nee ik was het niet, volgens mij was het becky, het is echt erg mooi geworden..goed gedaan.quote:Op zondag 14 september 2008 11:35 schreef JodeBo het volgende:
@truttebosje: ik meende me al te herinneren dat jij t plaatje van die trap geplaatst had, veel dank daarvoor dus!
Kort antwoord: jaquote:
Thanx! Ik vind het zelf ook best een beetje heftig, maar omdat deze trap in de gang zit en het daar verder wit is, kan ik het wel aan. Ik geniet er wel van om zo over / op mijn klus te lopen elke dagquote:Op maandag 15 september 2008 12:09 schreef Dromer het volgende:
Netjes gedaan!
Ik vind het persoonlijk wat te druk zo (komt vast door mijn saaiheid), maar het heeft zeker wel wat!
Dat vroeg ik me ook al af.quote:Op zondag 21 september 2008 09:57 schreef tutjehola het volgende:
Wat een geweldig idee, ik zit hier al maanden met een trap in mijn maag, ik weet niet wat ik ermee moet. Ik zie dat de tweede trap van die rubber randjes erop heeft zitten, kun je die er gewoon opplakken?
Rubbermatten op de treden zelf plakken? Geen gezicht denk ik, maar iets anders zou ik niet weten. Goede vraag omdat ik straks met hetzelfde kom te zitten.quote:En heeft er iemand nog tips om zo`n soort trap, zonder het uiterlijk al te veel te beinvloeden, een beetje geluiddempend te maken?
Er moeten hier dagelijks drie kinderen naar boven/beneden, onze woonkamer zit boven, dus wil ik de buren nog wel te vriend houden.
Ik vrees ook dat alles wat je op de trap plakt, het uiterlijk enorm verpest. Maar ja, er loopt een kudde olifanten hier op de trap, en niet één keer per dag.............quote:Op zondag 21 september 2008 11:21 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af.
[..]
Rubbermatten op de treden zelf plakken? Geen gezicht denk ik, maar iets anders zou ik niet weten. Goede vraag omdat ik straks met hetzelfde kom te zitten.
Ik mocht vroeger nooit met schoenen aan de trap op en als ik als een "olifant" de trap op stormde werd ik terug geroepen om normaal en zachtjes de trap op te lopen. Heeft wel geholpen geloof ik.quote:Op zondag 21 september 2008 15:30 schreef tutjehola het volgende:
[..]
Ik vrees ook dat alles wat je op de trap plakt, het uiterlijk enorm verpest. Maar ja, er loopt een kudde olifanten hier op de trap, en niet één keer per dag.............
Ik roep ze idd terug als ze als een kudde gaan. Dat wordt me niet in dank afgenomen, maar de aanhouder wint denk ik dan maar. Maar om nou iedereen bij binnenkomst zijn schoenen uit te laten doen vind ik ook zoiets.quote:Op zondag 21 september 2008 15:37 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Ik mocht vroeger nooit met schoenen aan de trap op en als ik als een "olifant" de trap op stormde werd ik terug geroepen om normaal en zachtjes de trap op te lopen. Heeft wel geholpen geloof ik.
Die vraag was eerder gesteld het antwoord was 1 en nog genoeg over.quote:Op maandag 22 september 2008 21:49 schreef lady-wrb het volgende:
hoeveel rollen behang gaan er in zo'n project?
Gewoon een keer doen als ie toch een weekend weg is...quote:Op maandag 22 september 2008 22:09 schreef Ingridh007 het volgende:
Ik wil ook! (maar vriendlief niet).
heb je die horizontaal of vertikaal geplakt?quote:Op maandag 22 september 2008 21:52 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Die vraag was eerder gesteld het antwoord was 1 en nog genoeg over.
Gewoon, in de lengte neem ik aan.quote:Op dinsdag 23 september 2008 07:43 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
heb je die horizontaal of vertikaal geplakt?
(volgens mij vraag ik iets heel doms)
quote:
Zou het niet weten, ik heb nog niets geplakt. Volg het topic ivm. een aanstaande verhuizing naar een huis met trapquote:Op dinsdag 23 september 2008 07:43 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
heb je die horizontaal of vertikaal geplakt?
(volgens mij vraag ik iets heel doms)
Wat mooi geworden TheFrankey!! Ik was op vakantie, dus had het nog niet gezien, echt heel tof (en netjes ook)!quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:02 schreef TheFrankey het volgende:
Goed, leuk idee dus! Mijn vriendin is meteen aan de slag gegaan en dit is het resultaat:
zonder flits
[ afbeelding ]
met flits
[ afbeelding ]
De trap zit achter een deur en dus geen onderdeel van de kamer beneden. Toch was het een wat saai stukje van het huis, nu is het vrolijker :-)
Het is overigens niet makkelijk om te doen. Dat aftekenen en snijden was nog het meeste werk en alles goed op volgorde.
Morgen, als het droog is, aflakken met parketlak. Aangezien we alleen op sokje snaar boven gaan zal het wel meevallen maar toch.
Er bestaat een soort antislipverf voor in badkamers e.d. wellicht kan je die ook op de trap gebruiken of is er ook zoiets dergelijks voor de trap? Ik zou even bij de betere verfwinkel binnenlopen als ik jou was.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:50 schreef klusfoobje het volgende:
hoe doen jullie het eigenlijk met dat anti slip gedoe?
ik zelf zat te denken om als de trap helemaal klaar is het volgend ete doen;
neem de gebruikte verf, neem van dat vogelkooi zand en meng dat met die verf in die mate dat het smeerbaar blijft.
plak dan op de trap de banen af, verven met zand en tape weg. volgens mij heb je dan een prima antislip zonder dat je het ziet.
niet ?
De tip van het vogelzand heb ik toch ook gelezen hier ergens in K & W.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:50 schreef klusfoobje het volgende:
hoe doen jullie het eigenlijk met dat anti slip gedoe?
ik zelf zat te denken om als de trap helemaal klaar is het volgend ete doen;
neem de gebruikte verf, neem van dat vogelkooi zand en meng dat met die verf in die mate dat het smeerbaar blijft.
plak dan op de trap de banen af, verven met zand en tape weg. volgens mij heb je dan een prima antislip zonder dat je het ziet.
niet ?
uhm euh... hoeklatjes ?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:24 schreef JodeBo het volgende:
@ klusfoobje: Ik heb dit ook gevraagd bij de verfwinkel, probleem met dat zand is ook nog dat je op den duur de verf weer van het zand afslijt waardoor je het gaat zien. Dat wordt ook niet echt mooi. Iets wat ik misschien wil doen is houten (van hardhout) hoeklatjes op de treden zetten, van 2-3 mm dik. Deze kan je dan in dezelfde kleur als de trap schilderen en werkt als antislip. Moet nog even bedenken of dat er mooi uit gaat zien.
@moi80: Je kunt parketlak (voor de slijtvastheid) in elke kleur laten mengen, heb je 2 vliegen in een klap. Volgens mij heeft elke blanke lak altijd het risico een beetje gelig te worden, maar ook hier zou bij de betere verfwinkel binnenstappen ;-), die kunnen je vast goed helpen.
Wat een leuke trappen. Ook ik ben erg benieuwd hoe het er na 2 jaar uitziet. Leuk projectje om hier te doen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:37 schreef Bleie het volgende:
ok ok, superoud topic, ik weet het, maar toch: ik vind het er echt supergaaf uitzien, en heb over een paar maanden in ons nieuwe huis ook een trap te behandelen. Hoe ziet het er nou na een hele tijd gebruiken uit? Beschermt de parketlak genoeg? Wij lopen ook vrijwel nooit met schoenen in huis, dat zal wel wat schelen, maar toch. Beetje zonde als het na een paar maanden niet mooi meer is.
Wees blij, je hebt een echte manquote:Op dinsdag 7 september 2010 22:25 schreef Sorella het volgende:
Ik wil het ook maar manlief wil het niet
Er was ook een topic over een trap waarvan de stootborden laatjes waren geworden, vond het een superidee maarja manlief
Jawel hoor, de trap ziet er nog steeds uit als nieuw!quote:Op maandag 6 september 2010 09:32 schreef Bleie het volgende:
Hmm, de posters van toen zijn er zeker niet meer? Vriendlief was ook superenthousiast, dus zoiets gaat hem wel worden, denk ik.
Ha, dat is goed nieuws!quote:Op woensdag 8 september 2010 11:31 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Jawel hoor, de trap ziet er nog steeds uit als nieuw!
Ja ik vind het ook een heel mooi behangetje. Helaas zal dit ook weggaan omdat dit niet meer past bij de trap.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:15 schreef Bleie het volgende:
Wordt ook mooi. En btw, dat groene behang op de tweede foto hebben wij op de slaapkamer
Dat was z'n reactie ruim 2 jaar na datoquote:Op woensdag 8 september 2010 11:31 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Jawel hoor, de trap ziet er nog steeds uit als nieuw!
Met nadruk op bonkquote:Op dinsdag 18 december 2012 23:52 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Ik moet ook lijm afbikken van trap... trap naar zolder is nieuw gezet, scheelt een hoop werk... trap beneden is 1 bonk ellende...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |