abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61616944
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:40 schreef ThunderBitch het volgende:
Zo komen we er natuurlijk nooit uit.
Het is een groot probleem, maar dan voor iedereen, dus iedereen is erbij gebaat om een goede oplossing te vinden hiervoor. Het gaat niet vanzelf over, ook niet door vingerwijzen en verwijten over en weer.
Helemaal waar.

Welke oplossing heb jij in gedachten?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61616956
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat moet jij zeggen.
Hoezo?

Maar in plaats van het over mij te hebben, vind je niet dat mijn uitspraak (waar je ook op in zou kunnen gaan) wel degelijk klopt?
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  zondag 14 september 2008 @ 11:46:03 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61616959
goed bezig die marokkanen. ik vrees dat het aftellen wordt wat betreft een volksgericht. zeker als een burgemeester al aangeeft achter deze actie te staan, maar zijn agenten wel inzet om fietsers zonder licht te bekeuren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61616996
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij hebt baat bij het laten voortbestaan van de status quo. En vooral geen oplossingen bedenken. En dan gek staan te kijken dat een of andere freak (Wilders) dat wel doet.

Iets met eigen schuld en dikke bult.
Waarop baseer jij deze claim?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 14 september 2008 @ 11:50:02 #80
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_61617033
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helemaal waar.

Welke oplossing heb jij in gedachten?
Ik zeg niet dat ik de oplossing klaar heb liggen, wat ik zeg, is dat dit zeker niet helpt.
Het is een klote situatie en we zullen van beide kanten water bij de wijn moeten doen. Het zou al een heleboel schelen als we dat hardop durven zeggen. Wellicht voelt de een zich dan niet meer zo aangevallen en de ander zich meer begrepen.
Elkaar verrot schelden verhardt alleen maar en zal uitmonden in nog meer excessen.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  zondag 14 september 2008 @ 11:50:29 #81
3542 Gia
User under construction
pi_61617044
Je kunt moeilijk in iedere bus een agent (of twee?) mee laten reizen.

Misschien kun je vanuit hun eigen gemeenschap vragen of enkele vaders of moeders eens mee willen reizen. Zij kennen die gassies waarschijnlijk van naam en dan kunnen ze opgepakt en bestraft worden. Schade vergoeden, uiteraard ook.
pi_61617055
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, er staat "je en je". Niet "jullie en de rest". Je hebt behoorlijk moeite met lezen zoals ik het hier zie. Uiteraard zal het in jouw ogen een rake conclusie zijn. De werkelijkheid ligt echter ver hiervan.
De werkelijkheid heeft twee kanten.
Kant 1 is dat iedereen problemen met jullie heeft. Daarover lopen vele topics hier op Fok!
De tweede kant, en die haalde jij erbij, is dat jullie zelf problemen hebben met iedereen (en, in jouw woorden, "voornamelijk *(...) met Antillianen, Polen en Neder-tokkies"), behalve met jullie zelf.
Dat laatste wordt vaak benoemd als "gebrek aan zelf-reflecterend vermogen" en wordt als typerend gezien voor Marokkanen in NL.

Dat is de werkelijkheid meen ik. Dat het benoemen van de werkelijkheid volgens jou laf is, heeft me al eerder verbaasd in topics over je profeet, maar goed, dat zal jouw logica wel zijn: waarheid spreken is laf.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  zondag 14 september 2008 @ 11:52:28 #83
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61617089
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:50 schreef Gia het volgende:

Misschien kun je vanuit hun eigen gemeenschap vragen of enkele vaders of moeders eens mee willen reizen. Zij kennen die gassies waarschijnlijk van naam en dan kunnen ze opgepakt en bestraft worden. Schade vergoeden, uiteraard ook.
dit hebben ze in dordrecht (geloof ik) geprobeerd, was geen succes.
pi_61617094
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:50 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik de oplossing klaar heb liggen, wat ik zeg, is dat dit zeker niet helpt.
Het is een klote situatie en we zullen van beide kanten water bij de wijn moeten doen. Het zou al een heleboel schelen als we dat hardop durven zeggen. Wellicht voelt de een zich dan niet meer zo aangevallen en de ander zich meer begrepen.
Elkaar verrot schelden verhardt alleen maar en zal uitmonden in nog meer excessen.
Jij vindt dat de buschauffeur zich moet verplaatsen in de moeilijke situatie van een deel van de Marokkaanse gemeenschap in Gouda en af en toe zijn bus dan wel zichzelf in elkaar moet laten rammen omdat die jongens het zo moeilijk hebben in Nederland??

Ik vraag om oplossingen. Ik heb van nog maar heel weinig mensen oplossingen gehoord. Het blijft bij praten en wijzen. wat dat betreft kunnen de PvdA en de PVV samen in 1 regering. Dan wordt er niks opgelost en alleen maar theegedronken en gescholden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_61617140
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarop baseer jij deze claim?
Het feit dat je geen oplossingen aandraagt die moeten leiden tot het verminderen van het geweld van dit soort hardnekkige straatschoffies.

Kom op, wat vind jij dat er moet gebeuren?

Niet schreeuwen: "Ja, het zijn altijd Marokkanen".
Niet schreeuwen: "Ja, maar andere bevolkingsgroepen zijn ook lastig."

De enige voor wie het werkelijk van belang is dat het -weer- om Marokkanen gaat, is de hardnekkige Telegraaflezer. Maar daar hoef je geen oplossingen van te verwachten.

Welke bied jij, Mutant?

pi_61617175
quote:

Kijk, hier komen we verder mee, dank je Gia.

Je kunt inderdaad op iedere bus een agent inzetten, wat je wel kan doen, is op strategische momenten een aantal agenten in burger (agenten in uniform leveren juist weer nieuwe relredenen op voor die gassies) mee laten reizen. Zodra het misgaat, die gasten oppakken en in de cel zetten. En dan een paar weken, om mee te beginnen.

pi_61617190
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:51 schreef Masterix het volgende:

[..]

De werkelijkheid heeft twee kanten.
Kant 1 is dat iedereen problemen met jullie heeft. Daarover lopen vele topics hier op Fok!
De tweede kant, en die haalde jij erbij, is dat jullie zelf problemen hebben met iedereen (en, in jouw woorden, "voornamelijk *(...) met Antillianen, Polen en Neder-tokkies"), behalve met jullie zelf.
Dat laatste wordt vaak benoemd als "gebrek aan zelf-reflecterend vermogen" en wordt als typerend gezien voor Marokkanen in NL.

Dat is de werkelijkheid meen ik. Dat het benoemen van de werkelijkheid volgens jou laf is, heeft me al eerder verbaasd in topics over je profeet, maar goed, dat zal jouw logica wel zijn: waarheid spreken is laf.
Allereerst kant 1. Volgens mij bewijzen juist de vele topics en de discussies die daarin plaatsvinden het ongelijk van deze kant. Binnen de discussies zien we heel veel verschillende meningen van verschillende mensen. Uit deze reacties blijkt dat heel veel mensen geen enkel probleem met Marokkanen hebben, maar wel met hangjongeren en jongeren van Marokkaanse afkomst die vervelend doen. Essentieel verschil.

De tweede kant, ik sprak in "we" als de gemeenschap op Zuid. Ook haalde ik in mijn voorbeeld duidelijk aan dat het ging om tuig binnen die de bevolkingsgroep...en niet de complete bevolkingsgroep zelf. Uit niets blijkt dat Marokkanen problemen zouden moeten hebben met bijvoorbeeld Turken, dat bakte jij er slechts van. Dus ja, het was een laffe reactie die: A) inhoudelijk waardeloos was. B) niet in lijn was met hetgeen wat ik postte. C) een verdraaiing bevatte. D) bedoelt was ter uitlokking, maar daarin faalde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_61617207
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij constateert een feit en komt niet met hitler-oplossingen aan. gewoon terugsturen waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen is namelijk niet iets wat hitler deed. ik vind persoonlijk niet dat nederland het afvalputje van europa hoeft te worden. jij wel blijkbaar. en dan heb ik het over xe generatie marokkanen, zigeuners, antillianen en ander gespuis dat nederland maakt tot een haast onleefbare samenleving.
Ik denk zelfs dat terugsturen geen oplossing is. De meeste van die Marokkanen hebben een Nederlands paspoort en dat wordt heel lastig.

Wel denk ik dat je, omdat ze ook nog een Marokkaans paspoort hebben, als maatregel als de andere voorgestelde maatregelen niet helpen, hun Nederlandse af kan nemen. Dat vereist durf om de wet te veranderen, maar willen we dit nou oplossen of niet?

zondag 14 september 2008 @ 12:00:31 #89
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61617223
quote:
Dan wel undercover anders gaat dat niet werken. Want dan krijg je de relschoppers nog steeds niet te pakken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61617226
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Allereerst kant 1. Volgens mij bewijzen juist de vele topics en de discussies die daarin plaatsvinden het ongelijk van deze kant. Binnen de discussies zien we heel veel verschillende meningen van verschillende mensen. Uit deze reacties blijkt dat heel veel mensen geen enkel probleem met Marokkanen hebben, maar wel met hangjongeren en jongeren van Marokkaanse afkomst die vervelend doen. Essentieel verschil.
Ben ik helemaal met je eens. Dus wat doe je dan? Zorgen dat de Marokkaanse straatjeugd die het verpest voor de rest, geisoleerd wordt van de niet-criminele Marokkanen (gelukkig nog steeds de ruime meerderheid).

zondag 14 september 2008 @ 12:01:31 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61617239
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk zelfs dat terugsturen geen oplossing is. De meeste van die Marokkanen hebben een Nederlands paspoort en dat wordt heel lastig.

Wel denk ik dat je, omdat ze ook nog een Marokkaans paspoort hebben, als maatregel als de andere voorgestelde maatregelen niet helpen, hun Nederlandse af kan nemen. Dat vereist durf om de wet te veranderen, maar willen we dit nou oplossen of niet?
meer van hetzelfde dus. vind je terugsturen geen oplossing, of denk je dat het lastig wordt om hier een wetsvoortsel voor aan te nemen?
pi_61617244
quote:
Op zondag 14 september 2008 12:00 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dan wel undercover anders gaat dat niet werken. Want dan krijg je de relschoppers nog steeds niet te pakken
Precies.

Maar goed, dit zijn oplossingen. Het probleem benoemen hebben we na 10 jaar wel es gehad. Oplossingen bedenken is veel moeilijker en ze uitvoeren nog veel meer (door de trage bureaucratische rompslomp in Nederland, die je wel kan omzeilen, maar daar is durf voor nodig).

pi_61617248
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het feit dat je geen oplossingen aandraagt die moeten leiden tot het verminderen van het geweld van dit soort hardnekkige straatschoffies.

Kom op, wat vind jij dat er moet gebeuren?

Niet schreeuwen: "Ja, het zijn altijd Marokkanen".
Niet schreeuwen: "Ja, maar andere bevolkingsgroepen zijn ook lastig."

De enige voor wie het werkelijk van belang is dat het -weer- om Marokkanen gaat, is de hardnekkige Telegraaflezer. Maar daar hoef je geen oplossingen van te verwachten.

Welke bied jij, Mutant?
Ondertussen steun jij de zogenaamde hardnekkige telegraaflezer wel in hun retoriek. Dat is hypocriet El_Matador. Wees dan een man en distantieer je publiekelijk van bepaalde reacties van bijvoorbeeld Masterix. Dan weet ik in iedergeval waar je staat in het debat.

Het feit dat ik hier geen oplossingen aandraag heeft meer te maken met de manier waarop het topic verlopen is. Je kan verwachten dat ik eerst een rekening te vereffenen heb met mensen die walgelijke reacties op het net plaatsen alvorens ik serieus een oplossing ga bedenken. De meerderheid in dit topic wil helemaal geen oplossing of serieuze discussie, dat is toch al vanaf post 1 duidelijk man.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 14 september 2008 @ 12:03:54 #94
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_61617277
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij vindt dat de buschauffeur zich moet verplaatsen in de moeilijke situatie van een deel van de Marokkaanse gemeenschap in Gouda en af en toe zijn bus dan wel zichzelf in elkaar moet laten rammen omdat die jongens het zo moeilijk hebben in Nederland??

Ik vraag om oplossingen. Ik heb van nog maar heel weinig mensen oplossingen gehoord. Het blijft bij praten en wijzen. wat dat betreft kunnen de PvdA en de PVV samen in 1 regering. Dan wordt er niks opgelost en alleen maar theegedronken en gescholden.
Mijn reactie was niet meteen bedoeld als oplossing voor de busschauffeur. Ik had het meer over een oplossing op langere termijn, want brandjes blussen is vermoeiend en je kunt aan de gang blijven.
Praten werkt niet altijd, omdat verandering nou eenmaal niet bij donderslag geschiedt. Ik denk dat dit met hulp van (in dit geval) Marokkaanse " kopstukken" uitgewerkt zou moeten worden. Zij begrijpen de Marokkaanse cultuur, kennen de Nederlandse cultuur, EN zouden daardoor eerder kunnen weten waar de problemen liggen.
Het zal geen eenvoudig proces zijn. Dit probleem zal niet verdwijnen, gewoonweg omdat iemand dat wil, dat kan men uit het hoofd zetten (als men geen Hitlerpraktijken voorstaat).
Marokaanse raddraaiers moeten vanuit de eigen cultuur aangepakt worden en ook geholpen worden om anders tegen niet-Marokkanen aan te kijken. Helpt dat niet, dan hebben we het geprobeerd en dan gebeurt er precies hetzelfde als met een ander figuur dat niet wil deugen.
pi_61617278
quote:
Op zondag 14 september 2008 12:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

meer van hetzelfde dus. vind je terugsturen geen oplossing, of denk je dat het lastig wordt om hier een wetsvoortsel voor aan te nemen?
Ik vind "terug"sturen een prima oplossing bij asielzoekers die hier de boel komen verkloten en de asielzoekers die gewoon graag in Nederland een goed leven willen opbouwen een slechte naam bezorgen.

Ik vind "terug"sturen een moeilijke oplossing bij Marokkanen die in Gouda geboren zijn en "toevallig" een Marokkaans paspoort hebben. Daarom moet je eerst de andere maatregelen gebruiken.

Dus, ik ben zeker voor de mogelijkheid, alleen je moet hem wel goed inzetten.

pi_61617285
quote:
Op zondag 14 september 2008 12:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Dus wat doe je dan? Zorgen dat de Marokkaanse straatjeugd die het verpest voor de rest, geisoleerd wordt van de niet-criminele Marokkanen (gelukkig nog steeds de ruime meerderheid).
Niet-criminele Marokkanen hebben noch macht noch controle over criminele Marokkanen. Het feit dat ze dezelfde achtergrond hebben betekend niet dat ze voor de rest ook nog maar iets van een band hebben. Hun ouders komen slechts uit hetzelfde land....en daar houd de overeenkomst op tussen criminele en niet-criminele Marokkanen. Als ik A zeg tegen een criminele Marokkaan, zegt hij ook A...maar doet vervolgens B.
Allah Al Watan Al Malik
pi_61617349
quote:
Op zondag 14 september 2008 12:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ondertussen steun jij de zogenaamde hardnekkige telegraaflezer wel in hun retoriek. Dat is hypocriet El_Matador.
Ik steun niemand, waarom moet er in groepen gedacht worden? Ik behandel juist mensen -en zeker forummers- als individuen, met wie ik in het ene topic het hardnekkig oneens en aangaande het andere onderwerp hardnekkig eens kan zijn.

Ik ben dus niet verantwoordelijk wat een Telegraaflezer doet, zegt, denkt of beredeneert. En je overschat mijn invloed op hen schromelijk....
quote:
Wees dan een man en distantieer je publiekelijk van bepaalde reacties van bijvoorbeeld Masterix. Dan weet ik in iedergeval waar je staat in het debat.
Van Masterix heb ik alleen een flauwe sneer gelezen over dat geval in jouw wijk. Over het onderwerp zelf staan Masterix en ik denk ik erg dicht bij elkaar.
quote:
Het feit dat ik hier geen oplossingen aandraag heeft meer te maken met de manier waarop het topic verlopen is. Je kan verwachten dat ik eerst een rekening te vereffenen heb met mensen die walgelijke reacties op het net plaatsen alvorens ik serieus een oplossing ga bedenken. De meerderheid in dit topic wil helemaal geen oplossing of serieuze discussie, dat is toch al vanaf post 1 duidelijk man.
Maar de vraag is: laat jij je daardoor leiden? Laat jij je leiden door gasten die schreeuwen dat alles met kroeshaar moet opdonderen? Wat helpt jou dat?

Ik zou daaroverheen stappen en gewoon inhoudelijk met oplossingen komen.

Blijkbaar raakt deze zaak jou, op welke manier dan ook, anders kom je niet in dit topic. Zorg dan dat je bijdraagt aan het oplossen ervan. Dat is constructief.

Je gaat toch niet zitten wachten totdat de Telegraaflezer met oplossingen komt?

pi_61617357
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:52 schreef El_Matador het volgende:
Ik vraag om oplossingen. Ik heb van nog maar heel weinig mensen oplossingen gehoord.
Het mag duidelijk zijn dat de Nederlandse samenleving dit probleem niet op kan lossen zonder participatie van Marokkanen.
Het "water bij de wijn doen" is tot nu toe een zeer eenzijdig proces geweest: Nederlanders (van welke afkomst dan ook) komen Marokkanen tegemoet, en de typisch Marokkaanse reactie is steeds "jij racist, jij discrimineren", waarop de typisch Nederlandse reactie steeds weer was om nog meer water bij de wijn te doen.
Harde maatregelen van niet-Marokkanen worden steevast racisme genoemd want Marokkanen erkennen geen niet-Marokkaans gezag.
Dus moeten we naar de bizarre oplossing gaan waarbij we onze moeilijk aanpassende medelanders eens stevig aan laten pakken door wel geïntegreerde Marokkanen, en types als Marcouch (maar dan harder) bevoegdheid geven het probleem met harde hand aan te pakken.

N.b.: we hebben geen Marcouch nodig omdat "hij de problemen van binnenuit begrijpt", maar omdat het voor een probleem-Marokkaan nu eenmaal onmogelijk is door een niet-Marokkaan op problemen gewezen te worden.
pi_61617391
quote:
Op zondag 14 september 2008 12:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet-criminele Marokkanen hebben noch macht noch controle over criminele Marokkanen.
Dat zeg ik ook niet. Wat ik zeg is dat de Marokkaanse straat"held" geisoleerd moet worden van de normale Marokkaan die geen vlieg kwaad doet. Als je die Marokkaanse straatheldjes niet aanpakt, geef je de Telegraaflezer een stok om alle Marokkanen te slaan omdat er geen onderscheid gemaakt wordt.

Niet het onderscheid tussen Marokkanen en niet-Marokkanen is belangrijk. Maar het onderscheid tussen Marokkaans straattuig en Marokkaans niet-straattuig.
quote:
Het feit dat ze dezelfde achtergrond hebben betekend niet dat ze voor de rest ook nog maar iets van een band hebben. Hun ouders komen slechts uit hetzelfde land....en daar houd de overeenkomst op tussen criminele en niet-criminele Marokkanen. Als ik A zeg tegen een criminele Marokkaan, zegt hij ook A...maar doet vervolgens B.
Inderdaad. Dat is ook niet de scheiding die je moet gaan aanbrengen.

zondag 14 september 2008 @ 12:11:27 #100
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_61617402
quote:
Op zondag 14 september 2008 12:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar de vraag is: laat jij je daardoor leiden? Laat jij je leiden door gasten die schreeuwen dat alles met kroeshaar moet opdonderen? Wat helpt jou dat?
Ik weet niet of dat echt gezegd is, maar dat is wel een erg domme opmerking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')