Dat 'zwarte ding' is de rotor: het opwind mechanisme van je horloge. Het draait rond door de bewegingen van je pols en spant daarmee een veer die je horloge laat lopen. Het principe van een'automaat' in een notendop.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:26 schreef Angeliquetje het volgende:
Draaid dat zwarte grote ding eigelijks ook mee?
hij maakt een soort van energie reserve op. maar dan mechanische energie.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:28 schreef Angeliquetje het volgende:
Leuk om te weten
Dus als ik em dagelijks draag hoef ik hem niet op te winden ofzo?
Domme vraag idd..
Maar stel ik beweeg het horloge een beetje gaat dat ding dan als een gek bewegen ofzo?
ik heb je een PM gestuurd betreffende je horlogequote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:38 schreef Angeliquetje het volgende:
Ik snap wel hoor dat jullie er stil van worden
Heeft het ding ook een voorkant?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:38 schreef Angeliquetje het volgende:
Ik snap wel hoor dat jullie er stil van worden
Onzin. Ze zijn er wel, die een week zonder beweging kunnen, maar da is een heeeel andere prijsklasse!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:40 schreef HPoi het volgende:
Zo'n horloge loopt nog een week door hoor zonder beweging en anders heb je kuthorloge.
Aangezien er wrijving tussen bewegende delen is treedt na verloop van tijd slijtage op en gaat het horloge minder nauwkeurig lopen. Ik heb geen idee hoelang het duurt voordat je dat gaat merken, als je het al merkt.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 13:04 schreef Maikuuul het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kan zo'n horloge eeuwig blijven lopen ?
Aangezien je m moet opdraaien, of zijn ze naar een x aantal jaren ook "op" ?
Kun je misschien ook je mening beargumenteren? Wat vind je niet fraai en waarom...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Heeft het ding ook een voorkant?
De achterkant vind op z'n zachts gezegd..... niet fraai.
Maar zo'n horloge van 300.000 blijft die dan zeer lang gewoon correct lopen ? Ik snap namelijk niet waarom zo'n horloge zo hoog geprijsd kan worden, er worden wel dure materialen gebruikt uiteraard.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 13:54 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Aangezien er wrijving tussen bewegende delen is treedt na verloop van tijd slijtage op en gaat het horloge minder nauwkeurig lopen. Ik heb geen idee hoelang het duurt voordat je dat gaat merken, als je het al merkt.
Een automatisch horloge moet je ongeveer om de 5 a 6 jaar laten servicen. Reken daarvoor ongeveer 10% van de nieuwprijs.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 13:54 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Aangezien er wrijving tussen bewegende delen is treedt na verloop van tijd slijtage op en gaat het horloge minder nauwkeurig lopen. Ik heb geen idee hoelang het duurt voordat je dat gaat merken, als je het al merkt.
Welk model is dat, kan ze op de site niet vindenquote:Op zaterdag 27 september 2008 23:20 schreef Shake het volgende:
Wie haalt mij over deze schoonheid te kopen?![]()
[ afbeelding ]
Iemand een idee waar ik dit model kan passen omgeving rotterdam?
Een gemiddeld mechanisch horloge heeft een gangreserve van 36 tot 48 uur.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:40 schreef HPoi het volgende:
Zo'n horloge loopt nog een week door hoor zonder beweging en anders heb je kuthorloge.
Een horloge van die prijs is in de regel een 'Grande Complication' of meerdere complicaties in 1 uurwerk. Zo'n horloge heeft ergens tussen de 500 en 1000 onderdelen. Die worden handmatig in elkaar gezet en meestal ook met de hand bewerkt, zoals de platines en dergelijke.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:19 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Maar zo'n horloge van 300.000 blijft die dan zeer lang gewoon correct lopen ? Ik snap namelijk niet waarom zo'n horloge zo hoog geprijsd kan worden, er worden wel dure materialen gebruikt uiteraard.
Voor 300.000 hebje ook een mooi huis of een erg mooie autoUiteraard hebben de mensen die dit soort horloges kopen al dit soort dingen al en willen toch iets duurs gewoon bij je lichaam dragen, denk ik
Of zit er iemand in dit topic met een horloge van 200.000 euro wonend in een rijtjeshuis ?
eh 'maanden' is niet gelijk aan 2 maanden. Het komt eerder in de richting van een jaar. Een meester horlogemaker die 45K per jaar verdiend is niet zo heel gek. Tel daarbij alle bijkomende kosten op en je komt al aan aardig wat kosten per horloge.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:06 schreef Angeliquetje het volgende:
En welk horlogemaker vangt 1 ton schoon in de maand?
Zou de prijs niet een klein beetje gehyped kunnen zijn?
Sorry hoor, maar 3 ton, als in 300.000 (driehonderd-duizend) Euro voor een Vostok? Volgens mij staat 'ie gewoon hier te koop voor 170 euro.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:23 schreef Angeliquetje het volgende:
[ afbeelding ]
(slechts ter illustratie van de achterkant van t ding)
Ik heb net mijn eerste horloge besteld in mijn leven
3 ton is niet veel geld toch voor dat ding? hehehe
Ik kan niet wachten tot ie er is.
Desalniettemin is het zeker een leuke 1e aanwinst!! Meteen al mechanisch, ga je nog veel plezier van hebben. Maar pas op dat je niet een horlogevirus oploopt!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:22 schreef Angeliquetje het volgende:
Je hebt idd gelijk zwattseneger. Hoelang zou Christiaan eigelijks over 1 horloge doen?
JW206: Dat was idd een geintje. Duur geintje wel
Door dit topic heb ik o.a. het horlogevirus gekregenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:48 schreef JW206 het volgende:
[..]
Desalniettemin is het zeker een leuke 1e aanwinst!! Meteen al mechanisch, ga je nog veel plezier van hebben. Maar pas op dat je niet een horlogevirus oploopt!
Waarom? Jij moet hem dragen ik niet.... waarom zou je hem modden om een andersmans mening.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:19 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Kun je misschien ook je mening beargumenteren? Wat vind je niet fraai en waarom...
Miss kan ik hem modden.
'Ik vind het niet mooi'quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:53 schreef Angeliquetje het volgende:
Een mening zonder argumenten is geen mening
Nou dat is te merken zegquote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:01 schreef Angeliquetje het volgende:
Jonge rekkie stfu...
Ik snap en accepteer je mening.
Verdulleme, edit je posts nou eens !!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:25 schreef Angeliquetje het volgende:
Had je nog wat aan mn info Dikke-doei?
mja bedankt! leuke klok hoorquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:25 schreef Angeliquetje het volgende:
Had je nog wat aan mn info Dikke-doei?
Even een ongeneerde interessepeiling van mijn kant: Zou je een Aerospace aan willen schaffen? Ik zit namelijk te denken om een nieuw horloge te gaan kopen en mijn Breitling te verkopen.quote:Op zondag 28 september 2008 19:28 schreef Adsum het volgende:
[..]
Dat was een heeeeele oude. Ik wil minstens een Repetition Minutes-versie of nieuwer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
Ik mis minstens 1 wijzer?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:21 schreef Rekkie het volgende:
Ik heb uiteindelijk besloten om voor een Meistersinger No. 1 te gaan.
Heb deze vorige week kunnen 'proberen' en qua omvang is het oké
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
even goed op de schaal letten van de wijzerplaat...quote:
Ik heb me een beetje in de materie laten inlezen, ik heb nu titanium, is ook keihard maar ook niet krasbestendig, ik heb begin dit jaar maar eens de sluiting laten polijsten omdat ik me ontzettend stoorde aan de draagkrasjes.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:00 schreef TheSilencer het volgende:
@ijsblock, ik geloof niet dat een sub krasbestendiger is.
Ik sluit me aan bij TheSilencer. Volgens mij heeft de staalsoort niet veel invloed op de krasbestendigheid. Daarbij komt dat een Sub (= Submariner) volgens mij een zwarte laklaag op de bezel heeft die eerder krast dan het staal eronder...dus als het krast zie je dat sowieso. Dat geld ook voor de kast denk ik.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:13 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Ik heb me een beetje in de materie laten inlezen, ik heb nu titanium, is ook keihard maar ook niet krasbestendig, ik heb begin dit jaar maar eens de sluiting laten polijsten omdat ik me ontzettend stoorde aan de draagkrasjes.
Een Submariner (of sub, het zal denk ik wel hetzelfde betekenen denk ik) is gemaakt van Roestvrijstaal met een gradatie van 904 dacht ik.
Dit is een zeer hoge gradatie die onder andere beter bestand is tegen lichaamszuren (zweet ed) en ook krasbestendiger is dan het standaard 314 RVS wat meestal wordt gebruikt.
Mocht ik het totaal verkeerd hebben, hoor ik het graag, ik wil hier wel graag een boompje over opzetten!
aha, ik snap het.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:10 schreef ForrestX het volgende:
[..]
even goed op de schaal letten van de wijzerplaat...
elk kort streepje is 5 minuten...de wijzer gaat dus 2 keer per dag rond...
de verbinding van de schakels onderling of van de band met de kast?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:55 schreef IJsblock het volgende:
Wat ik ook persoonlijk bij een Omega zeer slordig vind, is de verbinding van de band, bij mij is het met schroefjes, maar bij die van mijn maat zijn het een soort stiftjes die eruit gedrukt moeten worden.
Voor dat geld van een Omega heb ik toch echt wel liever een band eromheen waar schroefjes inzitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |