Nou ja, daar wil de regering dus wel wat aan doen, middels het verlagen van de vergoeding voor gastouderopvang. Vaak zijn dit gewoon de opa's en oma's van die kinderen. Die verdienen hier nu een klein kapitaaltje mee bij. Terwijl het vroeger maar heel gewoon was dat opa en oma oppasten. Maar omdat er nu die subsidie voor bedacht is, willen die nu niet meer gratis oppassen.quote:Op maandag 8 september 2008 12:30 schreef cheqy het volgende:
[..]
Wij rekenen daar niet op. Natuurlijk het is meegenomen, net als kinderbijslag. Maar het is voor ons geen eis.
Maar nu wordt er moeilijk gedaan over dat de belastingbetaler betaald, maar geldt dat niet voor alles?
Mijn vrouw en ik betalen net zo goed aan dingen mee waar wij helemaal niks mee hebben en aan luie uitvreters die te beroerd zijn om te werken. Maar dat is nu eenmaal zo en daar doe je niks aan, klaar.
Subsidie om het hebben van kinderen te stimuleren? Hoe kom je daar bij?quote:Op maandag 8 september 2008 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als die subsidies er zijn en als maatregel zijn ingesteld om het hebben van kinderen te stimuleren zou je daar als ouders WEL op moeten kunnen rekenen. Of moeten we ook niet meer rekenen op HRA, betaalbaar OV, Betaalbare scholing, etc?
Tenslotte ook allemaal (dik) gesubsidieerd.
Dat is diezelfde overheid dan toch echt zelf schuld... Hadden ze zeker niet vantevoren kunnen bedenkenquote:Op maandag 8 september 2008 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou ja, daar wil de regering dus wel wat aan doen, middels het verlagen van de vergoeding voor gastouderopvang. Vaak zijn dit gewoon de opa's en oma's van die kinderen. Die verdienen hier nu een klein kapitaaltje mee bij. Terwijl het vroeger maar heel gewoon was dat opa en oma oppasten. Maar omdat er nu die subsidie voor bedacht is, willen die nu niet meer gratis oppassen.
Het is hier geen OUD he.quote:Op maandag 8 september 2008 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Haha, dat vinden ALLE ouders, hoor. Zeker op die leeftijd. Ze staan er versteld van wat hun koter kan en denken dat dat heel bijzonder is.
Oh, en of jezelf nu vwo gedaan hebt of wat anders, maakt niet uit hoor. Kan best zijn dat die van jou straks timmerman wordt en naar een vmbo gaat.
Dit soort maatregeltjes veranderen om de haverklap. Zelfs van de ene regering op de andere. Daar kun je als ouder dan ook rekening mee houden.quote:Op maandag 8 september 2008 12:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is diezelfde overheid dan toch echt zelf schuld... Hadden ze zeker niet vantevoren kunnen bedenken
En zo heeft iedereen zijn shit en leven en leg me eens uit waarom dat door de gemeenschap gedokt moet worden?quote:
Ik bedoel eigenlijk dat de overheid beter had moetennadenken voordat ze het gastoudergebeuren zo vet gesubsidieerd maakten. Oppassen door opa's en oma's is van alle tijden. Ineens kon er geld mee verdiend worden. En nu dat afgeschaft wordt, zouden diezelfde opa's en oma's ineens niet meer willen oppassen? Mij maak je dat niet wijs...quote:Op maandag 8 september 2008 12:42 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dit soort maatregeltjes veranderen om de haverklap. Zelfs van de ene regering op de andere. Daar kun je als ouder dan ook rekening mee houden.
Daar heb je helemaal gelijk in. dat was ook een belachelijke maatregel. Alleen het is niet zo zwart/wit dat alleen vrije opa's en oma's die niks beters te doen hebben er van profiteerden.quote:Op maandag 8 september 2008 12:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk dat de overheid beter had moetennadenken voordat ze het gastoudergebeuren zo vet gesubsidieerd maakten. Oppassen door opa's en oma's is van alle tijden. Ineens kon er geld mee verdiend worden. En nu dat afgeschaft wordt, zouden diezelfde opa's en oma's ineens niet meer willen oppassen? Mij maak je dat niet wijs...
Kinderopvang? Kinderbijslag?quote:Op maandag 8 september 2008 12:38 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Subsidie om het hebben van kinderen te stimuleren? Hoe kom je daar bij?
Dat snap ik ook, maar het is wel zo dat de 'echte' gastouder nu de dupe ervan wordt. Overigens heeft oma hier vier jaar lang elke week een dag opgepast, zonder daarvoor betaald te willen wordenquote:Op maandag 8 september 2008 12:48 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. dat was ook een belachelijke maatregel. Alleen het is niet zo zwart/wit dat alleen vrije opa's en oma's die niks beters te doen hebben er van profiteerden.
Dat is een kutsituatie, ik ken ook zo iemand. Kinderen met een bovengemiddled intilligentie moeten ook goed begeleid worden.quote:Op maandag 8 september 2008 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn oudste is, in een ziekenhuis, door een kinderpsycholoog, getest op zijn intelligentie. (ivm ADD-onderzoek) Hij was bovengemiddeld intelligent, voor de klas waar hij in zat en daarbij was hij vrijwel de jongste van de klas. Dan zou je toch minstens havo verwachten.
Hij zit nu op het MBO. Wil nog wel doorstromen straks naar HBO.
Dat zeg ik ook niet. Maar er werd gezegd dat kinderen van werkende ouders een achterstand oplopen. Dat vind ik klinkklare onzin. Ik denk dat het persoonsgebonden is omdat ik ook twee kinderen ken met een achterstand waarvan de moeder de hele dag thuis is.quote:Maar testjes en wat ze op het consultatieburo zeggen op deze leeftijd, wil echt nog niet alles zeggen.
Dat wil ik best geloven. Ik merk dat mijn zoontje erg veel zelfvertrouwen heeft en daardoor wel eens brutaal probeert te zijn. Maar mijn vrouw en ik zijn er meteen op in gesprongen omdat we dit niet accepteren. Dit is iets waar de ouders zelf voor moeten waken en bijtijds in moeten grijpen. Maar niet te, want er mag best een beetje pit in zitten.quote:Op wat voor niveau ze straks terecht komen hangt mede af van de omgevingsomstandigheden, de inzet van de leerkrachten op de basisschool, het niveau van de klas waar ze in zitten enz....
Daarbij is mij wel opgevallen dat op de middelbare school vooral de kinderen van tweeverdieners (sleutelkinderen) vaak de klas uit gestuurd worden, omdat ze zo 'zelfstandig' (lees: brutaal) zijn.
Als mijn moeder op past doet ze het niet voor het geld maar met liefde.quote:Op maandag 8 september 2008 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou ja, daar wil de regering dus wel wat aan doen, middels het verlagen van de vergoeding voor gastouderopvang. Vaak zijn dit gewoon de opa's en oma's van die kinderen. Die verdienen hier nu een klein kapitaaltje mee bij. Terwijl het vroeger maar heel gewoon was dat opa en oma oppasten. Maar omdat er nu die subsidie voor bedacht is, willen die nu niet meer gratis oppassen.
Ik heb het over die Kinderopvang. Dat is niet zozeer subsidie voor het stimuleren zelf alswel het mogelijk maken. Vrij groot verschil.quote:Op maandag 8 september 2008 12:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kinderopvang? Kinderbijslag?
Dat is toch waar je familie voor hebt en helaas worden die banden steeds losser en de staat moet 't dan oplossen.quote:Op maandag 8 september 2008 12:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat snap ik ook, maar het is wel zo dat de 'echte' gastouder nu de dupe ervan wordt. Overigens heeft oma hier vier jaar lang elke week een dag opgepast, zonder daarvoor betaald te willen wordenWaardering kun je ook op een andere manier laten merken.
Wel grappig, mijn leraar Nederlands noemde het ook wel 'voorplantingsbeloning'. En dat is het ook.quote:Op maandag 8 september 2008 12:59 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik heb het over die Kinderopvang. Dat is niet zozeer subsidie voor het stimuleren zelf alswel het mogelijk maken. Vrij groot verschil.
Als iets niet mogelijk is, neemt de bgereidheid toch hard af. Dus het WEL mogelijk maken als stimulans voor de bereidheid lijkt me toch niet zo far fetched eigenlijk.quote:Op maandag 8 september 2008 12:59 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik heb het over die Kinderopvang. Dat is niet zozeer subsidie voor het stimuleren zelf alswel het mogelijk maken. Vrij groot verschil.
Dat is waar, maar het geeft wel meer legitimiteit aan het terugtrekken van zo'n maatregel en daar doelde ik op.quote:Op maandag 8 september 2008 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor het uiteindelijke verhaal maakt het natuurlijk sowieso al geen ruk uit.
Nou ja, ik zie eigenlijk het verschil niet. Kinderopvang is wat mij betreft in de huidige maatschappij een stimulans om kinderen te nemen.quote:Op maandag 8 september 2008 13:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het geeft wel meer legitimiteit aan het terugtrekken van zo'n maatregel en daar doelde ik op.
Zo wordt dat helaas ook geinterpreteerd. Maar het is bedoeld voor mensen die het daadwerkelijk nodig hebben om in hun onderhoud te kunnen voorzien, sowieso zijn niet alle kinderen echt duidelijk gepland.quote:Op maandag 8 september 2008 13:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie eigenlijk het verschil niet. Kinderopvang is wat mij betreft in de huidige maatschappij een stimulans om kinderen te nemen.
Er zijn dan ook heel erg veel banen te vinden die rekening houden met schooltijden he...quote:Op maandag 8 september 2008 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja hoor, maar je moet niet teveel eisen stellen aan de wijk. Maar er zijn echt zat huurwoningen.
Als je je in laat schrijven voor een huurwoning, in welke stad dan ook, en je geeft geen voorkeur aan voor bepaalde wijken, dan heb je zo een huis.
En wat maakt dat dan uit, als het maar voor eventjes is. 10 jaar is zo om. Als je maar één kind wilt, dan kan je na 5 jaar al verkassen. Zogauw kindlief fulltime naar school gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |