dat de grootste meerwaarde heeft weten te realiseren, wint bovendien de hoofdprijs van 50.000 euro.
Op de proef gesteld
De stellen worden in Het Blok enorm mentaal en sociaal op de proef gesteld. Kan hun relatie dat aan? Komen er verborgen karaktereigenschappen boven drijven, die de ander tot nu toe niet gezien had? Zijn er kanten die hem of haar toch iets minder leuk maken? Of wordt de onderlinge band juist enorm versterkt?
Lijkt me ook sterk dat E + R er tot het eind inblijven. Ze kunnen gewoon echt niets en ik heb ook het idee dat ze helemaal niets willen doen.quote:Op donderdag 18 september 2008 16:11 schreef Fuente het volgende:
Ik ook, ik hoop op een bitch fight en een nieuw koppel erin. E + R bakken er gewoon niets van.
Ga onder een steen liggen. Wat doe je hier dan?quote:Op donderdag 18 september 2008 15:51 schreef Derrek11 het volgende:
Maar serieus, wie vindt dat het Blok een klusprogramma is, is werkelijk niet goed bij z'n hoofd! In de aflevering van gisteren is geen moment geklust.
Elke kijker van het Blok kijkt alleen maar om te genieten van de levens van anderen omdat waarschijnlijk het eigen leven niet interessant genoeg is. Net zoals bij het lezen van de Prive en andere roddelbladen. En als je het dan ook nog nodig vindt om je gevoelens omtrent de deelnemers hier op dit forum uit te kotsen, ben je wat mij betreft helemaal treurig. Het Blok is een televisieprogramma, net als de Gouden Kooi, net als Temptation Island, net als Expeditie Robinson en Big Brother. De kijker krijgt te zien wat de televisiemaker wilt, niets meer en niets minder. Je kan er dus gewoon van uit gaan dat er gemanipuleerd wordt en dat deelnemers stereotiep worden neergezet. Knip plak en de klus is geklaard. Tel uit je kijkcijfers.
Neemt niet weg dat die deelnemers ook niet goed bij hun hoofd zijn. Je zo laten bekijken op televisie is ook een vorm van exhibitionisme.
Uiteraard. En ik meen zijn schrijfstijl te herkennen.quote:Op donderdag 18 september 2008 18:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Derrek11 is natuurlijk een kloon....
In de avond/nacht.quote:Op maandag 22 september 2008 17:18 schreef Zana het volgende:
ik volg het programma eigenlijk helemaal niet, maar laatst zat ik toch te kijken...volgens mij was er een koppel dat in Gronningen werkte, wat ik mijn afvroeg, hoe kunnen ze dan nog klussen...ze hebben toch dan ook uren reistijd op een dag....
Soms slapen ze pas om twee uur in de nacht en staan ze zes uur weer op.quote:Op maandag 22 september 2008 17:26 schreef Zana het volgende:
stel je werkt 8 uur + 1 uur pauze + 2 x 2 uur reistijd = minimaal 13 uur werk-en reistijd + 8 uur slaap= 21 uur
dus je hebt doordeweeks 3 uur om te klussen, materiaal uit te zoeken/ te kopen/ in de file te staan in Amsterdam...dan heb je nog niet gegeten of iets anders gedaan
Viel mij ook al eerder op. Bij de serie vorig jaar zag je soms dat ze voor de ingewikkelde zaken geholpen werden door de mannen van de inspecteur/voorman/boeman. Alleen al hoe je qua volgorde de werkzaamheden doet, zdd je niet helemaal opnieuw moet beginnen.quote:Op maandag 22 september 2008 20:49 schreef Zana het volgende:
een beetje stomme vragen misschien van mij, omdat ik het niet zo goed volg, maar volgens mij zitten er ook mensen tussen die weinig tot geen ervaring hebben, hoe weten die dan "hoe het moet"...ja sommigen huren ook iemand in...maar toch...ik kan mij echt niet zo goed voorstellen dat ze een heel appartement van grond af aan zonder hulp van de makers in 11 weken neerzetten...hoe zit dat dan bijvoorbeeld met al die leidingen, verwarming, electricieit, enz.
Gilbertquote:Op maandag 22 september 2008 23:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Viel mij ook al eerder op. Bij de serie vorig jaar zag je soms dat ze voor de ingewikkelde zaken geholpen werden door de mannen van de inspecteur/voorman/boeman. Alleen al hoe je qua volgorde de werkzaamheden doet, zdd je niet helemaal opnieuw moet beginnen.
Kijk maar eens op wat draadjes in het KW-subforum, dan zie je hoe ingewikkeld het in feite is. Kortom: ze krijgen begeleiding van de vaste aannemer, die jonge gast, kweet ff zijn naam niet.
Voor Elenor welquote:Op dinsdag 23 september 2008 16:36 schreef rubbereend het volgende:
verder wordt alles volgens mij wel gecontroleerd.
De electriciteit aanleggen is trouwens niet zo heel ingewikkeld.
maarja daar is zagen zelfs te moeilijk voorquote:
ik vond het zowaar wel een keer een leuke opmerkingquote:Op woensdag 24 september 2008 20:37 schreef L0t.. het volgende:
Floortje en Jeroen zijn zó kinderachtig met hun 'als ze nou ook nog wat smaak kunnen kopen'
Ik kan Floortje en Jeroen sowieso niet uitstaanquote:Op woensdag 24 september 2008 20:38 schreef babette21 het volgende:
[..]
ik vond het zowaar wel een keer een leuke opmerking
ik ook nietquote:Op woensdag 24 september 2008 20:40 schreef L0t.. het volgende:
Ik kan Floortje en Jeroen sowieso niet uitstaan
jawel, die koop je aan het eind van het programma, van het geld dat over isquote:Op woensdag 24 september 2008 20:48 schreef VegaKip het volgende:
Maar dan heb je bij de oplevering van de woonkamer geen bank staan
Ik dacht dat je bedoelde geen bank kopen en dan op het eind pas iets kopen, maar je vind hun idee dus slimquote:Op woensdag 24 september 2008 20:50 schreef babette21 het volgende:
[..]
jawel, die koop je aan het eind van het programma, van het geld dat over is
tenzij ze alles opmaken, nou ja, dan hebben ze dit mooie exemplaar in ieder geval nog![]()
het kán slim zijn, mits goed uitgevoerd... maar op één of andere manier heb ik daar minder vertrouwen inquote:Op woensdag 24 september 2008 20:51 schreef VegaKip het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bedoelde geen bank kopen en dan op het eind pas iets kopen, maar je vind hun idee dus slim
Ikookquote:Op woensdag 24 september 2008 20:53 schreef babette21 het volgende:
[..]
het kán slim zijn, mits goed uitgevoerd... maar op één of andere manier heb ik daar minder vertrouwen in
Die snapt sowieso niet veel volgens mij.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:58 schreef Tabloid het volgende:
Eleanor snapt er natuurlijk niks van.
quote:Op woensdag 24 september 2008 20:58 schreef Sanne het volgende:
[..]
Die snapt sowieso niet veel volgens mij.
Inderdaad, dacht precies het zelfde.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:02 schreef Sanne het volgende:
Ja slim, waterleiding voor de muur aanleggen. Weet je zeker dat het lelijk wordt en het geen goed doet aan de waarde van je huis.
quote:Op woensdag 24 september 2008 21:03 schreef VegaKip het volgende:
Een tweedehandsbank en wel een dikke tv
Voor zo'n jong ventje heeft ie wel behoorlijk overwicht. Ik zou ook naar hem luisteren.quote:
Ze zijn nu al mijn favoriet!quote:
Tja...quote:Op woensdag 24 september 2008 21:11 schreef babette21 het volgende:
de makers willen toch altijd zo lang mogelijk stil houden waar het Blok staat?
waarom dan die logo-vlaggen?!
Die Roek en Elenor: "ja hoor een zwart meisje en een blanke jongen, nou dan gaan we eruit."quote:
hij heeft ook wel een goeie uitstraling iddquote:Op woensdag 24 september 2008 21:06 schreef Sanne het volgende:
[..]
Voor zo'n jong ventje heeft ie wel behoorlijk overwicht. Ik zou ook naar hem luisteren.
Idd, want hij kan een oplevering de vernieling in helpenquote:Op woensdag 24 september 2008 21:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
hij heeft ook wel een goeie uitstraling idd
Mooi.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:29 schreef babette21 het volgende:
Eleanor dééd iets!!!!!!
te weten: bloemschikken
sowieso ligt de nadruk de laatste seizoenen meer op de mensen dan op het klussen. Ik weet een aantal seizoenen geleden nog die freak die echt 2 weken aan het schuren is geweest. Toen ging het nog om het klussen, nu staat er het ene moment een muurtje en het volgende moment is de kamer compleet af. Erg jammer.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jammer dat je de laatste 10 uren haast niet ziet... dan juist wordt het een echte kamer
Ik kan die persoon meteen voor me halen, alleen weet zijn naam niet.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:43 schreef Shoombak het volgende:
[..]
sowieso ligt de nadruk de laatste seizoenen meer op de mensen dan op het klussen. Ik weet een aantal seizoenen geleden nog die freak die echt 2 weken aan het schuren is geweest. Toen ging het nog om het klussen, nu staat er het ene moment een muurtje en het volgende moment is de kamer compleet af. Erg jammer.
dat was een fout van gilbert, daar kunnen de koppels/ het koppel, niks aan doen.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:02 schreef Sanne het volgende:
Ja slim, waterleiding voor de muur aanleggen. Weet je zeker dat het lelijk wordt en het geen goed doet aan de waarde van je huis.
quote:Op woensdag 24 september 2008 21:45 schreef Tabloid het volgende:
[..]
Ik kan die persoon meteen voor me halen, alleen weet zijn naam niet.![]()
Op zondagmiddag herhaalt Net5 trouwens altijd oude het blok seizoenen.![]()
Alleen vergeet altijd te kijken.
wat erg positief is aangezien ze een app bouwen om te verkopen, niet om er zelf te gaan wonenquote:Op woensdag 24 september 2008 23:15 schreef Angelof9 het volgende:
Die zolder is toch wel een stuk kleiner dan ik eerst dacht, maar ik vind qua stijl het bovenste koppel nog steeds het beste. De rest is mega-saai en weinig inspirerend.
Behalve dan dat ze ook beoordeeld worden op stijl en persoonlijkheid. Je zult zien dat Expat Prick en Jolly Jumper (quote:Op woensdag 24 september 2008 23:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
wat erg positief is aangezien ze een app bouwen om te verkopen, niet om er zelf te gaan wonen
Ik vond dit keer de kamer van Frits en Petra juist leuk! Ze hebben een kleine ruimte, dus ook al zouden ze er geen inbouwbank in hebben gebouwd, veel verplaatsen met je meubilair kun je toch niet.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:33 schreef babette21 het volgende:
zolderkamer begint steeds meer op een stacaravan te lijken (zal wel door die bank komen)
Helemaal mee eensch. Ik snap niet dat F&J er niet veel meer van hebben gemaakt, als ze toch zoveel tijd hadden..quote:Op donderdag 25 september 2008 10:01 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ik vond dit keer de kamer van Frits en Petra juist leuk! Ze hebben een kleine ruimte, dus ook al zouden ze er geen inbouwbank in hebben gebouwd, veel verplaatsen met je meubilair kun je toch niet.
En die van Roek en Eleanor vond ik gewoon mooi! Stond er zelf van te kijken haha. Die woonkamer van Floortje en Jeroen was veels te kaal, gordijnen waren volgens mij ook te lang..
Is een cirkelzaagquote:Op woensdag 24 september 2008 21:51 schreef Shoombak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Paulincl schuurapparaat.
Ja, zo fijn knusquote:Op donderdag 25 september 2008 17:56 schreef DarkElf het volgende:
echt? vinden jullie dat leuk?
ik vind het afschuwelijkTis niet zomaar een bank die je ff weg kan doen ofzo, het tekent nogal en buiten dat het zitkuilen tijdperk, waar dit aan doet denken, al járen voorbij is... ziet het er ook nog oncomfortabel uit..
Ik sta op dit punt helemaal achter jequote:Op donderdag 25 september 2008 17:56 schreef DarkElf het volgende:
echt? vinden jullie dat leuk?
ik vind het afschuwelijkTis niet zomaar een bank die je ff weg kan doen ofzo, het tekent nogal en buiten dat het zitkuilen tijdperk, waar dit aan doet denken, al járen voorbij is... ziet het er ook nog oncomfortabel uit..
Zodra dat op Fok bekend werd ben ik van de zomer eens gaan kijken in de Eerste Hugo de Grootstraat . Stonden containers voor de deur en zo'n wchuisje, overdag geen vlag of bewoner te zien. Nu maanden later is die straat nog steeds een puinhoop rond het Blok dat inmiddels al een tijd in de steigers staat.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:11 schreef Tabloid het volgende:
[..]
Tja...
Maar dit jaar was het al voor de opnames door FOK bekend.
haha ja alles voor het beeld.quote:Op zaterdag 27 september 2008 11:12 schreef barman het volgende:
[..]
Als buurtbewoner is het wel grappig om te zien waar ze hun spullen halen: er is een eco-bouwmarkt in de buurt met veel sloophout en bamboe.
Lachwekkend om de presentator juist van het Blok weg te zien fietsen, die buurt uit (vanwege de zon/camerastandpunt?) als hij zegt dat hij even bij Het Blok gaat kijken.
Ghehe.quote:
Eensch! Ik snap niet anderen dit accepteren, want Frits bijv heeft alleen maar mss wat extra lawaai gemaakt. Maar Expat Prick en Jolly Jumper zaten continu regels te overtreden. En dan iedereen dezelfde boete geven....quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:34 schreef dronkeykong het volgende:
500,- boete![]()
Voorheen was dat niet. Wat een BS
Was een citaat van Yarno, die trouwens wel heel erg keek alsof ie iemand ging vermoorden (zo dusquote:
Misschien hopen de producenten dat de bewoners nu meer over elkaar gaan klagenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Eensch! Ik snap niet anderen dit accepteren, want Frits bijv heeft alleen maar mss wat extra lawaai gemaakt. Maar Expat Prick en Jolly Jumper zaten continu regels te overtreden. En dan iedereen dezelfde boete geven....
Daarom passen die 2 zo goed bij elkaarquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:51 schreef babette21 het volgende:
wat heeft Jeroen toch een enorme kutkop
uhuhquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Daarom passen die 2 zo goed bij elkaar
Dat dacht ik ookquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:57 schreef VegaKip het volgende:
Op het laatste moment voor de oplevering natuurlijk
als ze het niet zouden menen, zijn idd een echt komisch duo. Je gelooft het bjina niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:12 schreef Kanariepietje78 het volgende:
muwha, er wordt gewoon gezweten tijdens een battle. nice! ben benieuwd...
ennem, ben ik de enige hier die jeroen en floor echt vet grappig vind?!
Zou ik ook gokkenquote:
Waarom niet Floor en Jeroen? Schijnen ook vet op laag zaad te zittenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Zou ik ook gokken
Al kan het ook zo gemonteerd zijn dat er nog een koppel met ergere geldproblemen is
Daar werd deze aflevering toch niet echt aandacht aan besteed, of heb ik niet goed opgelet?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom niet Floor en Jeroen? Schijnen ook vet op laag zaad te zitten
Zwart zaad.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom niet Floor en Jeroen? Schijnen ook vet op laag zaad te zitten
Toch wel.. dat F&J zoveel geld uitgegeven hebben in het begin.... werd ook genoemd door Frits tijdens de conspiracy-bijeenkomst met K&Yquote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Daar werd deze aflevering toch niet echt aandacht aan besteed, of heb ik niet goed opgelet?
Maar die zouden ook goed kunnen ja
Hmmm, spijkers op zwart water zoekenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Zwart zaad.
Zo, weer even een afevering meegepikt na 3 wkn vakantie.
Ik wil ze wel vergeten maar het lukt maar niet. Mijn collega's laten allemaal hun haar knippen door Brett...quote:Wie herinnert zich niet Brett & Tobias met de vaste klusjesman......
En de string van Floortjequote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:04 schreef Jose1985 het volgende:
Hebben jullie je ook zo geïrriteerd aan het feit dat we 5 minuten moeten gaan kijken hoe de dochter van Frits en Petra een Bosche Bol naar binnen werkt?
Waar blijven de klus beelden? (op dat zelf stuccen van Floortje na)
He, kom niet aan Frits en Petra! of ik weet je te vinden!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:04 schreef Jose1985 het volgende:
Hebben jullie je ook zo geïrriteerd aan het feit dat we 5 minuten moeten gaan kijken hoe de dochter van Frits en Petra een Bosche Bol naar binnen werkt?
Ja ik ook!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:25 schreef linebear het volgende:
ben benieuwd wie er uit gaat vanavond
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 07:37 schreef amaranta het volgende:
kvik keukens zijn niet duur. Is een ikea-achtig concept HEt wordt pasduur als je ze door hun laat plaatsen.
En het hangt er erg vanaf wat voor apparatuur je neemt natuurlijk.
Voorheen was dit niet nee. Toen verkochten stellen nog hun inboedel voor extra centjes.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar is dit nou een regel die van tevoren al bekend was? Volgens mij hebben ze dit gewoon ineens verzonnen om de spanning er in te brengen.... beetje vaag eigenlijk
volgens mij is dit al het 2de of 3de jaar dat er een nieuw koppel komt hoor?!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:49 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Voorheen was dit niet nee. Toen verkochten stellen nog hun inboedel voor extra centjes.
Ja, daar heb je wel gelijk inquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:54 schreef babette21 het volgende:
al had ik Jeroen er ook graag uit zien gaan, maar daarvan kan iig niet gezegd worden dat hij niet klust...
precies, dat bedoel ikquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in
Maar als persoon![]()
Het blijft een leuke foutquote:
Dat vond ik wel heel ernstig iddquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:55 schreef SterreMarit het volgende:
En Roek is iets financieels dus 't is gewoon schandalig!
Dan zijn we het helemaal eensquote:
Echt heel sportief jaquote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:57 schreef amaranta het volgende:
Elizenep laat zich echt kennen. Dieptriest.
Doen de kinderen in mijn klas ook. Elkaars tafel bekrassen dan. Juf. hij zit aan mijn blaadje....:')quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Echt heel sportief ja
Doch niet verrassend
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:59 schreef amaranta het volgende:
Doen de kinderen in mijn klas ook. Elkaars tafel bekrassen dan. Juf. hij zit aan mijn blaadje....:')
Ik keek maar half, maar er stonden dus niet 4 cijfers?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:02 schreef babette21 het volgende:
hebben ze nou minder dag 400 euro te besteden?!
367,7 ofzoquote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik keek maar half, maar er stonden dus niet 4 cijfers?
Budget enzoquote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:05 schreef babette21 het volgende:
huh? vanwaar nou die voedselbank straf?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |