abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61800843
quote:
Op zondag 21 september 2008 11:21 schreef zout-droppie het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af.
[..]

Rubbermatten op de treden zelf plakken? Geen gezicht denk ik, maar iets anders zou ik niet weten. Goede vraag omdat ik straks met hetzelfde kom te zitten.
Ik vrees ook dat alles wat je op de trap plakt, het uiterlijk enorm verpest. Maar ja, er loopt een kudde olifanten hier op de trap, en niet één keer per dag.............
als je niets doet kan er niets gebeuren
pi_61801023
quote:
Op zondag 21 september 2008 15:30 schreef tutjehola het volgende:

[..]

Ik vrees ook dat alles wat je op de trap plakt, het uiterlijk enorm verpest. Maar ja, er loopt een kudde olifanten hier op de trap, en niet één keer per dag.............
Ik mocht vroeger nooit met schoenen aan de trap op en als ik als een "olifant" de trap op stormde werd ik terug geroepen om normaal en zachtjes de trap op te lopen. Heeft wel geholpen geloof ik.
pi_61803607
quote:
Op zondag 21 september 2008 15:37 schreef zout-droppie het volgende:

[..]

Ik mocht vroeger nooit met schoenen aan de trap op en als ik als een "olifant" de trap op stormde werd ik terug geroepen om normaal en zachtjes de trap op te lopen. Heeft wel geholpen geloof ik.
Ik roep ze idd terug als ze als een kudde gaan. Dat wordt me niet in dank afgenomen, maar de aanhouder wint denk ik dan maar. Maar om nou iedereen bij binnenkomst zijn schoenen uit te laten doen vind ik ook zoiets.
De woonkamer en de keuken zitten nu eenmaal op de eerste verdieping, dus alles wat binnenkomt moet naar boven.
Nu heb ik vloerbedekking, dempt goed maar ziet er niet uit.
als je niets doet kan er niets gebeuren
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 21:49:07 #54
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61836669
hoeveel rollen behang gaan er in zo'n project?
pi_61836767
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:49 schreef lady-wrb het volgende:
hoeveel rollen behang gaan er in zo'n project?
Die vraag was eerder gesteld het antwoord was 1 en nog genoeg over.
pi_61837314
Ik wil ook! (maar vriendlief niet).
pi_61837628
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:09 schreef Ingridh007 het volgende:
Ik wil ook! (maar vriendlief niet).
Gewoon een keer doen als ie toch een weekend weg is...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2008 @ 07:43:34 #58
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61842761
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:52 schreef zout-droppie het volgende:

[..]

Die vraag was eerder gesteld het antwoord was 1 en nog genoeg over.
heb je die horizontaal of vertikaal geplakt?
(volgens mij vraag ik iets heel doms )
pi_61844042
Ingrid, we fietsen zondag zowat langs jullie crib. De volgende keer komen we ff binnen hoor.
(We hadden Eef bij ons en die moest naar bed).

Ik heb groen licht gekregen van mijn man om de trap+ hal te verbouwen.
pi_61844054
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 07:43 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Gewoon, in de lengte neem ik aan.
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:01:57 #61
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61844575
Ja, kijk maar op deze foto, 2 banen verticaal naast elkaar en op zo'n manier dat het patroon mooi doorloopt.
quote:
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61845100
ik denk da ik ook voor zo'n barokprint ga
pi_61846355
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 07:43 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Zou het niet weten, ik heb nog niets geplakt. Volg het topic ivm. een aanstaande verhuizing naar een huis met trap
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:30:34 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61849064
Gaaf zeg!
pi_61855220
Je plakt gewoon 2 banen aan elkaar. Net zoals je ze eigenlijk op de muur zou doen.
pi_62187340
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:02 schreef TheFrankey het volgende:
Goed, leuk idee dus! Mijn vriendin is meteen aan de slag gegaan en dit is het resultaat:
zonder flits
[ afbeelding ]
met flits
[ afbeelding ]

De trap zit achter een deur en dus geen onderdeel van de kamer beneden. Toch was het een wat saai stukje van het huis, nu is het vrolijker :-)

Het is overigens niet makkelijk om te doen. Dat aftekenen en snijden was nog het meeste werk en alles goed op volgorde.

Morgen, als het droog is, aflakken met parketlak. Aangezien we alleen op sokje snaar boven gaan zal het wel meevallen maar toch.
Wat mooi geworden TheFrankey!! Ik was op vakantie, dus had het nog niet gezien, echt heel tof (en netjes ook)!
Ben benieuwd wat we nog meer te zien krijgen hier
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 00:00:59 #67
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_62190823
tvplakpost.
Ook nog met de trap aan het klooien.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_62224344
Ik ben ook bezig met het opknappen van een oude trap, eerst geschuurd, gegrondverfd en nu de eerste laag flexa zijdeglans wit (niet op waterbasis) erop gesmeerd. Ik ben van plan nog 1 of 2 lagen zijdeglans er op te smeren. Is het dan aan te raden om de trap ook nog in te smeren met een beschermende lak? Zo ja welke? De trap moet echt wit worden, en niet gelig uitslaan door de lak.
Helaas heb ik geen foto's beschikbaar.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:50:32 #69
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62226286
hoe doen jullie het eigenlijk met dat anti slip gedoe?

ik zelf zat te denken om als de trap helemaal klaar is het volgend ete doen;

neem de gebruikte verf, neem van dat vogelkooi zand en meng dat met die verf in die mate dat het smeerbaar blijft.

plak dan op de trap de banen af, verven met zand en tape weg. volgens mij heb je dan een prima antislip zonder dat je het ziet.

niet ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62226548
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:50 schreef klusfoobje het volgende:

neem de gebruikte verf, neem van dat vogelkooi zand en meng dat met die verf in die mate dat het smeerbaar blijft.

plak dan op de trap de banen af, verven met zand en tape weg. volgens mij heb je dan een prima antislip zonder dat je het ziet.

niet ?
Er bestaat een soort antislipverf voor in badkamers e.d. wellicht kan je die ook op de trap gebruiken of is er ook zoiets dergelijks voor de trap? Ik zou even bij de betere verfwinkel binnenlopen als ik jou was.

Ontzettend leuk resultaat die trappen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62230122
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:50 schreef klusfoobje het volgende:

niet ?
De tip van het vogelzand heb ik toch ook gelezen hier ergens in K & W.

Hou je rekening ermee dat verf moet uitharden - tot weken aan toe - voordat je plakband erop gebruikt.
Volgens mij bestaat het anti slip ook als plakstrip , bij de bouwmarkten ed gezien.

Succes.
pi_62230307
PATRULL antislip

3,99 bij IKEA
2,99 voor IKEA FAMILY leden
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:29:49 #73
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62230538
die strips ken ik wel. Waar het omgaat met dat zand is dat je het niet ziet maar het wel voelt
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62246082
@ klusfoobje: Ik heb dit ook gevraagd bij de verfwinkel, probleem met dat zand is ook nog dat je op den duur de verf weer van het zand afslijt waardoor je het gaat zien. Dat wordt ook niet echt mooi. Iets wat ik misschien wil doen is houten (van hardhout) hoeklatjes op de treden zetten, van 2-3 mm dik. Deze kan je dan in dezelfde kleur als de trap schilderen en werkt als antislip. Moet nog even bedenken of dat er mooi uit gaat zien.

@moi80: Je kunt parketlak (voor de slijtvastheid) in elke kleur laten mengen, heb je 2 vliegen in een klap. Volgens mij heeft elke blanke lak altijd het risico een beetje gelig te worden, maar ook hier zou bij de betere verfwinkel binnenstappen ;-), die kunnen je vast goed helpen.
pi_62252226
@JodeBo, dank voor je reactie. Ik had nog niet gehoord van een parketlak op kleur. Ik ga inderdaad ook nog naar een speciaalzaak eens langs, alleen ik heb zelf het idee dat die allemaal zeg ja, extra lak erop smeren, die winkels willen allemaal ook graag iets verkopen, dus die zie ik niet als helemaal onafhankelijk.
Mijn eigen idee is 3 a 4 lagen witte verf te doen en geen lak. Ik kreeg namelijk te horen dat je het dan nog goed kan bijwerken als het slijt, en als er laklagen op zitten is reparatie stuk lastiger, dan moet ik eerst alle laklagen eraf schuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')