Hmmm, en een beroep doen op opa's en oma's is er zeker ook niet meer bij omdat die tot hun 75e jaar door moeten werken. Wat een fucked up maatschappij is dit zeg en iedereen maar afvragen waarom de jeugd langzaamaan ontspoort.quote:Op maandag 8 september 2008 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb jij het over schoolgaande kinderen. Ze zijn eerst een jaartje of 4 'thuis'. Neem je 3 kinderen, dan duurt het eerst 3 jaar om ze te maken en te krijgen en dan nog 4 jaar voor de jongste naar school gaat. En dan heb je er elk jaar één. Doorwerken, hoor. De meeste mensen laten er toch liever nog een jaartje meer tussen zitten. Dan duurt het dus 5 jaar om er 3 te krijgen en dan nog 4 jaar voor de jongste naar school gaat. 9 jaar dus.
Heb jij mijn post goed gelezen?quote:Op maandag 8 september 2008 11:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moet je geen huis kopen op 2 salarissen.
Nog niet zolang geleden was het heel gebruikelijk om er rekening mee te houden dat één van beide, tijdelijk, minder zou werken of stoppen wanneer er kinderen zouden komen. Men nam dus een hypotheek die met één salaris op te brengen was.
Als je eerst een huis koopt op één salaris, vervolgens wat kinderen laat komen en als die fulltime naar school gaan (eventueel met naschoolse opvang) kan de andere partner ook weer gaan werken en DAN is het misschien tijd om eens aan een groter huis te gaan denken.
Weet ik, ik ging even in op een reactie van een ander.quote:Het gaat in dit topic niet om de crèche, maar om de gastouderopvang. Je weet wel, dat melkkoetje.
Natuurlijk ken jij dat. Jij weet zo goed hoe het in elk gezin speelt.quote:Oh ja, dat ken ik. Kinderen van 2 jaar die na 8 uur 's avonds nog op zijn, omdat papa en mama er nog even van willen genieten. Ze zien ze toch al zo weinig!! Ja, dat is erg goed, zo laat naar bed.
Je wilt weten hoe hoog mijn hypotheek is. Is het relevant dan om te weten? Zo ja dan mag je het misschien weten.quote:Op maandag 8 september 2008 12:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mag ik weten hoe duur je huis is?
Inkomensnivellering is niet iets om zomaar gelijk te scharen met belastingvoordeeltjes van deze of gene.quote:Op maandag 8 september 2008 12:06 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Dat is geen onzin, door alle mogelijkheden die er in de belastingwetgeving zitten is het niet zo vreemd om inplaats van al die regelingen die onnodig veel kosten gewoon 1 belasting voor iedereen te heffen.
Dat bespaart erg veel loonkosten van zinloze ambtenaren die ook nog eens een klote baan hebben.
Het gaat ook niet om wat jij doet, maar wat de meeste tweeverdieners doen. Lijkt me nogal logisch.quote:Op maandag 8 september 2008 12:10 schreef cheqy het volgende:
Dat veel ouders hun kind toch hun nest in trappen omdat ze na hun werk nog een rustig avondje willen zijn hun zaken, maar wij doen dat niet.
Typisch dan dat die klein jongen van mij in zijn ontwikkeling voorloopt.quote:Op maandag 8 september 2008 11:51 schreef laatmaar het volgende:
kinderen horen gewoon een ouder thuis te hebben, als de ouders de hele dag werken zal het kind een belangrijke achterstand krijgen.
Ik ben bijna 45 jaar en heb 2 zonen van 16 en 14 jaar oud.quote:Op maandag 8 september 2008 12:10 schreef cheqy het volgende:
En ik kan al zien dat jij zelf geen kinderen hebt want dan had jij geweten dat niet elk kind van 2 jaar al om 8 uur al in zijn bed ligt. Die van mijn is bijna 2,5 en die doet nog wel eens een middagslaapje als ie het nodig heeft, net als vele andere kinderen. En op dat soort dagen komt het idd voor dat ie om een uur of negen naar bed gaat omdat ie om 8 uur nog klaarwakker is. En een kind op die leeftijd kan je nog niet echt duidelijk maken dat ie moet slapen.
Dat veel ouders hun kind toch hun nest in trappen omdat ze na hun werk nog een rustig avondje willen zijn hun zaken, maar wij doen dat niet. Niet omdat wij zo nodig alsnog hem aandacht willen geven maar omdat het zo uitkomt, en is dat om 7 uur is dat ook best.
Dus begin voortaan niet te blaten als je geen kennis van zaken hebt.
Haha, dat vinden ALLE ouders, hoor. Zeker op die leeftijd. Ze staan er versteld van wat hun koter kan en denken dat dat heel bijzonder is.quote:Op maandag 8 september 2008 12:17 schreef cheqy het volgende:
[..]
Typisch dan dat die klein jongen van mij in zijn ontwikkeling voorloopt.
Dat zal dan wel maar ik vind het jammer dat over alle tweeverdieners zo negatief wordt gedaan. Dat ze allemaal over één kam worden geschoren.quote:Op maandag 8 september 2008 12:15 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om wat jij doet, maar wat de meeste tweeverdieners doen. Lijkt me nogal logisch.
Er zijn altijd mensen voor wie het volstrekt noodzakelijk is om dergelijke regelingen in het leven te roepen,maar helaas is het voor het gros gewoon een mogelijkheid om over de rug van de belastingbetaler hun kinderen op te laten vangen terwijl ze niet allebei hoeven te werken.
Je snapt het niet helemaal, iedereen betaalt belasting naar inkomen zonder nog een cent subsidie vanuit de overheid zoals: Kinderbijslag, hypotheekaftrek,huursubsubsidie.quote:Op maandag 8 september 2008 12:13 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Inkomensnivellering is niet iets om zomaar gelijk te scharen met belastingvoordeeltjes van deze of gene.
Waar bazeer je dat op?quote:Op maandag 8 september 2008 03:25 schreef Superfast het volgende:
Veel vrouwen werken voor de (2e) auto , de extra vakanties , de extraatjes en heus niet voor de hypotheek of de boterham (hooguit het dure beleg misschien)
In zijn geheel genomen moeten ouders niet op de subsidiëring rekenen als ze kinderen krijgen.quote:Op maandag 8 september 2008 12:20 schreef cheqy het volgende:
[..]
Dat zal dan wel maar ik vind het jammer dat over alle tweeverdieners zo negatief wordt gedaan. Dat ze allemaal over één kam worden geschoren.
Ik denk dat je dat per gezin moet bekijken en niet in zijn geheel.
Waarom nu weer zo/quote:Op maandag 8 september 2008 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Haha, dat vinden ALLE ouders, hoor. Zeker op die leeftijd. Ze staan er versteld van wat hun koter kan en denken dat dat heel bijzonder is.
Oh, en of jezelf nu vwo gedaan hebt of wat anders, maakt niet uit hoor. Kan best zijn dat die van jou straks timmerman wordt en naar een vmbo gaat.
Als die subsidies er zijn en als maatregel zijn ingesteld om het hebben van kinderen te stimuleren zou je daar als ouders WEL op moeten kunnen rekenen. Of moeten we ook niet meer rekenen op HRA, betaalbaar OV, Betaalbare scholing, etc?quote:Op maandag 8 september 2008 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
In zijn geheel genomen moeten ouders niet op de subsidiëring rekenen als ze kinderen krijgen.
Wij rekenen daar niet op. Natuurlijk het is meegenomen, net als kinderbijslag. Maar het is voor ons geen eis.quote:Op maandag 8 september 2008 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
In zijn geheel genomen moeten ouders niet op de subsidiëring rekenen als ze kinderen krijgen.
Ouders moeten eens de eigen verantwoordelijkheid nemen.
Mijn oudste is, in een ziekenhuis, door een kinderpsycholoog, getest op zijn intelligentie. (ivm ADD-onderzoek) Hij was bovengemiddeld intelligent, voor de klas waar hij in zat en daarbij was hij vrijwel de jongste van de klas. Dan zou je toch minstens havo verwachten.quote:Op maandag 8 september 2008 12:25 schreef cheqy het volgende:
[..]
Waarom nu weer zo/
Ik ga toch zelf niet oordelen of mijn kind vooruit loopt of niet? Dat kan toch niet, ik heb daar geen verstand van. Ik ga uit van wat het consultatie bureau laatst heeft gezegd.
En nogmaals, mijn mening is dat een kind die af en toe naar de creche gaat een bepaalde voorsprong heeft op kinderen die de hele dag bij hun moeder blijven als ze naar school gaan.
Wat dat betreft heb ik enig vergelijkingsmateriaal in mijn omgeving. En of je het daar mee eens bent zal mij verder een worst wezen.
quote:Op maandag 8 september 2008 12:31 schreef Gia het volgende:
Daarbij is mij wel opgevallen dat op de middelbare school vooral de kinderen van tweeverdieners (sleutelkinderen) vaak de klas uit gestuurd worden, omdat ze zo 'zelfstandig' (lees: brutaal) zijn.
Je mag er wel blij mee zijn, tuurlijk, maar niet meerekenen om zo'n hoog mogelijke hypotheek te kunnen krijgen.quote:Op maandag 8 september 2008 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als die subsidies er zijn en als maatregel zijn ingesteld om het hebben van kinderen te stimuleren zou je daar als ouders WEL op moeten kunnen rekenen. Of moeten we ook niet meer rekenen op HRA, betaalbaar OV, Betaalbare scholing, etc?
Tenslotte ook allemaal (dik) gesubsidieerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |