Dat komt omdat we als Nederlanders hebben besloten massaal Marokkanen te discrimineren. heeft verder niks met het gedrag van bepaalde Marokkanen te maken.quote:Op zondag 14 september 2008 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Dagonet is één van onze beste users.
Topics over Marokkanen zijn hot merk ik,
klopt. Ineens, uit het niets. Zonder enige aanleiding. Pas vanaf gisteren. Dat komt omdat wij Nederlanders zo onberekenbaar zijn.quote:zo ging het jaren over Moslims en nu ineens over (krolse) Marokkaanse jongeren.
Ik denk nog wel minder dan 10, en ik weet wel zeker dat het geen Marokkanen waren, niet eentje. Maar, wij als Nederlanders hebben besloten massaal Marokkanen te discrimineren.quote:Met andere woorden: de onderbuik bepaalt de gemoedstoestand in Nederland.
Je zult zien dat als ze dit onderzoeken dat het hooguit gaat om 10 Marokkaanse schoffies. En waar je nog in twijfel kunt trekken dat het Marokkanen zijn, daar ze hier geboren en gevormd zijn.
Helaas voor jou, al het goede gedrag en alle positieve bijdragen van Marokkanen aan Nederland ten spijt, we hebben gewoon besloten jullie te discrimineren. Dat doe we wel vaker, zonder enige aanleiding compleet bizarre besluiten nemen en uitvoeren. Daar staan we internationaal ook om bekend, om ons gebrek aan rationaliteit. We zijn helaas niet zo edel, hoogstaand en rationeel als de Marokkanen. Wat ik niet begrijp is dat Marokkanen niet teruggaan naar paradijs Marokko waar niemand discrimineert en waar geen criminaliteit is.quote:Het systeem heeft gefaald. En de degelijkheid van hun hamstrings vind ik eigenlijk helemaal niet zo relevant.²

Hoe kom je bij 10? dat verzin je zelf.quote:Op zondag 14 september 2008 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja klopt, maar het blijven er steeds 10, generatie op generatie wordt het doorgegeven. Als ze trouwen worden ze serieus.²

Uiteraard zijn het er meer, ik probeer met dit voorbeeld slechts uit te leggen dat nog steeds het overgrote deel van de Marokkanen bonafide zijn. Het valt me nl. op dat er aan deze ijzersterke constatering van mij wordt gezaagd, alsof de meeste Marokkanen criminelen zijn en slechts een kleiner deel goed is.quote:Op zondag 14 september 2008 14:19 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Hoe kom je bij 10? dat verzin je zelf.
In Gouda stikt het werkelijk van de Rif-apen, het is gewoon klein-Marokko daar.

En dit bedoel ik nou, je weigert in te zien dat de meesten van hen van degelijke en goede makelij zijn, en zelfs als ze goed doen weiger je ze als zodanig te waarderen daar je je eigen racisme prefereert boven redelijkheid en barmhartigheid.quote:Op zondag 14 september 2008 14:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Helaas voor jou, al het goede gedrag en alle positieve bijdragen van Marokkanen aan Nederland ten spijt, we hebben gewoon besloten jullie te discrimineren. Dat doe we wel vaker, zonder enige aanleiding compleet bizarre besluiten nemen en uitvoeren. Daar staan we internationaal ook om bekend, om ons gebrek aan rationaliteit. We zijn helaas niet zo edel, hoogstaand en rationeel als de Marokkanen. Wat ik niet begrijp is dat Marokkanen niet teruggaan naar paradijs Marokko waar niemand discrimineert en waar geen criminaliteit is.

Sure. Laten we allemaal met pepperspray rond gaan lopen. Want je zou weleens een vervelende Marokkaan kunnen tegenkomen...quote:Op zondag 14 september 2008 14:56 schreef LuNaTiC het volgende:
busje pepperspray voor elke chauffeur. Als je dat in je ogen krijgt, dan doet zelfs de ergste relmarokkaan niets meer

Begrijp goed dat daadwerkelijk actie ondernemen heel lastig is.quote:Op zondag 14 september 2008 14:52 schreef MarlaSinger het volgende:
Al dit welles-nietes gelul zorgt er alleen maar voor dat er niks gebeurt aan het probleem. Natuurlijk zijn het wéér Marokkanen (en iedereen wordt daar zolangzamerhand echt doodmoe van), maar dat is helemaal niet relevant.
Vind de schuldigen, neem de Nederlandse nationaliteit af en trap ze met hun hele asociale kutfamilie het land uit. Meer hoeft er echt niet over te worden gezegd of geschreven.

Onzin. Het draagvlak voor het compleet kapot maken van deze klootzakjes is echt enorm in Nederland. Vrijwel iedereen is deze lieden spuugzat. Autochtonen en niet-islamitische allochtonen sowieso, want die zijn altijd het slachtoffer. En islamitische allochtonen ook, want die worden er continu op aangekeken.quote:Op zondag 14 september 2008 15:10 schreef huhggh het volgende:
[..]
Begrijp goed dat daadwerkelijk actie ondernemen heel lastig is.
Het begint natuurlijk al bij het politieke draagvlak.
True. Maar gelukkig lijkt de PvdA nu definitief de afgrond in te gaan.quote:En bij de verkiezingen is men dit soort zaken ook allang weer vergeten, en stemt men braaf weer netjes op de PVDA, zoals het al decennia lang gaat.

Geen onzin.quote:Op zondag 14 september 2008 15:15 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Onzin. Het draagvlak voor het compleet kapot maken van deze klootzakjes is echt enorm in Nederland. Vrijwel iedereen is deze lieden spuugzat. Autochtonen en niet-islamitische allochtonen sowieso, want die zijn altijd het slachtoffer. En islamitische allochtonen ook, want die worden er continu op aangekeken.

http://www.spitsnieuws.nl(...)jdt_goudse_wijk.htmlquote:Wilders
PVV-leider Geert Wilders reageerde fel op de ontstane situatie in Gouda. Wat hem betreft stelt het leger orde op zaken in de probleemwijk. "Het kan niet zo zijn dat we alles doen om Afghanistan veiliger te maken, terwijl Nederland steeds onveiliger wordt", aldus Wilders. Het Tweede Kamerlid waarschuwde dat "Goudse toestanden" in heel Nederland voorkomen.

Waarom?quote:Op zondag 14 september 2008 15:51 schreef Terecht het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)jdt_goudse_wijk.html
Wat een debiel is het toch ook he.

quote:Op zondag 14 september 2008 08:18 schreef Cookie_Monster het volgende:
[..]
Ja, er is een enkeling die dit stelselmatig doet. Wat begrijp je hier niet aan?

Is Wilders een debiel? Ja. Maar hij heeft wel een punt als je weet dat twee politiebureaus (een in zo'n probleemwijk en een in de binnenstad) zij weggetreiterd door mocro's. Ze zitten nu lekker veilig midden in een nieuwbouwwijk. Open van 9-17 op ma t/m vr. De politie kan het probleem niet meer aan. Dus wat wil je dan doen?quote:Op zondag 14 september 2008 15:51 schreef Terecht het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)jdt_goudse_wijk.html
Wat een debiel is het toch ook he.

Serieus?quote:Op zondag 14 september 2008 15:58 schreef sizzler het volgende:
[..]
Is Wilders een debiel? Ja. Maar hij heeft wel een punt als je weet dat twee politiebureaus (een in zo'n probleemwijk en een in de binnenstad) zij weggetreiterd door mocro's. Ze zitten nu lekker veilig midden in een nieuwbouwwijk. Open van 9-17 op ma t/m vr. De politie kan het probleem niet meer aan. Dus wat wil je dan doen?

Ja, in de Oosterwei heb je een straat in het episch centrum van klein Marokko. Zo'n wijk waar 90% van de mannen in jurken loopt en de vrouwen soepjurken met bijpassende hoofddoekjes hebben. Precies in die straat zat een politiebureau dat weggegaan is vanwege te veel spanningen.quote:Op zondag 14 september 2008 16:01 schreef popolon het volgende:
Politiebureaus gesloten vanwege een stel klootzakken? Begrijp ik dat goed?

Dat is wel vrij bizar.quote:Op zondag 14 september 2008 16:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ja, in de Oosterwei heb je een straat in het episch centrum van klein Marokko. Zo'n wijk waar 90% van de mannen in jurken loopt en de vrouwen soepjurken met bijpassende hoofddoekjes hebben. Precies in die straat zat een politiebureau dat weggegaan is vanwege te veel spanningen.

Crimineel wil ik nou niet gelijk gaan roepen. Maar laat ik toch wel voorzichtig de conclusie trekken dat als ik buiten iets heb (bijv. Iemand vind het nodig iets naar mij of mijn vriendin te roepen), het 9vd10 keer iemand is die ik wat betreft het uiterlijk met een zekerheidpercentage van 90% kan identificeren als Marokkaanse jongere.quote:Op zondag 14 september 2008 14:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard zijn het er meer, ik probeer met dit voorbeeld slechts uit te leggen dat nog steeds het overgrote deel van de Marokkanen bonafide zijn. Het valt me nl. op dat er aan deze ijzersterke constatering van mij wordt gezaagd, alsof de meeste Marokkanen criminelen zijn en slechts een kleiner deel goed is.
Ok, ze hebben vaak degelijke hamstrings, maar moet dat er nou steeds bij worden gehaald?²

Toch knap hoor:quote:Op zondag 14 september 2008 16:14 schreef McKillem het volgende:
[..]
Crimineel wil ik nou niet gelijk gaan roepen. Maar laat ik toch wel voorzichtig de conclusie trekken dat als ik buiten iets heb (bijv. Iemand vind het nodig iets naar mij of mijn vriendin te roepen), het 9vd10 keer iemand is die ik wat betreft het uiterlijk met een zekerheidpercentage van 90% kan identificeren als Marokkaanse jongere.
Of het een meerderheid is kan ik momenteel niet met statistieken staven, maar gevoelmatig spreken we daar wel van.
Niet om het één of het ander, maar op het moment dat zelfs mijn oma constateert dat het vaak "de buitenlanders" zijn die voor problemen zorgen, is er toch wel iets fundamenteel mis. Dit soort dingen grijpt vooral zij niet zomaar even uit de lucht.

Tja dan kunnen ze zich dus alles veroorlovenquote:Op zondag 14 september 2008 16:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
Precies in die straat zat een politiebureau dat weggegaan is vanwege te veel spanningen.

Ik constateer de laatste tijd dat mensen je op 1 of andere manier serieuzer nemen op het moment dat je hetzelfde zegt op een "correcte" manier.quote:Op zondag 14 september 2008 16:20 schreef huhggh het volgende:
[..]
Toch knap hoor:
Meer dan 5 regels nodig hebben om je toch nog zo politiek correct mogelijk uit te drukken.
Gelukkig genoeg, ben ik die fase al enkele jaren uitgegroeid.

Ik sta al een paar minuten met deze quote open, maar ik weet even niet wat ik triester vind.quote:Op zondag 14 september 2008 16:05 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ja, in de Oosterwei heb je een straat in het episch centrum van klein Marokko. Zo'n wijk waar 90% van de mannen in jurken loopt en de vrouwen soepjurken met bijpassende hoofddoekjes hebben. Precies in die straat zat een politiebureau dat weggegaan is vanwege te veel spanningen.

Bij deze steun ik de uitspraken van Wilders, over het inzetten van een leger. Als de politie met de staart tussen de benen vlucht en wanneer orde en gezag duidelijk niet meer gehandhaafd kunnen worden, is inzet van het leger ons laatste redmiddel.quote:Op zondag 14 september 2008 16:05 schreef sizzler het volgende:

Het zit wat anders. Er was eerst een politiebureau in stadsdeel Goverwelle (waar de Oosterwei deel van uitmaakt), maar dat is wegens bezuinigingen opgeheven. Stom, omdat het politiebureau nu op zo'n 5-10 minuten rijden zit. Als schrale troost is er nu zo'n soort grote box waar vier agenten wacht kunnen houden.quote:Op zondag 14 september 2008 16:26 schreef McKillem het volgende:
Ik sta al een paar minuten met deze quote open, maar ik weet even niet wat ik triester vind.
Dat er kennelijk ZO veel geouwehoer is, of dat onze sterke arm "wijkt" voor kutvolk.

Het verbaasd mij dat dat jou nog verbaasd , in Utrecht is dat in Kanaleneiland al jaren zo. Daar hebben ze op een gegeven moment een hek om een bejaardentehuis gezet ivm overlast van Marokkaanse jongerenquote:Op zondag 14 september 2008 16:26 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik sta al een paar minuten met deze quote open, maar ik weet even niet wat ik triester vind.
Dat er kennelijk ZO veel geouwehoer is, of dat onze sterke arm "wijkt" voor kutvolk.

Dit hadden we toch ook al eens eerder gehoord, maar dan over een regio binnen Amsterdam?quote:Op zondag 14 september 2008 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij deze steun ik de uitspraken van Wilders, over het inzetten van een leger. Als de politie met de staart tussen de benen vlucht en wanneer orde en gezag duidelijk niet meer gehandhaafd kunnen worden, is inzet van het leger ons laatste redmiddel.

Ik denk niet dat het leger nodig is. De politie probeert wel te doen wat ze kunnen, maar zodra ze zo'n straatcrimineel bij justitie afleveren staat ie direct weer op straat. En kan de politie weer opnieuw beginnen met bewijs verzamelen of hopen hem op heterdaad met iets te kunnen pakken. Waarna ze hem weer bij justitie afleveren, die hem net zo vrolijk weer op straat zet.quote:Op zondag 14 september 2008 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij deze steun ik de uitspraken van Wilders, over het inzetten van een leger. Als de politie met de staart tussen de benen vlucht en wanneer orde en gezag duidelijk niet meer gehandhaafd kunnen worden, is inzet van het leger ons laatste redmiddel.

"Onzin" was misschien te sterk uitgedrukt. Maar wat er feitelijk aan de hand is dat 99% van Nederland die lui spuugzat is. De politiek heeft totaal geen idee wat er speelt op straat en denkt nog in termen van het oude knuffelen, daarin gesterkt door een rariteitenkabinet van lieden die nog in de oude linkse methoden geloven (zoals in dit topic). Toevallig hebben die paar lui een erg grote mond en zijn ze (veelal uit puur eigenbelang of gewoon omdat ze het leuk vinden om andere burgers te jennen) erg gedreven om zogenaamd "racisme" tegen te gaan en "de arme gediscrimineerde Marokkaan" te verdedigen. Die lui kom je hier dus tegen op internet.quote:Op zondag 14 september 2008 15:22 schreef huhggh het volgende:
[..]
Geen onzin.
Waarom denk jij dat dit topic al vele pagina's kent?
Niet omdat iedereen het met elkaar eens is:
A) of er uberhaupt wel een probleem is
B) wat hiertegen concreet tegen gedaan moet worden

Ik vind dat helemaal niet onvoorstelbaar, hoevaak hoor je wel niet dat de aanwezigheid van politie als provocatie genoemd wordt? Bij vanalles dus he.quote:Op zondag 14 september 2008 16:23 schreef qonmann het volgende:
[..]
Tja dan kunnen ze zich dus alles veroorloven
De politie die wijkt, onvoorstelbaar..

Ik ben het wel eens met je, maar wanneer de politie uit een buurt weggaat en het politiebureau sluit om 'spanningen' te voorkomen, is dat uitermate triest. En bovendien een actie die volledig voor rekening van de politie komt. Ik deel NIET jouw opvatting dat de politie doet wat ze kan. De politie brandt haar vingers het liefst niet aan de materie. Ze gaan liever parkeerbonnen uitschrijven en omaatjes helpen oversteken, dan dat ze daadwerkelijke buurtterreur aanpakken. Die jongeren zijn daardoor de baas op straat en er is niemand die ze nog corrigeert. Dat Justitie op alle fronten faalt, wil nog niet zeggen dat de politie daarom het optreden maar moet nalaten.quote:Op zondag 14 september 2008 16:58 schreef Viajero het volgende:
Ik denk niet dat het leger nodig is. De politie probeert wel te doen wat ze kunnen, maar zodra ze zo'n straatcrimineel bij justitie afleveren staat ie direct weer op straat. En kan de politie weer opnieuw beginnen met bewijs verzamelen of hopen hem op heterdaad met iets te kunnen pakken. Waarna ze hem weer bij justitie afleveren, die hem net zo vrolijk weer op straat zet.
Mensen in die wijk weten dat, dus je zal niet snel iets tegen de politie zeggen, want je weet dat zo'n rat toch direct weer vrij komt. En als je zelf iets probeert te doen dan heet het ineens "het recht in eigen hand nemen", wat op een of andere manier veel erger is dan eindeloos geterroriseerd worden. Het probleem ligt bij justitie. Zolang daar niets verandert kan het leger ook weinig doen. Soldaten worden al aangeklaagd als ze in Irak orde proberen te bewaren, denk je dat ze in Nederland wel vrije hand gaan krijgen?
Een lik op stuk beleid, met directe echte straffen voor de raddraaiers en een verplicht reintegratiebeleid voor ouders van minderjarige ratjes en meelopers, los van of het nou Marokkanen, Nederlanders, Antilianen of wat dan ook zijn. Er zijn genoeg Nederlandse asocialen die ook wel beter kunnen integreren.
Dat ik dat ontken en wijs-naar-anderen gedrag van Marokkanen zwaar irritant vind maakt het niet crimineel, en met een aanpak zoals deze neem je ook de oorzaak hiervan weg: namelijk de Marokkaanse ratjes. En omdat je tegelijkertijd ook Nederlandse en welke dan ook ratjes verwijdert en heropvoed kan niemand het over discriminatie hebben.

Reagerende op het laatste:quote:Op zondag 14 september 2008 16:59 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
"Onzin" was misschien te sterk uitgedrukt. Maar wat er feitelijk aan de hand is dat 99% van Nederland die lui spuugzat is. De politiek heeft totaal geen idee wat er speelt op straat en denkt nog in termen van het oude knuffelen, daarin gesterkt door een rariteitenkabinet van lieden die nog in de oude linkse methoden geloven (zoals in dit topic). Toevallig hebben die paar lui een erg grote mond en zijn ze (veelal uit puur eigenbelang of gewoon omdat ze het leuk vinden om andere burgers te jennen) erg gedreven om zogenaamd "racisme" tegen te gaan en "de arme gediscrimineerde Marokkaan" te verdedigen. Die lui kom je hier dus tegen op internet.
Maar zeg eens eerlijk, kom jij zulke lieden daadwerkelijk tegen in je omgeving? Ik niet. Vroeger wel, maar de ene na de andere (voorheen) politiek correcte rakker is door schade en schande wijs geworden een ander toontje gaan zingen.

LEES.quote:Op zondag 14 september 2008 17:19 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben het wel eens met je, maar wanneer de politie uit een buurt weggaat en het politiebureau sluit om 'spanningen' te voorkomen, is dat uitermate triest. En bovendien een actie die volledig voor rekening van de politie komt. Ik deel NIET jouw opvatting dat de politie doet wat ze kan. De politie brandt haar vingers het liefst niet aan de materie. Ze gaan liever parkeerbonnen uitschrijven en omaatjes helpen oversteken, dan dat ze daadwerkelijke buurtterreur aanpakken. Die jongeren zijn daardoor de baas op straat en er is niemand die ze nog corrigeert. Dat Justitie op alle fronten faalt, wil nog niet zeggen dat de politie daarom het optreden maar moet nalaten.
quote:Op zondag 14 september 2008 16:43 schreef Scaurus het volgende:
Het zit wat anders. Er was eerst een politiebureau in stadsdeel Goverwelle (waar de Oosterwei deel van uitmaakt), maar dat is wegens bezuinigingen opgeheven. Stom, omdat het politiebureau nu op zo'n 5-10 minuten rijden zit. Als schrale troost is er nu zo'n soort grote box waar vier agenten wacht kunnen houden.

Sorry maar als die ouderen ook al geterroriseerd worden moet er rap iets gebeuren. En dan heb ik het niet over een veeg over de neus en een keer foei roepen.quote:Op zondag 14 september 2008 16:46 schreef N.icka het volgende:
[..]
Het verbaasd mij dat dat jou nog verbaasd , in Utrecht is dat in Kanaleneiland al jaren zo. Daar hebben ze op een gegeven moment een hek om een bejaardentehuis gezet ivm overlast van Marokkaanse jongeren
Kan je je toch niets bij voorstellen. Denk je als oudje de oorlog te hebben overleefd kom je achter de tralies te zitten op je laatste woonplek
Het samenscholingsverbod schijnt daar wel iets te helpen nu
quote:Op zondag 14 september 2008 16:43 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het zit wat anders. Er was eerst een politiebureau in stadsdeel Goverwelle (waar de Oosterwei deel van uitmaakt), maar dat is wegens bezuinigingen opgeheven. Stom, omdat het politiebureau nu op zo'n 5-10 minuten rijden zit. Als schrale troost is er nu zo'n soort grote box waar vier agenten wacht kunnen houden.

de grote vraag is natuurlijk waarom jij openlijk mensen tot nazi mag bestempelen en niet gebanned wordt, terwijl iemand met een stevige visie dat wel wordt. handjeklap? bruinlikken? gellyïen?quote:

Heb dit inderdaad ook eens gehad, geen aangifte maar gewoon een agent aangesproken die toevallig in de buurt stond of hij het normaal vond dat er kanker kaaskop naar me geroepen werd. Vond het namelijk opmerkelijk dat hij niets deed/reageerde.quote:Op zondag 14 september 2008 17:25 schreef huhggh het volgende:
[..]
Reagerende op het laatste:
Lang, lang geleden, in een stadje hier niet zo ver vandaan.....:
Ja, ik kwam ze daadwerkelijk tegen. Tegenwoordig ga ik alleen nog maar met de auto.
Zeker in Den Haag. In een wijk met politie-prioriteit. (Dat zegt alweer genoeg)
Daar had ik geregeld wel eens spuugklodders mogen ontvangen bij het lopen over straat, leuk he?
Uitgemaakt voor flikker vaak.
Men dacht dat ik van "die andere kant" was. Weet je ook meteen hoe men daar over denkt.
Na enkele malen naar het politiebureau gegaan.
Ik wilde aangifte doen.
"Waarover wilt u aangifte doen?"
Euh, ik word bespuugd en voor flikker uitgemaakt.
(ik was toen een leek in de omgang met de politie en wist niet goed wat er wel/niet mogelijk was.)
Ik wilde aangifte doen van discriminatie.
"Hoezo, beny u ook daadwerkelijk homosuksueel?"
Nee.
"Dan kunnen we niks voor u betekenen".
Kunt u dan helemaal niks hiermee?
"Wat wilt u nu eigenlijk dat we doen, meneer *****? "
Enfin, ik liep zuur het politiebureau uit zonder ook maar enige aangifte te hebben kunnen doen.
Ze wilde niks opnemen van mij.
En mevrouw de politie-agente was ook zooo begripvol , en dacht oko met mij mee hoe we deze situatie konden oplossen.......MAAR NIET HEUS.
Pas vele jaren later kwam ik er pas achter dat zo'n agent je aangifte moet aannemen.
Ik denk dat een hele hoop burgers dat, net zoals ik destijds, nu nog steeds niet weten, en de politie daar gewoon vaak mee weg komt.
Sindsdien beschouw ik "de politie" alleen nog maar als een verlengstuk van de verstikte politiek correcte politiek, die mij alleen maar voor de voeten kan lopen of zelfs tegenwerken.
Geld (lees: boetes uitschrijven) lijkt het enige te zijn waar ze echt in geinteresseerd zijn.
Ik hoop nog nooit een boete gehad, dus daar geen gezeur over hier.
Genoeg info voor je?

Ik heb niemand uitgemaakt voor Nazi. Ik heb alleen een vergelijking getrokken tussen de haat tegen zigeuners van een user en het anti-Semitisme van de jaren dertig. Ik zie namelijk geen enkele verschil.quote:Op zondag 14 september 2008 17:30 schreef zoalshetis het volgende:
de grote vraag is natuurlijk waarom jij openlijk mensen tot nazi mag bestempelen en niet gebanned wordt, terwijl iemand met een stevige visie dat wel wordt. handjeklap? bruinlikken? gellyïen?

Ik ben geen Wilders-aanhanger, maar lange tijd is de allochtonen het handje boven het hoofd gehouden als het ging om belediging. Rasgetinte beledigingen naar autochtonen toe werden vroeger amper behandeld, terwijl de politie verplicht was om belediging van allochtonen gelijk als discriminatie te behandelen.quote:Op zondag 14 september 2008 17:33 schreef McKillem het volgende:
Heb dit inderdaad ook eens gehad, geen aangifte maar gewoon een agent aangesproken die toevallig in de buurt stond of hij het normaal vond dat er kanker kaaskop naar me geroepen werd. Vond het namelijk opmerkelijk dat hij niets deed/reageerde.

Ik wou het nog net niet roepen, maar daar komt het m.i. inderdaad wel op neer. Vooral het dikgedrukte deel heb ik het nou over.quote:Op zondag 14 september 2008 17:36 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik ben geen Wilders-aanhanger, maar lange tijd is de allochtonen het handje boven het hoofd gehouden als het ging om belediging. Rasgetinte beledigingen naar autochtonen toe werden vroeger amper behandeld, terwijl de politie verplicht was om belediging van allochtonen gelijk als discriminatie te behandelen.

Dat is toch compleet idioot zo'n gedachte?quote:Op zondag 14 september 2008 17:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal niet onvoorstelbaar, hoevaak hoor je wel niet dat de aanwezigheid van politie als provocatie genoemd wordt? Bij vanalles dus he.

Dat wordt dus niet gelijk behandeld. En mensen voelen dat op hun klompen aan.quote:Op zondag 14 september 2008 17:36 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik ben geen Wilders-aanhanger, maar lange tijd is de allochtonen het handje boven het hoofd gehouden als het ging om belediging. Rasgetinte beledigingen naar autochtonen toe werden vroeger amper behandeld, terwijl de politie verplicht was om belediging van allochtonen gelijk als discriminatie te behandelen.

Wegens bezuinigingen hebben ze een peperduur nieuw pand geopend in Goverwelle en zetten ze er nu een box neer? Rare bezuiniging. Zo duur was dat pand niet want het heeft daarna jaren leeg gestaan. Volgens mij was de officiële reden dat de aanwezigheid van de politie in die wijk te veel spanningen zou veroorzaken. Sowieso is het -inderdaad- stom dat ze uit de probleembuurt gaan en naar een wijk verhuizen waar niets gebeurt. (niets tijdens openingstijden althans)quote:Op zondag 14 september 2008 16:43 schreef Scaurus het volgende:
[..]

Het is dan natuurlijk ook gewoon een kul-argument eersteklas.quote:Op zondag 14 september 2008 17:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat is toch compleet idioot zo'n gedachte?
Ik vind het juist prettig als er een bureau in de buurt is.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |