abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 november 2008 @ 12:17:48 #181
128548 pavv
The computer says NO
pi_63071086
Ach, elke whisky met een beetje marketingbudget heeft inmiddels de schoorsteenmantel vol staan met prachtige bekers en oorkondes...Het gaat ten alle tijden om iets subjectiefs als smaak en dan kun je het altijd roerend (on-)eens zijn met de jury/uitslag.

Zelf lekker proeven en je eigen plan trekken.

.....kijk maar eens hoeveel oscars er gingen naar Titanic.....wat een &(%^#$@-k*tfilm is dat zeg!

---pavv, die zelf ook graag wel eens een HP18 drinkt.---
pi_63071416
Dimple Scotch 15, klik is nu bij de makro in de aanbieding voor 21,37 euro. Niet duur Kent iemand deze, is het wat of komt dit meer in de categorie Jan de Loper?
blub blub
pi_63071462
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:17 schreef pavv het volgende:
Ach, elke whisky met een beetje marketingbudget heeft inmiddels de schoorsteenmantel vol staan met prachtige bekers en oorkondes...Het gaat ten alle tijden om iets subjectiefs als smaak en dan kun je het altijd roerend (on-)eens zijn met de jury/uitslag.

.....kijk maar eens hoeveel oscars er gingen naar Titanic.....wat een &(%^#$@-k*tfilm is dat zeg!

bwhahaha, deze is ook in de aanbieding: klik
blub blub
  zondag 9 november 2008 @ 18:47:43 #185
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_63080809
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:17 schreef pavv het volgende:

Bij sommige whiskies zie je inderdaad dat een flitsende marketing afdeling goed zijn werk doet.
Bruichladdich is ook zo'n goed voorbeeld van net iets over the top, zonde want dat hebben deze whiskies niet nodig.
De inhoud is al van hoogstaande kwaliteit, schreeuwende verpakkingen maken het imo niet nog beter.

--- ssssttt, ik ben stiekem erg dol op chick flicks zoals Titanic , word er dan ook vaak mee gepest door vrienden ---
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:37 schreef nielsgeode het volgende:
Dimple Scotch 15, klik is nu bij de makro in de aanbieding voor 21,37 euro. Niet duur Kent iemand deze, is het wat of komt dit meer in de categorie Jan de Loper?
De fles vind ik bijzonder mooi, en Dimple is veel betere whisky dan de Red en Black label. Maar Jan de Wandelaar maakt ook Green label. Green label is heerlijk, wanneer je die gedronken hebt ga je echt anders over dit merk denken.
Het is o.a. een blend van Talisker, Cragganmore, Linkwood, and Caol Ila.

En wil je echt een keer de whisky-barbaar uithangen, koop dan Johnnie walker Gold label, stop deze fles heel hedonistisch 24 uur in het vriesvak , en dan opdrinken na een lekkere maaltijd met een stuk pure chocolade erbij...
Heerlijk, gold label is echt een vreemde eend in de bijt wat dat betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Vulcanus_ op 09-11-2008 19:02:45 ]
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  zondag 9 november 2008 @ 20:12:06 #186
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_63082915
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:47 schreef _Vulcanus_ het volgende:

--- ssssttt, ik ben stiekem erg dol op chick flicks zoals Titanic , word er dan ook vaak mee gepest door vrienden ---

volledig terecht IMHO
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_63097650
quote:

[..]

Urineer je ook zittend dan?

Even serieus, net als met films moet whisky ook wat bij je gevoel passen heb ik het idee. Soms wil je wat een wat zachtere gewoon voor de lekker, en soms wil je een wat steviger & meer uitgesproken om echt te proeven.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63098073
Hallo mede whisk(e)ydrinkers!

Leuk topic. Ik drink nog niet zo lang whisky, maar vind het interessant om er wat meer over te weten te komen.

Misschien een kleine tip voor mensen uit Groningen: In Café de Toeter zijn de single malts elke zondag van 22.00 tot 1.00 voor de halve prijs. (ze hebben meer dan 100 verschillende single malts)
  maandag 10 november 2008 @ 12:33:46 #189
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_63099153
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:22 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Urineer je ook zittend dan?

Haha, nee hoor dat niet, ik probeer het te compenseren door heel mannelijk whisky te drinken.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_63118824
quote:

[..]

Bij sommige whiskies zie je inderdaad dat een flitsende marketing afdeling goed zijn werk doet.
Bruichladdich is ook zo'n goed voorbeeld van net iets over the top, zonde want dat hebben deze whiskies niet nodig.
De inhoud is al van hoogstaande kwaliteit, schreeuwende verpakkingen maken het imo niet nog beter.

[..]

De fles vind ik bijzonder mooi, en Dimple is veel betere whisky dan de Red en Black label. Maar Jan de Wandelaar maakt ook Green label. Green label is heerlijk, wanneer je die gedronken hebt ga je echt anders over dit merk denken.
Het is o.a. een blend van Talisker, Cragganmore, Linkwood, and Caol Ila.

En wil je echt een keer de whisky-barbaar uithangen, koop dan Johnnie walker Gold label, stop deze fles heel hedonistisch 24 uur in het vriesvak , en dan opdrinken na een lekkere maaltijd met een stuk pure chocolade erbij...
Heerlijk, gold label is echt een vreemde eend in de bijt wat dat betreft.
Die Dimple is toch een single malt?
edit: nee dus, Blended & Vatted Whisky
Hoe vergelijkt deze zich met de green label?

En green label heb ik gehad en die vond ik een beetje saai eigenlijk. Ik kon m niet thuisbrengen, als ik een islay drink denk ik: hee islay. Als ik een highland drink denk ik: hee highland. Als ik green label drink denk ik alles tegelijk en dat wil ik niet

[ Bericht 2% gewijzigd door nielsgeode op 11-11-2008 00:00:25 ]
blub blub
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:45:53 #191
269 vats
Live life to the max!
pi_63249963
Net thuis van het whiskey festival in Leiden.. Was weer top, vrij veel whiskey's geproefd, maar de masterclass van een van de neuzen van macallan was echt super! Wat ook bijzonder was dat we de Macallan fine & rare uit 1952 bij de masterclass mochten proeven... (ok je kijgt 1 flinke slok in je glas), maar ja van een fles met een retail prijs van rond de 4000 euro had ik ook niet verwacht meer te krijgen

Hij was erg lekker... maar om ooit zoveel euro's voor 1 fles neer te leggen
  zondag 16 november 2008 @ 13:41:50 #192
128548 pavv
The computer says NO
pi_63260791
Macallan 1952, ik drink het ook niet elke dag....

Verder nog leuke dingen geproefd?
  zondag 16 november 2008 @ 14:09:57 #193
269 vats
Live life to the max!
pi_63261798
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:41 schreef pavv het volgende:
Macallan 1952, ik drink het ook niet elke dag....

Verder nog leuke dingen geproefd?
Meer dan genoeg

Bij de macallan masterclass o.a. ook de macallan 25 en de macallan 30 jaar. Wat ik ook erg lekker vond was de Milstone 8 jaar, die nog niet op de markt is, daar wachten ze mee tot die 10 jaar oud is, maar dat beloofd wat.

Verder genoten van de highland park 15 en 18 jaar, en ja, daarnaast nog vele andere heerlijke, en vele andere minder lekkere whiskey's geproefd! Ik vond de japanse van 15 jaar erg lekker, weet de naam niet maar die is iets van 55%, maar vond hem zalig!
  zondag 16 november 2008 @ 15:59:26 #194
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_63264791
quote:
Op maandag 10 november 2008 12:33 schreef _Vulcanus_ het volgende:

[..]

Haha, nee hoor dat niet, ik probeer het te compenseren door heel mannelijk whisky te drinken.
hey

Nou ben ik best een stoer meiske met een vrij mannelijke opleiding, maar verder niks mannelijks aan mij ja!

Gisteravond de fles die mijn vader voor zijn vader voor zijn verjaardag gekregen heeft maar eens aan nader onderzoek onderworpen.

De linker
Erg zacht en ik moet zeggen dat ik hem érg lekker vind

Pas met mijn vriend aan de Black Grouse gezeten, en die vind ik toch een stuk lekkerder dan zijn beroemde soortgenoot
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 16 november 2008 @ 17:05:18 #195
128548 pavv
The computer says NO
pi_63266384
Ben je er helemaal voor naar slijter in Japan gegaan?

enne...vrouwen die whisky drinken
pi_63269050
Whisky Leiden was erg leuk ja.

Ik heb een 3 tal op mijn lijst van te bestellen flessen gezet en 2 mogelijke moet ik nog even overna denken.

En ook 11 stuks die ik nooit ga kopen dus je wordt echt veel wijzer van zo'n proefavond

Ik ga zeker volgend jaar weer meeproeven
  zondag 16 november 2008 @ 20:34:23 #197
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_63271542
Gisteren in Leiden slechts 3 interessante whisky's geproefd:

Gordon & Macphail Caperdonich 1972
Highland Park festivalbotteling Leiden 2008 (35cl flessen)
Longmorn 29y (vage, niet meer te krijgen festivalbotteling) bij Dutch Connection

Verder een beetje staan ouwehoeren met bekenden en hier en daar wat geproefd, maar ik word gek van de drukte en de mensen die maar een beetje weg staan te zuipen...
pi_63271987
quote:
Op zondag 16 november 2008 20:34 schreef MadMaster het volgende:

Longmorn 29y (vage, niet meer te krijgen festivalbotteling) bij Dutch Connection

Verder een beetje staan ouwehoeren met bekenden en hier en daar wat geproefd, maar ik word gek van de drukte en de mensen die maar een beetje weg staan te zuipen...
Hmm, ik ben niet geweest, maar is het serieus zon commerciël gebeuren? Met lui die gewoon komen om te zuipen en dronken te worden?
  zondag 16 november 2008 @ 22:07:11 #199
128548 pavv
The computer says NO
pi_63274172
quote:
Op zondag 16 november 2008 20:34 schreef MadMaster het volgende:

Drie....dat is niet zo'n beste score voor een 4 uurs sessie...Ik ben blij dat ik naar Lindores ben gegaan...meer van mijn gading te vinden daar.

Die Caperdonich 72 is inderdaad errug goed, Een van de leukere whiskies op het Potstill Festival afgelopen oktober.
Leuk om te horen dat die HP voor Leiden ook goed is, ik zal eens kijken of ik die nog ergens kan proeven.

Vorig jaar viel Leiden mij ook ietwat tegen, en ik hoor ook niet helemaal meer tot de doelgroep heb ik gemerkt...Ik heb veel meer zin in het Whisky Festival van Groningen...volgend jaar maart, aanrader!
pi_63274990
Leiden was idd wel erg druk en misschien te groot.

Maar het zuipen heb ik niet veel gezien.

Ik vraag standaard om weinig in te schenken het gaat om het proeven/ervaren niet om waisted te worden.
Veel water tussendoor drinken en je glas spoelen om vermenging te voorkomen.

Ook af en toe even zitten en praten en zo dan heb ik idd geval het meeste plezier van zo'n avond
  zondag 16 november 2008 @ 22:33:36 #201
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_63275011
quote:
Op zondag 16 november 2008 20:50 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Hmm, ik ben niet geweest, maar is het serieus zon commerciël gebeuren? Met lui die gewoon komen om te zuipen en dronken te worden?
Het merendeel komt niet om te zuipen, maar het gebral van de kleine minderheid aan het eind irriteert me mateloos. En commercieel is het zeker, vraag maar aan de wat kleinere standhouders die (net als iedereen overigens) sta-geld moeten betalen om aanwezig te mogen zijn én ook nog eens een deel van hun opbrengst aan de organisatie moeten afstaan.
De Whiskykoning, Cadenhead en Het Hekeltje uit Alkmaar staan mede daarom niet meer op het festival, wat ik op zich wel betreur...
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:07 schreef pavv het volgende:

[..]

Leuk om te horen dat die HP voor Leiden ook goed is, ik zal eens kijken of ik die nog ergens kan proeven.
Die botteling komt in de speciaalzaken beschikbaar.
De botteling van vorig jaar was niet echt geweldig, die van 2 jaar geleden fenomenaal. Ik heb onlangs nog een flesje daarvan op de kop weten te tikken.
quote:
Vorig jaar viel Leiden mij ook ietwat tegen, en ik hoor ook niet helemaal meer tot de doelgroep heb ik gemerkt...Ik heb veel meer zin in het Whisky Festival van Groningen...volgend jaar maart, aanrader!
Ik was al 2 jaar niet in Leiden geweest, vanwege de zelfde reden.
Maar op verzoek van iemand ben ik toch gegaan dit jaar. Aangezien ik net vrijdag teruggekomen was uit de USA en nog wat worstelde met een jetlag, viel het me sowieso wat zwaar allemaal, maar de social talk was in ieder geval wel leuk.
Heb nog even met de manager van Macallan gesproken, omdat mijn vriend die nu bij Strathisla werkt daar gaat werken.

Ben je al eens in Groningen geweest? In principe is het namelijk niet heel veel anders qua standhouders dan Leiden, alleen wat kleinschaliger en echt heel veel nieuws/bijzonders tref je daar dan ook niet aan...

Toch nog één noemenswaardige whisky vergeten te noemen (alhoewel het in principe nog geen whisky mag heten):
De ruim 2 jaar oude new spirit van Kilchoman én de 2,5 jaar oude Kilchoman op sherryvaten gelagerd.
Allebei zeer de moeite waard en verbazingwekkend voor zo'n jonge spirit...
pi_63275364
Aha die Kilchoman heb ik ook geprobeerd.

Wel flink verdund want het was cask strength ik ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen als deze een jaar of 12 oud is.
  zondag 16 november 2008 @ 22:51:35 #203
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_63275708
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:42 schreef allsystemshalt het volgende:
Aha die Kilchoman heb ik ook geprobeerd.

Wel flink verdund want het was cask strength ik ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen als deze een jaar of 12 oud is.
Ik verdun cask strengths in eerste instantie zelden of nooit, soms pas bij een half glas of minder één druppel water erbij om het verschil te proeven...

Met een groep liefhebbers hebben we ruim 2 jaar geleden een vat Kilchoman gekocht en ook ik ben dus zeer benieuwd wat dat gaat doen, maar de vooruitzichten zijn zeer goed te noemen...
  zondag 16 november 2008 @ 23:28:43 #205
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_63276923
quote:
Op zondag 16 november 2008 23:19 schreef allsystemshalt het volgende:
Gaaf zeg samen een vat kopen en hopen op een mooie rijping
Dat heeft de slijter in de stad waar mijn ouders wonen ook gedaan. Sowieso een erg toffe kerel die dol is op whiskey en er leuk over kan vertellen
Elk jaar gaan ze even naar Schotland om naar het vat te kijken zei hij
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_63287100
Verkopen jullie wel eens een fles uit je verzameling? Welke websites gebruiken jullie daarvoor?
God doesn't believe in atheists..
  maandag 17 november 2008 @ 13:54:52 #207
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_63287470
quote:
Op maandag 17 november 2008 13:39 schreef Modder-eter het volgende:
Verkopen jullie wel eens een fles uit je verzameling? Welke websites gebruiken jullie daarvoor?
Nee, ik drink mijn whisky gewoon op .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_63287986
Ik ook, maar ik heb te veel flessen die ik te duur vind om op te drinken
God doesn't believe in atheists..
  maandag 17 november 2008 @ 14:51:25 #209
112339 MPG
pi_63289013
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:12 schreef Modder-eter het volgende:
Ik ook, maar ik heb te veel flessen die ik te duur vind om op te drinken
Wat vind jij te duur om op te drinken?
Ik moet zeggen dat ik wel de neiging heb duurdere cq betere flessen te bewaren voor "speciale gelegenheden".
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  maandag 17 november 2008 @ 14:59:12 #210
112339 MPG
pi_63289229
quote:
Op zondag 16 november 2008 15:59 schreef Muck het volgende:

[..]

hey

Nou ben ik best een stoer meiske met een vrij mannelijke opleiding, maar verder niks mannelijks aan mij ja!

Gisteravond de fles die mijn vader voor zijn vader voor zijn verjaardag gekregen heeft maar eens aan nader onderzoek onderworpen.
[ afbeelding ]
De linker
Erg zacht en ik moet zeggen dat ik hem érg lekker vind
Dan wordt het tijd dat we weer eens bij je ouders gaan buurten .
quote:
Pas met mijn vriend aan de Black Grouse gezeten, en die vind ik toch een stuk lekkerder dan zijn beroemde soortgenoot
Eensch. Die zwarte vogel is imho een stuk smakelijker dan zijn beroemde broertje.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')