Darkwing_Duck | dinsdag 16 september 2008 @ 11:40 |
Hier alweer deel 124 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: Vorig topic. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder interesse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Randstadrail Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje van de Twentse stad Almelo naar het Vechtdal. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting in Mariënberg op de trein naar Emmen. De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover). Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (ICRm) en waren voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Tegenwoordig hebben de Benelux-rijtuigen (met uitzondering van de Bs) een 'zuurstok'-kleurstelling. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met de problemen dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen) en dat reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede kunnen reizen. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations: Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 16-09-2008 22:09:47 ] | |
Peterselieman | dinsdag 16 september 2008 @ 11:42 |
quote:Achter dat zwarte scherm op de voorgrond weet ik niet. Achter dat scherm op de achtergrond lopen de sporen naar Leeuwarden en Groningen Noord. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 september 2008 @ 11:47 |
Met excuus dat ik hem niet meteen opende ![]() ![]() | |
ghizzer | dinsdag 16 september 2008 @ 11:48 |
tvp | |
thatsme | dinsdag 16 september 2008 @ 11:51 |
Met de belgische locs ging het nog wel is mis als deze de stroomafnemer omhoog lieten op spanningsloze bruggen. Vandaar dat deze ze wel naar beneden moeten doen, | |
Duvel | dinsdag 16 september 2008 @ 13:37 |
quote:Hmm, goed dat je er even op wijst, ik zal er op letten de volgende keer. | |
bork | dinsdag 16 september 2008 @ 13:40 |
tvpeetje | |
Dichterbijer | dinsdag 16 september 2008 @ 13:47 |
TGVtjeeee Staan er nog bijzonder spoorevenementen op het program? | |
Dr_Flash | dinsdag 16 september 2008 @ 13:58 |
quote:27-28 sep stoomfestival in Mariembourg. klik ![]() | |
dennistd | dinsdag 16 september 2008 @ 14:18 |
quote:waarom niet in Mariënberg? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 september 2008 @ 14:21 |
Omdat we daar al vaak genoeg komen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 september 2008 @ 14:25 |
Komend weekend zijn er open dagen van de STAR in Stadskanaal, waarbij onder andere Blokkendoos Jaap en de DE 186 van de HSA komen | |
Automatic_Rock | dinsdag 16 september 2008 @ 14:27 |
Iemand enig idee wat deze:![]() in Oss doet?? | |
Dichterbijer | dinsdag 16 september 2008 @ 14:41 |
Wat ie doet: auto wagons rangeren op Den Bosch... | |
Automatic_Rock | dinsdag 16 september 2008 @ 14:43 |
Ja, maar hij staat dus in Oss... ![]() Heeft dat iets te maken met die kapotte goederentrein van gisteren?? | |
TommyGun | dinsdag 16 september 2008 @ 14:44 |
quote:Beide even editen aub ![]() | |
ghizzer | dinsdag 16 september 2008 @ 14:44 |
quote:inderdaad, was laatst getuige ervan dat ie dus de wagons met auto's achter de rijtuigen voor het personenvervoer koppelde. alleen maar dure auto's erop zo wat.. dure engels auto's, ferrari's, bmw's en van een bmw z3 ging het auto-alarm door het aan elkaar koppelen vast. maar neem aan dat dat eigenlijk elke keer gebeurt. ![]() | |
Mkr | dinsdag 16 september 2008 @ 14:47 |
quote:bron : de Stentor | |
Dichterbijer | dinsdag 16 september 2008 @ 14:58 |
Ik vraag mij steeds af wat dit spoorlijntje eigenlijk voor nut heeft: http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&gl=nl&ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=106826177562885811752.00045702d01565e97b05b | |
Peterselieman | dinsdag 16 september 2008 @ 15:01 |
Dat is nog het restant van het Duits Lijntje http://nl.wikipedia.org/w(...)esel_(Duits_Lijntje) | |
Duvel | dinsdag 16 september 2008 @ 15:02 |
Goederen, in Veghel zit/zat een bedrijf in mengvoeder of zo? Of iets met graan. | |
Fred2 | dinsdag 16 september 2008 @ 16:08 |
Een reportage van het stukje spoor dat er nog ligt: http://www.verlatenspoor.nl/reportage16-0.htm | |
Dr_Flash | dinsdag 16 september 2008 @ 16:11 |
en hoe zit het met al die woeste plannen om weer met Lightrail over dat lijntje te gaan kachelen? ![]() Nimby's helemaal flippen natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 september 2008 @ 16:12 |
Tijdje geleden zijn er wadlopers naar de in meen Rotterdamse haven gebracht om daarna verscheept te worden naar Polen en Albanië. Echter staan de 3222 en 3226 nog steeds aan de kade, aldus een bericht op Beneluxspoor en is er nog geen uitzicht op wat er met de stellen moet gebeuren. Wel staan ze behoorlijk in de weg daar. | |
sander89 | dinsdag 16 september 2008 @ 16:27 |
quote:Zijn steeds plannen om weer leven te blazen in aardig wat spoorlijnen, alleen is jammer genoeg daar tot nu toe weinig van terecht gekomen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 september 2008 @ 16:46 |
Ik zal de OP zo snel mogelijk wijzigen als ik thuis ben. Voor nu : net met de politie gebeld voor spoorlopers ter hoogte van amsterdam muiderpoort | |
Thetallguy | dinsdag 16 september 2008 @ 17:30 |
Maastricht/Heerlen - Alkmaar werd vanochtend gereden met 1x PlanV en 1x PlanT, comfortabel | |
Dr_Flash | dinsdag 16 september 2008 @ 17:31 |
quote: | |
SpeedyRich | dinsdag 16 september 2008 @ 17:33 |
gaan jullie ook naar eurospoor in oktober? | |
Zug-Chef | dinsdag 16 september 2008 @ 17:56 |
quote: quote:U gaat door voor de koelkast. Lees en leer, voor de overige figuren in dit topic quote:Staat op de planning, met een mede forumlid, hopende dat hij tegen die tijd krukken-loop-vrij is :p | |
Zug-Chef | dinsdag 16 september 2008 @ 17:59 |
quote:Men is er bij een niet nader te noemen adviesbureau nog steeds mee bezig | |
Fred2 | dinsdag 16 september 2008 @ 18:00 |
quote:Hoe gaat die trein dan in Veghel komen ![]() quote:Jazeker, en tegen die tijd is ook mijn eerste salaris gestort ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 16 september 2008 @ 18:06 |
quote:In ieder geval met de fiets, verder gewoon over de rails lijkt mij. | |
Fred2 | dinsdag 16 september 2008 @ 18:08 |
quote:Dit wissel is weer in ere hersteld? | |
Duvel | dinsdag 16 september 2008 @ 18:14 |
quote:Niet dat ik weet. ![]() | |
Duvel | dinsdag 16 september 2008 @ 18:14 |
quote:Tof, maar wij hebben reeds een gouden exemplaar. | |
von_Preussen | dinsdag 16 september 2008 @ 18:21 |
Vandaag DD-AR in de 3700, gezien te Deventer. | |
Automatic_Rock | dinsdag 16 september 2008 @ 18:24 |
quote:Niet helemaal dus. Hij ging naar de CHV in Oss, niet in Veghel. Hij is er iig nu aangekomen, en staat op foto en film ![]() | |
Willy84 | dinsdag 16 september 2008 @ 22:21 |
Hoi ![]() Deze week formulier inleveren om me week ov om te ruilen voor een weekend. Heb behoorlijk weinig als ik 4 dagen pw 15 min fietsen van me huis stage loop ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 16 september 2008 @ 22:34 |
Oproep Ik wil bezig gaan om nieuwe headers te maken voor de OP... maar heb daar nog fototjes voor nodig ![]() PM mij welke ik mag gebruiken voor de OP ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 16 september 2008 @ 22:36 |
Pluk maar wat van mn www af, maar laat het wel ff vooraf weten aan mij. Kennisgeving is genoeg. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 september 2008 @ 22:37 |
quote:Fout ![]() Eerst kwijtmaken Dan nieuwe aanvragen Dan omwisselen ![]() ( Hmmmm waar is dat addertje ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 16 september 2008 @ 22:38 |
En bij de eerste de beste controle meteen de lul zijn ja ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 16 september 2008 @ 22:42 |
quote:Maar het zijn wel dezelfde nimby's die als eerste van de trein gebruik willen maken. Het wordt hoog tijd dat nimby's compleet vleugellam worden gemaakt. In China gaat men al vanaf dag één aan de slag met een spoorproject. | |
Ofyles2 | dinsdag 16 september 2008 @ 22:44 |
quote:Ik kijk er nauwelijks meer van op. Al was het een Sprinter. | |
dennistd | dinsdag 16 september 2008 @ 22:59 |
quote:http://foto.dennistd.nl , zoek maar uit, meldt het wel ff | |
Dr_Flash | dinsdag 16 september 2008 @ 23:02 |
quote: ![]() | |
Lausteen | dinsdag 16 september 2008 @ 23:12 |
quote:Dat kan niet meer ![]() ![]() | |
Fixers | dinsdag 16 september 2008 @ 23:14 |
Ik kan mezelf inmiddels wel als regelmatig reiziger van de zuurstok-express bestempelen. Mag ik dan opmerken dat er allejezus weinig voorzieningen zijn op roosendaal. Helemaal voor een "internationaal station" waar ze reizigers van en naar de richting breda een half uur parkeren. Als ze zelfs een kiosk op Houten hebben neergeplempt (die overigens hooguit 6 maanden lang 3 uurtjes per dag open is geweest) dan zou je verwachten dat roosendaal tot de nok gevuld is met servex. Of moeten we het nog maar even uitzingen met dat ene kioskje in afwachting van de NS-Hispeed OV-terminal in Breda? | |
Peterselieman | dinsdag 16 september 2008 @ 23:20 |
De keren dat ik anders in Roosendaal was, was het er vrij uitgestorven trouwens. Het is vergane glorie aldaar. | |
Koen66 | dinsdag 16 september 2008 @ 23:21 |
quote:Denk het wel.. Als de HiSpeed plannen OOIT waarheid worden ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 16 september 2008 @ 23:31 |
Ik begrijp het probleem niet. In Roosendaal is een royale restauratie, een toilet, en ook nog een volledig geoutilleerde kiosk. Wat mis je daar? | |
Dr_Flash | dinsdag 16 september 2008 @ 23:32 |
quote:Alsof dat ineens ZO levensbelangrijk is? ![]() | |
Koen66 | dinsdag 16 september 2008 @ 23:41 |
quote:Dat niet, het is meer mijn aversie tegen monopolistisch gedrag, het afschaffen van aantrekkelijke alternatieven van de HSL (als ie ooit gaat rijden), zoals de Benelux en rechtstreekse intercity verbindingen via Schiphol.. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 16 september 2008 @ 23:54 |
Ach, Roosendaal ik snap het wel een beetje hoor. Er is wel alles maar het geeft allemaal zo'n desolate indruk. Waar vroeger het het vol bedrijvigheid was is het nu allemaal wat karig. Dat komt wellicht eerder door de grootsheid van het pand... Ach, ik noem Hoek van Holland Haven, ook zoiets.. | |
Peterselieman | woensdag 17 september 2008 @ 01:15 |
Even een quootje van NS4201 van Somda:quote:Als dat waar is, dan is het wel een erge miskoop. En dat van die nieuwe motoren zal wel komen, omdat ze die via een testbank aan het bijstellen zijn en het vervangen van een motor sneller gaat dan het opnieuw afstellen denk ik. | |
Peterselieman | woensdag 17 september 2008 @ 01:25 |
De terzijdestelling van het ICK wordt nog even uitgesteld, omdat het niet vlot gaat met de ingebruikname van de nieuwe VIRM-stellen. Inmiddels wachten al 6 stellen op het toelatingscertificaat. | |
Wadloper | woensdag 17 september 2008 @ 06:14 |
quote:Votih is sowieso al bezig met de motoren, sinds het begin van de spurt. Ik heb van een bekende machinist al gehoord dat verscheidene treinen met opgeblazen motoren hebben gestaan. ![]() Maar ja, zo snel zijn ze ook niet echt meer, wat erg jammer is ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 17 september 2008 @ 08:51 |
@ de mensen die reageerden: Bedankt voor de reacties. Zal het tzt melden ![]() | |
Socios | woensdag 17 september 2008 @ 11:54 |
De eerste dag dat ik met een Spurt reed, vond ik al dat de motoren niet 'klopte'. Het is altijd maar een 'vaag' dieselgeluid, dat niet echt sterkte representeert zoals bijvoorbeeld een Plan U. | |
Dr_Flash | woensdag 17 september 2008 @ 12:30 |
quote:Mja, vergane glorie misschien wel een beetje. Maar goed, het is allicht beter dan op zo veel plekken in Duitsland, waar gigantische stationsgebouwen staan die volledig dichtgetimmerd en ondergekladderd zijn ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 17 september 2008 @ 13:59 |
quote:Zoals hier in Brake (Unterweser) ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 17 september 2008 @ 16:48 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Gutz | woensdag 17 september 2008 @ 17:27 |
Even terug naar de bedrijvigheid die in Roosendaal weg is, er zijn in Roosendaal plannen om heel het spoorgebied op de schop te gooien. Station opknappen, kantoorpanden op de locatie van de Van Gend & Loos loods Dit is ook 1 van de redenen waarom de gemeente en de provincie erop hameren bij de NS dat ze 't niet degraderen tot eindstation richting Belgie zodat deze investering van het spooremplacement doorgang kan vinden. Meer info zal wel ergens op www.stationroosendaal.nl staan. [ Bericht 7% gewijzigd door Gutz op 17-09-2008 17:29:37 (foutje) ] | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 september 2008 @ 17:38 |
quote: quote: ![]() | |
Nightshadow | woensdag 17 september 2008 @ 17:51 |
Hmmm, de laatste tijd zie ik (zelfs in de spits) nog wel eens afwisselende treinen rijden op de lijn Zwolle-Nijmegen Maandag (17:29) reed een ICM op deze lijn (normaal bijna alleen in de hele vroege en hele late uren) Vandaag (17:27) zag ik een DD-AR Zutphen binnenrijden op deze "Intercity"-lijn. Dit moet wel bijna de trein van 17:29 zijn.. Vraag mij af waarom dat nou zo opeens is.. | |
Eix | woensdag 17 september 2008 @ 18:13 |
quote:De GTWs van Veolia brullen anders aardig hoor. Heeft Arriva dan andere typen motoren of gewoon teveel ermee gekloot? ![]() Of krijgen we deze ellende ook nog op de Maaslijn... ![]() | |
dennistd | woensdag 17 september 2008 @ 20:16 |
Zo, mijn nieuwe treinensite is af: http://trein.dennistd.nl/ | |
Brembo | woensdag 17 september 2008 @ 20:19 |
quote:Klopt er reed laatst een ICM+ICM combinatie rond en een DDAR, maar het is nu weer VIRM. Zelfde als naar Den helder reed laatst ook een ICM. | |
Peterselieman | woensdag 17 september 2008 @ 20:21 |
Nice Dennis ![]() | |
Duvel | woensdag 17 september 2008 @ 20:30 |
quote:Die GTW's van Veolia zijn volgens mij wel een generatie nieuwer dan die dingen van Arriva. De ervaringen die Arriva heeft gehad zijn neem ik aan door Stadler verwerkt. | |
Peterselieman | woensdag 17 september 2008 @ 20:33 |
Ze zijn niet een generatie nieuwer, maar wel verfijnder. De Arriva GTW's zijn de eerste van de vierde generatie en daarom hebben ze ze ook met korting gekregen daar. De ervaringen die Arriva er mee heeft opgedaan zullen wel in die van Veolivla verwerkt zijn. | |
Tecnix | woensdag 17 september 2008 @ 21:57 |
Wat een klapjosti in de trein vanmorgen ![]() Dus de trein begon te rijden, en ja hoor meneer trekt aan de noodstop ![]() ![]() | |
Fred2 | woensdag 17 september 2008 @ 22:05 |
quote:"Misbruik wordt gestraft"? Ofwel: deed de conducteur nog een bonnetje schrijven? | |
SpeedyRich | woensdag 17 september 2008 @ 23:02 |
quote:zal wel he ![]() | |
ReisT | donderdag 18 september 2008 @ 01:05 |
Sorry, dit vage verhaal moet er even uit:: Waar is de NS 's nachts nu helemaal mee bezig op station Overvecht? Even voor twaalven meldt een vriendelijke omroepster dat de trein van 23.49 naar Ut over 5 minuten komt. Vreemd, want in de verte zie ik juist het silhouet van een 1700 opdoemen. Er arriveert dus een trein vanuit Hilversum op spoor 2, maar het blijkt een stam ICL (met reizigers ook nog). ![]() Goed, ik ondertussen met de SGMm uit Zwolle naar Centraal, denk die ICL zal er zo ook aan komen maar deze komt niet. Die moet dus nog op Overvecht staan denk ik dan, dus ik daar weer heen (met ICM als sprIntercity naar Vathorst). Daar aangekomen geen ICL meer, die moet dus naar Amersfoort zijn gegaan. Wel is ineens het koplopergehalte te Overvecht wel erg groot: twee drietjes op spoor 3 die naar Amersfoort gaan, twee stellen leeg mat die ook naar Amf moeten op spoor 2 en dan nog eens drie lege stellen op spoor 1. ![]() foto: kijkje door de ICMm 4022, door het raam is een stukje oranje banken van de ICM ernaast te zien. Die van spoor 3 vertrekt eerst dan die van spoor 1. Dan kwam er nog een vertraagde stopper (V+T) uit Hvs naar Ut die moest over spoor 1 omdat 2 dus nog bezet was. | |
Peterselieman | donderdag 18 september 2008 @ 01:09 |
Kan zijn dat Hilversum-Amersfoort tijdelijk buitendienst was en dat er daarom besloten is om op Utrecht Overvecht te keren? Levert voor de reizigers het minste tijdverlies op. | |
Fred2 | donderdag 18 september 2008 @ 01:13 |
quote:En weer een mysterie ontrafelt ![]() | |
ReisT | donderdag 18 september 2008 @ 01:14 |
Dat zie ik nu dus ook. Daar staat niks over omleidingen verder, maar dat was mss met de eerste trein dus wel zo. | |
ghizzer | donderdag 18 september 2008 @ 07:54 |
quote:dat is wel heel bijzonder! Weet je zeker dat ie uit Zwolle kwam? Bij mijn weten rijdt daar alleen maar DDM (en zo nu en dan DDAR en Plan V/T). | |
Duvel | donderdag 18 september 2008 @ 09:14 |
Wellicht afkomstig uit de dienst Utrecht - Baarn? | |
dennistd | donderdag 18 september 2008 @ 09:58 |
quote:DDM ridjt bij mijn weten toch echt niet naar Zwolle hoor... (of je moet een DDAR met mDDM bedoelen (motorwagen)) | |
Zug-Chef | donderdag 18 september 2008 @ 10:08 |
![]() Met de aankoop van 10 lokken van Railion van de serie 1600, leek de inzet van de 1250 en 6700 voor de Containertreinen uit Leeuwarden definitief verleden tijd. De afgelopen weken werd immers al gereden met een gehuurde RN1600. Toch rijden deze week weer de oudgedienden voor trein 60264/60263. Op de zonnige ochtend van donderdag 18 september passeren ACTS 1251 en 6703 met containertrein 60263 de toekomstige locatie voor het P&R-station Werpsterhoek. Nu is daar gelukkig nog niets van te zien. Het bordje 162 links in beeld geeft de kilometrering aan van de spoorlijn Arnhem - Leeuwarden, waarbij vanaf Arnhem begonnen is. Klik voor een vergroting: | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 september 2008 @ 11:06 |
Hier op leiden staan 3 banaantjes klaar als intercity naar utrecht. De eerste gedachte die in mij op komt is: en de 1e klas dan? | |
Peterselieman | donderdag 18 september 2008 @ 11:08 |
Wederom een mooie plaat ![]() Ik denk trouwens dat de 1250 er toch binnenkort echt uitgaat. Mijn vermoeden is dat ze voor het eind van het jaar wel weg zijn. Het kan trouwens wel zijn dat ze de 6700 nog even aanhouden, omdat er in Leeuwarden nog met een dieselloc gerangeerd moet worden. | |
Peterselieman | donderdag 18 september 2008 @ 11:09 |
quote:Bij de ongereviseerde dingen is die er niet. Normaalgesproken worden die bananen alleen maar in de spits ingezet op een deel van het traject, dus ze hebben zeker geen reserve mat voor handen gehad. | |
dennistd | donderdag 18 september 2008 @ 11:14 |
is dit wat voor in de OP? Het nieuws is afkomstig van mijn site http://trein.dennistd.nl | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 september 2008 @ 11:15 |
Ja PSM. Ik weet dat die er niet zijn ;-) . Maar voor een intercity die ik van het begin tot eind uit moet zingen vind ik het wel erg karig... | |
Dr_Flash | donderdag 18 september 2008 @ 11:23 |
quote:God nou, Leiden - Utrecht is dan ook wel VIJFTIG kilometer ![]() ![]() | |
Fred2 | donderdag 18 september 2008 @ 11:26 |
quote:In zo'n ding wel. ik vond Schiedam Centrum - Vlaardingen Centrum al een hele toer in die dingen. | |
Dr_Flash | donderdag 18 september 2008 @ 11:30 |
jullie zijn echt niks gewend ![]() | |
dennistd | donderdag 18 september 2008 @ 11:32 |
quote:heb nog nooit in zon ding gezeten zelfs ![]() maarja, heb dan ook nog geen SGM in Enschede gezien ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 september 2008 @ 11:34 |
Ja eh ik moet gewoon zeiken en dat kan niet. Dat probleem ken jij nooit fles? ;-) [ Bericht 4% gewijzigd door Darkwing_Duck op 18-09-2008 11:45:21 ] | |
dennistd | donderdag 18 september 2008 @ 11:36 |
Daar is de noodknop deurbediening toch voor? Dan kun je de deur even opendoen om te zeiken ![]() | |
Fred2 | donderdag 18 september 2008 @ 11:38 |
quote:Tis dat het niet meer kan, maar zou bijna zeggen: kom eens gezellig in een Rotterdamsche Metro zitten uit 1968. Zelfs dat zit nog beter dan een banaan. | |
Duvel | donderdag 18 september 2008 @ 11:42 |
quote:[offtopic]Er rijden geen metro's meer uit 1968![/offtopic] | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 september 2008 @ 11:44 |
Aanvulling. Trein kapot tussen alphen en en woerden. Weet ik meteen waarom ik zo een karig ding had. Gestrand op alphen. Op dit moment staat een complete intercity zich in 1 lichtrail te proppen, en ik kan nog steeds niet zeiken... | |
Tecnix | donderdag 18 september 2008 @ 11:52 |
quote:Volgens mij heeft ie hem laten gaan ![]() | |
Duvel | donderdag 18 september 2008 @ 12:02 |
quote:Als ik in Gouda was geweest, had je best even bij mij op mijn recent gereviseerd plee mogen zeiken, maar ja, ik zit in Utrecht. | |
Duvel | donderdag 18 september 2008 @ 12:02 |
En het leuke is: omdat ze het hele stationsgebied van Alphen willen "herinrichten" staan er ook geen bomen meer. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 september 2008 @ 12:04 |
quote:Het ritje van en naar het spoorwegmuseum vond ik meer dan genoeg in zo'n ding. In Groningen heb ik wel eens zo'n SGM zien staan, maar dat was voor instructie. | |
Dr_Flash | donderdag 18 september 2008 @ 13:47 |
quote:Toch was dat best lachen eigenlijk ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 september 2008 @ 13:51 |
Mja, al die koters in die andere bak hadden wel veel lawaai, maar voor de rest was het idd wel lachen. | |
Dr_Flash | donderdag 18 september 2008 @ 14:10 |
Zeg, hoe zit het eigenlijk met de Blokker/Kruidvat/eBay/Herfsttour en dat soort aanbiedingen? Weet iemand of er misschien weer wat op komst is? ![]() Ik wil namelijk nog wel even een voortgangsinspectie Ontvlechting Baarn gaan combineren met een inwijd-ritje van die electro-GTW op de Merwede-Lingelijn (heeft dat ding ook een naam eigenlijk? ![]() | |
dennistd | donderdag 18 september 2008 @ 14:13 |
http://ns.nl/cs/Satellite/ns2007/nl/menuitem/include/1220863140417/ns+herfsttoer?p=1160724828566&packedargs=language%3Dnl en volgens mij heet dat ding ook gewoon spurt | |
Dr_Flash | donderdag 18 september 2008 @ 14:15 |
knaker wat heb ik daar nou aan ![]() ![]() | |
dennistd | donderdag 18 september 2008 @ 14:16 |
de gedragsregels in de arriva-treinen op de merwede-linge-lijn zijn trouwens wel moeilijk: http://www.arriva.nl/met-(...)-holland-gelderland/ ook de enkele reis leer is nog niet af ![]() http://www.arriva.nl/met-(...)-holland-gelderland/ | |
dennistd | donderdag 18 september 2008 @ 14:19 |
quote:tsja, eigenlijk zou ie er ook moeten zijn voor twee dagen en dan één persoon | |
Dr_Flash | donderdag 18 september 2008 @ 14:22 |
quote:Dat zou helemaal relaxt zijn ja ![]() | |
Mathijz | donderdag 18 september 2008 @ 16:14 |
Kan iemand mij vertellen waarom op sommige stations nog wel een sleutel word gebruikt voor vertrek en op andere stations niet? Regelmatig sluit de overweg al terwijl de trein nog binnenmoet komen en mensen in en uit moet laten stappen. | |
Dr_Flash | donderdag 18 september 2008 @ 16:15 |
Ik denk omdat dat veiliger is en het in Vriezenveen-noord toch niemand boeit of de bomen nou 3 of 5 minuten dicht zijn ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 september 2008 @ 16:22 |
Echt gesleuteld wordt er volgens mij niet meer. Op trajecten die door de NS gereden worden, is het zo dat er een tijdmechanisme ingebouwd zit op het moment dat een trein een bepaald punt passeert en een station naderet. Na die tijd gaan de bomen naar beneden en kan de trein bij dat station vertrekken. Echter zullen in de herst de bomen wel naar beneden gaan om mocht de trein doorglijden er voor te zorgen dat er geen ongelukken gebeuren. Op de nevenlijnen waar andere vervoerders rijden, worden tegenwoordig laserguns gebruikt om de overwegen aan te sturen. Dus geen gesleutel meer. Misschien dat het alleen nog tussen Zwolle en Wierden op de oude manier gebeurt, maar verder in normale reizigersdienst geloof ik niet meer. | |
Dr_Flash | donderdag 18 september 2008 @ 16:45 |
quote:Kun je daar eens wat meer over vertellen? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 september 2008 @ 17:01 |
Het klinkt spannender dan dat het is. Op alle nevenlijnen zijn de sleutelkastjes nog wel aanwezig, maar zijn ook palen geplaatst waarop kastjes zitten waar de machinist zijn laserapparaat op kan richten om zo de seinen, wissels en overwegbomen te bedienen. Hoeft ie niet overal de cabine uit te gaan en kan hij dus sneller weer vertrekken ![]() | |
dennistd | donderdag 18 september 2008 @ 17:03 |
En het is ook een stuk simpeler: als de machinist een overvolle gtw doormoet om op het perron te komen, en er vervolgens weer doorheen moet om de cabine in te kunnen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 september 2008 @ 17:19 |
quote:Oh gewoon een soort afstandbediening dus eigenlijk ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 september 2008 @ 17:21 |
quote:Goed, en wat als er nou een ledig mat ritje door wil stomen? Overigen nog een uitzondering op de regel bedenk ik me nu: Toen we door een bijna aanrijding richting leer te lang stilstonden lagen daardoor all duitse overwegen in storing, toen moest er bij iedere overweg gestopt worden en gesleuteld worden zodat de bomen toch naar beneden gingen:) | |
Peterselieman | donderdag 18 september 2008 @ 17:26 |
quote:ja quote:Op Leeuwarden - Groningen kan die gewoon doorkarren en bij onbediend gebied zal er even afgeremd moeten worden en het laserpistool gebruikt moeten worden, al is meestal volledige stilstand niet nodig. quote:Dat is Duitsland. Hier in Nederland zullen denk ik eventueel enkele spoorwegovergangen aangereden moeten worden, totdat de trein het ATB-NG baken passeert en weer goed gesignaleerd wordt en er weer een normaal tempo gereden kan worden. | |
Duvel | donderdag 18 september 2008 @ 18:00 |
quote:Daar heb je nou de stop-door schakeling voor! http://home.hetnet.nl/~marctiny/stopdoor.html | |
Mathijz | donderdag 18 september 2008 @ 18:15 |
In Hoorn word er standaard nog met een sleutel gewerkt. En in Obdam zit die stop-door schakeling dus niet. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 september 2008 @ 19:01 |
http://www.nu.nl/news/175(...)ing_Spoorwegwet.html Mja, wat zullen we zeggen. Het is toch weer belastinggeld ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 september 2008 @ 20:32 |
quote:Lekker nagedacht ![]() ![]() De Duitsers hadden het in 1944 niet beter gekund. Ben wel benieuwd waarom men denkt dat dat tot 2012 gaat zijn. Echt acceptabel is het natuurlijk niet, daar ![]() | |
Willy84 | donderdag 18 september 2008 @ 20:35 |
Het wordt toch alleen maar duurder of we moeten wat mensen uit Kachstan halen die het heel goedkoop kunnen doen. | |
dennistd | donderdag 18 september 2008 @ 20:43 |
quote:willen ze borat inzetten? ![]() Mijn nieuwe treinensite | |
Dr_Flash | donderdag 18 september 2008 @ 20:44 |
diesduur ![]() | |
Charango | donderdag 18 september 2008 @ 21:28 |
@ dennistd: Site = niiiiceeee (om maar in Borat-termen te spreken) | |
dennistd | donderdag 18 september 2008 @ 21:42 |
Hebben jullie nog een idee waarmee ik hem uit kan breiden, of evt. verbeterpunten? Mijn nieuwe treinensite | |
thatsme | donderdag 18 september 2008 @ 21:52 |
een levendige openingspagina! | |
bork | donderdag 18 september 2008 @ 22:31 |
Zo twee eerste klas kaartjes binnen, met de ice van Utrecht naar Dusseldorf via db.de en dusseldorf-Utrecht via NShispeed tegelijk besteld tegelijk per post binnen, wat een stelletje lutsers daar bij Hispeed, fatsoenlijk boeken is al te ingewikkeld voor ze. Affijn mij (en Bram) hoor je niet mopperen eind oktober mannenweekend im Deutschland!! | |
Duvel | donderdag 18 september 2008 @ 22:56 |
quote:Omdat ook gelijk het hele emplacement op z'n kop wordt gezet. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 september 2008 @ 22:59 |
quote:dat klinkt bj mij nog niet als "per 10-12-2012 is het allemaal hip en fris en fruitig" Maar goed, ik ben slechthorend, het zou kunnen he ![]() | |
Duvel | donderdag 18 september 2008 @ 23:00 |
Zie: http://www.prorail.nl/Pub(...)n%20in%20Arnhem.aspx | |
dennistd | donderdag 18 september 2008 @ 23:01 |
quote:zo beter? Mijn nieuwe treinensite | |
Dr_Flash | donderdag 18 september 2008 @ 23:02 |
quote:Leuk natuurlijk, theorie ![]() | |
Doc__Zenith | vrijdag 19 september 2008 @ 08:33 |
quote:In Boxtel, Helmond en Deurne wordt ook gesleuteld. In Deurne bij vetrek van de 5200 voor de overwegbomen. | |
Dichterbijer | vrijdag 19 september 2008 @ 08:43 |
quote:Spammerd... zet hem dan in je sig ![]() | |
dennistd | vrijdag 19 september 2008 @ 09:09 |
quote:Die staat al vol helaas.... ![]() Mijn nieuwe treinensite | |
Zug-Chef | vrijdag 19 september 2008 @ 09:36 |
Zet hem dan op zijn minst onder je www-knopje ![]() ONtopic: voor de Noorderlingen: morgen door werkzaamheden tussen Swk en Mp rijden de ACTS-treinen om via Buitenpost ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 19 september 2008 @ 10:02 |
quote:zo beter ouwe mopperpot? ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 september 2008 @ 10:34 |
quote:NIMBY-boetes? | |
Zug-Chef | vrijdag 19 september 2008 @ 11:10 |
NIMBY's moeten dood. | |
Peterselieman | vrijdag 19 september 2008 @ 11:16 |
De NIMBY's hebben in dit geval niets te vertellen, omdat de trein moet rijden en er geen alternatief is ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 september 2008 @ 12:45 |
Ja dat was de vorige keer ook zo, en toen hadden ze ook genoeg te zaniken. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 september 2008 @ 14:14 |
quote:Mooi, ga ik ff kijken Bedankt voor het Plee aanbod btw ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 september 2008 @ 17:51 |
quote:Wat bieden jullie elkaar aan op de Plee? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 september 2008 @ 17:52 |
Fles, niet zo onnozel doen | |
Dr_Flash | vrijdag 19 september 2008 @ 17:55 |
Oh, dan weet ik gewoon niet waar het over gaat ![]() ![]() | |
Lemjur | vrijdag 19 september 2008 @ 18:54 |
quote:Overwhere ook nog | |
Zug-Chef | vrijdag 19 september 2008 @ 19:03 |
quote:Mij is het ook niet duidelijk hoor, wat je bedoeld ![]() | |
Duvel | vrijdag 19 september 2008 @ 19:05 |
Hij doelt op mijn aanbod van m'n wc gebruik te maken, ware het niet dat ik niet in Gouda was. Denk ik. | |
Zug-Chef | vrijdag 19 september 2008 @ 19:31 |
Ach so. Oki opgelost ![]() Voor de gene die het interesseert, sinds vandaag nieuw op mijn website een uitgebreide lijst met spotplekken/fotolocaties door heel Nederland (uitgezonderd Zuid-Limburg, Zeeland, Noord-Noord-Holland en Flevoland). Zie hier onder Spotplekken. | |
bork | vrijdag 19 september 2008 @ 22:28 |
Voor mij een primeur vandaag. Door problemen bij Ermelo reed mijn stoptreintje van Amersfoort CS naar Overvecht van 17.14 niet. Wat kwam er op spoor 7 om 17.23 opdagen ![]() ![]() ![]() (gsm low res) Wel netjes aangegeven door de conducteur, moet ik hem complimenteren. Vorige week Cartesiusweg (sdkaartje in digi vergeten) vandaar wederom gsmpic, die al een poos op een lage resolutie staat ![]() ![]() | |
ReisT | vrijdag 19 september 2008 @ 23:10 |
Ah, heb ik dus toch goed gezien dat dat 9 bakken waren in Overvecht; ik kon dat niet goed zien want stond aan het andere einde van het perron waar ik in de 4032 gestapt ben. [ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 19-09-2008 23:17:15 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 19 september 2008 @ 23:27 |
Hoe lang is dat nog met die 766 in het geel? Ik wil die ook weleens op de plaat hebben ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 september 2008 @ 23:59 |
quote:Alsof je gedachten kon lezen Zug ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 september 2008 @ 23:59 |
foutje | |
dennistd | zaterdag 20 september 2008 @ 10:11 |
quote:ik denk nog wel een tijdje: men zou een vervolg op de kapingsfilm willen maken waarvoor ie gebruikt wordt | |
Willy84 | zaterdag 20 september 2008 @ 10:12 |
Gister voor het eerst in een nieuwe VIRM gezeten. Dat remgeluid klonk buitengewoon ongezond, veel erger dan mat'64. Je zag mensen elkaar aankijken van "dit gaat niet goed" Boehoe! | |
Dichterbijer | zaterdag 20 september 2008 @ 10:14 |
Misschien een kopje 'nieuwigheid'? Als je buiten de trein bent vind ik het irritanter klinken dan in de VIRM zelf dat remgeluid. | |
Dr_Flash | zaterdag 20 september 2008 @ 11:32 |
bron quote: ![]() ![]() | |
Gutz | zaterdag 20 september 2008 @ 12:11 |
whehe, sukkels | |
dennistd | zaterdag 20 september 2008 @ 14:15 |
Zo, de samenvatting van de afgelopen week op spoorgebied: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=22 | |
Fred2 | zaterdag 20 september 2008 @ 15:05 |
De NS mag nog wel wat leren op het gebied van communicatie richting de reiziger. Vandaag rijdt de Sprinter Amsterdam Zuid - Rhenen niet verder dan Driebergen-Zeist om vervolgens verkeerd spoor weer terug te gaan richting Utrecht. In Driebergen-Zeist werd dit kenbaar gemaakt door het afsluiten van de perrons met een lintje. Zonder een pamflet of een bordje of wat dan ook. De reiziger moest zelf maar uitvinden dat hij naar de andere kant van het station moest lopen. De omroeper vertelde gelukkig wel dat de trein zou vertrekken van spoor 1. Bij Bunnik was het niet gebruikte perron zelfs gewoon toegankelijk. Of er omgeroepen werd weet ik niet, maar het leverde wel een leuk tafereel op toen mijn trein in Bunnik verkeers spoor aankwam: vaders die bagage en kinderen bij elkaar raapte om snel naar het andere perron te rennen. | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 september 2008 @ 16:59 |
quote:ach.. je wil niet weten wat voor chaos t gister was ![]() geen Intercitys / stoppers tussen Zwolle en utrecht.. dus iedereen omreizen via DEVENTER een uit zn voegen barstende VIRM welke met +15 aankwam op deventer ![]() de trein richting schiphol ( terug naar amersfoort ) had ook 15+ door dat er nog wat meer ontregelt was.. oftewel met 15+ op amersfoort aangekomen, daar de optijd rijdende IC naar utrecht gepakt.. en daar slechts een overstap van 9 min over gehouden ipv 30 min ![]() | |
dennistd | zaterdag 20 september 2008 @ 17:28 |
sinds wanneer rijdt de NMBS tussen zwolle en groningen? volgens 9292ov rijdt ie op maandagmporgen de trein van 8.17u uit zwolle ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 20-09-2008 17:49:07 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 20 september 2008 @ 17:30 |
LOL die moet je ff op HGBTF posten ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 20 september 2008 @ 20:10 |
Zo, vandaag even naar Stadskanaal geweest met de Arriva GTW. Daarna nog even doorgegaan naar Musselkanaal. Foto's en filmpjes volgen. | |
sander89 | zaterdag 20 september 2008 @ 20:22 |
In oktober zijn er test ritten met passagiers op de HSL ![]() ![]() ![]() Hier kan je inschrijven: http://www.nshispeed.nl/omwonenden (omwonenden maken waarschijnlijk dus alleen een kans ![]() | |
Socios | zaterdag 20 september 2008 @ 21:29 |
quote:Ben benieuwd! Zou er misschien ook naartoe, maar kon helaas niet... | |
Socios | zaterdag 20 september 2008 @ 21:29 |
Edit: foutje | |
Zug-Chef | zaterdag 20 september 2008 @ 21:39 |
![]() Terwijl het vandaag in heel Nederland een mooie fraaie nazomerdag was, was het in en rondom Groningen weer eens bagger weer ten top. Omdat tussen Steenwijk en Meppel vandaag spoorwerkzaamheden waren, werden de ACTS-treinen omgeleid via Groningen. De eerste trein, naar de Maasvlakte West, kwam helemaal niet opdagen. De tweede trein, naar de Amsterdamse Houtrakpolder, reed uiteindelijk met 60 minuten vertraging voorbij de Suikerunie Fabriek ter hoogte van Hoogkerk, met als tractie de van MRCE gehuurde 513-9. | |
barthol | zaterdag 20 september 2008 @ 22:46 |
Tussen Amersfoort en Apeldoorn was er vandaag ook een probleem met de defecte kippentrein. (zo'n blauwe van connexion op de valleilijn) Die stond stil en het spoor te blokkeren. De intercity vanuit Apeldoorn is van voor Barneveld tot in Amersfoort over het andere spoor gereden om er langs te kunnen. | |
Wadloper | zondag 21 september 2008 @ 09:33 |
@Zug: De 60249 gaat waarschijnlijk rijden met 2x 7100 loc. Ook rijdt de blauwe engel vandaag een drietal slagen van Veendam naar Groningen. | |
Zug-Chef | zondag 21 september 2008 @ 10:13 |
Ik had het al opgemerkt inderdaad. Gisteren 2x Portfeeders met de trein naar Veendam, waarvan er 1 wordt uitgewisseld met een 7100 in standaard ACTS-kleuren, die op Onnen staat/stond. Helaas is het weer buiten weer eens drama bagger, dus mij zul je vandaag niet zien | |
Zug-Chef | zondag 21 september 2008 @ 10:17 |
Zonplaatjes van de DE-II heb ik overigens al, van de rit voor de Friese Modelbouw Club in Oktober 2006:![]() ![]() | |
brandsrus | zondag 21 september 2008 @ 12:03 |
Schitterende platen! | |
Dr_Flash | zondag 21 september 2008 @ 14:38 |
DE2 186 ![]() Mooie trein ![]() | |
Socios | zondag 21 september 2008 @ 16:50 |
Treintjes in de duinen van Zandvoort aan Zee. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vanmiddag op de gevoelige plaat vastgelegd. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 21 september 2008 @ 19:47 |
Jammer dat het zulke KUT treinen zijn, maar toch, leuke foto's ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 21 september 2008 @ 20:27 |
quote:tis nog altijd beter dan een plank T of V ![]() | |
Willy84 | zondag 21 september 2008 @ 21:28 |
Gaaf! Dit weekend nam NS de dienst over op het kippenlijntje met VIRM viertjes! | |
Ou-Tannu | zondag 21 september 2008 @ 21:39 |
quote:Lagesnelheids tractieproef zeker ![]() ![]() ( ja ik weet dat t komt door gare werkzaamheden ) | |
Peterselieman | zondag 21 september 2008 @ 21:48 |
Gister even naar Stadskanaal geweest naar de STAR.![]() GTW 10317 stond gereed voor de rit naar Stadskanaal ![]() ![]() De HSA DE-II 186 te Wildervank waar we het stel kruisten ![]() De GTW wordt afgerangeerd te Stadskanaal ![]() Een van de treinen die reed ![]() De stoomtrein die tijdens de hardloopwedstrijd waarbij de lopers het tegen de trein opnemen Musselkanaal binnenrijdt. ![]() Mat'24 is present in de vorm van Blokkendoos Jaap ![]() Het interieur van Jaap ![]() Een rijrichtingswals van Jaap ![]() Een bakkie ![]() De GTW en de Blauwe Engel naast elkaar ![]() De GTW met gevarensein aan in Veendam De rest van de foto's staat hier: http://s54.photobucket.co(...)an/Train/Stadskanaal | |
JustinK | zondag 21 september 2008 @ 22:01 |
quote:Niets dan lof voor deze mooie rapportage ![]() | |
#ANONIEM | maandag 22 september 2008 @ 00:08 |
Hoi, Even een vraag. Ik zit vaak in de intercity van Utrecht naar Maastricht, richting Eindhoven. Nu valt het me op dat die intercity vaak vaart mindert tot ong. 30 km per uur, soms staat ie gewoon stil, gedurende 1 minuut ofzo. Waarom is dit? Ik erger me er dood aan, aangezien ik dan soms mijn aansluiting mis. ![]() | |
Duvel | maandag 22 september 2008 @ 08:07 |
Dan zal er een andere trein voor zitten, zodat jouw trein tegen een rood sein aan loopt. Of een of andere vingerverver is vergeten het sein te bedienen, maar met alle automatisering komt dat niet zo vaak meer voor. | |
Fred2 | maandag 22 september 2008 @ 13:07 |
Bij het rijden van 30km/h kan er ook een spoorloper zijn gesignaleerd of iemand die te ver is doorgereden bij een overweg en letterlijk onder de boom staat met zijn auto. | |
Dr_Flash | maandag 22 september 2008 @ 13:47 |
Mooie reportage PSM ![]() En mooi dat Riek blijkbaar nog bestaat (dat bakkie) ![]() | |
Dr_Flash | maandag 22 september 2008 @ 13:50 |
quote: | |
Duvel | maandag 22 september 2008 @ 14:17 |
Jemig! Dat zag je echt niet aankomen! ![]() | |
Fred2 | maandag 22 september 2008 @ 14:27 |
Ik kan helaas geen bron meer vinden maar ik meen te herinneren dat men in Rotterdam verwees naar plaatsen als Hong Kong: Het invoeren van een dergelijk systeem zou makkelijk 25 jaar kunnen duren. En we zijn nog maar 5 jaar bezig... Nog een paar jaar te gaan... Overigens mijns inziens incompetent beleid dat voor de problemen zorgt. Alle problemen met prijs, dure retourtjes en duur overstappen kunnen eenvoudig opgelost worden, maar niemand die het daadwerkelijk wil oplossen. | |
Duvel | maandag 22 september 2008 @ 14:39 |
Ja maar kom nou, een stad vergelijken met een heel land! Ook al zijn ze even groot. ![]() In alleen Rotterdam en Amsterdam of zo, zou het systeem prima werken, maar ik wil als ik naar Groningen ga met de trein gewoon een retourtje, en niet dat gezeik met die chipkaart. En zeker niet als een of andere broekhoestjosti de boel kan kraken. ![]() | |
Fred2 | maandag 22 september 2008 @ 14:47 |
Ik wil gewoon een chipkaart, maar dan wel zonder dat ik bij het overstappen tussen trein en metro door de poortjes moet. Een beetje programmeur kan de verwerkingssoftware zo maken dat het zelf kan bedenken waar overgestapt is op de trein en als ik op dezelfde dag terug ga, kan dat ook geregistreerd worden, zodat ik toch het voordelige retour tarief betaal. Er zijn zoveel mogelijkheden, maar niemand die het wil gebruiken. Die half-om-half invoering is ook niet handig natuurlijk. Gewoon het hele land in één keer voorzien van poortjes en alle bussen en trams met chip-apparatuur en dan in één keer landelijk invoeren. Geef elke Nederlander zo'n pas en zet een mannetjes neer bij de trein die eerste maand helpen. Het wisselen van vervoerder krijgen we ook door de maag gesplitst, dus waarom het wisselen van betaalmiddel dan ook niet gleijk in één keer. | |
King_of_Kool | maandag 22 september 2008 @ 14:58 |
![]() ![]() ![]() Het oude station van Markelo. Gebouwd in 1863. Helaas wordt dit station al jaren niet meer gebruikt en tegenwoordig rijdt de Syntus op dit traject van Zutphen naar Hengelo. Vond het wel mooie foto's om te posten en tevens t.v.p. | |
Dr_Flash | maandag 22 september 2008 @ 15:07 |
Ik heb wel slechtere tvp's gezien ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 22 september 2008 @ 15:11 |
Kan iemand even bevestigen dat het personeelsnummer van de HC te vinden is Als bluetooth ID van zijn railpocket.. ? | |
Fred2 | maandag 22 september 2008 @ 15:13 |
quote:Das op zich ook niet zo vreemd als je ziet waar het station ligt... | |
King_of_Kool | maandag 22 september 2008 @ 15:17 |
quote:Klopt, mocht Markelo in de toekomst gaan groeien zal er wellicht weer een beroep op worden gedaan. Nu zijn we afhankelijk van stations in Goor, Holten Rijssen of Lochem. | |
Duvel | maandag 22 september 2008 @ 15:21 |
quote:Whaha, dat zal toch niet? Of toch? ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 22 september 2008 @ 15:42 |
quote:Volgensmij toch echt wel.. | |
Dr_Flash | maandag 22 september 2008 @ 15:53 |
quote:t zou me niet eens verbazen eigenlijk. Kunnen best goede redenen voor zijn om dat zo te doen ![]() | |
Nightshadow | maandag 22 september 2008 @ 17:48 |
quote:Als ik De Stentor mag geloven wordt geprobeerd het station van Laren/Almen weer in ere te herstellen. Het zou dan station Almen gaan heten. Tegenwoordig zitten er krakers in het stationsgebouw en wordt het dubbel spoor gebruikt als passeerhaven omdat het enkelspoors is. Bron: http://www.destentor.nl/r(...)jgt-treinstation.ece Weet iemand waarom er al een tijdje een zwarte Traxx in Zutphen staat? | |
Socios | maandag 22 september 2008 @ 18:51 |
Staat dat stationsgebouw in Markelo er nog? Lijkt wel wat op dat van Horst - Sevenum.![]() | |
Fred2 | maandag 22 september 2008 @ 19:07 |
Dit is ook niet zo vreemd, het zijn beide gebouwen uit de SS-klasse 5 Meer info Overigens SS in dit geval voor (Maatschappij ter exploitatie der) Staats Spoorwegen. Een van de voorlopers van de NS. | |
Fred2 | maandag 22 september 2008 @ 19:22 |
![]() Een trein naar nergens met vertraging... edit: gelukkig is mobielns.nl duidelijker: ![]() Het blijkt de omgeleide Thalys te zijn Hoewel bijna 4 uur vertraging ook opmerkelijk is.... Hoe krijgen ze het trouwens verzonnen: quote: [ Bericht 48% gewijzigd door Fred2 op 22-09-2008 19:32:05 ] | |
dennistd | maandag 22 september 2008 @ 20:56 |
In Hengelo is men bezig met het vernieuwen van het spoor in het verlengde van de Akzo=aansluiting (van hier naar rechtsonder). Volgens mij wordt Akzo alleen niet meer per trein bediend... | |
Dr_Flash | maandag 22 september 2008 @ 21:01 |
Daar deugt duidelijk van alles niet Cothen ![]() | |
Fred2 | maandag 22 september 2008 @ 21:10 |
quote:Misschien gaan ze containers rijden | |
dennistd | maandag 22 september 2008 @ 21:20 |
meneer burgerking-aanveger denkt dat ik ook nog serieus verwacht dat er een NMBS-trein naar Groningen rijdt: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=2&t=10166 ![]() | |
Wadloper | maandag 22 september 2008 @ 21:30 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 september 2008 @ 21:38 |
Hij werkt er niet meer, dennis. En ja hij heeft er de ballen verstand van, want de 500 vertrekt om .17 wel vanuit Zwolle richting Groningen ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 22 september 2008 @ 21:47 |
quote:hey! daar was ik gister nog ![]() | |
Socios | maandag 22 september 2008 @ 23:50 |
Ik 30NOV vorig jaar. ![]() | |
JustinK | dinsdag 23 september 2008 @ 09:32 |
quote:Hey, toen was ik er oak ! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 september 2008 @ 10:29 |
quote:Die dag had ik wel wat beters te doen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 september 2008 @ 10:36 |
quote:Ik neem even de vrijheid om dat gebeuren nog een keer te posten, nou het op een nieuwe host staat ![]() Rotterdam Centraal, 30 november 2007. Thalys 4532 staat klaar om met een vertraging van 10 minuten te vertrekken richting Paris-Nord. ![]() Hamburg Hbf, 1 december 2007. DSB-treinstel 5278 staat klaar om als EuroCity 386 te vertrekken richting Flensburg, Kolding en Aarhus. ![]() Hässleholm, 2 december 2007. Treinstel 3111 staat klaar als stoptrein naar Kristianstad. ![]() Kristianstad C, 2 december 2007. Treinstellen 4339 en 3170 wachten op nieuwe inzet. ![]() Karlskrona C, 2 december 2007. X52-treinstel 9033 staat klaar om te vertrekken als stoptrein naar Emmaboda. ![]() Kalmar C, 2 december 2007. SJ-loc 1404 aan kop van een reizigerstrein. ![]() Kalmar C, 2 december 2007. Treinstel 1383 staat klaar als "Kustpilen" richting Linköping. Deze driebaks dieselstellen kunnen 180 km/h, en doen dat ook meestal. ![]() Linköping C, 2 december 2007. Twee treinstellen van de X2000-hogesnelheidstreinen kruisen elkaar. De linker trein vertrekt richting Malmö, de rechter richting Stockholm. Treinen rijden in Zweden doorgaans links. ![]() Linköping C, 2 december 2007. Tweebaks elektrisch treinstel 3236 als stoptrein naar Norrköping C. ![]() Norrköping C, 3 december 2007. Twee bovenleidings-montagewagens. ![]() ![]() Norrköping C, 3 december 2007. Een X2000-stuurstandrijtuig met motorwagen. ![]() Norrköping C, 3 december 2007. GreenCargo-dieselloc 350 passeert het station met een gemengde goederentrein in zuidelijke richting. ![]() Göteborg C, 3 december 2007. SJ-loc 1418 is zojuist binnengelopen met een InterCity uit Falköping en Katrineholm. ![]() Göteborg C, 3 december 2007. Het fraaie ouderwetse bistro-rijtuig in voornoemde InterCity. ![]() ![]() Nässjö C, 3 december 2007. Treinstel 3224 is zojuist binnengelopen vanuit Skövde en Jönköping. ![]() Nässjö C, 3 december 2007. Diesel-ééntje 1292 staat te wachten op zijn inzet als stoptrein naar Alvesta. ![]() Nässjö C, 3 december 2007. Diesel-ééntje 1299 staat op het punt te vertrekken als stoptrein naar Jönköping. ![]() Stockholm C, 4 december 2007. Dubbeldekker 3727 als sneltrein naar Gävle. ![]() Gävle, Spoorwegmuseum, 4 december 2007. X52-treinstel 9065 dendert langs. ![]() Gävle, Spoorwegmuseum, 4 december 2007. Electrisch smalspoor-rangeerlocje "Herman Behrman". ![]() Norrköping, 5 december 2007. Treinstel 3235 is net binnengekomen uit Mjölby en Linköping, en zal zo dadelijk keren. ![]() Alvesta, 5 december 2007. GreenCargo-diesellocje V5 169 staat aan de kant met een gemengde goederentrein in zuidelijke richting. ![]() Alvesta, 5 december 2007. Y32-dieseltreinstel 1410 staat op het punt te vertrekken richting Växjö. ![]() Alvesta, 5 december 2007. SJ-stoomloc 1139 on static display. ![]() Alvesta, 5 december 2007. Diesellocs 1042 en 1031 staan voor rood sein te wachten met een houttrein in noordelijke richting. ![]() Enjoy ![]() | |
Charango | dinsdag 23 september 2008 @ 10:49 |
@ Flash: Laatste foto is de Zweedse Höndeköp-ing? All in all; mooie pic's. | |
Dr_Flash | dinsdag 23 september 2008 @ 10:50 |
Dat heet een "Bolle Neus". In België en Luxemburg rijden die inmiddels als museumlocs rond. Vroegâh hebben er ook electrische varianten van gereden in Zweden. | |
De_Hertog | dinsdag 23 september 2008 @ 13:19 |
quote:En, wie heeft gewonnen? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 september 2008 @ 13:25 |
Thanks. Een deel van de hardlopers was sneller dan de trein. Daar zorgt de organisatie wel voor natuurlijk ![]() | |
Duvel | dinsdag 23 september 2008 @ 15:14 |
quote:De Rapid: ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 september 2008 @ 16:20 |
Precies. De Rapid ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 september 2008 @ 17:43 |
Internet in trein laat op zich wachten. Lousy zooi. In de Thalys hebben ze dat al een jaar of zo. | |
Peterselieman | dinsdag 23 september 2008 @ 17:48 |
Is geen nieuws toch. Ze kunnen het nu al voor een prikkie per treinstel oplossen, maar ja het moet allemaal hightech en duur he ![]() | |
dennistd | dinsdag 23 september 2008 @ 18:31 |
In Enschede heeft vanmorgen of gisteravond zeer waarschijnlijk een trein tegen het juk gezeten. Vanmorgen stond er een koploper op spoor 1, waar normaal 's morgens niets staat. Deze stond op nog geen 5 centimeter van het juk, en in het hour daatvan zat een gat op de plaats van de koppeling.![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 september 2008 @ 19:18 |
![]() Omdat het alweer zo lang geleden is ![]() Shinkansenparade. van voor naar achter: een Shinkansen 500 een Shinkansen 200 een Shinkansen 700 een Shinkansen 300 vier Shinkansens 700 een Shinkansen 200 een Shinkansen 300 een Shinkansen 200 een Shinkansen 300 een Shinkansen 700 ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 september 2008 @ 19:27 |
quote:* Ou-Tannu had Prima internets in de trein van utrecht naar leeuwarden ![]() dus.. doe meteen ff stopcontacten in de 2de klasse!!! | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 september 2008 @ 19:29 |
quote:nice treintjes ![]() als je daar als springer voor komt.. ![]() springer tussen eindhoven en helmond schijnt vandaag | |
Pheno | dinsdag 23 september 2008 @ 19:52 |
quote:Volgend jaar ga ik er weer in een paar zitten ![]() Geile shizzle ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En in het kader opmerkelijk: ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 september 2008 @ 21:28 |
quote:Visueel niet de mooiste oplossing btw ![]() | |
Gutz | dinsdag 23 september 2008 @ 21:41 |
quote:Nog niet in alle Thallys treinen. En is t voor de ns wel de moeite waard om bv in een ddar een inet verbinding te gooien. K betwijfel het. | |
Dr_Flash | dinsdag 23 september 2008 @ 21:44 |
quote:Is dat de beste reden om het in ICM en VIRMs nog niet in te voeren? ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 september 2008 @ 22:29 |
ICMm / nieuwe Virms zou t prima kunnen? in de ouwe troep kan ik het me voorstellen dat er niets mee gedaan wordt ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 23 september 2008 @ 22:48 |
Over 3 jaar heeft 70% 3G en wellicht iedereen die het echt onderweg wil heeft t nu al.. | |
Charango | dinsdag 23 september 2008 @ 23:15 |
@Darkwing: I agree, heeft ook als voordeel dat er met 3G meer concurrentie is zodat NS/KPN de reiziger niet nog verder kunnen gaan uitknijpen met duur internet. Of willen ze dan miljoenen gaan investeren in een methode zodat je geen 3G kan ontvangen in de trein? | |
Brembo | dinsdag 23 september 2008 @ 23:29 |
quote:Zelfde als internet op stations, het aantal gebruikers is betrekkelijk laag. Zelfs de doelgroep (zakenmensen) gebruiken het amper, omdat je meestal toch maar paar minuten tot een kwartier op het station doorbrengt. En de doelgroep bezit vaak over G3 laptopkaart. Verbaast me de laatste tijd dat 3700 volledig met VIRM (VI) wordt gereden, eindelijk ruimte. Maar dat ze nu opeens materieel voor hebben, verbaast me. | |
Fred2 | woensdag 24 september 2008 @ 02:39 |
quote:volgens de vertrekstaat vertrekt er anders zo nu en dan wel eens een trein van spoor 1 in de ochtend... Tis overigens niet de meeste logische spoorverdeling daar... | |
Duvel | woensdag 24 september 2008 @ 08:00 |
quote:Ik geloof dat ik nog nooit een succesvolle WiFi verbinding heb opgezet op een station: altijd baggerbereik en traag als dikke stront. | |
Nightshadow | woensdag 24 september 2008 @ 08:33 |
quote:Normaal gesproken, wat je ook terugvind op de vertrekstaat, vertrekken er alleen stoptreinen op spoort 1. Maar het is inderdaad heel onlogisch. Over het algemeen komen de stoptreinen uit Zwolle aan op spoor 1, om vervolgens naar spoor 2 of spoor 3 te gaan. Op de 3700 vertrekken nu in de spits zelfs al vaak 2x VIRM-4'tjes.. Dat zijn wel dubbel zoveel zitplaatsen dan de 3x Plan V die eerst hier reed ![]() | |
dennistd | woensdag 24 september 2008 @ 09:30 |
quote:nouja, de stopper naar zwolle staat er wel eens, maar die kan lastig gereden worden met elektrisch materieel : quote:Nouja, spoor 4 is logisch voor de intercity icm de lengte. Spoor 2 wordt 's morgens gebruikt voor de stoptrein van/naar Apeldoorn. Alleen de stopper naar Zwolle is wat onhandig: Hij komt aan op spoor 1, en wordt vervolgens binnen 10 minuten alweer naar spoor 3 gerangeerd. Het zou makkelijker zijn als met de stopper van x.17 van spoor 3 zou laten gaan, en die van x.47 van spoor 1. Alleen laatkomers moeten dan opletten dat ze de goede trein nemen (trein komt aan op x.15 en x.45) | |
dennistd | woensdag 24 september 2008 @ 09:35 |
quote:Opvallend dat daarop bovenin de station Rijssen, Holten en Deventer Colmschate missen, die toch echt worden aangedaan door de stopper naar Apeldoorn. | |
Socios | woensdag 24 september 2008 @ 10:28 |
Vroeger had je in bepaalde intercity´s de mogelijkheid om in de trein te bellen (o.a. in de 800 meen ik), paar jaar later belde iedereen met de mobiele telefoon... Nu hetzelfde met internet, straks mogelijk om te internetten in de trein... Daarna kan het overal met 3G... | |
bork | woensdag 24 september 2008 @ 10:57 |
oei, nice veel fotoos weer, continue please ![]() | |
Doc__Zenith | woensdag 24 september 2008 @ 11:06 |
quote:Serie 0 is vanaf nu toch ook voorgoed uit dienst? | |
Darkwing_Duck | woensdag 24 september 2008 @ 11:10 |
'Cursus roltrap lopen voor treinreizigers' Uitgegeven: 24 september 2008 10:41 Laatst gewijzigd: 24 september 2008 10:43 UTRECHT - Je moet rennen om de trein te halen. De roltrap naar het perron staat vol mensen die kennelijk geen haast hebben en ook geen ruimte laten voor wie dat wel heeft. Een situatie die veel ergernis oplevert bij treinreizigers. Prorail gaat opnieuw proberen daar iets aan te doen. In Amersfoort komt een proef met voetstapjes op de roltrap. Die moeten mensen duidelijk maken dat zij rechts kunnen stilstaan, zodat de gehaaste medereizeiziger links kan passeren. Donderdagochtend om 08.00 uur wordt de proef geïntroduceerd met een 'basiscursus roltrap nemen' door actrice Irene van der Aart. Engeland "In veel landen, zoals Engeland, is het heel gebruikelijk dat mensen op de roltrap rechts staan en links kunnen passeren", aldus een woordvoerster van ProRail. Er is al eerder geprobeerd de treinreiziger in Nederland wat "Engelse discipline" bij te brengen. Maar dat heeft kennelijk geen blijvend resultaat gehad. (c) ANP | |
Pheno | woensdag 24 september 2008 @ 11:44 |
quote:Eind november rijdt serie 0 voor het laatst. | |
Duvel | woensdag 24 september 2008 @ 11:49 |
quote:Kansloos. Helaas. | |
ghizzer | woensdag 24 september 2008 @ 12:09 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 september 2008 @ 12:28 |
Mooie omweg voor de Bermuda-express ![]() | |
von_Preussen | woensdag 24 september 2008 @ 13:10 |
quote:Het is ook veel leuker om mensen uit de weg te beuken. ![]() | |
ReisT | woensdag 24 september 2008 @ 14:48 |
quote:Dat materieel is er niet 'opeens' hoor. NS zit gewoon wat ruimer in de VIRMpjes door de nieuwe viertjes. | |
Peterselieman | woensdag 24 september 2008 @ 14:53 |
De instroom daarvan is nu eindelijk op gang gekomen, nadat er wat tussendeuren vervangen waren. Die bestonden namelijk uit 2 platen glas en de NS wilde dat die uit 1 plaat zouden bestaan. Daarom duurde het ingebruik nemen van een aantal stellen wat langer. De 1900 is deze week verworden tot een lijn waar van alles rijdt. Tussen Den Haag en Venlo is naast ICRm, ICK en VIRM ook ICL, DDM-1 en DD-AR gezien. En daarnaast ICK in de 2000 tussen Den Haag CS en Arnhem ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 september 2008 @ 15:09 |
quote:Idd. Alleen al het feit dat het hele nieuwsbericht op nu.nl onder de rubriek "Opmerkelijk" stond gaf dat treffend aan ![]() | |
Fred2 | woensdag 24 september 2008 @ 15:12 |
quote:Met lok voor en achter overigens ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 september 2008 @ 15:15 |
Wel zo handig daar in Arnhem ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 24 september 2008 @ 17:41 |
quote:kunnen ze hem iig niet stil zetten wegens een defecte loc : + | |
Tecnix | woensdag 24 september 2008 @ 19:09 |
Nieuwe VIRM gesport op schiphol ![]() | |
Nightshadow | woensdag 24 september 2008 @ 19:24 |
quote:Welke sport doen ze dan? ![]() | |
Eix | woensdag 24 september 2008 @ 19:45 |
Vanochtend ICL in de 1900. Prima vertoeven dus voor mij tussen Eindhoven en Rotterdam C. Alleen terug natuurlijk weer V-IRM. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 september 2008 @ 19:45 |
quote:Treintrekken natuurlijk. Duh ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 september 2008 @ 19:48 |
quote:Wel als de achterste loc defect is en de voorste onderweg ook defect raakt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 september 2008 @ 19:50 |
quote:als de wielen blokkeren hoeft er maar eentje kapot te zijn, ook ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 september 2008 @ 19:52 |
Dat kan ook wel zonder loc, als de remmen van de wagons niet gelost willen worden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 september 2008 @ 19:54 |
quote:precies. Maar "wegens een defecte loc" kan dus ook nog steeds ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 september 2008 @ 19:56 |
Wat allemaal wel niet kan ![]() | |
Fixers | woensdag 24 september 2008 @ 19:58 |
quote:Wat weegt zo'n 1800 dan eigenlijk, dat je het met 10 man aan het rollen krijgt? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 september 2008 @ 20:10 |
quote:84 ton uit m'n hoofd. Ja, 84 ton ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 september 2008 @ 20:28 |
Overigens staat er van de 1700 dat die 86 ton weegt. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 september 2008 @ 20:32 |
Dat kan prima. Die locs zijn nieuwer dan de serie 1800. Scheelt bijna 10 jaar. | |
Duvel | woensdag 24 september 2008 @ 20:34 |
En trekduw, andere compressor, andere chopper, nieuwere ATB, andere installatie voor parkeren van materieel. Om maar wat voorbeeldjes te geven. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 24 september 2008 @ 20:46 |
quote:zolang t maar op TIJD rijd kan t me allemaal onder een trein komen ![]() | |
Duvel | woensdag 24 september 2008 @ 20:55 |
Zonder compressor en choppers en zo, rijdt ie helemaal niet. | |
Ou-Tannu | woensdag 24 september 2008 @ 20:58 |
quote:wel als die bergafwaards moet ![]() ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 24 september 2008 @ 21:01 |
quote: | |
Dr_Flash | woensdag 24 september 2008 @ 21:22 |
speedyruk je jat OuTannu zn ava | |
Duvel | woensdag 24 september 2008 @ 21:31 |
quote:Ik had het al gecorrigeerd. Zonder ATB rijdt ie in elk geval niet op tijd. | |
Peterselieman | woensdag 24 september 2008 @ 21:37 |
quote:Dat het je nu pas opvalt ![]() | |
Geerd | woensdag 24 september 2008 @ 21:42 |
Sinds 1 september "aspirant HC" super leuk alles etc alleen totaal geen binding mee als in geen ervaring of fam etc. Geen gek idee om het hier ook is te volgen, kwa mat wat er allemaal rijd. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 september 2008 @ 21:54 |
quote:die flikker is hier niet zo vaak ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 24 september 2008 @ 21:58 |
quote:Let de NS wel op dat er niet per ongeluk een ICK naar Nijmegen wordt toegestuurd? Of worden de stammen tegelijkertijd getrokken en geduwd? | |
Peterselieman | woensdag 24 september 2008 @ 22:04 |
mja, tegelijk trekken en duwen dat gaat niet, omdat de achterste loc altijd door mee moet lopen. Als er een loc voor en achterop de trein zit, dan moet het geen probleem zijn. Anders wel, want omrangeren is op Arnhem eigenlijk uit den boze. | |
Charango | woensdag 24 september 2008 @ 22:09 |
@ Geerd: Ga je gang ![]() Wat de 1900 betreft lijkt Den Haag Centraal een soort van goochelaars-hoed te worden. Ik vraag me af welke konijnen er nog meer uit zullen springen. ICE, Albatros, Amtrak? Het zou mij niet meer verbazen | |
dennistd | woensdag 24 september 2008 @ 22:20 |
quote:Een buffel heeft er nog niet ingezeten denk ik zo ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 september 2008 @ 22:21 |
De afgelopen tijd heeft daar alles gereden van NSR op DH, DM'90, SGM(m) en Plan T na, al heeft de laatste er wel enkele maanden geleden een keer in gezeten. | |
sander89 | woensdag 24 september 2008 @ 22:24 |
De aansluiting op de Maliebaan op het spoor richting Bunnik/Houten lijkt te gaan verdwijnen in de toekomst, in het plan van Randstadspoor was die nog ingetekend een aansluiting op het spoor naar Bunnik.quote:Snap alleen niet waarom een kruising zo ingewikkeld moet zijn, gewoon een spoor van 10 m wat de tramrails kruist en die 10 m zonder bovenleiding is ook niet zo erg lijkt me. | |
Eix | woensdag 24 september 2008 @ 22:29 |
quote:Wel Plan V? ![]() Kan me herinneren dat ik 3 jaar terug ofzo lekker schraal een Vtje kreeg naar Eindhoven in de late avond. Enorm comfortabel natuurlijk als je helemaal vanaf Den Haag C. reist. Hoop niet dat ze dat nog doen. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 september 2008 @ 22:33 |
Wel Plan V ja, met name tussen Eindhoven en Venlo als er weer eens een verstoring is geweest. | |
Ou-Tannu | woensdag 24 september 2008 @ 22:59 |
quote:ja DH wordt lastig om dat nog ff in te zetten he ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 september 2008 @ 07:04 |
Dus we hebben een nieuwe nominatie voor schrootlijn 2008? | |
Nightshadow | donderdag 25 september 2008 @ 08:24 |
Vandaag op de 3700 ri. zwolle 2x de nieuwe VIRM achter elkaar gekoppeld ![]() | |
Duvel | donderdag 25 september 2008 @ 08:35 |
Ja, ze zijn inmiddels allemaal weg van de Cartesiusweg. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 september 2008 @ 08:36 |
quote:Godnondju ! Iedereen heeft er al ingezeten, en ik heb maal 2 keer voor mijn neus zien wegrijden ![]() | |
Duvel | donderdag 25 september 2008 @ 08:50 |
Ik heb ze alleen zien stilstaan. ![]() | |
dennistd | donderdag 25 september 2008 @ 09:09 |
quote:ik heb ze zelfs nog niet zien stilstaan, maar ik ben dan ook nog niet westelijker dan hengelo geweest de afgelopen tijd ![]() | |
Doc__Zenith | donderdag 25 september 2008 @ 09:25 |
quote:Toendertijd nog planmatig ook ![]() | |
Nightshadow | donderdag 25 september 2008 @ 09:31 |
quote:Ik heb er nog steeds niet in gezeten, ze reden langs mijn trein heen (ik zit altijd in de Syntus, die vanaf spoor 3 vertrekt om :07 en :37 en links blijft rijden) en dan op spoor 2 vertrekt de Intercity naar Zwolle om :04 en :34 (bijna altijd paar min vertraging) en die blijft dus rechts rijden. Vervolgens moet de Intercity het spoor blijven volgen (links) en de syntus stoptrein moet naar rechts.. Dus ik zie nogal vaak de Intercity twee maal voorbij rijden.. Snap eigenlijk niet waarom ze dit niet veranderen. ![]() | |
Mathijz | donderdag 25 september 2008 @ 09:35 |
Nieuwe VIRM rijdt zeker niet in Noord- Holland? | |
Nightshadow | donderdag 25 september 2008 @ 09:43 |
quote: quote: | |
Zug-Chef | donderdag 25 september 2008 @ 10:16 |
Gesport nog wel ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 25 september 2008 @ 10:48 |
quote:Ik ken ze alleen nog maar van plaatjes ![]() | |
Peterselieman | donderdag 25 september 2008 @ 11:26 |
quote:Hier idem, maar dan nauwelijks zuidelijker dan Leeuwarden en Groningen. |