Dan hoop ik dat jullie allebei een stabiele baan hebben, want zeg eens eerlijk redt je het met 1 inkomen? Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij ook heel krap zou worden, aan andere kant heb ik geen kinderen, maar alleen 3 kattenquote:Op maandag 8 september 2008 13:53 schreef cheqy het volgende:
[..]
Dat klopt wat jij zegt, en zo hebben we het ook. Maar 75% is van mijn nettoloon, er gaat per maand een x bedrag naar mijn vakantiegeld (oude vakantiebonnen systeem) Waarvan ik elk heel jaar een leuk bedrag van uitgekeerd krijg. Nu kan ik er voor kiezen om dat bedrag door 12 te delen om bij mijn netto loon te doen of het uitgeven aan vakantie en spullen die we moeten aanschaffen. Wij hebben gekozen voor het laatste. En dat mijn vrouw werkt maken wij geen probleem van maar anderen.
Ja, we hebben allebei een stabiele baan. Ik werk bij een gezond groot bedrijf die er ziek van is dat ik nu met ischias thuis zit en mijn vrouw heeft en leuke functie bij de Hogeschool van Amsterdam.quote:Op maandag 8 september 2008 13:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat jullie allebei een stabiele baan hebben, want zeg eens eerlijk redt je het met 1 inkomen? Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij ook heel krap zou worden, aan andere kant heb ik geen kinderen, maar alleen 3 katten
Ik leuter niet over kinderopvang, ik gebruik gee kinderopvang namelijk...quote:Op maandag 8 september 2008 13:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tuurlijk dit geeft maar weer eens aan hoe mensen met kinderen er over denken, schuif je verantwoording van jouw wurmen maar op de BV Nederland af, ik zou zeggen zoek het lekker uit met je werkgever, ik ken een aantal alleenstaande vrouwen die 80% van de tijd thuis werken, ooit wel eens met je baas over gesproken? Niet mogelijk? Jammer, zoek een andere baan en hou op met jammeren.
Misschien zou je een topic eens eerst moeten lezen, voordat je reageert.quote:Op maandag 8 september 2008 13:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Er zijn dan ook heel erg veel banen te vinden die rekening houden met schooltijden he...
Van 8.45 tot 15.15, op woensdag of vrijdag maar van 8.45 tot 12(oh nee toch niet, je moet het kind ook halen en brengen he en dan nog zelf naar je werk gaan!).
En na 5 jaar al, laat me raden, je hebt geen kinderen, een kind van 5 gaat niet de hele dag naar school, die is veel middagen gewoon thuis, pas in groep 4 gaan ze volledig naar school en de tijden van school zijn erg lastig te combineren met een baan.
Wat ze hier in dit land moeten doen is de werktijden flexibeler maken, meer thuiswerk mogelijk maken, niet zoz eiken over part-time werken.
Dat zou schelen, serieus.
Waarom zou de overheid dat nou weer moeten regelen?quote:Op maandag 8 september 2008 14:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik leuter niet over kinderopvang, ik gebruik gee kinderopvang namelijk...
Wat wel zo is is dat deze banen niet voor het oprapen liggen, er zijn geen miljoenen banen waarbij je wel flexibel kan zijn, deze maatschappij is zo niet ingericht, dat is gewoon een feit.
Meer thuiswerk en flexibelere werktrijden is iets wat deze overheid zou moeten stimuleren als ze bij het idee blijven dat er meer kinderen geboren moeten worden, er meer vrouwen aan het werk moeten en vrouwen bij voorkeur tot 6 maanden borstvoeding moeten geven.
Dit gaat niet zozeer om ouders die zo en zo willen, dit is wat de overheid neerzet als hetgeen ze willen, als ze dat willen zouden ze er wat aan moeten doen, geen kinderopvang gaan betalen en dan ineens schrikken als er ook gebruik van gemaakt wordt, maar die arbeidsmarkt stimuleren flexibeler te zijn waardoor werken en kinderen beter samen gaat.
Omdat DE OVERHEID wil, dat meer vrouwen aan het werk gaan. Als ze dat willen, moeten ze er maar wat voor doen ook.quote:Op maandag 8 september 2008 14:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid dat nou weer moeten regelen?
bestrijding files en stimuleren voortplantingsdrangquote:Op maandag 8 september 2008 14:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid dat nou weer moeten regelen?
Ben met je eens dat het niet per definitie "schadelijk" hoeft te zijn voor het kind , een creche heeft zoals je al noemt ook (met name op sociaal vlak) voordelen voor de ontwikkeling van een kind.quote:Op maandag 8 september 2008 09:03 schreef cheqy het volgende:
[..]
Je slaat de plank compleet mis.
Bij mij thuis gaat gaat mijn salaris voor ong. 75% op aan ons hypotheek. Tel daar bij de andere posten zoals energie, telfoon, verzekeringen enz enz dan hou je erg weinig over om te vreten en leuke dingen te doen met de kleine. Deze kosten waren er al voordat we ons zoontje kregen.
Mijn vrouw moet er wel bij werken, al is het niet de volle week. En die paar dagen dat ons zoontje op de creche zit wordt hij echt niet beroerder van hoor, integendeel. Wij merken dat het juist goed is voor zijn sociale ontwikkeling en hij vind het leuk.
En de aandacht die hij op die paar werkdagen van ons niet krijgt krijgt ie in de avonduren, weekenden en als mijn vrouw wel thuis is dubbel en dwars terug.
Het gaat ons niet om status. Het gaat meer om een bepaalde manier van de invulling van ons leven. En bij ons kost dat nu éénmaal geld.quote:Op maandag 8 september 2008 15:05 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ben met je eens dat het niet per definitie "schadelijk" hoeft te zijn voor het kind , een creche heeft zoals je al noemt ook (met name op sociaal vlak) voordelen voor de ontwikkeling van een kind.
Maar ik zie ook wel degelijk een trend dat veel mensen allerlei financiële verplichtingen aangaan om maar aan een bepaalde status te voldoen en juist die mensen zijn denk ik niet slim bezig.
Oja er moeten allemaal 16 urige baantjes gecreeerd worden, maar dan wel op directie niveau, waarvan 70 procent thuis gewerkt kan worden. En als ze hun baantje hebben laten ze zich weer zwanger dekken, zodat ze 5 maanden op kosten van de baas thuis kunnen zitten. Oja en nu vergeet ik nog dat de overheid moet regelen dat werkgevers zoogkamers moeten regelen zodat die kut kinderen tot hun 8e aan hun moeders tiet kunnen zuigen, maar goed, als de overheid dit regelt kost het nietsquote:Op maandag 8 september 2008 14:55 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Omdat DE OVERHEID wil, dat meer vrouwen aan het werk gaan. Als ze dat willen, moeten ze er maar wat voor doen ook.
Je kunt ook overdrijven...quote:Op maandag 8 september 2008 15:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oja er moeten allemaal 16 urige baantjes gecreeerd worden, maar dan wel op directie niveau, waarvan 70 procent thuis gewerkt kan worden. En als ze hun baantje hebben laten ze zich weer zwanger dekken, zodat ze 5 maanden op kosten van de baas thuis kunnen zitten. Oja en nu vergeet ik nog dat de overheid moet regelen dat werkgevers zoogkamers moeten regelen zodat die kut kinderen tot hun 8e aan hun moeders tiet kunnen zuigen, maar goed, als de overheid dit regelt kost het niets
Mag ik je wat vragen? Wie is er verantwoordelijk voor jouw kinderen? Ik of jij?quote:
De invloed van kabouters wordt altijd nog onderschat, die zitten in het parlement met hun actie verleden.quote:
Ik ben verantwoordelijk voor mijn kind. En ik vraag niet om 16 urige baantjes, op directie niveau, waarvan 70 procent thuis gewerkt kan worden... Dat maak jij ervanquote:Op maandag 8 september 2008 16:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mag ik je wat vragen? Wie is er verantwoordelijk voor jouw kinderen? Ik of jij?
Och, het is niet zo dat elke man en vrouw 'het' op een uitrekentje doen, maar het komt wel degelijk voor.quote:
Dit topic gaat dan ook niet per se over jou. En ja, dat punt was inderdaad lichtelijk overdreven.quote:Op maandag 8 september 2008 16:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben verantwoordelijk voor mijn kind. En ik vraag niet om 16 urige baantjes, op directie niveau, waarvan 70 procent thuis gewerkt kan worden... Dat maak jij ervan
Mooi, ook niet over andere dingen zanikken, je neemt zelf een kind, en idd zelf er voor zorgen, en zorgen dat je het kan combineren met je werk.quote:Op maandag 8 september 2008 16:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben verantwoordelijk voor mijn kind. En ik vraag niet om 16 urige baantjes, op directie niveau, waarvan 70 procent thuis gewerkt kan worden... Dat maak jij ervan
Punt is, dat het dus uitzonderingen zijn, geen regel... Maar dat iedereen zulke uitzonderingen wel als regel klasseert. Net zoals de nergens op gebaseerde uitroep dat men niet wil meebetalen aan de tweede auto en de drie vakanties per jaar die elke tweeverdiener met kinderen schiijnbaar heeft... Uit de lucht gegrepen lulverhalen van mensen die niet weten waarover ze het hebben...quote:Op maandag 8 september 2008 16:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit topic gaat dan ook niet per se over jou. En ja, dat punt was inderdaad lichtelijk overdreven.
Maar bij mijn zoontje zat vroeger een meisje op muziekles dat elke dag van 's morgens vroeg tot 6 uur naar de opvang moest. Dit terwijl de moeder gewoon van huis uit werkte. Dat is dus zo'n voorbeeldje van én thuis willen werken, met subsidie en dan ook nog subsidie willen voor de naschoolse opvang.
Waar zie je mij zanikken danquote:Op maandag 8 september 2008 16:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mooi, ook niet over andere dingen zanikken, je neemt zelf een kind, en idd zelf er voor zorgen, en zorgen dat je het kan combineren met je werk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |