Pushpins zijn zeer betrouwbaar. Schroefjes hebben de neiging los te gaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:55 schreef IJsblock het volgende:
Wat ik ook persoonlijk bij een Omega zeer slordig vind, is de verbinding van de band, bij mij is het met schroefjes, maar bij die van mijn maat zijn het een soort stiftjes die eruit gedrukt moeten worden.
Voor dat geld van een Omega heb ik toch echt wel liever een band eromheen waar schroefjes inzitten.
De schakels onderling bedoelde ik, het is meer voor het gezicht dat ik schroefjes boven pushpins verkies, bij mijn Breitling zit er trouwens een heel klein beetje loctite (af fabriek!) aan de schroefjes tegen het lostrillen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:08 schreef ForrestX het volgende:
[..]
de verbinding van de schakels onderling of van de band met de kast?
Hoe dan ook..ik zie het voordeel niet in van schroefjes...ook dit zegt mijns inziens niets over de kwaliteit van het horloge dan wel de band.
Ooit een recensie gelezen waarin juist de Omega band als beter wordt beschouwd...
vergeet niet dat er ¤ 1500,- of meer verschil tussen deze twee horloges zit he!! (Uitgaande van Omega Seamster Professional 2220 80 00 en de Rolex Submariner (No Date))
Thanks!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Mohs
7 voor kwarts was nogal een weggever eigenlijk.
Minstens ¤ 1500,-quote:Op woensdag 8 oktober 2008 18:56 schreef IJsblock het volgende:
[..]
De schakels onderling bedoelde ik, het is meer voor het gezicht dat ik schroefjes boven pushpins verkies, bij mijn Breitling zit er trouwens een heel klein beetje loctite (af fabriek!) aan de schroefjes tegen het lostrillen.
Die 1500 euro verschil is inderdaad erg groot, maar wat maakt Rolex nou eigenlijk die meerprijs tov Omega waar, behalve (misschien) de naam en exclusiviteit?
Dat is wel iets wat ik niet van Rolex had verwacht! Ik dacht dat ze net als andere merken Valjoux-uurwerken in hun horloges monteerden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:26 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Minstens ¤ 1500,-
Rolex is manufactuur
Kunnen we natuurlijk heel lang discusieren over de term exclusief....ik bedoel, met de aantallen die Rolex produceerd kun je toch bijna niet meer van exclusief spreken...dat geldt evenmin voor Breitling, Omega, Tag Heuer etc...ware het niet dat de laatse genoemde merken ETA uurwerken gebruiken, en als ik me niet vergis allemaal deel uitmaken van de Swatch-Group....quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah dat is toch wel algemeen bekend dat Rolex het echte begin is van exclusieve merken en de breitlings en CvdK's eigenlijk gewoon de hemaklokkies onder de exclusieve horloges zijn.
Eh ja, dat zeg ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:08 schreef ForrestX het volgende:
Het lijkt mij dat merken als Rolex zich met name onderscheiden door het uurwerk dat gebruikt wordt en daardoor tot een andere categorie horloges behoren...
wat is nou niet waar??quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:34 schreef Angeliquetje het volgende:
Niet helemaal waar. Check dit:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?16,64957
Laten we het dan houden op de betekenis: chic van exclusiefquote:
tsja..heb nu al spijt van deze post...maar ga ervan uit dat het niets met jou te maken heeft...of met jouw posts...die waardeer ik zeer...quote:
Nou eigenlijk niet, aangezien Seiko tegenwoordig een aantal modellen heb die je zo onder de exclusieve horloges kan scharen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:33 schreef Angeliquetje het volgende:
Jullie vallen nu erg over het feit dat ik het troep noemde. Ok dat is niet helemaal waar. Maar mn punt snapten jullie wel denk ik.
quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:29 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Even een ongeneerde interessepeiling van mijn kant: Zou je een Aerospace aan willen schaffen? Ik zit namelijk te denken om een nieuw horloge te gaan kopen en mijn Breitling te verkopen.
En nu komt het hele erge ongeneerde, ik wil een duikhorloge kopen, maar geen Omega Seamaster, een vriend van me heeft zo eentje al na 2 maanden weggedaan, de band was erg krasgevoelig en de bezel was ook niet helemaal krasbestendig.Bedankt voor het aanbod, maar voorlopig komt er bij mij nog niks nieuws, wil eerst een auto...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna een Rolex Daytona en dan zien we wel verder.
Heb zelf ook 3 Seamasters gehad, altijd met veel plezier gedragen maar het grootste struikelblok voor mij was dat de band/sluiting geen fijnverstelling heeft, en de ontzettend goedkope pennetjes in de band...
Ben nu aan mijn 2e Rolex Sub (had eerst een 2-liner uit 2006, nu een 4-liner uit 2008).
Vind het écht een superklok. De kast, band, wijzerplaat, sluiting, uurwerk, alles!
Ben er echt bijzonder content mee, al moet ik hem nu een weekend missen omdat ik hem aan een goede vriend heb uitgeleend
Ever higher. Ever better.
dit trekt mijn bril nietquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 23:54 schreef Vossel het volgende:
Mooie horloges in dit topic.
Ik ben op zoek naar dit horloge, weet iemand misschien welk merk en type dit is?
[ afbeelding ]
Ja, het is een beetje een postzegel, maar hij is een screenshot uit een filmpje. Ik hoop dat er hier genoeg horlogefreaks zijn die hem kunnen herkennen. Ik heb hem hier in een iets ander perspectief.quote:
paas mij eens ff een linkje naar dat filmpje danquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 00:25 schreef Vossel het volgende:
[..]
Ja, het is een beetje een postzegel, maar hij is een screenshot uit een filmpje. Ik hoop dat er hier genoeg horlogefreaks zijn die hem kunnen herkennen. Ik heb hem hier in een iets ander perspectief.
[ afbeelding ]
Ja daar dacht ik ook aanquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 00:32 schreef Rekkie het volgende:
Is het niet gewoon zoiets?
[ afbeelding ]
http://www.nooka.com/quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 23:54 schreef Vossel het volgende:
Ik ben op zoek naar dit horloge, weet iemand misschien welk merk en type dit is?
[ afbeelding ]
is voor dames hequote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:06 schreef w00h00 het volgende:
Ik ben opzoek naar de Calvin Klein Flash horloge.
Iemand enig idee waar ik die op korte termijn, voor weinig geld, kan kopen?
Ik kan me nog wel herinneren dat iemand hier opperde dat hij vanuit Amerika erg goedkoop was, maar dat duurt me te lang.
Nooka ZUB20 zegt mijn scherpe oog.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 23:54 schreef Vossel het volgende:
[ afbeelding ]
Who cares.quote:
Aparte klokjes...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:52 schreef eR1k_ het volgende:
[..]
Nooka ZUB20 zegt mijn scherpe oog.
[ afbeelding ]
Die lijkt het te zijn ja! Bedankt voor jullie reacties, ik ga op jacht!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:52 schreef eR1k_ het volgende:
[..]
Nooka ZUB20 zegt mijn scherpe oog.
[ afbeelding ]
Gorilli in Rotterdam verkoopt verschillende Nooka's. Misschien dat zij dit horloge wel kunnen leverenquote:Op zondag 12 oktober 2008 18:46 schreef Vossel het volgende:
[..]
Die lijkt het te zijn ja! Bedankt voor jullie reacties, ik ga op jacht!
quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:41 schreef G.Fawkes het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste klasse namaak, de varaint die ik heb. Normaal heb ik het niet zo op namaak maar voor deze horloge moest ik een uitzondering maken
Klokje heeft me overigens 450 euro gekost...
Ik vind em heerlijk zittten. Zeker niet minder prettig dan een leren en zeker prettiger dan de meeste metalenquote:
http://www.dezinvanluxe.nl/quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:17 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik vind em heerlijk zittten. Zeker niet minder prettig dan een leren en zeker prettiger dan de meeste metalen
Welke forums zijn er voor horloge gekken trouwens? Ik ben steeds meer geïnteresseerd in horloge.
Een trouwring (of variant daarop) kan imo ook primaquote:Horloges zijn toch het enige sieraad wat een man kan dragen, imo.
Thx. Trouwring is geen sieraad maar een manier om te laten zien dat je al een baasje hebtquote:Op maandag 13 oktober 2008 14:24 schreef Rekkie het volgende:
[..]
http://www.dezinvanluxe.nl/
http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?board=7.0
http://www.horlogeforum.nl/
De laatste is mij wat minder bekend.
[..]
Een trouwring (of variant daarop) kan imo ook prima
Ik denk dat je automatische horloges bedoelt. Die komen in vele soorten en maten. Reken op prijzen vanaf de 300 euro.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:05 schreef MaartenGrendel het volgende:
Vraagje voor Swets, of een andere kenner; hoe heet een uurwerk waarbij de secondewijzer vrijwel traploos loopt? Dat vind ik erg mooi en ik vroeg me af of er ook betaalbare horloges (<500 euro) zijn die dat hebben.
2e hands stemvorkquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:05 schreef MaartenGrendel het volgende:
Vraagje voor Swets, of een andere kenner; hoe heet een uurwerk waarbij de secondewijzer vrijwel traploos loopt? Dat vind ik erg mooi en ik vroeg me af of er ook betaalbare horloges (<500 euro) zijn die dat hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |