abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61709102
Fortis en de Nederlande bank garanderen niet, en kunnen dat ook niet garanderen, dat je je ingelegde spaargeld altijd terugkrijgt.

Spaartegoeden boven de Euro 25.000,= zijn serieus in gevaar. U bent gewaarschuwd.

Fortis heeft meer lijken in de kast dan een crematorium.
  woensdag 17 september 2008 @ 20:30:17 #52
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_61712067
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:43 schreef Sorella het volgende:
Interessant topic. mijn moeder heeft ook aardig wat geld bij de fortis staan. Is het misschien het beste om het door drieen te delen en de rabo en postbank ieder een derde te geven ?
Dat kan in ieder geval geen kwaad om te doen. De depositogarantieregeling geldt per spaarder per bank tot circa 20.000 euro voor 100%. Het minste risico loop je dus door te spreiden over meerdere banken vanaf het moment dat je meer dan 20.000 euro spaargeld hebt.
  woensdag 17 september 2008 @ 21:35:54 #53
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_61714652
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:33 schreef LXIV het volgende:

Ik ben in ieder geval daar! Goodbye ABN, hello ING!

Welke bank zou de eerste bank zijn die een overname poging doet op Fortis als ze er de kans voor krijgen denk je?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_61718041
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:55 schreef Bankfurt het volgende:
Fortis en de Nederlande bank garanderen niet, en kunnen dat ook niet garanderen, dat je je ingelegde spaargeld altijd terugkrijgt.
Het depositogarantiestelsel garandeerd dat.
quote:
Spaartegoeden boven de Euro 25.000,= zijn serieus in gevaar.
Zoals gezegd, tussen de 20k en 40k is voor 10% eigen risico, alles daarboven is 100% eigen risico. Waar je die 25k vandaan tovert weet ik niet, als je dat hebt loop je het risico ¤ 500 te verliezen.
pi_61718119
quote:
Op woensdag 17 september 2008 21:35 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Welke bank zou de eerste bank zijn die een overname poging doet op Fortis als ze er de kans voor krijgen denk je?
Die aandelen staan nu zo laag, dat we met Fok! Fortis wel op kunnen kopen
pi_61730062
Wat als je een gezamenlijke rekening hebt met je partner. Ben je dan door DNB voor 40k gedekt?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 september 2008 @ 13:39:15 #57
862 Arcee
Look closer
pi_61730131
quote:
Op donderdag 18 september 2008 13:36 schreef Tuutje het volgende:
Wat als je een gezamenlijke rekening hebt met je partner. Ben je dan door DNB voor 40k gedekt?
Ja.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_61734546
quote:
Op woensdag 17 september 2008 22:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Die aandelen staan nu zo laag, dat we met Fok! Fortis wel op kunnen kopen
Even lichtelijk offtopic: ik vond het toen al raar dat er zo belachelijk veel geld werd geboden voor ABN Amro, letterlijk duizenden euro's per Nederlander! En dan konden ze zelf niet zien aankomen dat het niet zo lekker zou gaan lopen? Of hebben ze gewoon oogkleppen op en zijn ze zo gewend te verdienen aan dikke lucht?
censuur :O
pi_61738204
De solvabiliteit en liquiditeit van Fortis zijn gewoon op orde hoor. Staan zelfs iets boven het vereiste van De Nederlansche Bank. Helemaal niets om je zorgen over te maken.

Dat de waarde vd aandelen flink is gezakt, dat heeft geen directe invloed op het geld dat de bank heeft om aan haar verplichtingen te voldoen. Het is niet alsof die verdampte beurswaarde vergoed moet worden met het spaargeld wat men aantrekt.

Dat de beurswaarde gezakt is, betekent gewoon dat aandeelhouders minder vertrouwen hebben in de winstgevendheid op vooral korte termijn. Het is een beetje korte termijn politiek dus.

Niets om je zorgen over te maken zolang de solvabiliteit en liquiditeit op orde zijn (de mate waarin de bank in staat is haar lang- en kortlopende schulden af te lossen). Bij Fortis is dus alles op orde.

Neemt niet weg dat men voorzichtig moet zijn met uitgeven. Vandaar dat men de aandeelhouders hun dividend niet heeft uitgekeerd. Fortis wilde dit geld zelf behouden om aan haar verplichtingen te kunnen voldoen, de verplichtingen aan de gewone man. De aandeelhouders waren daardoor boos en lieten Fortis vallen. Een van de redenen dat de koers zo gekelderd is.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_61739689
Beurs is alweer omhoog gegaan vandaag voor Fortis
pi_61740220
quote:
Op donderdag 18 september 2008 20:31 schreef sweboy het volgende:
Beurs is alweer omhoog gegaan vandaag voor Fortis
Een zwaluw die een zomer maakt?
pi_61783262
Verwilst, de topman van Fortis, heeft op de onrust gereageerd, maar ik vraag me af of dit de klanten meer vertrouwen geeft of juist een averechts effect heeft.
quote:
'Spaargeld veilig bij Fortis'
Uitgegeven: 20 september 2008 09:36
Laatst gewijzigd: 20 september 2008 09:37

BRUSSEL - Fortis-topman Herman Verwilst stelt zaterdag in een interview met de Belgische krant Het Laatste Nieuws dat er voor klanten van de bank geen reden is tot onrust.

"Spaargeld is veilig bij Fortis. En wij zullen onze verplichtingen nakomen", aldus Verwilst.

De financiėle crisis heeft het vertrouwen van de Belgen in hun bank geschonden. De klappen die de koers van Fortis te verwerken kreeg, zorgden deze week voor onrust.

Faillissement

Volgens Fortis-topman Verwilst is een faillissement echter absoluut niet aan de orde. Ook andere Belgische of Nederlandse banken blijven volgens de topman buiten schot.

Wel gaf hij in Het Laatste Nieuws toe dat hij in zijn 35-jarige carričre nog nooit zo'n crisis heeft meegemaakt.
Bron: http://www.nu.nl/news/175(...)g_bij_Fortis%27.html

Voelt hij zelf ook een bankrun aankomen of zou er al heel wat geld bij Fortis vandaan gehaald zijn?
  zaterdag 20 september 2008 @ 17:45:37 #63
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_61783351
wat een heerlijk n00btopic.
pi_61793362
quote:

Spaartegoeden boven de Euro 25.000,= zijn serieus in gevaar. U bent gewaarschuwd.

Als de poster van deze post daadwerkelijk in het bankwezen actief is of voordoet een rol hierin te spelen met zijn naam, vind ik deze post verdacht in de buurt van laster komen.

Daarnaast stelde een eerdere post dat het hier om de aandelenkoersen gaat, niet de daadwerkelijke solvabiliteit van de bank.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_61793393
Hoe zit 't eigenlijk met een schuld bij de Fortis als ze omvallen?
***** Kraak.....
pi_61793410
Ik verbaas mij altijd dat mensen roepen dat je spaargeld gegarandeerd wordt door de overheid tot 40000 euro. Op papier is dat misschien het geval, maar als de crisis van een dermate grote omvang is dat spaarbanken failliet gaan vraag ik mij af of de overheid voldoende geld in kas heeft om de spaartegoeden van iedere Nederlander te dekken tot 40000 euro, ik denk het niet. Vertrouwenscrises zijn bijzonder gevaarlijk voor banken (hun meest basale product (de spaarrekening) is gebaseerd op een vertrouwensrelatie met de klant), en als het vertrouwen eenmaal weg is met betrekking tot spaartegoeden dan zullen er echt heel veel banken failliet gaan.
pi_61793501
quote:
Op zondag 21 september 2008 04:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik verbaas mij altijd dat mensen roepen dat je spaargeld gegarandeerd wordt door de overheid tot 40000 euro. Op papier is dat misschien het geval, maar als de crisis van een dermate grote omvang is dat spaarbanken failliet gaan vraag ik mij af of de overheid voldoende geld in kas heeft om de spaartegoeden van iedere Nederlander te dekken tot 40000 euro, ik denk het niet. Vertrouwenscrises zijn bijzonder gevaarlijk voor banken (hun meest basale product (de spaarrekening) is gebaseerd op een vertrouwensrelatie met de klant), en als het vertrouwen eenmaal weg is met betrekking tot spaartegoeden dan zullen er echt heel veel banken failliet gaan.
En daarom is het belangrijk om mensen op de hoogte stellen dat de solvabiliteit en liquiditeit van de banken in NL nog gewoon goed zijn. Boven de gestelde normen van De Nederlandsche Bank. De bank kan dus nog gewoon aan haar schulden voldoen.
pi_61793505
quote:
Op zondag 21 september 2008 05:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En daarom is het belangrijk om mensen op de hoogte stellen dat de solvabiliteit en liquiditeit van de banken in NL nog gewoon goed zijn. Boven de gestelde normen van De Nederlandsche Bank. De bank kan dus nog gewoon aan haar schulden voldoen.
De banken in Nederland zijn prima, inderdaad dat ben ik met je eens. Maar ik vroeg mij gewoon af of die garantie van het spaargeld door de overheid eigenlijk niet een wassen neus is. Als de banken goed draaien is de garantieregeling niet relevant, als de er spaarbanken failliet gaan (wat dus impliceert dat er een zuivere vertrouwenscrisis is mbt. de banken) heeft de overheid wellicht niet voldoende geld om al het spaargeld (tot 40k) te vergoeden. In hoeverre is de garantieregeling dus een regeling met zekerheid?
  zondag 21 september 2008 @ 05:25:00 #69
184022 bof
turn & burn
pi_61793945
quote:
Op zondag 21 september 2008 05:25 schreef bof het volgende:
Oma's geld in een oude kous.
Met 2-3% Inflatie dr over heen ieder jaar?

Zonde van je geld...
  zondag 21 september 2008 @ 09:21:54 #71
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61794050
quote:
Op zondag 21 september 2008 05:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]
..., als de er spaarbanken failliet gaan (wat dus impliceert dat er een zuivere vertrouwenscrisis is mbt. de banken) heeft de overheid wellicht niet voldoende geld om al het spaargeld (tot 40k) te vergoeden. In hoeverre is de garantieregeling dus een regeling met zekerheid?
Zodra banken massaal omvallen is geld in het algemeen niets meer waard! Oftewel je kan dan wel je 40000 euro contant hebben, je koopt er geen brood voor...
  zondag 21 september 2008 @ 09:28:35 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61794106
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:11 schreef benzje het volgende:
Stel dat er minder dan 20.000 euro opstond had ik het niet gevraagd voor die persoon
Je moet sowieso bij geen enkele bank meer dan 20.000 zetten (of 40.000 als je 5% risico accepteert over het hele bedrag). Uitspreiden dus over verschillende banken die niet bij dezelfde groep horen.

En als er niet genoeg banken zijn met fatsoenlijke rente, dan de rest in kortlopende NL staatsobligaties. Die horen niet bij de boedel van de bank en vallen dus buiten een eventueel faillisement.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 21 september 2008 @ 09:33:48 #73
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61794147
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Even lichtelijk offtopic: ik vond het toen al raar dat er zo belachelijk veel geld werd geboden voor ABN Amro, letterlijk duizenden euro's per Nederlander! En dan konden ze zelf niet zien aankomen dat het niet zo lekker zou gaan lopen? Of hebben ze gewoon oogkleppen op en zijn ze zo gewend te verdienen aan dikke lucht?
Dat is vooral egotripperij van het management. Als je CEO bent van een groter bedrijf dan ben je belangrijker. Dat zie je heel vaak bij overnames. Daarom zijn de meeste overnames ook waarde vernietigend voor aandeelhouders van de overnemende partij.
Mijn reisverslagen
pi_61794339
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:11 schreef LXIV het volgende:
(Niet zijnde de ABN)
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 21 september 2008 @ 11:11:53 #75
107521 Furia
snoopy weer
pi_61795346
Ik zou het voor de zekerheid (of in ieder geval alles boven die 20k) gewoon weghalen. Van die ene bankrekening gaat Fortis niet over de kop en als dat wel het geval is, dan zou ik liever hebben dat het mijn rekening was (die op dat moment dus leeg is), dan die van een ander (waardoor ik wel eens naar mijn geld kan fluiten).

Fortis zal het wel redden, maar voor mijn spaarcenten zou 'zal wel' niet voldoende zijn!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 september 2008 @ 11:23:05 #76
862 Arcee
Look closer
pi_61795506
quote:
Op zondag 21 september 2008 04:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als een bank valt moeten alle overige banken bijspringen. Bij een kleine bank zal dat dus wel lukken.

Grote banken (ING, Rabobank) gaan ze gewoon niet laten vallen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_61808754
Ik heb wel begrepen dat als je hypotheek bij dezelfde bank loopt als je spaarrekening, en de bank valt, je spaarsaldo en hypotheek met elkaar verrekend worden.
pi_61814172
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:59 schreef poemojn het volgende:
Ik heb wel begrepen dat als je hypotheek bij dezelfde bank loopt als je spaarrekening, en de bank valt, je spaarsaldo en hypotheek met elkaar verrekend worden.
Mooi , dus 0 euro spaartegoed en 200.000 Hypotheek dat is dik verdienen.
***** Kraak.....
pi_61916417
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan kun jij beter de eerste zijn! En weet jij dan precies hoe de balans van Fortis eruit ziet? In ieder geval niet veel goeds. Zorg dat niet jij degene bent die uiteindelijk die onverstandige overname van ABN-AMRO financieerde. Gaan, zou ik zeggen.

En bij voorkeur met al je geld. Voorkomt een hoop gezeik!

Wat is de creditrating van Fortis nu eigenlijk?
De Nederlandse Bank legt een solvabiliteit voor van minimaal 6 %. Fortis zit daar procenten overheen. De solvabiliteitsverhoging was met het vooruitzicht van de economische crisis die momenteel speelt.

En als je toch over balansen spreekt, jij hebt KENNELIJK dit inzicht niet. Dankzij mensen zoals jij daalt zo'n koers, omdat je elkaar loopt op te stoken met onzin.
pi_61916467
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat geldt voor alle banken. En supermarkten. En alle bedrijven...
Maar 't kan natuurlijk geen reden zijn om klant te blijven!
En wat merken klanten er van, volgens jou dan?
pi_61916524
quote:

Vertel jij maar eens de lijken waar jij het over hebt. Concreet en met voorbeelden. Kun je dat niet? Dan ben je niets meer dan een dom lullend persoon die graag zijn mening wil presenteren alsof hij wat interessants weet.
pi_61916580
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 21:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de Albert Heijn failliet gaat ben je je spaarzegeltjes kwijt. Wanneer Fortis failliet gaat ben je al je spaargeld kwijt. Dat is het verschil. Daarom kun je gerust bij een bijna-falliete supermarkt je boodschappen blijven doen, maar is het wel verstandig je spaargeld weg te halen.

En wat betreft de mogelijkheid dat Fortis failliet gaat: zij hebben op precies het verkeerde moment een overname gedaan die eigenlijk sowieso al veel te duur was. En ze hebben op korte termijn 8,3 miljard nodig en weten nog niet waar die vandaan gehaald moeten worden. En de beurskoers is ongeveer met 70% gedaald, waardoor het ophalen van kapitaal bijzonder moeilijk is geworden.

Ik ben in ieder geval daar! Goodbye ABN, hello ING!
Die 8,3 miljard is per direct vrijgekomen. In 1 dag tijd. Die hadden ze nodig om te anticiperen. Ik had van jou wel meer verwacht, kijkend naar het verleden.
pi_61916692
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 22:14 schreef evenkijken het volgende:

[..]

Als je trouwens een beetje rente op je spaarrekening wil, dan kun beter sowieso je geld bij fortis weghalen. Alle 'grote' banken in Nederland (ING/Postbank, Fortis/ABN, Rabobank) bieden een beroerd lage spaarrente.
Dan kun je beter bij Icesave, Ohra of elders terecht.

http://sparen.datzitzo.com
5 % toch?
pi_61916768
Echt weet je, de meesten van jullie in deze discussie suggereren maar wat. En dįt is nu exact de reden dat het sentiment negatief beinvloed wordt. Bos heeft al aangegeven dat downselling verboden moet worden en hoppakkee, er wordt meteen weer een gerucht de wereld in geholpen over de Rabobank.

Is het nu zo moeilijk om gewoon feiten te kunnen onderscheiden van je eigen ego's?
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:28:50 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61925632
quote:
Op donderdag 18 september 2008 16:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is egotripperij van het management. Als je CEO bent van een grotere bank dan ben je belangrijker .
Die deal was enorm waardevernietigend voor de Fortis aandeelhouders, ook zonder de creditcrunch.
Mijn reisverslagen
pi_61928842
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is egotripperij van het management. Als je CEO bent van een grotere bank dan ben je belangrijker .
Die deal was enorm waardevernietigend voor de Fortis aandeelhouders, ook zonder de creditcrunch.
Binnen 10 jaar was dat geld weer terugverdiend. Kun je zelf ook verder nadenken of hou je het liever bij je eigen conclusies? Die zijn wel makkelijker te begrijpen natuurlijk. Hoef je verder ook niet na te denken over integriteit en beleid. Wat denk je nu zelf? Dat je als management je stakeholders maar ff opzij zet voor een scoop? Zoiets zegt toch meer over jou dan over een ander? Het komt immers uit jouw hoofd.
pi_61928962
Hier gaat het dus al mis. Als paniekerige particulieren gaan overboeken... help je het natuurlijk niet mee.

Maargoed als je het niet vertrouwd boek je de zooi toch over wat boven de 20k staat?
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:37:24 #89
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61929003
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:31 schreef Integrity het volgende:

[..]

Binnen 10 jaar was dat geld weer terugverdiend. Kun je zelf ook verder nadenken of hou je het liever bij je eigen conclusies? Die zijn wel makkelijker te begrijpen natuurlijk. Hoef je verder ook niet na te denken over integriteit en beleid. Wat denk je nu zelf? Dat je als management je stakeholders maar ff opzij zet voor een scoop? Zoiets zegt toch meer over jou dan over een ander? Het komt immers uit jouw hoofd.
Misschien moet je je eerst eens even verdiepen in wat ze eigenlijk hebben gekocht en wat ze daarvoor hebben betaald. Gewoon fact and figures.
Mijn reisverslagen
pi_61930128
De kans dat Fortis failliet gaat is nog steeds vrij beperkt. Alhoewel de evolutie nog steeds elke dag meer de negatieve kant op gaat. Momenteel zijn we een beetje tot het punt gekomen dat volgens mij niemand echt nog weet wat er allemaal ons nog te wachten staat.
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:36:27 #91
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_61930410
ABN AMRO reageert trouwens nu voor het eerst echt actief naar de klant toe over spaargeld, de overname en de crisis: http://www.abnamro.nl/nl/overabnamro/nieuws/ontwikkelingen.html
quote:
De ontwikkelingen rondom Fortis hebben geen invloed op ABN AMRO of uw spaartegoed

Aangezien wij, als ABN AMRO, nog helemaal gescheiden van Fortis opereren heeft de huidige beurssituatie, en die van Fortis in het bijzonder, geen invloed op onze stabiliteit en solvabiliteit. Daardoor heeft het ook geen effect op u als klant, noch op de tegoeden die u bij ons hebt ondergebracht.
Concreet betekent dit dat tot het moment van juridische integratie in de loop van 2009 de financiėle posities van de consortiumbanken geen invloed hebben op de positie van uw tegoeden.
Door het feit dat ABN AMRO gescheiden van Fortis opereert, kunnen wij geen verdere inhoudelijke mededelingen doen over de situatie van Fortis.
U kunt zoals gewoonlijk met al uw bankzaken bij ABN AMRO terecht en wij zullen er alles aan doen om u goed van dienst te zijn en al uw bankzaken goed te behartigen.

Uw geld is bij ABN AMRO in goede handen
Uw (spaar)tegoed is ondergebracht bij ABN AMRO Bank NV. Daarin verandert voorlopig niets. ABN AMRO en Fortis opereren tot de juridische integratie – voorzien in de loop van 2009 – als twee zelfstandige banken.
De voorheen beursgenoteerde aandelen ABN AMRO Bank NV zijn na overname door het consortium ondergebracht in RFS Holdings BV (RBS, Fortis, Santander). Vroeger waren er miljoenen aandeelhouders, sinds oktober 2007 zijn dit de drie consortiumbanken. Fortis heeft circa 20% van de aandelen van ABN AMRO.
Er is feitelijk in het bestaan en in de organisatie van ABN AMRO nog niets veranderd. ABN AMRO is een zelfstandige juridische eenheid en heeft nog steeds een eigen Raad van Bestuur en een eigen balans, waardoor het mogelijk blijft om tot de juridische integratie in de loop van 2009 als zelfstandige bank te opereren.
Net zoals alle andere Nederlandse banken staat ABN AMRO onder toezicht van De Nederlansche Bank (DNB).
pi_61931283
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Misschien moet je je eerst eens even verdiepen in wat ze eigenlijk hebben gekocht en wat ze daarvoor hebben betaald. Gewoon fact and figures.
Je bedoelt dat de prijs achteraf gezien hoger was geweest, dan aanvankelijk geboden werd? Dat is achteraf bekeken. Tijdens de onderhandeling bood dit een definitieve go. Immers, de andere partij kon niet hoger bieden dan dit. De financiele crisis was niet te voorzien op zo'n korte termijn.

De facts en figures ken ik behoorlijk goed.
pi_61931304
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 13:23 schreef Emu het volgende:
De kans dat Fortis failliet gaat is nog steeds vrij beperkt. Alhoewel de evolutie nog steeds elke dag meer de negatieve kant op gaat. Momenteel zijn we een beetje tot het punt gekomen dat volgens mij niemand echt nog weet wat er allemaal ons nog te wachten staat.
Ze zitten nog ruim boven de solvabiliteitseisen.
pi_61931332
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:35 schreef Drasss het volgende:
Hier gaat het dus al mis. Als paniekerige particulieren gaan overboeken... help je het natuurlijk niet mee.

Maargoed als je het niet vertrouwd boek je de zooi toch over wat boven de 20k staat?
Dat is nu ook niet aan de orde, maar ik irriteer me wel aan het effect dat het paniekzaaien tot stand brengt. Want juist daardoor kan zoiets mis gaan. Tot nu toe heeft klantverlies met andere aspecten te maken.
pi_61934258
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:18 schreef Integrity het volgende:

[..]

Dat is nu ook niet aan de orde, maar ik irriteer me wel aan het effect dat het paniekzaaien tot stand brengt. Want juist daardoor kan zoiets mis gaan. Tot nu toe heeft klantverlies met andere aspecten te maken.
Precies selfulfilling prophecy veroorzaakt door mensen die er geen verstand van hebben. Echt van die mensen die de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.

Een beetje basiskennis economie zou niet verkeerd zijn voor de meeste mensen.
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:58:55 #96
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61935259
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:16 schreef Integrity het volgende:

[..]
De facts en figures ken ik behoorlijk goed.
Hierboven heb je nu al zo'n 8 posts geplaatst, waarin je interessant loopt te doen hoe goed je het weet, en anderen loopt af te zeiken... Maar echt inhoudelijk zeg je niets!
Oftewel: doe niet zo interessant, of vertel gewoon iets zinnigs!

Of zit het je dwars, dat consumenten een mening hebben die er voor het eerst sinds lange tijd toe doet bij de grote schatrijke geld-creeerders (lees: banken)?
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:59:35 #97
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61935286
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:54 schreef Integrity het volgende:

[..]

Dankzij mensen zoals jij daalt zo'n koers, omdat je elkaar loopt op te stoken met onzin.
Kan je zoiets vriendelijker zeggen? Wellicht weet ook jij dat koersen simpelweg gebaseerd zijn op "wat de gek er voor geeft"!
pi_61938353
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 13:23 schreef Emu het volgende:
De kans dat Fortis failliet gaat is nog steeds vrij beperkt.
Dat is waar, die kans is in ieder geval kleiner dan 101 procent.
Dat ben ik zelfs bereid te garanderen.
quote:
Alhoewel de evolutie nog steeds elke dag meer de negatieve kant op gaat. Momenteel zijn we een beetje tot het punt gekomen dat volgens mij niemand echt nog weet wat er allemaal ons nog te wachten staat.
Kijk bijvoorbeeld zondag's naar RTL 7: Business Class bij Harry Mens.

Die Geert Schaaij en al die andere beleggingsadviseurs hebben ons al vaak genoeg geinformeerd over de banken.
  vrijdag 26 september 2008 @ 19:40:29 #99
191838 mrfool
Why so serious?
pi_61938557
ik ruik hier fortis medewerkers...

[ Bericht 5% gewijzigd door mrfool op 26-09-2008 19:40:55 (tvp) ]
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:28:36 #100
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_61939711
Hoe zit het met bijvoorbeeld een fortis ABC spaarplan (een slecht beleggingsproduct dat ik ooit bij amev had afgesloten) wordt dat gekd (of wat daar van over is )bij een faillisement van fortis uitgekeerd, of valt het ook onder de garantieregeling??

De Belgische regering heeft door laten schemeren dat fortis bij een faillisement eventueel genationaliseerd zal worden, betekent dit dat de bank al haar verplichtingen blijft nakomen?

Fortis zal nog miljarden opzij moeten zetten ivm de woekerpolisclaims, mensen halen massaal hun spaargeld weg, de CEO zegt dat fortis niet failliet gaat, de Belgische regering praat over nationalisering, onderdelen moeten onder de prijs worden verkocht, de ABN AmRO miljarden kunnen niet worden opgebracht., fortis biedt stunttarieven voor nieuw spaargeld.. Een faillisement van fortis lijkt een reeele optie!!

[ Bericht 10% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 26-09-2008 20:40:03 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')