Verdiep je eens wat meer in wat een microkrediet is, Echtgaaf. Voor meteen te blaten dat het over de ruggen van de armsten gaat.quote:Op zondag 14 september 2008 13:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat moet ik daar nou nog meer toevoegen?
De VVD-ers zijn alleen bezig met zichzelf. Hoe ze zelf nog rijker kunnen worden over de ruggen van de zwaksten!
Want dat geld dat ze er mee willen besparen moet uiteraard naar diegenen die het al goed hebben.!
Vind jij dat niet a-sociaal dan? Waarom niet gewoon eerlijker delen?
Verdiep JIJ je eens in microkredieten en hoe ineffectief dat is.quote:Op zaterdag 20 september 2008 09:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Verdiep je eens wat meer in wat een microkrediet is, Echtgaaf. Voor meteen te blaten dat het over de ruggen van de armsten gaat.
Kom maar eens met bronnen dan.quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Verdiep JIJ je eens in microkredieten en hoe ineffectief dat is.
bijv. hierquote:Op zaterdag 20 september 2008 10:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kom maar eens met bronnen dan.
Toevallig is mijn vader er op dit moment ook mee bezig, en hij werkt voor een groot Nederlands bedrijf (heeft een zeer verantwoordelijke functie). En ja, het investeren in microkredieten vindt hij nu ten tijde van de kredietcrisis wel degelijk zinvol.
En binnenkort gaat hij naar Bangladesch om te bekijken hoe het in de praktijk werkt.
Nou oehoehoe, een "zeer verantwoordelijke functie".quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kom maar eens met bronnen dan.
Toevallig is mijn vader er op dit moment ook mee bezig, en hij werkt voor een groot Nederlands bedrijf (heeft een zeer verantwoordelijke functie).
I agree.. Ik denk dat als je de bron van het probleem niet aanpakt je niks zal oplossenquote:Op zondag 14 september 2008 11:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Een goed voorstel als het zo lees. Minder inkomensafhankelijkheid en meer stimulatie van de economie. Lijkt mij een beter ontwikkelingshulp dan gewoon een grote zak geld sturen.
Maar hoe kijken jullie er tegen aan?
Heb je mijn link gelezen en over het terugbetalen van de microkredieten? Daar wordt het toch anders gesteld dan jij hebt gelezen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
bijv. hier
http://www.leftbusinessobserver.com/Micro.html
Wat ik vaak heb gelezen is dat leners er toch niet goed om mee weten te gaan. Daar zit dan de kern van het probleem.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:49 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Nou oehoehoe, een "zeer verantwoordelijke functie".
Je pappie is gewoon een vuile crimineel dat hij aan deze uitbuiting meewerkt.
Dat staat als een huis. De VVD had ook kunnen zeggen: we gaan de bron van het probleem aanpakken en we doen met hetzelfde geld gewoon meer ontwikkelingshulp.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:59 schreef draaijer het volgende:
[..]
I agree.. Ik denk dat als je de bron van het probleem niet aanpakt je niks zal oplossen
Nee, het is lood om oud ijzer.quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ah, dus jij bent net als de PVDA en de SP voor het sturen van heel veel geld naar die landen?
Nog meer geld voor ontwikkelingshulp?
Daar hebben ze toch lokale subcontractors voor?quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:43 schreef henkway het volgende:
De beste ontwikkelingshulp zijn vestigingen als NIKE in indonesie en China
Dat is gebleken ondanks de kinderarbeid die zich daar soms voordoet, maar niet bij westerse bedrijven want die krijgen het onmiddellijk op hun bord
de onderaannemers heb je geen zeggenschap op.quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar hebben ze toch lokale subcontractors voor?
Dus westerse bedrijven hebben gewoon profijt van kinderarbeid.quote:Op zaterdag 20 september 2008 15:01 schreef henkway het volgende:
[..]
de onderaannemers heb je geen zeggenschap op.
Tja het zijn toch inkomsten en de mensen zijn blij met het werk.quote:Op zaterdag 20 september 2008 15:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus westerse bedrijven hebben gewoon profijt van kinderarbeid.
Het blijft hypocriet. We maken misbruik van andermans armoede, maar we praten het voor onszelf goed. (in ONZE bedrijven werken geen kinderen, maar anders hadden ze het NOG slechter)quote:Op zaterdag 20 september 2008 15:39 schreef henkway het volgende:
[..]
Tja het zijn toch inkomsten en de mensen zijn blij met het werk.
Het klinkt rot, maar het is een beter bestaan dan eten zoeken op de vuilnisbelt
Je moet dit niet bekijken door je westerse ogen,daar maakt men zich niet druk om kinderarbeid ze weten niet beter.quote:Op zaterdag 20 september 2008 17:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het blijft hypocriet. We maken misbruik van andermans armoede, maar we praten het voor onszelf goed. (in ONZE bedrijven werken geen kinderen, maar anders hadden ze het NOG slechter)
er lopen nog een paar miljard mensen op deze planeet rond hoor, er zullen er vast nog wel genoeg over zijn.quote:Op zondag 14 september 2008 14:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach jee, we moeten medelijden hebben met ons bedrijfsleven en die Afrikaanse hongerbuikjes mogen lekker doodcreperen?
In India zijn hele werkplaatsen waar kinderen tien jaar zitten en als slaaf behandeld worden en geen geld krijgen en dus ook geen scholing.quote:Op zaterdag 20 september 2008 23:13 schreef reem het volgende:
Detlevico, je praat onzin.
Ik ken genoeg landen waar kinderarbeid absoluut niet geaccepteerd is als norm, maar waar het wel voorkomt...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |