Hoe verzin je het...quote:Op zondag 14 september 2008 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allereerst kant 1. Volgens mij bewijzen juist de vele topics en de discussies die daarin plaatsvinden het ongelijk van deze kant. Binnen de discussies zien we heel veel verschillende meningen van verschillende mensen. Uit deze reacties blijkt dat heel veel mensen geen enkel probleem met Marokkanen hebben, maar wel met hangjongeren en jongeren van Marokkaanse afkomst die vervelend doen. Essentieel verschil.
Gelul.quote:De tweede kant, ik sprak in "we" als de gemeenschap op Zuid. Ook haalde ik in mijn voorbeeld duidelijk aan dat het ging om tuig binnen die de bevolkingsgroep...en niet de complete bevolkingsgroep zelf. Uit niets blijkt dat Marokkanen problemen zouden moeten hebben met bijvoorbeeld Turken, dat bakte jij er slechts van. Dus ja, het was een laffe reactie die: A) inhoudelijk waardeloos was. B) niet in lijn was met hetgeen wat ik postte. C) een verdraaiing bevatte. D) bedoelt was ter uitlokking, maar daarin faalde.
Tja dan denk ik dat dit een vruchtbare discussie heel erg in de weg staat.quote:Op zondag 14 september 2008 12:08 schreef El_Matador het volgende:
Van Masterix heb ik alleen een flauwe sneer gelezen over dat geval in jouw wijk. Over het onderwerp zelf staan Masterix en ik denk ik erg dicht bij elkaar.
Uiteraard laat ik mij daardoor leiden en dat is uiteindelijk ook niet in het voordeel van diegene die zo schreeuwen. Het helpt mij niets, maar dat hoeft ook niet. Niet alles wat ik doe hoeft mij te helpen. Het is al goed genoeg dat ik als tegentroll kan functioneren, nu serieuze discussies toch onmogelijk zijn.quote:Maar de vraag is: laat jij je daardoor leiden? Laat jij je leiden door gasten die schreeuwen dat alles met kroeshaar moet opdonderen? Wat helpt jou dat?
Die fase ben ik allang gepasseerd. Kwalijk, maar dat krijg je als je tegen een horde walgelijke reacties moet vechten.quote:Ik zou daaroverheen stappen en gewoon inhoudelijk met oplossingen komen.
Tuurlijk raakt mij dat ook, vroeger zelfs emotioneel, nu zeer oppervlakkig. Als ik een Masterix zie posten in een topic zie ik eigenlijk een afbeelding van stront voor me. Zeer oppervlakkig dus.quote:Blijkbaar raakt deze zaak jou, op welke manier dan ook, anders kom je niet in dit topic. Zorg dan dat je bijdraagt aan het oplossen ervan. Dat is constructief.
Waarom niet?quote:Je gaat toch niet zitten wachten totdat de Telegraaflezer met oplossingen komt?
Jij benadert het probleem dus als een probleem van Marokkanen. En dat is nu precies de verkeerde benadering. Zo blijf je in het kringetje "Alle Marokkanen zijn kut-Alle Nederlanders zijn racisten-Alle Marokkanen zijn tuig-Alle Nederlanders zijn als Wilders" ronddolen.quote:Op zondag 14 september 2008 12:09 schreef Masterix het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat de Nederlandse samenleving dit probleem niet op kan lossen zonder participatie van Marokkanen.
Het "water bij de wijn doen" is tot nu toe een zeer eenzijdig proces geweest: Nederlanders (van welke afkomst dan ook) komen Marokkanen tegemoet, en de typisch Marokkaanse reactie is steeds "jij racist, jij discrimineren", waarop de typisch Nederlandse reactie steeds weer was om nog meer water bij de wijn te doen.
Harde maatregelen van niet-Marokkanen worden steevast racisme genoemd want Marokkanen erkennen geen niet-Marokkaans gezag.
Dus moeten we naar de bizarre oplossing gaan waarbij we onze moeilijk aanpassende medelanders eens stevig aan laten pakken door wel geïntegreerde Marokkanen, en types als Marcouch (maar dan harder) bevoegdheid geven het probleem met harde hand aan te pakken.
N.b.: we hebben geen Marcouch nodig omdat "hij de problemen van binnenuit begrijpt", maar omdat het voor een probleem-Marokkaan nu eenmaal onmogelijk is door een niet-Marokkaan op problemen gewezen te worden.
Doormiddel van mijn hersenen.quote:Op zondag 14 september 2008 12:12 schreef Masterix het volgende:
Hoe verzin je het...
Zei ik dat? Oh, dat is nieuw voor mij.quote:Gelul.
Jij hebt, als elke probleem-Marokkaan, problemen met elke bevolkingsgroep, behalve met je eigen.
Dat zei je, en daarin had je (bij grote uitzondering) toevallig volkomen gelijk.
Grappig te lezen hoe jij zo afgesloten in je eigen wereldje leeft...
Het is een voorbeeld. Soortgelijke dingen worden gezegd. Dingen als wijken waar veel Marokkanen wonen bombarderen enzo.quote:Op zondag 14 september 2008 12:11 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat echt gezegd is, maar dat is wel een erg domme opmerking.
Maar je loopt je criminele mede-Marokkanen wel te beschermen, reactie na reactie. In plaats van dat je de slachtoffers van dat tuig beschermd, maar nee, jij kijkt (in wezen, dat blijkt steeds maar weer) alleen naar afkomst.quote:Op zondag 14 september 2008 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet-criminele Marokkanen hebben noch macht noch controle over criminele Marokkanen. Het feit dat ze dezelfde achtergrond hebben betekend niet dat ze voor de rest ook nog maar iets van een band hebben. Hun ouders komen slechts uit hetzelfde land....en daar houd de overeenkomst op tussen criminele en niet-criminele Marokkanen. Als ik A zeg tegen een criminele Marokkaan, zegt hij ook A...maar doet vervolgens B.
wtf .. Fortuyn zou zich omdraaien in zijn graf over dit soort terugstuur-gezeik, daar was die faliekant tegen namelijk .. grenzen dicht en wat binnen is is binnen en dat is dan ook van ons, dat is wat die zei, en dat er niets anders dan ellende gaat komen door dat 'stuur ze maar terug' gezeikquote:Op zondag 14 september 2008 09:04 schreef SadKingBilly het volgende:
helaas leeft Pim Fortuijn niet meer, die had er wel raad mee geweten. Je rustig laten pijpen door marokkaanse schandknaapjes maar als ze vervelend worden je land uit flikkeren. En terecht.
Deze was ik nog vergeten:quote:Op zondag 14 september 2008 11:22 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Goed idee. Een bajesklant kost de belastingbetaler maar 140 euro. Drie jaar gevangenisstraf, kost maar 153300 euro.
Uiteraard, maar dat isoleren schijnt dus een probleem te zijn. Iets wat ik behoorlijk vreemd vind, want verdachten worden gewoon geregistreerd. Net als veelplegers. Het is dus niet zo dat de overheid geen kader heeft om mee te werken, de groep is bekend, sterker nog de individuen zijn bekend.....wat let de overheid dan om hier eens grondig met de stok overheen te gaan? Wat je vaak bij straatheldjes ziet, is dat het op zeer jonge leeftijd begint en doorloopt tot een jaar of 30-35. Begin dan bij het begin, weten die ouders uberhaupt wat de jongens uitvreten? Nou...ik kan je vertellen...dat weten ze vaak niet.quote:Op zondag 14 september 2008 12:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Wat ik zeg is dat de Marokkaanse straat"held" geisoleerd moet worden van de normale Marokkaan die geen vlieg kwaad doet. Als je die Marokkaanse straatheldjes niet aanpakt, geef je de Telegraaflezer een stok om alle Marokkanen te slaan omdat er geen onderscheid gemaakt wordt.
Niet het onderscheid tussen Marokkanen en niet-Marokkanen is belangrijk. Maar het onderscheid tussen Marokkaans straattuig en Marokkaans niet-straattuig.
[..]
Inderdaad. Dat is ook niet de scheiding die je moet gaan aanbrengen.
Oh, okay, ik dacht dat het door iemand gezegd was, want niet alle Marokkanen hebben kroes haar, vandaar.quote:Op zondag 14 september 2008 12:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld. Soortgelijke dingen worden gezegd. Dingen als wijken waar veel Marokkanen wonen bombarderen enzo.
Tuurlijk, als zondagochtendvermaak een heerlijk ongenuanceerde opmerking. Maar dat lezen en vervolgens zelf niet aan oplossingen willen denken, vind ik nogal simpel.
Het probleem is IMO dat Marokkanen, goeie en slechte, zich veel en veel meer met elkaar, dan met de rest van de samenleving verbonden voelen. En dat vaak op een ongelukkige manier laten zien.quote:Op zondag 14 september 2008 12:15 schreef El_Matador het volgende:
Dat werkt ook niet, logischerwijs, maar deze houding is een direct gevolg van het niet aanpakken van Marokkaans straattuig en ze isoleren van de normale Marokkaan.
Dat weten ouders van hoogopgeleide villawijkschoffies ook nietquote:Op zondag 14 september 2008 12:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat isoleren schijnt dus een probleem te zijn. Iets wat ik behoorlijk vreemd vind, want verdachten worden gewoon geregistreerd. Net als veelplegers. Het is dus niet zo dat de overheid geen kader heeft om mee te werken, de groep is bekend, sterker nog de individuen zijn bekend.....wat let de overheid dan om hier eens grondig met de stok overheen te gaan? Wat je vaak bij straatheldjes ziet, is dat het op zeer jonge leeftijd begint en doorloopt tot een jaar of 30-35. Begin dan bij het begin, weten die ouders uberhaupt wat de jongens uitvreten? Nou...ik kan je vertellen...dat weten ze vaak niet.
Zoals ik ook tegen Mutant zei over Telegraaflezers; laat je daardoor tegenhouden? Nou heb je een oplossing voorhanden, en die leidt tot het uiteen drijven van de schoffies van de normale groep, met als doel het stigma dat alle Marokkanen tuig zouden zijn weg te nemen, en dan ga je je laten tegenhouden door Marokkanen (en dat is ook maar een deel die dat zegt, van die softe PvdA-klootzakken), en daarom het probleem maar niet oplossen?quote:Op zondag 14 september 2008 12:29 schreef Masterix het volgende:
[..]
Het probleem is IMO dat Marokkanen, goeie en slechte, zich veel en veel meer met elkaar, dan met de rest van de samenleving verbonden voelen. En dat vaak op een ongelukkige manier laten zien.
Wat ik vaak gezien heb: een buurt, een school, een bedrijf of vereniging wil dat er op wordt getreden tegen Marokkaanse schoffies. Vervolgens komen de "normale" Marokkanen verhaal houden dat dat discriminatie is en dat andere groepen ook overlast veroorzaken enzovoorts.
Juist die houding van "normale" Marokkanen van "blijf van ons, als groep, af". Het zal voortkomen uit sterke emoties als schaamte, maar de sterk overtrokken reacties van "normale" Marokkanen zijn de grootste belemmering in het oplossen van de problemen in de Marokkaanse gemeenschappen denk ik.
mdi!quote:Op zondag 14 september 2008 12:24 schreef Dagonet het volgende:
Het MDI kan weer smullen van de posts in dit topic, en dat in een half ochtendje.
Zo even de bezem halen door de generalisaties en andere meuk.
Maar daar ben ik het volledig mee eens. Volgens mij is dit ook de enige oplossing.quote:Op zondag 14 september 2008 12:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat weten ouders van hoogopgeleide villawijkschoffies ook niet
Maar das geen argument natuurlijk.
Je hebt gelijk; het probleem is bekend, maar er wordt niets aan gedaan. De bussjoof doet wat voor hem het beste is; hij denkt aan zijn eigen veiligheid en mijdt het gebied. Dat is een signaal, geen oplossing. Wat de gemeente Gouda vervolgens moet doen, is de gasten volgen door agenten in burger (wat ik eerder aangaf), camerabeelden analyseren, de gasten oppakken en helemaal strippen. Al hun bling-bling, het enige wat ze hebben in hun leeghoofdige leventjes op straat, afpakken. Dat raakt ze namelijk echt. Vervolgens gaan ze verplicht op cursus omgaan met anderen.
Je moet zorgen dat het probleem dat zij op anderen afwentelen, ook op hun gericht wordt.
Het probleem dat zij veroorzaken, is dat ze een grote groep Nederlanders (van Marokkaanse afkomst) stigmatiseren met hun gedrag. Dat moet je doorbreken en hunzelf verantwoordelijk houden. Eigen verantwoordelijkheid is de sleutel en de doorbraak in de groepsgedragingen van die gasten. Alleen zijn ze vaak nergens toe in staat. Maar zodra ze hun hangmatties hebben gevonden, gaan ze over tot kutgedrag.
Dat doorbreken is een groot deel van de oplossing.
Een geniale film in dat opzicht is American History X. De racisten uit die film zijn weinig anders dan de Marokkaanse (en andere) straat"helden" van Nederland.
Grappig dat je constant dweept met eigen verantwoording maar het kennelijk wel normaal vindt dat mensen je op de daden van een ander veroordelen omdat je uiterlijke overeenkomsten hebt. Hoe vaak zie je de gemiddelde autochtoon afstand nemen van criminele autochtone kutjongeren ? Kennelijk is het dan heel normaal om niet over 1 kam geschoren te worden met hen en is dan wel duidelijk hoe debiel de generalisatie is.quote:Op zondag 14 september 2008 12:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het probleem dat zij veroorzaken, is dat ze een grote groep Nederlanders (van Marokkaanse afkomst) stigmatiseren met hun gedrag. Dat moet je doorbreken en hunzelf verantwoordelijk houden.
Dat kan ik met gemak. Je doet niet anders dan de andere kant op wijzen.quote:Op zondag 14 september 2008 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je beschuldigingen beginnen vermoeiend te worden. Kan jij misschien een voorbeeld aanhalen waarbij ik criminele mede-Marokkanen bescherm?
Ik denk dat er sprake is van miscommunicatie hier. Zoals ik het lees bedoelt El Matador dat de criminele allochtonen zelf verantwoordelijk moeten worden gehouden voor hun eigen wandaden en dat er dus juist nadrukkelijk een onderscheid gemaakt moet worden tussen criminele en niet-criminele Marokkanen om de criminele Marokkanen te isoleren.quote:Op zondag 14 september 2008 12:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Grappig dat je constant dweept met eigen verantwoording maar het kennelijk wel normaal vindt dat mensen je op de daden van een ander veroordelen omdat je uiterlijke overeenkomsten hebt. Hoe vaak zie je de gemiddelde autochtoon afstand nemen van criminele autochtone kutjongeren ? Kennelijk is het dan heel normaal om niet over 1 kam geschoren te worden met hen en is dan wel duidelijk hoe debiel de generalisatie is.
Er is maar 1 verantwoordelijke voor de stigmatisatie van Marokkanen en dat is degene die te bekrompen is onderscheid te maken. Jij voelt je hopelijk ook niet geroepen afstand te nemen van de daden van Volkert van der G. of een Willem Holleeder en zou ook in het verweer schieten als mensen dat van jou zouden verlangen.
Kan je schamper gaan lachen maar kunnen we ook aankloppen bij je voor de boetes of het platleggen van de site?quote:
Je kan het met gemak. Waarom doe je het dan niet? Ik vraag toch echt nadrukkelijk om een voorbeeld en niet om een grondige analyse van een mogelijke discussie die achteraf zou kunnen ontstaan. Wees een man en geef dan gewoon een voorbeeld waarbij ik criminele Marokkanen bescherm. Daarnaast kan eenieder die dit topic leest zien wie er hier nu daadwerkelijk constant onderscheid maakt tussen Marokkanen en niet-Marokkanen.quote:Op zondag 14 september 2008 12:40 schreef Masterix het volgende:
[..]
Dat kan ik met gemak. Je doet niet anders dan de andere kant op wijzen.
En dan ga jij weer zeggen dat jij dat niet als beschermen ziet, en ik weer aantonen dat je wel degelijk probeert de aandacht van de problemen met Marokkanen af te leiden door zinnetjes als "Wij hebben hier voornamelijk problemen met Antillianen, Polen en Neder-tokkies" en dan reageer ik en dan reageer jij...
Ondertussen BEGRIJP je nog steeds niet (ook al staat het er duidelijk, dan nog gaat het er bij jou niet in) dat het onderscheid maken tussen Marokkanen en niet-Marokkanen typisch iets is van jou, van Marokkanen. Noem het beschuldigingen (ligt aan de ander!), maar het is jouw onbegrip (ligt dus bij jou).
Exactemundo! Dank je voor je verheldering.quote:Op zondag 14 september 2008 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat er sprake is van miscommunicatie hier. Zoals ik het lees bedoelt El Matador dat de criminele allochtonen zelf verantwoordelijk moeten worden gehouden voor hun eigen wandaden en dat er dus juist nadrukkelijk een onderscheid gemaakt moet worden tussen criminele en niet-criminele Marokkanen om de criminele Marokkanen te isoleren.
en terecht, laat die marocs lekker stikken, ik geef echt niet om ze, ben ze liever kwijt dan rijk. alleen maar ellende met die bevolkingsgroep. In plaats van ze te heropvoeden en te integreren moeten we ze gewoon het land uit zetten. Dat is echt de eenvoudigste opossing.quote:Na een reeks incidenten heeft vervoersbedrijf Connexxion gisteren besloten de Goudse probleemwijk Oosterwei links te laten liggen.
De maatregel volgt op klachten van buschauffeurs. Zij melden dat zij op hun route door de wijk worden bespuugd, bedreigd en beroofd door vooral Marokkaanse jongeren, die stelselmatig tegen de bussen zouden schoppen.
,,De maat is na een lange reeks incidenten vol", bevestigt woordvoerster Anja Pieroen van Connexxion.
Sinds gisteren rijden de chauffeurs met een grote boog om de beruchtste plekken in de probleemwijk Oosterwei heen.
I stand corrected.quote:Op zondag 14 september 2008 12:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exactemundo! Dank je voor je verheldering.
Hear hear. Aan dit soort etters hangt vaak een dossier tot Timboektoe waar op geen enkel punt iets is te zien dat een rechter een streep heeft getrokken. Ze doen maar en het wordt toegelaten blijkbaar. En die ouders maar neuzelen "dat het een goeie jongen is".quote:Op zondag 14 september 2008 12:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat isoleren schijnt dus een probleem te zijn. Iets wat ik behoorlijk vreemd vind, want verdachten worden gewoon geregistreerd. Net als veelplegers. Het is dus niet zo dat de overheid geen kader heeft om mee te werken, de groep is bekend, sterker nog de individuen zijn bekend.....wat let de overheid dan om hier eens grondig met de stok overheen te gaan? Wat je vaak bij straatheldjes ziet, is dat het op zeer jonge leeftijd begint en doorloopt tot een jaar of 30-35. Begin dan bij het begin, weten die ouders uberhaupt wat de jongens uitvreten? Nou...ik kan je vertellen...dat weten ze vaak niet.
Het is om te beginnen geen racisme maar discrimminatie.quote:Op zondag 14 september 2008 08:35 schreef Cookie_Monster het volgende:
[..]
Dat die enkeling niet gepakt wordt is de schuld van justitie. Het weigeren van marokkanen, dus racisme, is de schuld van de chauffeurs
is dat al voorgekomen? en zo ja, welke opmerkingen die ik deed waren reden voor het mdi om fok! boetes/sancties op te leggen? daarnaastis het mdi juridiche vrij makkelijk te overrulen.quote:Op zondag 14 september 2008 12:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Kan je schamper gaan lachen maar kunnen we ook aankloppen bij je voor de boetes of het platleggen van de site?
wat dacht je dan? als mensen het hebben over kutmarokkanen bedoelen ze ook kutmarokkanen, niet het gedeelte dat zich normaal gedraagt en hun kinderen kan opvoeden. hoevaak moet dit nog gezegd worden?quote:Op zondag 14 september 2008 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat er sprake is van miscommunicatie hier. Zoals ik het lees bedoelt El Matador dat de criminele allochtonen zelf verantwoordelijk moeten worden gehouden voor hun eigen wandaden en dat er dus juist nadrukkelijk een onderscheid gemaakt moet worden tussen criminele en niet-criminele Marokkanen om de criminele Marokkanen te isoleren.
Getuige bepaalde reacties in de thread, heel vaak. Helaas.quote:Op zondag 14 september 2008 12:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat dacht je dan? als mensen het hebben over kutmarokkanen bedoelen ze ook kutmarokkanen, niet het gedeelte dat zich normaal gedraagt en hun kinderen kan opvoeden. hoevaak moet dit nog gezegd worden?
misschien moet je je dan maar eens wat minder snel aangevallen voelen. zou ook een oplossing voor je bloeddruk kunnen zijn.quote:Op zondag 14 september 2008 12:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Getuige bepaalde reacties in de thread, heel vaak.
In sommige landen wel. Daar word geld verdient aan het opsluiten van mensen wat het weer aantrekkelijk maakt om zo veel mogelijk nieuwe wetten in te voeren waarmee (liefst bepaalde) burgers gecriminaliseerd kunnen worden. Tabak, afgezakte broeken....quote:Op zondag 14 september 2008 12:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Deze was ik nog vergeten:
Wat is er mis met werken voor je eigen geld, crimineel zijnde?
Geld is nu ineens een drijfveer om cirminaliteit maar niet op te lossen? Zijn we al zover afgedwaald in een door geld beheerste maatschappij? Ernstig...
Het verschil is dat ik me ook niet geroepen voel om luid discriminatie te schreeuwen als Holleeder of van der Graaf worden aangepakt.quote:Op zondag 14 september 2008 12:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Grappig dat je constant dweept met eigen verantwoording maar het kennelijk wel normaal vindt dat mensen je op de daden van een ander veroordelen omdat je uiterlijke overeenkomsten hebt. Hoe vaak zie je de gemiddelde autochtoon afstand nemen van criminele autochtone kutjongeren ? Kennelijk is het dan heel normaal om niet over 1 kam geschoren te worden met hen en is dan wel duidelijk hoe debiel de generalisatie is.
Er is maar 1 verantwoordelijke voor de stigmatisatie van Marokkanen en dat is degene die te bekrompen is onderscheid te maken. Jij voelt je hopelijk ook niet geroepen afstand te nemen van de daden van Volkert van der G. of een Willem Holleeder en zou ook in het verweer schieten als mensen dat van jou zouden verlangen.
Ik doe het wel, net nog:quote:Op zondag 14 september 2008 12:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan het met gemak. Waarom doe je het dan niet?
Een typische Mutant-"ja, maar kijk naar die anderen, die zijn veel erger"-reactie, maar zoals altijd zie jij dat niet. En als iemand ziet wat jij niet ziet, doe je het af als onwaar.quote:Op zondag 14 september 2008 11:12 schreef Mutant01 het volgende:
"Wij hebben hier voornamelijk problemen met Antillianen, Polen en Neder-tokkies" en dan reageer ik en dan reageer jij...
dat dus...quote:Op zondag 14 september 2008 12:40 schreef Masterix het volgende:
[..]
Dat kan ik met gemak. Je doet niet anders dan de andere kant op wijzen.
En dan ga jij weer zeggen dat jij dat niet als beschermen ziet, en ik weer aantonen dat je wel degelijk probeert de aandacht van de problemen met Marokkanen af te leiden door zinnetjes als "Wij hebben hier voornamelijk problemen met Antillianen, Polen en Neder-tokkies" en dan reageer ik en dan reageer jij...
Mijn bloeddruk is redelijk stabiel. Gelukkig. Maar dank je voor je bezorgdheid.quote:Op zondag 14 september 2008 12:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien moet je je dan maar eens wat minder snel aangevallen voelen. zou ook een oplossing voor je bloeddruk kunnen zijn.
Als je dat wel zou doen, zou je dus meer kijken naar de afkomst van de dader, dan naar de misdaad. En dan was je op een typisch Marokkaanse manier racistisch bezig: als Mutant dat ooit nog eens een keertje zal snappen...quote:Op zondag 14 september 2008 12:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het verschil is dat ik me ook niet geroepen voel om luid discriminatie te schreeuwen als Holleeder of van der Graaf worden aangepakt.
ik heb het beste voor bij mensen die zich normaal weten te gedragen en hun steentje bijdragen aan een leukere maatschappij.quote:Op zondag 14 september 2008 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn bloeddruk is redelijk stabiel. Gelukkig. Maar dank je voor je bezorgdheid.
Waar bescherm ik criminele Marokkanen in die post? Waar staat dat "die anderen veel erger zijn". Volgens mij stond er duidelijk dat dit soort zaken afhankelijk zijn van de samenstelling binnen de wijk. Lees jij over dat soort dingen heen ofzo? Sowieso zou de post niet racistisch kunnen zijn, gezien het nog altijd geen rassen zijn die ik opnoemde.quote:Op zondag 14 september 2008 13:00 schreef Masterix het volgende:
Ik doe het wel, net nog:
[..]
Een typische Mutant-"ja, maar kijk naar die anderen, die zijn veel erger"-reactie, maar zoals altijd zie jij dat niet. En als iemand ziet wat jij niet ziet, doe je het af als onwaar.
Of dat nu zwakzinnigheid van je is... Ik geloof het wel.
Ik geloof echt dat jij jezelf als niet-racistisch ziet. Maar ik vind jou wel -in je posts-een grote racist.
Waarom ik dat zo zie heb ik je vaak uitgelegd, maar jij kan dat gewoon niet begrijpen. Of: je doet alsof je het niet begrijpt.
Het spijt me om hier tegenin te moeten gaan, maar ik wijt het een en ander toch echt aan het gebrekkige vermogen van je om begrijpend te kunnen lezen. En een rijke fantasie natuurlijk.quote:Komt m.i. door jouw gebrek aan zelf-reflecterend vermogen, daartegen praten heeft geen zin.
je erop blijven wijzen wel.
quote:Op zondag 14 september 2008 13:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het beste voor bij mensen die zich normaal weten te gedragen en hun steentje bijdragen aan een leukere maatschappij.
Wat grappig, die 10 schoffies zijn al minstens sinds 2003 bezig.quote:Op zondag 14 september 2008 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Dagonet is één van onze beste users.
Topics over Marokkanen zijn hot merk ik, zo ging het jaren over Moslims en nu ineens over (krolse) Marokkaanse jongeren. Met andere woorden: de onderbuik bepaalt de gemoedstoestand in Nederland.
Je zult zien dat als ze dit onderzoeken dat het hooguit gaat om 10 Marokkaanse schoffies. En waar je nog in twijfel kunt trekken dat het Marokkanen zijn, daar ze hier geboren en gevormd zijn.
Het systeem heeft gefaald. En de degelijkheid van hun hamstrings vind ik eigenlijk helemaal niet zo relevant.²
Jezus, Mutant, doe niet zo debiel plies...quote:Op zondag 14 september 2008 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar bescherm ik criminele Marokkanen in die post? Waar staat dat "die anderen veel erger zijn". Volgens mij stond er duidelijk dat dit soort zaken afhankelijk zijn van de samenstelling binnen de wijk. Lees jij over dat soort dingen heen ofzo? Sowieso zou de post niet racistisch kunnen zijn, gezien het nog altijd geen rassen zijn die ik opnoemde.
[..]
anderen erbij te halen met je "ja maar hullie"quote:Op zondag 14 september 2008 11:12 schreef Mutant01 het volgende:
problemen met Antillianen, Polen en Neder-tokkies....in R'dam Zuid nog wel.
Sja.quote:Het spijt me om hier tegenin te moeten gaan, maar ik wijt het een en ander toch echt aan het gebrekkige vermogen van je om begrijpend te kunnen lezen. En een rijke fantasie natuurlijk.
Ow, gezellig voor Mutant, heeft hij een vriendje om samen mee de andere kant op te wijzen...quote:Op zondag 14 september 2008 13:26 schreef Picchia het volgende:
[..]
Wat grappig, die 10 schoffies zijn al minstens sinds 2003 bezig.
Ook Gouda kampt met Marokkaanse overlast
Toen hadden sommigen al een rijbewijs, dus dit is gewoon de volgende generatie schoffies.
Ja klopt, maar het blijven er steeds 10, generatie op generatie wordt het doorgegeven. Als ze trouwen worden ze serieus.quote:Op zondag 14 september 2008 13:26 schreef Picchia het volgende:
[..]
Wat grappig, die 10 schoffies zijn al minstens sinds 2003 bezig.
Ook Gouda kampt met Marokkaanse overlast
Toen hadden sommigen al een rijbewijs, dus dit is wederom de volgende generatie schoffies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |