abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 21 november 2008 @ 18:51:59 #76
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63411542
kick!
ik ben heel benieuwd hoe het met de trappen is.
blijft het idd goed zitten, hoe is het met schoomaken en beschadigen?
heb het net aan mijn vriend laten zien en die vond het ook wel apart.
maar hij maakte zich vooaral zorgen over dat beschadigen.
pi_63418215
Onze trap is een aantal keer met blanke lak gelakt. We lopen sowieso al niet met schoenen aan naar boven en dat scheelt al snel in beschadigingen. De trap is dus nog steeds als nieuw! Schoonmaken is eigenlijk niet nodig, maar mocht dit zo voorkomen kan dit denk ik het best met een vochtige doek.
pi_63441672
tvp voor als de trap weer eens een opknapbeurt nodig heeft.
Mama van Isa en Ties
  zondag 23 november 2008 @ 01:42:46 #79
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63441709
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:24 schreef JodeBo het volgende:
@ klusfoobje: Ik heb dit ook gevraagd bij de verfwinkel, probleem met dat zand is ook nog dat je op den duur de verf weer van het zand afslijt waardoor je het gaat zien. Dat wordt ook niet echt mooi. Iets wat ik misschien wil doen is houten (van hardhout) hoeklatjes op de treden zetten, van 2-3 mm dik. Deze kan je dan in dezelfde kleur als de trap schilderen en werkt als antislip. Moet nog even bedenken of dat er mooi uit gaat zien.

@moi80: Je kunt parketlak (voor de slijtvastheid) in elke kleur laten mengen, heb je 2 vliegen in een klap. Volgens mij heeft elke blanke lak altijd het risico een beetje gelig te worden, maar ook hier zou bij de betere verfwinkel binnenstappen ;-), die kunnen je vast goed helpen.
uhm euh... hoeklatjes ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_63441858
ja die dingen die je ook kan plaatsen op keukenkastjes voor de sier, als je ramen plaats in je deur euhh langs kozijnen van de deur. Lees Gamma,Karwei Praxis enz
Mama van Isa en Ties
  zondag 23 november 2008 @ 02:09:30 #81
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63441981
ach soooo

mmm
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_86020291
ok ok, superoud topic, ik weet het, maar toch: ik vind het er echt supergaaf uitzien, en heb over een paar maanden in ons nieuwe huis ook een trap te behandelen. Hoe ziet het er nou na een hele tijd gebruiken uit? Beschermt de parketlak genoeg? Wij lopen ook vrijwel nooit met schoenen in huis, dat zal wel wat schelen, maar toch. Beetje zonde als het na een paar maanden niet mooi meer is.
pi_86092654
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 13:37 schreef Bleie het volgende:
ok ok, superoud topic, ik weet het, maar toch: ik vind het er echt supergaaf uitzien, en heb over een paar maanden in ons nieuwe huis ook een trap te behandelen. Hoe ziet het er nou na een hele tijd gebruiken uit? Beschermt de parketlak genoeg? Wij lopen ook vrijwel nooit met schoenen in huis, dat zal wel wat schelen, maar toch. Beetje zonde als het na een paar maanden niet mooi meer is.
Wat een leuke trappen. Ook ik ben erg benieuwd hoe het er na 2 jaar uitziet. Leuk projectje om hier te doen.
pi_86116274
Mocht iemand wat posts missen ;) it was me :')
Overigens goede kick! erg leuke trap geworden!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86117357
Hmm, de posters van toen zijn er zeker niet meer? Vriendlief was ook superenthousiast, dus zoiets gaat hem wel worden, denk ik.
  dinsdag 7 september 2010 @ 10:27:43 #86
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_86156824
Die trap ziet er echt zo tof uit! Misschien ga ik dit zelf ook wel doen.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_86182382
Wauw echt supertof. Wil dit ook!
pi_86184580
Ik wil het ook maar manlief wil het niet ;(
Er was ook een topic over een trap waarvan de stootborden laatjes waren geworden, vond het een superidee maarja manlief ;(
pi_86191124
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:25 schreef Sorella het volgende:
Ik wil het ook maar manlief wil het niet ;(
Er was ook een topic over een trap waarvan de stootborden laatjes waren geworden, vond het een superidee maarja manlief ;(
Wees blij, je hebt een echte man :7
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_86198057
quote:
Op maandag 6 september 2010 09:32 schreef Bleie het volgende:
Hmm, de posters van toen zijn er zeker niet meer? Vriendlief was ook superenthousiast, dus zoiets gaat hem wel worden, denk ik.
Jawel hoor, de trap ziet er nog steeds uit als nieuw! ^O^
pi_86219954
Behang is besteld *O* Nu nog hopen dat het lukt... :P
pi_86269926
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:31 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Jawel hoor, de trap ziet er nog steeds uit als nieuw! ^O^
Ha, dat is goed nieuws!
pi_86277648
Mooi! O+
pi_87137007
Na het lezen van dit forum raakte ik ook geinspireerd om met de trap aan de slag te gaan.
De trap was oorspronkelijk grijs, wij hebben 'm hoogglans zwart gemaakt toen we in dit huis kwamen wonen.
Zwart is erg mooi, MAAR, je ziet er werkelijk alles op!!!
Na verloop van tijd ging de verf kipperen, dus er moet iets gebeuren.
Eerst afgebeten met albastine, afbijt. Zag er best cool uit, zo een tijdje gelaten.
Nu is het idee om de treden helemaal af te branden en deze vervolgens te schuren en een blanke lak erover. De zijkanten en stootborden ga ik mat wit maken.

Het afbranden neemt erg veel tijd in beslag. Er zit een dikke laag grondverf en plamuur op die ik er nog af moet schuren.

De onderste trede heb ik opgeschuurd, zo gaan ze dus allemaal worden, is de bedoeling.

pi_87454235
Wordt ook mooi. En btw, dat groene behang op de tweede foto hebben wij op de slaapkamer ;)
pi_87717118
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:15 schreef Bleie het volgende:
Wordt ook mooi. En btw, dat groene behang op de tweede foto hebben wij op de slaapkamer ;)
Ja ik vind het ook een heel mooi behangetje. Helaas zal dit ook weggaan omdat dit niet meer past bij de trap.

Update:
Na ongelooflijk veel uurtjes afbranden ben ik begonnen met schuren. Dat zag er zo uit:

Na het schuren de treden gebeitst.

Vandaag de zwarte stootborden en zijkanten wit gemaakt. De eerste laag zit erop. Nog (hopelijk) maar 1 te gaan!

Het is ineens een stuk lichter in de hal! :)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:32:14 #97
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_87720881
kijk dat is mooi.

Echter die eerste trap in het topic vind ik er enorm op achteruit gegaan met dat behang..had dan de leuning opgeschuurd en in de lak gezet.
  maandag 1 november 2010 @ 22:36:01 #98
320388 MoreMusic
Niet daarom. Gewoon.... Ergens
pi_88230511
Jaaaaa, geïnspireerd door dit topic wordt ook onze trap voorzien van een behangetje!!!

Zijn er inmiddels al ervaringsdeskundigen?

Wij lopen nooit met schoenen de trap op, dus is het wel nodig om het behang te behandelen met een lak?
Niet daarom. Gewoon.... Ergens om
pi_88235390
Geen ervaring, maar ik denk dat dat wel schmutzig gaat worden na verloop van tijd :p
pi_109894639
Hallo hallo,

het is nu een paar jaar later en ik vroeg me af of die behangde trap er nog steeds mooi uitziet, heb namelijk op verschillende sites gelezen dat het toch snel zal beschadigen.. Let me know!! Vind het er namelijk superleuk uitzien, en ben het ook van plan te doen!

Groetjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')