abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61495173
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
Alleen de aankomende winter wordt een crime, dan maar een tijdje niet naar de kroeg.
Dus de drang om aan je verslaving te voldoen is ook weer niet zo groot dat je er wel 5 minuutjes voor buiten wil staan?
pi_61495208
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:53 schreef The_End het volgende:

[..]

Ja, jammer dat die wordt afgenomen door rokers die de effecten van hun verslaving aan anderen opdringen.
"Huhuhuhuhu, ja maar niet-rokers zijn niet gezellig en zijn zuur en zitten alleen maar thuis *whine whine * zeikerds die gaan nooit uit whine whine huhuhuhu"

Dit riedeltje ken ik al. En tis ook al talloze malen weerlegd. Maar ja, leg dat maar eens uit aan mensen die niet eens een zinsbouw normaal kunnen ontleden (ik noem geen namen hoor, Chewie).
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:56:52 #178
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_61495232
quote:

[..]

Ja, jammer dat die wordt afgenomen door rokers die de effecten van hun verslaving aan anderen opdringen.
andersom idem...
put
your
clothes
on!
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:56:56 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61495235
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Afgezien of je hier nu de waarheid spreekt of niet (ik betwijfel het), vind ik je wel een enorme droeftoeter als je om die reden jezelf letterlijk en figuurlijk naar de kanker rookt
Ik ben gestopt met roken en zal ook zeker niet weer beginnen vanwege het rookverbod. Maar toch steun ik de rokers in hun verzet.

Onze vrijheid wordt ons steeds verder ontnomen, het anti-rookbeleid is daar één facet van. Mensen gaan toch vrijwillig op stap in de kroeg of werken toch uit vrije wil daar? Wanneer er werkelijk behoefte zou zijn aan rookvrije kroegen waren die er allang vóór het rookverbod geweest.

Roken is vies, duur en ontzettend ongezond. Maar ik zou toch liever een vrije roker zijn dan een gezonde slaaf.
The End Times are wild
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:59:04 #180
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_61495279
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"Huhuhuhuhu, ja maar niet-rokers zijn niet gezellig en zijn zuur en zitten alleen maar thuis *whine whine * zeikerds die gaan nooit uit whine whine huhuhuhu"

Dit riedeltje ken ik al. En tis ook al talloze malen weerlegd. Maar ja, leg dat maar eens uit aan mensen die niet eens een zinsbouw normaal kunnen ontleden (ik noem geen namen hoor, Chewie).
Kijk, en dit soort posts zijn dan weer enorm zielig en laat eigenlijk zien dat je zelf ook niet kan discussieren. Maar goed, dit topic is ook weer vervallen in een eeuwige riedel dat rokers verslaafde egoisten zijn en anti-rokers nazi's... niemand hier is uberhaupt into een discussie, alleen maar zijn eigen mening verkondigen en de tegenstander dom noemen... wat dait betreft kan het topic net zo goed dicht.... want het resulteert uiteindelijk alleen maar in posts a la scorpie...
put
your
clothes
on!
pi_61495305
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus de drang om aan je verslaving te voldoen is ook weer niet zo groot dat je er wel 5 minuutjes voor buiten wil staan?
Waarom zou ik naar een kroeg gaan waar ik in de kou moet gaan staan om een sigaret te roken, terwijl een vriend van me zijn transformatie van de kelder in een prive kroeg aan het afronden is, waar je:
a. kunt roken
b. de alcohol stukken goedkoper is
c. groot genoeg is voor een man of 40
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:00:16 #182
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_61495306
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Roken in de kroeg is ook illegaal
[..]

Je hóeft mijn ondertitel niet te lezen als je er last van hebt hoor

Heerlijk, dit soort topics trouwens
Mwah ik vind zo'n linkse rakker zoals jouw altijd wat vervelend. Ik ben niet zo'n voorstander ervan dat de regering voor mij dingen gaat beslissen. Ik ben geen roker maar ik vind het enorm akelig wat er nu gebeurt.
Mee roken heeft een "favorable effect" en ik zal toch zelf beslissen of ik aan een rooktafel ga zitten of dat ik ergens anders ga staan.
pi_61495430
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:59 schreef Jerruh het volgende:
Kijk, en dit soort posts zijn dan weer enorm zielig en laat eigenlijk zien dat je zelf ook niet kan discussieren.
Je begrijpt wel dat dit als 'argument' is aangedragen door onder andere papierversnipperaar en Chewie?
quote:
Maar goed, dit topic is ook weer vervallen in een eeuwige riedel dat rokers verslaafde egoisten zijn en anti-rokers nazi's... niemand hier is uberhaupt into een discussie, alleen maar zijn eigen mening verkondigen en de tegenstander dom noemen... wat dait betreft kan het topic net zo goed dicht.... want het resulteert uiteindelijk alleen maar in posts a la scorpie...
De discussie is 50 topics geleden al doodgegaan hoor.
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:08:35 #184
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61495465
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vrijwillige kwelling.
De niet rokers kwellen zichzelf door naar plaatsen te gaan waar gerookt word. Slotje.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61495506
Laten we rokers in elkaar gaan schoppen. Als een roker dat niet wilt, dan moet hij maar uit mijn buurt blijven! FREEDOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:12:03 #186
pi_61495547
quote:

[..]

Niemand verplicht jou naar een rokerskroeg te gaan.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:14:45 #187
pi_61495602
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waarom zou ik naar een kroeg gaan waar ik in de kou moet gaan staan om een sigaret te roken, terwijl een vriend van me zijn transformatie van de kelder in een prive kroeg aan het afronden is, waar je:
a. kunt roken
b. de alcohol stukken goedkoper is
c. groot genoeg is voor een man of 40
Ideaal toch? Dan kan de eigenaar zelf beslissen of er geblowd en gesnoven mag worden en hoe jong de minderjarige stripteuses moeten zijn.
pi_61495605
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niemand verplicht jou naar een rokerskroeg te gaan.
Rokerskroegen bestaan niet. Alleen kroegen.
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:16:03 #189
pi_61495631
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:10 schreef The_End het volgende:
Laten we rokers in elkaar gaan schoppen. Als een roker dat niet wilt, dan moet hij maar uit mijn buurt blijven! FREEDOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!
Ah, je ware aard komt boven.
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:16:48 #190
28033 Pek
je moet wat
pi_61495647
Beetje dom om een wet in te voeren die je niet kunt handhaven. Dan vraag je er gewoon om
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 12:16:48 #191
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61495648
Flauwe rokers

Bakstenen sturen naar:

STIVORO
Postbus 16070
2500 BB Den Haag

Carpe Libertatem
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:16:55 #192
pi_61495655
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:14 schreef The_End het volgende:

[..]

Rokerskroegen bestaan niet. Alleen kroegen.
En in kroegen word gerookt of ze gaan failliet.
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:17:14 #193
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_61495664
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:07 schreef The_End het volgende:

[..]

Je begrijpt wel dat dit als 'argument' is aangedragen door onder andere papierversnipperaar en Chewie?
[..]

De discussie is 50 topics geleden al doodgegaan hoor.
tja, ik heb nog nooit een goed en helder antwoord gekregen op de vraag waarom het nooit goed heeft gelopen met rookvrije kroegen in het verleden en waarom de keuze niet meer mag onder kroegeigenaren?

wat ik nu zie, als horecamedewerker, is dat heel veel kroegeigenaren zich diepe zorgen over de toekomst aan het maken zijn: omzet daalt gestaag, steeds minder mensen binnen, feestjes die worden verknald omdat grote groepen buiten blijven etc... de gezelligheid wordt minder, de samenhang die eerst was in eindhoven op stratumseind verdwijnt, omzetten minder etc (iets wat nota bene door de burgemeester van eindhoven is gezegd en die was er niet blij mee). Ik zie gewoon dat het voor veel mensen in de horeca negatief aan het uitpakken is... en dan komen hier argumenten langs als: het trekt wel bij 9wat dus niet eens zo is) en: tja, egoistische rokers gaan allemaal naar buiten... Maar waar zijn die 400.000 extra bezoekers die volgens het onderzoek WEL uit zouden gaan? Als er dan zoveel niet-rokers waren, waarom staat het gros nog steeds buiten MET sigaret? Waarom zou een niet-rookkroeg geen oplossing zijn voor het probleem voor de fervente anti-rokers? aarom een algeheel verbod die voor veel meer mensen een nadelig of negatief resultaat oplevert dan positief voor anderen?
put
your
clothes
on!
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:17:37 #194
pi_61495667
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:16 schreef Pek het volgende:
Beetje dom om een wet in te voeren die je niet kunt handhaven. Dan vraag je er gewoon om
Dat geld voor alle wetten tegen genotsmiddelen.
pi_61495694
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:59 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Kijk, en dit soort posts zijn dan weer enorm zielig en laat eigenlijk zien dat je zelf ook niet kan discussieren. Maar goed, dit topic is ook weer vervallen in een eeuwige riedel dat rokers verslaafde egoisten zijn en anti-rokers nazi's... niemand hier is uberhaupt into een discussie, alleen maar zijn eigen mening verkondigen en de tegenstander dom noemen... wat dait betreft kan het topic net zo goed dicht.... want het resulteert uiteindelijk alleen maar in posts a la scorpie...
Kom op zeg. Het station van een inhoudelijke discussie is al mijlenver gepasseerd. Dit is toch gewoon het niveau van dit topic? Je geeft het zelf al aan, waarom zou ik dan nog enige moeite moeten doen om figuren zoals Chewie te sparen? Beetje satire op zijn tijd mag best. Zeker als de zaak niet meer te redden valt.
pi_61495809
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De niet-rokers kwellen zichzelf door naar plaatsen te gaan waar gerookt wordt. Slotje.
Dat doe ik dan ook niet. Ik kom op tal van plekken, zoals in winkels, bedrijven en kroegen. Nergens wordt gerookt, sinds 1 juli.
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2008 @ 12:34:12 #197
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61496023
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:23 schreef Elfletterig het volgende:
Nergens wordt gerookt, sinds 1 juli.
Dat is geen keuze maar alleen maar omdat jij je wil met geweld opdringt.

Alle anderen moeten zich maar aanpassen aan jou op plekken waar je vrijwillig komt. Te triest en te fascistisch. Dat je er nog blij mee / trots op kan zijn is ziek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boze_Appel op 09-09-2008 12:46:27 ]
Carpe Libertatem
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:40:02 #198
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61496125
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds zo vreselijk boos ben om deze beroving van mijn vrijheid dat ik nog geen stap in de horeca heb gezet sinds het verbod.
Verder zie ik hier in Utrecht ook alleen maar mensen buiten staan

Jammer, want ik als spoelbak was mede verantwoordelijk voor een fikse omzet
Ik had het niet verwacht, maar het stoort me meer dan ik dacht.
pi_61496245
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeg dat dan gewoon, niet iedereen kan zo goed lezen als Papierversnipperaar kan. Hij kan iig de discussie bijhouden.
Heb je er nog niet genoeg van jezelf in de zeik te zetten? Sterk hoor, je wordt terecht beschuldigt van slecht en selectief lezen en het enige wat jij hierop kan terugmelden is de beschuldiging terugkaatsen.

Duidelijk gevalletje van iemand die het kleuterniveau nog niet ontstegen is.
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:46:10 #200
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_61496258
quote:
Op maandag 8 september 2008 23:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Oftewel: verhoog de boetes naar 25.000 euro, en na 2 boetes verplicht de tent sluiten. Eigen schuld.

Kan zo'n kroegbaas zich niet eens bedenken waarom z'n hele personeel en klantenbestand roken? Simpelweg omdat de rest ervoor wegblijft!
25.000 kan geen enkele kroeg lijden, dus dan is het inderdaad wel over..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')