abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61472902
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:53 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dat klopt wat jij zegt, en zo hebben we het ook. Maar 75% is van mijn nettoloon, er gaat per maand een x bedrag naar mijn vakantiegeld (oude vakantiebonnen systeem) Waarvan ik elk heel jaar een leuk bedrag van uitgekeerd krijg. Nu kan ik er voor kiezen om dat bedrag door 12 te delen om bij mijn netto loon te doen of het uitgeven aan vakantie en spullen die we moeten aanschaffen. Wij hebben gekozen voor het laatste. En dat mijn vrouw werkt maken wij geen probleem van maar anderen.
Dan hoop ik dat jullie allebei een stabiele baan hebben, want zeg eens eerlijk redt je het met 1 inkomen? Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij ook heel krap zou worden, aan andere kant heb ik geen kinderen, maar alleen 3 katten
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 8 september 2008 @ 14:03:08 #102
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_61473062
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat jullie allebei een stabiele baan hebben, want zeg eens eerlijk redt je het met 1 inkomen? Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij ook heel krap zou worden, aan andere kant heb ik geen kinderen, maar alleen 3 katten
Ja, we hebben allebei een stabiele baan. Ik werk bij een gezond groot bedrijf die er ziek van is dat ik nu met ischias thuis zit en mijn vrouw heeft en leuke functie bij de Hogeschool van Amsterdam.
En met één inkomen zal het lastig worden maar dat zal dan een kwestie van flink aanpassen worden. Maar zolang we kunnen blijven leven als nu zullen we dat zeker doen, voor ons alledrie.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_61473098
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tuurlijk dit geeft maar weer eens aan hoe mensen met kinderen er over denken, schuif je verantwoording van jouw wurmen maar op de BV Nederland af, ik zou zeggen zoek het lekker uit met je werkgever, ik ken een aantal alleenstaande vrouwen die 80% van de tijd thuis werken, ooit wel eens met je baas over gesproken? Niet mogelijk? Jammer, zoek een andere baan en hou op met jammeren.
Ik leuter niet over kinderopvang, ik gebruik gee kinderopvang namelijk...

Wat wel zo is is dat deze banen niet voor het oprapen liggen, er zijn geen miljoenen banen waarbij je wel flexibel kan zijn, deze maatschappij is zo niet ingericht, dat is gewoon een feit.

Meer thuiswerk en flexibelere werktrijden is iets wat deze overheid zou moeten stimuleren als ze bij het idee blijven dat er meer kinderen geboren moeten worden, er meer vrouwen aan het werk moeten en vrouwen bij voorkeur tot 6 maanden borstvoeding moeten geven.

Dit gaat niet zozeer om ouders die zo en zo willen, dit is wat de overheid neerzet als hetgeen ze willen, als ze dat willen zouden ze er wat aan moeten doen, geen kinderopvang gaan betalen en dan ineens schrikken als er ook gebruik van gemaakt wordt, maar die arbeidsmarkt stimuleren flexibeler te zijn waardoor werken en kinderen beter samen gaat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 8 september 2008 @ 14:36:39 #104
3542 Gia
User under construction
pi_61473750
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Er zijn dan ook heel erg veel banen te vinden die rekening houden met schooltijden he...

Van 8.45 tot 15.15, op woensdag of vrijdag maar van 8.45 tot 12(oh nee toch niet, je moet het kind ook halen en brengen he en dan nog zelf naar je werk gaan!).

En na 5 jaar al, laat me raden, je hebt geen kinderen, een kind van 5 gaat niet de hele dag naar school, die is veel middagen gewoon thuis, pas in groep 4 gaan ze volledig naar school en de tijden van school zijn erg lastig te combineren met een baan.

Wat ze hier in dit land moeten doen is de werktijden flexibeler maken, meer thuiswerk mogelijk maken, niet zoz eiken over part-time werken.
Dat zou schelen, serieus.
Misschien zou je een topic eens eerst moeten lezen, voordat je reageert.

Ik heb al eerder de naschoolse opvang geopperd.
En ik heb al eerder aangegeven dat ik twee zonen, resp. 16 en 14 jaar oud, heb.
pi_61474070
quote:
Op maandag 8 september 2008 14:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik leuter niet over kinderopvang, ik gebruik gee kinderopvang namelijk...

Wat wel zo is is dat deze banen niet voor het oprapen liggen, er zijn geen miljoenen banen waarbij je wel flexibel kan zijn, deze maatschappij is zo niet ingericht, dat is gewoon een feit.

Meer thuiswerk en flexibelere werktrijden is iets wat deze overheid zou moeten stimuleren als ze bij het idee blijven dat er meer kinderen geboren moeten worden, er meer vrouwen aan het werk moeten en vrouwen bij voorkeur tot 6 maanden borstvoeding moeten geven.

Dit gaat niet zozeer om ouders die zo en zo willen, dit is wat de overheid neerzet als hetgeen ze willen, als ze dat willen zouden ze er wat aan moeten doen, geen kinderopvang gaan betalen en dan ineens schrikken als er ook gebruik van gemaakt wordt, maar die arbeidsmarkt stimuleren flexibeler te zijn waardoor werken en kinderen beter samen gaat.
Waarom zou de overheid dat nou weer moeten regelen?
  maandag 8 september 2008 @ 14:53:44 #106
3542 Gia
User under construction
pi_61474096
https://www.viaviela.nl/

Dit gastouderbureau stond vandaag in de krant. Ik heb net eens zo'n check gedaan.
Als opa en oma, boven de 65, zonder huurtoeslag, 38 uur in de week op 2 kinderen passen, dan levert ze dat ruim 1100 euro (netto) per maand op.
Hoeveel de ouders hiervan mogen aftrekken van de belasting en hoeveel het gastouderbureau verdient aan die bemiddeling, kun je op die site uiteraard niet vinden.

Ik ben ook niet zozeer tegen gastouderopvang en er mag best een vergoeding tegenover staan, maar een complete extra AOW is toch echt te absurd voor woorden. Daarbij vind ik dat er ook door die bureautjes teveel misbruik wordt gemaakt. Er zou een landelijke instelling moeten komen, eventueel als overheidsfunctie, die dit op zich gaat nemen. Met gedegen controles op de veiligheid.
Wil je betaald worden, dan moet je ook aan de normen voldoen.
  maandag 8 september 2008 @ 14:55:14 #107
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_61474135
quote:
Op maandag 8 september 2008 14:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat DE OVERHEID wil, dat meer vrouwen aan het werk gaan. Als ze dat willen, moeten ze er maar wat voor doen ook.
  maandag 8 september 2008 @ 14:55:53 #108
3185 Adelante
To let it go now
pi_61474143
quote:

[..]

bestrijding files en stimuleren voortplantingsdrang
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 8 september 2008 @ 15:05:28 #109
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61474332
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:03 schreef cheqy het volgende:

[..]

Je slaat de plank compleet mis.
Bij mij thuis gaat gaat mijn salaris voor ong. 75% op aan ons hypotheek. Tel daar bij de andere posten zoals energie, telfoon, verzekeringen enz enz dan hou je erg weinig over om te vreten en leuke dingen te doen met de kleine. Deze kosten waren er al voordat we ons zoontje kregen.
Mijn vrouw moet er wel bij werken, al is het niet de volle week. En die paar dagen dat ons zoontje op de creche zit wordt hij echt niet beroerder van hoor, integendeel. Wij merken dat het juist goed is voor zijn sociale ontwikkeling en hij vind het leuk.
En de aandacht die hij op die paar werkdagen van ons niet krijgt krijgt ie in de avonduren, weekenden en als mijn vrouw wel thuis is dubbel en dwars terug.
Ben met je eens dat het niet per definitie "schadelijk" hoeft te zijn voor het kind , een creche heeft zoals je al noemt ook (met name op sociaal vlak) voordelen voor de ontwikkeling van een kind.
Maar ik zie ook wel degelijk een trend dat veel mensen allerlei financiële verplichtingen aangaan om maar aan een bepaalde status te voldoen en juist die mensen zijn denk ik niet slim bezig.
Maar tussen moeten en moeten zit een verschil zoals eerder gezegd ken ik redelijk wat mensen waarin beide ouders werken en de vrouw dan vaak part time voor de extraatjes maar het kan zo zijn dat ze daarover jokken natuurlijk en dat ze het geld wel degelijk nodig hebben om de maand rond te komen

Denk het is ook leeftijd-afhankelijk en de hoeveelheid uren die de vrouw (of de man) gaat werken naast de zorg voor de kinderen als je een kind van 15 heb is natuurlijk een ander verhaal dan eentje van 4 die graag tussen de middag thuis eet.
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  maandag 8 september 2008 @ 15:15:48 #110
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_61474503
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:05 schreef Superfast het volgende:

[..]

Ben met je eens dat het niet per definitie "schadelijk" hoeft te zijn voor het kind , een creche heeft zoals je al noemt ook (met name op sociaal vlak) voordelen voor de ontwikkeling van een kind.
Maar ik zie ook wel degelijk een trend dat veel mensen allerlei financiële verplichtingen aangaan om maar aan een bepaalde status te voldoen en juist die mensen zijn denk ik niet slim bezig.
Het gaat ons niet om status. Het gaat meer om een bepaalde manier van de invulling van ons leven. En bij ons kost dat nu éénmaal geld.
En natuurlijk kunnen we ipv een koophuis een huurhuis nemen maar dan is de kans groot dat we in een buurt komen te zitten waar ik van mijn levensdagen mijn kind niet wil laten opgroeien. We zijn nu eenmaal verbonden aan Amsterdam.
pi_61474724
quote:
Op maandag 8 september 2008 14:55 schreef DolleMina het volgende:

[..]

Omdat DE OVERHEID wil, dat meer vrouwen aan het werk gaan. Als ze dat willen, moeten ze er maar wat voor doen ook.
Oja er moeten allemaal 16 urige baantjes gecreeerd worden, maar dan wel op directie niveau, waarvan 70 procent thuis gewerkt kan worden. En als ze hun baantje hebben laten ze zich weer zwanger dekken, zodat ze 5 maanden op kosten van de baas thuis kunnen zitten. Oja en nu vergeet ik nog dat de overheid moet regelen dat werkgevers zoogkamers moeten regelen zodat die kut kinderen tot hun 8e aan hun moeders tiet kunnen zuigen, maar goed, als de overheid dit regelt kost het niets
  Licht Ontvlambaar maandag 8 september 2008 @ 15:43:48 #112
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61475094
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oja er moeten allemaal 16 urige baantjes gecreeerd worden, maar dan wel op directie niveau, waarvan 70 procent thuis gewerkt kan worden. En als ze hun baantje hebben laten ze zich weer zwanger dekken, zodat ze 5 maanden op kosten van de baas thuis kunnen zitten. Oja en nu vergeet ik nog dat de overheid moet regelen dat werkgevers zoogkamers moeten regelen zodat die kut kinderen tot hun 8e aan hun moeders tiet kunnen zuigen, maar goed, als de overheid dit regelt kost het niets
Je kunt ook overdrijven...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61475526
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:43 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mag ik je wat vragen? Wie is er verantwoordelijk voor jouw kinderen? Ik of jij?
pi_61475598
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:54 schreef cheqy het volgende:

[..]

Die hield ik er bewust buiten.
De invloed van kabouters wordt altijd nog onderschat, die zitten in het parlement met hun actie verleden.
*****Kraak........
pi_61475631
Zal ik een boekje opendoen over RaRa.
*****Kraak........
  Licht Ontvlambaar maandag 8 september 2008 @ 16:14:10 #116
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61475775
quote:
Op maandag 8 september 2008 16:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mag ik je wat vragen? Wie is er verantwoordelijk voor jouw kinderen? Ik of jij?
Ik ben verantwoordelijk voor mijn kind. En ik vraag niet om 16 urige baantjes, op directie niveau, waarvan 70 procent thuis gewerkt kan worden... Dat maak jij ervan
  maandag 8 september 2008 @ 16:15:08 #117
3542 Gia
User under construction
pi_61475796
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:43 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Och, het is niet zo dat elke man en vrouw 'het' op een uitrekentje doen, maar het komt wel degelijk voor.

Van parttime switchen naar fulltime voordat je zwanger wordt, bijvoorbeeld. Komt echt wel voor.
En dan na het verlof weer terug willen naar parttime en klagen als dat dan niet kan.
  maandag 8 september 2008 @ 16:18:43 #118
3542 Gia
User under construction
pi_61475860
quote:
Op maandag 8 september 2008 16:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ben verantwoordelijk voor mijn kind. En ik vraag niet om 16 urige baantjes, op directie niveau, waarvan 70 procent thuis gewerkt kan worden... Dat maak jij ervan
Dit topic gaat dan ook niet per se over jou. En ja, dat punt was inderdaad lichtelijk overdreven.

Maar bij mijn zoontje zat vroeger een meisje op muziekles dat elke dag van 's morgens vroeg tot 6 uur naar de opvang moest. Dit terwijl de moeder gewoon van huis uit werkte. Dat is dus zo'n voorbeeldje van én thuis willen werken, met subsidie en dan ook nog subsidie willen voor de naschoolse opvang.
pi_61476059
quote:
Op maandag 8 september 2008 16:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mooi, ook niet over andere dingen zanikken, je neemt zelf een kind, en idd zelf er voor zorgen, en zorgen dat je het kan combineren met je werk.
  Licht Ontvlambaar maandag 8 september 2008 @ 16:33:40 #120
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61476169
quote:
Op maandag 8 september 2008 16:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit topic gaat dan ook niet per se over jou. En ja, dat punt was inderdaad lichtelijk overdreven.

Maar bij mijn zoontje zat vroeger een meisje op muziekles dat elke dag van 's morgens vroeg tot 6 uur naar de opvang moest. Dit terwijl de moeder gewoon van huis uit werkte. Dat is dus zo'n voorbeeldje van én thuis willen werken, met subsidie en dan ook nog subsidie willen voor de naschoolse opvang.
Punt is, dat het dus uitzonderingen zijn, geen regel... Maar dat iedereen zulke uitzonderingen wel als regel klasseert. Net zoals de nergens op gebaseerde uitroep dat men niet wil meebetalen aan de tweede auto en de drie vakanties per jaar die elke tweeverdiener met kinderen schiijnbaar heeft... Uit de lucht gegrepen lulverhalen van mensen die niet weten waarover ze het hebben...
quote:
Op maandag 8 september 2008 16:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mooi, ook niet over andere dingen zanikken, je neemt zelf een kind, en idd zelf er voor zorgen, en zorgen dat je het kan combineren met je werk.
Waar zie je mij zanikken dan Ik geef aan dat je overdrijft, ik heb het verder niet over mijn eigen situatie... ben van mening dat ik prima in staat ben om mijn eigen boontjes te doppen. Werk 32 uur per week, heb de opvang voor dochter prima geregeld...
pi_61476205
Ach, in een ander topic over het geklaag dat alleenstaanden helemaal niets krijgen, beweren er zelfs mensen dat je minimaal een MPV nodig hebt als auto ivm 2 kinderzitjes. Mensen moeten eens leren dat je niet alles kan hebben.
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:15 schreef cheqy het volgende:

[..]

Het gaat ons niet om status. Het gaat meer om een bepaalde manier van de invulling van ons leven. En bij ons kost dat nu éénmaal geld.
En natuurlijk kunnen we ipv een koophuis een huurhuis nemen maar dan is de kans groot dat we in een buurt komen te zitten waar ik van mijn levensdagen mijn kind niet wil laten opgroeien. We zijn nu eenmaal verbonden aan Amsterdam.
Dit dus. En maar zeuren over hoe duur het leven wel niet is. Daar kies je zo te lezen heel duidelijk zelf voor. Los dan ook zelf je financiele problemen op.
  maandag 8 september 2008 @ 16:37:57 #122
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_61476262
quote:
Op maandag 8 september 2008 16:35 schreef Casos het volgende:
Ach, in een ander topic over het geklaag dat alleenstaanden helemaal niets krijgen, beweren er zelfs mensen dat je minimaal een MPV nodig hebt als auto ivm 2 kinderzitjes. Mensen moeten eens leren dat je niet alles kan hebben.
[..]

Dit dus. En maar zeuren over hoe duur het leven wel niet is. Daar kies je zo te lezen heel duidelijk zelf voor. Los dan ook zelf je financiele problemen op.
Dom figuur, waar lees je dat ik financiele problemen heb.
Ik ben van niemand afhankelijk, we verdienen ons eigen geld:{w
Ken je die gezegde met die klok en klepel enzo.
pi_61476338
quote:
Op maandag 8 september 2008 14:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien zou je een topic eens eerst moeten lezen, voordat je reageert.

Ik heb al eerder de naschoolse opvang geopperd.
En ik heb al eerder aangegeven dat ik twee zonen, resp. 16 en 14 jaar oud, heb.
Ik heb de topic gelezen, dacht je dat naschoolse opvang de overheid niets kost dan?
Als je het over schooltijden hebt dan heb je het gewoonweg niet over ideale tijden voor werk, dat is gewoon zo.

Ook bij naschoolse opvang zijn er redelijk wat problemen, te weinig flexibiliteit voor ouders met wisselende diensten bv waarbij bazen hele grote aanpassingen moeten maken om ouders tegemoet te komen.
En ook dan kom je op ten duur aan kinderen die naar school gaan, naar de opvang gaan en weinig bij hun ouders zijn, zo simpel ligt het allemaal niet en vooral, ook die naschoolse opvang kost een fikse duit voor de overheid.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_61476403
quote:
Op maandag 8 september 2008 16:37 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dom figuur, waar lees je dat ik financiele problemen heb.
Ik ben van niemand afhankelijk, we verdienen ons eigen geld:{w
Ken je die gezegde met die klok en klepel enzo.
Dan zou ik maar eens snel de betekenis van DAT gezegde opzoeken, want mijn reactie heeft niets met klokken en klepels te maken (beeldspraak). Ik lees toch duidelijk dat je het met minder moet doen. We zouden kunnen discussieren over wat we verstaan onder "financiele problemen". En waarom zo fel, als je van niemand afhankelijk bent? Ik krijg de indruk dat je weldegelijk van bepaalde tegemoetkomingen afhankelijk bent of door omstandigheden geworden bent.

En hier het stuk wat ik bedoelde:
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:22 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Helaas is het soms noodzakelijk om door te werken
en een burgerbakkie als een Ford Focus Station (is dan wel geen 7 ziitter) is voor 2 kinderen wel voldoende.
Bij 3 wordt dat al wat lastig en lijkt een MPV helaas wel noodzakelijk.
Vroeger zette je gewoon 5 kinderen op de achterbank,maar tegenwoordig zijn kinderzitjes en gordels verplicht.
Je mag zelfs niet meer met z'n zessen in een normale auto omdat er maar 5 gordels aanwezig zijn. (het kan zijn dat dit nu nog wel mag, maar dat de regel pas volgend jaar wordt ingevoerd.)
pi_61476501
quote:

[..]

Omdat de overheid zelfs nadenkt over financiele sanctie's als een gezin ervoor kiest het op 1 salaris te doen.

Als de overheid perse wil dat al die vrouwen aan het werk gaan en dan fulltime ipv part-time(er zijn heel veel vrouwen part-time gaan werken, dat is niet goed genoeg volgens de overheid), als de overheid wil dat er meer kinderen geboren worden, dat wil stimuleren en als de overheid dan ook wil stimuleren dat vrouwen tot 6 maanden zogen dan mogen ze daar wel wat aan doen ja.

Als de overheid zich daarmee niet bemoeid en mensen gewoon hun eigen leven in laat delen naar wat zij wenselijk vinden dan hoeft de overheid niets van mij.

Dus simpelweg omdat de overheid wil dat er meer kinderen komen en tegelijkertijd wil dat meer mensen werken, DAT is waarom de overheid er dan wat aan moet doen.
Dan heb ik het dus niet over uitkeringen e.d., maar gewoon mensen die ervoor kiezen of het op 1 salaris te doen, of dat een full-time werkt en de ander part-time, dat wil de overheid niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')