Ik sta al een paar minuten met deze quote open, maar ik weet even niet wat ik triester vind.quote:Op zondag 14 september 2008 16:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ja, in de Oosterwei heb je een straat in het episch centrum van klein Marokko. Zo'n wijk waar 90% van de mannen in jurken loopt en de vrouwen soepjurken met bijpassende hoofddoekjes hebben. Precies in die straat zat een politiebureau dat weggegaan is vanwege te veel spanningen.

Bij deze steun ik de uitspraken van Wilders, over het inzetten van een leger. Als de politie met de staart tussen de benen vlucht en wanneer orde en gezag duidelijk niet meer gehandhaafd kunnen worden, is inzet van het leger ons laatste redmiddel.quote:Op zondag 14 september 2008 16:05 schreef sizzler het volgende:
Ja, in de Oosterwei heb je een straat in het episch centrum van klein Marokko. Zo'n wijk waar 90% van de mannen in jurken loopt en de vrouwen soepjurken met bijpassende hoofddoekjes hebben. Precies in die straat zat een politiebureau dat weggegaan is vanwege te veel spanningen.

Het zit wat anders. Er was eerst een politiebureau in stadsdeel Goverwelle (waar de Oosterwei deel van uitmaakt), maar dat is wegens bezuinigingen opgeheven. Stom, omdat het politiebureau nu op zo'n 5-10 minuten rijden zit. Als schrale troost is er nu zo'n soort grote box waar vier agenten wacht kunnen houden.quote:Op zondag 14 september 2008 16:26 schreef McKillem het volgende:
Ik sta al een paar minuten met deze quote open, maar ik weet even niet wat ik triester vind.
Dat er kennelijk ZO veel geouwehoer is, of dat onze sterke arm "wijkt" voor kutvolk.

Het verbaasd mij dat dat jou nog verbaasd , in Utrecht is dat in Kanaleneiland al jaren zo. Daar hebben ze op een gegeven moment een hek om een bejaardentehuis gezet ivm overlast van Marokkaanse jongerenquote:Op zondag 14 september 2008 16:26 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik sta al een paar minuten met deze quote open, maar ik weet even niet wat ik triester vind.
Dat er kennelijk ZO veel geouwehoer is, of dat onze sterke arm "wijkt" voor kutvolk.

Dit hadden we toch ook al eens eerder gehoord, maar dan over een regio binnen Amsterdam?quote:Op zondag 14 september 2008 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij deze steun ik de uitspraken van Wilders, over het inzetten van een leger. Als de politie met de staart tussen de benen vlucht en wanneer orde en gezag duidelijk niet meer gehandhaafd kunnen worden, is inzet van het leger ons laatste redmiddel.

Ik denk niet dat het leger nodig is. De politie probeert wel te doen wat ze kunnen, maar zodra ze zo'n straatcrimineel bij justitie afleveren staat ie direct weer op straat. En kan de politie weer opnieuw beginnen met bewijs verzamelen of hopen hem op heterdaad met iets te kunnen pakken. Waarna ze hem weer bij justitie afleveren, die hem net zo vrolijk weer op straat zet.quote:Op zondag 14 september 2008 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij deze steun ik de uitspraken van Wilders, over het inzetten van een leger. Als de politie met de staart tussen de benen vlucht en wanneer orde en gezag duidelijk niet meer gehandhaafd kunnen worden, is inzet van het leger ons laatste redmiddel.

"Onzin" was misschien te sterk uitgedrukt. Maar wat er feitelijk aan de hand is dat 99% van Nederland die lui spuugzat is. De politiek heeft totaal geen idee wat er speelt op straat en denkt nog in termen van het oude knuffelen, daarin gesterkt door een rariteitenkabinet van lieden die nog in de oude linkse methoden geloven (zoals in dit topic). Toevallig hebben die paar lui een erg grote mond en zijn ze (veelal uit puur eigenbelang of gewoon omdat ze het leuk vinden om andere burgers te jennen) erg gedreven om zogenaamd "racisme" tegen te gaan en "de arme gediscrimineerde Marokkaan" te verdedigen. Die lui kom je hier dus tegen op internet.quote:Op zondag 14 september 2008 15:22 schreef huhggh het volgende:
[..]
Geen onzin.
Waarom denk jij dat dit topic al vele pagina's kent?
Niet omdat iedereen het met elkaar eens is:
A) of er uberhaupt wel een probleem is
B) wat hiertegen concreet tegen gedaan moet worden

Ik vind dat helemaal niet onvoorstelbaar, hoevaak hoor je wel niet dat de aanwezigheid van politie als provocatie genoemd wordt? Bij vanalles dus he.quote:Op zondag 14 september 2008 16:23 schreef qonmann het volgende:
[..]
Tja dan kunnen ze zich dus alles veroorloven
De politie die wijkt, onvoorstelbaar..

Ik ben het wel eens met je, maar wanneer de politie uit een buurt weggaat en het politiebureau sluit om 'spanningen' te voorkomen, is dat uitermate triest. En bovendien een actie die volledig voor rekening van de politie komt. Ik deel NIET jouw opvatting dat de politie doet wat ze kan. De politie brandt haar vingers het liefst niet aan de materie. Ze gaan liever parkeerbonnen uitschrijven en omaatjes helpen oversteken, dan dat ze daadwerkelijke buurtterreur aanpakken. Die jongeren zijn daardoor de baas op straat en er is niemand die ze nog corrigeert. Dat Justitie op alle fronten faalt, wil nog niet zeggen dat de politie daarom het optreden maar moet nalaten.quote:Op zondag 14 september 2008 16:58 schreef Viajero het volgende:
Ik denk niet dat het leger nodig is. De politie probeert wel te doen wat ze kunnen, maar zodra ze zo'n straatcrimineel bij justitie afleveren staat ie direct weer op straat. En kan de politie weer opnieuw beginnen met bewijs verzamelen of hopen hem op heterdaad met iets te kunnen pakken. Waarna ze hem weer bij justitie afleveren, die hem net zo vrolijk weer op straat zet.
Mensen in die wijk weten dat, dus je zal niet snel iets tegen de politie zeggen, want je weet dat zo'n rat toch direct weer vrij komt. En als je zelf iets probeert te doen dan heet het ineens "het recht in eigen hand nemen", wat op een of andere manier veel erger is dan eindeloos geterroriseerd worden. Het probleem ligt bij justitie. Zolang daar niets verandert kan het leger ook weinig doen. Soldaten worden al aangeklaagd als ze in Irak orde proberen te bewaren, denk je dat ze in Nederland wel vrije hand gaan krijgen?
Een lik op stuk beleid, met directe echte straffen voor de raddraaiers en een verplicht reintegratiebeleid voor ouders van minderjarige ratjes en meelopers, los van of het nou Marokkanen, Nederlanders, Antilianen of wat dan ook zijn. Er zijn genoeg Nederlandse asocialen die ook wel beter kunnen integreren.
Dat ik dat ontken en wijs-naar-anderen gedrag van Marokkanen zwaar irritant vind maakt het niet crimineel, en met een aanpak zoals deze neem je ook de oorzaak hiervan weg: namelijk de Marokkaanse ratjes. En omdat je tegelijkertijd ook Nederlandse en welke dan ook ratjes verwijdert en heropvoed kan niemand het over discriminatie hebben.

Reagerende op het laatste:quote:Op zondag 14 september 2008 16:59 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
"Onzin" was misschien te sterk uitgedrukt. Maar wat er feitelijk aan de hand is dat 99% van Nederland die lui spuugzat is. De politiek heeft totaal geen idee wat er speelt op straat en denkt nog in termen van het oude knuffelen, daarin gesterkt door een rariteitenkabinet van lieden die nog in de oude linkse methoden geloven (zoals in dit topic). Toevallig hebben die paar lui een erg grote mond en zijn ze (veelal uit puur eigenbelang of gewoon omdat ze het leuk vinden om andere burgers te jennen) erg gedreven om zogenaamd "racisme" tegen te gaan en "de arme gediscrimineerde Marokkaan" te verdedigen. Die lui kom je hier dus tegen op internet.
Maar zeg eens eerlijk, kom jij zulke lieden daadwerkelijk tegen in je omgeving? Ik niet. Vroeger wel, maar de ene na de andere (voorheen) politiek correcte rakker is door schade en schande wijs geworden een ander toontje gaan zingen.

LEES.quote:Op zondag 14 september 2008 17:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben het wel eens met je, maar wanneer de politie uit een buurt weggaat en het politiebureau sluit om 'spanningen' te voorkomen, is dat uitermate triest. En bovendien een actie die volledig voor rekening van de politie komt. Ik deel NIET jouw opvatting dat de politie doet wat ze kan. De politie brandt haar vingers het liefst niet aan de materie. Ze gaan liever parkeerbonnen uitschrijven en omaatjes helpen oversteken, dan dat ze daadwerkelijke buurtterreur aanpakken. Die jongeren zijn daardoor de baas op straat en er is niemand die ze nog corrigeert. Dat Justitie op alle fronten faalt, wil nog niet zeggen dat de politie daarom het optreden maar moet nalaten.
quote:Op zondag 14 september 2008 16:43 schreef Scaurus het volgende:
Het zit wat anders. Er was eerst een politiebureau in stadsdeel Goverwelle (waar de Oosterwei deel van uitmaakt), maar dat is wegens bezuinigingen opgeheven. Stom, omdat het politiebureau nu op zo'n 5-10 minuten rijden zit. Als schrale troost is er nu zo'n soort grote box waar vier agenten wacht kunnen houden.

Sorry maar als die ouderen ook al geterroriseerd worden moet er rap iets gebeuren. En dan heb ik het niet over een veeg over de neus en een keer foei roepen.quote:Op zondag 14 september 2008 16:46 schreef N.icka het volgende:
[..]
Het verbaasd mij dat dat jou nog verbaasd , in Utrecht is dat in Kanaleneiland al jaren zo. Daar hebben ze op een gegeven moment een hek om een bejaardentehuis gezet ivm overlast van Marokkaanse jongeren
Kan je je toch niets bij voorstellen. Denk je als oudje de oorlog te hebben overleefd kom je achter de tralies te zitten op je laatste woonplek
Het samenscholingsverbod schijnt daar wel iets te helpen nu
quote:Op zondag 14 september 2008 16:43 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het zit wat anders. Er was eerst een politiebureau in stadsdeel Goverwelle (waar de Oosterwei deel van uitmaakt), maar dat is wegens bezuinigingen opgeheven. Stom, omdat het politiebureau nu op zo'n 5-10 minuten rijden zit. Als schrale troost is er nu zo'n soort grote box waar vier agenten wacht kunnen houden.

de grote vraag is natuurlijk waarom jij openlijk mensen tot nazi mag bestempelen en niet gebanned wordt, terwijl iemand met een stevige visie dat wel wordt. handjeklap? bruinlikken? gellyïen?quote:

Heb dit inderdaad ook eens gehad, geen aangifte maar gewoon een agent aangesproken die toevallig in de buurt stond of hij het normaal vond dat er kanker kaaskop naar me geroepen werd. Vond het namelijk opmerkelijk dat hij niets deed/reageerde.quote:Op zondag 14 september 2008 17:25 schreef huhggh het volgende:
[..]
Reagerende op het laatste:
Lang, lang geleden, in een stadje hier niet zo ver vandaan.....:
Ja, ik kwam ze daadwerkelijk tegen. Tegenwoordig ga ik alleen nog maar met de auto.
Zeker in Den Haag. In een wijk met politie-prioriteit. (Dat zegt alweer genoeg)
Daar had ik geregeld wel eens spuugklodders mogen ontvangen bij het lopen over straat, leuk he?
Uitgemaakt voor flikker vaak.
Men dacht dat ik van "die andere kant" was. Weet je ook meteen hoe men daar over denkt.
Na enkele malen naar het politiebureau gegaan.
Ik wilde aangifte doen.
"Waarover wilt u aangifte doen?"
Euh, ik word bespuugd en voor flikker uitgemaakt.
(ik was toen een leek in de omgang met de politie en wist niet goed wat er wel/niet mogelijk was.)
Ik wilde aangifte doen van discriminatie.
"Hoezo, beny u ook daadwerkelijk homosuksueel?"
Nee.
"Dan kunnen we niks voor u betekenen".
Kunt u dan helemaal niks hiermee?
"Wat wilt u nu eigenlijk dat we doen, meneer *****? "
Enfin, ik liep zuur het politiebureau uit zonder ook maar enige aangifte te hebben kunnen doen.
Ze wilde niks opnemen van mij.
En mevrouw de politie-agente was ook zooo begripvol , en dacht oko met mij mee hoe we deze situatie konden oplossen.......MAAR NIET HEUS.
Pas vele jaren later kwam ik er pas achter dat zo'n agent je aangifte moet aannemen.
Ik denk dat een hele hoop burgers dat, net zoals ik destijds, nu nog steeds niet weten, en de politie daar gewoon vaak mee weg komt.
Sindsdien beschouw ik "de politie" alleen nog maar als een verlengstuk van de verstikte politiek correcte politiek, die mij alleen maar voor de voeten kan lopen of zelfs tegenwerken.
Geld (lees: boetes uitschrijven) lijkt het enige te zijn waar ze echt in geinteresseerd zijn.
Ik hoop nog nooit een boete gehad, dus daar geen gezeur over hier.
Genoeg info voor je?

Ik heb niemand uitgemaakt voor Nazi. Ik heb alleen een vergelijking getrokken tussen de haat tegen zigeuners van een user en het anti-Semitisme van de jaren dertig. Ik zie namelijk geen enkele verschil.quote:Op zondag 14 september 2008 17:30 schreef zoalshetis het volgende:
de grote vraag is natuurlijk waarom jij openlijk mensen tot nazi mag bestempelen en niet gebanned wordt, terwijl iemand met een stevige visie dat wel wordt. handjeklap? bruinlikken? gellyïen?

Ik ben geen Wilders-aanhanger, maar lange tijd is de allochtonen het handje boven het hoofd gehouden als het ging om belediging. Rasgetinte beledigingen naar autochtonen toe werden vroeger amper behandeld, terwijl de politie verplicht was om belediging van allochtonen gelijk als discriminatie te behandelen.quote:Op zondag 14 september 2008 17:33 schreef McKillem het volgende:
Heb dit inderdaad ook eens gehad, geen aangifte maar gewoon een agent aangesproken die toevallig in de buurt stond of hij het normaal vond dat er kanker kaaskop naar me geroepen werd. Vond het namelijk opmerkelijk dat hij niets deed/reageerde.

Ik wou het nog net niet roepen, maar daar komt het m.i. inderdaad wel op neer. Vooral het dikgedrukte deel heb ik het nou over.quote:Op zondag 14 september 2008 17:36 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik ben geen Wilders-aanhanger, maar lange tijd is de allochtonen het handje boven het hoofd gehouden als het ging om belediging. Rasgetinte beledigingen naar autochtonen toe werden vroeger amper behandeld, terwijl de politie verplicht was om belediging van allochtonen gelijk als discriminatie te behandelen.

Dat is toch compleet idioot zo'n gedachte?quote:Op zondag 14 september 2008 17:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal niet onvoorstelbaar, hoevaak hoor je wel niet dat de aanwezigheid van politie als provocatie genoemd wordt? Bij vanalles dus he.

Dat wordt dus niet gelijk behandeld. En mensen voelen dat op hun klompen aan.quote:Op zondag 14 september 2008 17:36 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik ben geen Wilders-aanhanger, maar lange tijd is de allochtonen het handje boven het hoofd gehouden als het ging om belediging. Rasgetinte beledigingen naar autochtonen toe werden vroeger amper behandeld, terwijl de politie verplicht was om belediging van allochtonen gelijk als discriminatie te behandelen.

Wegens bezuinigingen hebben ze een peperduur nieuw pand geopend in Goverwelle en zetten ze er nu een box neer? Rare bezuiniging. Zo duur was dat pand niet want het heeft daarna jaren leeg gestaan. Volgens mij was de officiële reden dat de aanwezigheid van de politie in die wijk te veel spanningen zou veroorzaken. Sowieso is het -inderdaad- stom dat ze uit de probleembuurt gaan en naar een wijk verhuizen waar niets gebeurt. (niets tijdens openingstijden althans)quote:Op zondag 14 september 2008 16:43 schreef Scaurus het volgende:
[..]

Het is dan natuurlijk ook gewoon een kul-argument eersteklas.quote:Op zondag 14 september 2008 17:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat is toch compleet idioot zo'n gedachte?
Ik vind het juist prettig als er een bureau in de buurt is.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |